ελληνική μουσική
    825 online   ·  210.849 μέλη
    αρχική > e-Περιοδικό > Aρθρα

    Γίββων ο μελωδός

    Ο Γίββωνας είναι ένα είδος πιθήκου που ...τραγουδάει. Ναι, τραγουδάει!

    Γίββων ο μελωδός

    Γράφει ο ΦΑΙΔΩΝ ΑΛΚΙΝΟΟΣ (faidonalkinoos)
    39 άρθρα στο MusicHeaven
    Κυριακή 16 Σεπ 2012

    Ο Γίββωνας είναι ένα είδος πιθήκου που στερείται ουράς, έχει πολύ μακριά χέρια, σε μέγεθος, διπλάσια σχεδόν, του μεγέθους του κορμιού τους. Έχει επίσης και πολύ μακριά πόδια, περίπου κατά το 1/3 μακρύτερα από το μέγεθος του κορμιού τους. Ο δενδροκάτοικος Γίββωνας, όλες του τις μετακινήσεις τις κάνει, με τρομερή άνεση, μέσω των κλαδιών των δέντρων, απ’ όπου πιάνεται και μετακινείται, με τα πολύ μακριά χέρια του.

    Ο Γίββωνας με βάση την επιστημονική κατάταξη, ανήκει στα κατώτερα είδη ανθρωποειδών, με κορυφαίο τον Άνθρωπο.

    Από την υπερ-οικογένεια της κατηγορίας Ανθροποειδή ως κύριες οικογένειες εξ αυτής έχουμε τις εξής δύο: α) Ανθρωπίδαι β) Υλοβατίδες και σ’ αυτήν τη δεύτερη ανήκουν και οι Γίββωνες.

    Έτσι το Βασίλειο των Ζώων περιέχει στη συνομοταξία των Χορδωτών, στην υποσυνομοταξία των Σπονδυλωτών, ομοταξίας Θηλαστικών, της τάξης των Πρωτευόντων και της υποτάξης των Απλόρρινων, της υπεροικογένειας των Ανθροποειδών, τη σπουδαία αυτή κατηγορία των Υλοβατιδών όπου ανήκει και ο Γίββωνας.

     

    Γίββωνας ο μελωδός

    Ο Γίββωνας τραγουδάει. Ναι τραγουδάει.

    Μία μελωδική παρατεταμένη άλλοτε, με διακοπές ενίοτε, πρόσκληση - πρόκληση, που μπορεί να ακουστεί η αντήχησή της, σε ολόκληρη σχεδόν τη ζούγκλα.

     

    Duet of "Singing" Gibbons at Brookfield Zoo Διμορφικό/ντουέτο – ΑΑΑ

    Τους Gibbons – Γίββωνες τους συναντάμε σε όλη σχεδόν την Ασία. Στα ανατολικά του ποταμού Μεκόνγκ στο Λάος, στην Καμπότζη, στο Βιετνάμ και στη νότια Κίνα. Ένας νέος τύπος, της οικογένειας των Γιββώνων, βρέθηκε και στα τροπικά δάση του Βιετνάμ, στο Λάος και στην Καμπότζη.

    Τρέφονται με καρπούς, τρυφερά φύλλα, μπουμπούκια, λουλούδια, αλλά και αυγά ή έντομα. Την τροφή τους, αφού την πιάσουν πρώτα με τα χέρια τους, τη φέρνουν ύστερα στο στόμα τους. Οι κυνόδοντες, είναι πολύ μακρύτεροι, για να μπορούν να καθαρίζουν τους σκληρούς καρπούς, καθώς και για τις αναμεταξύ τους αψιμαχίες.

    Οι επιστήμονες, από τη συχνότητα των τραγουδιστικών τους επιδόσεων, καταλαβαίνουν και υπολογίζουν, την πυκνότητα του πληθυσμού τους. Ανησυχητικά πλέον τα αποτελέσματα των τελευταίων, 2010, ερευνών, που φέρνουν το είδος, να έχει σχεδόν εξαλειφθεί – εξαφανιστεί, από τα διάφορα σημεία, στις διάφορες χλωρίδες, όπου τα συναντούσαν πριν.

