ελληνική μουσική
    682 online   ·  210.832 μέλη
    αρχική > e-Περιοδικό > Aρθρα

    Η φωνητική εκπαίδευση στην Ελλάδα

    Η μόδα του να γίνουν όλοι τραγουδιστές, δεν επαρκεί αν δεν υπάρχουν προϋποθέσεις.
    Η φωνητική εκπαίδευση στην Ελλάδα
    Γράφει ο Aθανάσιος Αραμπατζής (sakisarabatzis)
    4 άρθρα στο MusicHeaven
    Κυριακή 26 Αύγ 2007
    Παρατηρειται τα τελευταια χρόνια μια εξαρση στο να θελουν οι περισσοτεροι των νεων μας να παρουν ενα μικρόφωνο στο χερι και να γινουν τραγουδιστες.Αυτη η νεα μοδα εχει δυο σοβαρους κινδυνους.

    Απο τη μια πλευρα αυτούς τους "επιτηδειους" που θα εκμεταλλευτούν την αγνοια και το παθος για τη σκηνη αυτων ολων των νεων παιδιων και απο την αλλη, τα ιδια τα παιδια που θα πέσουν θυματα.

    Ελαχιστοτατες των περιπτωσεων επιβιώνουν στον χωρο και ισως οχι με τα αποτελέσματα που θα περίμεναν, οι περισσότεροι εχοντας χάσει πολυτιμο χρόνο απο την ιδια τους τη ζωή και πολλα χρήματα καταλήγουν ως αποτελεσμα καποια στιγμή στο κενο...

    Kι εκει ακριβώς αρχίζουν τα δύσκολα, πολλες φορες με τη συνδρομη ακόμη και ψυχιάτρων. Πρεπει να υπάρξουν προυποθέσεις για τους τραγουδιστές, κατ' εμέ που υπηρετω τον χώρο της φωνητικης μουσικης επί 30 συναπτα ετη, τα περισσότερα ως δασκαλος φωνητικης μουσικής.

    1) Απαραίτητο κρίνεται εκτος απο τη φυσικη ομορφια και η σωστη φωνη.

    2) Επιβεβλημενα τα μαθηματα ορθοφωνίας με πεπειραμενο-η δασκαλο-α φωνητικης και εφόσον εχουν βγάλει μαθητες που επιβεβαιώνουν τη δουλεια του δασκαλου τους.

    3) Μεγαλο ρεπερτόριο τραγουδιών.

    4) Μαθηματα συγχρονου χορού για τη σκηνικη τους παρουσία.

    5) Να μην επιδιώκουν στα πρωτα τουλαχιστον πεντε χρόνια μεγαλες σκηνες των πολεων. Η επαρχία ειναι εκείνη που θα τους ωριμάσει.

    6) Μουσικές γνώσεις θεωρίας μουσικής, σολφέζ και βυζαντινης μουσικής (α και β΄ετος τουλάχιστον)

    7) Σωστές επιλογές ανθρώπων (μάνατζερ, καλλιτεχνικοί πράκτορες κλπ)

    Εκείνο που θα τους δικαιώσει ειναι η αξιοπρεπή παραμονή τους στον χώρο και στο χρόνο μαζι με την ποιοτητα που θα παρουσιάζουν καθε φορά και καλύτερη τοσο ως τραγουδιστές οσο και ως ανθρωποι. Αν δούμε ολους τούς παλαιους τραγουδιστές θα καταλάβουμε καλύτερα.

    Τέλος από της θέσεως αυτής ευχαριστώ το e-περιοδικο του MusicHeaven για τη θετικη συμβολή, προώθηση και καλλιέργεια της ΜΟΥΣΙΚΗΣ μεταξύ των νέων, μέσω δυνατοτητας αυτών των δημοσιεύσεων.

    Με εκτίμηση προς ολα τα μέλη του MusicHeaven
    ΣΑΚΗΣ ΑΡΑΜΠΑΤΖΗΣ, Καθηγητής Φωνητικής

    Tags
    Μουσική Εκπαίδευση:φωνητική



    Γίνε ΣΥΝΤΑΚΤΗΣ

    Αν σου αρέσει να γράφεις για μουσικά θέματα, σε περιμένουμε στην ομάδα συντακτών του ιστορικού, ανεξάρτητου, πολυφωνικού, υγιούς και δημοφιλούς ηλεκτρονικού περιοδικού μας.

    Στείλε το άρθρο σου

    σχολιάστε το άρθρο


    Για να στείλετε σχόλιο πρέπει να είστε μέλος του MusicHeaven. Παρακαλούμε εγγραφείτε ή συνδεθείτε

    #9177   /   26.08.2007, 09:44   /   Αναφορά
    Σάκη, χρησιμότατο άρθρο!

    Εύχομαι τα νέα παιδιά με επαγγελματικές (και όχο μόνον) βλέψεις, να αρπάξουν την ευκαιρία και να συνεργαστούν μαζί σου...

    Φιλικά,

    Γρηγόρης.-
    #9178   /   26.08.2007, 09:45   /   Αναφορά
    Σάκη, χρησιμότατο άρθρο!

    Εύχομαι τα νέα παιδιά με επαγγελματικές (και όχι μόνον) βλέψεις, να αρπάξουν την ευκαιρία και να συνεργαστούν μαζί σου...

