ελληνική μουσική
    612 online   ·  210.851 μέλη

    Ενότητες
    Εισαγωγή - Δισκογραφία
    Albums με τον Gabriel
    Albums χωρίς τον Gabriel
    Συλλογές Live
    Βιβλιογραφία Ακουστικά Βοηθήματα Πρόταση
    Γράφει ο Γιώργος Μπιλικάς (Orfeus)
    223 άρθρα στο MusicHeaven
    Τρίτη 08 Δεκ 2009

    Albums με τον Gabriel

    ** From Genesis To Revelation (Το Υποτιμημένο, 1969)

    Genesis

    * Tracks: 1) In The Beginning, 2) Fireside Song, 3) The Serpent, 4) Am I Very Wrong?, 5) In The Wilderness, 6) The Conqueror, 7) In Hiding, 8) One Day, 9) Window, 10) In Limbo, 11) A Place To Call My Own, Bonus Tracks: 12) The Silent Sun, 13) That's Me, 14) Where The Sour Turns To Sweet, 15) A Winter's Tale, 16) One Eyed Hound.

    Όντας ακόμα σχολιαρόπαιδα, έκαναν αυτό το μοναδικό –για την Decca- album που πούλησε πολύ λίγα αντίτυπα. Βασικά, αυτό το album υποφέρει. Δεν υπάρχει καμία original ιδέα και όλα τα έχουμε ακούσει ξανά. Η ενορχηστρώσεις είναι a la Moody Blues & a la Procol Harum, οι μπαλάντες a la Beatles και τα  effects είναι τα effects που χρησιμοποιούσαν όλοι στα 1969. Τι περιμέναμε όμως από 19χρονα παιδιά; Να κάνουν prog Rock? Δεν είναι prog Rock αυτό το album, αλλά αξίζει γιατί είναι αυτό που τα αρχίζει όλα. Τα στιχάκια του Gabriel φανερώνουν μία παιδικότητα και μία αφέλεια που δείχνει τεράστια συνέπεια με τα 19 του χρόνια, αλλά ο Peter δεν μπορεί να κρύψει αυτό που προδίδουν τα στιχάκια του. Τι προδίδουν; Ένα τεράστιο ταλέντο. Και τελικά…. Το album είναι πάρα πολύ όμορφο και άδικα πέρασε απαρατήρητο από πολλούς που το υποτίμησαν "Τι να περιμένεις τώρα από πιτσιρικάδες;" όταν κυκλοφόρησε. Το album είναι αθώο, ειλικρινές και έξυπνο. Άπειρη μεν η παρέα, αλλά ταλαντούχα. Ταλαντούχα με τα κομμάτια να είναι πανέμορφα και να σε ιντριγκάρουν ανά πάσα στιγμή. Όλα έχουν κάτι που σε "πιάνει" και σε κρατάει εκεί. Το 'In The Beginning' φτιάχνει πραγματική ατμόσφαιρα "ξεκινήματος" και η συνέχεια είναι φανταστική. Δεν είναι μόνο τα ρεφρέν των 'Fireside Song', 'In The Wilderness', 'One Day' & 'Serpent' που είναι έξοχα, αλλά είναι και ολόκληρες οι μελωδίες και το τραγούδισμα τραγουδιών όπως τα 'Am I Very Wrong' & 'Fireside Song' που δεν αποκλείεται να είναι τα ωραιότερα τραγούδια που έχετε ακούσει ποτέ. Στα bonus βρίσκουμε τα 'Silent Sun', 'A Winter's Tale', 'That's Me' & 'One-Eyed Hound'. Και τα 16 κομμάτια είναι τόσο υπέροχα που δεν θέλεις να τελειώσουν με τίποτα. Ειπώθηκε ότι η παραγωγή δεν ήταν προσεγμένη και τα τραγούδια λίγο-πολύ μοιάζουν μεταξύ τους. Δεν ειπώθηκε όμως τίποτα για το ταλέντο που είναι εδώ και φωνάζει. Κρίμα που δεν σας άρεσε κυρίες & κύριοι του 1969. Να πάτε λοιπόν πίσω στα 1969, να το ακούσετε ξανά και να σας αρέσει …τώρα!!!!

    * Σχόλιο: Το album έχει κυκλοφορήσει πολλές φορές με διαφορετικούς τίτλους επειδή ο παραγωγός Jonathan King θέλει σχεδόν κάθε χρόνο να κερδίζει χρήματα απ’ αυτό. Αλλάζει λοιπόν ο άνθρωπος τον τίτλο και το εξώφυλλο και πουλάει. Αν αποφασίσετε να το πάρετε –είναι τουλάχιστον δέκα φορές καλύτερο από όποιον σας πει ότι είναι απλά …καλό- θα το βρείτε και με τον τίτλο Where The Sour Turns To Sweet.

    ** Trespass (1970)

    Genesis

    * Tracks: 1) Looking For Someone, 2) White Mountain, 3) Visions Of Angels, 4) Stagnation, 5) Dusk, 6) The Knife.

    Και να λοιπόν που το τραίνο των Genesis ξεκίνησε. Ένας χρόνος έχει περάσει από το From Genesis To Revelation, αλλά η ωριμότητα έχει κλείσει θέση σε όλα τα βαγόνια. Οι στίχοι είναι από παρανοϊκοί στο 'Looking For Someone', μέχρι σχιζοφρενικοί στο 'Stagnation' και ο Gabriel δείχνει στιχουργικά επηρεασμένος από Machiavelli στο 'Knife' και από Jack London στο 'White Mountain'. Η ποίησή του έπαψε να είναι αφελής, αλλά ακόμα έχει δρόμο να κάνει και θα τον κάνει και θα γίνει ακόμα καλύτερος. Μια χαρά τον βρίσκω. Τα κομμάτια είναι μεγάλα, αλλά όταν ο Gabriel τραγουδάει, όλα είναι ok. Το πρόβλημα –εάν υποτεθεί ότι υπάρχει- βρίσκεται στα μεγάλα μουσικά μέρη και στις μεγάλες εισαγωγές. Μπορεί να σε κάνουν να το βαρεθείς λίγο. Στα περισσότερα μέρη, αφήνουν τον Banks να μας κάνει επίδειξη του ταλέντου του (τα κιθαριστικά σόλα είναι ελάχιστα), αλλά ο Banks δεν είναι ο ταλαντούχος της παρέας, ή αν προτιμάτε, αυτά που παίζει δεν σου προξενούν το ενδιαφέρον. Μη σας φαίνεται παράξενο αυτό. Για να βγεις να κάνεις prog χρειάζεται –αν μη τι άλλο- να κατέχεις το όργανό σου. Ακόμα και ο Peter όταν παίζει φλάουτο παίζει απαλά και προσεκτικά λες και αναπνέει πριν από κάθε νότα. Πέρα από όλα αυτά, οι μελωδίες είναι υπέροχες με το 'Knife' να ξεχωρίζει. Είναι το μόνο κομμάτι που ροκάρει εδώ και νομίζω ότι είναι το πιο heavy που έγραψαν ποτέ. Το 'Looking For Someone' έχει μοναδική ατμόσφαιρα και το 'Visions Of Angels' έρχεται από την ατμόσφαιρα του προηγούμενου album. To 'Stagnation' είναι κι’ αυτό πάρα πολύ καλό με έξοχο τραγούδισμα από τον Peter. Καθώς το ακούω, έτσι μου έρχεται να πάω και να του δώσω το ποτό που απεγνωσμένα ζητάει:

    "I, I...said I want to sit down,
    I, I...said I want to sit down,
    I want a drink - I want a drink,
    To take all the dust and the dirt from my throat"

    Γενικά, το ταλέντο και το τραγούδισμα του Gabriel σε κάνει να ξεχνάς όλα τα μεγάλα μουσικά μέρη για τα οποία παραπονέθηκα στην αρχή.

    * Σχόλιο: Prog και long, "δείχνει το δρόμο για το μέλλον".

    ** Nursery Cryme (Το Επαναστατικό, 1971)

    Genesis

    * Tracks: 1) The Musical Box, 2) For Absent Friends, 3) The Return Of The Giant Hogweed, 4) Seven Stones, 5) Harold The Barrel, 6) Harlequin, 7) The Fountain Of Salmacis.