    Gibbon song -1

     

    Siamang gibbons song – 2

     

    Gibbons song - 3

     

    Ο έρωτας και η σεξουαλική αναζήτηση, ανάμεσα στα αρσενικά και στα θηλυκά είναι ένας κύριος λόγος εξέλιξης των τραγουδιστικών τους ικανοτήτων.

    Φέρνοντας το αρσενικό σε καλύτερη καλλιτεχνική επίδοση μιας και αυτό είναι που προσπαθεί τις περισσότερες φορές στην έλξη.

    Το τραγούδι αυτό κατατάσσεται σε κατηγορίες, όπως αυτό του σπιτιού, το άλλο της κατάδειξης εχθρικής εισβολής, στο διμορφικό, όπου αρσενικό και θηλυκό τραγουδούν μαζί, της θήρευσης, της κατανόησης, της επιστροφής, της απουσίας των αρσενικών ή της απουσίας των θηλυκών, του διμορφικού μεταξύ αρσενικών γειτόνων ή θηλυκών γειτόνων ή άλλων μεταξύ τους, της ειδοποίησης για αρπακτικά ή ερπετά εδάφους αλλά και αέρος: (άλλο για φίδι, άλλο για την τίγρη, άλλο για τον αετό, άλλο για την λεοπάρδαλη κλπ).

    Σε 400 διαφορετικά παραδείγματα τραγουδιών, παρατηρήθηκαν και καταγράφηκαν περισσότερες από 53 ακουστικές διαφοροποιήσεις και παράμετροι.

    Σα να μιλάνε δηλαδή 53 διαφορετικές γλώσσες…

    Οι 4 πιο σχετικές, παρατηρήθηκαν,  από τους Γίββωνες της Καμπότζης, του Λάος και του Βιετνάμ με τους Gibbons - Γίββωνες από τις νότιες περιοχές, σε σχέση με αυτούς του Βόρειου Βιετνάμ και αυτούς της Κίνας, υποστηρίζοντας και τη θεωρία συγγένειας, της ίδιας οικογένειας που μετανάστευσε από τον Βορρά προς τον Νότο.

    Κάθε Γίββωνας Gibbon, έχει τη δική του ικανότητα, τη δική του ποικιλία, τη δική του διαφορετικότητα, στο τραγούδι, όπως ακριβώς συμβαίνει και με τους ανθρώπους, που ανήκουν στην ίδια φυλή ή στην ίδια γεωγραφική περιοχή.

    Η διάρκεια του τραγουδιού, φτάνει μέχρι και τα 20 ή και τα 30 δευτερόλεπτα, η επανάληψη του συμβαίνει πολλές φορές κατά τη διάρκεια της ημέρας, με ταχύτατες και πολυποίκιλες φραστικές εναλλαγές, καθώς και μουσικών τονισμών.

    Οι Γίβωννες του Khao Yai αλλάζουν τόσο συχνά τις ομαδικές τους συνθέσεις, που τους κάνει αναγνωρίσιμους αυτούς τους κώδικες, μόνο από τα μέλη της στενότερης οικογένειας.

    Η μελέτη των Γιββώνων δείχνει πως είναι μονογαμικά ζώα, με σπάνια την πολυανδρία του θηλυκού.

    Το αρσενικό υπερασπίζεται περιοχές που εκτείνονται σε αποστάσεις μεταξύ 50 και 100 στρεμμάτων.

    Υπερασπίζονται τη γη τους – περιοχή τους, με κραυγές, που εκτοξεύουν από το κέντρο της περιοχής τους, υποδεικνύοντας/επισημαίνοντας/υπενθυμίζοντας, την έκτασή τους. Αυτό πολλές φορές συμβαίνει και με τη διμορφική συνοδεία του θηλυκού.

    Οι απόγονοι του ζευγαριού μένουν μαζί τους.

    Κάθε ζευγάρι, έχει και ένα ακόμα άτομο, για την παραλλαγή των ντουέτων.

