Θέλω να τα πω
χωρίς να με ρωτήσεις
28 Νοεμβρίου 2008, 22:08
Λεονάρντο Ντα Βίντσι


Για μερικούς μπορεί να θεωρηθεί ανεπίκαιρος,για άλλους ξεπερασμένος ενώ για τρίτους γραφικώς αναφερόμενος.Και στις τρεις περιπτώσεις περιπίπτεται νεότατο και φρεσκότατο..λάθος!!Γιατι ο Λεονάρντο Ντα Βίντσι δεν επιδέχεται συγκρίσεις επικαιρότητας και ποιοτικής αναφοράς,καθώς αποτελεί από μόνος του ένα ύμνο στη τέχνη στη προοδευτική άνθηση του πνεύματος και του πολιτισμού για όλο το κόσμο. Ένας άνθρωπος που με τα..άκρως αριστουργηματικά του έργα,αλλά και για την αμφιλεγόμενη προσωπικότητά του,αποτέλεσε μια ύπαρξη-ορόσημο για την ανάκαμψη του πνεύματος,της διανόησης και της έμπνευσης.

Ένας άνθρωπος με απίστευτο βεληνικές σκέψης,έμπνευσης και εφαρμογής,κατόρθωσε να επιφέρει καινοτομίες στο κόσμο των εφευρέσεων με τις αξιοθαύμαστες και πρωτόγνωρες ανακαλύψεις του.Μπορώ να υπογραμμίσω πως πραγματοποίησε τόσο σημαίνουσας αξίας εφευρετικές εφαρμογές,που έμεινε στην ιστορία ως ένας εκ των πιο λαμπρών εφευρετών και επιστημόνων.Οι ανησυχίες του πάνω στη δομή του ανθρωπίνου σώματος και η αναζήτηση νέων πόρων διευκόλυσης της ζωής του,υπερέβαλλαν εαυτόν αποφέροντας συγκλονιστικά καινοτόμα αποτελέσματα.Όσο για την ζωγραφική του συνεισφορά,ο ανυπέρβλητης ομορφιάς συνδιασμός θεμάτων,ενδεδυμένος με απιστετου κάλλους χρώματα,συνέβαλλαν στην αποτύπωση προσώπων και τοπίων με πανοραμικής οπτικής υπόσταση και αξία.Ωστόσο,οι έντονες υποδηλωτικές αλληγορίες,κατέστησαν τους ήδη εξαίσιους πίνακές του,ακόμα πιο πασίγνωστους στο φάσμα της ιστορίας.Οι αλληγορίες και τα έμμεσα μηνύματα που παραβάλλονται σε πίνακες αμύθητης αξίας, τόσο χρηματικής όσο και πνευματικής,όπως η περίφημη ''Μόνα Λίζα'' ή ο ''Μυστικός Δείπνος'',κατακλύζουν σε ρυθμό πυροβόλου τα θέματα.Ο ίδιος ο Ντα Βίντσι,όντας έντονα μυστικοπαθής,εκκεντρικός άνθρωπος,παραθέτει ένα νοερό συμβάδισμα των εσωτερικών του ανησυχιών(γνωστό πως ανήκε σε θρησκευτικές οργανώσεις-αιρέσεις με την κοινή πεποίηθηση πως ήταν Μασόνος)με τον πλουραλισμό της τέχνης του.Οι αποτυπώσεις του συνάδουν με τους νοερούς προβληματισμούς του για τη θρησκεία,τη κοινωνία και τα ήθη της.Παραβάλλοντας ''εκκεντρικές'' και αιρετικές έμμεσες απόψεις για την άκρως συντηρητική μεσαιωνική κοινωνία,κυνηγήθηκε και αμφισβητήθηκε από τους πνευματκούς εξουσιαστές του τόπου του,καθώς και από την πραγματική εξουσία.

Ένας άνθρωπος που επινόησε και συνέθεσε τόσο απαράμιλλης αξίας πνευματικά εκθέματα,ένας άνθρωπος που δημιούργησε τομή στη παγκόσμια τέχνη και διανόηση, ένας άνθρωπος που αποτύπωσε πρωτόγνωρα αριστουργήματα που αποτελούν το πάνθεον της διαχρονικότητας και συνάμα της ιστορίας,δεν μπορεί παρά να καθιστάται οδηγός για την ανανέωση και καινοτομία της τέχνης,καθώς και αρωγός για την εδραίωση του ελεύθερου πνεύματος,της διεύρυνσης των πνευματικών οριζόντων και της αναγέννησης.Ένας επαναστάτης της διανόησης!

