ελληνική μουσική
    542 online   ·  210.844 μέλη

    Μαθήματα Φωνητικής

    XrysaOikonomaki
    27.12.2010, 18:44
    Εξαρτάται από τη χροιά η κατάταξη. Μια γυναίκα για παράδειγμα μπορεί να έχει έκταση από το χαμηλό ντο μέχρι το κόντρα ντο, αλλά η χροιά της να είναι πιο ενδιαφέρουσα στις ψηλές. Ηλικίας από 18 και άνω. Εγώ τουλάχιστο δεν ακουμπάω τους ανήλικους στην έκταση. Παιδιά δεν ξέρω τι γίνεται. Εκτός εξαιρέσεων, όσοι έχουν έρθει για μάθημα έχουν ξεκινήσει με 2 οκτάβες επίκτητες και "ανοίξανε" στις 3. Τι να πω. Σταυρώστε με! Προσωπικά δεν το θεωρώ περίεργο. Στο εξωτερικό κατά βάση έχουν τέτοια έκταση και μερικές φορές μερικές νότες παραπάνω. Που να σε κατατάξουμε; Δεν ξέρω, δεν σε έχουμε ακούσει. :) Περί άρθρωσης, εάν δεν είχα αυτή την οδοντοστοιχία που έχω θα άκουγα την αμφισβήτησή σου του από πάνω, αλλά δεν γίνεται. Σόρρυ. Έχω δουλέψει πολύ άρθρωση και σε κάθε κομμάτι ξεχωριστά δουλεύω πρόζα, οπότε δεν θα κάτσω τώρα να επικεντρωθώ στο αν ακούγεται ή όχι η άρθρωση από ένα μαγνητοσκοπημένο live. Και που ακούγεται η φωνή και δεν την καλύπτει ο σαματάς, μια χαρά είναι!
    freddieKrueger
    28.12.2010, 02:09

    Επαναλαμβάνω πως έκταση φωνής είναι εκείνη η έκταση στην οποία την φωνή σου μπορείς άνετα να τη χειριστείς και να την κοντρολάρεις από πιανίσσιμο σε φόρτε και αντίστροφα...2 οκτάβες μπορεί να έχει κάποιος επίκτητες αλλά ΠΩΣ τις έχει είναι το θέμα?Γκαρίζοντας τις ψηλές ενώ οι χαμηλές δεν μπορούν να τραγουδηθούν δυνατά και καθαρά...χαίρω πολύ χαιρόπουλος...Δε μιλάω για ξεχείλωμα φωνής:Αυτός που έχει 2 οκτάβες όπως εγώ εννοώ θα χει 3 και βαλε οκτάβες όπως τις εννοείς εσύ...κι αυτός που έχει καθαρες 3 οκταβες σημαινει πως μπορεί ανετα αν ζοριστει λιγο,οχι πολυ να αγγιξει τις 3,5 οκτάβες μη σου πω 4 στις ασκήσεις του πιάνου...