    Στα 1971, έχουμε πλέον την κλασική σύνθεση των Genesis με την προσθήκη του κιθαρίστα Steve Hackett και του τύπου με την πιο απρόβλεπτη καριέρα σε ολόκληρη την ιστορία της Rock μουσικής. Εννοώ βέβαια τον drummer Phil Collins, που εδώ έχει –ευτυχώς γι’ αυτόν- όλα του τα μαλλιά και –ευτυχώς για μας- τραγουδάει σπάνια. Τα νέα μέλη συνεργάζονται άψογα και συντελούν θετικά στον ήχο της μπάντας. Ο Phil με τον συμπαγή του ήχο στα τύμπανα και ο Hackett με την επαγγελματική προσέγγιση στα σόλα του (όποτε έχει την ευκαιρία να το κάνει, γιατί δεν την έχει συχνά). Αυτό όμως που ανεβάζει το album, είναι τα στιχάκια του Gabriel που συναγωνίζεται επάξια στιχουργούς όπως ο Keith Reid των Procol Harum. Το υλικό του δίσκου είναι χωρισμένο σε δύο ομάδες. Η μία αποτελείται από τα 'Musical Box', 'Return Of The Giant Hogweed' & 'Fountain Of Salmacis', που είναι τραγούδια "μαραθώνιοι", αλλά εξισορροπούν με την άλλη ομάδα που αποτελείται από μία χούφτα μπαλάντες. Εδώ που τα λέμε μπορεί να είναι όμορφες, αλλά τα τρία που ανέφερα πιο πάνω, είναι κορυφαία και ας είναι μεγάλα και μπορεί μερικοί να τα βαριούνται. Τα μικρά κομμάτια -οι μπαλάντες δηλαδή- είναι "χτισμένα" με τη μέθοδο του μονταρίσματος μικρών διαφορετικών μελωδιών που μπορεί στην αρχή να ξενίζει, αλλά όλα αποδεικνύονται ευρηματικά και πανέξυπνα. Τα 'Harlequin' & 'Harold The Barrel' ηχούν μεσαιωνικά και folk, τα 'For Absent Friends' & 'Seven Stones' είναι λίγο παράξενα και μοιάζουν σα να κόπηκαν από το Trespass. Αααα… να μην ξεχάσω. Στο 'For Absent Friends' κάνει την πρώτη του εμφάνιση σαν τραγουδιστής ο Phil Collins. Όσο για τα τρία "μαραθώνια" κομμάτια, χρειάζεται λίγος χρόνος για να τα νοιώσει κάποιος, αλλά όταν αυτό συμβεί, θα νοιώθει μονάχα ευτυχής. Το  'Musical Box' κάνει black χιούμορ με gothic ατμόσφαιρα. Είναι όμορφο ακόμα και στις στιγμές που θυμίζει Pink Floyd. Το 'Giant Hogweed' είναι ένα τρομακτικό παραμύθι επιστημονικής φαντασίας με τον Gabriel να αναπαράγει μοναδικά την ατμόσφαιρα του πανικού καθώς ο 'Giant Hogweed' επιτίθεται και μολύνει την ατμόσφαιρα της Γης. Τέλος, το 'Salmacis' βασίζεται στην Ελληνική Μυθολογία και στον Ερμαφρόδιτο.

    * Σχόλιο: Για να πούμε και του στραβού το δίκιο, τα ταλέντα της παρέας είναι οι Gabriel & Hackett. Ο Gabriel είναι αυτός που κάνει τα τραγούδια σημαντικά, με το τραγούδισμά του, με τη φωνή του και με τη σκηνική του παρουσία και αφήστε τους άλλους να χτυπιούνται λέγοντας ότι μετά την παραίτησή του οι Genesis επέλεξαν να μην είναι θεατρικοί. Ο Peter είναι showman. Τώρα όσο κι’ αν σέβομαι (ή όχι) τον Phil Collins, δεν ήταν σωστή η επιλογή του για το πόστο του τραγουδιστή. Η φωνή του μπορεί να μοιάζει με τη φωνή του Gabriel, αλλά δεν έχει ούτε το εύρος ούτε τη σκηνική του παρουσία. Είναι πολύ λίγος. Όλα αυτά όμως θα τα συναντήσουμε αργότερα. Sorry…..

    ** Foxtrot (1972)

    Genesis

    * Tracks: 1) Watcher Of The Skies, 2) Time Table, 3) Get 'Em Out By Friday, 4) Can-Utility And The Coasters, 5) Horizons, 6) Supper's Ready.

    Ξανά η ίδια φόρμουλα: Μεγάλα τραγούδια με instrumental περάσματα και πολύπλοκα στιχάκια τραγουδισμένα ακόμα καλύτερα από το προηγούμενο album με τη φανταστική φωνή του Gabriel καθώς ο Peter εμβαθύνει όλο και περισσότερο στο "Rock theater". Όπως και στο Cryme, έτσι και εδώ έχουμε τρία μεγάλα κομμάτια, με το ένα όμως από αυτά, να είναι πάάάάάρα πολύ μεγάλο. Πρόκειται για το 'Supper's Ready' που είναι εμπνευσμένο από την Αποκάλυψη και έχει υπέροχες στιγμές. Όλα του τα μέρη είναι εξαιρετικά. Το 'Lover's Leap' είναι ρομαντικό, το  'Guaranteed Eternal Sanctuary Man' χτίζει μία υπέροχη ατμόσφαιρα, το 'Ikhnaton And Itsacon And Their Band Of Merry Men' έχει έναν Hackett στα καλύτερά του και το 'Willow Farm' είναι ότι πιο καλό και πιο εντυπωσιακό έχει παρουσιάσει ποτέ η Μουσική θεατρική Βρετανική σκηνή. Ο Banks και ο Rutherford κάνουν εντυπωσιακά περάσματα με τα πλήκτρα ο ένας και τις κιθάρες ο άλλος, ο Hackett μένει πίσω αλλά η παρουσία του είναι εμφανής, ο Collins είναι ο Collins και ο Gabriel κατατάσσεται στους Supermen αν και η πιο καλή του στιγμή θα έρθει με το επόμενο album. Από τα υπόλοιπα κομμάτια ξεχωρίζει το κλασικό 'Can-Utility And The Coasters' αν και δεν είναι καλύτερο από το 'Harlequin'. Δεν βγάζει τη δύναμη που μπορεί να βγάλει η μπάντα και δίνει έμφαση στην ατμόσφαιρα. Το 'Watcher Of The Skies' είναι αναμφίβολα ένα μεγάλο τραγούδι. Η μελωδία του είναι αξιομνημόνευτη και ο Hackett έχει την ευκαιρία να μας δείξει τις εντυπωσιακά εξαιρετικές του ικανότητες. Το ίδιο συμβαίνει και με το 'Time Table' με έναν –δεν είναι πλέον έκπληξη- εξαιρετικό Gabriel και έναν Tony να παίζει όμορφο ηλεκτρικό πιάνο. Το καλύτερο όμως από όλα είναι το 'Get 'Em Out By Friday' όπου ο Γενετικός Έλεγχος κατορθώνει να σμικρύνει το ανθρώπινο είδος στο ήμισυ αυξάνοντας με αυτό τον τρόπο την παραγωγή αφού σε κάθε σπίτι χωράνε πλέον τα διπλάσια άτομα. Χαχα… καλό ε; Το 'Horizons' είναι μία δίλεπτη κιθαριστική επίδειξη του Rutherford που λειτουργεί σαν αντίδοτο στα σύνθια του Banks.

    * Σχόλιο: Η Βρετανικότητα του album πλησιάζει στους Kinks και η Κελτική Μυθολογία που ο Gabriel αποθέτει την τραγουδοποιία του, πλησιάζει στους Jethro Tull. Αξιολογότατο το album αυτό. Έχει κάθε λόγο ύπαρξης.

    ** Genesis Live (Το Καλύτερο Live Album, 1973)

    Genesis

    * Tracks: 1) Watcher Of The Skies, 2) Get 'Em Out By Friday, 3) The Return Of The Giant Hogweed, 4) The Musical Box, 5) The Knife.

    Εδώ έχουμε δύο κομμάτια από το Foxtrot ('Watcher Of The Skies', 'Get 'Em Out By Friday'), δύο από το Cryme ('Musical Box', 'The Return Of The Giant Hogweed') και ένα από τη μακρινή εποχή του Trespass. ('The Knife'). Όλα τους είναι εξαιρετικά και υπέροχα. Ειδικά το 'Knife', στο οποίο παίζουν για πρώτη φορά οι Collins & Hackett, ο Steve, κάνει μία εξαιρετική παρουσία και είναι ίσως η πλέον αξιοσημείωτη από όλες του τις συμμετοχές σε albums των Genesis. Οι Gabriel and the Boys δεν μένουν κολλημένοι στις studio versions και το αποτέλεσμα είναι εξαιρετικά εντυπωσιακό. Υπάρχει λίγο πρόβλημα στο μιξάρισμα του ήχου και η φωνή του Gabriel σκεπάζεται σε μερικά σημεία, αλλά αυτό που δεν μπορούμε να "δούμε" εδώ, είναι η θεατρική παρουσία του Gabriel. Μοναδική μαρτυρία είναι το εξώφυλλο, αλλά δεν είναι αρκετό. Τα κομμάτια είναι ασφαλώς θεατρικά, αλλά ίσως θα χρειαζόταν περισσότερη προσοχή στο συνοδευτικό booklet.

    * Σχόλιο: Standard και τι standard!

    ** Selling England By The Pound (Το Πεμπτουσιακό & Το Καλύτερο, 1973)

    Genesis

    * Tracks: 1) Dancing With The Moonlight Knight, 2) I Know What I Like (In Your Wardrobe), 3) Firth Of Fifth, 4) More Fool Me, 5) The Battle Of Epping Forest, 6) After The Ordeal, 7) The Cinema Show, 8) Aisle Of Plenty.

