Καλημέρα σας!
Ξεκίνησα μάθημα φωνητικής (για πρώτη φορά) από τα τέλη Σεπτεμβρίου σε ωδείο. Στην αρχή το ωδείο μου είπε ότι το μάθημα είναι μια φορά την εβδομάδα από 40 λεπτά. Λέω οκ. έτσι κι' αλλιώς στα περισσότερα ωδεία έτσι είναι. Το θέμα είναι το εξής: η δασκάλα από τον Οκτώβριο και μετά δεν έρχονταν κάθε εβδομάδα αλλά κάθε δεύτερη εβδομάδα και κάναμε αναπλήρωση. Δηλ. έκανα μάθημα δύο φορές τον μήνα από 1 ώρα και 20 λεπτά (40+40=80). Να πω εδώ ότι δεν ήταν κάτι που είχα συμφωνήσει, απλώς έπαιρνε τηλ. στο ωδείο και έλεγε ότι κάτι της έτυχε και αν γίνεται να κάνουμε διπλό την επόμενη εβδομάδα. Επίσης για περίπου ενάμιση μήνα(κοντά δύο) η δασκάλα ξέραμε ότι δεν θα μπορούσε να έρχεται καθόλου. Στην αρχή μου είπαν από το ωδείο ότι θα μου βάλουν άλλο δάσκαλο για εκείνο το διάστημα. Μετά μου είπαν ότι συνήθως αυτό δεν είναι καλό για τον μαθητή γιατί θα πάρει χρόνο να προσαρμοστεί και έτσι δέχθηκα να κάνω πάλι αναπληρώσεις.
Ήθελα να μάθω αν η παραπάνω κατάσταση (ως προς την συχνότητα που κάνω μάθημα) κατά την γνώμη σας είναι όντως εις βάρος μου; Δεν μου είναι εύκολο μετά από 9 και βάλε ώρες δουλειάς, στο καπάκι να κάνω φωνητική 1 ώρα και είκοσι λεπτά.
Ζητάω την γνώμη σας γιατί δεν έχω μέτρο σύγκρισης και δεν ξέρω. Σας ευχαριστώ και συγγνώμη αν σας ζάλισα.
Φιλε μου,η φωνητικη γινεται το λιγοτερο 1 φορα την εβδομαδα,εωs και 3 φορεs,για τουs εππαγγελματιεs.Bρεs εναν-μια ,καλο-η δασκαλο και κανε ιδιαιτερα να κανειs σωστη δουλεια....
χμ..είμαι στο ψάξιμο περισσότερο για ωδείο παρά για ιδιαίτερο και αυτό γιατί τα ωδεία παρέχουν στους μαθητές κάποιες επιπλέον υπηρεσίες π.χ δυνατότητα παρακολούθησης μαθημάτων θεωρίας μουσικής κλπ αρκεί να χειρίζονται τις καταστάσεις σωστά.
Υποτίθεται γι' αυτούς (στο ωδείο)ότι εγώ κάνω τις απαιτούμενες ώρες π.χ 1 φορά την εβδομάδα αλλά η διαφορά είναι ότι στην πράξη τα μαθήματα γίνονται μαζεμένα. Δηλ. στον μήνα οι ώρες συμπληρώνονται 1 μήνας=4 Χ 40λεπτα. Απλά αναρωτιέμαι εάν είναι το ίδιο πράγμα να κάνεις κανονικά 1 φορά την εβδομάδα από 40 λεπτά ή δύο φορές τον μήνα από 80 λεπτά. Αριθμητικά είναι το ίδιο αλλά για έναν μαθητή στην πράξη είναι; Επίσης η δασκάλα μου λέει ότι είμαι καλή..αλλά εγώ δεν ξέρω αν πρέπει να την πιστέψω! Βγήκα να τραγουδήσω στην εκδήλωση της σχολής και δεν μου άρεσα...ήξερα ότι δεν ήμουν έτοιμη αλλά το έκανα για να ξεψαρώσω!
