ελληνική μουσική
    559 online   ·  210.848 μέλη

    Τραγουδώντας πιο ψηλές νότες

    BAGRATION
    17.04.2008, 14:37
    Παράθεση:

    Το μέλος punkpop101 στις 17-04-2008 στις 09:43 έγραψε...

    Παιδιά εγώ τραγουδάω 3.5 χρόνια και κάνω μαθήματα ενάμισι και είμαι αυτό που λένε ψηλός ή λυρικός βαρύτονος(Πιάνω από χαμηλή φα μέχρι ψιλή σολ δίεση)και μπορώ να σας πω ότι πρέπει να σταματήσουμε να κοιτάμε το ύψος. Ξέρω ότι όλοι έχετε φάει κόλλημα στο να πιάσετε τις ψιλές που ακούσατε στο αγαπημένο σας τραγούδι όπως και εγώ αλλά τελικά δεν έχει κανένα νόημα για 2 λόγους
    Πρώτον και κυριότερων τα κομμάτια δεν δείχνουν την ομορφιά τους με ψιλά – χαμηλά αλλά με την ερμηνεία. Υπάρχουν πολύ καλές αλτο (Φαραντούρη, Αλεξίου, Γαλάνη,Dido) και πολυ καλή βαρύτονοι (Τσακνής , Κότσιρας, Πασχαλίδης και για τους metal και hard rock fans o Ville Valo των Him)
    Και δεύτερον άμα δεν μπορείτε να πιάσετε τις ψηλές με την άνεση που τις πιάνουν οι τραγουδιστές επειδή έτσι γεννηθήκατε και όχι επειδή αυτοί είναι καλύτεροι μπορείτε να κατεβάσετε τα κομμάτια έναν τόνο οι και 2 άμα θέλετε. Σε live δεν πρόκειται να το καταλάβει κανένας που δεν ξέρει από μουσική και αυτοί που ξέρουν θα το σεβαστούν. Τα λέω όλα αυτά γιατί και εγώ πάλευα να βγάλω τις ψιλές λα και σι τον pop-punk κομματιών. Αν είχα φωνή που έχουν αυτοί με την αναλογία θα τραγουδούσα μέχρι και ψιλή σι δίεση. Για φίλο μεταλα που θέλει να τραγουδήσει
    Θα του πρότεινα ΗΙΜ που ο τραγουδιστής τους είναι βαρύτονος και όχι πολύ ψηλός μάλιστα. Για Maiden απλά κατεβάστε την τονικότητα σε - 4 τόνους και θα είσαι εντάξει.




    Θέλω να πιστεύω ότι αυτοί που κοιτάνε το ύψος είναι γιατί ΤΟΥΣ ΑΡΕΣΕΙ η χροιά του ήχου της καλοδουλεμένης αντρικής φωνής σε εκείνη την περιοχή και ΟΧΙ γατί θέλουν να ακούσουν ικανότητες η να κάνουν επίδειξη ικανοτήτων για να λένε "Πώ!πω! Τι έπιασε ρε ο άνθρωπας..." η "τι θεός που είμαι ο φούστης...".Αν μας αρέσει να ακούμε ψηλούς τόνους (και να τραγουδάμε έτσι,αν γίνεται) επειδή το βρίσκουμε όμορφο ΕΧΕΙ ΚΑΛΩΣ και μπράβο, αλλιώς να πάρουμε το "τσιριδόμετρο" να ξεκινήσουμε να μετράμε για δούμε ποιος θα κτυπήσει C6 full voice και να του απονείμουμε ένα παράσημο να το έχει να το καμαρώνει....
    Το ύψος λοιπόν, κατά την άποψη μου είναι καλό να σταματήσουν να το κοιτάνε όσοι δεν τους αρέσει η φωνή σε αυτή τη ψηλή τονικά περιοχή η δεν τους ενδιαφέρει κάτι τέτοιο στο είδος τους, οι υπόλοιποι που ψήνονται για τέτοια, καλό είναι να ασχολούνται, με την κατάλληλη προσοχή στο θέμα.
    Συνεπώς για ορισμένους τραγουδιστές και ακροατές και για ορισμένα είδη μουσικής παίζει ρόλο και το τονικό ύψος αφού η φωνή έχει άλλο "χρώμα" σε αυτή τη περιοχή.

    Επίσης η φύση στις καλά εκπαιδευμένες φωνές (κάθε φωνή πρέπει να εκπαιδεύεται υπόψη την κατηγορία της) δεν παίζει τόσο ρόλο στο ύψος όσο ρόλο παίζει στο ηχόχρωμα.
    Στις φωνές που δεν είναι δουλεμένες η έχουν γεράσει η πάνε "ξυπόλυτες στα αγκάθια" αντιθέτως παίζει καθοριστικό ρόλο η φύση (η κατηγορία).

    Πάρε ένα βαρύτονο(το έχει πει αρκετές φορές ο ίδιος) που γεννήθηκε όπως εσύ και εγώ (και εγώ "λυρικός βαρύτονος" είμαι...)
    Ενα Τραγουδάκι.....(τραγουδάρα μαλλον!!!!)
    http://uk.

    Ασκησούλες.....
    http://uk.

