ελληνική μουσική
501 online   ·  208.889 μέλη

Μέθοδος Φωνητικής

grey
Περαστική Νότα
Chat
10.10.2008, 23:27

Καλησπέρα σας, είμαι καινούργιος στο forum και θα ήθελα να ρωτήσω για τα φωνητικά.

Ασχολούμαι με το τραγούδι, τραγουδάω Λαϊκά κυρίως διαφόρων ειδών αλλά και έντεχνα.

Από μικρός πήγαινα σε ένα ωδείο και έκαμνα τραγούδι χωρίς όμως να κάνω ασκήσεις φωνητικής, αναπνοές, να ανοίγω το στόμα κτλ, τραγουδούσα δηλάδή αλλά όχι σωστά η φωνη έβγαινε απο τον λαιμό, και έβγαινε πολλύ ζορισμένη κτλ.

Τον περασμένο χειμώνα ξεκινησα φωνητικά με ενανα δάσκαλο ο οποίος ασχολείται επαγγελματικά με το τραγούδι, μια φορά την εβδομάδα απο μια ώρα.

Την μισή ώρα κάναμε ασκήσεις φωνητικής μου έβαζε να λέω κάτι ΝΗ - Ε - Ο - Α κτλ,

και κάτι άλλες ακήσεις, και την άλλη μισή κάναμε ρεπερτόριο όπου ο σκοπός ήτανε να εφαρμόσουμε τις ασκήσεις φωνητικής επάνω στο τραγούδι, αλλά και να μάθουμε τραγούδια για να διευρύνουμε το ρεπερτόριο.

Μου έλεγε να ανοίγω υπερβολικά το στόμα για να βγαίνουν καθάρα οι λέξεις και τα σύμφωνα, και να πέρνω ανάσα προς τα έξω γεμίζοντας την κοιλιά με αέρα και μετά να σπρώχνω προς τα πίσω και να στέλνω προς τα επάνω τον αέρα ξοδεύοντας σωστά όμως την αναπνοή για να φτάσει ,για παράδειγμα στις ακήσεις για να προλάβω να πω όλα τα σύμφωνα έτσι ώστε να βγαίνουν καθαρά και γεμάτα , για παράδειγμα το Α να βγει καθαρό σαν καμπάνα.

Μπορώ να πω ότι έχω μια μικρή διαφορά δηλάδη απο τότε που κάνω τις ακήσεις δεν έχει κλείσει η φωνή μου, προσπαθώ να τραγουδάω απο το διάφραγμα και όχι από το λαιμό αλλά δεν μπόρεσα να καταλάβω πως να κάνω αυτήν την τεχνική που μου έδειξε μου φαίνεται πολλύ δύσκολο, στην ουσία δεν καταλαβαίνω τίποτα απο αυτά που μου λέει.

Κάνω βέβαια τις ασκήσεις και μόνος μου αλλά όταν τραγουδάω και στις ακήσεις δέν ξέρω πως να γεμίζω το διάφραμα με αέρα και μετά να τον στέλνω προς τα επάνω για να τραγουδήσω σωστά, μερικές φορέ το κάνω σωστά δηλαδή βγαίνει καθαρή και γεμάτη η φωνή με αέρα αλλά το κάνω κατα τύχη.

Τι θα μου λέγατε να κάνω, να συνεχίσω φέτος να κάνω με αυτόν τον δάσκαλο μαθήματα ή να πάω κάπου αλλού. Επίσης ήθελα να σας ρωτήσω εάν γνωρίζεται στην Θεσσαλονίκη σχολές που να διδάσκουν φωνητικά στο κέντρο, Αριστοτέλους, Τσιμισκί, Αιγνατία κάπου κατα `κει, αλλά θέλω να γίνεται σωστή δουλειά να υπάρχει μεταδοτικότητα απο τον καθηγητή.

Σας ζητώ συγνώμη εάν γίνομαι κουραστικός και αν μπέρδεψα κάποια πράγματα μεταξύ τους.

 

 

[ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : grey στις 10-10-2008 23:31 ]

 

[ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : grey στις 10-10-2008 23:33 ]

 

[ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : grey στις 10-10-2008 23:37 ]


#1   
VOICETEACHER
Φθασμένος
Chat
11.10.2008, 16:35

Πρωτον,μια φορα την εβδομαδα ,ειναι λιγο για να παρειs μπροs....Σε πρωτη φαση ετσι οπωs τα λεs ,ψιλοσωστα τα βρισκω αυτα που σου λεει ο δασκαλοs σου,τωρα ,απο δω και περα ,θελει δουλεια,και εξασκιση,και βαλε ακομα μια ωρα με τον δασκαλο σου.Η αν επιλεξειs να αλλαξειs ,προσεξε που θα παs.{#emotions_dlg.rockon}


#2   
grey
Περαστική Νότα
Chat
11.10.2008, 19:37

Ναι οπωσδήποτε χρειάζεται ακόμη μια ώρα.

