ελληνική μουσική
    656 online   ·  210.830 μέλη
    αρχική > e-Περιοδικό > Aρθρα

    Μια μικρή ιστορία για το πώς ξεκίνησαν οι νότες

    Κάτι τοσο σημαντικό για τη μουσική όσο οι νότες, πηγάζει από τη θρησκευτική πίστη. Παράδοξο; Ας δούμε!

    Μια μικρή ιστορία για το πώς ξεκίνησαν οι νότες

    Γράφει η Katerina Stavrianea (Metaluna)
    1 άρθρα στο MusicHeaven
    Παρασκευή 16 Οκτ 2009

    Όλοι λίγο πολύ σίγουρα θα έχουμε ακούσει, από την παιδική μας ακόμα ηλικία, τις βασικές νότες ντο ρε μι, που συνοδεύουν πάντα, από τα πρώτα μας νανουρίσματα, μέχρι τα πιο αγαπημένα μας και πολυακουσμένα τραγούδια σε κάθε ηλικία... Αυτό που οι περισσότεροι από μας όμως δεν θα μπορούσαμε ποτέ να σκεφτούμε είναι πως κάτι τοσο σημαντικό για τη μουσική όσο οι νότες, πηγάζει από τη θρησκευτική πίστη.

    Επιτρέψτε μου καταρχήν να σας συστηθώ: λέγομαι Κατερίνα Σταυριανέα, και είμαι φοιτήτρια στο τμήμα κοινωνιολογίας του Παντείου Πανεπιστημίου. Από πολύ μικρή είχα μεγάλη αγάπη για τη μουσική... Πιθανότατα λόγω των γονιών μου, που με μεγάλωσαν σ' ένα σπίτι γεμάτο δίσκους, με όλα τα είδη μουσικής, από ρεμπέτικα μεχρι Pink Floyd, κι από ελληνικό έντεχνο μέχρι Claus Nomi... Μεγαλώνοντας, άρχισα να γράφω στίχους και κάπου στα 15 έκανα το πρώτο μου μάθημα κλασσικής κιθάρας. Εκεί λοιπόν ξεκίνησε και η επαφή  μου με τις παρτιτούρες και το πεντάγραμμο...

    Η αλήθεια είναι πως όλοι λίγο πολύ γνωρίζουμε, ή έχουμε ακούσει έστω και για μια φορά τη βασικότερη οκτάβα της μουσικής, "ντο ρε μι φα σολ λα μι ρε ντο" . Έχετε όμως αναρωτηθεί ποτέ πώς ακριβώς κατέληξαν όλοι οι μουσικοί παγκοσμίως να χρησιμοποιούν ένα τέτοιο σύστημα; Η απάντηση παραδόξως βρίσκεται στη θρησκεία και, παρ' όλο που δεν είμαι το πιο φανατικά πιστό άτομο που θα μπορούσε κανείς να βρει, παραδέχομαι πως αυτή η περίπτωση ήταν ένα αληθινό κατόρθωμα και ίσως θαύμα, σε μια λιγότερο ρεαλιστική αντιμετώπιση, της εκκλησίας. Για μένα τουλάχιστον, ο μουσικός αυτός κώδικας του "ντο ρε μι" αποτελεί μια παγκόσμια γλώσσα επικοινωνίας τόσο σημαντική για την ανθρωπότητα όσο τα μαθηματικά, ή, τον απλό καθημερινό διάλογο.

