ελληνική μουσική
    718 online   ·  210.832 μέλη

    Αρχάριος: Απορία σχετικά με την σωστή τοποθέτηση των χεριών στο πιάνο

    timepasser
    10.01.2008, 18:47
    Καλησπέρα σας και καλή χρονιά,


    Αγόρασα σχετικά πρόσφατα ένα μεγάλο αρμόνιο και μια interactive μέθοδο για εκμάθηση πιάνου. Ασχολούμαι αρκετά χρόνια με κλασσική και ηλεκτρική κιθάρα και το θεώρησα ενδιαφέρον να το δοκιμάσω και αυτό. Παρακολουθώντας τα μαθήματα μου δημιουργήθηκε μια απορία και θα ήθελα όποιος ξέρει πιάνο και έχει λίγο χρόνο να μου την απαντήσει.

    Είμαι ακόμη στα πρώτα πρώτα βήματα που μαθάινω "συγχορδίες" μινόρε και ματζόρε. Το "πρόβλημα" μου είναι στους δακτυλισμούς, δηλαδή με ποια δάχτυλα, πιάνω ποια νότα.
    Στην μέθοδο που ακολουθώ τόσο το αριστερό όσο και το δεξί χέρι, για να πιάσει μια βασική συγχορδία (3 νότες) χρησιμοποιεί τον αντίχειρα, τον μέσο και τον μικρό (pinky ) του κάθε χεριού. Ενώ στο αριστερό, δεν αντιμετωπίζω κανένα πρόβλημα, για κάποιο λόγο δεν νιώθω καθόλου άνετα όταν χρησιμοποιώ τον συγκεκριμένο δακτυλισμό στο δεξί χέρι. Συγκεκριμένα ζορίζομαι να να κρατήσω το προ-τελευταίο δάχτυλο από τον να μην πατήσει την νότα από κάτω του. Από την άλλη το βρίσκω απόλυτα φυσιολογικό να πιάσω τις 3 νότες με τον αντίχειρα, τον δείκτη και το προ-τελευταίο δάχτυλο. Χαζεύοντας μάλιστα και λίγο παρακάτω στην μέθοδο είδα ότι όπως είμαι, μπορώ να χρησιμοποιήσω το ελεύθερο πια pinky, για να πιάσω και την έβδομη μιας συγκεκριμένης "συγχορδίας".

    Το θεωρείται πρόβλημα αυτό? Υπάρχει περίπτωση ο συγκεκριμένος δακτυλισμός να μου προκαλέσει "τεχνικό" πρόβλημα στο μέλλον, ή είναι απλά θέμα προτίμησης?

    Σας ευχαριστώ πάρα πολύ για την υπομονή σας
    και ελπίζω να μην σας μπέρδεψα

    Καλή χρονιά

    timepasser
    mariosnadege
    11.01.2008, 09:36
    Τα δάχτυλα που θα χρησιμοποιηθούν δεν είναι πάντα τα ίδια, εξαρτάται από τη συγχορδία που θες να παίξεις. Ας πάρουμε το μικρό αυτό παράδειγμα που έφτιαξα πρόχειρα :

    Για την πρώτη συχορδία τα κατάλληλα δάχτυλα είναι 1-2-5, γιατί το άνοιγμα ανάμεσα στις δύο ψηλότερες νότες (σολ-ντο) είναι πολύ μεγάλο για να παιχτεί με 3-5 ή 2-4. Τη δεύτερη μπορούμε να παίξουμε με 1-3-5, γιατί οι απστάσεις ανάμεσα στις τρεις νότες είναι οι ίδιες. Η τρίτη συγχορδία παίζεται ξεκούραστα με 1-2-4, γιατί το άνοιγμα ανάμεσα στο πρώτο και το δεύτερο δάχτυλο είναι μεγάλο.
    Γενικά, για κάθε συγχορδία επιλέγεις τα δάχτυλα που είναι πιο ξεκούραστα.
    Ελπίζω να σε βοήθησα αρκετά !
    xaroumenokoritsi
    12.02.2008, 20:51
    Μπορείς να παίξεις όπως θέλεις τις συγχορδίες αν και ο πιο συνηθισμένος τρόπος να τις παίζεις είναι με τον παραπάνω τρόπο..Γενικά...πιάνο παίζεις!!αυτοσχεδίασε!

    XrysaOikonomaki
    15.02.2008, 23:54
    Να"ακούς" τα χέρια σου. Η σωστή τοποθέτηση στα πλήκτρα είναι πάντοτε αυτή κατά την οποία δεν νιώθεις καμία ενόχληση στους καρπούς και στα δάχτυλα, δεν σε πιάνει μια ανάγκη να σηκώσεις ώμους ή να γύρεις προς κάποια πλευρά. Όταν ξεκινάς τη μελέτη σου, δούλεψε πρώτα αργά, μέτρο προς μέτρο, όχι για να μάθεις το κομμάτι, αλλά για να δεις πώς προσαρμόζεται το χέρι σου σε κάθε τι που είναι να παίξεις.

    Οι κιθαρίστες γίνονται πολύ γρήγορα πιανίστες γιατί ήδη τα χέρια τους έχουν "στρώσει χαρακτήρα". Όμως, θα σου πρότεινα, μαζί με αυτή τη μέθοδο, να διαλέξεις και κάποια βιβλία που να μην επικεντρώνονται στις συγχορδίες. Γιατί θα αποκτήσεις ένα σκληρό, μαζεμένο χέρι. Δώσε ποικιλία στο ρεπερτόριό σου. Χρειάζεσαι βιβλία που να έχουν απλές μελωδικές γραμμές, τόσο για το αριστερό χέρι όσο και για το δεξί. Ακόμα και αν παρομοιάσεις τα βιβλία μουσικής με αυτά της μαγειρικής, εσύ αυτή τη στιγμή, έχεις πάρει τις συνταγές της κινέζικης κουζίνας, ενώ ακόμα δεν έχεις μάθει να βράζεις μια απλή μακαρονάδα.

    Όταν μελετούσες κιθάρα, είχες υλικό με συγχορδίες, είχες σκάλες, είχες κομμάτια με αρπέζ. Το ίδιο θα πρέπει να φροντίσεις τώρα και για τη μελέτη σου στο πιάνο.