ελληνική μουσική
    871 online   ·  210.851 μέλη

    Θέλω βοήθεια για ένα σόλο τραγούδι (ξεκαθάρισμα:ψεύτικη ή αληθινή φωνή)

    ilovethepiano
    05.03.2009, 18:16

    Πφφφ, λοιπόν ...τραγουδάω σε ένα (ερασιτεχνικό) συκρότημα χωρις (δυστυχως ) να εχω ιδέα από φωνητική. Τα παιδιά μου λένε ότι ενω έχω ωραία φωνή , ΑΛΛΑ ειναι ψεύτικη (falsetto νομίζω το λένε).Εγώ όμως δεν ξέρω ούτε να ξεχωρίζω την ψεύτικη από την κανονική μου φωνή ούτε και πως να μην βγάζω ψεύτικη............. ΒΟΗθΕΙΑ ειναι επειγον (σε λιγο καιρο εχουμε συναυλια) ευχαριστω :)


    BAGRATION
    06.03.2009, 09:23

    Γειά!!

    Μπορείς να κάνεις τα εξής:

    Να τραγουδήσεις κάτι σαν να μιλάς (δηλαδή στον ιδιο τόνο και εχοντας παρόμοια αίσθηση). Αυτό αποκλείεται να είναι φαλτσέτο. Μετά να πιάνεις αυτό που τραγούδησες μια νοτα ψηλότερα και το ξανατραγουδάς. Βήμα Βήμα, κρατώντας την ιδια αίσθηση ανεβάζεις το τραγούδι εκεί που θές. Οσο ανεβαίνεις δυνάμωνε και λίγο περισσότερο την ενταση. Κάποια στιγμή θα φτάσεις τον τόνο που θές με "κανονική" φωνή. Αν νοιώσεις ενα "σπάσιμο" στη φωνή καθώς ανεβαίνεις τότε η φωνή έχει "γυρίσει" σε φαλτσέτο.

    Να ακούς προσεκτικότερα τη φωνή σου. Αν σου ακούγεται φαλτσέτο τοτε....είναι φαλτσέτο! Ηχογράφησε τη κ με κανένα κινητο και μετά ακουσέ τη. Διάσημα τραγούδια με ψεύτικη φωνή για να συγκρίνεις, είναι το "you 're beautifull" του James Blunt το "Staying Alive" των Bee Gees και μερικα του Justin timberlake.
    {#emotions_dlg.rockon}

     

    [ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : BAGRATION στις 06-03-2009 09:26 ]


    samg
    06.03.2009, 11:22

    Λοιπον!

    Καταρχην καλη σου μερα!

    Οσον αφορα το falsetto για αρχη, δεν μας εχεις πει την ηλικια και το φυλο σου για να σου μιλησουμε λιγο πιο συγκεκριμενα.

    Σε οποιαδηποτε περιπτωση, μου φαινεται περιεργο να τραγουσας με ψευτικη φωνη και να μην το καταλαβαινεις.

    Η ψευτικη φωνη χρησιμοποιειται τοσο στους αντρες οσο και στις γυναικες για να τραγουδηθουν επιλεκτικα καποιοες ψηλες νοτες, χαρην εμφασης, και για να αποφυγουμε την κραυγη.

    Βεβαια

    α) αυτο δεν σημαινει οτι μολις δυσκολευτουμε να βγαλουμε μια ψηλη νοτα αμεσως την τραγουδαμε με ψευτικη.

    Η φωνη ειναι πολυ πιο εκτενης απο οσο φανταζεσαι.

    β) η χρηση της ψευτικης διαρκως σε εκτασεις μουσικες που δεν μπορουμε να φτασουμε μπορει να ειναι επικινδυνη. Μην κοιτας που οι tiger lillies  το κανουν, ειναι το στυλ τους.

    Περα απο αυτο οσον αφορα την φωνη σου ενδεχεται να μην εχεις καταλαβει απολυτα την λειτουργια του οργανου σου οποτε η τραγουδας πολυ "τραγουδιστα" δηλ. πολυ ελαφρα με μικρο ογκο και μελωδικα, χρησιμοποιωντας τα πανω ηχεια σου, δηλ. τα ζυγωματικα και ουρανισκο, χωρις να στηριζεις διαφραγματικα και χωρις να χαλαρωνεις τον λαιμο σου, η εισαι ακομα μικρος-η σε ηλικια και ακομα η φωνη σου δεν εχει γεμισει.

    Η και τα δυο.

    Στην διαθεση σου για πληροφοριες!

    Σε γενικες γραμμες συμφωνω και με τον bagration.


    -----------------
    Δεν κάνεις καριέρα ανεβαίνοντας τα σκαλοπάτια μιας ακάθαρτης σκάλας. Πρέπει να βρεθείς σ’ένα πολυτελέστατο ασανσέρ με κατάλληλους ανθρώπους.

    [ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : samg στις 06-03-2009 11:25 ]


    ilovethepiano
    06.03.2009, 23:43

    Αγαπητοί bagration και samg , 

    ε υ χ α ρι σ τ ω πολυ πολυ !

