ελληνική μουσική
    640 online   ·  210.830 μέλη
    αρχική > e-Περιοδικό > Δισκογραφία

    Διονύσης Σαββόπουλος - Ο Πυρήνας

    Η παράσταση του περασμένου Νοεμβρίου στο πανέμορφο Gazarte, κυκλοφορεί πλέον σε CD & DVD. Πρωταγωνιστές δυο μεγάλοι μουσικοί της εποχής μας: ο Σταύρος Λάντσιας και ο Γιώτης Κιουρτσόγλου, χωρίς τους οποίους η συγκεκριμένη παράσταση θεωρώ πως θα είχε περιορισμένο ενδιαφέρον. Ακούστε απόσπασμα από το CD.
    Διονύσης Σαββόπουλος - Ο Πυρήνας
    Ακούστε το ηχητικό!
    Γράφει ο Jorge (jorge)
    300 άρθρα στο MusicHeaven
    Δευτέρα 09 Απρ 2007
    Οι δύο σπουδαίοι μουσικοί, που έγιναν γνωστοί στο ευρύ κοινό από τη σύμπραξή τους με τον Αλκίνοο Ιωαννίδη στο διπλό live CD του τελευταίου, δίνουν έντονο μουσικό ενδιαφέρον σε μια ακόμη σαββοπουλική μουσική παράσταση και δίνουν - κυρίως στους νέους - το ερέθισμα να ακούσουν τα τραγούδια του Νιόνιου.

    Η έκδοση λοιπόν, περιέχει και καταγράφει αποσπάσματα από δύο «βραδιές» του Διονύση Σαββόπουλου στο «Gazarte» της οδού Βουτάδων στο Γκάζι (10 και 12 Νοεμβ. 2006), ακριβώς 40 χρόνια μετά την κυκλοφορία του «Φορτηγού» (Νοέμβ. 1966).

    Όπως αναφέρεται και στο σημείωμα που περιέχεται στο CD, την άνοιξη του 2006, ο Σαββόπουλος ταξίδεψε με τους δύο μουσικούς στην Ελλάδα και στην Κύπρο για να συναντήσει τους πυρήνες του ακροατηρίου του: εκείνους που συνήθως στέκονται στο μπαρ και ξέρουν απέξω τα «δύσκολα» και λιγότερο ψυχαγωγικά τραγούδια του. «Μπροστά κάθονται οι συνομήλικοί μου οδοντίατροι και δικηγόροι με τις γυναίκες τους, οι οποίοι θέλουν ν΄ ακούσουν τα τραγούδια που ξέρουν. Αυτά όμως δεν τα παίζω» εξηγούσε ο ίδιος σε συνέντευξή του. Οι «πυρήνες» δεν έχουν ηλικιακά γνωρίσματα. Εδώ και χρόνια έχουν κάνει «δικά» τους τα κομμάτια αυτής της έκδοσης, συνθέτοντας με αυτά προσωπικές συλλογές, σαν ένα σάουντρακ της ζωής τους.

    Οι παραστάσεις στο Γκάζι συγκέντρωσαν όσους αισθάνονταν άβολα στους μεγάλους χώρους και στα ανοιχτά στάδια. Οι θέσεις του μπαρ, των ορθίων και των καθημένων οκλαδόν ήταν, επιτέλους, μπροστά και γύρω από το τρίο, που δεν έπαιζε σε πάλκο, αλλά πάνω σε ένα κόκκινο χαλί στο δάπεδο αυτής της «διακτινισμένης μπουάτ».

    Τα τραγούδια ακούστηκαν για άλλη μία φορά καινούργια. Ο Σαββόπουλος συγκρότησε με τους Λάντσια και Κιουρτσόγλου ένα δεμένο σύνολο που ήξερε καλά την τέχνη της μουσικής συνομιλίας και αναζήτησε τη βαθύτερη ουσία, τον πυρήνα των κομματιών. Ο πρωταγωνιστής γέμισε με τη φωνή του τον βιομηχανικό χώρο, συνόδευσε τους μουσικούς ως ευφάνταστος ερασιτέχνης και επιβεβαίωσε για τρεις και πλέον ώρες ότι παραμένει ένα μοναδικό όσο και μοναχικό «θηρίο» της σκηνής.