    Πρόκειται για ένα album που δικαιολογεί απόλυτα την ύπαρξη των Genesis. Τα Nursery Cryme & Foxtrot μπορεί να ήταν υπέροχα, αλλά αυτό εδώ σε βάζει πιο βαθιά μέσα σ’ αυτό που κάνανε επί εποχής Gabriel. Τα instrumental περάσματα δεν τα βαριέσαι και ο Steve Hackett έχει αρκετές φορές την ευκαιρία να μας δείξει τις ικανότητές του. Ο Tony Banks πετάει από πάνω του τα σύνθια, ντύνεται με ένα ηλεκτρικό πιάνο και ο Gabriel βάζει μέσα στα στιχάκια του λίγο απ’ όλα. Αφέλεια αλλά και βαρύτητα, απλότητα αλλά και πολυπλοκότητα, χιούμορ αλλά και σοβαρότητα. Πάνω απ’ όλα, τα στιχάκια του είναι πανέξυπνα. Είπαμε ότι ο Collins είναι ο Collins, αλλά εδώ το άτομο μας τη βγαίνει και τραγουδοποιός. Το album ανοίγει με το 'Dancing With The Moonlit Knight', που είναι το καλύτερο τραγούδι που έγραψαν ποτέ. Η φωνή του Gabriel σε αρπάζει αμέσως με την εισαγωγή και το instrumental ενδιάμεσο είναι σούπερ. Ακολουθεί το 'I Know What I Like (In Your Wardrobe)' που δείχνει ότι ο Gabriel μπορεί να είναι σούπερ ακόμα και με μικρότερης διάρκειας κομμάτια. Ο Phil είναι εξαιρετικός εδώ στα τύμπανα. Ε μα το άτομο είναι εξαιρετικό (στα τύμπανα). Το 'Firth Of Fifth' είναι επίσης πάρα πολύ καλό και αποτελεί έκπληξη ότι δεν ανήκει στον Gabriel αλλά στον Tony Banks. Μετά από όλα αυτά, περνάμε στο τρίλεπτο ακουστικό folk 'More Fool Me' όπου ο Mr Phil Collins μας δείχνει το ταλέντο του στην τραγουδοποιία. Παραδέχομαι ότι το άτομο αντιγράφει Beatles και το κομμάτι μοιάζει σαν demo του John Lennon, αλλά είναι καλό. Το 'Battle Of Epping Forest' είναι επικό και δεν αγαπήθηκε πολύ. Είναι όμως και αυτό πολύ καλό και παρ’ όλο που διαρκεί 11 λεπτά δεν το βαριέσαι. Τα τελευταία δύο κομμάτια, το instrumental 'After The Ordeal' και η σουίτα 'The Cinema Show' ίσως χωλαίνουν λιγάκι, αλλά δεν είναι άσχημα. Αν ήταν στο Nursery Cryme, θα μπορούσαν να είναι από τα καλύτερα, αλλά εδώ –συγκριτικά με τα υπόλοιπα- είναι λίγο αδύναμα όπως είναι και το 'After The Ordeal' που δανείζεται την ενορχήστρωση του 'Firth Of Fifth'. Το δε 'Cinema Show' δανείζεται τη μελωδία του, από τα πρώτα μέρη του 'Supper's Ready' και περιέχει το ανεξάρτητο μέρος 'Aisle Of Plenty' που δεν είναι τίποτα άλλο, παρά η επανάληψη του καλύτερου μέρους από το 'Dancing With The Moonlit Knight'.

    * Σχόλιο: Διαφορετικό και Μυστικιστικό. Ένα από τα πιο υπέροχα prog-Rock album που έγιναν ποτέ. Εάν σας ενδιαφέρει η καλή Βρετανική prog Rock μουσική, δεν μπορείτε να εξακολουθείτε να ζείτε χωρίς αυτό το album. Δεν ξέρω τι θα κάνετε, αλλά πρέπει να το βρείτε οπωσδήποτε.

    ** The Lamb Lies Down On Broadway (1974)

    Genesis

    * Tracks: 1) The Lamb Lies Down On Broadway, 2) Fly On A Windshield, 3) Broadway Melody Of 1974, 4) Cuckoo Cocoon, 5) In The Cage, 6) The Grand Parade Of Lifeless Packaging, 7) Back In N.Y.C., 8) Hairless Heart, 9) Counting Out Time, 10) Carpet Crawlers, 11) The Chamber Of 32 Doors, 12) Lilywhite Lilith, 13) The Waiting Room, 14) Anyway, 15) Here Comes The Supernatural Anaesthetist, 16) The Lamia, 17) Silent Sorrow In Empty Boats, 18) The Colony Of Slipperman, 19) Ravine, 20) The Light Dies Down On Broadway, 21) Riding The Scree, 22) In The Rapids, 23) It.

    Το album αυτό είναι διπλό και είναι μία Rock opera. Πρόκειται για την ιστορία του Πορτορικάνου Rael που για τη live παρουσίασή του, ο Gabriel θυσίασε τα μακριά του μαλλιά. Εδώ θα βρούμε απ’ όλα. Έχουμε δηλαδή στην ουσία μία 'Genesis Εγκυκλοπαίδεια': Αλήτες, ζητιάνους, τρωγλοδύτες, ήρωες από την Ελληνική μυθολογία, στίχους διαφόρων ποιητών, φράσεις συγγραφέων και φυσικά όλα τα μουσικά κολπάκια της μπάντας. Το πρώτο άκουσμα σε ξενίζει καθώς αναρωτιέσαι τι είναι όλα αυτά. Νοιώθεις σαν τον Ηρακλή που πρέπει να σκοτώσει τα φίδια και μόνο μετά από το δεύτερο –άντε το τρίτο- άκουσμα αρχίζεις να καταλαβαίνεις τι σου γίνεται. Τι έχει κάνει ο Rael και καταδιώκεται από ένα μαύρο σύννεφο; Γιατί βρίσκεται στη φυλακή με τους "carpet crawlers" και τους Slippermen? Γιατί τον ευνουχίζουν; Από τι προσπαθεί να σώσει τον αδελφό του; Τι είναι το "It" που κλείνει το album? Ίσως να είναι μία αντίδραση προς τους Αμερικάνους σε αντιδιαστολή της αγνότητας του Βρετανικού Selling England. Ο ήχος της μπάντας κινείται αργά προς την "μετά-Gabriel" εποχή, με την έννοια ότι πολλά μουσικά στοιχεία τα χρησιμοποίησαν αργότερα οι υπόλοιποι Genesis όταν αναγκαστικά μεταλλάχθηκαν σε Peter-less. Το title track σε βάζει στο album δυνατά με τον Banks στο πιάνο (Tony πέτα τα σύνθια) και πραγματικά δηλαδή, το 'Lamb Lies Down On Broadway' σου μεταφέρει ενέργεια που σε κάνει να την ψάχνεις και στα υπόλοιπα κομμάτια. Το 'Fly On A Windshield' έχει εξαιρετική ατμόσφαιρα. Νομίζεις ότι έχεις το μαύρο σύννεφο πραγματικά από πάνω σου. Το 'Cuckoo Cocoon' κάνει ένα  refresh στο Nursery Cryme όπως ακριβώς κάνει και το 'In The Cage'. Το 'Grand Parade Of Lifeless Packaging' έχει ένα απίστευτα όμορφο ρεφρέν και το 'Hairless Heart' έχει μία από τις πιο υπέροχες μελωδίες εδώ μέσα. Το 'Counting Out Time' είναι αφιερωμένο στις αναμνήσεις του Rael, όταν διάβαζε σεξ εγχειρίδια πριν από το πρώτο του ραντεβού και είναι ένα αριστούργημα. Το 'Carpet Crawlers' είναι άλλη μία υπέροχη μπαλάντα όπως και το 'Chamber Of 32 Doors'. Το πρώτο μέρος τελειώνει με το 'Back In New York City' που δεν θα έλεγα ότι είναι κάτι το εξαιρετικό. Στο  δεύτερο μέρος έχουμε εξαιρετικά και απολαυστικά κομμάτια τα οποία όμως ανακυκλώνουν τα θέματα του πρώτου μέρους. Δεν είναι άσχημα τα κομμάτια, αλλά τις μουσικές ιδέες τις έχεις ήδη πάρει από το πρώτο μέρος και διαπιστώνεις ότι εδώ πρόκειται για ανακύκλωση. Μόνο δύο κομμάτια ξεχωρίζουν εδώ σαν πρωτότυπα. Το 'Colony Of Slippermen' που σε ιντριγκάρει θεατρικά όσο κανένα άλλο και το 'It' που κλείνει. Tο album δεν είναι άσχημο. Το μοναδικό μου παράπονο είναι ότι ο Tony άφησε πολύ πίσω τον Hackett και ο Steve δεν ακούγεται καθόλου. Μετά την κυκλοφορία του album, ακολούθησε μία περιοδεία και όπως όλοι ξέρουμε, μετά το τέλος της περιοδείας αυτής, ο Peter παραιτήθηκε από τους Genesis και δεν επέστρεψε ποτέ. Μοναδική εξαίρεση αποτέλεσε ένα φιλανθρωπικό κονσέρτο που έδωσαν μαζί. Οι λόγοι της αποχώρησής του –όπως ανακοίνωσε ο ίδιος- ήταν ότι δεν ήθελε να παγιδευτεί μέσα σε μία μπάντα που άρχιζε να γίνεται πολύ δημοφιλής και στο σύστημα που σε λίγο θα τον έχριζε πιθανότατα σούπερ σταρ με όλα τα σχετικά ….παρελκόμενα.  Εγώ βέβαια λέω ότι θα μπορούσε να μείνει μέχρι το 1981, γιατί οι Genesis δεν ήταν πολύ δημοφιλείς μέχρι τις αρχές της δεκαετίας του 80. Δεν έχει φυσικά καμία σημασία τι λέω και τι σκέφτομαι εγώ. Αυτό όμως που δεν μπορεί κανένας να αρνηθεί (εκτός αν είναι τυφλός ή κουφός ή και τα δύο μαζί), είναι ότι η σόλο καριέρα του Gabriel, είναι πολύ πιο σπουδαία και πιο σημαντική από αυτή των Peter-less Genesis και γι’ αυτό θα ασχοληθώ μαζί του ιδιαιτέρως.

    * Σχόλιο: Μάλλον θα έπρεπε να λέγεται: The Mind Dies Down On The Way, αλλά όπως και να έχει το πράγμα, ο δρόμος είναι μακρύς και είναι συναρπαστικός.

    Επόμενο: Albums χωρίς τον Gabriel






    Γίνε ΣΥΝΤΑΚΤΗΣ

    Αν σου αρέσει να γράφεις για μουσικά θέματα, σε περιμένουμε στην ομάδα συντακτών του ιστορικού, ανεξάρτητου, πολυφωνικού, υγιούς και δημοφιλούς ηλεκτρονικού περιοδικού μας.