     

    Gibbon morning song, Cambodia - 4

     

    Το διμορφικό ντουέτο, που τραγουδιέται κυρίως κατά το ξημέρωμα, χρησιμοποιείται ως εργαλείο για τον εντοπισμό αλλά και την απόσταση που βρίσκονται οι άλλες ομάδες Γιββώνων στην περιοχή. 

    Το διμορφικό του ζευγαρώματος ανήκει στα τέλεια και πιο δυνατά τους τραγούδια που από τις καταπληκτικές επιδόσεις ενός ζευγαριού που θα σμίξει, αποδεικνύεται και η τελειότητα της ύστερης μεταξύ τους ζωής.

    Όταν το διμορφικό τραγούδι-ντουέτο του ζευγαρώματος δεν εκτελείται καλά, αποτελεί σημάδι για τους άλλους Γίββωνες, πως ένα άλλο αρσενικό, μπορεί να προσπαθήσει την παρείσδυση και να ξεκινήσει μια νέα οικογενειακή μονάδα με το θηλυκό.

    Το εφηβικό τραγούδι ή το τραγούδι των ανώριμων αρσενικών και θηλυκών Γιββώνων αποτελούν μία ξεχωριστή κατηγορία, ειδικής ηθικής έκτασης αλλά και καλλιτεχνικής εκτροπής.

    Τα μέλη τραγουδιστές αυτοί, οι έφηβοι, εντάσσονται στις μητρικές επιδόσεις εκτάσεις στο τραγούδι και δεν τραγουδάνε παρά μόνο το θηλυκό μέρος του τραγουδιού.

    Αυτό το είδους του ερωτικού τραγουδιού, μειώνει τους κινδύνους της σεξουαλικής ελκυστικότητας των εφήβων, από την επικίνδυνη ευκαιρία της αιμομιξίας στην οικογενειακή ομάδα.

    Αποφεύγεται δε και ο ερωτικός ανταγωνισμός μεταξύ αρσενικών (πατέρα γιου).

    Μειώνεται αισθητά η πιθανότητα ρήξης, μεταξύ των αρσενικών, ανιόντων κατιόντων, με τη διευκόλυνση της εφηβικής παραμονής και της παράτασης του χρόνου παραμονής, που οι έφηβοι θα μείνουν κοντά στην οικογένεια.

     

    White handed Gibbon AtlasQ the singing Ape - 5

     

    Gibbons singen - 6 Διμορφικό

     





    Γίνε ΣΥΝΤΑΚΤΗΣ

    Αν σου αρέσει να γράφεις για μουσικά θέματα, σε περιμένουμε στην ομάδα συντακτών του ιστορικού, ανεξάρτητου, πολυφωνικού, υγιούς και δημοφιλούς ηλεκτρονικού περιοδικού μας.

    Στείλε το άρθρο σου

    σχολιάστε το άρθρο


    Για να στείλετε σχόλιο πρέπει να είστε μέλος του MusicHeaven. Παρακαλούμε εγγραφείτε ή συνδεθείτε

    #25357   /   16.09.2012, 12:19   /   Αναφορά

    Φαίδων η ποικιλία του περιεχομένου των άρθρων σου,  τα καθιστά πολύ ενδιαφέροντα και ευχάριστα. Σ’ ευχαριστούμε για τις  ,διαρκείς και ανεξάντλητές  σου,  πληροφορίες. ΄Εχουμε πολλά να μαθαίνουμε απ σένα.


     

    #25358   /   16.09.2012, 13:29   /   Αναφορά

    Ντοκιμαντέρ πολύ καλό και εκπαιδευτικό και αφού έχει σχέση και με τη μουσική είναι κάτι που έλειπε από το ΜΗ.


    Εύχομαι να ακολουθήσουν κι άλλα

    #25363   /   17.09.2012, 12:06   /   Αναφορά

    Ενδιαφέρον και πολύ αναλυτικό το άρθρο και η μελέτη σου, αγαπητέ Φαίδωνα Αλκίνοε.


    Το πρόβλημα που τίθεται όμως είναι αν η μουσική και το τραγούδι δεν είναι αποκλειστικά ανθρώπινη ιδιότητα.