2 σχόλια - Στείλε Σχόλιο
27 Νοεμβρίου 2008, 14:45
Θρησκευτικές αλληγορίες και..θαύματα


Μεγάλη εντύπωση μου έκανε ένα διαδικτυακό ντοκιμαντέρ που παρακολούθησα χτες βράδυ.Ένα άκρως ενδιαφέρον,καινοτόμο ως προς την εκφορά των θεμάτων του και θα προσέθετα ''αιρετικό'' όσον αφορά τις θυελλώδεις αντιδράσεις που θα ξεσήκωνε αν αποφασιζόταν από τους συντελεστές του να προβληθεί στα τηλεοπτικά μέσα και δίκτυα ανά την Υφήλιο.Θα ήθελα να σταθώ σε ένα απόσπασμα του ντοκιμαντέρ αυτού,που έχει να κάνει με την επιστημονική προβολή και θεώρηση για τις θεολογικές αληγορίες και για την διδασκαλική υπόσταση του Ιησού την εποχή που ζούσε στη γη.

Αν ανατρέξει κανείς στα διάφορα μυθολογικοιστορικά γεγονότα του μακρού παρελθόντος χωρών με ακμάζουσα και εκτενή πολιτισμική ιστορία,όπως η Αίγυπτος,η Ανατολή(εκπρόσωποι της οποίας θα μπορούσαν να οριστούν η Μεσοποταμία,η Ινδία) και φυσικά η Ελλάδα,θα παρατηρούσε πως η ιστορία του Θεανθρώπου που εστάλη στην αμαρτωλή και διεφθαρμένη Γη προκειμένου να την αποδεσμεύσει από τα νήματα του Πονηρού,δεν είναι καθόλα επίκτητη από τα Εβραικά Ευαγγέλια.Για την ακρίβεια,θα μπορόυσε να διατυπωθεί το ερώτημα ''Ποιός κλέβει ή αντιγράφει ποιόν σε αυτή την ιστορία?''.Για να καταστώ περισσότερο ακριβής,θα παρέθετα μερικές ομοιότητες όσον αφορά τις διάφορες θεολογικές παραθέσεις των εκάστοτε εθνικών ''ευαγγελίων''.Στην αρχαία Ελλάδα υπάρχει ο παμπάλαιος μύθος του Δευκαλίωνα και της Πύρρας,οι οποίοι, όντες οι μοναδικοί ενάρετοι άνθρωποι επί της Γης,προειδοποίηθηκαν από τον Παντοκράτορα θεό Δία για τα επικείμενα δεινά και μοιραία αποτελέσματα του απεχθούς από την διαφθορά κόσμου,με απώτερο στόχο την απόλυτη καταστροφή του.Το ενάρετο ζεύγος,πιστό τις αδέκαστες και άσπιλες υποστάσεις του,σώθηκε από το φυσικό κατατρεγμό,προστατευόμενο σε μια βάρκα.Στα αντίστοιχα εβραικά συγγραφικά μοτίβα, αντιπαραβάλλεται η-πασίγνωστη σε όλους-ιστορία του Νώε και της Κιβωτού.Επομένως,οι ''αδιάβλητες'' προχριστιανικές θεωρήσεις δεν πρόσκεινται στην απόλυτη μοναδικότητα, καθώς τις ίδιες πεποιηθήσεις είχαν και οι ''παγανιστές'' και ''ειδωλολάτρες'' Έλληνες.

