ελληνική μουσική
    763 online   ·  210.833 μέλη

    Η πειρατεία σκοτώνει τη μουσική;

    dEUS
    02.03.2003, 23:48
    Xeretw oli ti parea!de kserw an exei anaferthei ksana afto to thema alla tha ithela poli na mathw ti gnomi sas sto an i peiratia skotwnei ti mousiki...epeidi exei tixei na asxolithw kai kserw ti pezei me tis etereies pistevw pws i peirateia skotwnei monaxa to emporio k kanei kako se olous aftous pou prospathoun na kerdisoun lefta eis varos newn kalitexnwn kai group.pistevw pws to slogkan pou tha eprepe na vgei tha itan "to emporio skotwnei ti mousiki".to mono asximo me tin peirateia einai oti xanete o romantismos...einai diaforetiko na exeis mia silogi me afthentika vinilia h' cd's para ena swro mp3's alla ligo tous noiazei afto...to mono pou tous noiazei einai i kariera kai ta lefta...de ftanei pou vgazoun ekatomiria stis pistes kai stis sinavlies theloun kai to 5-10% twn pwlisewn twn cd.de tous kanoume ti xarh...genikotera pistevw pws to emporio skotwnei polla pramata(opws gia paradeigma ton athlitismo k.a)alla to thema mas einai i mousiki...mi masate...!
    gate
    05.03.2003, 01:03
    Deus, όπως θα διαπίστωσες, υπέστης μια μικρή μετακίνηση... (από το θέμα : τα μέλη του musicheaven ήρθες εδώ, στις μουσικές συζητήσεις, με τις οποίες κρίνω ότι μάλλον σχετίζεται περισσότερο το θέμα σου...).

    Όσο για την απάντηση, επιφυλάσσομαι για αργότερα, όταν θα έχω περισσότερο χρόνο... See you..
    Astron
    05.03.2003, 02:31
    Συμφωνώ ότι η φράση "η πειρατεία σκοτώνει τη μουσική" δεν είναι ακριβής γιατί όπως είπε σωστα ο Deus αυτό που σκοτώνεται είναι το εμπόριο της μουσικής.
    Όμως αυτό δεν είναι κι ένα πλήγμα για την τσέπη του μουσικού;

    Άλλωστε έτσι, όπως αναφέρθηκε, ο μουσικός/τραγουδιστής εξαναγκάζεται να γίνει live μουσικός ούτως ώστε να καταφέρει να ζήσει. Και δεν ξέρω αν αυτό είναι απαραίτητα καλό.
    Νομίζω πάντως ότι με την εξέλιξη της τεχνολογίας (internet/mp3s/κόπιες) οι εταιρίες έχουν πάθει την πλάκα τους και δεν ξέρουν πώς να αντιμετωπίσουν το φαίνόμενο αυτό. Ίσως θα 'πρεπε να ρίξουν τις τιμές των δίσκων συμπεριλαμβάνοντας στο πακέτο πράγματα που θα δελεάζουν τον αγοραστή. (πχ βιβλιαράκια, video clips κλπ)
    Αλλιώς δεν νομίζω ότι υπάρχει λόγος να αγοράσει κανείς τα cd όταν μπορεί να κατεβάσει κανονικότατα δίσκους ολόκληρους απ' το internet.
    Βέβαια υπάρχουν περιπτώσεις όπου κανείς προσπαθεί να φιάξει δισκοθήκη, επομένως η αγορά του cd είναι απαραίτητη -και μάλλον σε αυτήν την κατηγορία ανήκω κι εγώ-.
    Είναι μερικοί καλλιτέχνες που ποτέ δε θα αγόραζα πειρατικά CD τους. Κι αυτοί είναι οι καλλιτέχνες που πιστεύω ότι είναι γνήσιοι και αληθινοί και δεν βλέπουν τη μουσική σαν εμπόριο. (Πχ Χάρης και Πάνος Κατσιμίχας)
    Witchking
    09.03.2003, 05:12
    Deus symfwnw mazi sou. An kai exw gyrw sta 250 ay8entika CD. Kaka ta psemata otan plhrwneis kati to xαιresai perissotero. Parolayta pistevw oti h peirateia melontika 8a syntelesei sthn meiwsh twn timwn twn pneymatikwn dikaiomatwn. Etsi anti na dineis 6000 gia ena CD 8a dineis 4000 pou pali einai arketa alla ligotera. O polemos kata twn peiratikwn de ginetai giati noiazontai gia thn poiothta ths mousikhs alla giati exoun pesei oi pwlhseis kai polloi pou zousan apo ayto to systhma dyskoleyontai twra. Thn peirateia thn vlepw san ena eidos antistashs!