    Όχι μόνο ο γίββωνας, αλλά και διάφορα άλλα ζώα και πουλιά "τραγουδούν".  Είναι όμως αυτό μουσική και τραγούδι; Και μπορεί ένα ζώο να θεωρηθεί ..."μελωδός"; 

    #25364   /   17.09.2012, 12:53

    Συμπληρώνω: Ή απλά γίνεται "μελωδός" ..."ποιητική αδεία";


    #25365   /   17.09.2012, 13:51   /   Αναφορά

    "μελωδός = μέλος + ωδή, στους αρχαίους και βυζαντινούς, λυρικός ποιητής και συνάμα, συνθέτης της μουσικής των ποιημάτων του // τραγουδιστής.


    μελωδώ = ψάλλω, τραγουδώ." Τεγόπουλος Φυτράκης Ελληνικό Λεξικό 1993


    ............


    γράφοντας αυτό το άρθρο, πίστευα, πως πραγματικά, θα γινόταν επίκεντρο Ελλήνων ρεκτών κι επαϊόντων, για περαιτέρω αναλύσεις...


    στα Ελληνικά ούτε το όνομά του δεν υπάρχει, ούτε στα λεξικά ούτε και στις περισσότερες εγκυκλοπαίδειες...


    ο Γίββων είναι το μόνο ανθρωποειδές, χιμπατζάκι, που περπατάει όρθιο, χωρίς να στηρίζεται με τα χέρια του (άνω πλέον άκρα)...


    οι στριγγλιές του έχουν ήδη αποκωδικοποιηθεί, (με τη μελέτη επ' αυτών να συνεχίζεται), και έχουν διαχωριστεί, αυτές που λέγονται Gibbon's song, από αυτές που είναι άναρθρες...


    δεν είσαι χιμπατζής δεν είμαι χιμπατζής...


    είμαστε άνθρωποι...


    ως άνθρωποι ακούμε στριγγλιές...


    οι ερευνητές όμως, μουσικοί, μουσικολόγοι κλπ. προχωρούν, με μηχανήματα και καταγράφουν


    "Σε 400 διαφορετικά παραδείγματα τραγουδιών τους", (μετά την αποκωδικοποίηση και διαχωρισμό από τις στριγγλιές), "παρατηρήθηκαν και καταγράφηκαν περισσότερες από 53 ακουστικές διαφοροποιήσεις και παράμετροι.


    Σα να μιλάνε δηλαδή 53 και πλέον διαφορετικές γλώσσες…"


    όχι άναρθρα όμως...


    "Το διμορφικό ντουέτο, που τραγουδιέται κυρίως κατά το ξημέρωμα, χρησιμοποιείται ως εργαλείο για τον εντοπισμό αλλά και την απόσταση που βρίσκονται οι άλλες ομάδες Γιββώνων στην περιοχή. 


    Το διμορφικό του ζευγαρώματος ανήκει στα τέλεια και πιο δυνατά τους τραγούδια που από τις καταπληκτικές επιδόσεις ενός ζευγαριού που θα σμίξει, αποδεικνύεται και η τελειότητα της ύστερης μεταξύ τους ζωής.


    Όταν το διμορφικό τραγούδι-ντουέτο του ζευγαρώματος δεν εκτελείται καλά, αποτελεί σημάδι για τους άλλους Γίββωνες, πως ένα άλλο αρσενικό, μπορεί να προσπαθήσει την παρείσδυση και να ξεκινήσει μια νέα οικογενειακή μονάδα με το θηλυκό.


    Το εφηβικό τραγούδι ή το τραγούδι των ανώριμων αρσενικών και θηλυκών Γιββώνων αποτελούν μία ξεχωριστή κατηγορία, ειδικής ηθικής έκτασης αλλά και καλλιτεχνικής εκτροπής.


    Τα μέλη τραγουδιστές αυτοί, οι έφηβοι, εντάσσονται στις μητρικές επιδόσεις εκτάσεις στο τραγούδι και δεν τραγουδάνε παρά μόνο το θηλυκό μέρος του τραγουδιού.


