Γειά σας φίλοι του κινηματογράφου και όχι μόνο!
Ξεκίνησε την λειτουργία της η νέα σελίδα για το 49ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης που θα γίνει από τις 14-23 Νοεμβρίου 2008 στις γνώριμες κινηματογραφικές αίθουσες στο Λιμάνι Θεσσαλονίκης και στο Ολύμπιον.
http://tiff.filmfestival.gr/default.aspx?lang=el-GR&loc=4&page=742
|
επισυναπτόμενα: | pop_TIFF_49_re.jpg |
Πολύ καλή ιδέα alkyoni κι εγώ ανυπομονώ. Δεν το χω παρακολουθήσει τόσα χρόνια πότε απο στενά το φεστιβάλ, μόνο πέρσι είχα πάει σε μία προβολη μια ιαπωνικής ταινίας και με είχε αρέσει.
Φέτος σκέφτομαι να πάρω και το εισητήριο που περιλαμβάνει τις προβολές όλου του φεστιβάλ αλλά δε ξέρω. Μηπως γνωρίζεις τπτ τιμές??
-----------------
Κι αν είμαι Ροκ...
[ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : Chitarrista στις 27-10-2008 22:53 ]
[ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : Chitarrista στις 27-10-2008 22:54 ]
Γεια σου Chitarrista!
Μαλλον θα εννοεις την cinecarta....
Ριξε μια ματια στο παρακατω λινκ και επελεξε οποια σε βολευει οικονομικα. Αν σκεφτεσαι να δεις πολλες ταινιες, τοτε σε συμφερει να γινεις κατοχος της.
http://www.filmfestival.gr/default.aspx?page=597
Και με την καρτα ομως, παλι θα πρεπει να περασεις απο τα εκδοτηρια για να παρεις εισιτηριο μηδενικης αξιας για την προβολη που επιθυμεις, πριν να μπεις στην αιθουσα.
Καλη συνεχεια!
Επιτέλους πέρασε ένας χρόνος, ήρθε ο Νοέμβριος και 49th International Thessaloniki Film Festival (Yeeeeeeaaaah) !!!!!!!!!!!!!!
Η φοιτητική cineκάρτα φέτος έχει 40 ευρώ (5 ευρώ αύξηση από το 48ο και 10 από το 47ο τς τς τς)!!
Και φυσικά εκτός από τις ταινίες, τα masterclasses, τις παράλληλες εκδηλώσεις, μην ξεχνάμε και τα parties στην αποθήκη Γάμα!!! Όχι, γιατί πολλοί νομίζουν ότι είναι 'κουλτουροδήθεν κατάσταση :)
Pαντεβού στις αποθήκες 14 Νοεμβρίου...
Σας μεταφερω το χθεσινο δελτιο τυπου απο την σελιδα του 49ου Φεστιβαλ Κινηματογραφου Θεσσαλονικης ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Στον συναρπαστικό κόσμο της έβδομης τέχνης θα μας ταξιδέψει και φέτος το Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης, πιστό στο καθιερωμένο ραντεβού του με το κινηματογραφόφιλο κοινό. Για δέκα ημέρες, από τις 14 έως τις 23 Νοεμβρίου 2008, το 49ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης, με πρόεδρο τον Γιώργο Χωραφά και διευθύντρια τη Δέσποινα Μουζάκη, θα μεταμορφώσει τις αίθουσες Ολύμπιον και Παύλος Ζάννας, την ιστορική δηλαδή έδρα του Φεστιβάλ, αλλά και τις αίθουσες Τζον Κασσαβέτης, Σταύρος Τορνές, Τώνια Μαρκετάκη, Φρίντα Λιάππα, Μανώλης Ανδρόνικος (Αρχαιολογικό Μουσείο Θεσσαλονίκης), το Πολιτιστικό Κέντρο «Αλέξανδρος» (Νομαρχία Θεσσαλονίκης), το Αμφιθέατρο Τελλόγλειου Ιδρύματος Τεχνών (Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης) και τους εκθεσιακούς χώρους των Αποθηκών του Λιμανιού, σε μια νεανική κυψέλη ζωής και δημιουργικής συναναστροφής.
http://www.filmfestival.gr/default.aspx?lang=el-GR&loc=1&&page=607&newsid=992Παράθεση:
49ο ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ (14-23 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ 2008) (4/11/2008)
Με ένα πολυσύνθετο μωσαϊκό ταινιών απ’ όλο τον κόσμο, σημαντικούς προσκεκλημένους, αφιερώματα, masterclasses, ανοιχτές συζητήσεις, παράλληλες εκδηλώσεις, αλλά και καινοτόμες δράσεις που υποστηρίζουν και ενισχύουν την κινηματογραφική παραγωγή και προβολή της ευρύτερης περιοχής των Βαλκανίων, το Φεστιβάλ φιλοδοξεί να αποτελέσει γι’ ακόμη μια φορά το κέντρο του κινηματογραφικού ενδιαφέροντος, έναν χώρο ανακάλυψης των πρωτοποριακών κινηματογραφικών τάσεων, έναν χώρο συνδιαλλαγής και διαλόγου δημιουργών και κινηματογραφόφιλων.
