ελληνική μουσική
    901 online   ·  210.833 μέλη

    Τρανσπόρτο: ο καημός του παρεξηγημένου τραγουδιστή

    RoCkLiViN2
    13.05.2008, 12:26

    Μεσα ειμαι. Αν πιασω μονο δυο, θα φερουμε κουρεα να την ξυρισει. Αν πιασω παραπανω θα την ξυρισω εγω... Καιρος να μαθω να κουρευω.... Τελοσπαντων, χωρις πλακα τωρα, επειδη εχουμε κανει πολλα live με το συγροτημα, αρκετοι απο εδω μεσα εχουν ερθει. Επισης στην εκπομπη μου, εχω βαλει πολλες φορες δικα μας κομματια, που παλι φαινεται πως τραγουδαω. Οποτε αν ελεγα μλκιες θα με ειχε κραξει το μισο musicheaven. Ετσι, πιστευω πως δεν εχω λογο να πω ψεματα γι αυτο το θεμα, γιατι θα ειχε αποκαλυφθει.


    JaNick
    13.05.2008, 12:33

    Το ποιος είναι προβληματικός και συμπλεγματικός Iliana φαίνεται μόνο απο τον τίτλο του τόπικ... Πώς άλλωστε θα μπορούσε άλλωστε μια απλή μουσική ερώτηση να εξεληχθεί σε καυγά τρικούβερτο...??? Αν δεν μπορείς να δεχτείς κάποιες απαντήσεις μην συμμετέχεις σε forum.... Νομίζω πως δεν έχεις καταλάβει πως λειτουργούν οι διαδικτυακές συζητήσεις...

    Και αν αναφέρεστε στο Moonchild του Rory (γιατι έχουν και οι Iron Maiden τραγούδι με το ίδιο όνομα) λίγο σεβασμός στον άνθρωπο-σταθμό δε βλάπτει... Αν μπορείς να πετύχεις εσυ και ο φίλος σου έστω το 1/100 του μεγαλείου του Rory, τότε θα είστε καλλιτεχνάρες...  


    RoCkLiViN2
    13.05.2008, 12:38

    + 1.000.000.000.000.000.000.000 {#emotions_dlg.beer}{#emotions_dlg.clap}


    desperatehearts
    13.05.2008, 14:30

    οτι να ναι το χετε κανει το forum.επειδη εχω διαβασει διαφορα εδω μεσα σχετικα με το θεμα αυτα που εχω να πω ειναι..........................

    1.ειμαι ο ενας απο τους δυο κιθαριστες του συγκροτηματος desperate hearts στο οποιο τραγουδιστης ειναι ο rocklivin2 και το λεω απο τωρα για να μην νομιζετε τιποτα.

    2.ο καθε τραγουδιστης εχει μια αρχη και ενα τελος στην φωνη του και δεν εχει σημασια αν τραγουδαει ψηλα η χαμηλα το θεμα ειναι η χροια του και να εχει χρωμα στην φωνη.

    3.ο καθε τραγουδιστης που δεν ασχολειτε με καποιο οργανο δεν μπορει να καταλαβει τις διαφορες μεταξυ φωνης και οργανου

    4.αν ο τραγουδιστης ασχολειτε με καποιο οργανο μπορει απο μονος του να φτιαξει μια μπαντα και να τραγουδαει απο οπου θελει και οπως θελει... αν ομως δεν ασχολειτε και ψαχνει για μπαντα το συγκροτημα εχει τον πρωτο λογο για το τι τραγουδιστη θα επιλεξει.

    5.τον τραγουδιστη δεν τον παιρνουν συνηθως οι μπαντες για διασκευες.............τον παιρνουν για τα δικα τους κομματια!!!!!!και απο κει και περα δεν χρειαζετε να αλλαζεις κουρδισμα στην κιθαρα .........πολυ απλα συνθετεις κομματια απο κει που μπορει ο τραγουδιστης.απο οποια νοτα βλεπεις οτι του παει γαντι.....αν ομως η μπαντα ειχε ηδη τραγουδιστη και για καποιο λογο την κανει και βρισκει αλλον ο οποιος ειναι σε αλλες κλιμακες τοτε ειναι στο χερι τους το τι θα κανουν.

    6.στην ηλ.κιθαρα το ξεκουρδισμα παιζει ρολο η για τον τραγουδιστη η λογο του ιδιου του κιθαριστα γιατι καθε κιθαρα ειναι διαφορετικη σε κανονικο τονο και διαφορετικη σε αλλο.επισης παιζει ρολο το τη δυναμη εχεις ο καθε κιθαριστας στα δαχτυλα.πολυ απλα ο steve ray vaughn παιζει σε κουρδισμα ΜΙ και με 11αρες χορδες παρακαλω και εγω δεν μπορω για κανενα λογο.πολλες φορες η κιθαρα εχει διαφορετικο πιασιμο και παιξιμο πχ.εχω fender mexican 70's και ο αλλος ο κιθαριστας fender american(δεν θυμαμαι τι μοντελο)η δικια μου σε κανονικο κουρδισμα με 10αρες χορδες ειναι πολυ σκληρες και στο bend δυσκολευσε αλλα στην αλλη fender με τις ιδιες χορδες το παιξιμο ειναι πολυ ανετο. 