    Μάλιστα αυτός πρέπει να είναι και 'δραματικός βαρύτονος" που λένε δηλαδή "κατασκευαστικά" ακόμα πιο δυσκίνητος στα ψηλά από ότι ο "λυρικός".( Με την δουλειά που έχει κάνει ο άνθρωπος στη φωνή του μόνο......."δυσκίνητος" δεν είναι!!!!!!!). Βλέπεις λοιπόν τις δυνατότητες που μπορούν να υπάρχουν.......

    Κάτι άλλο....πότε οι Him παίξανε μέταλ και δεν το πήραμε χαμπάρι?Οποιος δηλαδή βάζει λίγο γκάζι στη κιθαρα και είναι και λίγο γκόθικ έγινε και μέταλ? Και το emo μέταλ θα το βγάλουμε σε λίγο έτσι όπως πάει.....
    Εκτός αν είναι καθαρά προσωπική εκτίμηση να θεωρείς τους Him μέταλ.Ο καθένας τότε με τις προσωπικές αντιλήψεις του (δικαίωμα του καθενός είναι...)

    [ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : BAGRATION στις 17-04-2008 18:38 ]


    RoCkLiViN2
    17.04.2008, 16:15
    punkpop101, ama katebaseis tous maiden 4 imitonia(2 tonous) den pidteuw oti tha einai kai kalo to apotelesma... kai auto pou les oti den tha to katalaboun autoi pou den kseroun mousiki den stekei... An katebaseis to kourdisma miso tono, tote nai den tha to katalabei kaneis...alla an katebaseis 2 tonous,diladi i Mi ginei Do, e tote tha to katalaboun kai oi toixoi...Opote en katakleidi, o kathenas tragoudaei oti mporei na tragoudisei...Einai san na prospathei o Ville Valo na tragoudisei Kiske..
    haris1999gr
    17.04.2008, 20:33
    Ολα αυτα που λετε για το υψος ειναι σχετικα ,και θα σας πω γιατι.Πριν 8 χρονια ειχα την ευκαιρια να τραγουδησω με γνωστη ελληνιδα ερμηνευτρια του εντεχνου/λαικου που ειχε απο πισω 12μελη ορχηστρα.Σαν τραγουδιστης τραγουδουσα χωρις μικροφωνο να καταλαβετε το ντρημ ον απο φα μινορε εκει που το λεει τυλερ.Οταν λοιπον κουρδιζαν τα οργανα και ρυθμιζαμε ηχο εγω ακουγα το εαυτο μου απο τα μονιτορ και τα σαιτς και ελεγα οτι θα πεσει πολυ ντοματα τι να κανω δεν μιλουσα.Στη συναυλια τραγουδισα το καραβια στη στερια,το πεπρωμενο, των αγγελων τα μπουζουκια *ντουετο*,και τα μαργαριταρια,,λοιπον παιδια ετσι και μου ελεγαν εκεινη τι στιγμη πες το πεπρομενο 1,5 τονο παραπανω θα το ελεγα και 2 ακομα.Που θελω να καταληξω οτι αν δεν ξερεις απο τεχνολογια μην μιλας για τονους.Της Γλυκεριας πχ που ειναι φωναρα αν δεν της βαλουν φιλτρο με παραμετρικα θα ειναι σα να ακους τον τραμπακουλα.Καλα δεν εχετε αναρωτιθει κατι ,,,,Τελικα σε αυτο τον κοσμο μονο οι οραιοι εχουν ψιλες και μακρες ανασες και ομορφες χροιες,,,,,,δεν ειναι τυχαιο οτι πανω στη σκηνη που τραγουδαει ο Νταλαρας περνανε κατι καλωδια 20 εκατοστα διαμετρο,σαν τους σωληνες απο το βοθρατζιδικο του Πολυβιου.

    BAGRATION
    17.04.2008, 23:59
    Παράθεση:

    Το μέλος haris1999gr στις 17-04-2008 στις 20:33 έγραψε...

    Ολα αυτα που λετε για το υψος ειναι σχετικα ,και θα σας πω γιατι.Πριν 8 χρονια ειχα την ευκαιρια να τραγουδησω με γνωστη ελληνιδα ερμηνευτρια του εντεχνου/λαικου που ειχε απο πισω 12μελη ορχηστρα.Σαν τραγουδιστης τραγουδουσα χωρις μικροφωνο να καταλαβετε το ντρημ ον απο φα μινορε εκει που το λεει τυλερ.Οταν λοιπον κουρδιζαν τα οργανα και ρυθμιζαμε ηχο εγω ακουγα το εαυτο μου απο τα μονιτορ και τα σαιτς και ελεγα οτι θα πεσει πολυ ντοματα τι να κανω δεν μιλουσα.Στη συναυλια τραγουδισα το καραβια στη στερια,το πεπρωμενο, των αγγελων τα μπουζουκια *ντουετο*,και τα μαργαριταρια,,λοιπον παιδια ετσι και μου ελεγαν εκεινη τι στιγμη πες το πεπρομενο 1,5 τονο παραπανω θα το ελεγα και 2 ακομα.Που θελω να καταληξω οτι αν δεν ξερεις απο τεχνολογια μην μιλας για τονους.Της Γλυκεριας πχ που ειναι φωναρα αν δεν της βαλουν φιλτρο με παραμετρικα θα ειναι σα να ακους τον τραμπακουλα.Καλα δεν εχετε αναρωτιθει κατι ,,,,Τελικα σε αυτο τον κοσμο μονο οι οραιοι εχουν ψιλες και μακρες ανασες και ομορφες χροιες,,,,,,δεν ειναι τυχαιο οτι πανω στη σκηνη που τραγουδαει ο Νταλαρας περνανε κατι καλωδια 20 εκατοστα διαμετρο,σαν τους σωληνες απο το βοθρατζιδικο του Πολυβιου.




