ελληνική μουσική
332 online   ·  208.869 μέλη

Ηλεκτρικό ή κανονικό πιάνο;

EleniZeppelin
Περαστική Νότα
Chat
19.01.2009, 14:35

Γεια σας! Η απορία μου είναι η εξής : κοντά στα 2.000- 2.500 ευρώ, είναι καλύτερο να πάρεις κανονικό ή ηλεκρικό πιάνο; Μία φίλη έχει αυτό το πρόβλημα και δεν ξέρω τι να της απαντήσω, προσωπικά από πιάνα κλασσικά αυτής της κατηγορίας δεν έμεινα ικανοποιημένη... Μιλάμε για αρκετά προχωρημένο επίπεδο... Ευχαριστώ εκ των προτέρων!

 

[ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : jorge στις 21-01-2009 12:02 ]


#1   
noizreduction
Βετεράνος
Chat
19.01.2009, 14:37

Πολυ φοβαμαι πως εαν το προχωρημενο επιπεδο που αναφερεις ειναι για πτυχιο ή διπλωμα, θα πρεπει να αποκτησει ενα πραγματικο πιανο.

Μπορει σε πολλες περιπτωσεις να ειμαι υπερ του ηλεκτρικου πιανου ( κυριως για το θεμα της ησυχης μελετης και του καλου ηχου με λιγοτερα χρηματα ), ομως οταν φτανει καποιος σε ενα επιπεδο που θελει να αποκτησει πτυχιο ή διπλωμα για ενα οργανο, καλο ειναι να εχει δουλεψει στο αυθεντικο οργανο.

Ισως ενα μεταχειρισμενο πιανο στα ιδια λεφτα να ηταν πιο ωφελιμο. Μαζι με το κοστος συντηρησης εννοειται .


#2   
oscarpeterson
Συγχορδία Μινόρε
Chat
19.01.2009, 14:52

Θα συμφωνήσω με τον noizreduction.  Ένας πολύ ωραίος τρόπος το προχωρημένο επίπεδο να το κάνεις μέτριο είναι να αρχίσεις να παίζεις σε ηλεκτρικό πιάνο.

Υπάρχει ένα YAMAHA μεταχειρισμένο πιάνο που πωλείται κάπου εδώ στο φόρουμ σε πολύ καλή κατάσταση (αχρησιμοποίητο).  Αν ενδιαφέρεται  η φίλη σου σοβαρά να πάει να το δει. Δεν έχει να χάσει τίποτα.


#3   
EleniZeppelin
Περαστική Νότα
Chat
19.01.2009, 15:06

Λοιπόν, η κοπέλα έκανε 5 χρόνια πιάνο, αλλά επειδή δεν είχε χρόνο το σταμάτησε... ωστόσο τώρα παίζει ξέρετε από μόνη της και βγάζει άνετα πχ αγγλικές σουίτες του Μπαχ... Για ένα καλό πιάνο κανονικό πόσα πρέπει να δώσει περίπου;


#4   
noizreduction
Βετεράνος
Chat
19.01.2009, 15:11

Νομιζω πως το επιπεδο που αναφερεις δεν ειναι προχωρημενο με καποια αναγνωριση {#emotions_dlg.huh}

Θελει να παρει πιανο για να συνεχισει να μελεταει απο μονη της ή θελει να ξεκινησει πλεον το πιανο κανονικα με σκοπο να φτασει στο πτυχιο/διπλωμα;

Γιατι εαν θελει απλως να μελεταει στο σπιτι μονη της, μπορει να παρει ενα ακριβο KAWAI ηλεκτρικο πιανο και να βρει ενα αξιοπρεπες και αληθοφανες κλαβιε, αλλα και να μελεταει οσες ωρες θελει χωρις να ενοχλει κανεναν!

Εαν θελει ομως να ξεκινησει κανονικα το πιανο, τοτε καλο ειναι να κινηθει στην αγορα κλασσικου πιανου ( ορθιου προφανως για εξοικονομηση χωρου και...χρηματων ). Δε μπορω να σε βοηθησω με τιμες, διοτι δε γνωριζω την αγορα πιανου


#5   
EleniZeppelin
Περαστική Νότα
Chat
19.01.2009, 15:20

Ναι ενδιαφέρεται να συνεχίσει πάλι το πιάνο της με κανονικά μαθήματα μέχρι να πάρει το πτυχίο... το ανέφερα αυτό επειδή έχει φύγει απ την φάση ξέρεις που της φαίνονται όλα τα πιάνα ίδια... απλά προβληματίζεται σε αυτό, δεν έχει ιδέα από ηλεκρικά πιάνα (ένας φίλος της τής το πρότεινε) και δεν μπορώ εγώ να την βοηθήσω -να της πιο ποια είναι τα υπέρ και τα κατά κλπ- Από αυτά που μου είπατε μάλλον για κανονικό την βλέπω, αν και δεν έχω καταλάβει τι διαφορές στον ήχο θα έχει 1 ηλεκτρικό από 1 κανονικό πιάνο...