    7.στην κιθαρα μπορεις να παιξεις τα παντα απο αλλο τονο χωρις να ξεκουρδισεις αλλα,...........................αυτο δεν εχετε πει τοσες μερες και μιλατε ασκοπα.........................πολυ απλα οταν υπαρχει κομματι με ανοιχτη νοτα στη κιθαρα οπως το moonchild ειναι δυσκολο αναλογα την ταχυτητα και το πιασιμο να το παιξεις.συνηθως δεν παιζονται τα σολο και τα ακορντα.στο συγκεκριμενο κομματι πολυ απλα δεν γινετε..........!!!!!

    8.οσο για αυτα που λετε και καλα αν ο rocklivin2 πιανει 3octaves και μαλα...ες εχω να σας πω.........................λαθος που ειπε αυτα που ειπε(του το ειπα ηδη) και γιατι;γιατι πες οτι ερχοσαστε σε ενα live μας και ο rocklivin2 κανει λαθη ...μετα με το δικιο σου θα τον κουρεψεις και οχι μονο αυτο παιρνει η μπαλα και τους αλλους. αλλα επειδη φτασατε ως εδω ναι ο rocklivin πιανει 3 οκταβες και το στοιχηματα ειναι μαλα....ες!!απλα εχει γυναικειες κλιμακες παραδειγμα το ''hail and kill''και χωρις ψευτικες  θελει δουλεια στα μπασα του γιατι πιανει ψηλες νοτες για αντρας ..οπως ολοι θελουμε δουλεια στο οργανο μας παντα θα μαθαινουμε και καλο ειναι να μας κρινουν οι αλλοι και οχι μονοι μας.

    Αυτα ηθελα να πω και αυτη ειναι η γνωμη μου,μην τσακωνεστε για βλακειες!!


    desperatehearts
    13.05.2008, 15:14
    αλλο βασικο που ξεχασα και το λεω γιατι δεν θελω να το παιζω καποιος ειναι οτι δεν ξερω απο φωνητικα 1χρονο σολφεζ εχω κανει δηλαδη τιποτα.ξερω καποια βασικα πραγματα μεσω του συγκροτηματος και με τον καιρο μαθαινω αλλα οχι για μενα δεν τραγουδαω.πιο πολυ δουλευω με το αυτι για τα φωνητικα.
    Vocalist
    13.05.2008, 15:16

    Ρε παιδια οπως ειπε ο φιλος μου ο freddie, εχει εξαντληθει το θεμα με τις οκταβες.... Εχω 4,5 οκταβες full voice και καμια φορα πιανω και 6... Τελειωσε το θεμα σας εχω ολους.....{#emotions_dlg.clap}{#emotions_dlg.happycrazy}{#emotions_dlg.rockon} Ηλιανα η miss Aguilera (την οποια και θαυμαζω πολυ) την ξερει ολη η υφηλιος και για ενα αλλο λογο, περα απο τις φωνητικες ικανοτητες... Τα ειχε με το big boss της Sony....


    desperatehearts
    13.05.2008, 15:58

    Παράθεση:

    Το μέλος Vocalist στις 13-05-2008 στις 15:16 έγραψε...

    Ρε παιδια οπως ειπε ο φιλος μου ο freddie, εχει εξαντληθει το θεμα με τις οκταβες.... Εχω 4,5 οκταβες full voice και καμια φορα πιανω και 6... Τελειωσε το θεμα σας εχω ολους.....{#emotions_dlg.clap}{#emotions_dlg.happycrazy}{#emotions_dlg.rockon} Ηλιανα η miss Aguilera (την οποια και θαυμαζω πολυ) την ξερει ολη η υφηλιος και για ενα αλλο λογο, περα απο τις φωνητικες ικανοτητες... Τα ειχε με το big boss της Sony....



    kala auta poy les kai mpravo soy alla einai poly pswnistiko na les pou ftaneis kai poy oxi.kai oso giatin iliana se ena pragma diafwnw apoti thumamai.auta poy eipe gia ton halford loipon.1.κρινεις εναν μεγαλο τραγουδιστη 2.το painkiller οταν βγηκε ηταν ηδη 30και... 3.δεν πιστευω οτι εχεις παρει αυτα που pairnei ο halford πριν απο καθε Live 4.δεν νομιζω να εχεις κανει περιοδεια οπως ο halford και να τραγουδας καθε μερα στον θεο.!! 5.δεν γνωριζω αν φτανεις halford 6.μακαρι να φτασεις στην ηλικια του και να τραγουδας ετσι γιατι πρεπει λιγο να σκεφτεσε και την ηλικια 7.το πιο βασικο δεν εισαι αντρας!!!!!!!και για τα αντρικα φωνητικα ειναι αρκετα ψηλος.!!!!bye!!!


    desperatehearts
    13.05.2008, 16:00

    sory htan 40!!!!!!


    freddieKrueger
    13.05.2008, 21:02

    Παράθεση:

    Το μέλος -Iliana- στις 02-05-2008 στις 20:46 έγραψε...