    Ο haris1999gr βάζει ένα πολύ σοβαρό θέμα που συχνά έχουμε την τάση να αγνοούμε.Νομίζουμε ότι όλοι τραγουδάμε με πάνω κάτω "ίσους όρους" αλλά τελικά είμαστε "βαθιά νυχτωμένοι" σε ζητήματα τεχνολογικής υποστήριξης και σχετικών.
    Συμφωνώ μαζί του ως επί το πλείστον.
    Εχω πάει σε αρκετά live όπου θάβονται όλα λόγω της συνηθισμένης ελλιπούς υποστήριξης. Θα μπορούσα να σας ορκιστώ παιδιά..... η καλύτερη φωνάρα του πλανήτη να έπιανε το μικρόφωνο αντί του τραγουδιστή εκείνη την ώρα δεν θα ακούγαμε την διαφορά!!!!!!Σε τέτοιες καταστάσεις (οι περισσότεροι θα τις έχουμε ζήσει) σου κόβονται φτερά και πόδια και....κλάφτα Χαράλαμπε.
    Ενας φορητός εξοπλισμός ("πεταλάκια" δηλ που χειρίζεσαι με το πόδι, ειδικά για φωνή με compression, pich correction, mic enhancer, delay κ.α.) μπορεί να αποτελέσει μια καλή σωτήρια λύση για τις ερασιτεχνικές η αρπακολατζίδικες συναυλίες. Το συνολικό κόστος τέτοιου πλήρους σετ είναι γύρω στα 500-600 ευρά.Μη πάτε "ξυπόλυτοι στα αγκάθια" παιδιά!!!
    Τώρα βέβαια εάν δεν υπάρχει βάση σε ένα τραγουδιστή πιστεύω δεν γίνεται σχεδόν τίποτα. Εκτός αν στο δίσκο "πειράζεις" τη φωνή φωνήεν-φωνήεν με τα λεγόμενα "κουρδιστήρια". Πάντως εγώ θυμάμαι όταν γράφαμε ένα CD τα (η μπάντα που βρίσκεται στο λινκ από κάτω).Εγραφα εγώ τα φωνητικά(αυτά με το γρέζι) βάζαμε και ένα delay στο mixing και τα "περνάγαμε" μέσα .Οταν όμως χρειάστηκε να κάνω κάποια καθαρά τραγουδιστά φωνητικά σε κάτι σημεία (τότε δεν ήξερα γρι από φωνητική και τραγούδι), η φωνή μου δεν "συμμαζευόταν "με τίποτα!!!!Τι "πειράγματα" φράση-φράση, τι εφέ...τίποτα!!!Τα έκανε τελικά ένα παιδί που ήξερε και τραγούδαγε καλά...
    Δηλαδή θέλω να πω ότι αν τραγουδάς χάλια χωρίς μικρόφωνα και τεχνολογική "υποστηριξη", τραγουδάς χάλια και με αυτά!!!!Δεν σε σώζει τίποτα.....
    Αν τραγουδάς καλά πάλι, υπάρχει η πιθανότητα να ακουστείς χάλια χωρίς να το θες....
    Ισως η λύση με τα "πεταλάκια" να είναι καλή για μερικούς....

    thaliey
    18.04.2008, 09:27
    Παράθεση:

    Το μέλος jacamar στις 26-03-2007 στις 23:11 έγραψε...

    δεν νομίζω οτι μπορείς να κάνεις κάτι αν είσαι άλτο δύσκολα θα πιάσεις ψηλές νότες! είναι θέμα κατασκευής των φωνητικών σου χορδών.ΜΕ εξάσκηση θα διευρίνεις την φωνή σου όχι όμως στο φα πχ της σοπράνο.
    Βέβαια στην όπερα δεν θέλουν μόνο σοπράνο τραγουδιστριες.
    Α! και προσοχή μην κουράζεις την φωνή σου προσπαθόντας να πιάσεις ψηλές νότες!
    και φυσικά υπάρχει και η κατηγορία ψεύτικες νότες αλλά μην το δοκιμάσεις στην όπερα!

    o jacamar exei dikio...den allazei....mono n anoiksei ginete alla auto th ginei m tin eksaskisi!!!!!!!!alla sigoura den th anoiksei toso polu wste n gineis mezo i kanoniki soprano!!!!!oso anafora t klassiko tragoudi pou s aresei i kaluteri k i sostoteri texniki einai i texniki tou klassikkou tragoudiou...akomi k n tragoudiseis kapoio allo eids k pali auti i texniki inai i kaluteri k i pio ksekourasti ektos ton allon!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    RoCkLiViN2
    25.04.2008, 16:52

