ΜΟΥΣΙΚΗ, ΤΕΧΝΕΣ, ΛΟΓΟΣ
Η ΜΟΥΣΙΚΗ, ΟΙ ΤΕΧΝΕΣ ΚΑΙ Ο ΛΟΓΟΣ ΕΞΥΨΩΝΟΥΝ ΤΟΝ ΑΝΘΡΩΠΟ.
23 Νοεμβρίου 2008, 15:02
ΠΩΣ ΑΞΙΟΛΟΓΕΙΤΑΙ ΕΝΑ ΜΟΥΣΙΚΟ ΚΟΜΜΑΤΙ, ΕΝΑ ΤΡΑΓΟΥΔΙ;


 

 

Φίλες, φίλοι,

λαμβάνοντας την αιτία από το άστοχο  σχόλιο κάποιου υψηλά ιστάμενου; δεν ξέρω τι ακριβώς είναι αυτός.... σκέφτηκα τον παραπάνω τίτλο στο σημερινό μου σχόλιο, και θα εκφράσω τις απόψεις μου με πλήρη γνώση του τι λέω.

Έχω τεράστια πείρα πάνω στην μουσική μια και αυτή ήταν το επάγγελμα-λειτούργημά μου για όλη μου την μέχρι τώρα ζωή, που συνεχίζω βέβαια να διακονώ.

Τι είναι αυτό που δίνει αξία στην μουσική;

Τι είναι αυτό που κάνει κάποιο μουσικό κομμάτι αιώνιο;

Πρώτα , πρώτα η δημοσιότητα, γιατί χωρίς αυτήν κανείς δεν σε ξέρει, μετά είναι η επανάληψη, είναι η διαφήμιση που εξαρτάται από πολλούς παράγοντες, αν δηλαδή ο καλλιτέχνης έχει "πλάτες" όπως λέμε, αν ο ίδιος έχει την ικανότητα να σιγοντάρει τις δημόσιες σχέσεις του, ακόμα η πολιτική του τοποθέτηση και πολλοί άλλοι παράγοντες. Λίγο, πολύ αυτά αφορούν και τους σύγχρονους και τους παλιούς συνθέτες,

Τι είναι όμως καλό τραγούδι;

Δεν είναι εύκολο να απαντηθεί.. Γιατί ο καθένας μας έχει τα δικά του γούστα, την δική του μόρφωση, τις δικές του μουσικές γνώσεις και λοιπά. Ακόμα και από που κατάγεται. 

Θα μπορούσα να πω η καλή γραμμή της πορείας των φθογγοσήμων . Με πορεία που να εκφράζει τον στίχο. Άλλη γραμμή έχει ένα ερωτικό τραγούδι, άλλη ένα τραγούδι που αφορά την εργατιά, την φτώχια και τους αγώνες ενός λαού.

Βέβαια ένας καλός στίχος δίνει αξία σε ένα τραγούδι, αλλά και πάλι τι σημαίνει καλός στίχος;

Θα μπορούσα να πω ένας στίχος που χτυπά κατ' ευθείαν στο μυαλό και στην καρδιά, ένας στίχος που έχει μέτρο, ένας στίχος που μας αφορά σχεδόν όλους, ένας στίχος έξυπνος και πάλι πολλά άλλα.

Θα πάω πολύ πίσω σε ένα τραγούδι το "Σ' αγαπάω μ' ακούς" με 500000 αντίτυπα πωλήσεις τότε, που το τραγουδούσε ή το σφύριζε όλος ο κόσμος, που ούτε ο συνθέτης του, ούτε ο τραγουδιστής έμεινε γνωστός ή έκανε σπουδαία καριέρα.

Όμως ο Τσιτσάνης, ο χατζηδάκης, ο Θεοδωράκης, ενδεικτικά τους αναφέρω, έμειναν για πάντα.

Ήταν τόσο αξιόλογοι περισσότερο από τόσους άλλους ώστε να μείνουν; Και για να μη με παρεξηγήσετε, αυτούς τους λατρεύω. Λατρεύω όμως και πολλούς άλλους

Αν ψάξετε την μουσική μας παραγωγή θα βρείτε πολλούς που έπρεπε να τους θυμούμαστε, και όμως τους αγνοούμε επιδεικτικά.

Καταλήγω στο συμπέρασμα λέγοντας την ταπεινή μου γνώμη, πως όλα εξαρτώνται από κάποιους παράγοντες.

Εκείνο που θέλω να τονίσω ιδιαίτερα, είναι πως επειδή το τραγούδι , το χι τραγούδι, έχει κάποιους που το θεωρούν όμορφο, σημαντικό, να μην βιαζόμαστε να βγάζουμε συμπεράσματα  και να εκτιμάμε τον οποιοδήποτε καλλιτέχνη και να τον ρίχνουμε στην πυρά. Δηλαδή να εκφράζουμε τον εαυτό μας.

Γιατί ένας είμαστε. Δεν κάνουμε ένα είδος γκάλοπ, για να έχουμε μεγαλύτερη σιγουριά. Μετά ας μην κόβουμε τα φτερά κάθε νέου συνθέτη ή τραγουδιστή. Αμαρτία είναι!

Δεν συμβαίνει το ίδιο και με τον στιχουργό, γιατί ο λόγος μπορεί να εκτιμηθεί από τον καθένα. Και μπορεί να τον κρίνεις, αλλά και πάλι όχι δημόσια. Ο κόσμος μπορεί να τον κρίνει.