Ευχαριστώ για την απάντηση.

 

 

[ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : grey στις 11-10-2008 19:44 ]


#3   
Marylinda
Περαστική Νότα
Chat
11.10.2008, 21:54

signomi paidia k mena i daskala mu ta idia mu leei k ego diskoleyome t ksexnao ala sigura beltionome,

meta apo poso kairo theli 2i ora?

Afiste mu minima

Eyxaristo!{#emotions_dlg.biggrin}


#4   
freddieKrueger
Βετεράνος
Chat
12.10.2008, 02:37

Παράθεση:

Το μέλος grey στις 10-10-2008 στις 23:27 έγραψε...

Καλησπέρα σας, είμαι καινούργιος στο forum και θα ήθελα να ρωτήσω για τα φωνητικά.

Ασχολούμαι με το τραγούδι, τραγουδάω Λαϊκά κυρίως διαφόρων ειδών αλλά και έντεχνα.

Από μικρός πήγαινα σε ένα ωδείο και έκαμνα τραγούδι χωρίς όμως να κάνω ασκήσεις φωνητικής, αναπνοές, να ανοίγω το στόμα κτλ, τραγουδούσα δηλάδή αλλά όχι σωστά η φωνη έβγαινε απο τον λαιμό, και έβγαινε πολλύ ζορισμένη κτλ.

Τον περασμένο χειμώνα ξεκινησα φωνητικά με ενανα δάσκαλο ο οποίος ασχολείται επαγγελματικά με το τραγούδι, μια φορά την εβδομάδα απο μια ώρα.

Την μισή ώρα κάναμε ασκήσεις φωνητικής μου έβαζε να λέω κάτι ΝΗ - Ε - Ο - Α κτλ,

και κάτι άλλες ακήσεις, και την άλλη μισή κάναμε ρεπερτόριο όπου ο σκοπός ήτανε να εφαρμόσουμε τις ασκήσεις φωνητικής επάνω στο τραγούδι, αλλά και να μάθουμε τραγούδια για να διευρύνουμε το ρεπερτόριο.

Μου έλεγε να ανοίγω υπερβολικά το στόμα για να βγαίνουν καθάρα οι λέξεις και τα σύμφωνα, και να πέρνω ανάσα προς τα έξω γεμίζοντας την κοιλιά με αέρα και μετά να σπρώχνω προς τα πίσω και να στέλνω προς τα επάνω τον αέρα ξοδεύοντας σωστά όμως την αναπνοή για να φτάσει ,για παράδειγμα στις ακήσεις για να προλάβω να πω όλα τα σύμφωνα έτσι ώστε να βγαίνουν καθαρά και γεμάτα , για παράδειγμα το Α να βγει καθαρό σαν καμπάνα.

Μπορώ να πω ότι έχω μια μικρή διαφορά δηλάδη απο τότε που κάνω τις ακήσεις δεν έχει κλείσει η φωνή μου, προσπαθώ να τραγουδάω απο το διάφραγμα και όχι από το λαιμό αλλά δεν μπόρεσα να καταλάβω πως να κάνω αυτήν την τεχνική που μου έδειξε μου φαίνεται πολλύ δύσκολο, στην ουσία δεν καταλαβαίνω τίποτα απο αυτά που μου λέει.

Κάνω βέβαια τις ασκήσεις και μόνος μου αλλά όταν τραγουδάω και στις ακήσεις δέν ξέρω πως να γεμίζω το διάφραμα με αέρα και μετά να τον στέλνω προς τα επάνω για να τραγουδήσω σωστά, μερικές φορέ το κάνω σωστά δηλαδή βγαίνει καθαρή και γεμάτη η φωνή με αέρα αλλά το κάνω κατα τύχη.

Τι θα μου λέγατε να κάνω, να συνεχίσω φέτος να κάνω με αυτόν τον δάσκαλο μαθήματα ή να πάω κάπου αλλού. Επίσης ήθελα να σας ρωτήσω εάν γνωρίζεται στην Θεσσαλονίκη σχολές που να διδάσκουν φωνητικά στο κέντρο, Αριστοτέλους, Τσιμισκί, Αιγνατία κάπου κατα `κει, αλλά θέλω να γίνεται σωστή δουλειά να υπάρχει μεταδοτικότητα απο τον καθηγητή.

Σας ζητώ συγνώμη εάν γίνομαι κουραστικός και αν μπέρδεψα κάποια πράγματα μεταξύ τους.