Τα «συμπυκνωμένα» μαθήματα είναι λάθος τακτική και απόλυτα σε βάρος σου. Η ποιότητα του μαθήματος δεν είναι συνδεδεμένη με το συνολικό άθροισμα της ώρας. (Πως θα σου φαινόταν αν στο γυμναστήριο σου πρότειναν να πηγαίνεις μια φορά την εβδομάδα και να κάνεις το σύνολο των ωρών που θα έκανες αν πήγαινες κάθε μέρα από λίγο; Θα ήταν εξίσου αποδοτικό, ή μήπως μέχρι και επιζήμιο;) Δύο φορές το μήνα, μπορεί να κάνει «συντήρηση» και όχι προπόνηση κάποιος που είναι πολύ προχωρημένος και ήδη επαγγελματίας ενεργός και αφού έχει ολοκληρώσει τη βασική του εκπαίδευση και είναι σε άριστη φωνητική κατάσταση.
Η πιο αποδοτική συνταγή (και προσωπικά την εφαρμόζω αρκετά χρόνια)είναι μια ώρα (και όχι σαράντα λεπτά) την εβδομάδα ιδιαίτερο μάθημα (και όχι δύο ή τρεις φορές τη βδομάδα,γιατί αυτό οφελεί μόνο την ...τσέπη του καθηγητή, εκτός κάποιων πολύ σπανίων και ειδικών περιπτώσεων, που κάποιος μπορεί να κάνει για κάποιον καιρό μέχρι δύο φορές) συν μια φορά την εβδομάδα η συμμετοχή σε συμπληρωματικά «απαραίτητα» μαθήματα, όπως είναι η ορθοφωνία, οι ασκήσεις αναπνοϊκού ελέγχου και στήριξης ,η υποκριτική του τραγουδιού, η κινησιολογία,το ρεπερτόριο, το σολφέζ, η θεωρία, η αρμονία κλπ. (και δυστυχώς στην ελληνική πραγματικότητα, αυτά, πλην των «κοινών»θεωρητικών, δεν παρέχονται στα ωδεία-μπορεί ίσως σε κάποια ελάχιστα).
Αφού είσαι κατά τα άλλα ικανοποιημένη από το Ωδείο σου, απαίτησε να δείχνουν συνέπεια σε αυτό που σου προσφέρουν, όπως αυτοί απαιτούν και από σένα συνέπεια όταν τους καταβάλλεις τα δίδακτρα. Είναι μέσα στα δικαιώματά σου. Η εκπαίδευση είναι «ιερό» πράγμα και όλοι όσοι παρέχουμε υπηρεσίες διδασκαλίας οφείλουμε να είμαστε συνεπείς και να προσφέρουμε το καλύτερο για τον εκπαιδευόμενο και όχι ότι μας ...βολεύει.Είναι καιρός να μάθουμε όλοι να μην αντιμετωπίζουμε τους εκπαιδευόμενους σαν...πελάτες σε μαγαζί.
Ευχαριστώ για τις απαντήσεις σας παιδιά Έχεις απόλυτο δίκιο Voice !!!!! Αν ήταν να κάνουμε τις ώρες μαζεμένες τότε θα κάναμε 1 φορά τον μήνα, από 3 ώρες και καθαρίζαμε. Το θέμα είναι ότι δεν έχω μέτρο σύγκρισης για το τι είναι καλό και τι όχι. Δεν έχω ξαναπάει σε ωδείο και δεν έχω ξανακάνει μάθημα φωνητικής. Το είχα πει και στην ίδια την δασκάλα ότι με κουράζει να κάνω διπλά μαθήματα γιατί κάνω κατ'ευθείαν μετά από την δουλειά και είμαι πολύ κουρασμένη κλπ κλπ, το ανέφερα και στην γραμματεία. Δεν περίμενα να γίνεται αυτό το πράγμα συνέχεια...αλλά δυστυχώς!!!! Με βόλευει γιατί είναι δίπλα στο σπίτι μου και είναι από τα πιο οικονομικά που έχω βρει, μου κοστίζει 69 ευρώ ο μήνας. Σε άλλα ωδεία για φωνητική, απ' όσο θυμάμαι ήταν αρκετά πιο ακριβά.