Στην 49η διοργάνωση του Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης θα παραβρεθούν μεγάλα ονόματα της σύγχρονης κινηματογραφικής σκηνής: Ο διάσημος, βραβευμένος με τρία Όσκαρ, αμερικανός σκηνοθέτης Όλιβερ Στόουν. Οι πολυβραβευμένοι βέλγοι δημιουργοί Ζαν Πιέρ και Λυκ Νταρντέν. Ο αιρετικός ιάπωνας σκηνοθέτης και ηθοποιός Τακέσι Κιτάνο, ο οποίος παρουσιάζει στη Θεσσαλονίκη την τελευταία ταινία του Akires to Kame. O αντισυμβατικός άγγλος σκηνοθέτης Τέρενς Ντέιβις. O δημοφιλής, υποψήφιος δυο φορές για Όσκαρ, ηθοποιός Γουίλεμ Νταφόε που πρωταγωνιστεί στην νέα ταινία του Θόδωρου Αγγελόπουλου Η σκόνη του χρόνου (η οποία θα παρουσιαστεί στη Θεσσαλονίκη σε avant premiere, ως ειδική προβολή του ελληνικού τμήματος). O διεθνώς αναγνωρισμένος, βραβευμένος με δυο Όσκαρ Καλύτερης Μουσικής (για τα σάουντρακ των ταινιών Brokeback Mountain και Babel), αργεντινός συνθέτης Γκουστάβο Σανταολάγια. O Βραζιλιάνος σκηνοθέτης Βάλτερ Σάλες, ο οποίος θα επισκεφθεί την Θεσσαλονίκη για δεύτερη φορά μετά την συμμετοχή του στο μεγάλο αφιέρωμα στον Βραζιλιάνικο Κινηματογράφο που πραγματοποιήθηκε στη διάρκεια του 47ου Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης το 2006. H παραγωγός, σεναριογράφος και σκηνοθέτις, Λίτα Στάντιτς, μια από τις σημαντικότερες προσωπικότητες στον χώρο της παραγωγής του αργεντίνικου – και όχι μόνο - κινηματογράφου. H ανερχόμενη ηθοποιός Έβαν Ρέιτσελ Γουντ, η οποία πρωταγωνιστεί στην ταινία του Ντάρεν Αρονόφσκι The Wrestler που θα ανοίξει το Φεστιβάλ. Η Άρτα Ντομπρόσι, η συγκινητική πρωταγωνίστρια της τελευταίας ταινίας των αδερφών Νταρντέν, Η σιωπή της Λόρνα.
Αναλυτικό δελτίο τύπου για το 49ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης είναι διαθέσιμο στο επισυναπτόμενο αρχείο. http://www.filmfestival.gr/inst/Festival/gallery/PressReleases/2008/49_TIFF/2008_04_11_49_TIFF_GENIKO_DELTIO.zip
Μήπως ξέρει κανείς τιμή εισητηρίου για τις προβολές και τι παίζει με φοιτητικά και τέτοια? Γιατί άκουσα πως υπάρχουν και δωρεάν προβολές για τους φοιτητές.
Είδα το Liverpool του Lisandro Alonso. ΜΕΓΑΛΗ ΠΑΤΑΤΑ!!!
Ασε που δεν είχε φοιτητικό εισητήριο... και κατά τη γνώμη μου (και όχι μόνο) είναι υπερβολίκη η τιμή των 7 ευρώ για φεστιβάλ κινηματογράφου!!!!
|
|
|
|
|
επισυναπτόμενα: | consert_baobab_19-11-2008.jpg |
Είδα το Η μεγάλη μέρα τελειώνει του Terence Davies και μπορώ να πω πως ήταν και αυτό πατάτα... και για να γίνω λίγο πιο συγκεκριμένος επειδή είμαι όλο αρνητικά σχόλια, ήταν υπερβολικά γλυκανάλατο, προχωρούσε και αυτό με αργούς ρυθμούς και ειλικρινά έτοιμος ήμουν να με πάρει ο ύπνος.