    XrysaOikonomaki
    28.12.2010, 11:41
    Έχεις κολλήσει εσύ με τις άναρθρες κραυγές. Εάν έχεις τρεις οκτάβες όπως λες και χρησιμοποιείς μόνο τις δύο, πήγαινε βρε άνθρωπε να βρεις έναν δάσκαλο που να σου ταιριάζει. Αφού ξέρεις πως θέλεις να είναι αυτός ο δάσκαλος. Είναι κρίμας να έχεις έκταση και να μην μπορείς να την εκμεταλευτείς. Χάνεις ένα σωρό ρεπερτόριο. Από τον τρόπο που σκέφτεσαι και γράφεις, εμένα μου μοιάζει να είσαι σφιγμένος, οπότε όταν πας να τραγουδήσεις ψηλότερες νότες "καπακώνεις" τη φωνή σου και γι' αυτό ενδεχομένως να ακούγεται σκληρή και άτεχνη, ώστε έφτασες στο συμπέρασμα περί άναρθρων κραυγών. 2 χρόνια φωνητική έκανες. Πήγαινε να συνεχίσεις από εκεί που σταμάτησες. Από τις ασκήσεις που προτείνεις αλλού περί αναπνοών κλπ, καλά σε διδάξανε από ότι φαίνεται. Βέβαια αυτή η άσκηση με τα βιβλία στην κοιλιά είναι η πρώτη που κάνει κάποιος και δεν χρειάζεται να την κάνει αργότερα, αφού αντικαθίσταται με άλλες πιο προχωρημένες. Αυτή είναι για να πάει ο αέρας εκεί που πρέπει. Άπαξ και αποκτήσεις σωστή αναπνοή, δεν είναι δυνατό να αναπνέεις λάθος μετά τον πρώτο μήνα - τουλάχιστο έτσι έχω παρατηρήσει. Οπότε μετά κάνεις άλλες ασκήσεις που σου μαθαίνουν πως να χειρίζεσαι τον αέρα σου. Τα γράφω απλοϊκά για να μην μπλεχτούμε. Άσε τη μουρμούρα και την απαξίωση και πήγαινε να βρεις το δάσκαλό σου γιατί η ημιμάθια είναι χειρότερη από την αμάθια.
    freddieKrueger
    28.12.2010, 17:52

    Παράθεση:

    Το μέλος XrysaOikonomaki στις 28-12-2010 στις 11:41 έγραψε...

    Έχεις κολλήσει εσύ με τις άναρθρες κραυγές. Εάν έχεις τρεις οκτάβες όπως λες και χρησιμοποιείς μόνο τις δύο, πήγαινε βρε άνθρωπε να βρεις έναν δάσκαλο που να σου ταιριάζει. Αφού ξέρεις πως θέλεις να είναι αυτός ο δάσκαλος. Είναι κρίμας να έχεις έκταση και να μην μπορείς να την εκμεταλευτείς. Χάνεις ένα σωρό ρεπερτόριο. Από τον τρόπο που σκέφτεσαι και γράφεις, εμένα μου μοιάζει να είσαι σφιγμένος, οπότε όταν πας να τραγουδήσεις ψηλότερες νότες "καπακώνεις" τη φωνή σου και γι' αυτό ενδεχομένως να ακούγεται σκληρή και άτεχνη, ώστε έφτασες στο συμπέρασμα περί άναρθρων κραυγών. 2 χρόνια φωνητική έκανες. Πήγαινε να συνεχίσεις από εκεί που σταμάτησες. Από τις ασκήσεις που προτείνεις αλλού περί αναπνοών κλπ, καλά σε διδάξανε από ότι φαίνεται. Βέβαια αυτή η άσκηση με τα βιβλία στην κοιλιά είναι η πρώτη που κάνει κάποιος και δεν χρειάζεται να την κάνει αργότερα, αφού αντικαθίσταται με άλλες πιο προχωρημένες. Αυτή είναι για να πάει ο αέρας εκεί που πρέπει. Άπαξ και αποκτήσεις σωστή αναπνοή, δεν είναι δυνατό να αναπνέεις λάθος μετά τον πρώτο μήνα - τουλάχιστο έτσι έχω παρατηρήσει. Οπότε μετά κάνεις άλλες ασκήσεις που σου μαθαίνουν πως να χειρίζεσαι τον αέρα σου. Τα γράφω απλοϊκά για να μην μπλεχτούμε. Άσε τη μουρμούρα και την απαξίωση και πήγαινε να βρεις το δάσκαλό σου γιατί η ημιμάθια είναι χειρότερη από την αμάθια.