    Φιλικά,

    Γρηγόρης.-
    #9180   /   26.08.2007, 10:25   /   Αναφορά
    Συμφωνώ απόλυτα! Η μεγαλύτερη αδικία είναι όταν βλέπω πραγματικά ταλαντούχα παιδιά με μουσικές σπουδές, ήθος, αξιοπρέπεια και πολύ καλή φωνή, να μένουν στην αφάνεια και να ακούμε καθημερινά τον κάθε ένα που έτσι απλά του έκατσε να γίνει τραγουδιστής και με κάποιο τρόπο το πέτυχε! Να σταθούμε πάντως στον τομέα της οικονομικής [και όχι μόνο] εκμετάλευσης και εύχομαι οι περισσότεροι να είναι προσγειωμένοι...
    #9183   /   26.08.2007, 15:45   /   Αναφορά
    πες τα φιλτατε..... γιατι πολλα ψαρια κυκλοφορουν....χωρίς σπουδές και ταλέντο έχουν απαιτήσεις....
    #18758   /   22.07.2009, 15:39
    ναι... πολλοι με καποιου ειδους φωνη βγαινουν στη σκηνη και κυνηγουν την τυχη τους στο κεντρο των μεγαλουπολεων.. πρεπει ομως πρωτα να ξεκινησουν απο τα χαμηλα για να φτασουν εκει που θελουν...

    #9186   /   26.08.2007, 19:23   /   Αναφορά
    @ Διαβάζοντας αυτό το κείμενο, με πιάνει θλίψη και εκνευρισμός με την ευκολία που ορίζονται κάποιες έννοιες (π.χ βλέπε "πολλές φορές με τη συνδρομή ακόμη και ψυχιάτρων" ή "η επαρχία είναι εκείνη που θα τους ωριμάσει", κτλ).



    Θεωρώ απαράδεκτο να διαβάζω ένα "λυσάρι για υποψήφιους τραγουδιστές", που να βασίζεται σε υποκειμενικά και όχι αντικειμενικά στοιχεία.



    Δεν θα αναλύσω την κάθε πρόταση αυτού του κειμένου γιατί για κάθε μία από αυτές έχω και ένα αντεπιχείρημα.



    Επίσης, στο μισό κείμενο λείπουν οι τόνοι, ακόμα ένα στα συν που με παραξενεύει.



    #9187   /   26.08.2007, 20:04   /   Αναφορά
    Polu tha mou areze na ginw tragoudistis alla den exw fwnh...



    Pantws polu kalo to arthro sou!!
    #9189   /   26.08.2007, 23:38
    nefelh........ etoimh gia entonh kiolas antiparathesh hrthes ki omws... o kurios Sakhs exei dikio.... kathimerinos k esu k egw vlepoume k sxoliazoume gelwntas xilia duo prgmata.... poios sou eipe oti ena atomo p h idea gia ton eauto tou einai megalh an eukola xathei h den kataferei na stathei den tha tou stoixisei?????? k ektos autou.... analueis polu fraseis p isws tis eisprateis lathos.... legontas oti h eparxia se wrimazei ennoei o k.Sakhs oti an ksekinhseis apo ta psila den exeis kapou na pas.... h oreksi sou gia gnwseis stamatoun kai mprosta sou vrisketai mono h apotuxia k h ptwsh.... apo ta xamhla siga siga ftaneis sta pshla....... mhn ta vlepeis prokathlhmenh ta pragmata...... esu to etheses upokeimenika to zhthma kai ta eides ola polu karfwta k me idees sto mualo k oxi sfairika opws tha prepe.......... filika o Kwstas.....

    #9192   /   27.08.2007, 01:54
    Kώστα, έτοιμη για πολλά είμαι, όχι για αντιπαράθεση , αλλά δεν θα έλεγα όχι σε μια κάποια αποσαφήνιση. Και δεν είναι ο σκοπός μου να πείσω ή να σχολιάσω για το ποιος έχει άδικο ή δίκιο. Άλλο το "να στοιχίσει σε κάποιον μια πιθανή αποτυχία", άλλο το "πολλές φορές με τη συνδρομή ακόμα και ψυχιάτρων". Γιατί τότε, ως απλή αναγνώστρια μου μεταφέρεται μια εικόνα που σίγουρα δεν αποτελεί τον μέσο όρο των υποψήφιων τραγουδιστών. Όσο για το άλλο που λες περί "ψηλών και χαμηλών", χμ νόμίζω πως όπως και να΄έρθει σε κάποιον κάτι, αν το διαχειριστεί όπως του αρμόζει τότε θα έχει μεγαλύτερες πιθανότητες να παραμείνει στο ύψος των περιστάσεων. Εάν ήμουν προκατελειμμένη δεν θα διάβαζα καν αυτό το κείμενο και κυρίως δεν θα ασχολιόμουν καν με το να εκφράσω την όποια δυσαρέσκειά μου. Όσο περί σφαιρικού, κτλ, ίσως κάποια θέματα φρόνιμο είναι να τα βλέπω ίσως και ελαφρώς τετραγωνισμένα, γιατί η πολύ "στρογγυλάδα" μας κάνει και παίρνουμε τον κατήφορο.

    #9195   /   27.08.2007, 09:00
    Αγαπητή nefos,



    Ο αντίλογος είναι πάντα υγιής και αυτό είναι και το νόημα του να δίνονται "απαντήσεις" σ ότι γράφει ο καθένας μας εδώ μέσα, όπως εξάλλου και διαφορετικές θέσεις.

    Αλλά, απαντήσεις και θέσεις.

    Τα σημεία στίξης στα οποία αναφέρθηκες στην πρώτη σου αντίδραση στο άρθρο του sakisarabatzis, μπορεί να "ξέφυγαν", μπορεί να "ξεχάστηκαν".

    Σε τίποτα δεν μειώνουν την αξία των προτάσεων ενός Δασκάλου και όχι φοιτητού!

    Όσον αφορά τα επί μέρους, περί επαρχίας κλπ., πιστεύω ακράδαντα (και συμφωνώ μετά από 35 χρόνια αμοιβόμενος επαγγελματικά, με δισκογραφία- και με προσωπικές ελλείψεις στη φωνητική, λόγω μη σπουδών στον συγκεκριμένο τομέα-), ότι οι πάντες πρέπει να "τρίβονται" στην έδρα τους, πριν ανοίξουν τα φτερά τους και αυτό είναι που εννοεί ο συγγραφέας του άρθρου!