 

 

[ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : grey στις 10-10-2008 23:31 ]

 

[ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : grey στις 10-10-2008 23:33 ]

 

[ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : grey στις 10-10-2008 23:37 ]



Φιλε μου καλησπερα!Εχω ορισμενες αποριες:1)Αφου στο Ωδειο που πηγαινες δεν εκανες ασκησεις και τραγουδαγες απαιδευτος,τοτε ποιος ο λογος που πηγαινες?Μονο και μονο για να εισαι τονικα σωστος πανω στη μελωδια της συνοδειας ενος πιανου?

2)Με τον καινουριο καθηγητη σου τι νοιωθεις στο τελος καθε μαθηματος?Κλεινει καθολου ο λαιμος σου?Ποναει?Βραχνιαζεις?

Νομιζω παντως οτι η μια φορα τη βδομαδα ειναι υπεραρκετη..δεν παιζει ρολο το ποσες φορες τη βδομαδα θα κανεις για να φτιαξεις τη φωνη σου...την τσεπη του δασκαλου ισως...

Αυτο που παιζει ρολο ειναι να εχεις υπομονη και να μπορεις να κατανοεις τι ζηταει καθε φορα απο σενα ο δασκαλος σου...Εκεινη η διδακτικη ωρα δεν ειναι μονο για επιτοπου βελτιωση της φωνης σου...ειναι κι ενας 'οδηγος' για το να παρεις 'δουλεια' για το σπιτι...δηλαδη να μαθεις να ανασαινεις σωστα ΧΩΡΙΣ ΗΧΟ στην αρχη,,κοκ..Αυτο δεν το πετυχαινεις με εξτρα μαθηματα,αλλα με ΠΡΟΣΩΠΙΚΗ δουλεια πανω σε αυτα που σου λεει ο δασκαλος...

Να κλεισω τελος λεγοντας οτι ειναι φυσει αδυνατο να μαθεις να τραγουδας 'απο το διαφραγμα' μεσα σε λιγο καιρο και να μη 'βαζεις λαιμο'(λες και ολα αυτα ειναι υπο τον ελεγχο σου)...Πρεπει να μαθεις να εκτελεις με ακριβεια τις ασκησεις που σου λεει ο δασκαλος και να εχεις υπομονη,μα πολυ υπομονη...Εμενα μου πηρε 2 χρονια(!!!)για να καταλαβω τι σημαινει να τραγουδας απο το διαφραγμα και να μη βαζεις λαιμο!!!Κι ακομη δεν μπορω να πω οτι τραγουδαω πολυ καλα,θελω δουλεια,αλλα μ αρεσει πολυ το τραγουδι κι ετσι δε με πειραζει!!!{#emotions_dlg.biggrin}

 


-----------------
LIFE IS A MISERY ONLY FOR MISERABLE

[ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : freddieKrueger στις 12-10-2008 02:43 ]


#5   
caterina08
Συγχορδία Ματζόρε
Chat
12.10.2008, 13:59

Λοιπον ολα τα πραγματα δεν ειναι ροδινα. αν ηταν τοτε ολοι θα ηταν τενοροι, σοπρανο και πιανιστες η βιολιστες. αφου εισαι στα ωδεια απο νωρις θα γνωριζεις πολυ καλα πως ο αριθμος των τελειοφοιτων σπουδαστων τοσω ανωτερων θεωριτικων οσο και οργανω δεν εχει καμια απολυτως σχεση με αυτον οταν αρχιζανε τα μαθηματα. και ο λογος???????/ Τα βρησκουν σκουρα γιατι το βλεπουν σαν ευκαιρια για διαλειμμα. Δεν ειναι ομως ετσι τα πραγματα. καθε αρχη και δυσκολη. Μετα θ' αρχισει να σου αρεσει και να τη βρησκεις να τραγουδας και αργοτερα μετα απο αρκετες δυσκολειες θα αρχισεις να τραγουδας κανονικα. Σε σχεση με τον τροπο διδασκαλειας ο καθηγητης σου για να σου κανει μαθημα δεν ειναι και ασχετος. Τωρα εσυ οπως και εγω που προσφατα αρχισα μαθηματα κλασικου τραγουδιου ειμαστε στη φαση που μαθαινουμε την αλφαβητα. Ασχετα απο τα 5 χρονια σολφεζ που απλα μαθαινεις να πατας σωστα στις νοτες και στον τονο και σε βοηθα στο ντικτε. αυτος ειναι ο τροπος που ελευθερωσει τη φωνη σου σε σημειο που να κανεις τον ακροατη να ανατριχιασει. μαθητες της καθηγητριας μου αρχισαν χωρις καλα καλα να βγαζουν φωνη και τωρα ειναι στο πτυχιο και οταν τους ακοθς νομιζεις πως τραγουδαν αγγελοι.............Περα απο την πλακα μην υποτιμας τιποτα!


