|
[ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : BAGRATION στις 17-04-2008 18:38 ]
|
|
to mpouzouki me tin ilektriki ti sxesi exoun ?? tis xordes ?? na mou leges i klasiki me tin ilektriki nai... Tespa. Auto pou les gia ta kourdismata, den einai panta eukolo na to kaneis... Min ksexnas oti oi perissoteroi einai autodidaktoi kai den mporoun na prosarmwsoun kapoio tragoudi se allo tono eukola... Kai de sou lew gia laika i gia entexna pou apla allazeis sugxordies kai an einai kati apo Am na to kaneis px Gm... Sou lew gia Hard Rock kai Heavy Metal, pou exoun riff, solo, perasmata... An px to Trooper twn Iron Maiden to katebaseis 1, i miso tono, gia na mporesei na to pei o tragoudistis, tote tha sou bgei i panagia gia na paikseis tin eisagwgi as poume, i to solo. Kai oute mporei o kathenas na xei 500 kithares me diaforetiko kourdisma stin kathe mia... Gi auto ksanalew,o kathenas na tragoudaei oti mporei kai oxi na gmietai gia na bgalei kati pou stin teliki tha bgei kai mlkia kai tha parei kai ta autia tou akroatiriou...
Aυτό που λέει η -Iliana- "η έκταση του κάθε τραγουδιστή είναι δεδομένη από την κατασκευή του'' δεν το βλέπω να ισχύει....
Διότι γίνεται το εξής συνηθισμένο.....πρώτα ακούμε κάποιον ήδη έτοιμο τραγουδιστή με από τα πριν δουλεμένη την φωνή του και μετά λέμε......"α πρέπει να είναι η κατασκευή της φωνής του έτσι"........ "έχει έμφυτο ταλέντο"......."είναι τέρας της φύσεως"...... "μα πως το κάνει?" .....και ξεκινάμε να αναπαράγουμε τέτοιες.....αντιλήψεις.
Ενας βαρύτονος η ένας μπάσος κατασκευαστικά αν το πάρουμε έχει μικρότερη ικανότητα να παράγει ψηλές νότες απ΄ότι ένας τενόρος. ΟΜΩΣ.....Εχώ ακούσει (τουλάχιστο στο μέταλ) βαρύτονους και μπάσους να τραγουδούν ψηλές νότες σαν και αυτούς που είναι τενόροι και μάλιστα τις περισσότερες φορές τους "ξεπερνάνε" σε δύναμη και όγκο....Αυτό δηλαδή πως γίνεται?
Και όταν λέμε "τενόρους" "βαρύτονους" και "μπάσους" εννοούμε αυτούς που ΌΝΤΩΣ έχουν την αντίστοιχη κατασκευή και όχι αυτούς που κάνουν από μίμηση η συνήθεια τη φωνή τους "βαθύτερη" η "οξύτερη" και αντί πχ για βαρύτονοι περνάνε για μπάσοι.....
|
Akoma xeirotera... Sou eipa, to na allaksei klimaka o organopaixtis den einai panta eukolo( an den ksereis mousiki)kai den einai boliko...Kai tha to ksanapw.. De milaw gia laika,pop,entexna pou einai tis plakas paixtika. Milaw gia Metal,Rock pou exei riff kai solo
Ο RoCkLiViN2 έχει δίκιο. Αρκετά riffs είναι ανθρωπίνως αδύνατο να παιχτούν σε άλλη κλίμακα απ΄ αυτή που έναι γραμμένα.Τα τραγούδια των metallica π.χ. στη κιθάρα μπορούν να παικτούν μόνο από ΜΙ η ΛΑ. Αλλώς δεν γίνεται να παιχτούν....Από εκεί και πέρα το πολύ πολύ να κατεβάσουν ένα τόνο τις κιθάρες(να τις ξεκουρδίσουν δηλ ενα τόνο) και τα παίξουν από ΡΕ αντί για ΜΙ οι κιθαρίστες.....