Γεια σου αγαπητη WhiteCat!
Μια πολυ βασικη ερωτηση πο εχω να σο κανω ειναι:Προπληρωσες τα μαθηματα για ενα συνολο ξερω γω 12 μηνων?Συνηθως στα ωδεια ακολουθουν αυτη την κοροιδιστικη τακτικη δηλ σε βαζουν να ΠΡΟΠΛΗΡΩΣΕΙΣ ασχετα με το αν :-μεινεις η οχι ικανοποημενος απο τον καθηγητη σου
-αποφασισεις να σατματησεις η αν αλλαξεις ωδειο η και δασκαλο...
-διαπιστωσεις οτι δεν εχεις τα φοντα αλλα ουτε και την ορεξη αν ασχοληθεις με το τραγουδι...
θυμαμαι που ειχα ρωτησει στπο Ωδειο του Νακα για μαθηματα κα μου ειπαν να προπληρωσω για 1 χρονο(!!!!!!).Οταν τους ρωτησα τι γινεται ν εγω διακοψω για ποικιλλους λογους τα μαθηματα,πχ παω φανταρος,νοσηλευτω για μεγαλο διαστημα(χτυπα ξυλο)φυγω στο εξωτερικο η απλα διαπιστωσω οτι δε μου αρεσει η εκπαιδευση που μου παρεχετε η δω οτι δεν προοδευω σημαντικα σε ευλογο διαστημα,μου απαντησαν το εξης απιστευτο:
ΜΠΟΡΕΙΤΕ ΝΑ ΑΓΟΡΑΣΕΤΕ ΜΕ ΤΟ ΥΠΟΛΟΙΠΟ ΤΩΝ ΧΡΗΜΑΤΩΝ ΟΠΟΙΟΔΗΠΟΤΕ ΠΡΟΙΟΝ ΤΟΥ ΦΙΛΙΠΠΟΥ ΝΑΚΑ!!!
Σε σουπερ μαρκετ μπηκα η σε ωδειο?
Ακομη και ο ΓΑ ΜΑ ΤΟΣ καθηγητης να διδασκε δεν θα ΠΡΟΠΛΗΡΩΝΑ ΟΥΔΕΠΟΤΕ...ποτε δεν δινουμε λεφτα για κατι που ΘΑ παρουμε...ΝΟΜΟΣ...
Και ενα σχολιο:Το μαθημα φωνητικης ειδικα για αρχαριους δεν εχει να κανει καμμια σχεση με σολφεζ ντικτε αρμονια κτλ...Θα σου ελεγα να κανεις ιδιαιτερα αν ενδιαφερεσαι να αποκτησεις φωναρα κι οχι απλα μια φωνουλα που παταει σωστα σε νοτες και χρονο...
Σκοπος του μαθηματος φωντηκης ειναι να ΓΥΜΝΑΣΕΙΣ τον φωνητικο σου μηχανισμο και οχι να μαθεις μουσκη θεωρια...ολα αυτα που κανουν τα σολφεζ ντικτε κτλ ΔΕΝ ΒΟΗΘΟΥΝ ΤΗ ΦΩΝΗ ΝΑ ΒΓΕΙ...χω πει και το ξαναλεω και τωρα:ΔΕΝ ΤΡΑΓΟΥΔΑΜΕ ΜΕ ΤΟ ΑΥΤΙ...ο σωστος ηχος ειναι ΠΟΛΥ ΑΠΑΙΣΙΟΣ ΓΙΑ ΤΟ ΑΥΤΙ στα πρωτα βηματα της εξελιξης του τραγουδιστη ειδικα μαλιστα οταν ανεβαινει η κατεβαινει τονικα....