    Μια μικρή ιστορία για το πώς ξεκίνησαν οι νότεςΔεν θα προλογήσω άλλο λοιπόν, μπαίνω στο θέμα... Οι νότες, όπως τις ξέρουμε σήμερα , πρωτοεμφανίστηκαν κάπου στον 16ο αιώνα, όταν ένας μοναχός της Ρωμαιοκαθολικής Εκκλησίας, ο Γκουίντο Ντ' Αρέτσο, θέλοντας να ευχαριστήσει το Θεό για τα καλά που προσφέρει στους ανθρώπους, και τους αγίους για την καθοδήγησή του στον ίσιο δρόμο, μακριά από την αμαρτία και τη διαφθορά, ξεκίνησε να γράφει διάφορους ψαλμούς, ενώ του άρεσε πολύ να τους διαβάζει μελωδικά, έτσι ώστε, όπως είχαν σκεφτεί κάποτε οι Βυζαντινοί, να ακούγεται στον τόνο της φωνής του το πόσο ευγνώμων ειναι στον Κύριο και το πόσο χαρούμενος είναι για το δώρο της ζωής... Σημειωτέον βέβαια, πως και οι Βυζαντινοί μουσικοί είχαν δημιουργήσει ένα δικό τους μουσικό σύστημα, με τους ήχους "πα βου γα δι κε ζω νη", το οποίο ωστόσο δεν ήταν αρκετά εύχρηστο, και δυσκόλευε πολύ τη δημιουργία ασμάτων.

    Κάπως έτσι λοιπόν, ο Γκουίντο, ξεκίνησε, μεταξύ άλλων, να γράφει έναν ύμνο προς τον Άγιο Ιωάννη... Ο ύμνος γράφτηκε στα λατινικά όπως ήταν φυσικό και είχε ως εξής:

     

    " Ut queante laxis, resonare fibris, mira gestorum, famuli tuorum, solve polluti, labii reatum, Sancte Johannes " , που σε ελευθερη μετάφραση σημαίνει:

    " Για να μπορούν να υμνούν με χαλαρές χορδές οι δούλοι σου τα κατορθώματά σου, λύσε την αμαρτία των μολυσμένων χειλιών μου, Άγιε Ιωάννη " .

    Έπειτα, σκέφτηκε πώς θα ήταν, αν δοκίμαζε να δημιουργήσει ονόματα - κλειδιά για τις νότες, μέσω αυτού του ψαλμού. Χρησιμοποίησε λοιπόν την πρώτη συλλαβή απο καθε στίχο του ύμνου, κ έτσι προέκυπταν 7 καινούρια ονόματα για τις νότες, όσοι ήταν και οι στίχοι του ύμνου. Αναλυτικά λοιπόν ακουγόταν έτσι:

    Ut queante laxis

    Resonare fibris

    Mira gestorum

    Famuli tuorum

    Solve polluti

    Labii reatum

    Sancte Johannes  ( όπου συγκεκριμένα χρησιμοποίησε τα δύο αρχικά γράμματα του ονόματος

    του Αγίου ) .

    Έτσι λοιπόν βρέθηκαν κωδικές μονοσύλλαβες ονομασίες  για την οκταβα : ut, re, mi, fa, sol, la, si

    Όταν όμως δοκίμασε τη χρήση τους, ενώ σε όλους τους μοναχούς άρεσε η πρότασή του και μάλιστα τη βρήκαν πολύ πρακτική, το " ut " που αποτελούσε την αρχή της οκτάβας δεν ηχούσε όμορφα, και φαινόταν δύσχρηστο. Έτσι ο Γκουίντο αποφάσισε να το αντικαταστήσει με τη συλλαβή " do " , από το ξεκίνημα της φράσης " Dominus Deus ", που χρησιμοποιούσαν οι μοναχοί στις προσευχές τους και που σημαίνει "Κύριος ο Θεός"...

    Με την πάροδο των χρόνων, αυτό το σύστημα εγκαθιδρύθηκε μόνιμα και διαδόθηκε σε όλες τις γωνιές της γης, ως η πιο εύκολη και χρήσιμη κωδικοποίηση της μουσικής, η οποία προτιμάται από τους μουσικούς μέχρι και σήμερα.