Pw pw...exeis kollisei se kati kai den katalabaineis ti sou lew... Apo poious mousikous to exeis dei,pws to exeis dei kai se ti eidos mousikis to xeis dei ??? Egw sou eipa gia kati sugkekrimeno kai panw sto eidos pou thelei na tragoudaei(Rock Metal) enas andras me baria fwni. Kai to poios einai mousikos kai poios "mousikos" ase na to krinoun alloi pou kseroun kalutera...
to klassiko tragoudi re paidia den einai eukolo isa isa theorita apo t pio duskol alla tautoxrona k ap t kalutera gati exei tin kaluteri texnik otan kapoios kserei texniki klassikou ektos apo t oti einai i pio ksekourasti k sosti texniki mporei n tragoudisei otidipote apo dimotika eos metal klp arkei vevaia n mporei ifoni tou n antapekselthei gt oso kali texniki k a exei kaois einai anagaio n ton voithane k i fonitikes tou xordes........
Paides akouste.Prota gia tous Him ego tous xaraktiriso goth rock defteron sxedon oloi osoi akoune Him tous lene love metal.Triton maiden ama ta katevaseis dio tonous den tha to katalavei kanenas asxetos to ksanaleo giati tin idia diskolia me ton bruce dick. tha bgazei ti psiles aftos pou to leei apla pio xamila.Tora to an den tha einai psili la kai tha einai fa diesi pios tha to katalavei.Gia ta riff simfono oti einai diskolo na pextoun alla an pareis guitar pro kai to kaneis mion tria emitonia pali tha gamaei.
|
|
Για τη φωνητικη καταταξη εχω καταλαβει οτι δεν εχει και τοσο νοημα:Καλυτερα ειναι να μιλαμε για εκταση φωνης και οχι για ψηλη και χαμηλη τονικα φωνη...Επισης ισως ενας μπασσος να ξεκινα τη φωνητικη του εκπαιδευση απο χαμηλοτερες νοτες ενω ενας τενορος απο σαφως υψηλοτερες,δεδομενου οτι στα αρχικα σταδια πρεπει να ταργουδας κοντα στον τονο ομιλιας σου και πολυ μικρης εκτασεως μελωδιες για να αναπτυχθει σιγα σιγα η φωνη σου...Ενδεικτικα αναφερω:Μικρη εκταση=1,5-2 οκταβες Νορμαλ εκταση=2-2,5 οκταβες και Μεγαλη εκταση=2,5 και βαλε οκταβες...Προσωπικα δεν εχω συναντησει ποτε μου κομματι που να ξεπερνα τις 2 οκταβες σε εκταση(μιλωντας παντα για αληθινη φωνη και οχι για φαλσετο η αλλα φωνητικα 'ιδιωματα')Οποτε μπορεις παντα να τραγουδησεις οτιδηποτε αρκει να εχεις 2-2,5 οκταβες...Μπασσος?Βαρυτονος?Τενορος?Μικρη σημασια εχουν...Ισως μονο για την αρχη της εκπαιδευσης αλλα και σα ρολοι σε μια χωρωδια η μια οπερα οπου η διανομη τους γινεται με βαση την καλυτερη δυνατη επιδοση μιας φωνης σε μια εκταση και οχι με βαση το που μπορουν να φτασουν....