    Σε αντίθεση με σένα που οτι λες περιστρεφεται με γνωμονα εσενα και μονο εγω μιλαω γενικοτερα...σε πληροφορω πως δεν εχω κανενα προβλημα με τι δικ μου φωνη...Εχω δυο οκταβες για την πλακα μου και θελω να τις κανω σε ενα χρονο 2 οκταβες και ενα ημιτονιο για την πλακα μου...το ποσο φτανω αν ζοριστω εστω και ΛΙΓΟ ειναι αλλο θεμα...ουτε πιεση ουτε κοπος ουτε τιποτα απο αυτα που λες...κι αυτο ειναι αποτελεσμα του οτι σθεναρα αντιστεκομαι σε οτι μου λεει ο καθηγητης μου που θελει με το ζορι να με ανεβασει ψηλοτερα κι εγω πεισματικα δεν παω...θελω να φτασω σε τετοι επιπεδο ευκολιας τραγουδιου που η φωνη να μου βγαινει παρα πολυ ευκολα:Ας πουμε απο Α2 εως Β3 καταβαλλω μηδενινκη προσπαθεια για τραγουδι...Το C4 το τραγουδαω πολυ ανετα αλλα αν προσπαθησω να το τραγουδησω πιανισσιμο θα δυσκολευτω λιγο ειδικα αν προκειται να στο σιγοψυθιρισω...ε,για μενα εκει βαζω ΣΤΟΠ...και οριζω αυτη ως εκταση της φωνης μου...Το D4 και το Ε4 το βγαζω λιγοτερο ανετα σε πιανισσιμο(αρκετα ανετα σε φορτε και μετζο φορτε)Ταυτορονα απο εκει και πανω η αρθρωση μου αρχιζει να υποβαθμιζεται...Ομως ο καθηγητης μου λεει οτι ακουγομαι μια χαρα...και με βαζει να τραγουδαω μεχρι και G4 ενω στις ασκησεις αναλογα τη μερα με ''παταει'' και μεχρι το Β4 η και C5 του τενορου...

    Εγ του λεω:Αυτες τις νοτες ΘΑ ΤΙΣ ΕΧΩ ΣΙΓΟΥΡΑ ΜΕΤΑ ΑΠΟ ΚΑΜΜΙΑ 5 ετία σκληρής μελέτης...Γιατί να ζοριστώ να ανέβω εκεί που αρχίζει το τραγούδι να γίνεται ΣΥΝΕΙΔΗΤΑ?Γιατί να μην ανεβαίνουμε ένα ημιτνόνιο το εξάμηνο χωρίς να συνειδητοποιώ για πότε αυτό έγινε?

    Κατάλαβες τώρα ποιός είναι ο καημός μου?Να βρω κάποιον που με πολύ μεράκι και υπομονή να ασχοληθεί με τη  αρωγή της φωνής μου κια όχι δασκάλους με ''χοντροκομμένα'' κριτήρια ελέγχου της ποιότητας του ΄ηχου μου...


    VOICETEACHER
    28.12.2010, 19:22

    Αυτεs οι οκταβεs....2 εχουμε οι περισσοτεροι και απο κει και περα οτι δωσει,στιs ψιλεs...φαλσετο.....εγω με τιs 2 μια χαρα ειμαι και νομιζω δεν χρειαζεται να ζοριζουμε τουs μαθητεs,για παραπανω,γιατι τα περισσοτερα παιδια εχουνε προβληματα και στην μυτη,με ολα τα σχετικα..και στο λαιμο,λογω τσιγαρου....{#emotions_dlg.thumbup}


    BAGRATION
    29.12.2010, 00:59

    Το "κλεψιμο" στις οκτάβες που αναφέρει ο freddie το 'χω δει να γίνεται συχνά.

    Υπάρχουν αρκετά βίντεο με κάτι τετοιους "Οκταβάκηδες" στο Youtube. Αμα βαλετε θα φρίξετε με το πώς ακούγονται...


