Η ΣΥΣΤΑΣΗ ΤΟΥ ΚΟΥΑΡΤΕΤΟΥ ΕΧΓΟΡΔΩΝ ΚΑΙ Ο ΑΡΙΘΜΟΣ ΕΡΜΗΝΕΥΤΩΝ ΣΤΗΝ ΣΥΓΧΡΩΝΗ ΟΡΧΗΣΤΡΑ ΕΙΝΑΙ ΩΣ ΕΞΗΣ:
ΜΕΓΑΛΗ ΜΕΣΑΙΑ ΜΙΚΡΗ
ΟΡΧΗΣΤΡΑ ΟΡΧΗΣΤΡΑ ΟΡΧΗΣΤΡΑ
ΒΙΟΛΙ 1 16 12 8
ΒΙΟΛΙ 2 14 10 6
ΒΙΟΛΑ 12 8 4
ΒΙΟΛΟΝΤΣΕΛΟ 10 6 3
ΚΟΝΤΡΑΜΠΑΣΟ 8-10 4-6 2-3
Ο ΑΡΙΘΜΟΣ ΤΩΝ ΠΡΩΤΩΝ ΒΙΟΛΙΩΝ ΣΤΙΣ ΜΕΓΑΛΕΣ ΟΡΧΗΣΤΡΕΣ ΦΤΑΝΕΙ ΜΕΧΡΙ ΚΑΙ ΤΑ 24 ΚΑΙ ΑΝΑΛΟΓΙΚΑ ΑΥΞΑΝΟΝΤΑΙ ΚΑΙ ΤΑ ΥΠΟΛΟΙΠΑ ΕΝΧΓOΡΔΑ.
ΕΝΑΣ ΤΕΤΟΙΟς ΑΡΙΘΜΟΣ ΟΜΩΣ ΕΠΗΡΕΑΖΕΙ ΤΗ ΦΥΣΙΟΛΟΓΙΚΗ ΣΥΝΘΕΣΗΤΩΝ ΞΥΛΙΝΩΝ ΠΝΕΥΣΤΩΝ ΚΑΙ ΕΤΣΙ ΣΕ ΟΡΙΣΜΕΝΕΣ ΠΕΡΙΠΤΩΣΕΙΣ ΕΙΝΑΙ ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΟΣ Ο ΔΙΠΛΑΣΙΑΣΜΟΣ ΤΟΥΣ.
ΟΡΧΗΣΤΡΕΣ ΟΙ ΟΠΟΙΕΣ Ο ΑΡΙΘΜΟΣ ΤΩΝ ΠΡΩΤΩΝ ΒΙΟΛΙΩΝ ΕΙΝΑΙ ΚΑΤΩ ΑΠΟ 8 ΔΙΑΤΑΡΑΣΟΥΝ ΤΗΝ ΙΣΟΡΡΟΙΑ ΤΙΣ ΟΡΧΗΣΤΡΑΣ ΣΕ ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΤΑ ΠΝΕΥΣΤΑ.Ο ΣΥΝΘΕΤΗΣ ΣΤΗΝ ΕΝΟΡΧΗΣΤΡΩΣΗ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙΙ ΝΑ ΤΟΝ ΟΓΚΟ ΗΧΟΥ ΠΟΥ ΠΑΡΑΓΕΙ Η ΟΜΑΔΑ ΤΩΝ ΕΓΧΟΡΔΩΝ ΤΟΥ ΣΤΗΝ ΜΕΣΑΙΑ ΣΥΣΤΑΣΗ.ΕΤΣΙ ΟΤΑΝ ΣΤΗΝ ΕΚΤΕΛΕΣΗ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ ΤΟΥ ΑΠΟ ΜΕΓΑΛΗ ΟΡΧΗΣΤΡΑ ΑΥΤΟΣ ΘΑ ΕΙΝΑΙ Ο ΚΕΡΔΙΣΜΕΝΟΣ ΕΝΩ ΣΕ ΜΙΚΡΟΤΕΡΗ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΛΙΓΟΤΕΡΟ ΧΑΜΕΝΟΣ..ΣΕ ΜΙΑ ΟΡΧΗΣΤΡΑ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΥΠΑΡΞΗ ΚΑΠΟΙΑ ΥΠΟΔΙΑΙΡΕΣΗ ΣΤΑ ΟΡΓΑΝΑ ΠΟΥ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΟΤΙ ΓΙΑ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ ΜΠΟΡΟΥΝ ΤΑ 1α ΒΙΟΛΙΑ ΝΑ ΧΩΡΙΣΤΟΥΝ ΣΕ 2 ΟΜΑΔΕΣ {DIVISI} ΕΑΝ ΕΧΟΥΝ 2 ΜΕΛΩΔΙΕΣ.