#6   
mariam
Βασική Νότα
Chat
19.01.2009, 22:56

Γεια,

     Παιζω κι εγω πιανο και ποτε δεν πηγαινα τα ηλεκτρικα πιανα....πιστευω πως δεν μπορεις να παιξεις...η διαφορα τους ειναι στην υφη, στο αγγιγμα των δακτυλων σου στα πλακτρα, τα οποια στο μεν κανονικου πιανο ειναι καλα βαρυκεντρισμενα και διαθετουν επιπεδα οταν πατας ενα πληκτρο, οπως p, mp, mf,f σταδιακη αυξηση ή ελάττωση της εντασης, ενω αυτο στο ηλ. πιανο δεν υπαρχει. Επισης, στο κανονικο πιανο με βαση αυτο που σου προειπα, ερμηνευεις καλυτερα ενα μουσικο κομματι, ετσι ο ηχος δεν ειναι ηερος, εχει¨"αναπνοη", μουσικοτητα γενικοτερα. Φυσικα ενα κανονικο πιανο, εχει και πιο γεματο κια πλουσιο ηχο, πλουσιο ηχοχρωμα. Πιστευω πως πρεπει να παρεις ενα κανονικο πιανο...και ενας πολυ σημαντικος λογος ειναι οτι αν συνηθισεις να παιζεις σε ενα τετοιο ηλ.πιανο μετα ισως δυσκολευτεις να παιζεις σε κανονικο. Αυτα πιστευω.

μαριαμSmile 


#7   
elinakal
Περαστική Νότα
Chat
20.01.2009, 18:18

Αν κρίνω από αυτά που λέτε μάλλον χρειάζεται κανονικό πιάνο. Πάντως δεν είναι ανάγκη να πάρει και το πιo ακριβό(που συνήθως είναι τα YAMAHA), Φιλική συμβουλή :

Απλά να προσέξει να είναι σκληρά τα πλήκτρα για καλύτερη τεχνική. {#emotions_dlg.biggrin}


#8   
noizreduction
Βετεράνος
Chat
20.01.2009, 19:17

Το τελευταιο καιρο η τεχνολογια των ψηφιακων πιανων εχει προχωρησει τοσο ωστε με τα hammered action πληκρα ( δηλαδη λειτουργουν με μικρα σφυρακια που βρισκονται πανω σε αισθητηρες ) να πλησιαζουν κατα παρα πολυ την αληθοφανεια. Και παλι εξαρταται απο το μοντελο του ψηφιακου πιανου που θα αγορασει καποιος.

Και στις 2 περιπτωσεις υπαρχουν πλεονεκτηματα και μειονεκτηματα. Απο εκει και περα ειναι προσωπικο γουστο του καθενος το τι θα επιλεξει.

 

Τα Yamaha δεν ειανι τα πιο ακριβα πιανα! {#emotions_dlg.confused1} Με βαση ποια μελετη αγορας καταληξαμε σε αυτο το συμπερασμα?


#9   
fibonazzi
Βασική Νότα
Chat
21.01.2009, 06:53

Καλημέρα σας!

 

Από ένα επίπεδο και κάτω, ό,τι και να πάρει είναι το ίδιο κακό. Πολύ φοβάμαι πως το ποσό που διαθέτει πλησιάζει επικίνδυνα το επίπεδο αυτό...

 

ΟΜΩΣ:

Όντως, μπορεί να βρει κάτι αξιοπρεπές σε μεταχειρισμένα-20ετίας.

 

Γνώμη μου: το "καλό" πιάνο δεν κρίνεται μόνο από το μηχανισμό και την αντοχή του, κρίνεται πρωτίστως από τον ενδιαφέροντα ήχο του. Αν κάποιος επιθυμεί να παίξει έργα αξιώσεων, το πρώτο που τον ενδιαφέρει είναι ο ήχος και όχι το πόσο βαρύ είναι το κλαβιέ (κάποιος το ανέφερε για την τεχνική, δεν ισχύει).