    Στείλε το άρθρο σου

    σχολιάστε το άρθρο


    Για να στείλετε σχόλιο πρέπει να είστε μέλος του MusicHeaven. Παρακαλούμε εγγραφείτε ή συνδεθείτε

    #19298   /   08.12.2009, 06:09   /   Αναφορά
    δεν ξερω γιατι αλλα θλιβομαι ...με το αρθρο και με την αποψη...ελα ρε μεγαλε ...ασχολησου με το δικο σου τιποτα και μετα με τους GENESIS ...και καθε συγκρότημα,...
    #19299   /   08.12.2009, 09:15
    Εγώ, πάντως, θα διαφωνήσω με τον φίλο παραπάνω .... Χάρις στον Ορφέους, υπάρχουν στο περιοδικό του Music Heaven οι Genesis, οι Moody Blues, οι Troggs, ο Νηλ Γιανγκ και τόσοι άλλοι κορυφαίοι καλλιτέχνες από το χώρο του κλασικού ροκ ....



    Έτσι, προσωπικά θα τού πω απο καρδιάς ένα "ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ" που ξοδεύει τον πολύτιμο χρόνο του [όπως μου 'χει πει ο ίδιος "έχω κάνει πολλά ξενύχτια για να γράψω αυτά τα άρθρα"], που κάνει ... "επανεξέταση" της δισκοθήκης του, των γνώσεών του και των απόψεών του και ... μάς προσφέρει αυτά τα πολύ - πολύ ενδιαφέροντα κείμενα !!! Και κατά την άποψή μου .... έστω κι αν ένας 15χρονος ανακαλύψει χάρις σε αυτά τα άρθρα τους Moody Blues, τους Soft Machine, τους Allman Brothers κλπ, αρκεί για να θεωρηθούν "θησαυρός" για το ΜΗ ......



    Το κείμενο για τους Genesis δεν το διάβασα ακόμη, αλλά .... μόνο που είδα τα εξώφυλλα του SELLING ENGLAND BY THE POUND και του TRESPASS, δίσκοι που με συντρόφευαν όταν ήμουν φοιτητής .... συγκινήθηκα [θυμάμαι .... είχα "αγγαρέψει" έναν συμφοιτητή μου, που ήξερε άριστα αγγλικά να μού μεταφράζει τους στίχους του Sellin' England .... Παρόλο που δεν ήξερα καλά Αγγλικά, τόσο πολύ με είχε μαγέψει ο πλούτος της αγγλικής γλώσσας που αναβλύζει από αυτόν το δίσκο .... όπως και η καταπληκτική άρθρωση και εκφραστικότητα του Gabriel ... ] .......






    #19307   /   08.12.2009, 18:36
    Και εγώ με τη σειρά μου θα συμφωνήσω με τον kwstasagas και θα πω ότι χάρη στον Orfeus έχω γνωρίσει ένα σωρώ άγνωστες μπάντες, όπως τους Moody Blues, τους Procol Harum, τους Zombies και άλλους. Πραγματικά όλοι με έχουν γοητεύσει και ευχαριστώ τον Orfeus που γράφει τόσα ωραία και κατατοπιστικά άρθρα για διάφορους ( γνωστούς και άγνωστους ) καλλιτέχνες και πόσο μάλιστα όταν ξενυχτάει για να τα γράψει.

    #19303   /   08.12.2009, 12:00
    Σε ευχαριστώ κατ' αρχήν για το σχόλιο, αλλά την απάντηση θα τη βρεις στα σχόλια των υπολοίπων μελών του MusicHeaven και σε διάφορα άλλα sites & blogs που έχουν κάνει προσφιλές σπορ το copy & paste των άρθρων μου.








    #19326   /   09.12.2009, 22:48
    καταρχήν να απολογηθώ για το πολύ επιθετικό μου ύφος , δεύτερον την ειλικρινή μου συγνώμη μιας και απο λάθος μου δεν διαπίστωσα οτι υπάρχει link που συνεχίζει το άρθρο ετσι σχολίασα αρνητικά θεωρώντας οτι το κείμενο ηταν αυτο που εμφανιζόταν στην αρχική σελιδα....(διαγράψτε το σχόλιο μου αν είναι εφικτό...)


    #19301   /   08.12.2009, 11:37   /   Αναφορά
    Πολύ αξιόλογη δουλειά Orfeus! Σε ευχαριστούμε που μας ταξιδεύεις έτσι όμορφα, στο ένδοξο παρελθόν αυτής της ιστορικής μπάντας. ;)
    #19304   /   08.12.2009, 12:04   /   Αναφορά
    Δεν ξέρω γιατί η απάντησή μου μπήκε κάτω από το σχόλιο του Κώστα Άγα, αλλά αφορά στο μέλος musickaleidoscope.



    #19305   /   08.12.2009, 15:20   /   Αναφορά
    Άξιόλογο άρθρο κι αυτό. Εγώ προσωπικά τους Genesis ούτε που τους έχω ακούσει αλλά μου έδωσες να καταλάβω τι περίπου είναι. Έσω όμως μια απορία. Τον Phill Colins τι τον κατηγορείς συνέχεια; Όχι ότι τον ξέρω, απλά έχω την περιέργεια.
    #19306   /   08.12.2009, 16:18
    Η προσωπική μου γνώμη για τον Collins, δεν σημαίνει απαραίτητα ότι τον κατηγορώ.



    O Phil Collins πήρε "προαγωγή" σε τραγουδιστή/τραγουδοποιό των Genesis, μόνο μετά από την παραίτηση του Peter Gabriel. Η προσφορά του στη μπάντα όσον αφορά στη δημιουργικότητα, ήταν μηδαμινή παρ’ όλο που της χάρισε τεράστια επιτυχία. Μία επιτυχία όμως, άκρως εμπορική που δεν είχε καμία σχέση με τα standards της "κληρονομιάς" που ξαφνικά παρέλαβε από το πουθενά και που ήταν πολύ βαριά για τους ώμους του. Δυστυχώς, το όνομά του συνδέθηκε τόσο πολύ με τους Genesis, ώστε σήμερα πάρα πολλοί να ξεχνούν -ή να μη συνδέουν καθόλου- το όνομα του Peter Gabriel με τη μπάντα.



    Η σόλο καριέρα που έκανε o Collins, δεν με αφορά και ας έκανε ότι έκανε εκεί. Αυτά μπορούσε, αυτά έκανε, με γεια του με χαρά του.



    Πέρα από όλα αυτά, θεωρώ πως είναι ένας από τους καλύτερους drummers ολόκληρης της rock μουσικής σκηνής και μάλιστα όχι απλά drummer, αλλά prog drummer.


    #19308   /   08.12.2009, 18:58
    Htan drummer stous Brand X !!!



    Merci Orfeus pou mas ta ksanà thimizis ,giati oso nàne pàne kati dekaeties !!! ;-)

    #19327   /   09.12.2009, 23:52   /   Αναφορά
    Thnx all...



    musickaleidoscope: No prob :)
    #19328   /   09.12.2009, 23:59   /   Αναφορά
    Άλλο ένα ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΟ αφιέρωμα σε αγαπημένη μπάντα! Από τα αγαπημένα κομμάτια μου σίγουρα είναι τα Dancing With The Moonlit Knight και The Knife.