-----------------
LIFE IS A MISERY ONLY FOR MISERABLE
[ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : freddieKrueger στις 01-05-2008 03:20 ]
[ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : freddieKrueger στις 01-05-2008 03:24 ]
Δεν έχω κάνει ποτέ φωνητική, δεν έχω ασχοληθεί ποτέ με ασκήσεις, έμαθα πως η φωνή μου έχει έκταση από Ε2 –Ε5 και με ζόρι F5 (Όλα μαζί, Chest Voice και Head Voice). Σε ποια κατηγορία ανήκω; Μπάσος;βαρύτονος;Τενόρος, Η έκταση μπορεί να διευρυνθεί; Να πιάνω ποιο ψηλές;
Πολλά ακούγονται για το κάπνισμα. Έχω καταλάβει ότι κάνει ζημιά στις φωνητικές χορδές αλλά τεχνικά, τρώει ψηλές? Ή χαμηλές; Τι χάνεις με το κάπνισμα στη φωνή;
Πάρα πολλά ακούγονται για κλασσικό και για μοντέρνο. Αλλά δε θα ήθελα σε καμία περίπτωση να τραγουδάω «σκυλάδικα». Οι φωνές που θαυμάζω είναι Andrea Bocelli, Adam Lopez (
https://www.youtube.com/watch?v=x5lCH_H0DJcLink
|
Το ποιος ειναι σωστος κιθαριστας-μουσικος, το ξερω καλα. Και στην τελικη εγω μιλισα για παιδια που ενδεχομενως να μην εχουν την καταλληλη μουσικη παιδια, ή ικανοτητα να κανουν transpose σε ενα οποιοδηποτε κομματι, ουτε να παιξουν ενα δικο τους σολο. Τεσπα, για να μην ξεφευγουμε απ το θεμα, καλυτερα να τραγουδαειο καθενας οτι μπορει και του βγαινει πιο ευκολα και οχι να μπαινουμε στη λογικη "ελα μωρε...ποιος θα το καταλαβει ??" αλλο να κουρδισεις/παιξεις μισο τονο κατω και αλλο 1.5, 2 δυο τονους. Πιστεψτε με...φαινεται.
Προφανως οταν λες οτι ο καθενας ας ταργουδαει οτι μπορει εννοεις οποιο ΕΙΔΟΣ μουσικης μπορει...Αρα συνδεεις την τονικοτητα με το ειδος...Ποσο γελασμενος εισαι...Ποιος σου ειπε οτι εγω γουσταρω να ακουω τους Maiden για πχ στην τονικοτητα τους?Κι αν εμενα μ αρεσει να τους ακουσω 2 τονους κατω?ΝΑ ΔΩ ΚΑΙ ΜΙΑ ΑΛΛΗ ΑΠΟΨΗ ΡΕ ΑΔΕΡΦΕ...Σε πειραζει δηλαδη αν φανει η διαφορα ακουστικα απο τους αρχικους ερμηνευτες?Πρεπει ντε μου και καλα να πουμε ενα τραγουδι οπως αυτοι?Τι ειναι εν τελει το τραγουδι?Βιομηχανια παραγωγης 'αντιτυπων'?Νομιζεις οτι εγω που παω στη συναυλια να ακουσω χεβυ μεταλ για πχ η καποιοι Hard rock κομματι περιμενω να ακουσω καποιον αλλο να ταργουδα οτι και οι πρωτοι ερμηνευτες?Αν ηταν ετσι καθομαι σπιτι μου,βαζω το cd να παιζει,παινω και δυο παγωμενες μπυριτσες και να το αποτελεσμα:Ουτε γατα ουτε ζημια...ΥΓ:Επειδη σε βλεπω οτι 'ψιλοφορτωνεις' να σου πω οτι ολα αυτα στα λεω φιλικα...Να μπουμε τωρα σε αντιπαραθεση και να λεει ο καθενας το κοντο του και το μακρυ του,δε νομιζω να οδηγησει σε καποιο δημιουργικο διαλογο...Η ουσια ειναι:ΞΕΚΟΛΑ απο το αυθεντικο ακουσμα...Πες το με το δικο σου τροπο...Και ας φανει η πτωση του τονου...Δηλαδη τι,φοβασαι οτι καποιος θα σε 'κακοχαρακτηρισει'?Η οτι καποιος θα πει:'Κοιτα που εριξε τον τονο του κομματιου 2 τονους...το χαλασε τελειως η οτι εμ αφου δεν μπορει να το πει εκει που το λενε οι 'αυθεντικ'ερμηνευτες γιατι το λεει?Αυτους εγω τους λεω 'φασιστες'...ΥΓ:Εμενα μου την εχει πει πιανιστας γιατι εδινα μεγαλυτερη διαρκεια σε καποιες νοτες η γιατι εβαζα και δικα μου γυρισματα καπου τεσπα...Δεν μπορω να καταλαβω αυτο το 'φασισμο'.....Και φυσικα μπορεις να το πεις και ακομη πιο ψηλα το κομματι...οπου γουσταρεις μπορεις να το πεις...ΑΡΚΕΙ να φροντιζεις καθε φορα η επιλογη του τονου να συναδει με την καλλιεργεια της φωνης....