    Οσο για την παραβλεψη μου, samg, ειμαι μαθητρια της 1ης Λυκειου..

    Οσα ειπατε και οι δυο ηταν πολυ χρησιμα ! Αν γινεται , samg, θα ηθελα καποια διευκρίνιση όσο ειναι αυτο δυνατον...<<Περα απο αυτο οσον αφορα την φωνη σου ενδεχεται να μην εχεις καταλαβει απολυτα την λειτουργια του οργανου σου οποτε η τραγουδας πολυ "τραγουδιστα" δηλ. πολυ ελαφρα με μικρο ογκο και μελωδικα, χρησιμοποιωντας τα πανω ηχεια σου, δηλ. τα ζυγωματικα και ουρανισκο, χωρις να στηριζεις διαφραγματικα και χωρις να χαλαρωνεις τον λαιμο σου, η εισαι ακομα μικρος-η σε ηλικια και ακομα η φωνη σου δεν εχει γεμισει.>>

    αν και εχω ξαναακουσει (οσα λες σε εκεινο το σημειο)...δεν γνωριζω τον τροπο για να τα εφαρμοσω... 

    και παλι ευχαριστω {#emotions_dlg.beer}

     

     


    samg
    09.03.2009, 14:52

    Η διαφορα μιας γεματης απο μια μη δουλεμενη φωνη ειναι για παραδειγμα η φωνες της Aguilera και της spears η της Γαλανη και της Καλομοιρας, εντελως ανδεικτικα.

    Επειδη εισαι ακομα μικρη, η φωνη σου ακομα ισως να ειναι παιδικη ελαφρως.

    Μην την ζορισεις.

    Η συμβουλη, να ακουγεσαι σαν να μιλας στον τονο, και να μην την αλλοιωνεις η την τσιτωνεις, ειναι σωστη.

    Οσον αφορα το διαφραγμα, απλα ειναι ενας τροπος να χρησιμοποιεις την κοιλια σου σαν εμβολο ωστε να ελεγχεις τον εκπνεομενο αερα και να φροντισεις να προσκρουει οτι και αν τραγουσας στο καταλληλο σημειο της στοματικης κοιλοτητας ωστε να παραγεται οσο πιο πληρης ηχος.

    Αυτο το σημειο ορθοφωμικα εντοπιζεται εαν σε πληρη χαλαρωση προφεριες ενα συνεχομενο μμμμμμμμμμμμμμμμμ οποτε θα νιωσεις τον ουρανισκο σου να παλλεται.

    Ολα αυτα πολυ θεωρητικα, αφου το καλυτερο ειναι να σου τα δειξει καποιος και να μην τα κανεις μονη σου.

    SOS!

     


    ilovethepiano
    09.03.2009, 22:30

    samg,δεν έχω λόγια, ευχαριστώ {#emotions_dlg.blush} {#emotions_dlg.rockon}


    delta66
    10.03.2009, 08:28

    Αν σου λενε οτι εχεις ωραια φωνη (και το πιστευουν) δεν χρειαζεται να κανεις τιποτα.

    Η φωνη σου αρεσει {#emotions_dlg.thumbup}

     

    Τωρα αφου εχεις σε λιγο καιρο συναυλια, μη ασχολεισαι με το να αλλαξεις κατι.

    Ετσι κι αλλιως δεν προλαβαινεις.Smile

     

    Αν θελεις να κανεις κατι με τη φωνη σου, κανε μαθηματα φωνητικης σε καποιο σοβαρο δασκαλο. (οχι διασημο,αλλα σοβαρο)

    Αν δεν διαθετεις τα διδακτρα, δεν πειραζει, πολλοι μεγαλοι τραγουδιστες δεν ειχαν δασκαλο.

    Απλα θα χρειαστεις περισσοτερο χρονο και πρεπει να εχεις μεγαλη αντιληψη και φυσικα ταλεντο για να προχωρησεις μονη σου.

    Θα σε βοηθησει πολυ ενα μουσικο οργανο (πληκτρα καλυτερα) για να "μελετας".

    Για αρχη παιζε τις ασπρες νοτες στη σειρα και τραγουδα να πιανεις τον τονο ακριβως.

     

    Θα σε βοηθησει πολυ, να ξερεις να γραφεις δικου σου στιχους και δικη σου μελωδικη γραμμη πανω σε αυτους τους στιχους.

    Αν τραγουδας δικα σου τραγουδια, εχεις πολυ περισσοτερες πιθανοτητες να "πετυχεις", αφου δεν θα σε συγκρινουν με καποιον που εχει πει ηδη τα τραγουδια.

     

    Καλη τυχη.


    StavmanR
    11.03.2009, 10:10

    Βρίσκω σωστό τον Delta(3x22).