    Είναι αξιοσημείωτο το ότι, κάτι τόσο πνευματικό όσο η θρησκευτική πίστη, μπόρεσε να δημιουργήσει κατι τόσο χειροπιαστό, και σπουδαίο για τους ανθρώπους, όπως επίσης το οτι αυτό το κάτι σπουδαίο δν έχει όρια που το θέτουν μόνο εντός μιας εκκλησίας, αλλά χρησιμοποιήθηκε και χρησιμοποιείται για δεκαδες είδη μουσικής στον πλανήτη, όχι μόνο για τις ψαλμωδίες.. Φαίνεται λες και όντως, ίσως να υπαρχει μια ανώτερη δύναμη που "έσπρωξε" μια τέτοια δράση. Άλλωστε ας μην ξεχνάμε πως η μουσική είναι ένας τρόπος για μας να εκφράζουμε τα βαθύτερά μας συναισθήματα, ενώ λέγεται χαρακτηριστικά πως μπορεί να εξημερώσει μέχρι και άγρια θηρία..

    Κλείνω λοιπόν εδώ αυτό το άρθρο, με ένα απόφθεγμα ενός παλιού καθηγητή μου θεολόγου στο γυμνάσιο: " ο άνθρωπος μπορεί να φτάσει στο ανώτερο πνευματικό επίπεδο, τη "θέωση" που λέμε, με 2 τρόπους... Ο ένας είναι η πίστη στο Θεό΄ ο δεύτερος είναι σίγουρα η μουσική" ...

    Ελπίζω να το βρήκατε ενδιαφέρον


    Tags
    Καλλιτέχνες:Pink FloydΜουσική Εκπαίδευση:παρτιτούρες



    Γίνε ΣΥΝΤΑΚΤΗΣ

    Αν σου αρέσει να γράφεις για μουσικά θέματα, σε περιμένουμε στην ομάδα συντακτών του ιστορικού, ανεξάρτητου, πολυφωνικού, υγιούς και δημοφιλούς ηλεκτρονικού περιοδικού μας.

    Στείλε το άρθρο σου

    σχολιάστε το άρθρο


    Για να στείλετε σχόλιο πρέπει να είστε μέλος του MusicHeaven. Παρακαλούμε εγγραφείτε ή συνδεθείτε

    #19039   /   16.10.2009, 00:47   /   Αναφορά
    Eξαιρετικο!!!!!!!!!
    #19159   /   07.11.2009, 03:17
    Αγαπητοί φίλοι, λυπάμαι που σας χαλάω την ευχάριστη διάθεση. Το άρθρο αυτό έχει απελπιστικά πολλά λάθη και ανακρίβειες. Σε σημείωμά μου παρακάτω επισημαίνω 5 από αυτά. Ό,τι αναρτάται στο διαδίκτυο δεν είναι απαραίτητα και σωστό. Μάθετε να αμφισβητείτε, να ερευνάτε και να μελετάτε. Ξεκινήστε από το διαδίκτυο αλλά προχωρήστε και στα βιβλία. «Μη μασάτε» ό,τι σας σερβίρουνε!

    #19040   /   16.10.2009, 08:29   /   Αναφορά
    Εξαιρετικά ενδιαφέρον!!!
    #19041   /   16.10.2009, 08:58   /   Αναφορά
    Πολύ ενδιαφέρον άρθρο!

    Και πολύ γλυκειές αναφορές :))))))))))))



    Επέτρεψε μου να σημειώσω κάτι.

    Ο τίτλος του κειμένου είναι παραπλανητικός καθώς μιλάς για τις νότες χωρίς να διευκρινίζεις ότι πρόκειται για τη σημειογραφία της Ευρωπαϊκής ή Δυτικής Μουσικής. Με την διευκρίνιση δεν θα φαινόταν καθόλου περίεργη η ...έμπνευσή τους αφού η Ευρώπη του 16αιώνα δεν είχε απελευθερωθεί ακόμα από την Εκκλησιαστική Καταπίεση της Γνώσης.