ΣΥΝΕΠΩΣ Η ΜΙΑ ΟΜΑΔΑ ΘΑ ΠΑΙΖΕΙ ΤΗΝ ΠΑΝΩ ΦΩΝΗ ΚΑΙ Η ΑΛΛΗ ΟΜΑΔΑ ΤΗΝ ΚΑΤΩ,ΑΥΤΟ ΓΙΝΕΤΑΙ ΣΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΟΜΑΔΕΣ ΕΝΓΧΟΡΔΩΝ.ΑΥΤΗ Η ΥΠΟΔΙΑΙΡΕΣΗ ΠΑΝΩ ΤΩΝ 3,4 ΦΩΝΩΝ ΣΕ PIANO ΜΕΡΗ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΚΑΛΗ ΔΙΟΤΙ ΕΛΛΑΤΩΝΕΙ ΣΗΜΑΝΤΙΚΑ ΤΗΝ ΕΝΤΑΣΗ ΤΟΥ ΗΧΟΥ ΤΩΝ ΕΓΧΩΡΔΩΝ.
ΑΝΑΜΕΣΑ ΣΤΙΣ ΟΡΧΗΣΤΡΙΚΕΣ ΟΜΑΔΕΣ ΤΩΝ ΕΓΧΟΡΔΩΝ ΕΙΝΑΙ Η ΠΛΟΥΣΙΟΤΕΡΗ ΑΦΕΝΟΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΤΟΥ ΗΧΟΥ ΚΑΙ ΑΦΕΤΕΡΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΥΧΕΡΕΙΑ ΝΑ ΠΕΡΝΑ ΑΠΟ ΤΟΝ ΕΝΑ ΤΡΟΠΟ ΠΑΙΞΙΜΑΤΟΣ ΣΤΟΝ ΑΛΛΟ.ΠΟΛΥΑΡΥΘΜΕΣ ΔΟΞΑΡΙΕΣ ΟΠΩΣ Π.Χ. LEGATO,DETACHE.STACATO,SPICCATO,PORTAMENTO,MARTELLATO,
ΕΛΑΦΡΥ STACATO,SALTANDO,DU TALON ΜΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΔΥΝΑΤΕΣ ΔΥΝΑΜΙΚΕΣ ΑΠΟ FORTISSIMO ΜΕΧΡΙ ΤΟ PIANISSIMO,CRESCENDO,DIMINUETO,SFORZANDO K.A.
Η ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΑ ΕΥΚΟΛΗΣ ΕΚΤΕΛΕΣΗΣ ΔΙΑΣΤΗΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΣΥΓΧΩΡΔΙΩΝ ΚΑΝΕΙ ΤΑ ΕΝΓΧΟΡΔΑ ΟΧΙ ΜΟΝΟ ΜΕΛΩΔΙΚΑ ΑΛΛΑ ΚΑΙΑΡΜΟΝΙΚΑ.
ΤΗΝ ΠΡΩΤΗ ΘΕΣΗ ΚΑΤΕΧΕΙ ΤΟ ΒΙΟΛΙ ΣΕ ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΤΗΝ ΤΑΧΥΤΗΤΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΕΥΛΥΓΙΣΙΑ ΤΟΥ ΣΕ ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΤΑ ΑΛΛΑ ΕΝΓΧΟΡΔΑ.