    Αυτό το είδους του ερωτικού τραγουδιού, μειώνει τους κινδύνους της σεξουαλικής ελκυστικότητας των εφήβων, από την επικίνδυνη ευκαιρία της αιμομιξίας στην οικογενειακή ομάδα.


    Αποφεύγεται δε και ο ερωτικός ανταγωνισμός μεταξύ αρσενικών (πατέρα γιου)."


    στην Ελληνική Γλώσσα είναι το μοναδικό άρθρο που ασχολείται με το σπουδαίο αυτό θέμα...


    ................


    το περπάτημα στα δύο πόδια δεν είναι αξίωμα μόνο των Ανθρώπων... (καγκουρό, γοριλοειδή, πουλιά κλπ)


    η χρήση των άνω ή μπροστινών άκρων, με την ιδιότητα των χεριών, δεν είναι αξίωμα μόνο των Ανθρώπων (χιμπατζήδες, καγκουρό, σκυλιά, χελώνες κλπ)


    η χρήση εργαλείων δεν είναι αξίωμα μόνο των Ανθρώπων... (πολλά ζώα χρησιμοποιούν πέτρες για να σπάσουν τους καρπούς που πρόκειται ύστερα να γευτούν)


    ο νόμος της βαρύτητας κι ο Νεύτων, δεν είναι πια αξίωμα μόνο των Ανθρώπων, (η μαϊμού, πετάει εν γνώσει της, από την καρυδιά ψηλά, την καρύδα, πάνω σε πέτρα για να τη βρεί, έτοιμη, σπασμένη όταν κατέβει)...


    {και Φυσική και Στόχευση και Εργαλείο-χρήση}


    η ζωγραφική δεν είναι αξίωμα μόνο των ανθρώπων... (μαϊμούδες κι άλλα ζώα ζωγραφίζουν)


    τα πολιτεύματα δεν είναι αξίωμα μόνο των ανθρώπων... (μέλισσες - λύκοι κλπ)


    οι κοινωνικές δομές δεν είναι αξίωμα μόνο των ανθρώπων... (μυρμήγκια)



    το τραγούδι δεν είναι αξίωμα μόνο των Ανθρώπων (καναρίνι, αηδόνι, ΓΙΒΒΩΝ ο ΜΕΛΩΔΟΣ)


    τόσο μάλιστα είναι "χαμένο" το παιχνίδι στην Τέχνη του τραγουδιού από τα ζώα και τα πτηνά που λέμε στον καλλίτερό μας τραγουδιστή-τραγουδίστρια:


    "μπράβο αηδόνα μου" ή "σαν καναρίνι κελαηδάς"...


    "αηδονολάλειε στήθος μου..." λέει ο Σολωμός και άγχεται ή Τεράστια Ειρήνη Παππά...


    "ρε τι Μπετόβεν και Μπαχ μου τσαμπουνάς, το καναρίνι μπορείς να το τραγουδήσεις; το αηδόνι μπορείς να το νικήσεις; εκεί σε έχω μάγκα μου αν είσαι μουσικός"... Γεώργιος Ζαμπέτας, στο βιβλίο με τη μακαρίτισσα Ιωάννα Κλειασίου :


    "Και η βρόχα έπιπτε… στρέητ θρου”. Βίος και πολιτεία Γιώργου Ζαμπέτα"


    πάρτε λοιπόν τη σκυτάλη, εσείς, οι ΜΟΥΣΙΚΟΙ, (ερασιτέχνες και μη), δουλέψτε το θέμα...


    ΕΙΝΑΙ ΑΠΛΑ ΜΙΑ ΠΡΟΚΛΗΣΗ...