    Keep walking and rocking!
    #19329   /   10.12.2009, 01:00   /   Αναφορά
    ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΑ ΤΑ ΣΧΟΛΙΑ ΣΟΥ ΓΙΑ ΤΟΝ PHIL COLLINS ΦΙΛΕ ORFEUS. ΚΡΙΜΑ ΓΙΑΤΙ ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΓΕΝΙΚΟΤΕΡΑ ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΥ ΚΑΛΟ ΚΑΙ ΘΕΛΩ ΝΑ ΣΟΥ ΔΩΣΩ ΣΥΓΧΑΡΗΤΗΡΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΠΡΟΣΦΟΡΑ ΣΟΥ, ΜΕ ΑΥΤΑ ΤΑ ΑΡΘΡΑ, ΣΕ ΠΑΛΙΟΤΕΡΟΥΣ ΚΑΙ ΝΕΟΤΕΡΟΥΣ. ΔΥΣΤΥΧΩΣ ΒΓΑΖΕΙΣ ΠΟΛΥ ΧΩΛΗ ΕΝΑΝΤΙΟΝ ΟΛΛΩΝ ΤΩΝ ΑΛΛΩΝ ΜΕΛΩΝ ΤΟΥ ΓΚΡΟΥΠ ΚΑΙ ΔΕΝ ΜΠΟΡΩ ΝΑ ΚΑΤΑΛΑΒΩ ΤΟΝ ΛΟΓΟ. Ο COLLINS ΕΚΑΝΕ ΓΝΩΣΤΟΥΣ ΤΟΥΣ GENESIS ΣΕ ΟΛΟ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΓΙΑΤΙ ΠΡΙΝ ΤΟΥΣ ΑΚΟΥΓΑΜΕ ΕΜΕΙΣ ΚΙ ΕΜΕΙΣ. ΑΛΛΑ ΚΑΙ Η ΠΡΟΣΩΠΙΚΗ ΚΑΡΙΕΡΑ ΠΟΥ ΕΚΑΝΕ ΗΤΑΝ ΠΟΛΥ ΑΞΙΟΛΟΓΗ. ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΞΕΡΕΙΣ ΠΑΝΤΩΣ ΟΤΙ ΣΕ ΕΝΑ ΣΥΝΟΛΟ ΕΙΤΕ ΑΥΤΟ ΕΙΝΑΙ ΕΝΑ ΜΟΥΣΙΚΟ ΣΥΓΚΡΟΤΗΜΑ ΕΙΤΕ ΟΤΙΔΗΠΟΤΕ ΑΛΛΟ, ΑΚΟΜΗ ΚΑΙ Ο ΤΕΛΕΥΤΑΙΟΣ ΚΡΙΚΟΣ ΤΗΣ ΑΛΥΣΙΔΑΣ ΠΑΙΖΕΙ ΤΟΝ ΡΟΛΟ ΤΟΥ, ΠΟΣΟ ΜΑΛΛΟΝ ΟΤΑΝ ΠΡΟΚΕΙΤΑΙ ΓΙΑ ΕΝΑΝ ΤΟΣΟ ΜΕΓΑΛΟ ΜΟΥΣΙΚΟ, ΓΙΑΤΙ Ο COLLINS ΕΙΝΑΙ ΜΟΥΣΙΚΟΣ ΦΙΛΕ ΜΟΥ, ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΕΝΑΣ ΑΠΛΟΣ DRUMMER. ΟΣΟΝ ΑΦΟΡΑ ΤΟ "ΕΜΠΟΡΙΚΟ" ΕΠΕΙΔΗ ΒΛΕΠΩ ΟΤΙ ΕΧΕΙΣ ΠΡΟΒΛΗΜΑ Μ'ΑΥΤΟ, ΚΑΤΑ ΤΗ ΓΝΩΜΗ ΣΟΥ ΜΑΛΛΟΝ ΘΑ ΕΠΡΕΠΕ ΝΑ ΞΕΓΡΑΨΟΥΜΕ ΜΟΥΣΙΚΟΥΣ ΚΑΙ ΣΥΓΚΡΟΤΗΜΑΤΑ ΟΠΩΣ BEATLES, PINK FLOYD, ROLLING STONES ΚΑΙ ΠΟΛΛΟΥΣ ΑΛΛΟΥΣ, ΓΙΑΤΙ ΟΛΟΙ ΑΥΤΟΙ ΟΙ ΚΟΛΟΣΟΙ ΤΗΣ ΜΟΥΣΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗΣ ΕΙΧΑΝ ΚΑΙ ΤΙΣ ΚΑΚΕΣ "ΕΜΠΟΡΙΚΕΣ" ΣΤΙΓΜΕΣ ΤΟΥΣ. ΕΤΣΙ ΕΙΝΑΙ ΟΜΩΣ ΔΥΣΤΥΧΩΣ, ΟΤΑΝ ΚΑΝΕΙΣ ΤΕΧΝΗ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΠΟΛΛΟΥΣ, ΟΤΑΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΣΑΙ ΣΕ ΤΟΣΟ ΜΕΓΑΛΟ ΚΟΙΝΟ, ΘΑ ΕΧΕΙΣ ΚΙ ΑΥΤΕΣ ΤΙΣ ΚΑΚΕΣ ΣΤΙΓΜΕΣ. ΓΙΑΤΙ ΜΗΝ ΞΕΧΝΑΜΕ ΣΤΟ ΤΕΛΟΣ ΤΕΛΟΣ ΕΙΝΑΙ ΜΙΑ ΕΡΓΑΣΙΑ ΚΙ ΑΥΤΗ, ΑΛΛΙΩΣ ΘΑ ΕΙΧΑΜΕ ΟΛΟΙ ΜΙΑΝ ΑΛΛΗ "ΚΑΝΟΝΙΚΗ" ΔΟΥΛΕΙΑ ΚΑΙ ΘΑ ΚΑΝΑΜΕ ΤΕΧΝΗ ΓΙΑ ΠΑΡΤΥ ΜΑΣ ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΦΙΛΟΥ ΜΑΣ, ΑΦΙΛΟΚΕΡΔΩΣ! ΔΕΙΞΕ ΛΟΙΠΟΝ ΛΙΓΗ ΕΠΙΕΙΚΙΑ ΦΙΛΕ ORFEUS ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ ΣΤΟΥΣ ΤΑΛΑΝΤΟΥΧΟΥΣ - ΚΑΙ ΤΕΤΟΙΟΣ ΕΙΝΑΙ ΣΙΓΟΥΡΑ Ο COLLINS - ΚΑΙ ΣΥΝΕΧΙΣΕ ΤΗΝ ΚΑΛΗ ΔΟΥΛΕΙΑ ΠΟΥ ΚΑΝΕΙΣ.
    #19330   /   10.12.2009, 01:24   /   Αναφορά
    Θα συνεχίσω να κάνω αγαπητέ αυτό που κάνω, αλλά όπως έχεις εσύ τη γνώμη σου, έτσι ακριβώς έχω κι εγώ τη δική μου και δεν είναι απαραίτητο να συμφωνούμε.



    Thnx anyway... :)
    #19333   /   11.12.2009, 12:50
    Φιλε music1 τους Genesis του P.Gabriel και σημερα τους ακουμε εμεις κι εμεις. Τους Genesis τους P.Collins τους ακουνε οι "αλλοι". Πολυ σωστο το αρθρο του Ορφεα.

    #19334   /   11.12.2009, 12:56   /   Αναφορά
    Κατά τον ίδιο τρόπο λοιπόν που ο Coverdale δεν ήταν οι Deep Purple, έτσι και ο Collins δεν είναι οι Genesis, διότι οι Genesis ήταν ο Peter Gabriel.



    #19338   /   11.12.2009, 21:35   /   Αναφορά
    Mόλις άκουσα το Selling England By The Pound. Μου άφησε πολύ καλές εντυπωσεις. Προκειται πραγματικά για ένα πολύ αξιόλογο άλμπουμ. Αξιζει να ακουστεί.



    #19339   /   12.12.2009, 00:29   /   Αναφορά
    1. ΝΑΙ ORFEUS O ΚΑΘΕΝΑΣ ΕΧΕΙ ΤΗΝ ΑΠΟΨΗ ΤΟΥ, ΑΠΛΑ ΕΣΥ ΤΗ ΔΙΚΗ ΣΟΥ ΑΠΟΨΗ ΤΗ ΔΗΜΟΣΙΕΥΕΙΣ ΚΑΙ ΘΑ ΕΠΡΕΠΕ ΚΑΤΑ ΤΗ ΓΝΩΜΗ ΜΟΥ, ΝΑ ΕΙΣΑΙ ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ ΠΙΟ ΗΠΙΟΣ ΣΤΟΥΣ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΜΟΥΣ ΣΟΥ, ΑΣΕ ΠΟΥ ΝΟΜΙΖΩ ΟΤΙ ΚΡΙΝΕΙΣ ΤΟΥΣ COLLINS ΚΑΙ GAGRIEL ΜΕ ΒΑΣΗ ΤΙΣ ΜΕΤΕΠΕΙΤΑ ΚΑΡΙΕΡΕΣ ΤΟΥΣ ΚΑΙ ΟΧΙ ΜΕ ΒΑΣΗ ΤΟ ΤΙ ΕΚΑΝΑΝ ΜΕΣΑ ΣΤΟ ΓΚΡΟΥΠ.

    2. ΔΗΛΑΔΗ ΦΙΛΕ jethroomi ΣΤΑ ΥΠΟΛΟΙΠΑ 10 ΑΛΜΠΟΥΜ ΤΩΝ GENESIS ΧΩΡΙΣ ΤΟΝ GABRIEL ΔΕΝ ΕΧΕΙΣ ΒΡΕΙ ΤΙΠΟΤΑ ΚΑΛΟ? ΔΕΝ ΞΕΡΩ ΒΡΕ ΠΑΙΔΙΑ ΑΛΛΑ ΕΓΩ ΟΤΑΝ ΑΚΟΥΣΑ ΣΤΗΝ ΗΛΙΚΙΑ ΤΩΝ 18-19 ΤΟ "AND THEN THERE WHERE THREE", ΤΡΕΛΛΑΘΗΚΑ ΜΕ ΤΟ ΤΙ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΠΑΙΞΟΥΝ 3 ΜΟΥΣΙΚΟΙ. ΠΙΣΤΕΥΩ ΟΤΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΙΣΤΕ ΓΥΡΩ ΣΤΑ ΣΑΡΑΝΤΑ ΚΑΙ ΚΑΤΙ, ΕΤΣΙ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ? ΜΗΠΩΣ ΛΟΙΠΟΝ ΚΡΙΝΕΤΕ ΜΕ ΒΑΣΗ ΤΑ ΣΗΜΕΡΙΝΑ ΣΑΣ ΑΚΟΥΣΜΑΤΑ ΚΑΙ ΠΡΟΤΙΜΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΠΟΣΤΑΣΗ ΤΟΥ ΧΡΟΝΟΥ ΠΟΥ ΕΤΣΙ ΚΙ ΑΛΛΙΩΣ ΥΠΑΡΧΕΙ ΚΑΙ ΛΙΓΟ Ο ΜΥΘΟΣ ΤΟΥ GABRIEL ΠΟΥ ΚΙ ΕΜΕΝΑ ΜΆΡΕΣΕΙ ΠΟΛΥ ΣΑΝ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΗΣ ΚΑΙ ΣΑΝ ΠΟΛΙΤΙΚΟΠΟΙΗΜΕΝΟ ΟΝ, ΣΑΣ ΚΑΝΕΙ ΝΑ ΕΙΣΤΕ ΤΟΣΟ ΑΥΣΤΗΡΟΙ ΜΕ ΤΟΥΣ ΥΠΟΛΟΙΠΟΥΣ?