Επίσης είδα το Χιόνι του Aida Begic. Δε θα το χαρακτήριζα καλό ούτε κακό όμως. Θα το χαρακτήριζα συμπαθητικό αλλά λόγου του πολύ αργού ρυθμού της βαρετό. Επίσης απαράδεκτο το γεγονός ότι 4με 5 φορές κόπηκαν οι υπότιτλοι και σταματούσαν τη ταινία μετά απο κάνα 5λεπτο χάνοντας τελείως εκείνους τους διαλόγους...
-----------------
Κι αν είμαι Ροκ...
[ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : Chitarrista στις 20-11-2008 00:25 ]
|
επισυναπτόμενα: | mt_445807_OLIVER_STONE_APONOMH_XRYSOY_ALEKSANDROY_19-11-2008_.jpg |
Για τον ιδιαίτερο τρόπο που προσεγγίζει μουσικά τις κινηματογραφικές ταινίες, για τη ζωή του και πώς μπήκε στη μουσική βιομηχανία, αλλά και για δύο νέες ταινίες στις οποίες θα γράψει μουσική, μίλησε ο βραβευμένος με δύο Όσκαρ Μουσικής, αργεντινός συνθέτης Γουστάβο Σανταολάγια, στο masterclass που έδωσε την Παρασκευή 21 Νοεμβρίου, παρουσία του προέδρου του Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης Γιώργου Χωραφά, της διευθύντριάς του, Δέσποινας Μουζάκη και εκπροσώπων του καλλιτεχνικού χώρου, ανάμεσά στους οποίους ο σκηνοθέτης Τάσος Μπουλμέτης και η τραγουδίστρια Δήμητρα Γαλάνη. Παράθεση:
MASTERCLASS ΓΟΥΣΤΑΒΟ ΣΑΝΤΑΟΛΑΓΙΑ (21/11/2008)
Η Δέσποινα Μουζάκη χαρακτήρισε τον Γουστάβο Σανταολάγια ως τον σημαντικότερο μουσικοσυνθέτη της Αργεντινής: «Ο Γουστάβο Σανταολάγια κάνει επιτυχίες με θαυμαστή ευκολία. Γεμίζει στάδια και συναυλιακούς χώρους, ντύνει με τη μουσική του ορισμένες από τις αξέχαστες ταινίες των τελευταίων χρόνων, όπως το Βαβέλ, τα Ημερολόγια Μοτοσικλέτας, το Brokeback Mountain, τα 21 γραμμάρια. Ο Γουστάβο είναι ένας συνθέτης που συνεχίζει να δουλεύει με πάθος και θέρμη έχοντας ανάγκη να χαρίσει σ' εμάς τη μουσική που έχει κρυμμένη μέσα του».
Ανοίγοντας το masterclass, ο Γουστάβο Σανταολάγια, μίλησε για τις επιλογές που έκανε στη ζωή του από μικρή ηλικία και καθόρισαν την εξέλιξη του στον χώρο της μουσικής, της παραγωγής και της σύνθεσης, αποκαλύπτοντας στο κοινό ότι ποτέ δεν κατάφερε να διαβάσει ή να γράψει μουσική σε παρτιτούρες: «Στα 10 μου χρόνια η καθηγήτρια μουσικής που είχα, τα παράτησε λέγοντας στη μητέρα μου ότι έχω πολύ καλό μουσικό αυτί, αλλά δεν ίσχυε το ίδιο για τη μουσική θεωρία. Από τότε άρχισα να γράφω τα δικά μου τραγούδια φτιάχνοντας μικρά συγκροτήματα. Στη ζωή μου η μουσική είχε μεγάλη σχέση με τις πνευματικές μου αναζητήσεις. Στράφηκα στις ανατολίτικες θρησκείες και πέρασα ένα διάστημα σε κοινόβιο. Ήξερα όμως ότι ήθελα να αφιερώσω τη ζωή μου στη μουσική».