    κλείνοντας να πω :


    ΟΧΙ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΠΟΙΗΤΙΚΗ ΑΔΕΙΑ, Ο ΓΙΒΒΩΝ ΕΙΝΑΙ ΜΕΛΩΔΟΣ... (το λένε στα πανεπιστήμια, τ' ομολουγούν στους διεθνείς μουσικούς κύκλους)


    Ο ΓΙΒΒΩΝ: "ΓΡΑΦΕΙ" ΣΤΙΧΟΥΣ ΣΕ 53 (ΠΕΝΗΝΤΑ ΤΡΕΙΣ) ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΕΣ ΓΛΩΣΣΕΣ/ΔΙΑΛΕΚΤΟΥΣ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΜΕΛΟΠΟΙΕΙ ΚΙΟΛΑΣ...


    (με τον ίδιο τρόπο που πρωτοζωγράφισε ο έλλογος Άνθρωπος,


    στα τοιχώματα των σπηλαίων του...)


    αυτό λένε οι μουσικολόγοι Γιββονολόγοι ερευνητές μελετητές...


    καλέστε τους σε αντιπαράθεση...


    διαψεύστε τους...


    ή...


    προχωρείστε το θέμα κι άλλο σε βάθος...


    ή απλά παρατήστε το...

    #25366   /   17.09.2012, 14:07

    "στο βιβλίο με τη μακαρίτισσα Ιωάννα Κλειασίου :"


    να διορθωθεί, παρακαλώ, σε:


    "στο βιβλίο για το μακαρίτη, από την Ιωάννα Κλειασίου :


    #25383   /   18.09.2012, 14:37   /   Αναφορά

    Όπως γράφει και στο σχόλιο του ο Γιάννης ( reteos) και αυτό το άρθρο σας είναι  μοναδικό και πλήρως εμπεριστατωμένο .


    Σας ευχαριστούμε που ασχολείστε και «χάνετε» ώρες για να φτιάξετε όλα αυτά που διαβάζουμε.
     Είναι πολύ εύκολο να κάνεις κριτική και να σχολιάζεις χωρίς να έχεις προσφέρει το παραμικρό  σε μια κοινότητα ανθρώπων, είναι κάτι σαν πολιτική.


    Ολα τα αλλα δεν θα επρεπε καν να σας ενδιαφερουν.

    #25384   /   18.09.2012, 17:30

    Καλησπέρα Φίλιππε. Γράφω πως τα άρθρα του Φαίδωνα, όπως κι αυτό, έχουν ποικιλία ως προς το περιεχόμενό τους και τα καθιστούν πολύ ευχάριστα στον κάθε αναγνώστη .  Αν είναι εμπεριστατωμένο δεν το γνωρίζω .  Απλά παίρνω σαν δεδομένα αυτά που γράφει . Είναι λογικό να αντιδρά (ο Φαίδων) με τον κάθε σχολιαστή που σχολιάζει  με  περιπαιχτικό τρόπο, είτε δικό του άρθρο  του είτε  άλλου.  Σαφώς και θα υπάρχουν οι διαφορετικές απόψεις  είτε εξ ολοκλήρου είτε  σε σημεία του άρθρου και χαίρομαι που κάποια αξιόλογα μέλη τις θέτουν. ΄Ετσι γίνεται εποικοδομητικός και χρήσιμος διάλογος. Σημασία έχει  οι διαφορετικές  αυτές απόψεις του κάθε μέλους να εκφράζονται «κόσμια», χωρίς να προσβάλλουν τον συντάκτη ή τον σχολιαστή .


    Ο συντάκτης του κάθε άρθρου είναι άξιος συγχαρητηρίων που ασχολείται ( ψάχνει –παιδεύεται) για να γράψει  αφιλοκερδώς κάτι στο περιοδικό. 


    Συγνώμη για την   παρέμβασή μου. Ίσως θα  έπρεπε να   απαντήσει  ο ίδιος ο συντάκτης, αλλά παράλληλα, βρήκα την ευκαιρία ,ύστερα από αρκετό καιρό απουσίας σου , να σε καλωσορίσω  ευχόμενος καλό Χειμώνα.  