    [ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από:: Witchking στις 09-03-2003 05:43 ]
    eva
    09.03.2003, 11:33
    Το τραγούδι δεν είναι μόνο οι τραγουδιστες, οι ερμηνευτές δλδ. Κυρίως είναι οι συνθέτες οι στιχουργοί, οι οργανοπέχτες, οι παραγωγοί....Μια ηχογράφηση είναι αδύνατη χώρις τη συνδρομή όλων αυτών των συβτελαστών.Και φυσικά δεν κάνουν το χόμπυ τους οι άνθρωποι, είναι επαγγελματίες και από αυτό βγάζουν το ψωμί τους. Άσχετο εάν από πίσω κρύβονται οι μεγαλοκαρχαρίες- δισκογραφικές εταιρίες. Σίγουρα αυτές κατακρατούν τη μερίδα του λέοντος από τα κέρδη αλλά όσα λιγότερα εισπράττουν αυτές τόσα λιγότερα δίνουν και στους υπαλλήλους τους. Μπορεί να μην είναι το ίδιο μετους τραγουδοποιούς αλλά νομίζω ότι για την πλειονότητα των καλλιτεχνών τα cds που πέρνουμε πρέπει να είναι αυθεντικά.Kαι είναι μόλλον άτοπο να μιλάμε για εμπορικοποίηση τη στιγμή που ακόμα και οι πίσω από τους Ολυμπιακούς αγώνες ,που πρεσβεύουν το ύψιστο αθλητικό ιδεώδες, κρύβονται οικονομικά και κερδοσκοπικά συμφέροντα.
    priftisnikolaos
    10.03.2003, 00:40
    gia na sas pw thn alh8eia den me apasxolei ka8olou apo pou 8a parw to/a cd pou 8elw, oute me apasxolei poion zhmeiwnw kai poion oxi. twra gia to slogan "h peirateia skotwnei th mousikh" nomizw oti einai perissotero gia logous entupwsewn, sigoura ta sumferonta kapoiwn 8igontai alla h mousikh auth ka8eauth den ephreazetai! alla einai auta pou skotwnoun th mousikh gia na eimaste swstoi!
    polles fores malista h paranomh diakinhsh cd mporei na dwsei kapoia mhnumata pros diafores kateu8unseis! kuriws pros tis diskografikes pou kata kurio logo einai upeu8unes gia tis upshles times twn cd's. thn stigmh malista pou polles fores ta e3oda paragwghs, diafhmishs kai diakinhshs twn cd's analamvanontai apo tous idious tous kallitexnes(den milame gia ta prwta onomata). me auto ton tropo ginontai oi plousioi plousioteroi kai oi ftwxoi ftwxoteroi.
    jorge
    22.04.2003, 01:42
    Εχθες στα "Αρίων" πάντως, σχεδόν όλοι ανέφεραν το σλόγκαν "Η Πειρατεία σκοτώνει τη μουσική". Ακόμα και αυτοί που ανέβαιναν να πάρουν βραβείο. Και σποτάκια στις διαφημίσεις... Οι εταιρίες πρέπει να έχουν πάρει ένα καλό μάθημα.

    Μειώσεις στα CD δεν βλέπω πάντως... Το "Μαζί" (Νταλάρας - Μαρινέλλα) το πήρα 20 Euros... κοντά 7000 δρχ. Ευτυχώς που αγοράζω πολύ λίγα CDs το χρόνο και δεν το πολυσκέφτομαι.
    jorge
    24.06.2003, 11:22
    Να λοιπόν που δεν φταίει μόνο η πειρατεία που έχουν πέσει οι πωλήσεις των δισκογραφικών εταιριών:

    "Σύμφωνα με τα στοιχεία έρευνας που δημοσιεύτηκε πρόσφατα, παρότι η χωρίς άδεια μεταφόρτωση μουσικών αρχείων έχει αρνητική επίδραση στα κέρδη της μουσικής βιομηχανίας, υπάρχουν και άλλοι παράγοντες που συμβάλλουν στην πτώση της αγοράς των δίσκων. Σύμφωνα με την έρευνα του ομίλου NPD στις ΗΠΑ, ένας από τους πιο σημαντικούς παράγοντες είναι η μεγάλη πτώση των αγορών από καταναλωτές ηλικίας 36 ετών και πάνω, πολλοί από τους οποίους λένε πως οι μουσικές προτιμήσεις τους δεν ικανοποιούνται. Λιγότερο από το 10% αυτής της ηλικιακής ομάδας ανέφερε τη δυνατότητα δωρεάν μεταφορτώσεων ως παράγοντα που τους επηρέασε να αγοράζουν λιγότερους δίσκους.