    to mpouzouki me tin ilektriki ti sxesi exoun ?? tis xordes ?? na mou leges i klasiki me tin ilektriki nai... Tespa. Auto pou les gia ta kourdismata, den einai panta eukolo na to kaneis... Min ksexnas oti oi perissoteroi einai autodidaktoi kai den mporoun na prosarmwsoun kapoio tragoudi se allo tono eukola... Kai de sou lew gia laika i gia entexna pou apla allazeis sugxordies kai an einai kati apo Am na to kaneis px Gm... Sou lew gia Hard Rock kai Heavy Metal, pou exoun riff, solo, perasmata... An px to Trooper twn Iron Maiden to katebaseis 1, i miso tono, gia na mporesei na to pei o tragoudistis, tote tha sou bgei i panagia gia na paikseis tin eisagwgi as poume, i to solo. Kai oute mporei o kathenas na xei 500 kithares me diaforetiko kourdisma stin kathe mia... Gi auto ksanalew,o kathenas na tragoudaei oti mporei kai oxi na gmietai gia na bgalei kati pou stin teliki tha bgei kai mlkia kai tha parei kai ta autia tou akroatiriou...


    BAGRATION
    26.04.2008, 01:47

    Aυτό που λέει η -Iliana- "η έκταση του κάθε τραγουδιστή είναι δεδομένη από την κατασκευή του'' δεν το βλέπω να ισχύει....

    Διότι γίνεται το εξής συνηθισμένο.....πρώτα  ακούμε κάποιον ήδη έτοιμο τραγουδιστή με από τα πριν δουλεμένη την φωνή του και μετά λέμε......"α πρέπει να είναι  η κατασκευή της φωνής του έτσι"........  "έχει έμφυτο ταλέντο"......."είναι τέρας της φύσεως"...... "μα πως το κάνει?" .....και ξεκινάμε να αναπαράγουμε τέτοιες.....αντιλήψεις.

    Ενας βαρύτονος η ένας μπάσος κατασκευαστικά αν το πάρουμε έχει μικρότερη ικανότητα να παράγει ψηλές νότες απ΄ότι ένας τενόρος. ΟΜΩΣ.....Εχώ ακούσει (τουλάχιστο στο μέταλ) βαρύτονους και μπάσους να τραγουδούν ψηλές νότες σαν και αυτούς που είναι τενόροι και μάλιστα τις περισσότερες φορές τους "ξεπερνάνε" σε δύναμη και όγκο....Αυτό δηλαδή πως γίνεται?

    Και όταν λέμε "τενόρους" "βαρύτονους" και "μπάσους"  εννοούμε  αυτούς που ΌΝΤΩΣ έχουν την αντίστοιχη κατασκευή  και όχι αυτούς που κάνουν από μίμηση η συνήθεια τη φωνή τους "βαθύτερη" η "οξύτερη"  και αντί πχ για βαρύτονοι περνάνε για μπάσοι.....

     


    RoCkLiViN2
    26.04.2008, 13:42

    Παράθεση:

    Το μέλος -Iliana- στις 25-04-2008 στις 18:30 έγραψε...

    Κλίμακα είπα ν'αλλάξουν οι οργανοπαίχτες, όχι να κουρδίσουν αλλού. Κατά τα άλλα συμφωνώ με τα λεγόμενά μου πιο πάνω {#emotions_dlg.tt2}



    Akoma xeirotera... Sou eipa, to na allaksei klimaka o organopaixtis den einai panta eukolo( an den ksereis mousiki)kai den einai boliko...Kai tha to ksanapw.. De milaw gia laika,pop,entexna pou einai tis plakas paixtika. Milaw gia Metal,Rock pou exei riff kai solo


    BAGRATION
    26.04.2008, 15:06

    Ο RoCkLiViN2 έχει δίκιο. Αρκετά  riffs είναι ανθρωπίνως αδύνατο να παιχτούν σε άλλη κλίμακα απ΄ αυτή που έναι γραμμένα.Τα τραγούδια των metallica π.χ. στη κιθάρα μπορούν να παικτούν μόνο από ΜΙ η ΛΑ. Αλλώς δεν γίνεται να παιχτούν....Από εκεί και πέρα το πολύ πολύ να κατεβάσουν ένα τόνο τις κιθάρες(να τις ξεκουρδίσουν δηλ ενα τόνο)  και τα παίξουν από ΡΕ αντί για ΜΙ οι κιθαρίστες.....


    RoCkLiViN2
    29.04.2008, 13:34

    Pw pw...exeis kollisei se kati kai den katalabaineis ti sou lew... Apo poious mousikous to exeis dei,pws to exeis dei kai se ti eidos mousikis to xeis dei ??? Egw sou eipa gia kati sugkekrimeno kai panw sto eidos pou thelei na tragoudaei(Rock Metal) enas andras me baria fwni. Kai to poios einai mousikos kai poios "mousikos" ase na to krinoun alloi pou kseroun kalutera...


    thaliey
    30.04.2008, 09:52

    to klassiko tragoudi re paidia den einai eukolo isa isa theorita apo t pio duskol alla tautoxrona k ap t kalutera gati exei tin kaluteri texnik otan kapoios kserei texniki klassikou ektos apo t oti einai i pio ksekourasti k sosti texniki mporei n tragoudisei otidipote apo dimotika eos metal klp arkei vevaia n mporei ifoni tou n antapekselthei gt oso kali texniki k a exei kaois einai anagaio n ton voithane k i fonitikes tou xordes........