Η τεταμένη πολιτική κατάσταση στην Αργεντινή και οι προσωπικές του αναζητήσεις οδήγησαν τον Γουστάβο Σανταολάγια να εγκαταλείψει την πατρίδα του το 1978. Μετακομίζοντας στο Λος Αντζελες ξεκίνησε να εργάζεται στη μουσική βιομηχανία ως παραγωγός. Στη συνέχεια ξεκίνησε τη δισκογραφική του εταιρεία πετυχαίνοντας την αναγνώριση που ήθελε, ενώ παράλληλα ηχογραφούσε τη μουσική που έγραφε για προσωπική του χρήση. Η πρώτη μεγάλου μήκους ταινία, την οποία «έντυσε» με μουσική του, ήταν το She Dances Alone (1981) του Ρόμπερτ Ντόρνχελμ. «Μου αρέσει να γράφω τη μουσική πρώτα με βάση το σενάριο και τις συζητήσεις που κάνω με τον σκηνοθέτη και όχι αφού έχει γυριστεί η ταινία. Από τις εντυπώσεις που αποκομίζω γράφω στην αρχή μια μελωδία και σταδιακά μου βγαίνει όλη η σύνθεση. Αφού δω την ταινία μπορεί να επιμηκύνω ή να μειώσω ορισμένα κομμάτια, όπως έκανα στο Brokeback Mountain. Παίζω μουσική με όργανα που πολλές φορές δεν γνωρίζω όπως το oύτι (Βαβέλ), διότι η απειρία μου με οδηγεί στο να ανακαλύψω διαφορετικό τρόπο παιξίματος από τον συνηθισμένο και διαφορετικό ύφος», σημείωσε χαρακτηριστικά ο συνθέτης.
Μιλώντας για τις δυσκολίες που αντιμετώπισε στη σύνθεση της μουσικής για την ταινία Βαβέλ, ο Γουστάβο Σανταολάγια υπογράμμισε: «Έπρεπε να βρούμε μια μουσική που να συνδέει τους τρεις διαφορετικούς γεωγραφικούς τόπους. Δεν μπορούσαμε να χρησιμοποιήσουμε παραδοσιακή μουσική από την κάθε περιοχή γιατί δεν θέλαμε η ταινία να μοιάζει με ντοκιμαντέρ. Το ούτι μας βοήθησε σε αυτή την περίπτωση και μας άφησε περιθώρια για “παιχνίδι”».
Για τον Γουστάβο Σανταολάγια, η μουσική πρέπει να χρησιμοποιείται με φειδώ καθώς μπορεί να καταστρέψει ή να βελτιώσει μια σκηνή: «Δεν μου αρέσουν οι ταινίες που η μουσική παίζει συνεχώς από την αρχή έως το τέλος τους. Η χρήση των παύσεων στη μουσική μιας ταινίας είναι εξαιρετικά σημαντική καθώς οι σιωπές “τραβούν” τον θεατή μέσα στην ταινία», εξήγησε.
Για τη μουσική του ντοκιμαντέρ Cafe De Los Maestros, το οποίο προβάλλεται στο 49ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης και φέρει την υπογραφή του, ο Γουστάβο Σανταολάγια επισήμανε: «Στην Αργεντινή το τάνγκο ήταν παντού. Ο πατέρας μου το τραγουδούσε κάθε πρωί, το ακούγαμε στα ραδιόφωνα, είναι στα γονίδια μου. Σεβόμουν πάντα αυτή τη μουσική, η οποία είναι ταυτοχρόνως λαϊκή, αλλά τόσο περίπλοκη μουσικά. Ήξερα ότι κάποια στιγμή στη ζωή μου θα παραδινόμουν στη μαγεία του. Ένιωθα σαν να με περίμενε. Πολλοί παρομοιάζουν το Cafe De Los Maestros με το Buena Vista Social Club, το οποίο και λατρεύω, όμως έχουν πολλές διαφορές μεταξύ τους».
Απαντώντας στις ερωτήσεις του κοινού, σχετικά με το κινηματογραφικό κατεστημένο, τις δυσκολίες που συνάντησε σ’ αυτό ως συνθέτης, αλλά και το τι σημαίνουν γι αυτόν τα Όσκαρ που έχει κερδίσει, ο Γουστάβο Σανταολάγια, είπε: «Ορισμένοι προσπαθούσαν να με μειώσουν και να με απορρίψουν. Σχολίαζαν το γεγονός ότι δεν μπορώ να διαβάσω ή να γράψω μουσική. Τα βραβεία που πήρα όλα αυτά τα χρόνια είναι μια αναγνώριση για το έργο μου. Το Όσκαρ για το Brokeback Mountain ήταν μια αναγνώριση, ενώ το δεύτερο για το Βαβέλ ήταν μια επιβεβαίωση της μουσικής μου, η οποία ήταν λιτή χρησιμοποιώντας λίγα όργανα».