    Παρότι ο όμιλος NPD διατείνεται ότι περίπου οι μισές απώλειες στις πωλήσεις μουσικής μπορεί να αποδοθούν στη δραστηριότητα της ανταλλαγής μουσικών αρχείων, οι πωλήσεις έχουν πέσει κατά 7% μεταξύ των καταναλωτών που έχουν πρόσβαση στο διαδίκτυο αλλά δεν μεταφορτώνουν δωρεάν μουσική, μόλις 2% λιγότερο από τη συνολική πτώση κατά 9% το τελευταίο έτος, σύμφωνα με τα στοιχεία της Αμερικανικής Ένωσης Δισκογραφικής Βιομηχανίας (RIAA). "
    Anonymous
    24.06.2003, 17:41
    To slogan "i peirateia skotwnei th mousiki" den m'exei aggiksei katholou.

    Palaiotera anika stous romantikous pou skopo eixan na dimiourgisoun mia megali syllogi apo cds. Eytyxos tin perasa ayti ti fasi kai ayto pou exo kataferei einai na exo mia poly megali sillogi apo tragoudia (arketa apo ta opoia einai kai spania h den kykloforoun sto emporio) pou exo "katevasei" mesw internet.

    Cd exo na agoraso apo ton perasmeno noemvrio kai den prokeitai na ksanaagoraso para monon otan pesoun oi timws kai otan ta cds papsoun na exoun mono dyo-tria kommatia apo ta dodeka pou na aksizoun.

    Oso gia to thema ton ergazomenon pou plironoun ta spasmena, lipamai pou den exo ti dinatotita na ksodevo 15-20 eyro gia na vgaloun aytoi to psomi tous. An agoraza ola ta cd pou exoun tragoudia pou exo "katevasei" tha eixa kyriksei ptoxeysi simera.
    jorge
    09.09.2003, 00:56
    Η μουσική βιομηχανία μηνύει μαζικά ιδιώτες που κατέβασαν κομμάτια από το Διαδίκτυο

    Μηνύσεις κατά 261 Αμερικανών που κατέβασαν παράνομα από το Διαδίκτυο αρχεία μουσικής κατέθεσε τη Δευτέρα η Ένωση Δισκογραφικών Εταιρειών Αμερικής (RIAA), όπως αποκάλυψε πηγή εντός της μουσικής βιομηχανίας που επιθυμεί να μην κατονομαστεί.

    H RIAA είχε προειδοποιήσει τον Ιούνιο ότι θα ζητήσει με κλητεύσεις να αποκαλυφθούν τα στοιχεία των χρηστών του Διαδικτύου που ανταλλάσσουν αρχεία μουσικής μέσω των δικτύων peer to peer, όπως το δημοφιλές Kazaa.

    Με την κατάθεση των νέων μηνύσεων σε ομοσπονδιακά δικαστήρια, οι δισκογραφικές εταιρείες κλιμακώνουν τον πόλεμο που είχαν ξεκινήσει κατά της διακίνησης μουσικής στο Διαδίκτυο, η οποία, υποστηρίζουν, παραβιάζει τα πνευματικά τους δικαιώματα και μειώνει τις πωλήσεις CD.

    Νωρίτερα η RIAA είχε καταθέσει μηνύσεις κατά τεσσάρων φοιτητών, οι οποίοι φέρονται να διέθεταν για κατέβασμα χιλιάδες μουσικά κομμάτια στα δίκτυα των κολεγίων τους. Οι υποθέσεις δεν έφτασαν τελικά στο δικαστήριο, καθώς η ένωση συμβιβάστηκε για 12.500 έως 17.000 δολάρια για κάθε περίπτωση.

    Η αμερικανική νομοθεσία για την προστασία της πνευματικής ιδιοκτησίας προβλέπει αποζημιώσεις από 750 έως 150.000 για κάθε κομμάτι που διατίθεται παράνομα προς κατέβασμα.

    Η Universal Music Group, η BMG, η EMI, η Sony Music, η Warner Music και οι υπόλοιπες εταιρείες της RIAA ζητούν με κλητεύσεις από τους παροχείς πρόσβασης στο Διαδίκτυο να αρθεί η ανωνυμία περίπου 1.600 ατόμων.

    Πάντως, ο ρεπουμπλικανός Νορμ Κόουλμαν, πρόεδρος της Υποεπιτροπής Διερευνήσεων για κυβερνητικές υποθέσεις της Γερουσίας των ΗΠΑ, έχει δηλώσει ότι προτίθεται να ξεκινήσει ακροάσεις για να εξαταστεί αν είναι σωστό να εκδίδονται κλητεύσεις για την αποκάλυψη των στοιχείων των χρηστών.

    Ο γερουσιαστής επισημαίνει ότι πολλοί χρήστες ίσως έχουν άγνοια του νόμου για την προστασία της πνευματικής ιδιοκτησίας. Ανησυχεί παράλληλα ότι η μουσική βιομηχανία θα στραφεί κατά αθώων, όπως οι γονείς παιδιών που κατέβασαν κομμάτια από τους υπολογιστές τους.

