Καλησπέρα παιδιά , θα ήθελα να σας κανω μια ερώτηση σχετικά με τα δημοτικά ωδεία.έκανα αρκετά χρόνια πιάνο (ιδιαίτερα μαθήματα) και θα ήθελα να πάω σε ενα ωδείο για να μπω κι επίσημα σε κάποια τάξη και να ξεκινησω παράλληλα θεωρητικα μαθηματα. Σκεφτόμουν για ένα δημοτικό ωδείο που είναι κοντά μου. Ξέρετε αν τα πτυχία που δίνουν τα δημοτικά ωδεία είναι αναγνωρισμένα; έχουν καποια διαφορά απο τα υπολοιπα ωδεία;
Εγώ έχω καεί απο τα δημοτικά ωδεία και θα σου πρότεινα αν θέλεις να το κάνεις σοβαρά να μην πας.Εκτος απο την ποιότητα των μαθημάτων που ότι πληρώνεις παίρνεις, μετά τα πτυχία τους δεν έχουν καμία αξία για τα κανονικά ωδεία και σχολές και τα ίδια τα δημοτικά βέβαια δεν σε παίρνουν ποτε εκει να δουλέψεις γιατί έχουν τούς δικούς τους.
Κι εγώ φίλε μου θα το απεφευγα το δημοτικό. Χρειάζεται αν θες να κάνεις κατι σοβαρό να το ψάξεις καλύτερα .εγω μπορώ να σου προτείνω το ωδείο που είμαι εγώ απ το οποίο είμαι απολυτα ευχαριστημενος λεγεται Μουσικη Δημιουργία και ειναι στο Νέο Κόσμο.
Λοιπον, εγω πηγαινω σε δημοτικο ωδειο την περιοχης μου και ειμαι απολυτα ευχαριστημενη και φυσικα εχω ψαξει και εχω συγκρινει την ποιοτητα σπουδων σε αλλα ωδεια (ιδιοτικα). Στο συμπερασμα που κατεληξα, αν και οι γενικευσεις αδικουν τους ελαχιστους, ειναι οτι το πτυχιο ερχεται πολυ πιο ευκολα.... καταλαβαινετε φανταζομαι.... Στο ωδειο που ειμαι τα πτυχια ειναι δυσκολα...δεν τα παιρνουν ολοι... κοβονται αρκετοι....οι οποιοι στρεφονται στα ιδιοτικα και σε 1 6μηνο εχουν ξεμπερδεψει.... ξερω αρκετες περιπτωσεις τετοιου ειδους. Ομως καλο θα ηταν να κανεις καποιες γνωριμιες μεσα στο ωδειο με μαθητες οι οποιοι μπορουν να αξιολογησουν και να καταταξουν τους καθηγητες αναλογα με τις γνωσεις και την αποδοτικοτητα τους. Ειναι χρησιμο καθως πριν απο 4-5 περιπου χρονια οσοι ειχαν καποια προυπηρεσια διοριζοταν...... ετσι...! Αν ακομα εχεις ακουσει καλα λογια για καποιον καθηγητη ο οποιος λαμβανει καλες κριτικες οχι μονο απο τους αποφοιτους του αλλα και γενικα απο το κλιμα που επικρατει σε σχεση με αυτον.... σε τετοιες περιπτωσεις ακολουθουμε τυφλα τον καθηγητη και προσπαθουμε να δικτυωθουμε ετσι ωστε να κανουμε σωστες επιλογες και στα υπολοιπα μαθηματα!!!
Ελπιζω να βοηθησα λιγακι....
Αλλα εχω να πω οτι δεν ειναι παντα "ο,τι πληρωνεις περνεις" αν το ψαξεις στα ιδιοτικα ωδεια τα εξεταστρα ειναι υψηλοτερα.... μπορεις να καταλαβεις γιατι.... χωρις φυσικα να προσπαθω να υποτιμησω την αξια των πραγματικων μουσικων (μαθητων και καθηγητων)
[ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : caterina08 στις 20-02-2010 13:04 ]
[ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : caterina08 στις 20-02-2010 13:17 ]
=ΤΑ ΡΑΣΑ ΔΕΝ ΚΑΝΟΥΝ ΤΟΝ ΠΑΠΑ= αυτο σημαινει οτι χρειαζεται ερευνα αγορας θα μπορουσα να το πω και να ψάξεις και για καλο ωδειο αλλα ιδιαίτερα για πεπειραμενο καθηγητη, καλη επιτυχια
EGW EYTYXOS PIRA MONO TO PTYXIO PIANOY APO DHMOTIKO WDEIO (KAI PLIROSA OSO SE ENA KANONIKO WDEIO ENO THA EPREPE NA MIN PLIROSW TIPOTA AFOU LEGETE DIMOTIKO )KAI PRAGMATIKA DEN ME EPERNE KANEIS GIA DOULEIA DEN KSERW AN SNOMPAROUN TA ALLA WDEIA H AN DEN TA THEOROYN IASAKSIA TOUS PANTWS TWRA POU EXW ARXISEI NA DOYLEYW KAPOU MOY LENE OTI EYTIXOS POU PIRA TA YPOLIPA PTYXEIA MOU APO ALLOU.OSO GIA TOUS KATHIGITES SINFONW OTI DEN KANOUN TA RASA TON PAPA. OSO SPOUDAZA EKEI EIXA KAI KALOUS DASKALOYS KAI KOMPLEKSIKOUS.ALITHEIA KSEREI KANEIS AN AYTOI EINAI DIMOSIOI YPALLILOI?