 Δεύτερο πανομοιότυπο στοιχείο είναι η μυθολογική αντιστοιχία του Εβραίου Μωυσή που αποδέχτηκε από το Θεό τις Δέκα Εντολές στο όρος Σινά,εντολές και νομοθετικές παραθέσεις γραμμένα από το Χέρι του ίδιιου του Δημιουργού.Ο Μωυσής θα μετέδιδε το περιεχόμενο των εντολών αυτών στο κόσμο.Στην αρχαιοελληνική μυθολογική αντιπαραβολή,ο Μίνωας θα λάμβανε τους νόμους του Δία,αναρριχόμενος στο βουνό Δίκτη της Κρήτης(σύμφωνα με τους θρύλους γεννήθηκε ο Δίας).Τρίτη θεολογική ομοιότητα,η ζωή και το έργο του Εβραίου Ιησού,ο οποίος γεννήθηκε από Παρθένο γυνή,με την υπόσταση του Αιγυπτίου Ώρος,ο οποίος αντιμετωπίστηκε σαν Μεσσίας και θαυματοποιός από τους συμπατριώτες του και είχε γεννηθεί από την Παρθένο γυνή Ίσιδα.Πρέπει να υπογραμμιστεί ότ και στις δύο περιπτώσεις οι ''σωτήρες'' θεοποιήθηκαν και αγιοποιηθηκαν από τις μεταγενέστερες συγχρονότερες τοπικές θρησκείες.

Είναι αξιοθαύμαστη και συνάμα ''σατανική'' αυτή η σύμπτωση και αντιστοιχία μεταξύ των εκάστοτε θεολογικών πίστεων,με δεδομένο την ομοιγένεια των περιορισμένων πνευματικών οριζόντων και σκεπτικισμού.Το οπισθοδρομικό μυαλό του εξαρτώμενου από τις θρησκευτικές προλήψεις,κόσμου,ερμήνευε και παρερμήνευε τα διάφορα φυσικά φαινόμενα και αναταραχές,ευμενή ή δυσμενή,με σχεδόν συγγενή τρόπο,καθώς επινοούσαν διάφορες ανώτερες δυνάμεις της θεικής ατμόσφαιρας και απέδιδαν τις κινήσεις και μεταλλάξεις των καιρών σε υπερφυσικές οντότητες.Η αέανη και αγωνιώδης αναζήτηση του ''εκλεκτού'' που θα λυτρώσει μόνος του την αχανή κοσμολογική κακεντρέχεια,σε συνδιασμό με το παντοκρατορικό οπτικό πρίσμα του δίκαιου και κοσμοκράτορα θεού που ενίοτε θα περιέλθει και σε μέτρα δυνάστη,προκειμένου να επαναφέρει την ισορροπία μεταξύ των δημιουργημάτων του,ήταν οράματα και όνειρα ανέκαθεν του απλού κόσμου.Ο φοβισμένος υπήκοος αναζητεί και επαφίεται στον δίκαιο και άμεμπτο αφέντη-πατέρα και αυτή η πρόληψη δεν αλλάζει ούτε εξαλείφεται στιγμιάια από τα ανθρώπινα μυαλά.

4 σχόλια - Στείλε Σχόλιο
19 Νοεμβρίου 2008, 15:48
Με σημαίες και με ταμπούρλα εν όψει πράσινου εμφυλίου


Παράλληλα με την ημέρα ανάμνησης της 17ης Νοεμβρίου του 1973,με τον εορτασμό των εκδηλώσεων του λαικού φοιτητικού αγώνα ενάντια στο δυνάστη της δικτατορίας,εν έτει 2008 ανέκυψε ο προβληματισμός περί διαμάχης των εσωτερικών κομματικών και πολιτικών ''γραναζιών''.Εσωκομματική σύγκρουση του Ελληνικού Σοσιαλισμού για την προκείμενη και επικείμενη τιμή και δόξα στην αιμτοβαμμένη σημαία των νεαρών μαρτύρων του '73,οι οποίοι προέβαλλαν τα στήθη και τη ψυχή τους μπροστά στο ''λύκο'' της χούντας,στο αρπακτικό της αδικίας και της πολιτικής τρομοκρατίας.Στη σύγχρονη εποχή λοιπόν,έχουμε ένα πολιτικό νόμισμα προ των πυλών της επικαιρότητας. Από τη μία πλευρά,τη πλευρά της ''κορώνας''(ευφημισμός αναφερόμενος στη αλληγορική εξουσία των βουλευτών)η οποία απαιτεί τη παράδοση του κυματιζόμενου κειμηλίου στη Βουλή,ενώ η πλευρά των ''γραμμάτων'',η νεολαία του κόμματος αντιδρά αψηφώντας τους ορισμούς των πολιτικών ''μεντόρων'' της,υποστηρίζοντας αρχικά πως η σημαία πρέπει να παραμείνει στους κόλπους της ''εκκολαπτόμενης'' νεανικής δύναμης, ωστόσο συμμορφωμένη αργότερα,πως η σημαία δύναται να παραδοθεί στη Βουλή, εφόσον σχηματιστεί και αποφασίσει το συμβούλιο της ΕΦΕΕ.