    Ειλικρινά, δεν μπορώ να αντιληφτώ την στείρα κριτική, στα λόγια ενός επαγγελματία όπως ο Σάκης, που έχει φάει τη -μουσική του και όχι μόνο ζωή- με το κουτάλι, στην προσπάθεια να ΔΙΔΑΞΕΙ !

    Μπορεί ο καθένας μας να μη συμφωνεί με τον άλλον εδώ μέσα γενικώς, αλλά πρέπει να σέβεται την πείρα και την γνώση σε κάποια πράγματα, πριν να έχει αποκτήσει τη δική του.

    Και το λέω αυτό, βλέποντας στο προφίλ σου ότι είσαι 26 χρονών και άρα έχεις να αντιπαρατάξεις περί τα 7-8 χρόνια σπουδών, στα 30 τουλάχιστον διδαχής του τενόρου και Δάσκαλου sakisarabatzis.

    Με την ευθύνη των λόγων μου,

    Γρηγόρης Δεσύπρης.-

    #9197   /   27.08.2007, 12:24
    @ Γρηγόρη, απορώ σε ποια από τα γραφόμενά μου διάβασες πως έχω σκοπό να μειώσω την αξία, την πείρα και τη γνώση του μέλους sakisarabatzis. Η ένστασή μου είναι με το συγκεκριμένο κείμενο και με αρκετές από τις πληροφορίες στη λίστα με την οποία εφιστά την προσοχή στους υποψήφιους τραγουδιστές και μη.Όσο για την ηλικία μου, αυτό είναι κάτι που σίγουρα δεν μπορώ (και δεν θα ήθελα άλλωστε) να αλλάξω, αλλά δεν βρίσκω πάλι τον λόγο να μην εκφράσω αυτό που σκέφτομαι συνειρμικά διαβάζοντας αυτά τα λόγια. Επίσης, η επισήμανσή μου για τα σημεία στίξης, ήταν για το καθαρά τεχνικό κομμάτι του κειμένου, κάτι που προφανώς διέφυγε στον sakisarabatzis, αλλά που είναι ένα σημαντικό στοιχείο για την ανάγνωσή του. Και επαναλαμβάνω πως εκφράζομαι για το σ υ γ κ ε κ ρ ι μ έ ν ο κείμενο, όπως εξήγησα και στον ίδιο τον sakisarabatzis, μετά από ανταλλαγή προσωπικών μηνυμάτων χθες.

    #9196   /   27.08.2007, 12:04   /   Αναφορά
    Αγαπητέ Σάκη έχεις απόλυτο δίκιο. Μου κάνει ιδιαίτερη εντύπωση η προϋπόθεση Νο6, δηλαδή η θεωρεία όχι μόνο σολφέζ αλλά και βυζαντινής μουσικής, έτσι ώστε ο ερμηνευτής να εξασκηθεί όχι μόνο στους φθόγγους αλλά και στα μόρια, που χαρίζουν όλη την ομορφιά και κάνουν μια τραγουδιστική ερμηνεία να ξεχωρίζει. Ελπίζουμε στο μέλλον να έχουμε τη χαρά να διαβάσουμε κι άλλες δημοσιεύσεις σου.
    #9202   /   27.08.2007, 17:07   /   Αναφορά


    μια μικρή παράθεση...

    ...

    2) Επιβεβλημενα τα μαθηματα ορθοφωνίας με πεπειραμενο-η δασκαλο-α φωνητικης και εφόσον εχουν βγάλει μαθητες που επιβεβαιώνουν τη δουλεια του δασκαλου τους.



    ->Sotis Βολάνης?????

    ότι πείτε......
    #9472   /   18.09.2007, 12:52   /   Αναφορά
    ΦΙΛΕ ΜΟΥ ΦΑΙΝΕΤΑΙ ΠΩΣ ΑΠΛΟΣ ΘΕΛΕΙΣ ΝΑ ΚΑΝΕΙΣ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΣΗ ΣΟΥ, ΓΙΑ ΑΥΤΟ ΑΛΛΩΣΤΕ ΓΡΑΦΕΙΣ ΚΑΙ ΟΝΟΜΑΤΕΠΩΝΗΜΟ ΣΤΟ ΤΕΛΟΣ
    #9503   /   20.09.2007, 11:24
    ΤΑ ΕΝΥΠΟΓΡΑΦΑ ΑΡΘΡΑ ΔΕΝ ΑΠΟΤΕΛΟΥΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ, ΑΛΛΑ ΑΠΟΔΕΙΚΝΥΟΥΝ ΤΗΝ ΥΠΕΥΘΥΝΟΤΗΤΑ ΑΥΤΩΝ ΠΟΥ ΓΡΑΦΟΝΤΑΙ ΚΑΙ ΜΑΣ ΔΙΝΟΥΝ ΣΤΑ ΓΡΑΠΤΑ ΜΑΣ ΤΟ ΑΝΑΛΟΓΟ ΒΑΡΟΣ.

    ΑΝΥΠΟΓΡΑΦΑ ΣΧΟΛΙΑ ΚΑΙ ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ, ΔΕΝ ΜΑΣ ΠΕΙΘΟΥΝ.

    ΣΥΝΕΧΙΣΕ ΔΑΣΚΑΛΕ, ΔΕΝ ΣΕ ΓΝΩΡΙΖΩ ΑΛΛΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΣΤΙΓΜΗ ΠΟΥ ΔΗΜΟΣΙΕΥΕΙΣ, ΕΠΩΝΥΜΑ ΤΙΣ ΑΠΟΨΕΙΣ ΣΟΥ, ΣΕ ΠΑΡΑΔΕΧΟΜΑΙ.

    ΣΥΝΕΧΙΣΕ !!!

    ΠΕΡΙΜΕΝΩ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗΣ ΣΟΥ.

    ΠΑΥΛΟΣ STARPLANET (AYTO EINAI ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ !!!!)