Αυτά τα ολίγα γιατί στο θέμα αυτό θα μπορούσα και θα μπορούσατε να γράψετε ολόκληρο βιβλίο.

γεια σας

adreο

 

 

5 σχόλια - Στείλε Σχόλιο

PHILIPPOSSM (23.11.2008)
Επιτέλους κύριε Ανδρεοπουλε ένα post αντάξιο σας.
nowaveband (23.11.2008)
Εύγε!;)
Συμφωνώ με σχόλιο Φίλιππου:)
faltsoo (24.11.2008)
τι ειναι αληθεια ο στιχος ?
ποιος να ξερει ο στιχος τι ειναι ?
ξερω την τιμη του μοναχα .

...
DITHEN (25.11.2008)
Τα τραγουδια αναγνωριζονται μετα απο παρα πολλα χρονια απο την διαρκεια τους σε συνδυασμο με την αγαπη που εχει γι αυτα ο κοσμος και τα εχει βαλει μεσα στην καρδια του.

Μονο ο χρονος και το κοινο ειναι οι τελικοι κριτες.

Οι υπολοιποι που το παιζουν "ετσι" και "Δηθεν" κριτες, κατακεραυνονωντας δικαιους και αδικους, ειναι γιατιδεν εχουν τιποτα αλλο να κανουν, ή γιατι μισουν ή γιατι ειναι ματαιοδοξοι ή γιατι δεν τα εχουν καλα με τον εαυτο τους ή ακομα γιατι για αλλου ξεκινησαν και αλλου κατεληξαν!

Θεωρω οτι η κριτικη στην τεχνη (οποιασδηποτε μορφης) ειναι φασισμος! Δεν μπορει ο αλλος να σου λεει τι ειναι καλο και τι οχι! Τι πρεπει να ακους και τι οχι! Και πολυ περισσοτερο δεν νομιμοποιειται κανενας να ειρωνευεται, να χλευαζει και να λοιδορει καποιον που καταθετει την ψυχη του σ' αυτο που κανει, ειτε μας αρεσει το αποτελεσμα, ειτε οχι!

Η τεχνη ειναι ελευθερη και δεν εχει ορια!

Δεν θα πρωτοτυπησω κυριε adreo, θα ασπασθω μετα βουλιμιας τα ευστοχα σχολια των παραπανω συν-μελων του site, λεγοντας ενα μεγαλο μπραβο στο post σας!

Αυτο περιμενα απο εσας και τελικα αρχιζετε με τετοια post να μου δικαιωνετε την προσδοκια μου οτι υπαρχει κι αυτη η πλευρα του adreo που μπορει να μας γοητευσει!

adreo (26.11.2008)
Ευχαριστώ όλους σας για τα σχόλιά σας, όμως επιμένω για όσα έχω γράψει μέχρι τώρα, πως ήταν μια επανάσταση εναντίων αυτών που έκαναν τα blog τoυς από ματαιοδοξία, στερούμενοι κάποιων αρχών και αξιών. Θέλησα να τους κάνω να σκέπτονται τίμια και δίκαια. Αυτοί όμως το βιολί τους. όμως δεν βοηθήσατε και έτσι όλοι αυτοί κάνουν ότι θέλουνς στο site και δημοσιεύουν ότι θέλουν.

PHILIPPOSSM, μάλλον δεν κατάλαβες το νόημα της αντίδρασής μου, και συγνώμη για την παρατήρησή μου.

DITHEN.. Κάποια στιγμή πρέπει να βγεις από το καβούκι σου. Μην αφήνεις τους μέτριους να επιπλέουν.
και πάλι σας ευχαριστώ όλους.

Για να στείλετε σχόλιο πρέπει να έχετε συνδεθεί ως μέλος. Πατήστε εδώ για να συνδεθείτε ή εδώ για να εγγραφείτε.

Επιστροφή στο blog
Συγγραφέας
adreo
ΓΙΑΝΝΗΣ ΑΝΔΡΕΟΠΟΥΛΟΣ
Μουσικοσυνθέτης
από ΝΕΟ ΗΡΑΚΛΕΙΟ


Περί Blog
blogs.musicheaven.gr/adreo

Σκοπός του BLOG μου είναι η προώθηση και προαγωγή της ΜΟΥΣΙΚΗΣ, οποιασδήποτε μορφής τέχνης (των λεγόμενων ΚΑΛΩΝ ΤΕΧΝΩΝ) και του λόγου, (ΠΟΙΗΣΗ, ΣΤΙΧΟΣ, ΔΙΗΓΗΜΑ, ΜΥΘΙΣΤΟΡΗΜΑ), σχετική αρθρογραφία και προσωπικές απόψεις, κρίσεις και εκτιμήσεις.



Tags

Γάτες να αφυπνιστούμε ολοι ΓΙΑΝΝΗΣ ΑΝΔΡΕΟΠΟΥΛΟΣ www.musicheaven.gr/html/story.php?id=1523 ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ ΔΙΗΓΗΜΑ Η ΗΧΟΓΡΑΦΗΣΗ



Επίσημοι αναγνώστες (7)
Τα παρακάτω μέλη ενημερώνονται κάθε φορά που ανανεώνεται το blogΓίνε επίσημος αναγνώστης!

Πρόσφατα...
Δημοφιλέστερα...
Αρχείο...

Links