Δεν ανήκω ως εγγεγραμμένο μέλος σε καμία από τις δύο πλευρές του ''φλεγόμενου'' νομίσματος,κρατώντας τις πολιτικές μου πεποιηθήσεις προς ιδιωτικήν έκθεση, παραβάλλοντας μεμονωμένες πολιτικές ιδεοληψίες.Ωστόσο θα ήθελα να πάρω μια μικρή θέση επί του θέματος ως ενημερωμένος πολίτης αυτού του-υποτυπώδους-κράτους. Θεωρώ πως η σημαία φυσικά και αποτελεί ιερό κειμήλιο αγώνα,μόχθου,πόνου και λαικής εντολής.Φυσικά και η σημαία,ως νοερή ρομφαία δικαίωσης και αλήθειας,ανήκει κατά βάσιν στους φοιτητές,οι οποίοι αντιτάχθηκαν στο ειδεχθές ράπισμα του ανιέρου δικτατορικού ζυγού της επταετίας και του ακατάσχετου ιμπεριαλισμού.Ωστόσο πρέπει να υπογραμμίσω,πως τότε,δεν προέβαλλαν τα στήθη τους ΜΟΝΟ φοιτητές του-τότε-ΠΑΚ.Ο αγώνας των φοιτητών δεν υπάγετο και δεν απέρρεο από μεμονωμένες νεοπολιτικές εγκρίσεις.Δεν ελέγχονταν οι φοιτητές από το τί σκέπτονται πολιτικά,πριν διαβούν το κατώφλι της επέλασης προς την αθανασία και το θρύλο.Ο κάθε άνθρωπος που αντιστεκόταν στη Χούντα και μάτωσε για τη λευτεριά και τη δικαιοσύνη,οφείλει να αφήσει τη στάμπα του αίματός του πάνω σε αυτή τη σημαία.Αυτό το κυματιζόμενο σημάδι αποτελεί κοινό παρονομαστή και συνασπισμό λαικού αγώνα.Αγώνα αποτελούμενο από φοιτητές,από εργάτες και βασανισμένους.Αγώνα από αγωνιστές και επαναστάτες.Έτσι,η σημαία πρέπει να παραδοθεί στη Βουλή,που με τη σειρά της αποτελεί το λίκνο της δημοκρατικής επιβολής.Γιατί η δημοκρατία ως θεσμός δικαιοσύνης, σύνεσης και ελεύθερης βούλησης ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΠΙΒΑΛΛΕΤΑΙ.Ο άνθρωπος που είναι ελεύθερος και πεφωτισμένος,ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΥΠΑΡΧΕΙ.Πέραν αυτού,στο πρακτικό μέρος,ο κίνδυνος βεβήλωσης και εξάλειψης της σημαίας από απεχθείς και ασεβείς ταραξίες είναι απτός και λογικός να συμβεί.Έτσι,η Βουλή αποτελεί καταφύγιο διατήρησης της σημαίας προκειμένου να μην καταστραφεί και περάσει γοργά ή σταδιακά στη σφαίρα της λήθης.

Αυτά τα ολίγα κύριοι...και σε όποιον διαφωνεί με τα παραπάνω,με γειά και με χαρά του.Μόνο που η περιττή διαμαρτυρία δεν θα ήταν τίποτα μπροστά στο δράμα της καταστροφής της σημαίας.Της σημαίας του αγώνα και του πόνου.

2 σχόλια - Στείλε Σχόλιο
05 Νοεμβρίου 2008, 15:06
Ανοίξτε δρόμο για τον Ομπάμα


''I have a dream...'' ξεστόμιζε πριν 40 χρόνια περίπου,μπροστά σε χιλιάδες καταπιεσμένους που αποζητούσαν τη ρομφαία της δικαιοσύνης,ο Μάρτιν Λούθερ Κινγκ. Για δικαιοσύνη και κοινωνική ισότητα μιλούσε επίσης και ο Μάλκομ Χ.Δύο αφροαμερικανοί ηγέτες του λαού που εξέφραζαν την εντολή της κοινωνικής αλλυλεγγύης και της δικαίωσης.40 χρόνια μετά,στο χώρο της πολιτικής,ένας άλλος αφροαμερικανός γερουσιαστής-πρώην εντέλει!-τείνει και οφείλει να πραγματοποιήσει αυτά για τα οποία αγωνίστηκαν οι μαχητές της κοινωνικής αδικίας.Να αποπνεύσει και να εναποθέσει το φόρο τιμής στα λίκνα της λαικής κοινωνικής δικαιοσύνης.