    Μα δεν έχω μιλήσει πουθενά για τις προσωπικές μου *δυνατότητες*, ούτε και θα το κάνω. Αν έχω πει κάτι είναι ότι "εν οίδα, ότι ουδέν οίδα", και να προσθέσω σε αυτό και το "γειράσκω αεί διδασκόμενη" και είμαι καλυμμένη!

    Η μετριοφροσύνη μπορεί να είναι για τους μέτριους, αλλά περιαυτολογούν μόνο οι αδαείς, ταπεινή μου γνώμη....



    Υποκλινομαι!!!!!!!!!Πσσσσσσ!!!!!!!!Μονο ενα μικρο προβληματακι...στο 'γειρασκω'το 'γει' θελει η!!!{#emotions_dlg.lol}


    -----------------
    LIFE IS A MISERY ONLY FOR MISERABLE

    [ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : freddieKrueger στις 13-05-2008 21:04 ]


    desperatehearts
    14.05.2008, 08:37

    Παράθεση:

    Το μέλος desperatehearts στις 13-05-2008 στις 15:58 έγραψε...

    Παράθεση:

    Το μέλος Vocalist στις 13-05-2008 στις 15:16 έγραψε...

    Ρε παιδια οπως ειπε ο φιλος μου ο freddie, εχει εξαντληθει το θεμα με τις οκταβες.... Εχω 4,5 οκταβες full voice και καμια φορα πιανω και 6... Τελειωσε το θεμα σας εχω ολους.....{#emotions_dlg.clap}{#emotions_dlg.happycrazy}{#emotions_dlg.rockon} Ηλιανα η miss Aguilera (την οποια και θαυμαζω πολυ) την ξερει ολη η υφηλιος και για ενα αλλο λογο, περα απο τις φωνητικες ικανοτητες... Τα ειχε με το big boss της Sony....



    kala auta poy les kai mpravo soy alla einai poly pswnistiko na les pou ftaneis kai poy oxi.kai oso giatin iliana se ena pragma diafwnw apoti thumamai.auta poy eipe gia ton halford loipon.1.κρινεις εναν μεγαλο τραγουδιστη 2.το painkiller οταν βγηκε ηταν ηδη 30και... 3.δεν πιστευω οτι εχεις παρει αυτα που pairnei ο halford πριν απο καθε Live 4.δεν νομιζω να εχεις κανει περιοδεια οπως ο halford και να τραγουδας καθε μερα στον θεο.!! 5.δεν γνωριζω αν φτανεις halford 6.μακαρι να φτασεις στην ηλικια του και να τραγουδας ετσι γιατι πρεπει λιγο να σκεφτεσε και την ηλικια 7.το πιο βασικο δεν εισαι αντρας!!!!!!!και για τα αντρικα φωνητικα ειναι αρκετα ψηλος.!!!!bye!!!



    sory vocalist xavales eisai e;;;;

     


    -----------------
    j.t

     

     

    [ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : vouliakis στις 14-05-2008 23:34 ]


    Vocalist
    14.05.2008, 19:36

    Ε ναι ρε, δεν πιανω 6 οκταβες full voice, αυτο ειναι υπερβολη, για πλακα το ειπα.


    VOICETEACHER
    15.05.2008, 16:06

    Aυτοι που πιανουν 5-6 οκταβεs .εδω μεσα ,να πανε για Ρεκορ Γκινεs!!!...........{#emotions_dlg.rockon}


    RoCkLiViN2
    15.05.2008, 16:49

    Καλα δεν ειπε κανεις οτι εχει 5 οκταβες....


    JaNick
    15.05.2008, 16:54

    Αν τις πιάνω στο πιάνο πιάνεται??? {#emotions_dlg.tt2}


    killbill2
    19.01.2012, 17:28

    Θα ήθελα να ρωτήσω, αν υπάρχει κάποιος τρόπος ένας μουσικός που ξέρει ένα κομμάτι σε έναν τόνο, να μπορεί κατευθείαν να το παίξει και σε οποιοδήποτε άλλο τόνο, δηλαδή χωρίς να κάτσει να μετατρέψει με μολύβι και χαρτί μια μια τις συγχορδίες ή να χρησιμοποιήσει άλλα μέσα (πχ να πατήσει το κουμπί transpose από το αρμόνιο ή να χρησιμοποιήσει καποτάστο στην κιθάρα).

     

    Γίνεται αυτό; υπάρχει κάποια τεχνική; Εγώ ας πούμε ξέρω ένα κομμάτι από Μι μινόρε. Αν μια τραγουδίστρια μου πει να το παίξουμε εκείνη την ώρα από Λα μινόρε τότε είμαι σε αναμμένα κάρβουνα. Γιατί αυτό που κάνω είναι να σκέφτομαι από μέσα μου τις συγχορδίες στις οποίες ξέρω να το παίζω και γρήγορα να προσθέτω 3 νότες πάνω σε κάθε συγχορδία. Όμως έτσι είμαι πολύ "σφιγμένος" όταν παίζω το κομμάτι. Και αν μου πει να το παίξουμε από Λα ύφεση μινόρε τότε τα πράγματα γίνονται ακόμα πιο σκούρα!