    #9504   /   20.09.2007, 11:33
    ΜΟΥ ΞΕΦΥΓΕ ΕΝΑ ΟΡΘΟΓΡΑΦΙΚΟ ΛΑΘΟΣ ΚΑΙ ΕΠΕΙΔΗ, ΕΙΜΑΙ ΥΠΟΧΡΕΩΜΕΝΟΣ ΝΑ ΑΠΟΛΟΓΗΘΩ ΣΤΟΥΣ ΣΤΕΝΟΜΥΑΛΟΥΣ ΠΟΥ ΒΛΕΠΟΥΝ ΤΗ ΟΡΘΟΓΡΑΦΙΑ, ΑΥΤΩΝ ΠΟΥ ΓΡΑΦΟΝΤΑΙ ΚΑΙ ΟΧΙ ΤΗΝ ΟΥΣΙΑ, ΤΟΥΣ ΠΡΟΛΑΒΑΙΝΩ ΜΕ ΤΗΝ ΔΙΩΡΘΩΣΗ ΤΗΣ ΛΕΞΗΣ ΠΟΥ ΕΓΡΑΨΑ ΛΑΘΟΣ.... "ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΕΙΣ" ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΣΩΣΤΟ

    #9502   /   20.09.2007, 11:21   /   Αναφορά
    Συμφωνώ σε γενικές γραμμές με ότι γράφεις και χαίρομαι που υπάρχουν ακόμα καθηγητές, που θέλουν αφιλοκερδώς να μοιράζουν τις γνώσεις τους.

    Μακάρι, να το διαβάσουν τα νέα παιδιά και να καταλάβουν ότι το τραγούδι δεν είναι εύκολη υπόθεση.

    Απο τα ονόματα που αναφέρεις ΄και τα οποία έχουν περάσει από τα χέρια σου, πρέπει εμείς που διαβάζουμε τα κειμενά σου, να επιδιώκουμε συζητήσεις μαζί σου, μόνο και μόνο για να μπορέσουμε να πάρουμε ΘΕΤΙΚΑ στοιχεία από την πείρα σου...

    Οσο, για την αναφορά της γκρίζας διαφήμισης, δεν τίθεται θέμα. Απλώς κάποιος που δεν είχε τίποτα άλλο να πεί, το πέταξε !

    Έμείς που γνωρίζουμε, διψάμε για τέτοια κείμενα.

    Σε αναμονή, επόμενης δημοσίευσης.

    Συνέχισε, δεν είσαι μόνος....
    #9520   /   21.09.2007, 12:52
    Δηλαδή αυτό το συγκεκριμένο κείμενο ποιά ειδική γνώση σου προσέφερε που χρειαζόταν καθηγητής για να σου την πει;Έμαθες κάτι που δεν ήξερες πριν;Σαφώς και δεν υπάρχει φοβερή παιδεία ειδικά όσον αφορά τη φωνητική και ότι μαθαίνουμε είναι καλό,αλλά ας γίνουμε λίγο πιο καχύποπτοι γενικότερα-όχι κακοπροαίρετα βέβαια.

    #9524   /   21.09.2007, 16:13
    Απαντώντας στο παραπάνω σχολιο διευκρινίζω τα εξης. Στη συγκεκριμένη περίπτωση κατα καποιο τρόποτο σχολιό μου πρέπει να βάλει σε σκέψεις τους νέους τραγουδιστές και να τούς επισημάνει τις γενικές δυσκολίες αυτού του επαγγέλματος. Παράλληλα να τους κεντρίσει το ενδιαφέρον για γνώση και σοβαρή δουλεια .Η δημοσίευση αυτου του κειμένου ειναι προιόν βαθειας ερευνας στα 3Ο χρόνια που ασχολουμαι με τη φωνητική μουσικη και τη διδασκαλία της.Ολα τα σημεια του κειμένου στα οποία αναφέρομαι εχουν ιεραρχηθεί και αναγραφεί βάσει των ιδιων των μαθητών που μου δημιούργησαν την αισθηση για να αναφερθώ. Περίμενα περισσότερο σεβασμό οχι στον Σάκη Αραμπατζη αλλά στον δάσκαλο που εγραψε αυτά.Γιατι η σοβαρη πορεια στη μουσική εχει προυποθέσεις και αξίες αλλοιως....καχυποψίες καλοπροαίρετες....που αναφερθήκατε. Ειναι και δική μου τιμή που μεσα στο Μ.Η εμαθα αρκετα πράγματα απο πολλα ,μελη που αγαπουν τη Μουσική και ειχα αρκετές απορίες.Σας ενημερώνω επίσης οτι δεν εχετε ποτέ φαντασθεί ποσο δύσκολη και πολύχρονη ειναι η παιδεία της φωνητικής μουσικής,Αν θέλετε να το διαπιστώσετε ΔΩΡΕΑΝ ελάτε να σας διδάξω και μετα να βγάλετε τα συμπεράσματα σας.....Με εκτίμηση

    #9526   /   21.09.2007, 16:37
    Κύριε Αραμπατζή δεν αμφισβητώ την ικανότητά σας ώς οντότητα στον μουσικό χώρο από την στιγμή που δεν σας γνωρίζω,ούτε εσάς αλλά ούτε το έργο σας,αν και σαν παραδείγματα έργου αυτά που θεωρείτε στην σελίδα σας δεν τα θεωρώ θετικά(γνωρίζετε για ποιά μιλάω).Εν πάσει περιπτώσει δεν θα κάτσω να αποθεώσω ένα κείμενο που δεν λέει και κάτι παραπάνω από αυτά που κάθε λογικός άνθρωπος θα σκεφτόταν.Όσο για φωνητική εκπαίδευση...μπορώ να φανταστώ πόσο δύσκολο είναι μιας και η ίδια εδώ και ένα χρόνο παρακολουθώ μαθήματα σε ωδείο.Όσο για την καχυποψία αναφέρομαι στο γεγονός ότι όπου υπάρχει σχετικό θέμα με φωνητική υπάρχει κάπου και ένα τηλέφωνό σας,μία αναφορά στο studio σας...