 

Δυστυχώς, πιάνα με αρκετά ενδιαφέροντα ήχο είναι και αρκετά ακριβά. Προσωπικά πιστεύω πως μόνον ένα παραδοσιακό γερμανικό πιάνο (Hofmann, Ibach, Schimmel, από τα "όρθια") μπορεί να προσφέρει κάτι τέτοιο.

 

Θα είναι όμως υπερβολικά τυχερή να βρει κάτι από τα παραπάνω σε αυτά τα λεφτά, αλλά ποτέ δεν ξέρεις, εποχή κρίσης γαρ, όλο και κάποιος μπορεί να ξεπουλάει κάτι.

Πιο πιθανό είναι να βρει ένα YAMAHA σε αυτά τα λεφτά όμως. Είναι μια αποδεκτή λύση, αλλά σαφώς όχι σαν τις παραπάνω, καθώς ο ήχος της Hamaya είναι υπερβολικά ομοιογενής και "γιαλυσμένος", ελάχιστα ενδιαφέρων δηλαδή, και μάλιστα ένα πιάνο 20ετίας θα "στριγγλίζει" αρκετά. Με μια αλλαγή στις τσόχες των μαρτέλων όμως (που μπορεί να γίνει σε μεταγενέστερη φάση) ίσως γίνει καλύτερο.

Επίσης: Από τα μικρά και κοντά πιάνα, αυτά που λέμε "πιανίνο", τύπου Zimmerman και διάφορα ανατολικοευρωπαϊκά και ρώσικα, είναι μάλλον προτιμότερο ένα ηλεκτρικό. Όχι ότι είναι καλό, απλά είναι φθηνότερο και πιο αξιόπιστο μηχανικά.

 

ΣΥνοψίζω:

1η επιλογή και ακριβότερη, Γερμανικά πιάνα, μεταχειρισμένα ή μη. Από 4.000 εώς 12-13.000 αν είναι καινούριο

2η επιλογή μεταχειρισμένο Yamaha-για καινούριο δεν αξίζει τα λεφτά του, σίγουρα όχι πλέον που φτιάχνεται στην Κίνα. Γύρω στα 2-2μισι χιλιάρικα

 

3η και φθηνότερη, ηλεκτρικό. Καλύτερο από τα χαμηλής κατηγορίας πιάνα. Από 1200 ευρώ

 

Ελπίζω να βοήθησα.

 

ΥΓ επειδή είπες για σουίτες Μπαχ, αν την ενδιαφέρει μόνο αυτή η μουσική, καλύτερα να πάρει ένα σπινέτο ή τσέμπαλο!

 

[ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : fibonazzi στις 21-01-2009 06:54 ]


#10   
oscarpeterson
Συγχορδία Μινόρε
Chat
21.01.2009, 11:06

Παράθεση:
Γνώμη μου: το "καλό" πιάνο δεν κρίνεται μόνο από το μηχανισμό και την αντοχή του, κρίνεται πρωτίστως από τον ενδιαφέροντα ήχο του. Αν κάποιος επιθυμεί να παίξει έργα αξιώσεων, το πρώτο που τον ενδιαφέρει είναι ο ήχος και όχι το πόσο βαρύ είναι το κλαβιέ (κάποιος το ανέφερε για την τεχνική, δεν ισχύει).

Γενικά θα συμφωνήσω αλλά εδώ μιλάμε για μια κοπέλα που έχει κάνει 5 χρόνια πιάνο!  Στο στάδιο αυτό είναι πολύ πιο σημαντικό να αναπτύξει σωστά δομημένη τεχνική εις βάρος πιθανόν του ήχου, παρά να μπορεί να βγάζει ήχο, εις βάρος της τεχνικής.

Ποιά είναι τα έργα αξιώσεων; Ο haydn, o oesten, o burgmiller, o czerny και ο Hanon; μη τρελαθούμε κιόλας.  Μη μου πεις για πιο μετά.  Πιο μετά αν δεν εχει σωστά δομημένη τεχνική δεν προκειται να φτασει ποτε.

 


#11   
fibonazzi
Βασική Νότα
Chat
22.01.2009, 04:56

Παράθεση:

Το μέλος oscarpeterson στις 21-01-2009 στις 11:06 έγραψε...

 

εδώ μιλάμε για μια κοπέλα που έχει κάνει 5 χρόνια πιάνο!