    punkpop101
    30.04.2008, 21:20

    Paides akouste.Prota gia tous Him ego tous xaraktiriso goth rock defteron sxedon oloi osoi akoune Him tous lene love metal.Triton maiden ama ta katevaseis dio tonous den tha to katalavei kanenas asxetos to ksanaleo giati tin idia diskolia me ton bruce dick. tha bgazei ti psiles aftos pou to leei apla pio xamila.Tora to an den tha einai psili la kai tha einai fa diesi pios tha to katalavei.Gia ta riff simfono oti einai diskolo na pextoun alla an pareis guitar pro kai to kaneis mion tria emitonia pali tha gamaei.


    freddieKrueger
    01.05.2008, 03:02

    Παράθεση:

    Το μέλος RoCkLiViN2 στις 25-04-2008 στις 16:52 έγραψε...

    to mpouzouki me tin ilektriki ti sxesi exoun ?? tis xordes ?? na mou leges i klasiki me tin ilektriki nai... Tespa. Auto pou les gia ta kourdismata, den einai panta eukolo na to kaneis... Min ksexnas oti oi perissoteroi einai autodidaktoi kai den mporoun na prosarmwsoun kapoio tragoudi se allo tono eukola... Kai de sou lew gia laika i gia entexna pou apla allazeis sugxordies kai an einai kati apo Am na to kaneis px Gm... Sou lew gia Hard Rock kai Heavy Metal, pou exoun riff, solo, perasmata... An px to Trooper twn Iron Maiden to katebaseis 1, i miso tono, gia na mporesei na to pei o tragoudistis, tote tha sou bgei i panagia gia na paikseis tin eisagwgi as poume, i to solo. Kai oute mporei o kathenas na xei 500 kithares me diaforetiko kourdisma stin kathe mia... Gi auto ksanalew,o kathenas na tragoudaei oti mporei kai oxi na gmietai gia na bgalei kati pou stin teliki tha bgei kai mlkia kai tha parei kai ta autia tou akroatiriou...



    Φιλε μου για μενα ο σωστος κιθαριστας-μουσικος ειναι εκεινος που μπορει ανετα να μεταφερει ενα σολο στην κιθαρα ενα η δυο η και περισσοτερα ημιτονια και οχι εκεινος που παπαγαλιζει ταμπλατουρες η δε ξερω εγω τι αλλο...Τα μουσικα οργανα δεν ειναι μονο χορδες και ηχεια,η πληκτρα για πχ αλλα συμμετεχει εμψυχα και ο εκτελεστης-οργανοπαιχτης προσθετωντας τη 'μουσικη' του 'νοημοσυνη'δηλ την ικανοτητα του να ερμηνευει αλλα και με βαση του μουσικο αυτι που διαθετει να αλλαζει τον τονο του κομματιου...Αυτο που λες παραπανω ειναι σα να υποστηριζεις οτι αν καποιος φορα νουμερο 45 παπουτσι πρεπει να κοψει το λαιμο του να...μεγαλωσει το ποδι του, γιατι στο καταστημα μονο 46 η 47 νουμερα διαθετουμε...Συμπερασμα:Για να λεγεται καποιος μουσικος και κατοχος-κυριος του οργανου του,πρεπει να εχει αποδεσμευτει απο παρτιτουρες,ταμπλατουρες και στειρα αποστηθιση σολαρισματων,εισαγωγων κομματιων,κτλ...Σιγουρα το να εχεις τις νοτες σε βοηθα στη μελετη σου,αλλα αν μενεις μονο εκει...τσαμπα κοπος....


    freddieKrueger
    01.05.2008, 03:16

    Παράθεση:

    Το μέλος BAGRATION στις 26-04-2008 στις 01:47 έγραψε...

    Aυτό που λέει η -Iliana- "η έκταση του κάθε τραγουδιστή είναι δεδομένη από την κατασκευή του'' δεν το βλέπω να ισχύει....

    Διότι γίνεται το εξής συνηθισμένο.....πρώτα  ακούμε κάποιον ήδη έτοιμο τραγουδιστή με από τα πριν δουλεμένη την φωνή του και μετά λέμε......"α πρέπει να είναι  η κατασκευή της φωνής του έτσι"........  "έχει έμφυτο ταλέντο"......."είναι τέρας της φύσεως"...... "μα πως το κάνει?" .....και ξεκινάμε να αναπαράγουμε τέτοιες.....αντιλήψεις.

    Ενας βαρύτονος η ένας μπάσος κατασκευαστικά αν το πάρουμε έχει μικρότερη ικανότητα να παράγει ψηλές νότες απ΄ότι ένας τενόρος. ΟΜΩΣ.....Εχώ ακούσει (τουλάχιστο στο μέταλ) βαρύτονους και μπάσους να τραγουδούν ψηλές νότες σαν και αυτούς που είναι τενόροι και μάλιστα τις περισσότερες φορές τους "ξεπερνάνε" σε δύναμη και όγκο....Αυτό δηλαδή πως γίνεται?

    Και όταν λέμε "τενόρους" "βαρύτονους" και "μπάσους"  εννοούμε  αυτούς που ΌΝΤΩΣ έχουν την αντίστοιχη κατασκευή  και όχι αυτούς που κάνουν από μίμηση η συνήθεια τη φωνή τους "βαθύτερη" η "οξύτερη"  και αντί πχ για βαρύτονοι περνάνε για μπάσοι.....