#6   
sakisarabatzis
Σολίστ
Chat
13.10.2008, 16:09

Σ αυτες τις περιπτώσεις δεν εχει σημασία η ποσότητα ρεπερτορίου,αλλα η ποιοτητα και πολυ σωστα γινονταν φωνητικες ασκήσεις. Εκει στηρίζεται ολη η δουλειά.Να μάθει ο μαθητής να χρησιμοποιει τους χώρους του διαφράγματος στις χαμηλές,μεσαιες και ψηλές νότες της εκτασης της φωνής του σε συνδυασμό με τη μάσκα.Ο αέρας να γίνει ηχος και να εχει στηριγμα η φωνη.Αυτό θα τη δώσει ζωή, εξέλιξη,ποιότητα και ποσότητα..Αλλά οι μαθητες θέλουν γρήγορα ολα να τα μάθουν.Αυτό δε γίνεται στη φωνητική,χρειαζεται δουλεια και χρόνος ωριμότητας.Αυτο ειναι που θα δικαιώσει και το δάσκαλο και τον μαθητή.Και φυσικά για μένα ΔΕΝ ΙΣΧΥΕΙ η φωνή να μετριέται με το κορμί,αλλα μονο με τη δουλεια,τη σπουδή και την μακρόχρονη τριβή σ οποιο τομέα της μουσικης και αν υπηρετεί κανείς.Πρεπει να εχουμε υπ οψη μας στο αμεσα μέλλον και απο Βουλγαρία αλλα και απο αλλες χωρες της ΕΕ θα ερχονται και θα πλαισιώνουν με φθηνα μεροκάματα τα νυχτομάγαζα {οπως εξάλλου συμβαίνει και σε πολλα αλλα επαγγελματα]και ας το πω και ετσι αν το θέλετε...πανέμορφες κοπέλες με φωνητικά προσόντα και γνώσεις χορου,μουσικής απο ανωτατες ακαδημίες ΚΑΛΩΝ ΤΕΧΝΩΝ του Εξωτερικου.Εκει θα δυσκολέψουν ακομα πιο πολυ τα πράγματα....δεν θα ειναι μόνο σοου αλλα και ποιοτητα....γι αυτο δάσκαλοι και μαθητές ας αναλάβουμε την ευθύνη,,,,,,οψομεθα


#7   
grey
Περαστική Νότα
Chat
13.10.2008, 19:04

 

Φιλε μου καλησπερα!Εχω ορισμενες αποριες:1)Αφου στο Ωδειο που πηγαινες δεν εκανες ασκησεις και τραγουδαγες απαιδευτος,τοτε ποιος ο λογος που πηγαινες?Μονο και μονο για να εισαι τονικα σωστος πανω στη μελωδια της συνοδειας ενος πιανου?

2)Με τον καινουριο καθηγητη σου τι νοιωθεις στο τελος καθε μαθηματος?Κλεινει καθολου ο λαιμος σου?Ποναει?Βραχνιαζεις?

Νομιζω παντως οτι η μια φορα τη βδομαδα ειναι υπεραρκετη..δεν παιζει ρολο το ποσες φορες τη βδομαδα θα κανεις για να φτιαξεις τη φωνη σου...την τσεπη του δασκαλου ισως...

Αυτο που παιζει ρολο ειναι να εχεις υπομονη και να μπορεις να κατανοεις τι ζηταει καθε φορα απο σενα ο δασκαλος σου...Εκεινη η διδακτικη ωρα δεν ειναι μονο για επιτοπου βελτιωση της φωνης σου...ειναι κι ενας 'οδηγος' για το να παρεις 'δουλεια' για το σπιτι...δηλαδη να μαθεις να ανασαινεις σωστα ΧΩΡΙΣ ΗΧΟ στην αρχη,,κοκ..Αυτο δεν το πετυχαινεις με εξτρα μαθηματα,αλλα με ΠΡΟΣΩΠΙΚΗ δουλεια πανω σε αυτα που σου λεει ο δασκαλος...

Να κλεισω τελος λεγοντας οτι ειναι φυσει αδυνατο να μαθεις να τραγουδας 'απο το διαφραγμα' μεσα σε λιγο καιρο και να μη 'βαζεις λαιμο'(λες και ολα αυτα ειναι υπο τον ελεγχο σου)...Πρεπει να μαθεις να εκτελεις με ακριβεια τις ασκησεις που σου λεει ο δασκαλος και να εχεις υπομονη,μα πολυ υπομονη...Εμενα μου πηρε 2 χρονια(!!!)για να καταλαβω τι σημαινει να τραγουδας απο το διαφραγμα και να μη βαζεις λαιμο!!!Κι ακομη δεν μπορω να πω οτι τραγουδαω πoλλυ καλα,θελω δουλεια,αλλα μ αρεσει πολυ το τραγουδι κι ετσι δε με πειραζει!!!