Είναι κρίμα να θεωρούμε δεδομένο πως κάποιος με 5 χρόνια πιάνο παίζει έργα μη αξιώσεων. Ας μην σκεφτόμαστε στερεοτυπικά και με βάση μόνον τη δική μας εμπειρία, 5 χρόνια με την κατάλληλη δουλειά και τον κατάλληλο δάσκαλο είναι υπέραρκετά για να παίζει κάποιος έργα ανωτέρας. Και δεν μιλώ για ακραίες περιπτώσεις, στις ακραίες περιπτώσεις σε 3 χρόνια είναι κάποιος φτασμένος πιανίστας.

Παράθεση:

Το μέλος oscarpeterson στις 21-01-2009 στις 11:06 έγραψε...

Στο στάδιο αυτό είναι πολύ πιο σημαντικό να αναπτύξει σωστά δομημένη τεχνική εις βάρος πιθανόν του ήχου, παρά να μπορεί να βγάζει ήχο, εις βάρος της τεχνικής.

Αλλο ένα λάθος είναι να κάνουμε διαχωρισμό σε "τεχνική" και "μουσική ή ήχο ή όπως αλλιώς". Η Τεχνική είναι απλά το μέσο για να φτάσεις στο επιθυμιτό ακουστικό αποτέλεσμα. Όταν ασχολείσαι ΜΟΝΟ με την τεχνική, απλά συνηθίζεις να παίζεις άμουσα και αποκτάς τενοντίτιδα. Θέλεις να σου θυμίσω τι έχουν πει μεγάλοι πιανίστες π.χ. ο Γκίζεκιν για τις "τεχνικές ασκήσεις"? Το μόνο που πρέπει να καλλιεργήσει κανείς είναι να μπορεί να αναπαράγει ένα ηχητικό ιδεατό. Για να το καταφέρει αυτό,  η τεχνική είναι το απαραίτητο εργαλείο (όχι όμως η τεχνική όπως προφανώς την εννοείς, δηλαδή η αθλητικά γρήγορη επίδοση) και χωρίς αυτήν απλά δεν φτάνει στο σκοπό του. Θέλοντας και μη δηλαδή, εξασκείται και η τεχνική, πάντοτε όμως σε σχέση με το επιθυμητό ΗΧΗΤΙΚΟ αποτέλεσμα.

 

Παράθεση:

Το μέλος oscarpeterson στις 21-01-2009 στις 11:06 έγραψε...

Ποιά είναι τα έργα αξιώσεων; Ο haydn, o oesten, o burgmiller, o czerny και ο Hanon; μη τρελαθούμε κιόλας.  Μη μου πεις για πιο μετά.

Θέλω να πιστεύω και να ελπίζω πως δεν χάνουν όλοι το χρόνο τους και δεν καταστρέφουν το μουσικό τους γούστο παίζοντας Oesten, Burgmiller, Czerny (αν και ο Μπουργκμύλερ έχει κάποια γουστόζικα κομματάκια όπως η Αραμπέσκ ή η Μπαλάντα). Όσο για τον Haydn, ουδέν σχόλιον. Αν τον θεωρείς έργο μη αξιώσεων, μάλλον έχουμε χάσει το νόημα της μουσικής, ή απλά έχεις ακούσει μόνο μαθητές να τον ερμηνεύουν, στο ένα δέκατο του τέμπο. Σου συνιστώ να ακούσεις την π.χ. σονάτα σε μι ελάσσονα. Αν βέβαια περνά κανείς τον χρόνο του παίζοντας κομματάκια συνθετών 5ης κατηγορίας ή Hannon, τότε σίγουρα σε 5 χρόνια θα παίζει μόνο κομματάκια κατωτέρας κι αυτά άσχημα.

Παράθεση:

Το μέλος oscarpeterson στις 21-01-2009 στις 11:06 έγραψε...

Πιο μετά αν δεν εχει σωστά δομημένη τεχνική δεν προκειται να φτασει ποτε.


Μην είσαι και τόσο σίγουρος! Θέλεις παραδείγματα? Θα σου δόσω από την Ελλάδα. Ο Ερμής Θεοδωράκης αν τον έχεις υπόψιν σου, δεν μελέτησε ποτέ του τεχνική και μέσα σε 5 χρόνια πήρε δίπλωμα ερμηνεύοντας από τα δυσκολότερα έργα, όπως π.χ. τις Εικόνες από μια Εκθεση του Μουσόργκσκι. Ήμουν εκεί και τον άκουσα. Να πω βέβαια πως και εγώ ο ίδιος ό,τι πέτυχα το πέτυχα χωρίς ούτε΄ένα λεπτό ανούσιας "τεχνικής" μελέτης περιττεύει, γιατί δεν γνωριζόμαστε...

