ελληνική μουσική
    563 online   ·  210.830 μέλη
    zahariadis
    09.05.2004, 13:37
    δουλευω 7 χρονια μουσικος-τραγουδιστης .δεν εχω ουτε ενα πτυχιο αλλα εχω μαθει μονος μου να διαβαζω παρτιτουρες-οδηγους.παιζω κιθαρα και τριχορδα(μπουζουκι-τζουρα-μπαγλαμα) ....παντως ποιο πολυ μετραει η συνεργασια με τους συναδελφους και τα αφεντικα παρα οι σπουδες.τα αφεντικα μου εχουν πει ενα πραγμα που πιστευω οτι ειναι σωστο εν μερει,δηλ. οτι κανεις απο αυτους που σε ακουν δεν θα κοιταξει εαν εκανες λαθος ενα ακκορδο μια νοτα η κατι αλλο μουσικης αξιας ,ολοι περειμενουν να τους περασεις το αισθημα.δεν μου αρεσε πολυ οταν μου το ειπαν αυτο αλλα μακγες........ετσι εχουν τα πραγματα .......
    composer
    09.05.2004, 14:07
    Φίλε Ζαχαριάδη καλημέρα κατ αρχήν!
    Κατά καιρούς έχουμε τονίσει οτι μουσικός δεν λέγετε μόνο εκείνος που κάνει μουσικές σπουδές αλλά ο καθένας που ασχολείτε με την μουσική και με κάθε ιδιότητα(τραγουδιστής,συνθέτης, σπουδαστής...κ.λ.π) αλλά συμφωνώ εν μέρει οτι πάνω στο " πάλκο" σίγουρα δεν θα παρατηρήσει κανείς τα λάθη που θα κάνει ο μουσικός και θα κοιτάξει μόνο να βγάλει το ζητούμενο αίσθημα για να να περάσει καλά ο κόσμος αλλά αυτό γίνεται σε μόνο ορισμένους χώρους που οι καλλιτέχνες δεν κρίνονται τόσο μουσικολογικά!

    Μπορεί να μην παρατηρήσει κανείς το λάθος ακκόρντο όπως λες....αλλά φαντάσου να γίνει κάτι τέτοιο σε μια συμφωνική ορχήστρα που οι μουσικοί δεν έχουν την δυνατότητα-πολυτέλεια να κάνουν λάθοι αφου οι παρτιτούρες είναι συγκεκριμένες!

    Εγώ πιστεύω οτι η εμπειρία είναι σημαντική αλλα σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να αντικαταστήσει την μουσική παιδεία και δυνατότητες που έχει σίγουρα ενας σπουδαγμένος μουσικός από έναν αυτοδίδακτο ....Για να μην παρερμηνεύτουν τα λόγια μου δεν λέω οτι όσοι δεν σπουδάζουν μουσική δεν είναι καλοί (υπάρχουν χιλιάδες παραδέιγματα αυτοδίδακτων μεγάλων μουσικών) απλά φοβάμαι ότι στις μέρες μας ανεβαίνουν οι απαιτήσεις και οι σπουδές κρίνονται σιγα σιγα απαραίτητες


    Αδράττοντας την ευκαιρία....εσέις τι πιστέυτε οτι είναι πιο σημαντικό στις μέρες μας...οι μουσικές σπουδές ή η εμπειρία και οι συνεργασίες??
    zahariadis
    09.05.2004, 14:29
    φιλε μου εγω μιλησα για τους μουσικους που δουλευουν στο νυχτοκαματο ............συμφωνω μαζι σου στο θεμα των μουσικων κλασικης ορχηστρας.
    falimento
    10.05.2004, 11:08
    Kαλημέρα σε όλους..

    Δυό λόγια απλώς να πω πάνω σε αυτό το θέμα..
    Προσωπικά πιστεύω οτι ο συνδυασμός θεωρητικής κατάρτισης με πρακτική δηλαδή συνεργασίες και μουσικά σχήματα αποτελεί μια καλή φόρμουλα..

    Κι αυτό γιατί, μην έχοντας θεωρητική κατάρτιση φτάνεις μετά απο κάποιο σημείο και πιάνεις ταβάνι.. Δηλαδή δεν μπορείς να προχωρήσεις πιο πέρα και αυτό γιατι σε περιορίζουν οι γνώσεις σου..
    Ενώ μπορεί να διαθέτεις ταλέντο και όρεξη, να τραγουδάς ή να παίζεις πολύ ωραία όταν θα θέλεις να κάνεις το μεγάλο άλμα θα προσγειωθείς απότομα..

    Παίρνοντας τον εαυτό μου σαν παράδειγμα οι κλασικές μου σπουδές στη κιθάρα διήρκεσαν μικρό χρονικό διάστημα (4,5 χρόνια περίπου) αλλά με βοήθησαν πολύ και σε όλους συνιστώ να μαθαίνουν σολφέζ και να παίρνουν βασικές γνώσεις βλέποντας πόσο βοηθήθηκα εγώ

    Τέλος κάποιος ο οποίος είναι αυτοδίδακτος ναι μέν μπορεί να παίζει ό,τι έχει μάθει τέλεια, αλλά όπως είπα στη πορεία η θεωρία και οι γνώσεις θα τον ανεβάσουν στο παραπάνω επίπεδο..

    Γι αυτό συμφωνώ με τον Αντρέα (composer) ότι οι απαιτήσεις έχουν ανέβει και για τις δυνατότητες ενός σπουδαγμένου έναντι ενός ασπούδαστου..

    Ομως δυστυχώς η μουσική σκηνή και οι δισκογραφικές σήμερον αναζητούν τραγουδιστές σε fame stories και παρεμφερή shows και πραγματικά μουσικά ταλέντα με άριστες γνώσεις πεινούν και θάβονται..
    rapsodos
    10.05.2004, 12:41
    Symfono kai ego me tis topo8etiseis ton paidion. Os aytodidaktos mousikos dyskolevomai na antapeksel8o se diafores apaithseis pano sth douleia tou mousikou. Bevaia den eimai epaggelmatias mousikos opote den me apasxolei kai poly to 8ema spoudon. Omos 8a h8ela na exo ma8ei kapoia pragmata pano sth 8eoria gia paradeigma na mporo na grapso se partitoura ta dika mou tragoudia. Prospa8hsa na asxoli8o se epipedo spoudon omos ta paratisa grigora. Isos telika oi aytodidaktoi mousikoi na eginan aytodidaktoi dioti den mporousan allios, den antexan thn 8eoria. Polloi pali den kataferan na brous symaxo tous goneis, se allous ta oikonomika tous den to epetrepan kai diaforoi alloi logoi. Pantos prosopika , oso kai na 8elo kai na mou xreiazontai oi spoudes pano sth mpusikh, oso kai na prospa8o na ma8o kapoia pragmata pano sth 8eoria ths mousikhs pote den 8a katafero na apoktiso thn ypomonh pou xreiazetai gia kati tetoio. 8a symvouleva omos ta atoma pou ksekinane tora na syndyasoun kai ta 2. Einai ontos to kalytero. Na broun kapoio kalo daskalo me anoixta myala (na mhn einai kollhmenos se klasikous dromous) kai na kanoun syxna parea h kai akoma kai sxhmata, me atoma pou kseroun kalyterh mousikh apo aytous. Na peiramatizontai, na exoun 8aros kai 8rasos sth mousikh, na thn agapoune, na thn sevontai kai na mhn thn prosvaloun. Kai otan kapote ftasoun se ena A epipedo na prospa8isoun na voh8isoun kai aytoi meta me ti seira tous neous mousikous.