 

Καλησπέρα και πάλι, ευχαριστώ πολλύ για τις απαντήσεις σας.

Να απαντήσω λίγο στον freddieKrueger.

1) Ο λόγος που πήγαινα στο ωδείο ήταν απλώς για να κάνω το κέφι μου, όχι πως θα ασχολιόμουνα επαγγελματικά με το τραγούδι αλλά γιατί μου αρέσει πολλύ να τραγουδάω.

Ήμουνα όμως και μικρός και δεν το είχα πάρει στα σοβάρα το πράγμα.

Όσπου πριν από 1 περίπου χρόνο αποφάσισα να ασχολιθώ επαγγελματικά με το τραγούδι και τη Μουσική, και πέρισυ που ξεκίνησα τις σπουδές μου αποφάσισα να κάνω φωνητικά για να μάθω να τραγουδάω σωστά.

2) Τώρα με τον καινούργιο μου καθηγητή στο τέλος κάθε μαθήματος δεν νοιώθω να πονάει ο λαιμός μου ούτε να κλείνει και να βραχνιάζει η φωνή μου, αλλά απογοητεύομαι και νευριάζω γιατί δεν μπορώ να τον καταλάβω και να μπορέσω να κάνω την τεχνική αυτήν που μου δείχνει για να τραγουδήσω σωστά, και ειδικά στην αρχή δεν έκαμνα τίποτα τώρα σαν να κάτι πάει να γίνει, αλλά τώρα κάνω και από μόνος μου τις ασκήσεις, άσχετα που αυτός μου είπε ότι καλύτερα να τις κάνουμε μαζί μέχρι να τις καταλάβω και μετά μπορώ και μόνος μου, αλλά εγώ δεν μπορώ να μείνω με σταυρωμένα τα χέρια και να περιμένω πότε θα έρθει η μέρα που θα κάνω φωνητικά γι`αυτό και τις κάνω και μόνος μου. Αλλά όπως λέτε και εσείς θέλει πολύ υπομονή και επιμονή πρέπει να μην το βάλω κάτω.

 

 

 

Λοιπον ολα τα πραγματα δεν ειναι ροδινα. αν ηταν τοτε ολοι θα ηταν τενοροι, σοπρανο και πιανιστες η βιολιστες. αφου εισαι στα ωδεια απο νωρις θα γνωριζεις πολυ καλα πως ο αριθμος των τελειοφοιτων σπουδαστων τοσω ανωτερων θεωριτικων οσο και οργανω δεν εχει καμια απολυτως σχεση με αυτον οταν αρχιζανε τα μαθηματα. και ο λογος???????/ Τα βρησκουν σκουρα γιατι το βλεπουν σαν ευκαιρια για διαλειμμα. Δεν ειναι ομως ετσι τα πραγματα. καθε αρχη και δυσκολη. Μετα θ' αρχισει να σου αρεσει και να τη βρησκεις να τραγουδας και αργοτερα μετα απο αρκετες δυσκολειες θα αρχισεις να τραγουδας κανονικα. Σε σχεση με τον τροπο διδασκαλειας ο καθηγητης σου για να σου κανει μαθημα δεν ειναι και ασχετος. Τωρα εσυ οπως και εγω που προσφατα αρχισα μαθηματα κλασικου τραγουδιου ειμαστε στη φαση που μαθαινουμε την αλφαβητα. Ασχετα απο τα 5 χρονια σολφεζ που απλα μαθαινεις να πατας σωστα στις νοτες και στον τονο και σε βοηθα στο ντικτε. αυτος ειναι ο τροπος που ελευθερωσει τη φωνη σου σε σημειο που να κανεις τον ακροατη να ανατριχιασει. μαθητες της καθηγητριας μου αρχισαν χωρις καλα καλα να βγαζουν φωνη και τωρα ειναι στο πτυχιο και οταν τους ακοθς νομιζεις πως τραγουδαν αγγελοι.............Περα απο την πλακα μην υποτιμας τιποτα!

Όταν λες μαθήματα κλασικού τραγουδιού εννοείς Μονωδία?

 

Συγνώμη που τα έβαλα έτσι αλλά δεν ξέρω πως το βάζουμε σε παράθεση αν μπορείτε πες τε μου.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

[ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : grey στις 14-10-2008 14:33 ]


#8   
BAGRATION
Σολίστ
Chat
13.10.2008, 20:43

Γειά σου φίλε!!!!

Για παράθεση γράψε :

[QUOTE ]

βάλε το κείμενο και μετά γράψε

[/QUOTE ]

(γράψ' τα όμως χωρίς κενό μεταξύ του "Ε " και του " ] " )

Η αλλιώς πάτα εκέι που λέει "παράθεση" πάνω δεξιά σε κάθε πόστ. Το πρόγραμμα θα βγάλει αυτόματα την παράθεση του πόστ που έχεις επιλέξει.