    Κιόλα αυτά τα λέω επειδή εκεί έξω υπάρχουν πολλά παιδιά που το όνειρό τους είναι η μουσική και τυχαίνει να αποθεώνουν εύκολα καταστάσεις που σε άλλες περιπτώσεις δεν θα συνέβαινε αυτό.

    Δεν έχει να κάνει με σεβασμό.Την άποψή μου λέω.

    #9525   /   21.09.2007, 16:17
    ΟΤΑΝ ΔΙΑΒΑΣΩ ΟΛΑ ΤΑ ΚΕΙΜΕΝΑ ΜΕ ΤΙΣ ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ ΣΑΣ ΘΑ ΜΠΩ ΣΤΗ ΘΕΣΗ ΤΟΥ ΠΑΒΑΡΟΤΙ ??



    ΕΛΕΟΣ ΡΕ ΠΑΙΔΙΑ... ΕΛΕΟΣ.... ΘΑ ΜΑΣ ΚΑΝΕΤΕ ΝΑ ΞΕΧΑΣΟΥΜΕ ΚΑΙ ΑΥΤΑ ΤΑ ΛΙΓΑ ΠΟΥ ΞΕΡΟΥΜΕ...



    ΠΕΣ ΤΑ ΡΕ AbstractType

    #9527   /   21.09.2007, 17:18
    Αγαπητέ Σάκη, το άρθρο σου είναι αληθινά καταπληκτικό. Οι συμβουλές δίδονται από ένα ειδικό και έχουν ΒΑΣΗ, και μάλιστα από έναν ειδικό που είναι χρόνια στο είδος αυτό και το κατέχει το αντικείμενο αναμφισβήτητα καλύτερα από οποιοδήποτε άλλο.

    Οι κακοπροαίρετες εμβόλιμες παρεμβάσεις των διαφόρων χρηστών, και λέω κακοπροαίρετες διότι αντιλαμβάνεται κανείς από τα πρώτα κιόλας λόγια τι θα γράψουν, (βλέπε ΙΔ nefos) καθώς και (AbstractType), είναι λόγια που ξεφεύγουν από την ουσία και δεν έχουν καμμία απολύτως σχέση με το άρθρο.

    Από τα reallity fame k.ok. κατά καιρούς βγήκαν κάποιοι και είπαν ότι κατέφυγαν σε ψυχίατρο , άρα δεν είναι υποτιμιτικό να το τονίζει κάποιος ούτε προσβάλει κάποιον καθότι μιλάει ανόνυμα και γενικά. Όσο για την επαρχία όλοι οι μεγάλοι καλλιτέχνες ξεκίνησαν από επαρχία, άρα είναι κάτι που αληθεύει και δεν προσβάλει ούτε αυτόν που θέλει να γίνει τραγουδιστής, αλλά ούτε και τους ...επαρχιώτες ! Για όνομα του Θεού. ! !

    Κάποια φίλη κατάλαβε και ισχυρίζεται ότι κάθε λογικός άνθρωπος μπορεί να καταλάβει τις συμβουλές που έδωσες. Θα ήθελα να ξέρω πάρα πολύ τι σπουδές έχει κάνει στο αντικείμενο για να την εμπιστευθώ, γιατί εγώ....δεν το καταλαβαίνω.

    Φίλε Δάσκαλε Σάκη σου δίνω τα εύσημα, όχι μόνο εγώ, αλλά και άλλοι χρήστες εδώ (άλλωστε το βλέπεις) και σε ευχαριστώ και εγώ διότι οι συμβουλές σου είναι χρυσός. όποιος μπορεί να το διακρίνει τις δέχεται. Μετά τιμής και εκτίμησης σε όλους στέλνω χαιρετισμούς.


    #9571   /   24.09.2007, 10:01
    Αν διαβάσεις ξανά τις παρατηρήσεις μου θα δεις ότι πουθενά δεν είναι κακοπροαίρετες.Δεν αμφισβητώ τις ικανότητες του κ.Αραμπατζή με αυτά που γράφω,για το συγκεκριμένο άρθρο μιλάω.Κρίμα που έχει δωθεί αυτή η εντύπωση.Και όσο για το: "Κάποια φίλη κατάλαβε και ισχυρίζεται ότι κάθε λογικός άνθρωπος μπορεί να καταλάβει τις συμβουλές που έδωσες" ναι θεωρώ ότι αν έχεις το μυαλό στο κεφάλι σου και δεν έχεις "ψωνιστεί" μπορείς να καταλάβεις πως πρέπει να πορευτείς στον χώρο της μουσικής.Όσο για τις σπουδές μου , έχω γράψει ήδη τι έχω κάνει, οπότε δεν καταλαβαίνω γιατί το αναφέρεις.Θέλω να μου πεις όμως ποιούς θεωρείς σαν σωστά πρότυπα ορθής χρήσης φωνής εδώ στην Ελλάδα για να καταλάβω τι έχεις σαν σημείο εκκίνησης στο μυαλό σου.

    #9561   /   23.09.2007, 17:57
    Οχι βέβαια, δεν θα μπείς στη θέση του Pavarotti (αυτός είναι στο μνήμα τώρα και βλέπει τα ραδίκια ανάποδα !)... πέρα από τα αστεία, η θέση του Pavarotti, δυστυχώς δεν πρόκειται να καλυφθεί ποτέ. Το έργο που αφήνει πίσω του, είναι τεράστιο... το ίδιο και η προσφορά του στη μουσική...

    Αυτά που θα διαβάσεις στα διαφορα σχετικά κείμενα, θα σε βοηθήσουν να βάλεις σε τάξη ωρισμένα πράγματα, να μάθεις πως σκέφτονται ανθρωποι που έχουν θεωρητικές γνώσεις του αντικειμένου.