     



    Φιλε BAGRATION ειπαμε και σε αλλο θεμα οτι το ταλεντο υπαρχει αναμφισβητητα σε μερικους ανθρωπους...απο εκει και περα για μενα παιζει ρολο το μυαλο...δηλαδη να εισαι σε θεση να καταλαβεις πως δουλευει ο φωνητικος σου μηχανισμος και να τον βελτιωσεις σε διαφορες παραμετρους οπως ειναι ο ογκος,η εκταση,η ανεση εκφορας,κτλ...Ασε που αν καποιος εχει ταλεντο,δεν ειναι σε θεση να καταλαβει πως μπορει να τραγουδα τοσο ομορφα,με τοση εκταση και δυναμη,κτλ και συνεπως ειναι καταδικασμενος σε μια στασιμοτητα...δεν μπορει να βρει ευκολα τον τροπο για να βελτιωθει,ασε που εχει επαναπαυθει και στις ηδη κεκτημενες απο τη φυση δυνατοτητες του...Αρα ειναι πολυ πιθανο να ξεπεραστει απο αλλους λιγοτερο ταλαντουχους αλλα περισσοτερο μελετηρους επιδοξους τραγουδιστες...

          Για τη φωνητικη καταταξη εχω καταλαβει οτι δεν εχει και τοσο νοημα:Καλυτερα ειναι να μιλαμε για εκταση φωνης και οχι για ψηλη και χαμηλη τονικα φωνη...Επισης ισως ενας μπασσος να ξεκινα τη φωνητικη του εκπαιδευση απο χαμηλοτερες νοτες ενω ενας τενορος απο σαφως υψηλοτερες,δεδομενου οτι στα αρχικα σταδια πρεπει να ταργουδας κοντα στον τονο ομιλιας σου και πολυ μικρης εκτασεως μελωδιες για να αναπτυχθει σιγα σιγα η φωνη σου...Ενδεικτικα αναφερω:Μικρη εκταση=1,5-2 οκταβες Νορμαλ εκταση=2-2,5 οκταβες και Μεγαλη εκταση=2,5 και βαλε οκταβες...Προσωπικα δεν εχω συναντησει ποτε μου κομματι που να ξεπερνα τις 2 οκταβες σε εκταση(μιλωντας παντα για αληθινη φωνη και οχι για φαλσετο η αλλα φωνητικα 'ιδιωματα')Οποτε μπορεις παντα να τραγουδησεις οτιδηποτε αρκει να εχεις 2-2,5 οκταβες...Μπασσος?Βαρυτονος?Τενορος?Μικρη σημασια εχουν...Ισως μονο για την αρχη της εκπαιδευσης αλλα και σα ρολοι σε μια χωρωδια η μια οπερα οπου η διανομη τους γινεται με βαση την καλυτερη δυνατη επιδοση μιας φωνης σε μια εκταση και οχι με βαση το που μπορουν να φτασουν....


    -----------------
    LIFE IS A MISERY ONLY FOR MISERABLE

    [ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : freddieKrueger στις 01-05-2008 03:20 ]

     

    [ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : freddieKrueger στις 01-05-2008 03:24 ]


    christosuv
    01.05.2008, 14:07

    Δεν έχω κάνει ποτέ φωνητική, δεν έχω ασχοληθεί ποτέ με ασκήσεις, έμαθα πως η φωνή μου έχει έκταση από Ε2 –Ε5 και με ζόρι F5 (Όλα μαζί, Chest Voice και Head Voice). Σε ποια κατηγορία ανήκω; Μπάσος;βαρύτονος;Τενόρος, Η έκταση μπορεί να διευρυνθεί; Να πιάνω ποιο ψηλές;
    Πολλά ακούγονται για το κάπνισμα. Έχω καταλάβει ότι κάνει ζημιά στις φωνητικές χορδές αλλά τεχνικά, τρώει ψηλές? Ή χαμηλές; Τι χάνεις με το κάπνισμα στη φωνή;
    Πάρα πολλά ακούγονται για κλασσικό και για μοντέρνο. Αλλά δε θα ήθελα σε καμία περίπτωση να τραγουδάω «σκυλάδικα». Οι φωνές που θαυμάζω είναι Andrea Bocelli, Adam Lopez  (
    https://www.youtube.com/watch?v=x5lCH_H0DJcLink

    > ) και φυσικά Mariah Carey. Για να τραγουδάω με την τεχνική των παραπάνω τι πρέπει να κάνω;
    Έχω ακούσει από φίλους μου ότι έχουν αλλάξει 2 – 3 καθηγητές, μια άλλη φίλη μου που κάνει κλασσικό, δεν ξέρουν ακόμα (ασχολείται 4 χρόνια) να της πουν αν είναι mezzo η soprano. Τι θα με συμβουλεύατε;


    RoCkLiViN2
    01.05.2008, 15:30

    Παράθεση:

    Το μέλος freddieKrueger στις 01-05-2008 στις 03:02 έγραψε...