    Πηγή: Associated Press
    KostasLadas
    09.09.2003, 15:13
    Χαιρομαι που βλέπω ότι όλοι μας λίγο πολύ συμφωνούμε ότι δεν είναι η πειρατεία αυτή που σκοτώνει τη μουσική ,άλλά κάποιοι άλλοι. Και αυτοί οι άλλοι δεν είναι παρά οι δισκογραφικές , το εμπόριο και όλοι αυτοί οι οποίοι πλουτίζουν εις βάρος μας, πχ η Βίση που έχει πύργο στην Αγγλία, και η Βανδή που έχει σπίτι αξίας ενός δις. Και δεν μπορώ να καταλάβω ποιοι είναι αυτοί οι "κακομοίρηδες" τραγουδιστες που "αναγκάζονται" να κάνουν ένα live για να βγάλουν τα προς το ζην. Εγώ ξέρω ότι αμείβονται εκατομμύρια τη βραδιά (μιλάω κυρίως για τους εμπορικούς), χώρια τα άλλα εκατομμύρια το μήνα που παίρνουν απ’ της πωλήσεις.

    Τώρα, κάποιοι διαπίστωσαν σωστά, ότι είναι και κάποιοι άλλοι οι οποίοι περιμένουν να «φάνε» από τις πωλήσεις δίσκων, όπως είναι οι εργαζόμενοι από ‘δω και από ‘κει, είτε κάποι μουσικοί, είτε κάποιοι οι οποίοι δουλεύουν στα γραφεία των εταιριών, ή στις μονάδες παραγωγής των CD, κτλ.

    Αυτό είναι σωστό.

    Μιας όμως είναι και το αντικείμενό μου τα οικονομικά, αφήστε με παρακαλώ, να κάνω κάποιες παρατηρήσεις πάνω στο ζήτημα.

    1) Δεν σημαίνει κατ’ ανάγκην, ότι αν αυξηθούν τα κέρδη των μεγαλοκαρχαριών (πληρώνοντας εμείς τα CD στα μαγαζιά), θα αυξηθούν και οι μισθοί αυτών των ανθρώπων.

    2) Οικονομικά αν το πάρουμε το θέμα, μηδέν εις το πηλίκον. Γιατί; Θα προσπαθήσω να το εξηγήσω απλά. Έχω 100 ΕΥΡΩ. Ωραία; Τα δίνω για CD, ωραία; Θα αυξηθούν οι πωλήσεις των CD, κάποιοι εργαζόμενοι θα φάνε παραπάνω (αν φάνε). Ωραία μέχρι εδώ. Έχω όμως και άλλη επιλογή. Αντί να αγοράσω τα CD, ψωνίζω άδεια CD με 5 ΕΥΡΩ, αντιγράφω τα CD που ήθελα να αγοράσω, ή τα κατεβάζω, και με τα υπόλοιπα 95 αγοράζω κάτι άλλο (πχ ένα ωραίο πουκάμισο). Τι γίνεται τώρα;;;; Οι εργαζόμενοι της μουσικής βιομηχανίας δεν θα πάρουν κάποια λεφτά. Όμως θα πάρουν λεφτά αυτοί που εργάζονται και φτιάχνουν τα άδεια CD, τα μαγαζιά που τα πουλάν, καθώς και αυτοί που φτιάχνουν το πουκάμισο που είπαμε. Αν το γενικεύσουμε το πράγμα, όσοι θα χάσουν που το εισόδημά μου το έβγαλα από τη μουσική βιομηχανία, άλλοι τόσοι θα κερδίσουν από το ίδιο εισόδημα, που τώρα θα μου περισσεύει και θα το διαθέσω αλλού. Και πιο γενικά, όσοι εργαζόμενοι θα «χάσουν τη δουλειά τους» από τη μουσική βιομηχανία, θα βρουν δουλειά εκεί που τώρα ξοδεύω το εισόδημά μου.

    3) Ακόμα και θεωρητικά να μην είχα δυνατότητα να ξοδέψω αλλού τα εισοδήματά μου (κατά κάποιον μαγικό τρόπο μόνο εκεί μπορούσα να τα διαθέσω), δεν πρέπει να νιώθω καθόλου τύψεις που δεν δίνω κάποια λεφτά σε κάποιους. Γιατί ναι μεν θα μπορούσα (στη θεωρητική αυτή περίπτωση) να «δώσω χρήματα σε κάποιους», αλλά θα τα έχανα εγώ. Γιατί λοιπόν οι εργαζόμενοι να αμοίβονται εις βάρος μου, όταν εγώ πχ δεν επιθυμώ να αγοράσω το προϊόν τους. Η οικονομία είναι υπεύθυνη να αμοίψει αυτούς τους ανθρώπους, όχι εγώ. Η οικονομία πρέπει να τους βρει δουλειά, όπως και έχει υποχρέωση, η οικονομία έχει υποχρέωση να τους πληρώσει. Εγώ είμαι ένας απλός πελάτης.