     

    Υπάρχει μήπως άλλος τρόπος;

    [ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : killbill2 στις 19-01-2012 17:30 ]


    giorth
    22.01.2012, 18:32
    Ένας εύκολος τρόπος είναι να βρεις την συσχέτιση των συγχορδιών αρχικά από έναν τόνο και μετά να μπορείς να το βρεις σε έναν άλλον. Πχ το "The passenger" του Iggy Pop που αποτελείται από τις εξής συγχορδίες: Am F C G (Λα- Φα+ Ντο+ Σολ+) Αν χρειαστεί να το παίξω από Μι- ξέρω αυτομάτως πως οι συγχορδίες θα είναι οι Em C G D (Μι- Ντο+ Σολ+ Ρε+) Άλλα παραδείγματα είναι: Λα- Φα+ -> Μι- Ντο+ Ελπίζω να έγινα κατανοητός... :)
    ChristosSt
    23.01.2012, 20:16
    είναι ΑΚΡΙΒΩΣ όπως τα λες κοπελιά!!! θα μπορούσες να ανεβάσεις ένα βίντεο με κάποια ερμηνεία σου μήπως?
    Bassophonix
    19.05.2013, 02:34

    Hλιάνα το head voice και το chest voice δεν είναι τεχνικές είναι τοποθετήσεις, άλλο τεχνική και άλλο τοποθέτηση. Εφόσον τραγουδάς αγγλόφωνο και όχι έντεχνο ελληνικό, θα έπρεπε να έχεις αντιληφθεί ότι το head voice είναι μέσα στο παιχνίδι, δεν με απασχολεί αν θα το βάλεις στην έκταση σου, τη σημασία έχει τη έκταση έχεις; Και 5 οκτάβες ομιλούσες να έχεις, δεν έχει δικαίωμα ΚΑΝΕΙΣ να σου πει τραγούδα σε αυτόν τον τόνο αν εσύ δεν το προτιμάς ή σε κουράζει απίστευτα. Η τονικότητα του κομματιού πρέπει να αλλάζει για να ερμηνευτεί με τον καλύτερο δυνατό τρόπο. Αν η τονικότητα χαλάσει το feel του κομματιού από τη μεριά της κιθάρας, τότε δεν καταλαβαίνω γιατί το συγκεκριμένο κομάτι να μπει στο playlist? Λες και χάθηκαν τα τραγούδια... Αν δεν μπορεί να το κατεβάσει ο κιθαρίστας λόγω περιορισμένων ικανοτήτων, τότε και πάλι γιατί πρέπει να μπει στο playlist? Και αν αυτός ο κιθαρίστας δεν είναι φίλος σου ερασιτέχνης αλλά άγνωστος επαγγελματίας γιατί θα πρέπει να συνεργαστείς μαζί του; 
    Στα λέω γιατί είχα και εγώ τέτοια θέματα άλλα τα ξεπέρασα, πήγα σε υποτίθεται επαγγελματικές μπάντες που είχαν τραγούδια από τζιμ μόρισον και βαν άλλεν στον ίδιο τόνο! Και δεν τον άλλαζαν! Πιθανόν να ψάχνουν τραγουδιστή ακόμα, πιθανόν να βρήκαν κάποιον που να ανέβασε μια οκτάβα πάνω (ή κάτω)  τα τραγούδια που δεν μπορούσε να βγάλει στον original αλλά και αυτό τρανσπόρτο είναι (το οποίο δεν το προτιμώ για ερμηνευτικούς λόγους!)
    Στις μπάντες δεν παίζουμε μιούζικαλ ώστε το δικό σου τρανσπόρτο να επηρρεάσει του άλλου, εκεί ο βαρύτονος θα πάρει το ρόλο του και η σοπράνο τον δικό της. Αν δεν υπάρχει ρόλος για Alto τότε δεν θα πάρεις ρόλο. Δεν μπορεί κανείς να σε κρίνει για τις ικανότητες σου, απλά δεν του κάνεις...
    Και για τους αρκετούς κιθαρίστες που διαφώνησαν, ως και οργανοπαίχτης παράλληλα να πω τα εξής:
    Όταν παίζουμε σε μπάντα σεβόμαστε την "ταστιέρα" που έχει κάτω από τη γλώσσα του ο τραγουδιστής. Το να θέλουμε να πάει στο head voice τις ψιλές είναι ερμηνετικό ζητούμενο αλλά και πάλι αν η "ταστιέρα" του είναι χαμηλότερη από του τραγουδιστή της πρώτης εκτέλεσης τότε... και το head voice πιθανόν να είναι μάπα, ή θα βγει σε σημεία που ερμηνευτικά δεν είναι το ζητούμενο! Όποτε το τρανσπόρτο δεν το γλιτώνεις.
    Το τρανσπόρτο πρέπει να γίνεται. Αλλά δυστυχώς οι περισσότεροι κιθαρίστες δεν το καταλαβαίνουν. Τι και αν έχουν δει άπειρα live με τους δημιουργούς του κομματιού να κουρδίζουν μισό-ένα τόνο κάτω για να βγει το live (στο στούντιο ηχογραφείς ένα τραγούδι και τέρμα δεν σε νοιάζει αν θα μπορείς να πεις το επόμενο), αυτοί επιμένουν πως ο τόνος δεν αλλάζει γιατί ακούγεται άλλο ριφ! Εδώ το αλλάζει ο δημιουργός ρεεεεε και κολάς εσύ; 
    Ένα σωρό κόσμος κράζει έναν από τους μεγαλύτερους ερμηνευτές παγκοσμίως τον JAMES LABRIE επειδή κρακάρει στα live. Και πως να μην κρακάρει; αφού ο πετρούτσι θέλει να πατάει το 24ο τάστο της κιθάρας του και να μην κουρδίζει μισό τόνο κάτω ρε αδερφέ...
    Πραγματικά την επόμενη φορά που θα πάω σε μπάντα που δεν αλλάζει τόνικότητες θα μείνω μόνο αν ο κιθαρίστας έχει 22άρα κιθάρα, και θα του πω να παίξουμε τραγούδι από theater που ακούγεται η κόντρα μι, να δω τι θα μου πει τότε να κατεβάσουμε τον τόνο ή όχι; Για πες μας ρε μεγάλε; ο τζιμ μόρισσον θα έτρωγε άκυρο από την υπερμπάντα σου; γιατί μη μου πεις πως περιμένεις να σου τραγουδήσει βαν άλλεν στο τόνο του βαν άλλεν; και να σωστά να στο βγάλει... ερμηνευτικά θα είναι μούφα, η φωνάρα του είναι εκεί που τραγουδούσε.- 
    Άλλαξε τον τόνο να χαρούν τ' αυτιά σου ή βγάλε το κομμάτι τελείως από το playlist. Έχεις βαρύτονο; Βάλε ένα από SOAD, έχεις υψίφωνο βάλε ένα από Scorpions έχεις μπάσοφωνο βάλε κάτι από paradise lost. Απλά πράματα. Ναι σε καταλαβαίνω είχες έναν μπασοβαρυτονοτενόρο θαυμα της φύσης που σου έφυγε και το playlist το έχεις χιλιοδουλέψει, αλλά... that's life my friend!