    Παράθεση:

    Το μέλος RoCkLiViN2 στις 25-04-2008 στις 16:52 έγραψε...

    to mpouzouki me tin ilektriki ti sxesi exoun ?? tis xordes ?? na mou leges i klasiki me tin ilektriki nai... Tespa. Auto pou les gia ta kourdismata, den einai panta eukolo na to kaneis... Min ksexnas oti oi perissoteroi einai autodidaktoi kai den mporoun na prosarmwsoun kapoio tragoudi se allo tono eukola... Kai de sou lew gia laika i gia entexna pou apla allazeis sugxordies kai an einai kati apo Am na to kaneis px Gm... Sou lew gia Hard Rock kai Heavy Metal, pou exoun riff, solo, perasmata... An px to Trooper twn Iron Maiden to katebaseis 1, i miso tono, gia na mporesei na to pei o tragoudistis, tote tha sou bgei i panagia gia na paikseis tin eisagwgi as poume, i to solo. Kai oute mporei o kathenas na xei 500 kithares me diaforetiko kourdisma stin kathe mia... Gi auto ksanalew,o kathenas na tragoudaei oti mporei kai oxi na gmietai gia na bgalei kati pou stin teliki tha bgei kai mlkia kai tha parei kai ta autia tou akroatiriou...



    Φιλε μου για μενα ο σωστος κιθαριστας-μουσικος ειναι εκεινος που μπορει ανετα να μεταφερει ενα σολο στην κιθαρα ενα η δυο η και περισσοτερα ημιτονια και οχι εκεινος που παπαγαλιζει ταμπλατουρες η δε ξερω εγω τι αλλο...Τα μουσικα οργανα δεν ειναι μονο χορδες και ηχεια,η πληκτρα για πχ αλλα συμμετεχει εμψυχα και ο εκτελεστης-οργανοπαιχτης προσθετωντας τη 'μουσικη' του 'νοημοσυνη'δηλ την ικανοτητα του να ερμηνευει αλλα και με βαση του μουσικο αυτι που διαθετει να αλλαζει τον τονο του κομματιου...Αυτο που λες παραπανω ειναι σα να υποστηριζεις οτι αν καποιος φορα νουμερο 45 παπουτσι πρεπει να κοψει το λαιμο του να...μεγαλωσει το ποδι του, γιατι στο καταστημα μονο 46 η 47 νουμερα διαθετουμε...Συμπερασμα:Για να λεγεται καποιος μουσικος και κατοχος-κυριος του οργανου του,πρεπει να εχει αποδεσμευτει απο παρτιτουρες,ταμπλατουρες και στειρα αποστηθιση σολαρισματων,εισαγωγων κομματιων,κτλ...Σιγουρα το να εχεις τις νοτες σε βοηθα στη μελετη σου,αλλα αν μενεις μονο εκει...τσαμπα κοπος....



    Το ποιος ειναι σωστος κιθαριστας-μουσικος, το ξερω καλα. Και στην τελικη εγω μιλισα για παιδια που ενδεχομενως να μην εχουν την καταλληλη μουσικη παιδια, ή ικανοτητα να κανουν transpose σε ενα οποιοδηποτε κομματι, ουτε να παιξουν ενα δικο τους σολο. Τεσπα, για να μην ξεφευγουμε απ το θεμα, καλυτερα να τραγουδαειο καθενας οτι μπορει και του βγαινει πιο ευκολα και οχι να μπαινουμε στη λογικη "ελα μωρε...ποιος θα το καταλαβει ??" αλλο να κουρδισεις/παιξεις μισο τονο κατω και αλλο 1.5, 2 δυο τονους. Πιστεψτε με...φαινεται.


    freddieKrueger
    01.05.2008, 17:35

    Προφανως οταν λες οτι ο καθενας ας ταργουδαει οτι μπορει εννοεις οποιο ΕΙΔΟΣ μουσικης μπορει...Αρα συνδεεις την τονικοτητα με το ειδος...Ποσο γελασμενος εισαι...Ποιος σου ειπε οτι εγω γουσταρω να ακουω τους Maiden για πχ στην τονικοτητα τους?Κι αν εμενα μ αρεσει να τους ακουσω 2 τονους κατω?ΝΑ ΔΩ ΚΑΙ ΜΙΑ ΑΛΛΗ ΑΠΟΨΗ ΡΕ ΑΔΕΡΦΕ...Σε πειραζει δηλαδη αν φανει η διαφορα ακουστικα απο τους αρχικους ερμηνευτες?Πρεπει ντε μου και καλα να πουμε ενα τραγουδι οπως αυτοι?Τι ειναι εν τελει το τραγουδι?Βιομηχανια παραγωγης 'αντιτυπων'?Νομιζεις οτι εγω που παω στη συναυλια να ακουσω χεβυ μεταλ για πχ η καποιοι Hard rock κομματι περιμενω να ακουσω καποιον αλλο να ταργουδα οτι και οι πρωτοι ερμηνευτες?Αν ηταν ετσι καθομαι σπιτι μου,βαζω το cd να παιζει,παινω και δυο παγωμενες μπυριτσες και να το αποτελεσμα:Ουτε γατα ουτε ζημια...ΥΓ:Επειδη σε βλεπω οτι 'ψιλοφορτωνεις' να σου πω οτι ολα αυτα στα λεω φιλικα...Να μπουμε τωρα σε αντιπαραθεση και να λεει ο καθενας το κοντο του και το μακρυ του,δε νομιζω να οδηγησει σε καποιο δημιουργικο διαλογο...Η ουσια ειναι:ΞΕΚΟΛΑ απο το αυθεντικο ακουσμα...Πες το με το δικο σου τροπο...Και ας φανει η πτωση του τονου...Δηλαδη τι,φοβασαι οτι καποιος θα σε 'κακοχαρακτηρισει'?Η οτι καποιος θα πει:'Κοιτα που εριξε τον τονο του κομματιου 2 τονους...το χαλασε τελειως η οτι εμ αφου δεν μπορει να το πει εκει που το λενε οι 'αυθεντικ'ερμηνευτες γιατι το λεει?Αυτους εγω τους λεω 'φασιστες'...ΥΓ:Εμενα μου την εχει πει πιανιστας γιατι εδινα μεγαλυτερη διαρκεια σε καποιες νοτες η γιατι εβαζα και δικα μου γυρισματα καπου τεσπα...Δεν μπορω να καταλαβω αυτο το 'φασισμο'.....Και φυσικα μπορεις να το πεις και ακομη πιο ψηλα το κομματι...οπου γουσταρεις μπορεις να το πεις...ΑΡΚΕΙ να φροντιζεις καθε φορα η επιλογη του τονου να συναδει με την καλλιεργεια της φωνης....