 

Δυστυχώς η προκατάληψη και οι στρεβλωμένες απόψεις έχουν ριζώσει βαθειά και χάνεται άπειρος χρόνος και ταλέντο σε ανούσια πράγματα. Όσοι μιλούν σαν τον φίλο πιο πάνω, γνωρίζουν μόνο τον δικό τους τρόπο μελέτης. Αντίθετα, όσοι μιλούν και λένε το αντίθετο έχουν χειροπιαστές αποδείξεις πως γίνεται η δουλειά και χωρίς "τεχνική" μελέτη.

 

 


#12   
oscarpeterson
Συγχορδία Μινόρε
Chat
22.01.2009, 11:25

Όχι τον Ερμή Θεοδωράκη δεν τον έχω ακουστά, αλλά σου υπόσχομαι σε ένα χρόνο θα σε καλέσω στο δικό μου δίπλωμα να ακούσεις και κάποιον κολλημένο στην τεχνική, με προκατάληψη και στρεβλωμένες απόψεις πώς παίζει (αν γλυτώσω την τενοντίτιδα). Αν θελεις φέρε και τον Ερμή. και τον Θεοδωράκη (τον Μίκη).


#13   
Bosey
Βασική Νότα
Chat
22.01.2009, 13:56

Παράθεση:

Το μέλος oscarpeterson στις 22-01-2009 στις 11:25 έγραψε...

Όχι τον Ερμή Θεοδωράκη δεν τον έχω ακουστά, αλλά σου υπόσχομαι σε ένα χρόνο θα σε καλέσω στο δικό μου δίπλωμα να ακούσεις και κάποιον κολλημένο στην τεχνική, με προκατάληψη και στρεβλωμένες απόψεις πώς παίζει (αν γλυτώσω την τενοντίτιδα). Αν θελεις φέρε και τον Ερμή. και τον Θεοδωράκη (τον Μίκη).



 

Για τον Ερμή δεν είμαι σίγουρος, αλλά αν το μάθει ο Μίκης, τότε σίγουρα θα τρέξει! Μη χάσει το κελεπούρι...{#emotions_dlg.tt2}

(Με το συμπάθειο, αλλά η έπαρση ενός νέου ανθρώπου και δή "καλλιτέχνη", θα πρέπει να (αυτο)-ελέγχεται έγκαιρα, για να μη καταλήγει να γίνετε ύβρις!!!)

 

Ομολογώ ότι ούτε εγώ τον ήξερα τον Ερμή πρίν, αλλά βάζοντας στο Google το όνομα του στα Ελληνικά, μου έδωσε 5.870 αποτελέσματα! Cool...Pas malle pas malle!!!

Άντε βρέ και στα δικά σου!

http://www.ermis-theodorakis.com/index.php?language=GR&page=articles


-----------------
“To pass through life and miss the music is to miss out on one of the best things about living.” —Art Blakey

 

[ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : Bosey στις 22-01-2009 14:19 ]


#14   
yiannisyiannis
Φθασμένος
Chat
23.01.2009, 13:30

Με τα χρήματα που διαθέτει, μπορεί να αγοράσει είτε ένα αξιόπιστο ηλεκτρικό πιάνο με βαρυκεντρισμένα πλήκτρα και ευαισθησία αφής, είτε μια ακουστική κατσαρόλα. Θα προτιμούσα την πρώτη λύση.


#15   
revelation
Συγχορδία Μινόρε
Chat
23.01.2009, 13:53

basika ena metaxeirismeno piano kai oxi ena ilektriko kalo einai i kaluteri lusi. to ilektriko einai gia peiramatismous. oxi gia mathisi tou organou os kurio organo. akoustiko oti kai na einai einai kalutero apo ilektriko


#16   
noizreduction
Βετεράνος
Chat
23.01.2009, 14:36

Επαναλαμβανομαι, αλλα η "επαναληψη ειναι η μητερα της μαθησης", οποτε θα το κανω:

 

Με τις τεχνολογιες που εχουν αναπτυχθει τα τελευταια 10 χρονια, τα ψηφιακα πιανα μιμουνται σε ενα μεγαλο ποσοστο την αισθηση και την επιστροφη των πιανων. Εταιριες που βγαζουν πιανα ( KAWAI, YAMAHA ) εχουν μεταφερει τη τεχνολογια της σφυρας των πιανων στα ακριβα μοντελα ψηφιακων πιανων.