Ευτυχώς όχι, αυτοί δεν έχουν αυτή τη τακτική. Εάν μου ζητούσαν κάτι τέτοιο δεν θα δεχόμουν εννοείται!!!!!!!! Σταματάς όποτε θες, πληρώνεις κάθε μήνα κανονικά.
Δίνω εξετάσεις 20 Ιουνίου και μου είπαν ότι ΑΝ θέλω συνεχίζω Ιούλιο και Αύγουστο. Συζήτησα το "θέμα" που υπάρχει με την δασκάλα και συμφώνησαν ότι έχω απόλυτο δίκιο και μου είπαν αν θέλω να δοκιμάσω με άλλη δασκάλα που είναι πολύ καλή για το είδος που θέλω.
Όσον αφορά το θέμα των μαθημάτων θεωρίας που σου παρέχουν δωρεάν, δεν νομίζω ότι είναι περιττό για έναν μαθητή να το παρακολουθήσει! Καταλαβαίνω ότι δεν έχει άμεση σχέση με το μάθημα της φωνητικής, όμως καλό είναι κανείς να πάρει μια ιδέα από σολφέζ, ό,τι μαθαίνει κανείς καλό είναι. Εξάλλου κάνω και κιθάρα (όχι στο ωδείο, αλλού). Πιστεύω στα ωδεία παίζει ρόλο ο δάσκαλος που θα έχει κανείς.
ΑΛΛΑΞΕ ΩΔΕΙΟ σου προτείνω χωρίς καμία επιφύλαξη τη μουσικη δημιουργια νομίζω δεν υπάρχουν πολλά ωδεία σαν κι αυτό... δες εδώ http://www.mousiki-dimiourgia.gr
Τι είδους εξετάσεις; Για το αν είσαι καλή φωνή; Πρώτη φορά το βλέπω αυτό!!! Εγώ θυμάμαι στο δικό μου ωδείο που πήγαινα μου έκανε μόνο 30 λεπτά καθε εβδομάδα!! Μου άρεσε πάρα πολυ και ακόμα θελώ να το συνεχίσω αλλά εχουμε και μια σχολή στην μέση που τελειώνουμε αργά το βράδυ...ΜΗΝ ΤΑ ΠΑΡΑΤΗΣΕΙΣ μην κάνεις το ίδιο λάθος σαν εμένα..
Παράθεση:
|
E, ναι... δεν βοηθάει να βρει φωνάρα το σολφέζ, το ντικτέ και η Θεωρία, αλλά καλό θα ήτανε όσοι κάνουν φωνητική να έχουν μια θεωρητική κατάρτιση. Να μπορούν να διαβάζουν και καμιά νότα, να καταλαβαίνουν πέντε πράγματα από αυτά που παίζει η ορχήστρα (όποιου τύπου ορχήστρα κλασική μέχρι καραματαλάϊκα), να ξέρουν σε ποιες νότες τραγουδάνε, να μην είναι ημιμαθείς.
Επίσης το σολφέζ ενδεικνύεται σε ανθρώπους που δεν έχουν δυνατό το ρυθμικό στοιχείο. Το ντικτέ ενδυναμώνει την ακουστικό στοιχείο. Υπάρχουν και άνθρωποι που δεν έχουν δυνατό τονικό κέντρο.
Δεν ξέρω για ποιο λόγο εάν κάνεις φωνητική πρέπει να είσαι μισός μουσικός σε σχέση με τους υπόλοιπους.
Τα μαθήματα φωνιτικής στα περισσότερα ωδεία, για τον πρώτο τουλάχιστον χρόνο, είναι λιγότερο απο μία ώρα (45 λεπτά). Φυσικά και είναι εις βάρος σου. Θα σου πρότεινα να ψάξεις έναν/μία καλύτερο/η καθηγητή/τρία μονωδίας...