    Διότι η Μουσική είναι πιο αρχαία κι από την Γλώσσα την ίδια. Και οι νότες-πριν εφεύρουμε ακόμα τα σύμβολα δηλαδή-πιο αρχαίες από τα ιδεογράμματα.







    #19048   /   16.10.2009, 15:38
    Συμφωνώ σε όλα [και στο ότι υπάρχουν "γλυκειές αναφορές"...;)]!



    Πολύ εύστοχη και "αναγκαία" και η παρατήρησή σου!



    Καλή η προσπάθεια σου Κατερίνα!

    #19042   /   16.10.2009, 12:47   /   Αναφορά
    Φοβερό !! Δεν είχα την παραμικρή ιδέα...

    Όσο για την ''θέωση'' τα ίδια μας έλεγε μόλις πέρυσι ο δικός μας καθηγητής στο λύκειο !



    Rock On !
    #19043   /   16.10.2009, 13:00   /   Αναφορά
    Πολύ ενδιαφέρον!!!! να και ενα κείμενο που μας ενημερώνει ια την προέλευση των νοτών!!!
    #19160   /   07.11.2009, 03:18
    Αγαπητοί φίλοι, λυπάμαι που σας χαλάω την ευχάριστη διάθεση. Το άρθρο αυτό έχει απελπιστικά πολλά λάθη και ανακρίβειες. Σε σημείωμά μου παρακάτω επισημαίνω 5 από αυτά. Ό,τι αναρτάται στο διαδίκτυο δεν είναι απαραίτητα και σωστό. Μάθετε να αμφισβητείτε, να ερευνάτε και να μελετάτε. Ξεκινήστε από το διαδίκτυο αλλά προχωρήστε και στα βιβλία. «Μη μασάτε» ό,τι σας σερβίρουνε!

    #19044   /   16.10.2009, 13:28   /   Αναφορά
    "...και οι Βυζαντινοί μουσικοί είχαν δημιουργήσει ένα δικό τους μουσικό σύστημα, με τους ήχους "πα βου γα δι κε ζω νη", το οποίο ωστόσο δεν ήταν αρκετά εύχρηστο, και δυσκόλευε πολύ τη δημιουργία ασμάτων"

    Δεν ηταν ευχρηστο για ποιους!? μαλλον θ εννοεις τους δυτικους, αφου η βυζαντινη μουσικη ειχε μεγαλη διαρκεια ζωης και η ιστορια της ξεκινα πολυ πριν απ'το Βυζαντιο μεχρι και τα δημοτικα τραγουδια.

    Δ νομιζω πως δυσκολευε στ δημιουργια ασματων. Αυτο αποδεικνυεται απ'τη βυζαντινη υμνογραφια η οποια ειναι τεραστια. Και η βυζαντινη κλιμακα ξεκινα απ'το φθογγο "νη", οχι απ'τον "πα"
    #19161   /   07.11.2009, 03:33
    Αγαπητέ Silver7, το άρθρο αυτό της δεσποινίδος Σταυριανέα έχει απελπιστικά πολλά λάθη και ανακρίβειες. Σε σημείωμά μου παρακάτω επισημαίνω 5 από αυτά.

    Πρόσεξε την 5η επισήμανσή μου που αφορά στη Βυζαντινή μουσική.

    - Η Βυζαντινή σημειογραφία που χρησιμοποιούμε σήμερα είναι σχετικά σύγχρονη (19ος αι.) Μόλις τότε επινοήθηκαν και οι γνωστές συλλαβές.

    - Η σειρά των (νέων) μουσικών συλλαβών έιναι όντως Πα, Βου, Γα, Δι, Κε, Ζω. Αρχίζουν λογικά με το Α (Πα). Ο φθόγγος Πα (=Ρε) είναι η συνήθης βάση του Α' ήχου.