    Μετά από αυτό, δηλαδή αφού αποκτήσεις και εσύ γνώσεις θεωρείας και τεχνικής, θα βγάλεις τον πραγματικό σου εαυτό προς τα έξω ΣΩΣΤΑ.

    Δεν εννοώ βέβαια, ότι το άρθρο του κου Αραμπατζή(τον οποίο και δεν γνωρίζω) είναι πανεπιστημιακού επιπέδου, αλλά είναι μία βάση έναρξης... ξεκινάει με κάτι απλό και ευκολονόητο και σιγά σιγά, υποθέτω, θα μπεί στα βαθιά ! Αλλωστε - δυστυχώς - οι πιό πολλοί τραγουδιστές της Ελλάδας, είναι αμόρφωτοι ! ούτε μαθήματα φωνητικής κάνουν, με τη δικαιολογία ότι αν κάνουν φωνητική, θα χάσουν το συναίσθημα και την αυθεντικότητά τους !!! Δεν ξέρουν από νότες, μουσικά όργανα... και νομίζουν πως είναι οι καλύτεροι !!! Ελεος !!!!

    Οι περισσότεροι στηνΕλλάδα νομίζουν ότι είναι τραγουδιστές ! Εχεις πάει ποτέ σε audition, να δείς και να ακούσεις τι γίνεται ? Κάθε κουτσή Μαρία θέλει να γίνει τραγουδίστρια ! (διευκρύνιση : δεν έχω τίποτα με τους κουτσούς και τις Μαρίες)

    Μακάρι αυτό το άρθρο, να κάνει ορισμένους να αλλάξουν γνώμη για το επάγγελμα του τραγουδιστή (το τόσο παρεξηγημένο) και να δοκιμάσουν να παιδέψουν άλλους σε άλλα επαγγέλματα !!!! Φτάνει πιά !!!


    #9573   /   24.09.2007, 12:01
    Φίλε pavlo2004 αν σε έλεγα Pavaroti δεν θα σήμαινε οτι πρέπει αν βλέπεις τα ραδίκια ανάποδα ή να είσαι μέσα σε μνήμα ,στη δόξα και στην δυνατότητα της φωνης του αναφέρθηκα ... και δεν είναι και σωστό να κάνεις αστείο με κάποιο ν που δε ζει.... Μας λες κατι που ξέρει και η κουτσή Μαρία...οτι όλοι δηλαδή είναι και το παίζουν τραγουδιστές.... τα ίδια πράγματα λέμε .... μην επαναλαμβανόμαστε...

    #9574   /   24.09.2007, 12:01
    Φίλε pavlo2004 αν σε έλεγα Pavaroti δεν θα σήμαινε οτι πρέπει αν βλέπεις τα ραδίκια ανάποδα ή να είσαι μέσα σε μνήμα ,στη δόξα και στην δυνατότητα της φωνης του αναφέρθηκα ... και δεν είναι και σωστό να κάνεις αστείο με κάποιο ν που δε ζει.... Μας λες κατι που ξέρει και η κουτσή Μαρία...οτι όλοι δηλαδή είναι και το παίζουν τραγουδιστές.... τα ίδια πράγματα λέμε .... μην επαναλαμβανόμαστε...

    #9562   /   23.09.2007, 20:49   /   Αναφορά
    Πρόκειται για τις σκέψεις και εμπειρίες ενός ανθρώπου που υπηρετεί τη μουσική πολλά χρόνια τώρα. Εννοείται ότι κάποιες από αυτές μπορεί να μας κάνουν κάποια εντύπωση ή να μη μας αρέσουν, οπότε σε αυτή την περίπτωση μπορεί να γίνει μια συζήτηση-διάλογος σε πολιτισμένα πλαίσια και όχι με τον τρόπο που υπήρξαν οι συγκεκριμένες αντιδράσεις. Ας κρατήσουμε τα προσχήματα δείχνοντας λίγο σεβασμό στις απόψεις ενός μεγαλυτέρου που κάτι παραπάνω θα ξέρει.

    Εγώ επιπλέον θεωρώ σημαντικό (δεν ξέρω κατά πόσο είναι και απαραίτητο) τη γνώση ενός μουσικού οργάνου. Πιστεύω ότι βοηθάει στην καλύτερη αντίληψη των φωνητικών δυνατοτήτων του κάθε υποψήφιου και στην κατανόηση και αίσθηση του ρυθμού σε κάθε τραγούδι.

    κ.Σάκη ευχαριστούμε που μοιράζεστε τις γνώσεις σας μαζί μας. Περιμένουμε κι άλλα!
    #12702   /   31.03.2008, 12:09
    Φυσικά και βοηθάει φίλε santourman.

    Ο Μητροπολίτης Χρύσανθος, ο εκ Μαδύτων, αναφέρει στο (μικρό ή μεγάλο θα σας γελάσω) θεωρητικό του, ότι η γνώση ενός μουσικού οργάνου βοηθάει τον μαθητή στο να πατάει σωστά στους φθόγγους. Ο ίδιος έπαιζε αραβικό πλαγίαυλο (νέι). Το αυτί ακούει το όργανο και διορθώνει όσα λάθη ξεφεύγουν του μυαλού (Να παρατηρήσω εδώ, ότι η φωνή ελέγχεται αποκλειστικά απ’ το μυαλό και όχι απ’ το αυτί, έτσι η Βυζαντινή εκκλησιαστική μουσική είναι πολύ δύσκολή στην πράξη της, ειδικά στην περίπτωση που ψάλλει κάποιος χωρίς ισοκράτημα). Κατακρίνει μάλιστα τους διδασκάλους που αποτρέπουν τους μαθητές απ’ την γνώση ενός οργάνου, λέγοντας: «Καθώς ο προφήτης Ιωνάς, διδαχθής τη σοφία των Χαλδαίων, ουδόλως έβλαψε την θεία διδασκαλία, έτσι και ο μαθητής, διδαχθής τη γνώση του οργάνου, δεν βλάπτει την πατρώα μουσική κατά το ύφος και την παράδοσή της.» Ως μουσική εδώ, εννοείται η Εκκλησιαστική Βυζαντινή μουσική, ενώ οι μουσικοδιδάσκαλοι είναι οι ειδήμονες του ψαλτηρίου και καρεκλοκένταυροι κάθε εποχής.

