Ίσως είναι αδόκιμος ο όρος μπασαδούρα. Πάντως από μουσικούς που έχω γνωρίσει (κιθαρίστες) χρησιμοποιείται.
Σε ότι αφορά τον ρυθμικό χαρακτήρα της κιθάρας, ελλείψει ντραμς ή άλλου οργάνου που να έχει παρόμοιο αυτόνομο ρόλο, η κιθάρα κυριαρχεί.
Η ρεμπέτικη ορχήστρα αποτελείται συνήθως από μπουζούκι και κιθάρα και πολλές φορές και μπαγλαμά. Το μπουζούκι παίζει τα ταξίμια και τις μελωδίες - μελωδική ανάπτυξη και η κιθάρα, μπαγλαμάς τις συγχορδίες - εναρμόνιση.
Δηλαδή ανάμεσα στα ακόρντα γίνονται γεμίσματα – οι μπασαδούρες - που είναι και η πλέον ουσιαστική συμβολή της κιθάρας στο λαϊκό συγκρότημα, αν φυσικά δεν υπάρχει το έγχορδο όργανο μπάσο.
Δείτε στο παρακάτω video μου μια Μπασαδούρα:
Ομοίως μια μπασαδούρα, για τελείωμα τραγουδιού κυρίως κανταδόρικου ή "κρασάδικου" στο video μου:
Εδώ χρησιμοποιώ αντίστοιχα το ακόρντο C6 (Ντο 6ης) ή το D6 (Ρε 6ης) ανάλογα με την κλίμακα C ή D.
Εδώ μπασαδούρα (ευκολομνημόνευτη για εκμάθηση και χρήση της σε πολλά βαλσάκια – όπως συνηθίζω εγώ) σε ένα αριστούργημα με τον τροβαδούρο Φώτη Πολυμέρη:
Εδώ Χρωματική Φυσαρμόνικα με βιρτουόζο κιθαρίστα που παίζει πολλές μπασαδούρες σε μια μελωδίες Tango Argentino:
Αν σου αρέσει να γράφεις, έλα στην ομάδα συντακτών του ανεξάρτητου, πολυφωνικού, υγιούς και δημοφιλούς ηλεκτρονικού περιοδικού του MusicHeaven και μοιράσου τις σκέψεις σου με τους πάνω από 4.000 καθημερινούς αναγνώστες του.
Στείλε μια δημοσίευση ή επικοινώνησε μαζί μας για απορίες!
σχολιάστε το άρθρο