    Εκτός των άλλων, η πειρατεία τελικά διαδίδει τη μουσική. Εγώ δεν θα ήξερα τόσους καλλιτέχνες, κυρίως ξένους, αν δεν είχα κατεβάσει από το διαδίκτυο χιλιάδες τραγούδια. Δεν θα είχα τόσες παρτιτούρες, αν δεν υπήρχε αυτός ο μηχανισμός ανταλλαγής μέσω των ιστοσελίδων μουσικών σάιτς (όπως είναι και το παρών), και θα αναγκαζόμουν να τρέχω στα καταστήματα να αγοράζω με το ήδη μικρό μου εισόδημα, βιβλία.

    Η πειρατεία επίσης χτυπάει τους της μουσικής βιομηχανίας που πλουτίζουν με τις πραγματικά υπερβολικές τιμές των CD !! Χτυπάει την απληστία, διαδίδει τη μουσική, κάνει χίλια μύρια καλά.

    Και το κυριότερο... ΠΡΟΣΤΑΤΕΥΕΙ ΤΑ ΕΙΣΟΔΗΜΑΤΑ ΤΩΝ ΜΟΥΣΙΚΟΦΙΛΩΝ.

    Ναι, προστατεύει τα εισοδήματά μας, σε μια εποχή μεγάλης ακρίβειας. Εγώ έχω πρόβλημα πχ, ως φοιτητής που αυτό τον καιρό δεν εργάζομαι. Αν δεν υπήρχε η πειρατεία, ή δεν θα άκουγα παρά πολύ λιγότερη μουσική, η δεν θα είχα εισόδημα ούτε να βγω έξω.

    Α, και μόνο εκνευρισμό μπορούν να σου προκαλούν οι προσπάθεις ποινικοποίησης όσων ... κατεβάζουν από το διαδίκτυο τραγούδια, όπως γράφει ο jorge παραπάνω. Αν είναι δυνατόν! Με το ζόρι να μας πάρουν τα λεφτά! Ε, όχι κύριοι, δεν σας τα σκάω, ούτε «μασάω» με την ηλίθια προπαγάνδα σας.

    Η ΠΕΙΡΑΤΕΙΑ ΔΙΑΔΙΔΕΙ ΚΑΙ ΣΩΖΕΙ ΤΗ ΜΟΥΣΙΚΗ ΚΑΙ ΤΑ ΕΙΣΟΔΗΜΑΤΑ ΜΑΣ

    Η ΜΟΥΣΙΚΗ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑ ΣΚΟΤΩΝΕΙ ΜΟΥΣΙΚΗ ΚΑΙ ΕΙΣΟΔΗΜΑΤΑ
    Back_For_More
    22.09.2003, 21:40
    H peirateia eixe san apotelesma to terma stis terasties eispra3eis ton diskografikon
    H meiosh ayton ton esodon apotelese k apotelei terastio problhma stoun neous mousikous poy 8eloun na anadeixtoun k den exoun ta mesa , ane3arthtos poiothtas douleias ton
    Ayto exei san apotelesma file moy , na meionontai oi nees kai prototypes kyklofories kai na tros oti akribos sou dinoyn aytoi k mono xoris na to katalabaineis .... Akoma k sto peri8orio (mousikon apasmaton) ..... to peri8orio einai k ayto diko tous
    Filika , giorgos pasxalidhs
    Dreamtheater
    24.09.2003, 16:40
    Η άποψη μου είναι μάλλον κάπου στη μέση.Τα cd θα μπορούσαν σίγουρα να είναι πιο φτηνά και έτσι να έχουν μεγαλύτερη κυκλοφορία.Όλα είναι θέμα αγοράς και ζήτησης και κάπου στη μέση υπάρχει και η τιμή που όλοι να είναι ευχαριστημένοι.Και τα cd να μην μένουν στα ράφια ,και ο κόσμος να μην πληρώνει ένα κάρο λεφτά προκειμμένου να τα αγοράσει.Είναι το σημείο ισοροπίας της αγοράς(οκ παρασύρθηκα λιγο από την σχολή όμως ισχύει).Γιατί αν προσέξουμε τα cd που κατά καιρούς μπαίνουν σε τιμή 10 ε. εξαφανίζονται.Δεν θα ήταν καλά λοιπόν να έχουν τέτοιες τιμές και οι καινουργιες κυκλοφορίες;
    Με αυτό τον τρόπο και καινούργιες δουλειές θα βλέπαμε αφού θα υπήρχαν έσοδα, και η πειρατεία θα μειωνόταν.Όμως αντί να κατεβάζουν οι εταιρίες τις τιμές προτιμούν να σκορπούν τα λεφτά τους σε καμπάνιες κατά τις πειρατείας,πράγμα ανώφελο γιατί πολλές φορές αυτό μπορεί να φέρει ακόμα και αντίθετα αποτελέσματα.
    Ας πούμε εγώ ναι μεν έχω εκατοντάδες cd και δίσκους αλλά έχω και 17 γίγα mp3....