Ο Γουστάβο Σανταολάγια αποκάλυψε ότι αυτή την περίοδο γράφει μουσική για δύο νέες ταινίες, το Biutiful του Αλεχάντρο Γκονζάλες Ινιαρίτου (Βαβέλ, 21 γραμμάρια) και το On the Road του Βάλτερ Σάλες (Ημερολόγια Μοτοσικλέτας), βασισμένο στο ομώνυμο βιβλίο του Τζακ Κέρουακ. «Το Biutiful αφηγείται μια πανανθρώπινη ιστορία, η οποία γυρίζεται στη Βαρκελώνη, με θέμα, τρεις εθνότητες: κινέζους, ισπανούς και αφρικανούς. Πήγα στη Βαρκελώνη και άρχισα να ηχογραφώ κινέζους μουσικούς, αφρικανούς και τσιγγάνους, οι οποίοι έπαιζαν gospel. Ήταν απίστευτο. Συλλέγω αυτά τα στοιχεία, πηγαίνω και στις γειτονιές που θα γίνουν τα γυρίσματα και με κάποιον τρόπο όλα αυτά θα αποτυπωθούν στην ταινία. Από την άλλη για το On the Road, η πρόκληση είναι μεγάλη. Είναι ένα δύσκολο εγχείρημα καθώς η beat γενιά άκουγε πολύ μουσική και συγκεκριμένα τζαζ, όπως αυτή που έπαιζε ο Τσάρλι Πάρκερ».
Κλείνοντας το masterclass, με τον δικό του μοναδικό τρόπο, ο Γουστάβο Σανταολάγια έπαιξε μουσική από τις ταινίες Brokeback Mountain και Βαβέλ.
http://tiff.filmfestival.gr/default.aspx?lang=el-GR&loc=4&&page=727&newsid=1041
Και απο την ταινια "Ημερολογια Μοτοσυκλετας" το αγαπημενο κομματι "De usuahia a la quiaca".
Μια πολυ ευχαριστη εκπληξη για οσους παρακολουθησαμε το masterclass του υπεροχου Gustavo Santaolalla.
Πολυ φιλικος και ανοιχτοκαρδος ανθρωπος....αν δεν υπηρχε το οριο του χρονου ακομα θα μας μιλουσε και θα επαιζε μουσικη!
Τον ευχαριστουμε για την παρουσια του και τις υπεροχες μουσικες του!!!
Gracias Gustavo!!!
Χαρηκα πολυ που ημουν εκει και που το μοιραζομαι μαζι σας... Καλη σας ακροαση!!!
Κι εμείς σε ευχαριστούμε alkyonitsa που το μοιράστηκες μαζί μας!
Αυτές οι στιγμές, με τέτοιους ανθρώπους αξίζουν και με το παραπάνω να τις παρακολουθεί κανείς.
Η μουσική του συγκεκριμένου καλλιτέχνη είναι θαυμάσια (ξέχασες να αναφέρεις το όργανο που παίζει, που πάλι ξέχασα πώς μου το είπες).
Εκτός των άλλων, μου άρεσε το οτι αναφέρθηκε στις παύσεις: νομίζω έχουν τεράστια σημασία, όχι μόνο στην μουσική ή την τέχνη, αλλά και στη ζωή γενικότερα.
Άντε και στα επόμενα!
Πολύ ωραίο απόσπασμα.Μπράβο στην camerawoman που το κατέγραψε
-----------------
http://www.facebook.com/note.php?note_id=38911571430
[ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : CROSS στις 22-11-2008 15:22 ]
Χαίρομαι που σας αρεσε παιδιά...
Το μουσικο οργανο στο προηγουμενο βιντεακι, ονομαζεται charango (τσαράνγκο) και ειναι ενα απο τα πιο γνωστα παραδοσιακα μουσικα οργανα την Λατινικης Αμερικης.
Σας εχω ακομα ενα βιντεακι απο εκεινη την ημερα...
Εδω ο Gustavo Santaolalla , επαιξε το βασικο μουσικο κομματι απο την ταινια "Brokeback Mountain" για την συνθεση της οποιας πηρε και το 1ο του βραβειο Οσκαρ το 2006.
Καλή ακρόαση
Ωραίο κι αυτό,αλλά το πρώτο πολύ ανώτερο...καμία σχέση με το 2ο(παρ'όλο που πήρε και όσκαρ)
-----------------
http://www.facebook.com/note.php?note_id=38911571430
[ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : CROSS στις 26-11-2008 20:11 ]
εχεις δικιο cross το πρωτο κομματι ειναι μαγικο.. Μακαρι να βρισκα καπου τις νοτες..
πηγα ειδα καποιες ταινιες η μια βεβαια την ειδα επειδη γυρηστικε στην πατριδα μου την Κερκυρα.κ η τελευταια μου αρεσε αρκετα ''μια νεα μερα στην παλια Σαναα'' ....πολυ καλες ολες
βεβαια να μην πω για το κρυο στο λιμανι...μπρρρρρρ...!!!!