Οταν τροποποιείς πολλές φορές μπορείς να σβήνεις αμα θες και τα γράματα της προηγούμενης τροποποίησης. Θα εμφανίζεται ετσι μόνο η τελευταία τροποποίησηWink

[ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : BAGRATION στις 13-10-2008 20:57 ]


#9   
caterina08
Συγχορδία Ματζόρε
Chat
14.10.2008, 18:59

μονωδια εννοω


#10   
JohnieAnto
Συγχορδία Μινόρε
Chat
22.12.2008, 15:33

Παράθεση:

Το μέλος grey στις 10-10-2008 στις 23:27 έγραψε...

Καλησπέρα σας, είμαι καινούργιος στο forum και θα ήθελα να ρωτήσω για τα φωνητικά.

Ασχολούμαι με το τραγούδι, τραγουδάω Λαϊκά κυρίως διαφόρων ειδών αλλά και έντεχνα.

Από μικρός πήγαινα σε ένα ωδείο και έκαμνα τραγούδι χωρίς όμως να κάνω ασκήσεις φωνητικής, αναπνοές, να ανοίγω το στόμα κτλ, τραγουδούσα δηλάδή αλλά όχι σωστά η φωνη έβγαινε απο τον λαιμό, και έβγαινε πολλύ ζορισμένη κτλ.

Τον περασμένο χειμώνα ξεκινησα φωνητικά με ενανα δάσκαλο ο οποίος ασχολείται επαγγελματικά με το τραγούδι, μια φορά την εβδομάδα απο μια ώρα.

Την μισή ώρα κάναμε ασκήσεις φωνητικής μου έβαζε να λέω κάτι ΝΗ - Ε - Ο - Α κτλ,

και κάτι άλλες ακήσεις, και την άλλη μισή κάναμε ρεπερτόριο όπου ο σκοπός ήτανε να εφαρμόσουμε τις ασκήσεις φωνητικής επάνω στο τραγούδι, αλλά και να μάθουμε τραγούδια για να διευρύνουμε το ρεπερτόριο.

Μου έλεγε να ανοίγω υπερβολικά το στόμα για να βγαίνουν καθάρα οι λέξεις και τα σύμφωνα, και να πέρνω ανάσα προς τα έξω γεμίζοντας την κοιλιά με αέρα και μετά να σπρώχνω προς τα πίσω και να στέλνω προς τα επάνω τον αέρα ξοδεύοντας σωστά όμως την αναπνοή για να φτάσει ,για παράδειγμα στις ακήσεις για να προλάβω να πω όλα τα σύμφωνα έτσι ώστε να βγαίνουν καθαρά και γεμάτα , για παράδειγμα το Α να βγει καθαρό σαν καμπάνα.

Μπορώ να πω ότι έχω μια μικρή διαφορά δηλάδη απο τότε που κάνω τις ακήσεις δεν έχει κλείσει η φωνή μου, προσπαθώ να τραγουδάω απο το διάφραγμα και όχι από το λαιμό αλλά δεν μπόρεσα να καταλάβω πως να κάνω αυτήν την τεχνική που μου έδειξε μου φαίνεται πολλύ δύσκολο, στην ουσία δεν καταλαβαίνω τίποτα απο αυτά που μου λέει.

Κάνω βέβαια τις ασκήσεις και μόνος μου αλλά όταν τραγουδάω και στις ακήσεις δέν ξέρω πως να γεμίζω το διάφραμα με αέρα και μετά να τον στέλνω προς τα επάνω για να τραγουδήσω σωστά, μερικές φορέ το κάνω σωστά δηλαδή βγαίνει καθαρή και γεμάτη η φωνή με αέρα αλλά το κάνω κατα τύχη.

Τι θα μου λέγατε να κάνω, να συνεχίσω φέτος να κάνω με αυτόν τον δάσκαλο μαθήματα ή να πάω κάπου αλλού. Επίσης ήθελα να σας ρωτήσω εάν γνωρίζεται στην Θεσσαλονίκη σχολές που να διδάσκουν φωνητικά στο κέντρο, Αριστοτέλους, Τσιμισκί, Αιγνατία κάπου κατα `κει, αλλά θέλω να γίνεται σωστή δουλειά να υπάρχει μεταδοτικότητα απο τον καθηγητή.

Σας ζητώ συγνώμη εάν γίνομαι κουραστικός και αν μπέρδεψα κάποια πράγματα μεταξύ τους.