    «Ο κόσμος που θα το δει σαν μια αθηναϊκή έξοδο δεν θα περάσει καλά, μην τον πάρουμε στο λαιμό μας» προειδοποιούσε ο Σαββόπουλος τις παραμονές των παραστάσεων. Επιθυμούσε μια συνάντηση «με τους δικούς του», μακριά από τη βαβούρα των «ναών» της διασκέδασης. Στη διάρκεια των επτά τριημέρων (από τις 27 Οκτωβρίου ως τις 10 Δεκεμβρίου) επιβεβαιώθηκε το αίσθημα πνευματικής συγγένειας ανάμεσα στους κύκλους και στις παρέες των θεατών. Όχι, δεν ζητούσαν να επιστρέψουν στο 1966, αλλά σε αυτό που τους «χρωστούσε» ο Σαββόπουλος τα τελευταία χρόνια: σε μια «Σαββοπουλική» παράσταση. Στη στάση μιας διαδρομής που δεν τελειώνει.

    Εκτός από τα δικά του τραγούδια, μεταξύ των οποίων τα: «Έλσα σε φοβάμαι», «Μυστικό τοπίο», «Το τσακάλι», «Τα πουλιά της δυστυχίας», «Θεία Μάνου», «Κωλοέλληνες», «Η Δημοσθένους λέξις», «Η Ζωζώ», «Άγγελος εξάγγελος», «Η παράγκα», «Άδεια μου αγκαλιά», «Στη συγκέντρωση της ΕΦΕΕ», «Εμείς του ’60», κ.ά., ο Διονύσης Σαββόπουλος ερμηνεύει Μάνο Χατζιδάκι («Καλοτάξιδα πουλιά», το «Ήρθε βοριάς ήρθε νοτιάς» και το «Νανούρισμα») αλλά και το «Φεύγω» του Ορφέα Περίδη.





    Γίνε ΣΥΝΤΑΚΤΗΣ

    Αν σου αρέσει να γράφεις για μουσικά θέματα, σε περιμένουμε στην ομάδα συντακτών του ιστορικού, ανεξάρτητου, πολυφωνικού, υγιούς και δημοφιλούς ηλεκτρονικού περιοδικού μας.

    Στείλε το άρθρο σου

    σχολιάστε το άρθρο


    Για να στείλετε σχόλιο πρέπει να είστε μέλος του MusicHeaven. Παρακαλούμε εγγραφείτε ή συνδεθείτε

    #7925   /   09.04.2007, 18:00   /   Αναφορά
    Την άκουσα την καινούργια δουλειά του Σαββόπουλου και όχι μόνο. Ημουν παρών την μέρα που έκανε την ηχογράφηση στο Gazardeστο Γκάζι...



    Είναι μια τελειοποιημένη δουλειά του Σαββόπουλου....



    Μπράβο του.....Και στους Λάντσια και Κιουρτσόγλου
    #14616   /   13.06.2008, 16:41
    kioyrtzogloy.αν οχι ο καλθτερος μπασιστας στο πλανητη ,ειναι σιγουρα στους πρωτους 5

    #14617   /   13.06.2008, 16:41
    kioyrtzogloy.αν οχι ο καλθτερος μπασιστας στο πλανητη ,ειναι σιγουρα στους πρωτους 5

    #7928   /   10.04.2007, 20:16   /   Αναφορά
    Η διασκευή του "Into my arms" του Nick Cave (άδεια μου αγκαλιά) είναι υπέροχη, ακολουθεί το "Φεύγω" του Ορφέα Περίδη με μια μαγική ερμηνεία και καταλήγει με το "Εμείς του '60" και έρχεται και δένει το όλο πράγμα.

    Για εμένα, αυτά τα τελευταία 3 τραγούδια του δίσκου, είναι που δημιουργούν μια ατμόσφαιρα που είναι σαν να βρίσκομαι εκεί, στο live.

    Τα άλλα, περνάνε κι έρχονται, ευχάριστα μεν στα αυτιά αλλά χωρίς μια κάποια ιδιαίτερη δυναμική (μέσα μου).