    - Σήμερα, διδάσκουμε την σειρά αυτή ξεκινώντας από τον τελευταίο φθόγγο Νη (=Ντο) επειδή με αυτόν τον τρόπο η σειρά αντιστοιχεί με την μείζονα κλίμακα της ευρωπαϊκής μουσικής.

    - Δεν υπάρχει "μία" βυζαντινή κλίμακα. Υπάρχουν 8 ήχοι, σε δεκάδες παραλλαγές, που χρησιμοποιούν πολλές "κλίμακες"...

    #19045   /   16.10.2009, 15:00   /   Αναφορά
    Ενδιαφέρον το άρθρο σου, μόνο που θάπρεπε κάπως να αλλαχτεί ο τίτλος του μια που δεν αφορά τις νότες αλλά την ονοματολογία – σημειολογία τους.



    Οι νότες είναι οι συχνότητες πάνω στις οποίες δομείται η προαιώνια ηχητική – φωνητική κουλτούρα του κάθε λαού.



    Η δυτική κουλτούρα αντιστοιχεί στους γνωστούς μας 12 ήχους κι απ αυτούς πήραν πρώτοι όνομα οι 7 της ματζόρε επειδή ήταν οι πιο συνηθισμένοι και μετά πήραν, έμμεσο όνομα, κι οι υπόλοιποι 5.



    Οι κινέζοι ας πούμε χρησιμοποιούν νότες που δεν αντιστοιχούν στις δικές μας 12 αλλά βρίσκονται σε ενδιάμεσες συχνότητες γι αυτό με τη δική μας κουλτούρα η κινέζικη όπερα μπορεί να μας φαίνεται έως και κακόφωνη.



    Κάποιες ενδιάμεσες συχνότητες υπάρχουν και στη βυζαντινή ψαλτική.



    Φυσικό είναι αυτοί οι άλλοι ήχοι να μην μπορούν να καταγραφούν με πεντάγραμμο αλλά να έχουν τη δική τους σημειολογία.

    #19049   /   16.10.2009, 15:41
    Ωραίο και χρήσιμο σχόλιο! Ευχαριστούμε!

    #19046   /   16.10.2009, 15:04   /   Αναφορά
    συμφωνω με το πιο πάνω μέλος ότι ο τίτλος του αρθρου είναι παραπλανητικός γιατί αναφέρεσε για την ευρωπαική μουσική. Γιατί όπως γνωρίζουμε η μουσική προήλθε απο πόλυ παλιά....
    #19047   /   16.10.2009, 15:20   /   Αναφορά
    gnosti i istoria, pou einai to thavmasto? oso gia tin vizantini apo ton Pa ksekinaei opos sosta anaferete, opos arxizei diladi i alfa vita ( pA Boy Ga Di kE Zw nH )
    #19050   /   17.10.2009, 10:53
    πολύ ενδιαφέρον αρθρο

    δεν ειχα ξανακουσει αυτή την ιστορία για την προελευση των νοτών

    ευχαριστούμε !!

    #19051   /   17.10.2009, 14:12
    bravo ! :))

    #19052   /   17.10.2009, 19:51   /   Αναφορά
    Πολυ ωραίο κείμενο. Ευχαριστούμε!
    #19053   /   17.10.2009, 22:11   /   Αναφορά
    Μπράβο!!!!!Πολύ ενδιαφέρον αρθρο και εξαιρετικά καλογραμμένο!!!!
    #19120   /   31.10.2009, 23:04   /   Αναφορά
    Ειλικρινά Εξαιρετικό το άρθρο!
    Μπράβο!
    #19158   /   07.11.2009, 03:04   /   Αναφορά
    .

    Αγαπητή δεσποινίς Σταυριανέα,



    το άρθρο αυτό έχει απελπιστικά πολλά λάθη και ανακρίβειες. Αποσύρετε το γιατί σας εκθέτει. Μελετήστε επιστημονική μεθοδολογία, μελετήστε μουσική ιστορία αφού σας ενδιαφέρει τόσο, μάθετε να ανατρέχετε στη βιβλιογραφία και διαβάστε πάρα πολύ πριν δημοσιεύσετε κάποιο κείμενο ξανά.