ΚΑΘΕΜΙΑ ΑΠΟ ΤΙΣ ΧΟΡΔΕΣ ΤΩΝ ΕΓΧΟΡΔΩΝ ΕΧΕΙ ΕΝΑ ΙΔΙΑΙΤΕΡΟ ΧΑΡΑΚΤΗΡΑ ΗΧΟΧΡΩΝΑΤΟΣ..Η ΕΠΑΝΩ ΧΟΡΔΗ ΤΟΥ ΒΙΟΛΙΟΥ {ΜΙ} ΞΕΧΩΡΙΖΕΙ ΜΕ ΤΗΝ ΛΑΜΨΗ ΤΗΣ Η ΕΠΑΝΩ ΧΟΡΔΗ ΤΙΣ ΒΙΟΛΑΣ {ΛΑ} ΜΕ ΤΟ ΠΙΟ ΕΝΤΟΝΟ ΗΧΟΧΡΩΜΑ ΤΗΣ ΚΑΙ ΤΙΣ ΡΥΝΙΚΕΣ ΑΠΟΧΡΩΣΕΙΣ.Η ΠΑΝΩ ΧΟΡΔΗ ΤΟΥ ΤΣΕΛΟΥ {ΛΑ] ΜΕ ΕΝΑ ΚΑΘΑΡΟ ΚΑΙ ΘΩΡΑΚΙΚΟ ΗΧΟΧΡΩΜΑ.ΟΙ ΧΟΡΔΕΣ {ΛΑ} ΚΑΙ {ΡΕ} ΤΟΥ ΒΙΟΛΙΟΥ ΚΑΙ ΟΙ ΧΟΡΔΕΣ {ΡΕ} ΤΗΣ ΒΙΟΛΑΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΤΣΕΛΟΥ ΕΙΝΑΙ ΠΙΟ ΤΡΥΦΕΡΕΣ.ΟΙ ΧΟΡΔΕΣ {ΣΟΛ} ΤΟΥ ΒΙΟΛΙΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ ΤΣΕΛΟΥ {ΣΟΛ ΚΑΙ ΝΤΟ} ΕΧΟΥΝ ΕΝΑ ΞΕΡΟ ΗΧΟΧΡΩΜΑ.ΤΑ ΚΟΝΤΡΑΜΠΑΣΑ ΓΕΝΙΚΑ ΕΧΟΥΝ ΕΝΑ ΙΣΟΡΡΟΠΗΜΕΝΟ ΚΑΙ ΥΠΟΚΟΦΟ ΑΚΟΥΣΜΑ ΚΑΙ ΣΤΙΣ 2 ΚΑΤΩ ΧΟΡΔΕΣ {ΜΙ ΚΑΙ ΛΑ}.
ΜΕ ΕΞΑΙΡΕΣΗ ΤΟΝ ΙΣΟΚΡΑΤΗ ΤΑ ΚΟΝΤΡΑΜΠΑΣΑ ΠΟΛΥ ΣΠΑΝΙΑ ΕΧΟΥΝ ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟ ΡΟΛΟ.ΠΑΙΖΟΥΝ ΣΥΝΗΘΟΣ ΟΚΤΑΒΕΣ ΜΕ ΤΑ ΤΣΕΛΑ ΕΝΩ ΚΑΜΙΑ ΦΟΡΑ ΣΕ ΤΑΥΤΟΦΩΝΙΑ ΜΑΖΙ ΤΟΥΣ.Η ΣΕ ΔΙΠΛΑΣΙΑΣΜΟ ΜΕ ΤΑ ΦΑΓΚΟΤΑ.ΓΙ ΑΥΤΟ ΚΑΙ ΤΟ ΗΧΟΧΡΩΜΑ ΤΟΥΣ ΔΕΝ ΑΚΟΥΓΕΤΑΙ ΑΥΤΟΝΟΜΟ.
ΣΗΜΑΝΤΙΚΗ ΑΛΛΑΓΗ ΣΤΟ ΗΧΟΧΡΩΜΑ ΤΟΥ ΑΚΟΥΣΜΑΤΟΣ ΤΩΝ ΕΓΧΟΡΔΩΝ ΕΠΙΦΕΡΟΥΝ Η ΧΡΗΣΗ ΤΟΥ ΤΟΥ ΦΛΑΖΟΛΕ ΤΗΣ ΣΟΥΡΝΤΙΝΑΣ ΚΑΘΩΣ ΚΑΙ ΟΙ ΙΔΙΑΙΤΕΡΕΣ ΘΕΣΕΙΣ ΤΟΥ ΔΟΞΑΡΙΟΥ.