     


    #25385   /   18.09.2012, 17:42

    Φίλιππε με μπέρδεψες και από συμφωνία αρχικά σου έβαλα διαφωνία αν θεωρείς το άρθρο "χάσιμο χρόνου". Είναι μια ενημέρωση και πληροφορία που εγώ τουλάχιστον δεν γνώριζα και αν το χιμπατζακι δεν είναι μελωδός με την κυριολεξία της έννοιας είναι ένα ακόμη δείγμα των ικανοτήτων που δίνει η φύση και της εποκοινωνιακής εξέλιξης των ειδών.  


    Administrator
    #25386   /   18.09.2012, 18:28

    Ειδικά ο λευκός στο πρώτο βίντεο με ξάφνιασε. Πολύ πρωτότυπο θέμα.


    Προτείνω στον αναγνώστη να μην μπει σε διαδικασία σύγκρισης του ανθρώπινου τραγουδιού με αυτό που ακούγεται, αλλά να θεωρήσει τους ήχους του Γίββωνα ως μια μορφή πιο "μελωδικής" επικοινωνίας ανάμεσα σε ζώα που θεωρούσαμε οτι επικοινωνούν με "τραχείς" κραυγές.


    ΥΓ. Μαίρη, μπορείς να διορθώσεις το χεράκι. Απλά πάτα το πράσινο και θ' αλλάξει :)


    #25387   /   18.09.2012, 18:41

    Πράγματι είναι καταπληκτικά και πολύ χαριτωμένα τα χιμπατζάκια... εντάξει, εγώ έχω και μια τάση συμπάθειας γενικώς και ειλικρινά τα ακούω και τα απολαμβάνω :) :) Εχω στείλει τα βιντεάκια σε πολλούς φίλους και ενθουσιάστηκαν :)


    ΥΓ. Περιμένω να διευκρινίσει ο Φίλιππος τι εννοεί γιατί με μπερδεύουν τα εισαγωγικά, και ύστερα θα το μετατρέψω ανάλογα ;-) 


    #25389   /   18.09.2012, 18:54

    Τι μπορει να σημαινουν τα εισαγωγικα ρε μαιρουλα;
    Αν δεν μου αρεσε το αρθρο και η δουλεια του δεν θα εμπενα στον κοπο να σχολιασω.


    #25390   /   18.09.2012, 18:56

    Σωστός :) :) επανέρχομαι στην τάξη και διορθώνω θετικά 


    #25392   /   19.09.2012, 01:18   /   Αναφορά

    PHILIPPOSSM : γνωρίζεις πολύ καλά, τα πλείστα όσα, μάρμαρα μιας πόλης, που κάτι ή κάποιον απεικονίζουν και πως ορισμένα κατά καιρούς κι άλλα μονίμως, βανδαλίζονται, μισοκαταστρέφονται ή καταστρέφονται...


    ο βάνδαλος κάνει τη δουλειά του εκφράζοντας με τις πράξεις του επί του μαρμάρου, κάτι πολύ εσωτερικό του (κατίνα σ' αγαπάω μωρή...), ή κάτι πολύ κοινωνικό (γ... το κράτος σας...) ...


    εκτός ορισμένων περιπτώσεων, ελαχίστων, ο βανδαλισμός δεν απευθύνεται στο δημιουργό ούτε στο απεικονιζόμενο είδωλο...


    απευθύνεται σε αυτόν που το φιλοξενεί...


    Κοινότητα, Δήμος, Πανεπιστήμιο, Κράτος, Όμιλος κλπ ...


    του τη χαλάει κάτι απ' αυτούς κι εκδικείται...


    βάφοντας την Κοιμωμένη...


    πετώντας πέτρες στον αδριάντα του Πλάτωνα...


    σπάζοντας ένα χέρι του Σωκράτη...


    για να εκδικηθεί άλλον... άλλον τι...


    όπως και να χει, η αξία των έργων, δε μειώνεται ...


    ούτε κι αυτού του ήσσονος ή μείζονος Δημιουργού του...


    το καταλάβαμε ...


    ....................


    τώρα, αν τον δεις να το κάνει, θα αντιδράσεις  ;;;


    .......................


    ο ίδιος τύπος τώρα, αφού έχει σπάσει ένα χέρι από κάποιο μάρμαρο, είναι στη γωνία και βρίζει και συκοφαντεί, μία Κυρία, γνωστή του, ή άγνωστή του ...