    Επισημαίνω τα σημαντικότερα λάθη εν συντομία:



    1. Ο ύμνος “Ut quaeant laxis” προς τον Άγιο Ιωάννη γράφτηκε από τον Λομβαρδό Βενεδικτίνο μοναχό και ιστορικό Παύλο Διάκονο (Paulus Diaconus) ήδη από τον 8ο αιώνα. {Κρατούσα άποψη. Άλλοι υποστηρίζουν ότι ο ύμνος ήταν ακόμα παλαιότερος και απλώς καταγράφηκε από τον Παύλο Διάκονο}.



    2. Ο Ιταλός Βενεδικτίνος μοναχός Γκουίντο Ντ’ Αρέτσο (Guido d'Arezzo) έζησε τον 11ο αιώνα , (περ. 991 – περ. 1033). Θεωρείται ότι επινόησε {ή τελειοποίησε} πολλά σημαντικά στοιχεία της δυτικής μουσικής ανάγνωσης και γραφής όπως (α) το σύστημα γραφής σε παράλληλες γραμμές (το οποίο ολοκληρώθηκε στο γνωστό μας πεντάγραμμο) (β) τις 6 μουσικές συλλαβές ut, re, mi, fa, sol, la {τις οποίες κατά την κρατούσα άποψη «δανείστηκε» από τις πρώτες συλλαβές του ύμνου προς τον Άγιο Ιωάννη} (γ) το «σύστημα των εξαχόρδων» ένα «σχετικό» σύστημα μουσικής ανάγνωσης το οποίο κυριάρχησε σε όλη την δυτική Ευρώπη μέχρι περίπου το τέλος της Αναγέννησης κλπ.



    3. Το σύστημα μουσικής ανάγνωσης που χρησιμοποιούμε και στην Ελλάδα, είναι ένα από τα πολλά που υπάρχουν στον κόσμο. Είναι η εξέλιξη (μετά τον 16ο αιώνα) του «σχετικού» συστήματος των εξαχόρδων του Γκουίντο σε «απόλυτο» σύστημα, το οποίο αντικατέστησε την γενικευμένη χρήση των γραμμάτων του Λατινικού αλφαβήτου πρώτα στην Γαλλία και αργότερα και στις υπόλοιπες Λατινόφωνες χώρες. (Ας μην ξεχνάμε ότι Γερμανία, η Αγγλία κ.ά. χώρες χρησιμοποιούν ακόμα «αλφαβητικά» ονόματα).



    4. Το ut παραμένει σε χρήση στη Γαλλία ως σήμερα. Αντικαταστάθηκε από το do στην Ιταλία μετά τον 17ο αιώνα. Τότε άρχισε και η γενικευμένη χρήση της νότας si ως έβδομης (nota super la) παρότι ήταν μία από τις πολλές προτάσεις που κυκλοφορούσαν ήδη από τον 15ο αιώνα.



    5. Οι συλλαβές Πα, Βου, Γα, Δι, Κε, Ζω, Νη επινοήθηκαν μόλις τον 19ο αιώνα, λίγο πριν την Ελληνική επανάσταση, από τον Χρύσανθο επίσκοπο Προύσσης, τον ένα από τους 3 Διδασκάλους της «Νέας Μεθόδου της βυζαντινής μουσικής», (οι άλλοι δύο είναι ο Γεώργιος Χουρμούζιος ο Χαρτοφύλαξ, και ο Γρηγόριος Λευίτης ο Πρωτοψάλτης).



    Ας μην κουράζω άλλο τους αναγνώστες.



    Αγαπητή δεσποινίς Σταυριανέα, παραφράζοντας λίγο τον Ευαγγελιστή Ματθαίο σας λέω:

    «Θάρσει θύγατερ, η πίστις σου» μόνη, ου «σέσωκέν σε» αυτήν την φορά. Χρειάζεται και σοβαρή επιστημονική μελέτη γαρ.