    ΤΕΛΕΙΩΝΟΝΤΑΣ ΦΙΛΕ ΟΡΦΕΑ, ΔΕΝ ΔΙΑΦΩΝΩ ΜΑΖΙ ΣΟΥ ΟΣΟΝ ΑΦΟΡΑ ΤΗΝ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΗ ΥΠΟΣΤΑΣΗ ΤΩΝ ΔΥΟ (GABRIEL ΚΑΙ COLLINS) ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΣΥΓΚΡΙΣΗ ΣΙΓΟΥΡΑ, ΑΛΛΑ ΔΙΑΦΩΝΩ ΚΑΘΕΤΑ ΣΤΗΝ ΜΟΥΣΙΚΗ ΚΡΙΤΙΚΗ ΠΡΟΣ ΤΟΝ COLLINS. ΠΩΣ ΝΑ ΤΟ ΠΩ ΠΟΛΛΕΣ ΦΟΡΕΣ ΑΣΧΕΤΑ ΑΝ ΣΥΜΦΩΝΟΥΜΕ ΜΕ ΤΟ ΕΡΓΟ ΚΑΠΟΙΩΝ ΜΟΥΣΙΚΩΝ/ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΩΝ ΔΕΝ ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΝΑ ΠΑΡΑΓΝΩΡΙΖΟΥΜΕ ΤΟ ΤΑΛΕΝΤΟ ΚΑΙ ΤΙΣ ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΕΣ ΤΟΥΣ, ΕΠΙΡΕΑΖΟΜΕΝΟΙ ΜΟΝΟ ΚΑΙ ΜΟΝΟ, ΑΠΟ ΤΟ ΕΙΔΟΣ ΤΗΣ ΜΟΥΣΙΚΗΣ ΠΟΥ ΚΑΝΟΥΝ. ΕΛΠΙΖΩ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΚΑΤΑΝΟΗΤΟ ΑΥΤΟ Ε? ΟΠΩΣ ΚΑΙ ΝΑ΄ΧΕΙ, ΝΑ ΕΙΣΤΕ ΚΑΛΑ ΡΕ ΠΑΙΔΑ ΚΙ ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΠΟΥ ΜΕ ΒΑΛΑΤΕ ΣΤΟ ΤΡΙΠΑΚΙ ΑΥΤΟ ΤΗΣ ΩΡΑΙΑΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ ΠΟΥ ΕΙΧΑΜΕ.
    #19340   /   12.12.2009, 00:53   /   Αναφορά


    Τι εννοείς όταν λες "πιο ήπιος"; Ήπιος είμαι. Δεν είμαι δημοσιογράφος που πληρώνομαι γι’ αυτό που κάνω και κατά συνέπεια να "περνάω" κάποια γραμμή. Γράφω την άποψή μου και δεν φτάνει μόνο το ταλέντο όπως λες. Σημασία έχει και το πώς το χρησιμοποιεί κανείς και από ότι βλέπω, συμφωνείς κι εσύ στο ότι δεν υπάρχει σύγκριση μεταξύ των δύο.



    Μπορείς να διαφωνείς με τον τρόπο που γράφω, αλλά έτσι μου βγαίνει…



    #19408   /   24.12.2009, 15:37   /   Αναφορά
    Καλυτερα να μην γραφεις για τους Peter-led Genesis κ τους Yes!
    #19412   /   25.12.2009, 16:11   /   Αναφορά
    Θέλεις να σε ρωτάω για ποιους να γράφω;
    #19413   /   25.12.2009, 18:08
    Δεν λεω να με ρωτας αλλα να σκεφτεσαι κ να "μελετας" λιγο, πριν γραψεις κατι... Εισαι σε ενα "μεσο" κ αυτα που "λες" επηρεαζουν τους ανθρωπους που τα διαβαζουν. Και εξηγω:

    1) "στάθηκαν ισάξια δίπλα στα "μαμμούθ" του είδους..." Ποιους εννοεις; Μα οι Genesis ειναι ενα απο αυτα τα 3-4 "μαμουθ" στα οποια αναφερεσαι!

    2) "αλλά δίπλα σε μεγαθήρια όπως ο Keith Emerson ή ο Rick Wakeman, έπαιζε σαν …εξάχρονος!" Σιγουρα o Wakeman κ ο Emerson ηταν οι κορυφαιοι αλλα οχι κ εξαχρονος ο Banks! Αν καποιοι ειναι μετα απο αυτους τους δυο, ενας απο αυτους στα σιγουρα ειναι ο Banks. Δεν σου αρεσει, δεκτο αλλα εχει διαφορα με το να λες οτι παιζει σαν εξαχρονος. Εχεις δει πολλα εξαχρονα να παιζουν τετοια σολο πληκτρα;;; Να σκεφτομαστε λιγο πριν αμολησουμε την εξυπναδα μας!!!

    3) "Ψυχρη τεχνικη των Yes"... Μαλλον τους εχεις ακουσει πολυ επιφανειακα! Εδω μιλαμε για τη μεγαλυτερη μπαντα (για πολυ μεγαλο αριθμο ανθρωπων που ακουνε prog). Βαζεις κ το "τελικα", λες κ προκειται οχι για προσωπικη αποψη αλλα για την αποφαση του μοναδικου ειδικου-αυθεντιας σε αυτο το ειδος της μουσικης!!!

    4) Το κομματι για την "θεατρικοτητα" ειναι εντελως απο-προσανατολιστικο κ σε αρκετα σημεια λαθος.

    5) "οι Genesis δεν είχαν ποτέ έναν καλό κιθαρίστα, αλλά και όταν τον βρήκαν στο πρόσωπο του Steve Hackett..." Τι εννοεις "ποτε";;; Στο πρωτο (που δεν θεωρειται καν Genesis) κ στο Trespass εχουν αλλο κιθαριστα. Στην κυρια περιοδο τους (Nursery, Foxtrot, Selling, Lamb) παιζει ο Hackett! Μετα, αφου εφυγε ο Gabriel (Trick κ Wind που θεωρουνται κ ειναι κατα την γνωμη μου prog) παλι παιζει ο Hackett! Μετα απο αυτα τα δυο εφυγε. Χωρις να ειμαι ειδικος στην πετεπειτα πορεια τους, δεν νομιζω οτι πηραν αλλο κιθαριστα, δεν τους χρειαζονταν καποιος αλλωστε. Αρα που "παει" το "ποτε" που λες;;;

    6) Βλεπω οτι στεκεσαι στη κιθαριστικη απουσια του Hackett ή αν θες μικρη συμμετοχη στον ηχο των Genesis. Διαφωνω λιγο, λεγοντας οτι η κιθαρα στο prog δεν λειτουργει τοσο με τα σολο. Ειναι δυναμικη κ αναμειγνυεται σαν υγρο (κιθαρα) μεσα στο υγρο (γενικος ηχος-ηχος συγκροτηματος).

    Τελος, δεν θεωρω αυτο το αρθρο ενδεικτικο κ "αξιο" παρουσιασης των Genesis. Αισθανομαι μια αυθεντια αναμεσα στις λεξεις τη στιγμη που θα μπορουσες καλλιστα να εκφραζεις την προσωπικη σου αποψη, τονιζοντας ομως οτι προκειται γι'αυτη, πραγμα το οποιο δεν κανεις!!!

    Αυτα τα ολιγα...



    Για περισσοτερα κ καλυτερη εμβαθυνση σε αυτη τη μπαντα διαβαστε απο εδω κλικαροντας στο καθε αλμπουμ:

    http://www.progarchives.com/artist.asp?id=1




    #20946   /   18.09.2010, 02:30
    Τελος, δεν θεωρω αυτο το αρθρο ενδεικτικο κ "αξιο" παρουσιασης των Genesis. Αισθανομαι μια αυθεντια αναμεσα στις λεξεις τη στιγμη που θα μπορουσες καλλιστα να εκφραζεις την προσωπικη σου αποψη, τονιζοντας ομως οτι προκειται γι'αυτη, πραγμα το οποιο δεν κανεις!!!




    Και ποιανού την άποψη νομίζεις ότι εκφράζω? Του Jorge ή της δισκογραφικής εταιρίας;



    Λοιπόν άκουσε κάτι... Δεν γράφω για να σου αρέσω, ούτε για να μ' αγαπάς. Γράφω για μένα. Δεν πληρώνομαι για αυτό που κάνω και κατά συνέπεια, διατυπώνω την άποψή μου και δεν περνάω κάποια γραμμή. Γράφω για να τα έχω καλά με τον εαυτό μου. Όταν τελειώσω με το κείμενό μου και θεωρήσω ότι είναι έτοιμο, το στέλνω για δημοσίευση και γνωρίζω εκ των προτέρων ότι θα υπάρξουν και αντιρρησίες. Δεν είναι απαραίτητο να συμφωνούν μαζί μου όσοι με διαβάζουν. Εάν αυτό που κάνω δεν το εκτιμάς, σου συνιστώ να μη με διαβάζεις. Είναι πολύ απλό.










    #21208   /   20.11.2010, 10:45
    1) Το γνωριζω οτι εκφραζεις την δικη σου αποψη. Αλλο πραγμα λεω. Και αυτο που λεω ειναι οτι εκφραζεις μια αυθεντια στο κειμενο λες και υπαρχει μονο αυτο και τελος.



    2) Γραφεις για σενα αλλα αν δεν διαβαζει κανενας τα κειμενα σου δεν εχουν καμια αξια και κανενα σκοπο. Αποκτουν αξια οταν π.χ. τα διαβασει ενας νεος 15 χρονων και βαλει να ακουσει Genesis. Αλλιως θα τα κραταουσες στο συρταρι σου. Υπο αυτη τη λογικη και εφοσον τα δημοσιευεις σε ενα μεσο πρεπει να δεχεσαι την (δημιουργικη) κριτικη. Ουτε σε ξερω, ουτε εχω κατι μαζι σου. Στο σχολιο μου εκφραζω τις ενστασεις μου για καποια λαθη ή ανακριβειες που περιεχει το κειμενο. Υπο κανονικες συνθηκες, θα επρεπε να το δεχεσαι και να το εκτιμας (ενα κριτικο σχολιο μπροστα σε 30 σκετα "Μπραβο"). Αυτο ειναι που θα σε βαλει σε σκεψεις και δημιουργικη κριτικη του ιδιου σου του εαυτου και αυτη, νομιζω, ειναι μια διαδικασια προοδου. Αντ'αυτου μου λες να μην σε διαβαζω...