    Είχα πάει κάποτε σε μια μπάντα θυμάμαι, πολύ ερασιτεχνική και πολύ χύμα, στη πρώτη πρόβα με πιάνει ο μπασίστας για κάνα μισάωρο με βάζει να πω μερικά ρεφραίν και μερικά κουπλέ, αλλάζοντας τον τόνο. Στην υπόλοιπη πρόβα έλεγε στον κιθαρίστα παίζουμε από ΕΚΕΙ! Πραγματικά έτριβα τα μάτια μου. Αυτό που έπρεπε να έχει μια επαγγελματική μπάντα το είχε η χύμα! 
    Πρέπει όλοι να έχουμε μια κοινή μουσική παιδεία σε ένα σχήμα για να συνυπάρξουμε. Και μουσική παιδεία δεν εννοώ πτυχία από ωδεία, έχω δει κιθαρίστες με πτυχία να μου λένε "μα καλά τα ίδια ακόρντα έχουν τα κομμάτια γιατί το ένα το βγάζεις και το άλλο όχι;!!" και έχω δει και κιθαρίστες να μην ξέρουν καν τι νότες παίζουν και να σε πιάνουν με το αυτί τους!

    Επίσης πρέπει ο τραγουδιστής-ια να έχει ασχοληθεί και με κάνα 2 όργανα για να καταλαβαίνει ή ακόμα και να τεστάρει αν το κομμάτι θα βγει μούφα αν αλλάξει πολύ ο τόνος και αν θα κρατήσει την ταυτότητα του ή όχι. Ακομά και αν είναι δύσκολο να μάθει κάποιο όργανο τα midi γι'αυτό εφευρέθηκαν (ή μάλλον και γι'αυτό). Προσωπικά πιστεύω πως κάθε τραγουδιστής που λέει έλα μωρέ τα ξέρω τα κομμάτια τα τραγουδάω κάθε μέρα, τι να μελετήσω; ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΤΡΑΓΟΥΔΙΣΤΗΣ.
    Αν θες να σε σεβαστούν οι άλλοι σεβάσου τον κόπο τους, σεβάσου ότι θα του πεις ένα κομμάτι στον τάδε τόνο και θα του βγει η πίστη να το βγάλει, ίσως και να ξοδέψει και λεφτά για να σετάρει μια δευτερή κιθάρα στο τάδε κούρδισμα (πώπω τι ωραία πράγματα, που τέτοια τύχη), αν εσύ του πεις μετά τελικά δεν μου βγαίνουν οι χαμηλές του κομματιού, τότε είσαι για ξύλο (από όλη την μπάντα ε...)!