Παράθεση:
|
Milame ka8ara gia ekma8hsh PARAGWGHS svstou hxou,eite aytos o hxos pataei se notes eite oxi...
Afou ginei to prwto bhma,dhl h paragwgh toub hxou aytou,tote mporoume na arxisoume siga siga na paragoume mousikous tonous...Gia ayto xreiazetai na exei kapoios mousiko ayti me thn ennoia tou na akouei ena tono kai na mporei na paragei thn idia tonikothta me th fwnh tou...de milame oute gia gnwsh klimakwn,oyte gia megalh 8ewrhtikh katartish,oyte telos gia aysthrh thrhsh toy ry8mou...
Symfwnw pws ola ayta einai xrhsima,arkei na mhn trwne xrono apo ta ma8hmata fwnhtikhs...
Oxi dhl na phgaineis sto ma8hma kai anti na ma8aineis pws na anasaineis swsta kai pws na gymnazeis kalytera kai pio anwdyna tous swstous mys gia thn or8h anasa,na analwnesai sto na diabazeis pentagramma...h pws na patas swsta sto Nto..re kai mi...
Επίσης πρέπει να καταλάβουν τα νέα παιδιά που ξεκινάνε μαθήματα φωνητικής, θέλει υπομονή και επιμονή για να φτάσουν να πούνε πιο δύσκολα τραγούδια που αγαπάνε...θέλει να ωριμάσει λίγο η φωνή να αποκτήσει όγκο και να χειρίζονται κάποια στιγμή αβίαστα και με διάφορους τρόπους την διαφραγματική αναπνοή....ειδικά στο κλασσικό θέλει υπομονή...και βέβαια όταν ξεκινάει η διαδικασία της δουλειάς στο σπίτι, που οφείλουν να αρχίσουν να διαβάζουν και νότες κ σολφέζ, να μην τα παρατάνε με την πρώτη δυσκολία!! Αν δεν το λέει η καρδιά σου καλύτερα μην το ξεκινάς καν...
Νομίζουν ότι κάνοντας 3 μήνες ή 6 μήνες μαθήματα, πως κέρδισαν τον κόσμο...εμείς γιατί που να πάρει σκιζόμασταν και γουστάραμε τη μελέτη! Και πέραν τούτου ό,τι κάνουμε το κάνουμε για να γίνουμε καλύτεροι, για τον εαυτό μας....θέλει κόπο η μουσική και τότε σε αποζημιώνει, με τα αποτελέσματα...με τη χαρά να λες ένα τραγούδι ή κλασσική άρια που ονειρευόσουν κ δεν πιστεύεις ότι τα κατάφερες!!
Δουλειά παιδια!! Και υπομονή....έτσι είναι η αγάπη για αυτό που κάνεις!!
Φυσικά θέλει υπομονή το τραγούδι...όμως μέχρι τώρα από αυτά που ακούω δεξιά κι αριστερά για δασκάλους φωνητικής και από την προσωπική μου πείρα,διαπιστώνω πως τελικά αυτοί που βιάζονται περισσότερο είναι οι ίδιοι οι καθηγητές...Ειλικρινά από ένα άνθρωπο που μέχρι και τενόρος η σοπράνο της λυρικής έχει κάνει περίμενα περισσότερη ωριμότητα και λιγότερη ελαφρομυαλιά...Βιάζονται να σε βάλλουν να τραγουδήσεις κομμάτια που είναι πολύ δύσκολα και αρκούνται στο ότι απλά μπορείς να τα ''διεκπαιρεώνεις'...