    #21209   /   20.11.2010, 10:55
    Και κατι ακομα. Οι Genesis ειναι οι Genesis. Ο Gabriel ειναι ο Gabriel. Μπορει ο Gabriel να ηταν ενα μεγαλο κομματι των Genesis (και οχι μονο το 1/5, αναλογικα με τα μελη) αλλα σε καμια περιπτωση οι Genesis δεν ηταν ο Gabriel. Αυτο το αποδεικνυουν οι δυο πολυ καλοι δισκοι που εκαναν αφοτου εφυγε.

    #19590   /   04.02.2010, 23:26   /   Αναφορά
    Πολύ ενδιαφέρον το άρθρο σου orfeus,σίγουρα οι genesis με τον gabriel ήταν κάτι διαφορετικό από αυτό που έγιναν όταν έφυγε,έχω διαβάσει ότι η αλλαγή μουσικής κατεύθυνσης ήταν θέληση και των τριών μελών,όχι μόνο του Collins,εφόσον ισχύει αυτό,είναι άδικο να χρεώνουμε την πιο pop κατεύθυνση τους την δεκαετία του 80 μόνο στον Collins,ίσως και οι άλλοι δύο αναζητώντας την εμπορική επιτυχία να αποφάσισαν να πάιξουν πιό...απλά.
    #21207   /   19.11.2010, 21:15   /   Αναφορά
    orfeus, το αρθρο σου ειναι πολυ καλο.σα συμβουλη θα σου συνιστουσα το live αλμπουμ των brand x-livestock με εναν collins τα καλυτερα του (μονο ντραμς παιζει, δεν τραγουδαει...χα χα χα)
    #21210   /   20.11.2010, 11:52   /   Αναφορά
    Okocha



    1) Το γνωριζω οτι εκφραζεις την δικη σου αποψη. Αλλο πραγμα λεω. Και αυτο που λεω ειναι οτι εκφραζεις μια αυθεντια στο κειμενο λες και υπαρχει μονο αυτο και τελος.




    Έχεις εσφαλμένη εντύπωση. Δεν εκφράζω καμία αυθεντία. Έτσι είναι ο τρόπος της γραφής μου.



    2) Γραφεις για σενα αλλα αν δεν διαβαζει κανενας τα κειμενα σου δεν εχουν καμια αξια και κανενα σκοπο. Αποκτουν αξια οταν π.χ. τα διαβασει ενας νεος 15 χρονων και βαλει να ακουσει Genesis. Αλλιως θα τα κραταουσες στο συρταρι σου. Υπο αυτη τη λογικη και εφοσον τα δημοσιευεις σε ενα μεσο πρεπει να δεχεσαι την (δημιουργικη) κριτικη. Ουτε σε ξερω, ουτε εχω κατι μαζι σου. Στο σχολιο μου εκφραζω τις ενστασεις μου για καποια λαθη ή ανακριβειες που περιεχει το κειμενο. Υπο κανονικες συνθηκες, θα επρεπε να το δεχεσαι και να το εκτιμας (ενα κριτικο σχολιο μπροστα σε 30 σκετα "Μπραβο"). Αυτο ειναι που θα σε βαλει σε σκεψεις και δημιουργικη κριτικη του ιδιου σου του εαυτου και αυτη, νομιζω, ειναι μια διαδικασια προοδου. Αντ'αυτου μου λες να μην σε διαβαζω...




    Τη δέχομαι και την εκτιμάω τη δημιουργική κριτική, αλλά π.χ. όταν επισημαίνω την "απουσία" του Hackett, το κάνω επειδή όντως έτσι συμβαίνει και δεν πρόκειται ούτε για λάθος, ούτε για ανακρίβεια. Υπάρχουν μπάντες prog που η κιθάρα –αν δεν πρωταγωνιστεί- βρίσκεται –τουλάχιστον- πιο μπροστά και η "απουσία" που επισημαίνω είναι η δική μου εντύπωση και η δική μου άποψη.



    Όταν γράφω ότι ο Banks "παίζει σαν εξάχρονος", αυτό πάλι δεν είναι ούτε λάθος, ούτε ανακρίβεια, ούτε ένα γεγονός που το αλλοιώνω γιατί όντως ο Banks δεν είναι εξάχρονος. Το γράφω θέλοντας να δώσω έμφαση (και μου κάνει εντύπωση που δεν το αντιλαμβάνεσαι) συγκρίνοντάς τον με τους Emerson & Wakeman και πιστεύω ότι στη ροή του κειμένου είναι φανερή και η έμφαση και άποψη.



    Και κατι ακομα. Οι Genesis ειναι οι Genesis. Ο Gabriel ειναι ο Gabriel. Μπορει ο Gabriel να ηταν ενα μεγαλο κομματι των Genesis (και οχι μονο το 1/5, αναλογικα με τα μελη) αλλα σε καμια περιπτωση οι Genesis δεν ηταν ο Gabriel. Αυτο το αποδεικνυουν οι δυο πολυ καλοι δισκοι που εκαναν αφοτου εφυγε.




    Τώρα μου λες τη δική σου άποψη και είναι δεκτή από μέρους μου, αλλά εγώ γράφω εδώ για τη δική μου άποψη, την έχω εξηγήσει και την επαναλαμβάνω: Οι Genesis ήταν ο Gabriel, με την έννοια ότι: Τι θα ήταν οι Genesis χωρίς τον Gabriel? Τι θα ήταν π.χ. οι Jethro Tull χωρίς τον Ian Anderson? Αυτό δεν σημαίνει ότι υποτιμώ τους υπόλοιπους για την όποια προσφορά τους και μπορεί να έκαναν δύο "πολύ καλούς δίσκους" αφ’ ότου έφυγε, αλλά αυτοί οι Genesis (ελπίζω να καταλαβαίνεις τι εννοώ) ήταν …άλλοι.



    #21263   /   02.12.2010, 22:35
    * Σχετικα με Hackett κ Gabriel:



    Νομιζω οτι στα Nursery, Foxtrot και Selling England ο Hackett ειναι μοναδικος και αποδεικνυει ποσο μεγαλος κιθαριστας ειναι. Υπαρχουν καποιοι που μιλανε για υποβαθμιση του Hackett απο τα αλλα μελη και κυριως απο την "κλικα".



    Για αυτους που δεν ξερουν: ο Gabriel και ο Hackett ηταν παντα ξεχωριστες οντοτητες μεσα στους Genesis. Απο την αλλη, χωρις την αδεια του Banks δεν γινοταν τιποτα μεσα στη μπαντα. Ο Rutherford ηταν παντα μετριοπαθης και ο Collins δεν ενδιαφεροταν για τις "αρχηγιες" και το πανω χερι. Ετσι, (κατα καποιο τροπο) λειτουργουσαν τρεις "δυναμεις" μεσα στους Genesis. Ο Gabriel, o Hackett και η τριαδα με πυρηνα τον Banks. Ο Gabriel λογω της φυσης και του χαρακτηρα του δεν θα μπορουσε ποτε να ειναι ο κινητηρας του γκρουπ (ελπιζω να γινομαι κατανοητος). Τον ρολο αυτο τον επαιζε ο Banks. Οπως λες, Ορφεα, αυτο φαινεται και απο το γεγονος οτι τα πληκτρα ειναι το κεντρο του ηχου των Genesis.



    Μεταξυ Gabriel και Banks υπηρχε μια "συμφωνια με τα ματια" ωστε να μην μπλεκεται ο ενας στα ποδια του αλλου. Ο B. αφηνε χωρο στον G. : α) για τα θεατρικα του και κυριως β) στους δισκους ενω ο G. αποσυρθηκε απο τις αποφασεις αφηνοντας μονο τον Banks. Ετσι, ο Hackett μπορουσε να εχει τον ρολο του ως τριτη συνιστωσα (καποιοι λενε οτι ηταν πολυ περιορισμενος και μαλλον συμφωνω σε αρκετα σημεια). Απο το Lamb (οπου ο Gabriel ηταν ηδη με το ενα ποδι εκτος) και επειτα, οι ισορροπιες διαταρασσονται και ο Hackett χανει τον οποιο λογο ειχε (στο Lamb ειναι σε μεγαλο μερος απων -ως κιθαρα- και στα Trick κ W&W η "τριαδα" προσπαθει οσο μπορει να μειωσει τη συμμετοχη και τα credits του).



    Αυτα που λεω προερχονται απο εγκυρες πηγες (κοινως, "γνωστες" της μπαντας), συνεντευξεις των μουσικων και φυσικα την εμπειρια μου. Προσπαθησα να τα γραψω οσο το δυνατον πιο κατανοητα και σωστα γιατι -ας μην ξεχναμε- οτι μιλαμε για ανθρωπινες σχεσεις, προσωπικοτητες κτλ τα οποια δεν χωρανε σε καλουπια ή ταμπελες. Και προφανως ειναι μονο μια οπτικη (απο τα πολλες που ενδεχομενως υπαρχουν).



    * Σχετικα με Banks:



    Ορφεα, θα μπορουσα να καταλαβω αυτο που λες απο την αποψη οτι οι δυο πρωτοι ειναι -αυτο που πολλοι λενε- "βιρτουοζοι" ενω αντιθετα ο Banks ειναι το ακριβως αντιθετο. (Επι)μενει στην ουσια. Μεσα στους κορυφαιους παντως, για μενα, πρεπει να θεωρειται και ο Hugh Banton των VDGG.



    * Δυο σημεια που θα ηθελα να υπογραμμισω:

    1) Το Lamb σε καμια περιπτωση δεν ειναι του Gabriel, οπως λεγεται.

