ελληνική μουσική
    Η Ελληνική Μουσική Κοινότητα από το 1997
    αρχική > e-Περιοδικό > Μαθήματα Μουσικής

    Μάθημα Πιάνου: Συνοδεύοντας μπαλάντες - Δεξί χέρι (Μέρος Β')

    Σε αυτό το κεφάλαιο θα μελετήσουμε τις κύριες συγχορδίες όταν περιέχουν νότες που στην κλασική μουσική θα τις ονομάζαμε «καθυστερημένες».

    Μάθημα Πιάνου: Συνοδεύοντας μπαλάντες - Δεξί χέρι (Μέρος Β

    Γράφει ο Χρύσα Οικονομάκη (XrysaOikonomaki)
    56 άρθρα στο MusicHeaven
    Τετάρτη 30 Δεκ 2015

    Συνηθισμένες «νοθείες» στις συγχορδίες όταν παίζουμε μπαλάντες

    Αυτή τη σημειολογία με διανθισμένες συγχορδίες, τη συναντάμε συχνά στις σύγχρονες μπαλάντες αλλά μπορεί να μην τις αναγνωρίζουμε σημειολογικά εάν έχουμε μόνο κλασική παιδεία.

    Συγχορδίες με κατάληξη sus4 (παράδειγμα: Csus4)

    Αυτή η υπόδειξη δείχνει στο μουσικό ότι πρέπει να παίξει τη συγχορδία με τις νότες 1-4-5 αντί για 1-3-5 (Ντο-Φα-Σολ αντί για Ντο-Μι-Σολ)

    Στην κλασική μουσική αιτιολογείται ως καθυστέρηση της 3ης νότας της συγχορδίας.

    Μάθημα Πιάνου: Συνοδεύοντας μπαλάντες - Δεξί χέρι (Μέρος Β

    Συγχορδίες με κατάληξη 2 (παράδειγμα: C2)

    Αυτή η υπόδειξη δείχνει στο μουσικό ότι πρέπει να παίξει τη συγχορδία με τις νότες 1-2-5 αντί για 1-3-5 (Ντο-ΡΕ-Σολ αντί για Ντο-Μι-Σολ)

    Μάθημα Πιάνου: Συνοδεύοντας μπαλάντες - Δεξί χέρι (Μέρος Β

    Συγχορδίες με κατάληξη 6 (παράδειγμα: C6)

    Αυτή η υπόδειξη δείχνει στο μουσικό ότι πρέπει να παίξει τη συγχορδία με τις νότες 1-3-5-6 αντί για 1-3-5 (Ντο-Μι-Σολ-Λα αντί για Ντο- Μι- Σολ). Πολλές φορές όμως μπορούμε να παραλείψουμε την 5η νότα και να παίξουμε τρίφωνη τη συγχορδία, 1-3-6 (Ντο-Μι-Λα)

    Πολύ συχνά κάποια τραγούδια καταλήγουν στο τελευταίο μέτρο στην πρώτη βαθμίδα με 6η. Ειδικά όταν πρόκειται για τραγούδια σε γραμμένα σε μείζονα κλίμακα.

    Οι «νοθείες» των συγχορδιών, δίνουν στις μπαλάντες ένα πιο μελαγχολικό, γλυκό άκουσμα.

    Έτσι, μπορούμε να δούμε στα παρακάτω 2 παραδείγματα, πως ακούγεται ένα τραγούδι όταν περιέχει μόνο κύριες συγχορδίες χωρίς «νόθους» φθόγγους και πως όταν ενσωματώνουμε στο παίξιμό μας αυτούς τους φθόγγους.

    Απλή συνοδεία δεξί χέρι I-IV-V:

    Μάθημα Πιάνου: Συνοδεύοντας μπαλάντες - Δεξί χέρι (Μέρος Β

    Συνοδεία με σύνθετες συγχορδίες I-IV-V:

    Μάθημα Πιάνου: Συνοδεύοντας μπαλάντες - Δεξί χέρι (Μέρος Β

    Ο αυτοσχεδιασμός βασίζεται στην ανάπτυξη αυτών των συγχορδιών όπως μπορούμε να δούμε παρακάτω σε συνδιασμό με την καλή γνώση των κλιμάκων, ώστε να μπορούμε να κάνουμε μελωδικά περάσματα στη σύνδεση συγχορδιών.

    Εξασκηθείτε στις συγχορδίες αυτές επάνω σε κλίμακες μείζονες και ελάσσονες.

    Αξίζει να μελετήσει κανείς και να αναλύσει κομμάτια όπως:

    Η αίθουσα του θρόνου/love theme της Ευανθίας Ρεμπούτσικα

    Η ανάλυση είναι σημαντική εάν θέλουμε να εκπαιδεύσουμε τον εαυτό μας στον αυτοσχεδιασμό.

    Τραγούδια που κυκλοφορούν στο διαδίκτυο και εμπεριέχουν τις συγχορδίες που μελετήσαμε σήμερα:

    Με το ίδιο μακό (Ελευθερία Αρβανιτάκη)

    Πριν το τέλος (Βασίλης Παπακωνσταντίνου)





    Γίνε ΣΥΝΤΑΚΤΗΣ

    Αν σου αρέσει να γράφεις για μουσικά θέματα, σε περιμένουμε στην ομάδα συντακτών του ιστορικού, ανεξάρτητου, πολυφωνικού, υγιούς και δημοφιλούς ηλεκτρονικού περιοδικού μας.

    Στείλε το άρθρο σου

    σχολιάστε το άρθρο


    Για να στείλετε σχόλιο πρέπει να είστε μέλος του MusicHeaven. Παρακαλούμε εγγραφείτε ή συνδεθείτε