ΤΟ ΦΛΑΖΟΛΕ ΜΕΤΑΒΑΛΛΕΙ ΣΗΜΑΝΤΙΚΑ ΤΟ ΗΧΟΧΡΩΜΑ ΤΩΝ ΕΓΧΟΡΔΩΝ .ΚΡΥΟ ΚΑΙ ΔΙΑΦΑΝΟ ΣΤΟ PIANO ΚΡΥΟ ΚΑΙ ΛΑΜΠΕΡΟ ΣΤΟ FORTE.ΟΡΙΣΜΕΝΕΣ ΟΜΟΙΟΤΗΤΕΣ ΗΧΟΧΡΩΜΑΤΟΣ ΜΕ ΤΟΝ ΗΧΟ ΤΟΥ ΦΛΑΟΥΤΟΥ ΚΑΝΟΥΝ ΤΑ ΦΛΑΖΟΛΕ ΝΑ ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΖΟΥΝ ΤΗ ΜΕΤΑΒΑΣΗ ΠΡΟΣ ΤΑ ΠΝΕΥΣΤΑ ΟΡΓΑΝΑ.
ΑΛΛΟ ΗΧΟΧΡΩΜΑ ΕΠΙΦΕΡΕΙ Η ΣΟΥΡΝΤΙΝΑ ΣΤΑ ΕΓΧΟΡΔΑ,ΑΠΟ ΛΑΜΠΕΡΑ ΜΕ ΤΗΝ ΧΡΗΣΗ ΣΟΥΡΝΤΙΝΑΣ ΓΙΝΕΤΑΙ ΘΟΛΟ ΣΤΟ PIANO
KAI ΑΡΚΕΤΑ ΤΣΙΡΙΧΤΟ ΣΤΟ FORTE,ΑΝ ΚΑΙ Η ΔΥΝΑΜΗ ΤΟΥ ΗΧΟΥ ΕΞΑΣΘΕΝΕΙ ΣΗΜΑΝΤΙΚΑ.
Η ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗ ΤΟΥ ΔΟΞΑΡΙΟΥ ΚΟΝΤΑ ΣΤΟΝ ΚΑΒΑΛΑΡΗ {SUI PONTICELLO}ΚΥΡΙΩΣ ΣΤΟ TREMOLANTO {SUI TASTO FLAUTANDO}
ΔΙΝΕΙ ΘΑΜΠΟ ΗΧΟ.ΤΟ ΠΑΙΞΙΜΟ ΜΕ ΤΟ ΞΥΛΟ ΤΟΥ ΔΟΞΑΡΙΟΥ {CON LEGNO}ΜΟΙΑΖΕΙ ΜΕ ΤΟ ΞΥΛΟΦΩΝΟ Η ΤΟ ΑΗΧΟ PIZZICATO.
ΤΗ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΗ ΔΥΝΑΜΗ ΗΧΟΥ ΔΙΑΘΕΤΟΥΝ ΤΑ1α ΒΙΟΛΙΑ
1ον ΓΙΑΤΙ ΛΟΓΩ ΤΗΣ ΑΡΜΟΝΙΚΗΣ ΤΟΥΣ ΘΕΣΗΣ ΩΣ ΨΗΛΟΤΕΡΗ ΦΩΝΗ
ΚΑΙ 2ον ΓΙΑΤΙ ΕΧΟΥΝ ΣΥΝΗΘΩΣ ΠΙΟ ΔΥΝΑΤΕΣ ΝΟΤΕΣ ΑΠΟ ΤΙ ΤΑ ΔΕΥΤΕΡΑ.
MY WEB: MUSIC.MY-GOO.NET
[ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : geo321 στις 14-03-2008 18:19 ]
[ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : Orfeus στις 14-03-2008 19:10 ]