    Και για να τα περιλήψω λίγο όλα:
    - Όργανοπαίχτης που δεν θέλει να αλλάξει τον τόνο στο κομμάτι αλλά μπορεί να το κάνει, είναι τεμπέλης και δεν μας αφορά συνεργασία με τεμπέληδες.
    - Οργανοπαίχτης που θέλει να αλλάξει τον τόνο αλλά δεν μπορεί να το κάνει, δεν ξέρει καλά το όργανό του και κάνουμε υπόμονη μέχρι να το μάθει ή αλλάζουμε το playlist ή δεν μας αφορά συνεργασία μαζί του.
    - Όργανοπαίχτης που μπορεί να αλλάξει τον τόνο αλλά δεν θέλει από ιδεολογία (του στυλ, ούτε ο δημιουργός το άλλαζε στα live άρα κάτι σημαίνει γι'αυτόν η κάθε νότα) τον σεβόμαστε προσπαθούμε όσο περνάει από το χέρι μας να ανταπεξέλθουμε αλλιώς τον αφήνουμε να ψάξει να βρει τον νέο Freddy Mercury. 
    - Όργανοπαίχτης που μπορεί να αλλάξει τον τόνο αλλά δεν θέλει από ιδεολογία (του στυλ, θέλω να το ακούσω όπως την εκτέλεση από το CD) δεν τον σεβόμαστε, τον βάζουμε στο αθόρυβο καλύτερα να βάλουμε το καραόκε να παίζει από την original εκτέλεση. 

    *Φυσικά υπάρχει και η εξαίρεση ο οργανοπαίχτης να είναι ΦΙΛΟΣ σου και να αλλάζει ο τόνος για εκείνον που δεν μπορεί να παίξει στην τονικότητα του original κομματιού. Τότε εσύ κάτσε και βγάλτο με τη φωνή σου στο τόνο που βολεύει τον ερασιτέχνη φίλου σου και άμα το βγάλεις μαγκιά σου (καμιά φορά αυτές είναι και οι καλύτερες εκτελέσεις!).

    - Τραγουδιστής που δεν λέει τον τόνο του και τον ψάχνουν οι άλλοι στην πρόβα δεν σέβεται τους άλλους ή δεν έχει αποκτήσει ακόμα την κατάρτιση να διευκολύνει τους άλλους. 

    - Τραγουδιστής που δεν μπορεί να καταλάβει πως η κιθάρα είναι ένα όργανο που 'χει το δικό της χαρακτήρα και ότι αν της κατεβάσεις τον τόνο στον πάτο ίσως ακουστεί μούφα, (όπως και αν βάλεις καποτάστο στο θεό το χέρι του κιθαρίστα θα θέλει δεύτερη ταστιέρα) δεν σέβεται τη μουσική ως σύνολο δεν αξίζει να συνεργαζόμαστε μαζί του, ας μάθει κιθάρα ή πιάνο και ας συνοδεύει μόνος του τον εαυτό του.

    ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΚΑΙ ΑΛΛΟΥ ΠΟΡΤΟΚΑΛΙΕΣ ΠΟΥ ΚΑΝΟΥΝ ΠΟΡΤΟΚΑΛΙΑ...

    *Φυσικά υπάρχει η εξαίρεση που ο τραγουδιστής να είναι φίλος σου και αλλάζεις το playlist για πάρτι του ή παίζεις το κομμάτι αλλιώς (και εκεί είναι που γίνονται οι καλύτερες εκτελέσεις ;P).


    1. Όποιος πιστεύει είτε είναι οργανοπαίχτης είτε τραγουδιστής ότι το μουσικό όργανο της φωνής είναι εύκολη υπόθεση που δεν απαιτεί χρόνο και δουλειά να πάψει να το πιστεύει.

    2. Όποιος πιστεύει είτε είναι οργανοπαίχτης είτε τραγουδιστής ότι στη ΔΙΑΣΚΕΥΗ πρέπει να ακουστεί ίδιο ακόμη και το καμπανάκι που ακούστηκε πριν τη γέφυρα στο τάδε κομμάτι στο studio version δεν είναι καλλιτέχνης και ας είναι επαγγελματίας μουσικός.

    3. Όποιος δεν συμφωνεί μαζί μου, αργά ή γρήγορα θα συμφωνήσει{#emotions_dlg.scared}

    4. Όποιος συμφωνεί μαζί μου και ψάχνει τραγουδιστή για την μπάντα του ας μου στείλει pm{#emotions_dlg.happycrazy} :P




    freddieKrueger
    19.05.2013, 14:30

    Καλημέρα φίλε μου...όλα όσα γράφεις και περι-γράφεις με βρίσκουν 100 τα 100 σύμφωνο!Κατά καιρούς είχα να αντιμετωπίσω κι εγώ το ίδιο πρόβλημα με άρνηση τρανσπόρτου από την πιανίστρια κτλ...με τη δικαιολογία πως τα κομμάτια είναι ιερά και πως οφείλουμε να σεβαστούμε τον τόνο στον οποίο τα συνέλαβε ο συνθέτης...