Ο Μπάρακ Ομπάμα,από χτες θεωρείται επίσημα ως ο επόμενος Πρόεδρος της Αμερικής, ένα αξίωμα με βαρύτατες ευθύνες και βαρυσήμαντες εφαρμογές.Ένα αξίωμα που καλείται να υπερασπιστεί,όχι επαναλαμβάνοντας τις νοσηρές πολιτικές των προκατόχων του,όχι μιμούμενος την απεχθή πολιτική σταδιοδρομία τους,και αν μη τι άλλο,όχι ξεσηκώνοντας τη λαική αντίδραση,με παράλογες και ανεπανόρθωτες πολιτικές βλάβες τόσο στο εσωτερικό,όσο και στο εξωτερικό στρατόπεδο.Ο Ομπάμα δεν είναι τέτοιος άνθρωπος.Είναι ένας άνθρωπος που γνωρίζει τί σημαίνει εξαθλίωση,γνωρίζει τί σημαίνει αέναος προσωπικός αγώνας στο δρόμο προς τη καταξίωση.Ο Ομπάμα,προερχόμενος από οικογένεια απλών μικροαστών,γνωρίζει τα στοιχεία που συνθέτουν το τρόπο υπόστασης της μπουρζουαζίας,ίσως και ακόμη πιο κάτω.Γνωρίζει ότι ο κόσμος είναι απογοητευμένος,οργισμένος και αγανακτησμένος από τις ειδεχθείς πολιτικές συστάσεις του προκατόχου του,Μπους.Η Αμερική αποτελεί στόχο οικονομικής και πολιτικής λαίλαπας,και κατ'επέκταση ολόκληρος ο κόσμος,εφόσον οι ΗΠΑ θεωρούνται ως ο αρωγός σταθερότητας και ισχύος.Ο Ομπάμα καλείται να ανατρέψει το εις βάρος των ΗΠΑ κλίμα κρίσης στην εξωτερική πολιτική,με τις μόνιμες απειλές των Ταλιμπάν,των πυραύλων του Ιράν και τις αντιδράσεις για την παραμονή των αμερικανικών στρατευμάτων στην ιρακινή γη.Όλα αυτά τα γεγονότα απαιτούν δουλειά,υπομονή σύνεση και ενωτικό κλίμα.Δεν είναι άμοιρο σημασίας το γεγονός ότι ο νεοεκλεγείς Πρόδερος ενδέχεται να αποτελέσει στόχο ρατσιστικών και άλλων ανόητων επιθέσεων. Όμως αυτά έχουν προνοηθεί,πέραν του γεγονότος ότι η λαική πλειοψηφία(και όχι μόνο στην Αμερική)τον στηρίζει κατά κόρον.

Ο Μπάρακ Ομπάμα καλείται να πραγματοποιήσει όλα αυτά τα οποία υποσχέθηκε προεκλογικά.Ανέμους αλλαγής και καινοτομιών στην οικονομία,στη κοινωνική σταθερότητα και στις διεθνείς σχέσεις.Ευελπιστούμε στην αποπεράτωσή τους.Ο Ομπάμα έχει αυτό το όνειρο,όπως το είχε και ο Μάρτιν Λούθερ Κινγκ και όλος ο κόσμος είναι μαζί του.Ανοίξτε δρόμο να περάσει η αλλαγή.Ανοίξτε δρόμο για τον Ομπάμα!

- Στείλε Σχόλιο
Συγγραφέας
mariachi
Στέλιος
Στιχουργός
από ΚΟΡΥΔΑΛΛΟΣ του Πειραιά


Περί Blog
blogs.musicheaven.gr/mariachi



Επίσημοι αναγνώστες (4)
Τα παρακάτω μέλη ενημερώνονται κάθε φορά που ανανεώνεται το blogΓίνε επίσημος αναγνώστης!

Πρόσφατα...
Δημοφιλέστερα...
Αρχείο...


Φιλικά Blogs

Links