    Σαν προσωπική εμπειρία μπορώ να καταθέσω μια συζήτηση που είχα με έναν πολύ γνωστό Πρωτοψάλτη, χοράρχη, εκδότη, έμπορο, αλλά και μαθητή του Θρασύβουλου Στανίτσα, όπως υποστιρίζει ο ίδιος!!! Του ανέφερα λοιπόν ότι παίζω ούτι και αυτός με ρώτησε αν παίζω τον ήχο πλ. Β΄. Του απάντησα θετικά και τότε άρχισε να μου λέει ότι το ούτι δεν μπορεί να παίξει τα μόρια του πλ. Β΄ γιατί δεν έχει τάστα και δεν τα βρίσκεις ακριβώς!!!! Μου είπε μάλιστα ότι ο δάσκαλός του ο Στανίτσας έλεγε, ότι μόνο το σάζι μπορεί να παίξει τα μόρια της Βυζαντινής Μουσικής και ότι η καλύτερη διδασκαλία γίνεται με τη φωνή!!!

    Αφήνω τα συμπεράσματα σε σας.




    #12707   /   31.03.2008, 21:55
    Αξιολογότατη και με συμβουλευτικό χαρακτήρα η απάντησή σου αγαπητέ φίλε και μέλος priggos. Εξάλλου η Βυζαντινή μας μουσική ειναι η εθνική μας μουσική παράδοση με πολύ βάθος στη μελέτη και ανεκτίμητης αξίας Τέχνη.

    #9586   /   24.09.2007, 17:31   /   Αναφορά
    Πάρα πολύ σωστά Σάκη μου τα λες στο άρθρο σου . το τι βλέπουν τα ματάκια μας καθημερινά δε λέγεται. έχω κάνει σπουδές στο κλασσικό τραγούδι και τώρα είμαι σε δραματική σχολή 2ο έτος . εκεί κάνουμε 6-8 ώρες τραγούδι , 4-5 ώρες ορθοφωνία , πάρα πολλές ώρες υποκριτική , κίνηση και θεωρητικά μαθήματα την εβδομάδα , 10 ώρες τη μέρα μάθημα και όλα αυτά για να βγούμε καλοί και ποιοτικοί ηθοποιοί και καλλιτέχνες γενικότερα , καθώς επίσης και για να βγούμε αύριο στη σκηνή σεβόμενοι το κοινό που θα 'χει έρθει και θα 'χει πληρώσει για να μας δει και να μας ακούσει !
    #9589   /   24.09.2007, 21:41   /   Αναφορά
    Το κείμενο του κ Αραμπατζή παιδιά, όσο κι αν λέει καποια πράγματα που σε κάποιον που ξέρει απο μουσική θα φανούν απλά και γνωστά, είναι προϊόν της εμπειρίας του στο χώρο και μπορεί να βοηθήσει κάποιους που είναι ψιλοάσχετοι με το θέμα και σκέφτονται να ακολουθήσουν αυτό το δρόμο. Ένα παιδί που βλεπει το fame story και τα σημερινά πρότυπα "τραγουδιστών", ίσως δεν εχει σκεφτεί καν όλα αυτά τα απλά που εμάς μάς φαίνονται ίσως αυτονόητα.



    Δηλαδή, αν αρχίσω εγώ και λέω για τη βυζαντινή μουσική, κάποιον μπορεί να τον βοηθήσει, κάποιος άλλος που ξέρει όμως μπορεί να αρχίσει να με βρίζει γιατί του είπα κάτι που ήδη γνωρίζει...

    Είναι ένα πάρα πολύ σωστό και διαφωτιστικό άρθρο για τους νυν αλλά και μέλλοντες τραγουδιστές.



    Συμφωνώ πως μπορεί να καταλήξουν συχνά κ σε ψυχιάτρους. Κάτι θα ξέρει για να το λέει, όλο και κάτι θα χει δει. Όταν για κάποιον είναι όνειρο ζωής κ δεν έχει τα προσόντα να το πετύχει, τότε μου φαίνεται πολύ πιθανή αυτή η περίπτωση.



    Τώρα εμένα προσωπικά δε με ενοχλεί η -κατανοητή- διαφήμηση του ονόματος κ της δουλειάς του, στο κάτω κάτω πολλοί άλλοι έχουν βάλει την προσωπική τους ιστοσελίδα. Δε νομίζω ότι ειναι κατι κακό.



    Η αναφορά στην ορθογραφία πού κόλλαγε? ας ειμαστε λίγο ευγενικοί. Μουσικός ειναι όχι φιλόλογος. το θέμα ειναι να μπορείς να διαβάσεις το κείμενο χωρίς να στραβωθείς, τα greeklish ειναι περισσότερο ενοχλητικά δεν μας πειράζουν μερικά λαθάκια και οι τόνοι!



    Συμφωνώ για τη βυζαντινή μουσική αν και σε 2 χρόνια μαθαίνεις ελάχιστα πράγματα και κυρίως δεν μπορείς να τα αποδώσεις στην πράξη. Θέλει πολύ περισσότερο και πιστεύω πως αξίζει τον κόπο και οτι βοηθάει πολύ. Όπως επίσης και το μουσικό όργανο.



    Αυτά, και να πω επίσης πως δεν γνωρίζω προσωπικά τον κ Αραμπατζή!!! Μη με βγάλετε ανηψιό του!!