    Όπως έχω παρατηρήσει σε πολλά live πως ο καλλιτέχνης που τραγουδά λέει το κομμάτι του σε χαμηλότερο τόνο...αυτό το φαινόμενο δεν παρατηρείται μόνο σε μετρίων δυνατοτήτων φωνές,αλλά και σε πολύ καλούς τραγουδιστές με μεγάλη έκταση φωνής που στα κάτω όρια φτάνει τους μπάσσους και στα άνω τους τενόρους...βλέπε Βασίλης Παπακωνσταντίνου πχ...

    Τεσπα...για μένα έχουν χρέος και οι δύο πλευρές να μελετάνε...και ο οργανοπαίχτης να είναι καλά διαβασμένος και λιγότερ τεμπέλης για τρανσπόρτο όπου αυτό φυσικά είναι εφικτό και ανθρωπίνως δυνατό για το επίπεδο του οργανοπαίχτη και ο τραουδιστής να μελετά και να αυξάνει με σεβασμό την έκταση τησ φωνής του...πχ 1 ημιτόνιο το χρόνο προς τα πάνω η προς τα κάτω...έτσι οι έμπεροι πλεον μουσικοί θα μπορούν να έχουν μια ευκολότερη μεταξύ τους συννενόηση!Smile


    Bassophonix
    19.05.2013, 23:01

    Παράθεση:

    Το μέλος freddieKrueger στις 19.05.2013, 14:30 έγραψε...

    Καλημέρα φίλε μου...όλα όσα γράφεις και περι-γράφεις με βρίσκουν 100 τα 100 σύμφωνο!Κατά καιρούς είχα να αντιμετωπίσω κι εγώ το ίδιο πρόβλημα με άρνηση τρανσπόρτου από την πιανίστρια κτλ...με τη δικαιολογία πως τα κομμάτια είναι ιερά και πως οφείλουμε να σεβαστούμε τον τόνο στον οποίο τα συνέλαβε ο συνθέτης...

    Όπως έχω παρατηρήσει σε πολλά live πως ο καλλιτέχνης που τραγουδά λέει το κομμάτι του σε χαμηλότερο τόνο...αυτό το φαινόμενο δεν παρατηρείται μόνο σε μετρίων δυνατοτήτων φωνές,αλλά και σε πολύ καλούς τραγουδιστές με μεγάλη έκταση φωνής που στα κάτω όρια φτάνει τους μπάσσους και στα άνω τους τενόρους...βλέπε Βασίλης Παπακωνσταντίνου πχ...

    Τεσπα...για μένα έχουν χρέος και οι δύο πλευρές να μελετάνε...και ο οργανοπαίχτης να είναι καλά διαβασμένος και λιγότερ τεμπέλης για τρανσπόρτο όπου αυτό φυσικά είναι εφικτό και ανθρωπίνως δυνατό για το επίπεδο του οργανοπαίχτη και ο τραουδιστής να μελετά και να αυξάνει με σεβασμό την έκταση τησ φωνής του...πχ 1 ημιτόνιο το χρόνο προς τα πάνω η προς τα κάτω...έτσι οι έμπεροι πλεον μουσικοί θα μπορούν να έχουν μια ευκολότερη μεταξύ τους συννενόηση!Smile



    Ε εντάξει όταν η Whitney Houston και οι theater π.χ. δεν αλλάζουν τον τόνο του κομματιού ίσως όντος να οφείλουμε να το σεβαστούμε. Αν και δεν ξέρω για ποιους συνθέτες είπε τη δικαιολογία η πιανίστρια (και μου φαίνεται παράξενο που το είπε πιανίστρια), υπάρχουν συνθέτες που έδωσαν το κομάτι τους σε περισσότερους από 1 ερμηνευτές και το έδωσαν φυσικά σε άλλο τόνο (π.χ. ο Μικρούτσικος που έδινε το ίδιο κομμάτι στον Κούτρα και τον Παπακωνσταντίνου).
    Δεν τραγουδάνε σε χαμηλότερη τονικότητα απλά τραγουδάνε μια τρίτη κάτω ώστε να μην κουράσουν τη φωνή τους γιατί όπως είπα και πιο πάνω, στο στούντιο λες ένα τραγούδι και τέλος δεν σε νοιάζει αν θα κουράσεις τη φωνή. Το κάνουν πολλοί ακόμα και ο τραγουδιστής των theater αλλά δεν φταίει αυτός, φταίει η νοοτροπία όλης της μπάντας. Προσωπικά προτιμώ να ακούσω τη μελωδία κατεβασμένη παρά να ακούσω τις δεύτερες για πρώτες. 
    Δεν συμφωνώ ότι πολύ καλός τραγουδιστής κρίνεται από την έκταση της φωνής του. Θεωρώ πολύ πιο καλό τραγουδιστή κάποιον που θα πει με θράσσος, "Μάγκα μου ο τόνος είναι αυτός και εκεί θα βγει καλύτερο" και όντως να βγει, όχι από τεμπελιά αλλά μέσα από μελέτη δική του, θεωρώ πολύ καλύτερο έναν τραγουδιστή που τραγουδάει μιαμιση οκτάβα αντί για τρεις αλλά την τραγουδάει πάντα με το καλύτερο δυνατό τρόπο, παρά κάποιον που τραγουδάει 3 οκτάβες και το αποτέλεσμα είναι άνοστο. Δε σημαίνει πάντα ότι τα άκρα μας είναι και τα ωραία μας. Προσωπικά (για να μη παρεξηγηθώ) τα κάτω όρια μου φτάνουν τους μπάσσους και τα άνω όρια μου φτάνουν τους υψίφωνους (όπως το παράδειγμα που έδωσες), αλλά αυτό δε σημαίνει ότι πρέπει να τραγουδάω στον τόνο που θέλει ο άλλος για να βολέψω το όλο σύστημα. Το θεωρώ μεγάλο εργαλείο μεν όμως είναι επικύνδυνο να καθορίσει την ερμηνεία του κομματιού. Δεν συμφωνώ (αν αυτό εννοούσες), ούτε πως μεγάλοι τραγουδιστές είναι αυτοί με την υπερέκταση και ούτε πιστεύω ότι ο τραγουδιστής ωφείλει να αυξάνει την έκταση του για να έχουν μια ευκολότερη συνενόηση, ωφείλει να την αυξάνει ώστε να μην αφήσει οποιοδήποτε χαρακτηριστικό του οργάνου του (γιατί για μουσικό όργανο πρόκειτε) ανεκμετάλλευτο και όταν θα βρεθεί η ώρα να το εκμεταλλευτεί αυτό να το εκμεταλλευτεί. Αυτή η ώρα όμως δεν θα είναι η ώρα της ευκολίας. 