    Και κάτι ακόμα. Ο Σταύρος Λάντσιας και ο Γιώτης Κιουρτσόγλου σίγουρα δεν περιμένανε τον Αλκίνοο για να γίνουν ευρυτέρως γνωστοί. Είναι καταξιωμένοι και γνωστοί καιρό τώρα στον κύκλο και φυσικά όποιος ενδιαφέρεται να μάθει μουσικούς, δεν είναι και τόσο δύσκολο πια στις μέρες μας.

    Πάντως, καλύτερα να τραγουδά ο Σαββόπουλος παρά να μιλά (πχ. συνεντεύξεις, κτλ) και να αφήνει τ' αποτυπώματά του με τέτοια μουσικά δείγματα.
    Administrator
    #7930   /   10.04.2007, 22:44
    Νεφέλη όταν λες "στον κύκλο", φαντάζομαι πως δεν εννοείς στο ευρύ κοινό στο οποίο αναφέρομαι. Πριν το live με τον Αλκίνοο, είχαν κάνει δουλειά με τόσο μεγάλη απήχηση, ώστε να γίνουν γνωστοί έξω από "τον κύκλο";

    #7931   /   10.04.2007, 23:38
    Κι όμως, το ευρύ κοινό είχα κατά νου. Και για να είμαι πιο συγκεκριμμένη, τον δίσκο "Τrio" με την ζωντανή ηχογράφηση με τον Lynch, Πασπαλά και Λάντσια τον έμαθα και μετά μου τον επισήμαναν άτομα άσχετα από τον "κύκλο". Όπως επίσης το ίδιο συνέβη και για τον Κιουρτσόγλου όπου ανακάλυψα τον ήχο του από άτομα που μοναχά ως ακροατές ακούγανε jazz και φυσικά ένας μπασίστας όπου συνήθως παίζει άταστο μπάσσο σπάνια περνά απαρατήρητος αφού προκαλεί εντύπωση σε "μη κύκλου" (κι όχι μόνο δηλαδή) άτομα.

    Όπως και να έχει, είναι εξαιρετικοί μουσικοί κι η συνεργασία τους με τον Σαββόπουλο ήταν σημαντική, μιας και βάλανε και κάτι από την προσωπική τους σφραγίδα στα τραγούδια που έχουνε ήδη την σφραγίδα πάνω τους, αυτή του χρόνου και της εμπειρίας του Σαββόπουλου.

    #7933   /   11.04.2007, 03:04
    Φαντάζομαι Νεφέλη ότι όταν λες "Τα άλλα, περνάνε κι έρχονται, ευχάριστα μεν στα αυτιά αλλά χωρίς μια κάποια ιδιαίτερη δυναμική (μέσα μου)." αναφέρεσαι στο πως αποδίδονται τα συγκεκριμένα κομμάτια στην παράσταση αυτή και όχι στα ίδια τα τραγούδια ή κάνω λάθος;

    #7942   /   11.04.2007, 19:27
    Μα γιατί να φανταστείς εφόσον και προφανώς αναφέρομαι ειδικά για τον δίσκο αυτόν, μιας κι αυτός είναι το θέμα αυτού του άρθρου.

    #8302   /   08.05.2007, 12:36   /   Αναφορά
    Εφτασε πριν λιγο καιρο το dvd στα χερια μου και απο τοτε το βλεπω πολυ συχνα.Μπορω να πω οτι περιμενα τι θ'ακουσω καθως ξερω οτι και οι τρεις ειναι πολυ αξιλογοι μουσικοι,ειδικα ο Κιουρτσογλου και ο Λαντσιας.Γι'αλλη μια φορα αποδεικνυεται οτι στην ελληνικη μουσικη σκηνη εχει ανθρωπους με φαντασια και δημιουργικοτητα.Μπραβο σε ολους τους συντελεστες!
    #8681   /   22.06.2007, 16:42   /   Αναφορά
    Οι δύο πολύ αξιόλογοι μουσικοί δίνουν νέα πνοή στα αγαπημένα τραγούδια του Σαββόπουλου.Πολύ καλή δουλειά.Το dvd το βλέπω και το ξαναβλέπω!!