Για τους οργανοπαιχτες τωρα δηλαδη διαφωνεις σε αυτο που λεω?Αν παιζεις αρκετο καιρο κιθαρα,εχεις μαθει απεξω σχεδον ολα τα κομματια,τι σου μενει πια?Αλλα και πιο πριν...Προβα δεν κανεις πριν βγαλεις ενα κομματι στη σκηνη?Δε ξεκινας νοτα νοτα το σολαρισμα να βρεις τα καινουρια 'πιασιματα' στη ταστιερα και τους δακτυλιδισμους?Η εχεις τοσο πολυ αποστηθισει τη μελωδια που δυσκολευεσαι να 'ξεφυγεις' απο την πεπατημενη?ΥΓ:Αν ειναι να λαβω και παλι απαντησεις του στυλ 'Εγω ξερω τι ειναι και τι δεν ειναι σωστο' καλυτερα να με προσπερασεις και να μη μου απαντησεις...Εγω γουσταρω διαλογο και οχι ατεκτμηριωτα να λεει ο καθενας το κοντο του και το μακρυ του...
Πραγματικα δεν εχω καμια ορεξη για αντιπαραθεση και λαθος μου αν φανηκε κατι τετοιο. Καταρχην, οταν λεω "ας τραγουδησει ο καθενας οτι μπορει" δεν εννοω οποιο ειδος μουσικης μπορει. Εννοω να το τραγουδησει πχ στην οκταβα που μπορει και οχι να το τραγουδησει εκει που ειναι. Εχω ακουσει αρκετους να τραγουδανε ετσι και δεν ηταν καθολου ασχημο. Εγω προσωπικα σχεδον ποτε δεν τραγουδαω τα τραγουδια ετσι οπω ειναι ακριβως και ας τα τραγουδαω στην οκταβα που ειναι κανονικα. Παντα βαζω δικα μου γυρισματα και πολλες φορες αλλαζω και λιγο τις μελωδικες γραμμες, εφοσον δεν ακουγεται μλκια. Τελος για να ερθω και στην κιθαρα, επειδη παιζω 15 χρονια και εχω λιωσει πραγματικα, συμφωνω οτι μετα απο καποιο σημειο, αρχιζεις να παιζεις δικα σου σολο, να αλλαζεις τον τροπο παιξηματος των ρυθμικων πολλων κομματιων. Αλλα, σε μερικα κομματια, πχ των Maiden που εχουν δισολιες και ειναι σημα κατατεθεν τους, αξιζει πιστευω να τα παιξεις ετσι οπως ειναι και ας αλλαξεις τελειως το κυριως σολο. Και παλι σου λεω, εγω δεν μιλησα για μουσικους που λιωνουν στα οργανα τους και εννοειται οτι μπορουν να κανουν transpose τοσο ευκολα, λες και δενουν τα παπουτσια τους. Μιλησα για παιδια που δεν παιζουν καιρο και τους ειναι δυσκολο κατι τετοιο και απλα αρκουνται στην αναπαραγωγη της ταμπλατουρας.
-----------------
Desperate Hearts, το νεο μας συγροτημα...
[ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : RoCkLiViN2 στις 01-05-2008 18:29 ]
Η φωνή μου έχει έκταση από Ε2 –Ε5 και με ζόρι F5 (Όλα μαζί, Chest Voice και Head Voice). Σε ποια κατηγορία ανήκω; Μπάσος;βαρύτονος;Τενόρος, Η έκταση μπορεί να διευρυνθεί; Να πιάνω ποιο ψηλές; και ποιο χαμηλές; Για να τραγουδάω με τεχνική της Carey πρέπει να κάνω κλασσικο; (Αυτή έκανε κλασσικό στην αρχή επειδή η μάνα της ήταν της όπερας.)
Βασικα, εκτος δεν ειμαστε. Απλα εκφραζουμε τις αποψεις του ο καθενας, με βαση αυτα που απανταει ο καθενας εδω μεσα.