 

 

[ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : grey στις 10-10-2008 23:31 ]

 

[ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : grey στις 10-10-2008 23:33 ]

 

[ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : grey στις 10-10-2008 23:37 ]



Φίλε grey ο δάσκαλος σου ακολουθεί εναν σωστό και συνηθισμένο τρόπο διδασκαλίας, δεν είναι λάθος αυτά που σου λέει αλλά ούτε και ο τρόπος που κάνετε μάθημα, εγώ κάνω ακριβώς με τον ίδιο τρόπο μάθημα εδώ και περίπου 3 χρόνια ! το γεγονός οτι δεν πονάει ο λαιμός σου ή οτι δεν κλείνει η φωνή σου μετα είναι καλό και έτσι πρέπει να είναι ! δεν χρειάζεσαι 2ο μάθημα στην εβδομάδα, αυτό που πρέπει να δείς είναι να μήν ξεχνιέσαι οταν τραγουδάς και να προσπαθείς να ακολουθείς τις οδηγίες του δασκάλου σου, δηλαδή μάσκα, διάφραγμα, μεγάλες αναπνοές στις ψηλές και πίεση της κοιλιάς και πολλά άλλα βέβαια, κάποια στιγμή μετα απο πολύ εξάσκηση αυτα θα σου βγαίνουν απο μόνα τους, αυτό όμως για να γίνει θέλει δουλειά !


#11   
freddieKrueger
Βετεράνος
Chat
04.01.2009, 00:33

Παράθεση:

Το μέλος caterina08 στις 12-10-2008 στις 13:59 έγραψε...

Λοιπον ολα τα πραγματα δεν ειναι ροδινα. αν ηταν τοτε ολοι θα ηταν τενοροι, σοπρανο και πιανιστες η βιολιστες. αφου εισαι στα ωδεια απο νωρις θα γνωριζεις πολυ καλα πως ο αριθμος των τελειοφοιτων σπουδαστων τοσω ανωτερων θεωριτικων οσο και οργανω δεν εχει καμια απολυτως σχεση με αυτον οταν αρχιζανε τα μαθηματα. και ο λογος???????/ Τα βρησκουν σκουρα γιατι το βλεπουν σαν ευκαιρια για διαλειμμα. Δεν ειναι ομως ετσι τα πραγματα. καθε αρχη και δυσκολη. Μετα θ' αρχισει να σου αρεσει και να τη βρησκεις να τραγουδας και αργοτερα μετα απο αρκετες δυσκολειες θα αρχισεις να τραγουδας κανονικα. Σε σχεση με τον τροπο διδασκαλειας ο καθηγητης σου για να σου κανει μαθημα δεν ειναι και ασχετος. Τωρα εσυ οπως και εγω που προσφατα αρχισα μαθηματα κλασικου τραγουδιου ειμαστε στη φαση που μαθαινουμε την αλφαβητα. Ασχετα απο τα 5 χρονια σολφεζ που απλα μαθαινεις να πατας σωστα στις νοτες και στον τονο και σε βοηθα στο ντικτε. αυτος ειναι ο τροπος που ελευθερωσει τη φωνη σου σε σημειο που να κανεις τον ακροατη να ανατριχιασει. μαθητες της καθηγητριας μου αρχισαν χωρις καλα καλα να βγαζουν φωνη και τωρα ειναι στο πτυχιο και οταν τους ακοθς νομιζεις πως τραγουδαν αγγελοι.............Περα απο την πλακα μην υποτιμας τιποτα!



Να κανω μια μικρη παρατηρηση πανω σε αυτα που γραφει εδω η φιλη μας:1)Η γνωση της θεωριας της μουσικης,το σωστο Ντικτε,σολφεζ κτλ ΔΕΝ ΠΑΙΖΟΥΝ ΚΑΝΕΝΑ ΑΠΟΛΥΤΩΣ ΡΟΛΟ ΓΙΑ ΝΑ ΕΧΕΙ ΚΑΠΟΙΟΣ ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΦΩΝΗ...Διοτι αν για πχ το αυτι 'ακουσει' μια νοτα πχ φα διεση και το διαφαραγμα και οι φων χορδες δεν ειναι σε θεση να συνεργαστουν για να βγαλουν τον ηχο ΤΟΤΕ ΠΟΥ ΝΑ ΧΤΥΠΙΕΤΑΙ ΚΑΤΩ ΚΑΠΟΙΟΣ δεν θα ειναι σε θεση να τραγουδησει τον τονο...

Η θεωρια της μουσικης ειναι χρησιμη,βοηθαει γενικα στην αποκτηση ΜΟΥΣΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ αλλα δεν εχει να κανει καθολου με αυτο που ονομαζουμε ΦΩΝΗΤΙΚΗ...

Οποτε ναι,συμφωνω οταν λες αγαπητη φιλη οτι σε βοηθαει να πατας σωστα στις νοτες η γνωση σολφεζ,κτλ αλλα φυσικα και δεν απελευθερωνει τη φωνη σου!Φυσικα και δεν σε κανει καλυετο φωνητικα!Εξ ου και οι πιο πολλοι μουσικοσυνθετες,μουσικοι, πιανιστες,κτλ ειναι αισχροι τραγουδιστες!