    XrysaOikonomaki
    29.12.2010, 11:25
    Ε, τώρα το να κυνηγάς τις οκτάβες για τις οκτάβες δεν έχει νόημα. Το να σε πηγαίνει η φωνή σου όλο και παραπάνω αυτό είναι άλλο θέμα. Εάν η φωνή έχει την τάση να ανοίγει, κάθε προηγούμενη νότα γίνεται ακόμα καλύτερη. Κι εγώ διαφωνώ με το "σκοπός είναι να πιάσουμε όλη την έκταση του πιάνου, έτσι για να την πιάσουμε". Αλλά κάθε άνθρωπος έχει διαφορετικές δυνατότητες. Άλλοι έχουν τρεις οκτάβες αλλά τραγουδάνε καλά τις 2,5, άλλοι έχουν δύο και τραγουδάνε καλά και τις δύο, άλλοι έχουν 3,5 και τραγουδάνε καλά τις 3. Δεν ξέρω κατά πόσο είναι εφικτό να ζορίσει ένας δάσκαλος το μαθητή του σε σημεία παραπάνω από αυτά που μπορεί ο μαθητής. Εάν κάνει κάτι τέτοιο, μπορεί να του κάνει και ζημιά. Γενικότερα, ο εγκέφαλος είναι το θέμα. Εάν δεν έχει "ακούσει" ένα ήχο ξανά να βγαίνει από το σώμα, σοκάρεται. Γι' αυτό θέλει η αύξηση έκτασης να γίνεται σιγά-σιγά. Σε κάθε άνθρωπο ο χρόνος διαφέρει. Χρειάζεται πρώτα ο εγκέφαλος να ακούσει τη νότα και μετά να τη βγάλει ο φερόμενος. Κι εγώ την είχα πατήσει με την πρώτη καθηγήτρια που είχα κάνει, η οποία με έφτασε κόντρα φα στο δεύτερο μάθημα! Έπαθα σοκ, σταμάτησα τα μαθήματα και μετά προσπαθούσα να αλλάξω την έκτασή μου και να γίνω άλτο, για να μην ξανα-ακούσω ψηλές νότες. Το έχω ξεπεράσει αυτό ως ένα σημείο, αλλά έκτοτε δεν έκανα ποτέ προσπάθεια να σκαρφαλώσω εκεί πάνω. Εάν είχε πάει σταδιακά σε αυτό το ύψος, δεν θα είχα πάθει σοκ. Αυτό νομίζω ότι έχει πάθει και ο φρέντυ. Σοκ. Κάποιους ήχους δεν ήταν έτοιμος να τους βγάλει. Αυτό είναι ένα καλό μάθημα για τους δασκάλους. Να μην στρεσάρουν το μαθητή σε σχέση με την έκταση και να "ακούνε" μέχρι που πάει η φωνή στο κάθε μάθημα. Οι δάσκαλοι είναι που έχουν περάσει το στρες περί έκτασης, κυρίως στην κλασική μουσική. Δεν ξέρω πως έχει μεταφερθεί αυτό και στη σύγχρονη.
    Harmoner
    06.01.2011, 10:18

    Γειά capoelo... Ηλικιακά είναι πάρα πολύ καλά. Λογικά θα έχεις τελιώσει με την μεταφώνηση και γενικότερα έχεις περάσει την εφηβεία. Στην συνέχεια, θα σου πρότεινα ωδείο... Μην ρωτάς γιατί, απλώς πιστεύω πως θα είναι καλύτερα. Και όσο για τις τιμές, εγώ σε δημοτικό ωδείο πληρώνω περίπου 550 ευρώ, και κάνω μάθημα μία φορά την εβδομάδα...