    Στην πραγματικότητα δεν υπάρχει ορθοφωνία (θυμίζω Pavlov's dog και το κομμάτι Julia), πυ να σχετίζεται με τη χροιά. Το ταλέντο είναι ταλέντο και δεν επιδέχεται αλλαγής, παρά μόνο ενίσχυσης μέσω της εξάσκησης. Αν, όμως, με τον τρόπο που τραγουδάς κουράζεσαι φωνητικά, καλό θα είναι να αναζητήσεις τρόπους πιο υγιούς απόδοσης, ώστε να μην προκαλείς πρόβλημα στις χορδές.

     

    [ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : StavmanR στις 11-03-2009 10:11 ]


    freddieKrueger
    18.04.2009, 00:06

    Den mas les tipota gia to sygkekrimmeno tragoudi sto opoio zhtas vohteia alla kai akomh den exw katalabei to pneyma ths erwthshs soy agaphth filh...

    Den mporeis na ksexwsiseis les thn alithini fwnh sou apo tin pseutiki...enw antitheta oi gyrw soy mporoun...

    Pws ginetai na mh noiwtheis ton idio soy ton hxo?

     

    Genika an tragoydas konta ston tono omilias soy opws egrapse kai o Bagration einai dyskolona eisai se thesh falsetto...

    Egw nomizw oti kserw ti ennooyn oi gnwstoi sou otan soy lene oti exeis pseutikes:Panw apo ena toniko ypsos tragoydas sa soprano klassikou tragoudiou xwris ton ogko kai thn topothetisi kai ayto einai poy lene pseytikh fwnh...

    Diafwnw me to Stayraka sto oti to talento einai dedomeno kai apla enisxyetai kai sto oti h orthofwnia de vohtha thn kalliergeia ths xroias ths fwnhs...

     


    earinos
    02.05.2009, 17:16

    Παράθεση:

    Το μέλος BAGRATION στις 06-03-2009 στις 09:23 έγραψε...

    Γειά!!

    Μπορείς να κάνεις τα εξής:

    Να τραγουδήσεις κάτι σαν να μιλάς (δηλαδή στον ιδιο τόνο και εχοντας παρόμοια αίσθηση). Αυτό αποκλείεται να είναι φαλτσέτο. Μετά να πιάνεις αυτό που τραγούδησες μια νοτα ψηλότερα και το ξανατραγουδάς. Βήμα Βήμα, κρατώντας την ιδια αίσθηση ανεβάζεις το τραγούδι εκεί που θές. Οσο ανεβαίνεις δυνάμωνε και λίγο περισσότερο την ενταση. Κάποια στιγμή θα φτάσεις τον τόνο που θές με "κανονική" φωνή. Αν νοιώσεις ενα "σπάσιμο" στη φωνή καθώς ανεβαίνεις τότε η φωνή έχει "γυρίσει" σε φαλτσέτο.

    {#emotions_dlg.rockon}

     

    [ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : BAGRATION στις 06-03-2009 09:26 ]



    Σωστός ........Έτσι ονομάζεται και 'ερινα.Οταν βάζεις την πραγματική φωνή σαν να φωνάζεις κάποιον που είναι μακριά , αλλά με μελωδία όχι γκάρισμα.


    earinos
    02.05.2009, 17:23

    Παράθεση:

    Το μέλος earinos στις 02-05-2009 στις 17:16 έγραψε...

    Παράθεση:

    Το μέλος BAGRATION στις 06-03-2009 στις 09:23 έγραψε...

    Γειά!!

    Μπορείς να κάνεις τα εξής:

    Να τραγουδήσεις κάτι σαν να μιλάς (δηλαδή στον ιδιο τόνο και εχοντας παρόμοια αίσθηση). Αυτό αποκλείεται να είναι φαλτσέτο. Μετά να πιάνεις αυτό που τραγούδησες μια νοτα ψηλότερα και το ξανατραγουδάς. Βήμα Βήμα, κρατώντας την ιδια αίσθηση ανεβάζεις το τραγούδι εκεί που θές. Οσο ανεβαίνεις δυνάμωνε και λίγο περισσότερο την ενταση. Κάποια στιγμή θα φτάσεις τον τόνο που θές με "κανονική" φωνή. Αν νοιώσεις ενα "σπάσιμο" στη φωνή καθώς ανεβαίνεις τότε η φωνή έχει "γυρίσει" σε φαλτσέτο.

    {#emotions_dlg.rockon}

     

    [ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : BAGRATION στις 06-03-2009 09:26 ]



    Σωστός ........Έτσι ονομάζεται και 'ερινα.Οταν βάζεις την πραγματική φωνή σαν να φωνάζεις κάποιον που είναι μακριά , αλλά με μελωδία όχι γκάρισμα.



    Ξέχασα ότι η μικρή μας μαθήτρια είναι κάπου στα 15 χρονών όπως λέει και ο samg είσαι στην μεταφώνηση και πρέπει να προσέξεις .Ποτε ζόρισμα γιατί δεν θα αφήσεις να αναπτυχθούν σωστά οι μυς των φωνητικών σου χορδών.Και έτσι αν θα πάθεις ζημιά θα γίνεις 25 χρονών και θα ακούγεσαι σαν κοριτσάκι.Και δεν θα έχεις έκταση στη φωνή σου.