    Έχω φτάσει σε σημείο να πέρνω τα cd μόνο των αγαπημένων μου καλλιτεχνών και τα άλλα να τα κατεβάζω...

    Μήπως όμως μία πρόωρη λύση όσπου να βάλλουν οι εταιρίες μυαλό είναι η προβολή των νέων μουσικών μέσω διαδυκτίου δωρεάν και μετά η εδραίωση τους δισκογραφικά;(έτσι και αλλιώς τ5α ποσοστά τους είναι από πενυχρά μεχρι ανύπαρκτα και τώρα πια με την τεχνολογία όλοι σχεδόν μπορούμε να κάνουμε ένα demo σε αρκετά προσιτές τιμές.)

    [ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από:: Dreamtheater στις 24-09-2003 16:42 ]
    dEUS
    06.10.2003, 03:18
    Quote:

    22-09-2003 στις 21:40, Back_For_More wrote:
    H peirateia eixe san apotelesma to terma stis terasties eispra3eis ton diskografikon
    H meiosh ayton ton esodon apotelese k apotelei terastio problhma stoun neous mousikous poy 8eloun na anadeixtoun k den exoun ta mesa , ane3arthtos poiothtas douleias ton
    Ayto exei san apotelesma file moy , na meionontai oi nees kai prototypes kyklofories kai na tros oti akribos sou dinoyn aytoi k mono xoris na to katalabaineis .... Akoma k sto peri8orio (mousikon apasmaton) ..... to peri8orio einai k ayto diko tous
    Filika , giorgos pasxalidhs




    file mou de pistevw pws i miwsi twn esodwn twn diskografikwn na pnigei tous kenourgious kalitexnes...h anagnwrisi newn kalitexnwn stin ellada erxete kiriws apo ti diafimisi k oxi apo ts poliseis twn diskwn,giati kaka ta psemata tha pas na agoraseis disko kenourgiou kalitexnh xwris na exeis akousei kati apo to radiofono h' apo kapoion filo sou?
    se merikes xwres tou ekswterikou k kiriws ameriki k agglia iparxoun polla music stages pou gemizoun apo kosmo pou paei na akousei kainourgious kalitexnes.k einai dimofileis prin akoma vgaloun disko!k exw paradigmata polla na sou dwsw,kiriws gia agglikes mpantes.
    edw de simvenei kati paromoio kai 10 album na vgaleis an de se peksei to radio h' de vgeis sto giali den iparxeis...
    mrdrummergr
    07.12.2003, 12:41
    Τα πράγματα είναι απλά κατά την γνώμη μου αφού δεν υπάρχει καν νομικό πλαίσιο γύρω από τα άγραφα cd - όπως δεν υπήρχε για τίς άδειες κασσέττες. Θα μπορούσαν αυτά να πωλούνται σε περιορισμένο αριθμό ή και να παρέχονται δωρεάν για συγκεκριμένους - μη εμπορικούς - σκοπούς.
    Όμως στην πραγματικότητα την ελληνική για παράδειγμα, τα έσοδα τών καλλιτεχνών προέρχονται μόνο από συναυλίες και εμφανίσεις σε κέντρα, αφού οι πωλήσεις είναι εκ των πραγμάτων μικρές - ακόμη και αν υπερβούν τα 100.000 αντίτυπα...ξένοι καλλιτέχνες με πολλαπλάσιες πωλήσεις και πλούσια δισκογραφία έχουν συνήθως εναλλακτικές πηγές εισοδήματος (π.χ. ο Messiah Marcolin τών Candlemass που εργαζόταν ως εργάτης σε βιομηχανία). Έτσι οι εταιρίες παίρνουν ό,τι μπορούν από τίς πωλήσεις, διαδίδουν μέσω πειρατείας τον καλλιτέχνη και αποσκοπούν στο νυχτερινό κέντρο.
    Όπως λοιπόν παλιά γράφαμε κασσέτες...τώρα το κάνουμε σε cd...κι ένας ολόκληρος εμπορικός κόσμος μοιράζεται την πίττα...ενώ και το downloading είναι το παλιό outgoing τής κασσέττας από το σπίτι.