    Τον τόνο στο τραγούδι τον καθορίζει η ερμηνεία, ούτε η διευκόλυνση του τραγουδιστή ούτε η διευκόλυνση του κιθαρίστα ούτε η ιεοροσύνη του συνθέτη. Όσο μεγάλη έκταση και αν έχει η φωνή σου στη περίπτωση που είσαι βαρύτονος και βγάζεις τενορικές νότες, αυτές θα βγαίνουν με περισσότερη πίεση από μεριάς σου και λογικά μεγαλύτερο άνοιγμα στο στόμα από ότι ο τενόρος που οι δικές σου δεν θα είναι οι ακραίες του. Οπότε η ερμηνεία σου μπορεί να βγεί πιο ζορισμένη, σε ένα σημείο που δε χορούν υπερβολές... και φυσικά εδώ επανέρχεται το ζήτημα πως πρέπει να βγει το live ώστε να είσαι ξεκούραστος. Εδώ... αλλάζεις χορδές στην ακουστική και μετά από ένα live μπορεί να θέλουν άλλαγμα!
    Όλα αυτά είναι τεχνικά θέματα που μπορεί να εμποδίσουν την τέχνη να βγει προς τα έξω ή να την αναδείξουν. Αν ένας μπάσσος π.χ. τραγουδάει στα άκρα του γιατί οι στίχοι σε εκείνο το σημείο τον οδήγησαν να φτάσει τη φωνή του εκεί συνθετικά (π.χ. στη νότα μι που είναι και συνήθως το άκρο του μπάσσου) θα ακούσεις και το ανάλογο ζόρι στην ερμηνεία το οποίο εγώ το χαρακτηρίζω πολίτιμο, αν μου βάλεις το κομμάτι σε ένα τενόρο που η μι απέχει αρκετά από τα άκρα του τότε το κομμάτι θα βγεί σούπα!

    Προφανώς και ο τόνος τότε πρέπει να ανέβει, ακόμα και αν τον τεμπέλη τραγουδιάρη τον βολεύει να τραγουδάει εκεί γιατί του παρέχει ασφάλεια. Ο τραγουδιάρης ασφαλής, ο κιθαρίστας ασφαλής, η ερμηνεία όμως ΙΣΩΣ να πάει κατά διαόλου. Είναι σαν να παίζει μια ομάδα μπαλάρα και να μη βάζει γκόλ ή το αντίθετο.

    Εγώ πιστεύω πως η πιανίστρια απλά απέφυγε να μπει στο κόπο με το πρόσχυμα ο τόνος είναι ιερός. Ας πάει στους ψάλτες τις εκκλησίας που εκεί τα σύμβολα είναι νότα πάνω νότα κάτω να μας πει τι είναι ιερό και τι όχι. 

    Η μουσική έχει νότες και τα λόγια συλλαβές και αυτό που έχει σημασία είναι η λέξη και όχι η συλλαβή. Αυτό ακολουθεί και στη μουσική οπότε η σημασία δίνεται στα διαστήματα μεταξύ των νοτών. Ο συνθέτης λέει Χ=0 από εκεί και πέρα ο οποιοσδήποτε μπορεί να πεί Χ+2=2, το χ μηδέν θα παραμείνει...

    Αυτή είναι η γνώμη μου, όποιος αρνείτε να την ασπαστεί ας πάει να πάρει μια φλογέρα με τονικότητα στη Ρε κλίμακα και ότι είναι γραμμένο στη Μι κλίμακα να μην προσπαθήσει να το παίξει γιατί θα λείπει η ρε δίεση.

    [ τροποποιήθηκε από τον/την Bassophonix, 19-05-2013 23:23 ]