     


    Anker
    18.06.2011, 13:11
    Γεια σας, θα ηθελα να μου πει οποιος ξερει για σχολες φωνητικης στις ΗΠΑ. Εχω κανει μαθηματα για λιγο διαστημα σενα ωδειο αλλα θελω να φυγω απο Ελλαδα και παω σε μια σχολη εξω. Αν ξερετε καποιες καλες σχολες ή δασκαλους προτεινετε μου. Ευχαριστω
    Post αρνητικής αξιολόγησης
    REVENI92
    04.01.2012, 01:30
    Kristalo(anastasia) Geia sas eimai 19 eton kai thelo na ksekiniso na kanw fonitika eimai se kali ilikia? :)
    Vladimiros-InsaneMind
    02.02.2012, 19:28
    Κατ'αρχάς καλησπέρα παιδιά.... καλός σας βρήκα, είναι το πρώτο μου ποστ αυτό εδώ αλλά ταυτόχρονα και ο βασικός λόγος που ψάχτηκα να βρώ ένα τέτοιου είδους φόρουμ, χρειάζομαι επηγόντος την βοήθεια σας με το πρόβλημα που με βασανίζει και το οποίο είανι η προφορά του συριστικού συμφώνου "Σ" ή και του "Ξ" που περιέχει σίγμα. Είμαι 25 χρονόν κάνω ραπ και είναι πολύ κρίμα αυτό το σύμφωνο να μου χαλάει τα κομμάτια που ηχογραφώ, πραγματικά αδικεί τους στοίχους που γράφω. και εννοώ ότι κάθε φορά που το προφέρω ακούγεται πολύ ενοχλητικά καθώς παρά την θέληση μου έχει μεγαλύτερη διάρκεια απ'ότι θά'πρεπε. για να καταλάβετε τι εννοώ δείτε ένα από τα κομμάτια μου και προσέξτε πόσο ενοχλητικά προφέρω τα προαναφερόμενα σύμφωνα:
    Link
    " target="_blank" target="_new">> παιδιά τι μπορώ να κάνω ώστε να βελτιωθώ σε αυτό??? Υ.Γ. δεν έχω κάνει ποτέ μαθήματα φωνιτικών.... αν μου βρείτε λύση με σωζετε πραγματικά. ευχαριστώ.
    BAGRATION
    02.02.2012, 20:17

    Καποιον λογοθεραπευτή πρέπει να δεις άμεσα. Τα μαθήματα φωνητικών είναι άσχετα. 1


    Vladimiros-InsaneMind
    03.02.2012, 01:15
    Σας ευχαριστώ θερμά για την ανταπόκριση. Κυρία Νάντια φένεται ξέρετε πολύ καλά τι λέτε, καθώς πολλά από τα προαναφερόμενα σας είναι πετυχημένα. Όντος η καταγωγή μου είναι από Γεωργία, η γλώσσα μας είναι σκληρή, στις λέξεις μας συχνά συμπεριλαμβάνονται πολλά σύμφωνα διαδοχικά, τα μπροστινά δόντια μου όντος έχουνε τροποποιηθεί 2 φορές κ μάλιστα από διαφορετικούς οδοντιάτρους, περί ψυχολογικών μικρός είχα περάσει και επιληψία, το περίεργο όμως είναι ότι δεν ήμουν πάντα έτσι με αυτά τα σύμφωνα, δεν τα πρόφερα πάντα έτσι.... Τα τελευταία 2 ή 3 χρόνια είναι που συμβαίνει αυτό. Τέλος πάντων μη σας ζαλίζω αλο, σας ευχαριστώ πολύ, θα λάβω σοβαρότατα τις συμβουλές σας υπ'όψιν μου.
    killbill2
    09.02.2012, 15:55

    Έχει αγοράσει κανείς μέθοδο φωνητικής που συνοδεύεται και από CD & DVD? (κυκλοφορούν στο εμπόριο)

    Έχουν αποτέλεσμα όμως;


    BAGRATION
    09.02.2012, 20:10

    Ψεμματα σου λέει! Τις έχει αγοράσει όλες και δεν θελει να μάθουμε τα μυστικά!

     


    -----------------
    ΚΡΙΤΙΚΗ ΣΚΕΨΗ - To blog για την κριτική σκέψη και την επιστήμη...