Σπουδασα θεωρητικα κι ανωτερα θεωρητικα ( Φουγκα ) σε δημοτικο ωδειο κοντα στην περιοχη μου.
Ειμαι 27 χρονων και απο τα 14 μου ( με μικροδιαλειμματα λογω σχολειου και σπουδων ) "εζησα" το συγκεκριμενο ωδειο και τους καθηγητες του.
Καταρχας οποιοδηποτε πτυχιο παρεις απο δημοτικο ωδειο ειναι σιγουρα επιβεβαιωμενο κι αναγνωρισμενο απο το κρατος. Αντιθετως, υπαρχουν πολλες σχολες μουσικης που λειτουργουν υπο παραξενο νομικο καθεστως ( ιδιαιτερα στην Αττικη ) και τα πτυχια που δινουν οχι μονο αναγνωρισμενα δεν ειναι, αλλα σε παραπλανουν με δηθεν εξομοιωσεις ξενα πανεπιστημια ( προφανως απλως το ονομα "δανειζονται" και σου δινουν μη αναγνωρισμενα πτυχια ).
Κατα δευτερον, η επιλογη του καθηγητη απο τα ωδεια εξαρταται απο τη διευθυνση του. Ειχα την τυχη στο ωδειο που πηγαινα να εχουμε καλλιτεχνικο διευθυντη τον κ.Τρανουδακη Μιχαλη ( διευθυντη μουσικου σχολειου τοτε ) και η επιλογη των καθηγητων να ειναι η καλυτερη δυνατη ( οι περισσοτεροι ειχαν εμπειρια απο μουσικα σχολεια ή αρκετη μουσικη εργασια στην πλατη τους ). Αντιθετως, σπουδαστες ιδιωτικου ωδειου πανω στη Ποσειδωνος ( εκει που γινεται Εθναρχου Μακαριου ) ειχαν πολλα παραπονα απο τις τιμες και την ποιοτητα των καθηγητων.
Κατα τριτον, η εξελιξη σου ως σπουδαστη δεν εξαρταται μονο απο τον καθηγητη αλλα και απο την προσωπικη μελετη που θα κανεις. Αλιμονο εαν περιμεναμε απο τους καθηγητες να κανουν τη διαφορα στην ποιοτητα της μελετης μας και την προσωπικης μας ενασχολησης με το αντικειμενο της μουσικης! Εαν ηταν ετσι, θα μπορουσαν με ενα μηχανημα απλως να μας διοχετευαν τις γνωσεις μεσα στο κεφαλι μας!
Οπως καταλαβαινετε ειναι καθαρα υποκειμενικο το εαν θα πας σε δημοτικο ωδειο ή ιδιωτικο. Σαφως υπαρχουν δημοι που δεν εχουν καταξιωμενα και καλα ωδεια ( σαν εγκαταστασεις ή σαν προσωπικο ) ομως το ιδιο ισχυει και στα ιδιωτικα ωδεια, ποσο μαλλον στις παραξενες σχολες που δινουν και...παραξενα πτυχια!
Εγω θα προτεινα σε οποιον ενδιαφερεται να σπουδασει μουσικη σε ωδειο να το επισκεφθει προσωπκα, να μιλησει με τους καθηγητες και να αφησει στην ακρη προκαταληψεις που εχουν διοχετευθει απο "εξυπνακηδες" ιδιωτες και "πονεμενους" σπουδαστες ( "τοσα λεφτα εδωσα ρε φιλε, αρα το πτυχιο μου ειανι ανωτερο απο το δικο σου" ).
...απλως και στα ιδιωτικα ωδεια ειναι ευκολο να παρεις "πουλημενο" πτυχιο..οποτε μην αγωνιατε!