    2) Η αλλαγη κατευθυνσης σε καμια περιπτωση δεν πρεπει να χρεωνεται στον Collins. Οπως ειπα και πριν, τιποτα δεν γινοταν χωρις την συγκαταθεση του Banks (και την αποδοχη του Rutherford). O Ορφεας εχει επισημανει και τους στιχους στους οποιους, ουσιαστικα, απολογουνται γι'αυτο.





    * interp05interp06:



    1) Πρεπει να μιλας γι'αυτο: http://www.progarchives.com/album.asp?id=22695 . Κυκλοφορει στα δικτυα..



    2) Δεν νομιζω οτι εχει καποια σημασια ή προσθετει κατι στον Gabriel το γεγονος οτι επαιζε καποιο διαφορετικο ειδος φλαουτου (για το οποιο αμφιβαλλω, εκτος και αν εχεις συγκεκριμενες πηγες να το τεκμηριωνουν).



    3) Το Tapping και Sweep-picking του Hackett σιγουρα δεν ειναι δικες του εφευρεσεις και ακομα πιο σιγουρα το "Moonlit" δεν ειναι απο τα πρωτα τραγουδια στα οποια χρησιμοποιηθηκαν. Αν δεν κανω λαθος προερχεται απο μια αντιστοιχη τεχνικη, στο βιολι, που χρησιμοποιουσε ο Παγκανινι και το λατρευαν ορισμενοι τζατιστες και μπλουζιστες το '50 κ '60. Συγκεκριμενα ο Hackett πρεπει να το ειδε απο τον Peter Green. Ειναι αληθεια, ομως, οτι το τελειοποιησε στο "Selling england by the pound".







    Χαιρομαι πολυ για την ανταλλαγη αποψεων. Σημαινει οτι υπαρχουν ακομα ανθρωποι που νοιαζονται γι'αυτη τη μουσικη.










    #21239   /   27.11.2010, 20:12   /   Αναφορά
    διαβασα καλυτερα το κειμενο και διαπιστωσα οτι αποκαλεις τα wind-trick σχεδον σκουπιδια, τονιζοντας την απουσια της κιθαρας του Hackett καθως και την απουσια του gabriel, ενω επισης κατηγορεις τα συνθια του banks μονο και μονο επειδη ειναι στην 1η γραμμη.θα ηθελα με τη σειρα μου να σε ρωτησω κατι:οι Genesis δε σου αρεσουν (εκεινη την περιοδο) μονο και μονο επειδη σκεφτεσαι οτι τα συνθια υπερισχυουν ή επειδη η μουσικη (κατ'εσε) δεν ειναι καλη????
    #21240   /   27.11.2010, 22:22   /   Αναφορά
    Μα η απάντηση που ψάχνεις, έχει ήδη δοθεί στις πρώτες παραγράφους του Wind. :)
    #21249   /   30.11.2010, 17:42
    ΟΚ thanks.μια ερωτηση μονο.στο αρθρο των doors ανεφερες ενα dvd με τιτλο the soft parade.μηπως εχεις κανενα link για να το κατεβασω???

    #21250   /   30.11.2010, 18:16   /   Αναφορά
    Όχι δεν έχω... Sorry... :)
    #21251   /   30.11.2010, 18:49
    ασχετο με τους Genesis,συνιστω να ακουσεις το white summer των zeppelin απο το live στο royal albert hall το 1970.ο page αποδεικνυει περιτρανα οτι ειναι ενας απο τουσ μεγαλυτερουσ κιθαριστες και αφηστε παιδες τουσ μεταλαδες να λεν οτι θελουν (παρολο που ενα μερος της μουσικης των zeppelin πλησιαζε το μεταλ)

    #21252   /   30.11.2010, 18:51
    δεν ειχε ομως αμεση σχεση με αυτο

    #21253   /   30.11.2010, 18:52   /   Αναφορά
    οσο για το βιντεακι,ειναι φοβερο.ακου το οπωσδηποτε!!!!!

    #21254   /   30.11.2010, 18:58   /   Αναφορά
    κατι ακομα.στη φωτογραφια των genesis ποιος ειναι ποιος (δεν τους ξερω φατσικα εκτος απο τον voiceless phil collins....χα χα χα):)
    #21255   /   30.11.2010, 19:11   /   Αναφορά
    Rutherford, Hackett, Collins, Banks, Gabriel.
    #21261   /   02.12.2010, 17:59
    τελευταια εμαθα μερικες πληροφοριες για τους Genesis:ο Gabriel (ΚΥΡΙΕ ΟΡΦΕΟΥΣ.....) επαιζε ενα απο τα πιο δυσκολα οργανα,ενα ειδος φλαουτου (οχι το συνιθισμενο φλαουτο).επισης το dancing with the moonlit knight (που δικαιολογημενα ειναι απο τα αγαπημενα σου και ενα απο τα πιο ομορφα τραγουδια τους) ειναι απο τα πρωτα κομματια που περιειχε την γνωστη κιθαριστικη τεχνικη tapping.αυτα.

    #21262   /   02.12.2010, 18:02
    δινω εμφαση στο φλαουτο επειδη στο αρθρο του Gabriel λες οτι ηξερε με το στανιο να παιζει ενα οργανο ενω αυτο το οποιο παιζει ειναι παρα πολυ δυσκολο και παραδοξως κανει μια πολυ αξιολογη προσπαθεια.

    #23418   /   16.09.2011, 23:04   /   Αναφορά


    Γεια χαρα παιδιά. Πρώτη φορά γράφω στο φόρουμ σας και γράφω με αφορμή μια ερώτηση για κάτι που ψάχνω απεγνωσμένα . Θα ήθελα ημερομηνία (όχι και ακριβης,μια χρονολογία και μια εποχή θα μου έφτανε ) αλλά και ότι άλλα στοιχεία έχετε για την συναυλία των Genesis στην Ελλάδα (νομίζω αρχές 80 αλλά δεν παίρνω κι όρκο) στην αθήνα ! Ευχαριστώ.



    #24473   /   24.03.2012, 22:18   /   Αναφορά
    OK, θα τολμήσω να παραθέσω και τη δική μου άποψη για ένα πολύ (μα ΠΟΛΥ) αγαπημένο μου συγκρότημα …

    Αρχικά θεωρώ τον εαυτό μου οπαδό της Gabriel εποχής (Peter-led), παρόλο που ο πρώτος μου δίσκος ήταν το Duke … αλλά θεωρώ τον Phil Collins ως ΠΟΛΥ αξιόλογο καλλιτέχνη κι ας μην διαθέτει τις φωνητικές ικανότητες του Peter … άντεξε με επιτυχία τις μουσικές αλλαγές 3 δεκαετιών και η προσωπική του πορεία είναι καλλιτεχνικά τίμια (αν και όχι ιδιαίτερα τολμηρή) …

    Δυό λόγια για τον Hackett … Ο άνθρωπος ήταν απλά «κλασικός» κιθαρίστας … αρχικά, το παίξιμο του στην ηλεκτρική κιθάρα ήταν ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΟ (μέχρι και ρυθμικά λάθη του έχω δει) … στη συνέχεια βέβαια βελτιώθηκε πάρα πολύ, κυρίως στη σχέση του με την ηλεκτρική … στον αντίποδα, οι συνθέσεις του ήταν αντίστοιχου ύφους (πχ Horizons) οι οποίες “έδιναν”, πλούτιζαν τον ήχο των Genesis …

    Σχετικά με τον Banks, θα συμφωνήσω με τον Okocha … Ο άνθρωπος μπορεί να μην ήταν δεξιοτέχνης (όπως ο Emerson πχ) αλλά ΕΓΡΑΦΕ ΜΟΥΣΙΚΗ … άλλωστε, και ο Gabriel επίσης δεν ήταν δεξιοτέχνης στη φωνή (εκείνο το βιμπράτο του … δεν υπάρχει … κυριολεκτικά !!!) ήταν η σύνθεση και η μουσική προσωπικότητα που μέτραγε, και μετράει ακόμη φυσικά …

    Προσωπικά, θεωρώ ότι η πορεία των Genesis έχει περιόδους :

    Περίοδος Gabriel (Peter-led) όπως την όρισε ο Orfeus : Στην περίοδο αυτή, θεωρώ το The Lamb Lies Down On Broadway ως το απόλυτο αριστούργημα των Genesis, μακράν καλύτερο του «Selling England …”, αλλά σαφώς δυσκολότερο, βαρύτερο αλλά και βαθύτατα επιδραστικό … (πάντα κατά την άποψή μου). Υπάρχει επίσης η άποψη ότι απετέλεσε την έμπνευση του Ρ. Waters για το The Wall …

    Περίοδος Collins (από το A Trick Of The Tail ως το Abacab) : Το A Trick Of The Tail ήταν ορόσημο και αρκετά καλά τοποθετημένο, αλλά θεωρώ το Duke ως το αριστούργημα αυτής της περιόδου … Φρέσκο αλλά και Ώριμο, αποπνέει μια αίσθηση ισορροπίας …

    Ποπ Περίοδος (από το Genesis (1983) και εντεύθεν) : ποτέ δεν μου άρεσε αυτή η περίοδος παρόλο που ήταν η πλέον εμπορική για το συγκρότημα …

    Αυτά και από μένα …

    /Πέτροc

    #24509   /   06.04.2012, 19:04
    Ρε παιδιά λίγο μέτρο. Αν ήταν «ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΟΣ» δεν θα ήταν στους Genesis, δεν θα τον θεωρούσαν έναν από τους μεγαλύτερους κιθαρίστες όλων των εποχών, δεν θα τον ψήφιζαν τα κορυφαία περιοδικά της εποχής ως κιθαρίστα της χρονιάς κτλ. Άκου το παίξιμο του στο Firth of Fifth για παράδειγμα και, μάλλον, θα καταλάβεις τι σου λέω.