    [ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : BAGRATION στις 09-02-2012 20:31 ]


    killbill2
    09.02.2012, 22:31
    γενικά έχω μάθει πολλά πράγματα (και όχι μόνο στην μουσική) από forums, youtube, μεθόδους, CD, ψάχνοντας και ρωτώντας. Πχ έχω πάρει μεθόδους για Blues piano, Jazz piano, synthesizer και ψάχνοντας και στο Ιντερνετ έμαθα πολλά. Δεν είμαι από αυτούς που για το οτιδήποτε θα αναζητήσουν αμέσως ιδιαίτερο μάθημα! Απλά θα ήθελα να ακούσω την άποψη κάποιου που έχει αγοράσει τα βιβλία αυτά και όχι κάποιου που εχει την προκατάληψη ότι "σιγά μην μαθαίνεις με μια μέθοδο"! σίγουρα εξάλλου ένας καθηγητής φωνητικής δεν θα υποστηρίξει ότι μπορείς να μάθεις έτσι!
    killbill2
    10.02.2012, 10:51
    σε ευχαριστώ για τη βοήθεια. Έχεις δίκιο η φωνή είναι κάτι ξεχωριστό από τα άλλα όργανα. Τραγουδάω, ξέρω μουσική οπότε ξέρω να τραγουδάω στον σωστό τόνο ας πουμε. Δεν είμαι φάλτσος. Απλά θέλω να ψάξω τα "κόλπα" & τις τεχνικές της φωνητικής! γιατί σίγουρα θα υπάρχουν κάποιοι κανόνες, τεχνικές κλπ. Εγώ τραγουδάω σωστά μεν, αλλά χωρίς κατάρτιση. Θεωρείς ότι υπάρχει τρόπος βελτίωσης ή το ότι δεν είμαι φάλτσος αρκεί; Τι δηλαδή υπάρχει που δεν ξέρω; Σε τι θα βελτιωθώ; δώστε μου ένα παράδειγμα να καταλάβω τι παίζει με την "φωνητική"? ευχαριστώ!
    BAGRATION
    10.02.2012, 21:06

    Κοιταξε να δεις αγαπητέ kill Bill νούμερο 2, δυο κατηγορίες ανθρωπων ασχολούνται με το σπόρ: Αυτοί που είναι όλο κόλπα, tips βντεάκια και "γκατζετιές" και αυτοί που κάνουν μαθήματα σε ωδεία ή ιδιαίτερα. Η δεύτερη κατηγορία κράζει την πρώτη και βγάζει φλύκταινες μόλις ακούει τις λέξεις  "βιντεο, youtube, κτλ".

    Το παπατζιλίκι όμως τρυπώνει παντού: Από το dvd-teleshopping του Brett Manning στο Κονσερβατόριο του εξωτερικού. Οπότε τι να ακούς παπαριές από DVD, τι να τις ακούς Live από τον μεγα διδάσκαλο, το ίδιο κάνει.

    Το θέμα λοιπόν είναι ποιός θα σου πει σοβαρά πράγματα, όχι το μέσο με το οποίο θα τα μάθεις. Αλλο είναι η σωστή πληροφορια και άλλο η παιδαγωγική. Με πιάνεις;

    ΥΓ Ναντια για να σε πειράξω το έγραψα!

    ΥΓ2 Οφείλω να ομολογήσω πάντως ότι...τα έχω σκάσει για το 5πλό DVD: "Γίνε αστερι στην πίστα σε 2 εβομάδες" (+δώρο μια Πιστο-ντουζιέρα)!!!

     

    [ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : BAGRATION στις 10-02-2012 21:25 ]


    killbill2
    10.02.2012, 22:02
    μπορεί κάποιος να με κατατοπίσει να μου πει τι θα πει "μαθήματα φωνητικής"? Δηλαδή να μου περιγράψει κάποιες τεχνικές ίσως που μαθαίνει κάποιος με τα μαθήματα φωνητικής για να κατατοπιστώ;