Μόνος μου μελετώ κάθε μέρα τραγούδι...εφαρμόζω ότι χρήσιμο έχω πάρει από τον καθηγητή μου,από τον πρώτο μου δάσκαλο και φυσικά από καλές δοκιμασμένες ασκήσεις που έμαθα ρωτώντας δοκιμάζοντας και εφαρμόζωντας...ταυτόχρονα αποβάλλω όλες της ανόητες συμβουλές των ίδιων δασκάλων...σέβομαι το φωνητικό μου όργανο και δεν εκθέτω τον εαυτό μου στο αίσθημα του να παράγεις ήχο με σπρώξιμο αέρα...τραγουδάω στην περιοχή εκείνη που χρειάζεται τόση ενέργεια όση για να ανασάνεις όταν αποκοιμιέσαι...Την υπομονή να καλλιεργήσει κάποιος δάσκαλος μια φωνητική έκταση 2 και βάλε οκτάβων και να τον κάνει να την τραγουδάει με αυτή την ΕΛΑΧΙΣΤΗ ενεργεια δεν την έχω συναντήσει ΠΟΥΘΕΝΑ...Ο καθηγητής φωνητικης που πήγαινα μου λεγε πως για να τραγουδήσω πρέπει ΕΣΤΩ και λίγο να ΠΡΟΣΠΑΘΗΣΩ για να βγάλω ήχο και πως δεν γίνεται με μηδενικλη προσπάθεια να παράγεις ψηλούς και δυνατούς τόνους...
Θέλει υπομονή,όχι μόνο από το μέρος των μαθητών αλλά και απο μεριάς πολλών καθηγητών...
Όσο για τα υπόλοιπα που λες,δεν έχει σημασία αν είναι κλασσικό η μοντέρνο τραγούδι...θα σου πω όμως κάτι:Για μένα ΩΡΑΙΟΣ τραγουδιστής είναι αυτός που με ΤΗΝ ΙΔΙΑ ΦΩΝΗ τραγουδάει και μιλάει ΤΕΛΟΣ.
-----------------
LIFE IS A MISERY ONLY FOR MISERABLE
[ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : freddieKrueger στις 23-01-2011 12:20 ]
Παράθεση:
|
Εχμ! Στο τελευταίο θα διαφωνήσω....η φωνή είναι από τα πιο ευέλικτα όργανα και μπορεί να έχει τα απίστευτα χρώματα και ήχους, όταν ένας τραγουδιστής έχει το χάρισμα κ διάφορες τεχνικές...δεν τραγουδάμε πάντοτε με τη χροιά που μιλάμε....είναι πολύ γενικόλογο αυτό που λες...για να φτάσει όμως κάποιος να χειρίζεται έτσι τη φωνή του υπηρετώντας τα πιο ευαίσθητα κ πιο ειδικά σημεία ενός τραγουδιού, θέλει φαντασία, δουλειά. αγάπη για αυτό που κάνει....και βέβαια ακούσματα!!
Γενικά ένας δάσκαλος οφείλει να είναι υπομονετικός και ειλικρινής με τους μαθητές του κ οπωσδήποτε να μη βάζει τραγούδια για τα οποία δεν είναι έτοιμος ο μαθητής...
-----------------
τζογάρησε στο όνειρο κι είσαι έτοιμος για όλα, ο χαμένος τα παίρνει όλα
[ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : Despinis στις 23-01-2011 23:25 ]
[ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : Despinis στις 23-01-2011 23:26 ]
Egw proteinw n'allakseis kathigiti.Stis dramatikes sxoles exoun 2 wres orthofwnia kai alles 2 fwnitiki!!Pou malista den pane gia tragoudistes alla gia sosti topothetisi fwnis kai armoniki.Na allakseis kathigiti ki an to exeis dei sovara na kaneis kai 2 fores tin evdomada.Na sumpliroso omos oti den einai mono to mathima.Yparxoun askiseis pou prepei na tis kaneis kathimerina monos sou sto spiti.G autes elpizo na sou exoun pei.An oxi,tha sou pei kapoios daskalos.