    Μιχάλης Πατσέας

    Μαέστρος, Μουσικολόγος, Μουσικοπαιδαγωγός

    Διευθυντής: Ωδείο Κόνταλυ – Ελληνικό Ινστιτούτο Kodály

    e-mail: info@kodaly.gr // www.kodaly.gr

    .

    #21572   /   20.01.2011, 00:48
    Κοπελιά αν αυτά σας έλεγε ο θεολόγος σας ή αυτά καταλάβαινες εσύ, δε σε κατηγορώ που δεν είσαι "το πιο φανατικά πιστό άτομο που θα μπορούσε κανείς να βρει".



    Μακάρι να ήταν έτσι όπως τα λες, αλλά η μουσική δε σώζει (τουλάχιστον όχι άμεσα) και η πίστη είναι αναγκαία αλλά όχι ικανή διότι εμένα μου έμαθαν το "καὶ ἐὰν ἔχω πᾶσαν τὴν πίστιν, ὥστε ὄρη μεθιστάνειν, ἀγάπην δὲ μὴ ἔχω, οὐδέν εἰμι".

    (Α' Κορ. κεφ.13 στ.2) Απόστολος Παύλος.-



    Τελεία και παύλα !-)


    #19170   /   08.11.2009, 14:43   /   Αναφορά
    Το να κανω ερευνα ειναι καλο, το να μελεταω ομως ειναι σοφοτερο και το μεγιστο!!!



    ποσο ακομη Ορφεα μου ποσο;



    παντα φιλικα

    Θεόδωρος
    #19213   /   15.11.2009, 10:28   /   Αναφορά
    Πραγματικά ενδιαφέρον
    #19237   /   20.11.2009, 14:13   /   Αναφορά
    Συγχαρητηρια για τον κοπο σου να γραψεις το αρθρο και να ξυπνησεις το ενδιαφερον για οσους δεν το ηξεραν διαβαζωντας το.

    Και ευτυχως που το ΜΗ δινει τη δυνατοτητα σχολιασμου, για να συμπληρωνεται το αρθρο και να ωθει το καθενα σε περισσοτερη αναζητηση.



    Φυσικα το βασικο ειναι οτι δεν προερχονται οι νοτες απο τον υμνο, αλλα η ονομασιες τους.

    Οι νοτες προερχονται απο τη Φυση και τους ηχους της, με πρωτους συνειδητοποιημενους "μουσικους" τα ζωα και περισσοτερο τα πτηνα.



    Περισσοτερες πληροφοριες για τον υμνο εδω

    Ut queant laxis : http://en.wikipedia.org/wiki/Ut_queant_laxis



    Και εδω μπορειται να τον ακουσετε

    Youtube video : http://www.youtube.com/watch?v=VBLFvPtDmbU



    #19246   /   22.11.2009, 14:43   /   Αναφορά
    9 θεωρίες η παραμυθά και μια 1 αλήθεια

    Ποιος είναι ο σκοπός τους και παραπιούν την αλήθεια?



    Αφήστε τα πουλάκια ήσυχα δεν σας φταίνε σε τίποτα.



    Δεν απευθύνομαι στον delta66 αλλά στον κάθε πληρωμένο εγκάθετο που έγραψε μια θεωρία παραγκωνίζοντας τον Ορφεα λες και δεν υπήρξε ποτέ και αφήνει εμάς να αναπαράγουμε τα παραμυθία τους.