    [ Το μήνυμα επεξεργάστηκε από: mrdrummergr on 07-12-2003 12:43 ]


    [ Το μήνυμα επεξεργάστηκε από: mrdrummergr on 07-12-2003 13:25 ]
    jorge
    07.12.2003, 13:00
    Quote:

    Έτσι οι εταιρίες παίρνουν ό,τι μπορούν από τίς πωλήσεις, διαδίδουν μέσω πειρατείας τον καλλιτέχνη και αποσκοπούν στο νυχτερινό κέντρο.



    Δεν το νομίζω. Το νυχτερινό κέντρο είναι σε μια συγκεκριμένη περιοχή, κάτι που αποκλείει αυτόματα εκατομμύρια πελάτες... Ενώ φαντάζομαι πως και ο ιδιοκτήτης του κέντρου δεν θα δίνει και τόσα πολλά στην δισκογραφική... Αν δίνει...
    Hastaroth
    11.12.2003, 00:28
    Ολο το ζήτημα,κατά την γνώμη μου,βρίσκεται στίς εξής δύο λέξεις:"ΜΕΙΩΣΗ ΤΙΜΩΝ".Αν οι τιμές τών CD γίνουν πιό προσιτές στον κόσμο,δέν θα χρειάζεται να καταφεύγη σε άλλους τρόπους γιά να μειώση τίς δαπάνες του γιά αγορά CD.Θυμάμαι οτι,όταν ήμουν πιό νέος,τότε που δέν υπήρχαν CD,το ίδιο συνέβαινε με το "βινύλιο".Οι υψηλές τιμές τών δίσκων μάς ανάγκαζαν να καταφεύγουμε στίς κασέττες,που δίναμε και παίρναμε από τους φίλους μας γιά να μάς γράψουν ή να τούς γράψουμε ακόμα και ολόκληρους δίσκους,ώστε να μήν χρειάζεται να αγοράζουμε ΟΛΟΥΣ τους δίσκους που θέλαμε να έχουμε,αλλά μόνο ελάχιστους από αυτούς.Και όπως τότε κανείς δέν μπορούσε να μάς απαγορεύση να δώσουμε ή να δεχτούμε μιά άδεια κασέττα,έτσι και τώρα δέν μπορεί κανείς να απαγορεύση την ανταλλαγή μουσικών αρχείων (που δέν γίνεται μόνο μέσω τών σχετικών sites,αλλά και μέσω e-mail,οπότε η απαγόρευση θα σήμαινε οτι θα υπήρχε έλεγχος και υποκλοπή τής προσωπικής μας αλληλογραφίας από τίς δισκογραφικές εταιρείες).
    Οσο γιά τα υπερκέρδη τών εταιρειών,να παραθέσω το εξής παράδειγμα:Πρό ετών,με ένα συγκρότημα που έπαιζα,κάναμε ένα CD.Η παραγωγή,τα εξώφυλλα κλπ πληρώθηκαν από εμάς,κάπου 1.000.000 δραχμές (χώρια οι ώρες πρόβας που απαιτήθηκαν και που ουδέποτε συμπεριλαμβάνονται στο κόστος παραγωγής).Η εταιρεία πλήρωσε ΜΟΝΟ την "κοπή" τού CD (που κοστίζει πολύ λίγο,ειδικά γιά μικρές ποσότητες π.χ. 1000 κομμάτια) και εκτύπωση (όχι τον σχεδιασμό) τών εξωφύλλων.Το CD πουλιόταν γύρω στίς 6.000 δραχμές.Σύμφωνα με την εταιρεία,τα 1.000 αυτά κομμάτια πουλήθηκαν όλα,δηλαδή βγήκε ένα ποσόν γύρω στα 6.000.000.Εμείς όμως πήραμε ώς δικαιώματα κάτι λιγώτερο από 500.000 συνολικά-δηλαδή ούτε τα μισά από αυτά που ξοδέψαμε.ΠΟΥ ΠΗΓΑΝ ΤΑ ΥΠΟΛΟΙΠΑ ΛΕΦΤΑ;
    Από τα τραγούδια τού CD,ένα εμφανίστηκε ώς mp3 κατά μυστηριώδη τρόπο να κυκλοφορή μέσα στον κυβερνοχώρο και έτσι,άτομα από τις πιό απόμακρες περιοχές τής Ελλάδας (όπου ποτέ δέν έφτασε το CD μας) έμαθαν γιά εμάς (κάπως αργά βέβαια γιατί εν τώ μεταξύ είχαμε διαλυθεί ώς γκρούπ)...

    georgead
    12.12.2003, 08:58
    Καλημέρα σας,

    Θέλω να σας πω μια ιστορία....