    #12749   /   01.04.2008, 18:54   /   Αναφορά
    Αφού ο συγγραφέας του άρθρου είναι καθηγητής φωνητικής, πιστεύω πως δε χωράει σχόλιο! Όταν μιλάνε οι ειδικοί, οι άλλοι ακούν! Ευχαριστούμε πολύ!
    #12766   /   02.04.2008, 12:03   /   Αναφορά
    Στο θέμα επαρχίας συμφωνώ απόλυτα!!! Εχώ γνωρίσει κατά καιρούς κάτι τραγουδιάρες στις εξορμήσεις μου στην επαρχία φωτιά και λάβρα!!! Καμία σχέση με πολλές της Αθήνας. Εύγε για το άρθρο!!!
    #15932   /   08.08.2008, 23:41
    Ειναι και παραμένει οντως το θέμα αυτό σε επικαιρότητα και εξέλιξη οπως εξάλλου και αλλα τοσα θέματα μουσικής διδασκαλίας στη χωρα μας.

    #15946   /   11.08.2008, 22:06
    Πολυ καλο κ' συναμα κατατοπιστικο το αρθρο σας κε Σακη!Συγχαρητηρια!..

    #21381   /   25.12.2010, 06:43   /   Αναφορά
    1) Απαραίτητη θα έπρεπε να κρίνεται η φυσική κλίση του υποψήφιου στο τραγούδι -χάρισμα και ταλέντο - και όχι η εμφάνιση. Η τοποθέτηση "απαραίτητο κρίνεται" μου φαίνεται και σαν να μην είναι κιόλας απαραίτητη η σωστή φωνή μιας και το πρώτο που ψάχνουμε είναι η φυσική ομορφιά - ερώτηση: ενα φυσικά άσχημο άτομο με καταπληκτικη φωνή έχει τύχη; ...



    2) Πεπειραμένοι δάσκαλοι του είδους περισσότερο ανήκουν στο κλασικό τραγούδι και λιγότερο στο "άλλο". συνήθως αρνούνται να αναλάβουν "ταχύρρυθμες καταστάσεις", και μάλλον καλά κάνουν...

    "Άλλοι" δάσκαλοι που ξεκινάνε σήμερα δεν έχουν τύχη επιβίωσης επειδή δεν έχουν "προϊστορία";

    Αν ο υποψήφιος αναζητήσει κάποιον εξ αυτών των "έμπειρων" δασκάλων, που έχουν ήδη παράξει μαθητές επώνυμους, εμπλέκεται έμμεσα στο κύκλωμα παραγωγής "ταλέντων";



    3) Λόγω του μεγάλου ακριβώς ρεπερτορίου ακούμε: σε δισκογραφία, σκηνές και αλλού, λάθος φωνές σε λάθος τραγούδια. Εξειδίκευση απαγορεύεται;... Προτείνεται;...



    4) Σαφώς πρέπει να έχει και χάρισμα και άτυπο ταλέντο για το χορό... Γιατί πρέπει όμως ο τραγουδιστής να χτυπιέται στη σκηνή αν δεν το χει - είτε με μαθήματα είτε άνευ;... εφ' όσον είναι επαρκής σε χάρισμα γνώσεις και τάλαντον;...



    5) Η ηρεμία της επαρχίας όντως ωριμάζει τον καλλιτέχνη, υπάρχει και ο κίνδυνος της σήψη όμως... Πολλά ονόματα διασημότατα, -και του έντεχνου- ξεκίνησαν την καριέρα τους εκεί, στην επαρχία... Πολλά άλλα όμως δεν έφτασαν ή δεν ξαναγύρισαν ποτέ, λόγω του πολλαπλού ρεπερτορίου και των ατέλειωτων ξενυχτιών σε σκυλάδικα που ανθούσαν και ανθούν προκειμένου του μεροκάματου, μιας και φαντάρος να σαι, κάποιος, για λίγους μήνες, θα πρέπει να σε φιλοδωρεί, προκειμένου να τα βγάλεις πέρα... όχι για πέντε χρόνια και μόνος - μόνη πήγαιν' έλα φάε ντύσου και κοιμήσου στην επαρχία...



    6) Γιατί όχι ολοκληρωμένες σπουδές;... Προτείνεται ημιμάθεια εν τη γενέσει;... Γιατί δεν κρίνονται απαραίτητες οι σπουδές;...



    7) Υπάρχουν μάνατζερς και καλλιτεχνικοί πράκτορες;... ώστε να υπάρξει και επιλογή;...



    Μάλλον οι κατευθύνσεις αναφέρονται στη σόου μπιζ και όχι στην πραγματική εμφάνιση και άρθρωση του τραγουδιού που έτσι κι αλλιώς στερείται πλέον φωνών, μικρών ή μεγάλων, που να μπορούν να ξεχωρίζουν... Επίσης, αυθορμήτως, η παροιμία: πως "ο μονόφθαλμος είναι βασιλιάς στους στραβούς" μου 'ρχεται στο νου...



    Κατά τ' άλλα η πρόθεση του άρθρου προς τη σωστή κατεύθυνση βρίσκεται...



    Όμως, η πολυετής πείρα θα έπρεπε, μάλλον, αυστηρότερα να κρίνει το είδος, επί του οποίου μόχθησες φίλε sakisarabatzis, λιγότερο δε στα πασαλείμματα των ατελών κι επιπολαίων γνώσεων...



    Καλή συνέχεια στο έργο σου...

    Καλή επιτυχία σε κάθε παιδί που ξεκινάει την καριέρα του στο τραγούδι...

    Καλημέρα σας !!! Να είστε πάντα καλα !!!
    #21628   /   31.01.2011, 18:38   /   Αναφορά
    Πολλά ταλέντα χάνονται άδικα στην Ελλάδα, παρά το τεράστιο ταλέντο, διότι δεν κατέχουν το "πακέτο"...