Σαφως κι ενα πραγματικο πιανο με καλο μηχανισμο ειναι ανωτερο απο το πιο ακριβο ψηφιακο πιανο. Ομως στα πιανα οι τιμες ειναι δυσαναλογες ως προς αυτο που λεμε καλο ψηφιακο πιανο και καλο πραγματικο πιανο.

Για καποιον που ξεκιναει τωρα στο σπιτι του πιανο θα προτεινα να αγορασει ενα ψηφιακο της ταξης των 2000€ περιπου. Ετσι θα μπορουσε να μελετησει οποιαδηποτε στιγμη ηθελε σε ενα καλουτσικο κλαβιε που θα του προκαλει το 90% της κουρασης και της ενδυναμωσης οπως σε ενα πραγματικο πιανο, με καλο ηχο και με δυνατοτητα να το πουλησει εαν ανακαλυψει πως δεν θελει να ασχοληθει με το πιανο.

Βεβαια εδω μιλαμε για περιπτωση ανθρωπου που εχει κανει ηδη πιανο και θελει να συνεχισει να μελεταει πανω στο αγαπημενο του οργανο. Επομενως δε θα μπορουσα να πω κατι διαφορετικο απο το να παρει ενα πραγματικο πιανο. Δυστυχως οι τιμες των καλων πιανων ειναι αρκετα απαγορευτικες για το μεσο μουσικο ομως με την παρουσια ενος καλου χορδιστη/συντηρητη πιανων και την ερευνα μεταχειρισμενων πιανων, θα μπορουσε στα 2000€ να βρει ενα αξιοπρεπες πιανο!


#17   
SpyrusTheVirus
Περαστική Νότα
Chat
25.01.2009, 15:52

οι αγγλικες σουίτες του Μπαχ ειναι περιπου επιπεδου μεσης-ανωτέρας αν δεν κανω λαθος (εδωσα αγγλικες σουιτες για τις προαγωγικες της ανωτερας,και ειναι και υποχρεωτικές στις "μικρες" εξετασεις),και δεν ειναι αυτο που θα λεγε κανεις "μη φτασμενα εργα".τελος παντων,θα προτεινα να μεινει μακρια απο τα ηλεκτρικα.προσωπικά,παντα τα αντιπαθούσα,και δεν πλησιαζουν καν τον ηχο που απιδιδει το πραγματικό οργανο,και φυσικα αυτα που μπορεις να κανεις (λογω της υπαρξης ΧΟΡΔΩΝ,που κανει μεγαλη διαφορα απο τα ηχογραφημενα samples-οσο καλα και να ειναι).με 2.500 μπορει να βρει μεταχειρισμενα πιανα πολυ καλα,πολλοι ειναι αυτοι που τα αγοραζουν και επειτα τα πουλανε σχεδον αχρησιμοποιητα,και μαλιστα σε τιμες πολυ κατω της κανονικης τους),και φυσικα αν ανεβει λιγο το budget μπορει να βρει ακομη καλύτερα,ακομη και καινουρια. για κλασσικη μουσικη θα πηγαινα κατευθειαν σε κατι γερμανικό,και θα απεφευγα τα yamaha  (φυσικα ειναι υποκειμενικο αυτο-εμενα μου ακουγονται σαν κατσαρολες).

και κατι ακομη:λες οτι θα ξεκινησει μαθηματα.τι ηλικία εχει?αν εχει τελειωσει το σχολειο,οποτε εχει πιο πολλες ελευθερες ώρες,μπορει να αγορασει ενα πιανο "μετριο",και να διαβαζει σε κατι καλύτερο στο ωδείο.επισης,αν προκειται να κανει μαθηματα,λογικα θα τα κανει σε κλασικο,οποτε η εναλλαγη κλασικου στο μαθημα-ηλεκτρικου στο σπιτι, ισως την μπερδεψει (αλλος ηχος,αλλη αισθηση,διαφορετικη ανταπόκριση) και θα την κουράσει. οπωςδηποτε να επισκευθει μεγαλα μαγαζια με πιανα,και να δοκιμασει τα παντα,ισως καταληξει σε μια μαρκα που προτιμα,και ξεκινησει απο κει το ψαξιμο.ο Διαμαντοπουλος μαλιστα αποτι θυμαμαι ειχε και μερικα μεταχειρησμενα οταν αγορασα εγω το δικό μου (πριν 3 χρονια) και δεν ηταν ασχημα.


#18   


Αυτά τα διάβασες;