2)Λες στην ειασγωγη σου οτι θα ηταν ολοι τενοροι,σοπρανο, κτλ...

 

Ειλικρινα...εχω βαρεθει να ακουω τενορους και σοπρανο!Εχει πηξει ο τοπος απο δαυτους!

 

Απο αυθεντικες,γνησιες φωνες εχουμε αναγκη...με φωνητικη ταυτοτητα ακεραια,κατι πυ ειδικα στο κλασσικο τραγουδι ειναι πολυ δυσκολο να κρατησει καποιος οταν ερχεται η κλασσικη τοποθετηση και ισοπεδωνει την κανονικη χροια της φωνης σου...αυτο ειναι ιδιαιτερα εμφανες στις σοπρανο...αν δεν 'στησεις αυτι'προσεκτικα ΑΚΟΥΓΟΝΤΑΙ ΟΛΕΣ ΤΟ ΙΔΙΟ!!

 

Για μενα αυτο που μετραει πιο πολυ στο τραγουδι αλλα και στη μουσικη γενικοτερα ειναι:ΕΞΩΤΕΡΙΚΕΥΣΗ ΑΥΤΟΥ ΠΟΥ ΕΧΕΙ ΚΑΠΟΙΟΣ ΜΕΣΑ ΤΟΥ,ΒΗΜΑ ΣΤΗΝ ΨΥΧΟΥΛΑ ΜΑΣ ΝΑ ΜΙΛΗΣΕΙ,κι ας μην ειναι τελεια η γνωση απο θεωρητικης αποψεως!Οχι τουλαχιστον σε επιπεδο αρρωστης εμμονης που περιοριζει την ελευθερη μουσικη εκφραση!


-----------------
LIFE IS A MISERY ONLY FOR MISERABLE

[ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : freddieKrueger στις 04-01-2009 00:39 ]


#12   
earinos
Συγχορδία Μινόρε
Chat
07.01.2009, 13:14

Φίλε έχω να σου πω ένα πράγμα το να γίνεις ένας καλος τραγουδιστής ή έτσι απλά να τραγουδάς σωστά χρειάζεται πολύ δουλειά και αγάπη για το τραγουδι.

Εγώ δεν είχα ποτέ μου κάποιον δάσκαλο αλλά με βοήθησε πάρα πολύ βιβλίο φωνητικής

με συνδιασμό ιατρικών γνώσεων. Με την καθημερινή άσκηση , χαλαρά όμως να μην κάνουμε καμία ζημιά, κατάφερα να βελτιωθώ .  Και τώρα νιώθω οτι τραγουδάω σωστότερα και καλύτερα.Εχω ηχογραφίσει την φωνή μου πολλές φορές στο ίδιο τραγουδι για 5 χρόνια

και έτσι καταλαβαίνω την διαφορα . Δεν πρέπει να αλλάξεις δάσκαλο γιατί αυτός καθωρίζει την πορεία σου και νομίζω ότι κανένας δεν θέλει το κακό σου.Δούλεψε στο σπίτι πάρε έναν τραγουδιστή που σε αρέση τραγούδα μαζί του , και μόνο σου μετά και δες τι σου λείπει.

Προσοχή όμως μην τον μυμηθείς και μη κάνεις σύγκριση , θα τραγουδάς πάντα με τον δικό σου χαρακτήρα.Και σε συνδιασμό με τον δάσκαλό σου να αναφέρεις πάντα τεχνικές που δεν μπορείς να κάνεις και τις θέλεις.

θα σου δώσω ακόμα μία συμβουλή !!! αν καπνίζεις και θέλεις να συνεχίσεις να καπνίζεις

κάπνιζε στριφτό αλλά κάπου κάπου . ΠΟΤΕ!!!! όμως όταν κάνεις ασκήσεις η τραγουδάς .

και τέλος το να τραγουδάς έρινα σημένει ότι βγάζω φωνή από μέσα μου σαν να φωνάζω κάποιον που είναι απο μακρια και θέλει να ακούσει. Τότε ο αέρας που βγένει , βγένει ολόκληρος και εξήσου μια ολοκληρομένη νότα .Οταν τραγουδάς με το λαρύγγι την κάνεις

μεν ποιό γλυκιά αλλά την πνίγεις και όταν θέλεις να πας στα ψηλά π.χ. fa ακούγεται σαν

να πνίγουν γουρουνακι , και έτσι κουράζεσαι και κλείνει η φωνή σου .

Ελπίζω φιλαράκο να κράτησες κάτι απο εμένα και αν κάτι δεν σου αρέσει , μην δυστάζεις να μου το πείς.  Γεια και χρόνια πολλά.

 


#13   


Αυτά τα διάβασες;