    Μια μέρα συναντιούνται τρεις φίλοι επιχειρηματίες της showbiz, ιδιοκτήτες δισκογραφικών εταιρειών. Πάνω στην συζήτηση για δουλείες πετάγονται διάφορα για το πως θα μπορέσει η μουσική βιομηχανία να σταθεί στα ποδιά της (ή να βγάλει ποιο πολλά). Η κατάληξη της συζήτησης έχει ως εξής. Πρέπει να βρεθεί ένας τρόπος να πουλάνε οι εταιρείες πολλά και φθηνά CD. Για να γίνει αυτό θα πρέπει να περικοπούν τα έξοδα του κόστους παραγωγής. Ήτοι, να μην παίρνουν ποσοστά οι καλλιτέχνες, οι γραφίστες οι φωτογράφοι κτλ, να μην περνάει λεφτά η εφορία, και επίσης να μην πληρώνουν οι εταιρείες την παραγωγή και τα στούντιο κτλ.

    Ο τρόπος είναι απλός: Φτιάχνουμε ένα εργοστασιάκι παραγωγής στην Αλβανία. όπου κόβουμε CD και τα διοχετεύουμε στην αγορά μέσω των αράπηδων.

    Τι πετυχαίνουμε:
    1. Tο CD φτάνει στα χέρια του πελάτη, χωρίς αυτός να κουνηθεί απ' την καρέκλα του.
    2. Kρατιετε η τιμή χαμηλά λόγο του ότι δεν μεσολαβεί ο λιανοπωλητής (κατάστημα).
    3. Δεν πληρώνουμε εφορία
    4. Αναγκάζουμε τους καλλιτέχνες (λέγοντας τους ότι δεν έχουμε λεφτά εξαιτίας των αράπηδων) να κάνουν αυγοπαραγωγές, δηλαδή να αυτοχρηματοδοτούν τους δίσκους τους
    5. Δεν πληρώνουμε ΑΕΠΙ, δηλαδή τους καλλιτέχνες

    Ααα και τέλος, όποιος άσχετος πάει να κουνηθεί και κάνει το ίδιο, αμέσως ως δια μαγείας, τον πιάνουν τα στρουμφάκια και τον χώνουν ισόβια.

    George
    rapsodos
    12.12.2003, 10:08
    Τι πειρατεία και πράσινα άλογα. Δηλαδή ο μαύρος που πουλάει τα cd είναι ο captain Hook και η Βίσση είναι ο Peter Pan? Μην τρελαθούμε τελείως τώρα. Πειρατεία είναι να μην μπορείς μα ανταπεξέλθεις οικονομικώς στην αγορά των cd? Πειρατεία είναι να τα αγοράζεις απο πλανόδιους σε μαγαζιά και δρόμους? Πειρατεία είναι να μην δέχεσαι εν λευκώ τις παράλογες απαιτήσεις των εταιρειών?
    Ή μήπως πειρατεία είναι το management αυτών των εταιρειών που κάθε άλλο παρά για τη μουσική ενδιαφέρονται. Και ακούω συνέχεια οτι το κόστος της παραγωγής των cd είναι μεγάλο και γι' αυτό και είναι μεγάλη η τιμή τους.
    Και οι διάφορες συλλογές, οι επανεκδόσεις ? Σε όλα αυτά γιατί οι τιμές δεν είναι τουλάχιστον 50% κάτω? Η ακόμα και στα live. Το υλικό είναι σχεδόν έτοιμο. Τι χρειάζεται δηλαδή για να βγει στην αγορά.
    Δεν υπάρχει πειρατεία όσο υπάρχει αισχροκέρδια. Μακάρι να βρεθεί λύση για τα cd players που τα καημένα χαλάνε απο τα φθηνά αντιγραμμένα cd's και όχι για τους καλλιτέχνες. Οι πραγματικοί καλλιτέχνες δεν περιμένουν να πλουτίσουν απο τις πωλήσεις των cd τους. Περιμένουν να πλουτίσουν τη ψυχή τους απο την αναγνώριση του κόσμου. Αυτή είναι η επιδίωξή τους. Και αυτή πρέπει να είναι!

    Hastaroth
    12.12.2003, 23:34
    Θυμάμαι οτι όταν ακόμα πήγαινα στο σχολείο (την δεκαετία τού '70 δηλαδή),μιά φορά έτυχε να αγοράσω μερικά singlάκια από έναν συμμαθητή μου,που χρειαζόταν λεφτά γιά να πάρη κάτι άλλο που ήθελε (και που προφανώς τα εν λόγω δισκάκια δέν τού άρεσαν ιδιαιτέρως,ώστε να μήν θέλη να τα πουλήση).

    ΕΡΩΤΗΜΑ:Ηταν αυτό "πειρατεία";