    Για τους οργανοπαιχτες τωρα δηλαδη διαφωνεις σε αυτο που λεω?Αν παιζεις αρκετο καιρο κιθαρα,εχεις μαθει απεξω σχεδον ολα τα κομματια,τι σου μενει πια?Αλλα και πιο πριν...Προβα δεν κανεις πριν βγαλεις ενα κομματι στη σκηνη?Δε ξεκινας νοτα νοτα το σολαρισμα να βρεις τα καινουρια 'πιασιματα' στη ταστιερα και τους δακτυλιδισμους?Η εχεις τοσο πολυ αποστηθισει τη μελωδια που δυσκολευεσαι να 'ξεφυγεις' απο την πεπατημενη?ΥΓ:Αν ειναι να λαβω και παλι απαντησεις του στυλ 'Εγω  ξερω τι ειναι και τι δεν ειναι σωστο' καλυτερα να με προσπερασεις και να μη μου απαντησεις...Εγω γουσταρω διαλογο και οχι ατεκτμηριωτα να λεει ο καθενας το κοντο του και το μακρυ του...


    RoCkLiViN2
    01.05.2008, 18:27

    Πραγματικα δεν εχω καμια ορεξη για αντιπαραθεση και λαθος μου αν φανηκε κατι τετοιο. Καταρχην, οταν λεω "ας τραγουδησει ο καθενας οτι μπορει" δεν εννοω οποιο ειδος μουσικης μπορει. Εννοω να το τραγουδησει πχ στην οκταβα που μπορει και οχι να το τραγουδησει εκει που ειναι. Εχω ακουσει αρκετους να τραγουδανε ετσι και δεν ηταν καθολου ασχημο. Εγω προσωπικα σχεδον ποτε δεν τραγουδαω τα τραγουδια ετσι οπω ειναι ακριβως και ας τα τραγουδαω στην οκταβα που ειναι κανονικα. Παντα βαζω δικα μου γυρισματα και πολλες φορες αλλαζω και λιγο τις μελωδικες γραμμες, εφοσον δεν ακουγεται μλκια. Τελος για να ερθω και στην κιθαρα, επειδη παιζω 15 χρονια και εχω λιωσει πραγματικα, συμφωνω οτι μετα απο καποιο σημειο, αρχιζεις να παιζεις δικα σου σολο, να αλλαζεις τον τροπο παιξηματος των ρυθμικων πολλων κομματιων. Αλλα, σε μερικα κομματια, πχ των Maiden που εχουν δισολιες και ειναι σημα κατατεθεν τους, αξιζει πιστευω να τα παιξεις ετσι οπως ειναι και ας αλλαξεις τελειως το κυριως σολο. Και παλι σου λεω, εγω δεν μιλησα για μουσικους που λιωνουν στα οργανα τους και εννοειται οτι μπορουν να κανουν transpose τοσο ευκολα, λες και δενουν τα παπουτσια τους. Μιλησα για παιδια που δεν παιζουν καιρο και τους ειναι δυσκολο κατι τετοιο και απλα αρκουνται στην αναπαραγωγη της ταμπλατουρας.


    -----------------
    Desperate Hearts, το νεο μας συγροτημα...

    [ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : RoCkLiViN2 στις 01-05-2008 18:29 ]


    christosuv
    01.05.2008, 19:09

    Η φωνή μου έχει έκταση από Ε2 –Ε5 και με ζόρι F5 (Όλα μαζί, Chest Voice και Head Voice). Σε ποια κατηγορία ανήκω; Μπάσος;βαρύτονος;Τενόρος, Η έκταση μπορεί να διευρυνθεί; Να πιάνω ποιο ψηλές; και ποιο χαμηλές; Για να τραγουδάω με τεχνική της Carey πρέπει να κάνω κλασσικο; (Αυτή έκανε κλασσικό στην αρχή επειδή η μάνα της ήταν της όπερας.)


    RoCkLiViN2
    02.05.2008, 00:41

    Βασικα, εκτος δεν ειμαστε. Απλα εκφραζουμε τις αποψεις του ο καθενας, με βαση αυτα που απανταει ο καθενας εδω μεσα.