    επίσης, σε όποιους περνάνε απ' τον δρόμο, τους εξακοντίζει βρισιές, τους πετάει αντικείμενα, τους λερώνει, τους εμποδίζει να συνεχίσουν το δρόμο τους ...


    ..........................


    αν τον δεις να το κάνει, θα αντιδράσεις  ;;;


    .........................


    αντέδρασα...


    ..................


    τα σχόλια τα αρνητικά και η διαφορετική άποψη δε με ενοχλεί καθόλου, αλλοίμονο...


    ούτε ο τρόπος με τον οποίο ο καθ' ένας μπορεί να εκφραστεί, ή θέλει να εκφράζεται... ή δύναται ...


    με ενοχλεί το άτομο - δικαίωμά μου - δεν το θέλω ως συνομιλητή μου ...


    ................................


    δυστυχώς φίλε μου, δεν είναι η εύκολη κριτική που με ενοχλεί, ούτε οι σχολιασμοί από ΑΝΘΡΩΠΟΥΣ που δεν έχουν ΠΡΟΣΦΕΡΕΙ το παραμικρό, σε μια κοινότητα, ΌΠΟΙΑ κοινότητα ανθρώπων ... δε θέλουν, δε μπορούν, αδυνατούν ...


    .............................


    με ενοχλεί πως αυτός ο τύπος, γνωστός τοις πάσι, εκδικείται με τον πλέον ασύμβατο τρόπο, κάποιον ή κάποιους από την εδώ κοινότητα του Μ/Η, καταστρέφοντας με τον πλέον αδόκιμο τρόπο την όρεξη κάποιων ατόμων, μελών ή μη, να αφήσουν το στίγμα τους ...


    ................................


    όλα τα άλλα λοιπόν ΜΕ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΥΝ κι όχι οι σχολιασμοί...


    οι σχολιασμοί είναι δεκτοί...


    το άτομο ανεπιθύμητο ...


    ..............................


    Scheherazade Danton, αυτό είναι, ένα ακόμα ψευδώνυμό του, στο F/B τώρα ... όπου πάλι για τεχνικά θέματα συζητάει, αλλά πέρασε κι απ' το προφίλ μου ...


    ξέρω, προσπαθεί να με προσεγγίσει, όπως τον καθένα μας, αλλά,


    με λάθος τρόπο ...


    ένας μεσόκοπος σαραντάρης είναι : μη τον περνάτε για παιδί ...


    και είναι τόσο μόνος του, χωρίς φίλους ...


    .............................


    καμμία ανοχή στο είδος αυτού του τύπου όμως,


    όπως έχει το μόρφωμά του τώρα ...


    το κακό, απ' όσο ξέρουμε όλοι, μπορεί εύκολα, να αποκτήσει μιμητές ...


    το επίπεδο δε του Μ/Η είναι υψηλό ...


    ας παραμείνει υψηλό ...



    αν κάποιος του μπλοκάριζε τον ΙΡ ή τους ΙΡ που χρησιμοποιεί σε λίγο καιρό θα ήταν απόλυτα αφοπλισμένος ...


    βεβαίως οι τεχνικοί στα σχετικά θέματα γνωρίζουν πολύ καλύτερα και άλλους τρόπους ...


    ας το κάνουν ...


    ............................


    δεν επανέρχομαι στο θέμα αυτό πάλι, όλοι μας, καταλάβαμε τα πάντα ...


    ...........................


    Φίλιππε: πραγματικά, ο πιο γλυκός, χαμένος μου χρόνος, είναι η κάθε φορά, που θα αρχίσω, μέχρι να τελειώσω, το όποιο θέμα, που θα με αρπάξει απ' τα μαλλιά, για να το βάλω τελικά ή στο συρτάρι ή σ' ένα βιβλίο ή εδώ στο Μ/Η ...


    (ούτε από μένα μπήκαν εισαγωγικά - εντάξει Μαίρη ; το ίδιο ισχύει πάλι ...)


    Καλή Συνέχεια !!!