    Για αυτό προσπαθούν τα αμερικανάκια να αναπαράγουν Ορφική μουσική

    Αμ δε

    Αλλά που να ξέρει ο αδαείς Ορφεας από μουσική και νότες σιγά μην μας πει ότι οι νότες είναι 8 και 9

    μπα δεν νομίζω να είναι 8 η 9 θα το είχαν ανα-καλύψει (το πιο σωστό αποκρύψει) οι σημερινοί απόγονοι του Δαρβίνου χαχαχαχα και τον ινδοευρωπαίων άλλη μια χαχχααχαχχ (δυο παραμυθές πάει πολύ που να πάρει)



    πάντα φιλικά

    Θεόδωρος

    #19697   /   23.02.2010, 23:19   /   Αναφορά
    Κατερίνα μάλλον πρέπει να το κατεβάσεις όντως το άρθρο όπως το είπαν και άλλα μέλη. Είναι δύσκολο να βρεις στο περιεχόμενό του ένα - δύο σωστά σημεία. Δεν είναι μόνο το πλήθος των ανακριβειών και των φαιδρών ¨αποκαλύψεων¨ αλλά και όλο το πνεύμα, η οπτική του κειμένου που είναι τελείως στραβή. Πού βρίσκεται το θαύμα στην εντελώς συμβατική ενέργεια να δώσει κάποιος ονόματα στους μουσικούς φθόγγους ; Πρόσεχε λίγο ..., δεν σημαίνει πως ανακάλυψε και την μουσική την ίδια ! Από την άλλη πάλι προς τί η έκπληξη για το ρόλο της θρησκείας εδώ; Και στα μαθήματα της σχολής σου στο Πάντειο μπορείς να μάθεις για τον σημαντικό ρόλο της θρησκευτικής πίστης σε όλες τις τέχνες. Στον χώρο της τέχνης αυτό αποτελεί το λιγότερο "παράδοξο" !

    Και για να αστειευτώ λίγο θα σε ρωτήσω αν υπάρχει περίπτωση να φτάσω στην θέωση ακούγοντας black metal.

    #19698   /   23.02.2010, 23:29   /   Αναφορά
    Κατερίνα μάλλον πρέπει να το κατεβάσεις όντως το άρθρο όπως το είπαν και άλλα μέλη. Είναι δύσκολο να βρεις στο περιεχόμενό του ένα - δύο σωστά σημεία. Δεν είναι μόνο το πλήθος των ανακριβειών και των φαιδρών ¨αποκαλύψεων¨ αλλά και όλο το πνεύμα, η οπτική του κειμένου που είναι τελείως στραβή. Πού βρίσκεται το θαύμα στην εντελώς συμβατική ενέργεια να δώσει κάποιος ονόματα στους μουσικούς φθόγγους ; Πρόσεχε λίγο ..., δεν σημαίνει πως ανακάλυψε και την μουσική την ίδια ! Από την άλλη πάλι προς τί η έκπληξη για το ρόλο της θρησκείας εδώ; Και στα μαθήματα της σχολής σου στο Πάντειο μπορείς να μάθεις για τον σημαντικό ρόλο της θρησκευτικής πίστης σε όλες τις τέχνες. Στον χώρο της τέχνης αυτό μόνο "παράδοξο" δεν είναι!

    Και για να αστειευτώ λίγο θα σε ρωτήσω αν υπάρχει περίπτωση να φτάσω στην θέωση ακούγοντας black metal.

    #21575   /   21.01.2011, 14:31   /   Αναφορά
    Λίγο άσχετο μετά από τόσο καιρό αλλά η βασικότερη οκτάβα δεν ειναι η "ντο ρε μι φα σολ λα μι ρε ντο" πρώτον γιατί αυτές είναι 9 νότες και δεύτερον γιατί ξέχασες το σι! :)
    #22092   /   10.03.2011, 15:55   /   Αναφορά
    Συγκλονιστικό!!!
    #23784   /   05.12.2011, 19:21   /   Αναφορά
    Εντυποσιακο μπορω να πω!!Δεν το ηξερα...Μολις διαβασα τον τιτλο του αρθρου μου φανηκε περιεργο και ενδιαφερον!Για αυτο αλλοστε το διαβασα!