ακριβως!!! +φωνω σε ολα noizreduction.... υπαρχουν τοσα πολλα "πτυχια" και δηθεν πιστοποιησεις που χανεσαι στο ψαξιμο... τα δημοτικα ωδεια εχουν σχεση με το δημο, διοικουνται δηλαδη απ αυτον. ολες οι αποφασεις πρακτικων ζητηματων σε σχεση με το προσωπικο, τα οικονομικα κα περνουν απο τον υπευθυνο προεδρο. τα ωδεια δεν ειναι δημοσια, ειναι δημοτικα, που σημαινει οτι υπαρχουν κανονικα διδακτρα. απ την αλλη υπαρχουν και τα κρατικα που οντως δεν πληρωνεις διδακτρα... για τα εξεταστρα ομως θα ξοδευτεις οπου κ αν πας
[ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : caterina08 στις 23-02-2010 21:51 ]
Στα δημοτικά ωδεία οι καθηγητές πληρόνονται κανονικότατα. Ο μαθητής πληρώνει ούτως ή αλλιώς το ωδείο με τους δημοτικούς φόρους. Οι καθηγητές που διδάσκουν εκεί, διδάσκουν επίσης και στα ωδεία. Όσο για τα πτυχία είναι της ίδιας δυναμικής με τα υπόλοιπα. Όπως κάποια ωδεία είναι μάπα και κάποια άλλα όχι, το ίδιο ισχύει και για τα δημοτικά ωδεία. Πάντα ο καθηγητής κάνει τη διαφορά. Όσο για το αν έχει δυναμική το χαρτί που παίρνεις σε άλλες δουλειές και το αν βάζουν τους δικούς τους, πάλι, η αγορά είναι τόσο γεμάτη με μουσικούς που ο ανταγωνισμός είναι τεράστιος. Πάντα θα υπάρχουν κλίκες. Οπότε, μια χαρά το δημοτικό ωδείο. το δάσκαλο δες αν σου ταιριάζει στην ψυχολογία.
Τα "καλά" και "κακά" Ωδεία
Έχω δει πολλές φορές σχόλια σχετικά με την ποιότητα των ωδείων και τη διάκρισή τους σε κατηγορίες. Τα πιο πολλά εξ αυτών είναι αβάσιμα, όχι βέβαια από πρόθεση αλλά πιθανόν εξαιτίας της ελλιπούς πληροφόρησης ή εμπειρίας.
1. Τα ωδεία είναι εκπαιδευτικά ιδρύματα σχεδόν όπως κάθε άλλο είδος εκπαιδευτικών ιδρυμάτων.
2. Η ουσιώδης διαφορά έναντι άλλου είδους εκπαίδευσης είναι η καλλιτεχνική φύση τους. Ως εκ τούτου η προσωπικότητα του διδάσκοντος είναι οπωσδήποτε κρίσιμη όχι όμως και το άπαν.
3. Κάθε ιδιωτική επιχείρηση έχει σκοπό το κέρδος και το κέρδος τις περισσότερες φορές στην ελεύθερη αγορά και σε υγιείς συνθήκες έρχεται από την ικανοποίηση του πελάτη. Στην περίπτωση της εκπαίδευσης και από τα αποτελέσματα της και την απήχησή τους στο κοινό.
4. Σχεδόν κάθε δημοτική πολιτιστική επιχείρηση έχει δημιουργηθεί κυρίως για ψηφοθηρικούς σκοπούς και δευτερευόντως για την ικανοποίηση της ματαιοδοξίας τοπικών πολιτευτών
Η δυνατότητα απασχόλησης
Ο απόφοιτος του δημοτικού ωδείου έχει σαφώς λιγότερες πιθανότητες να διοριστεί. Κάθε ιδιωτικό ωδείο προτιμά να απασχολήσει ή να προωθήσει τους αποφοίτους του. Και ενώ στα ιδιωτικά ωδεία το κριτήριο διορισμού είναι η αξία του διδάσκοντος (όπως και αν αυτή εκτιμάται) στα δημοτικά το κύριο και γενικό κριτήριο είναι η ψηφοθηρία (γνωριμίες, βολέματα κ.τ.λ.) Η Ελλάδα υποφέρει από την αντίληψη αυτή και οι σχολιάζοντες τις περισσότερες φορές δεν την συσχετίζουν με τις δημοτικές πολιτιστικές επιχειρήσεις.
Φτηνό ή ακριβό ωδείο
Ισχύει ότι και για κάθε άλλη επιχείρηση. Το ότι ένα ωδείο αποσβένει π.χ. μεγάλα ποσά στέγασης και διαφήμισης μεταφέροντας το κόστος στα δίδακτρα δεν σημαίνει απαραίτητα ότι είναι καλύτερο ωδείο.
Ελπίζω να συνέβαλλα στην ενημέρωσή σας
Καλησπέρα,θέλω να ξεκινήσω μαθήματα αρμονίου και επισκέφθηκα το δημοτικό ωδείο της περιοχής μου(Περιστέρι). Τα μαθήματα με το όργανο γίνοντε ιδιαίτερα με τον καθηγητή και τα θεωρητικά σε τμήμα.
Τα δίδακτρα είναι 65e μηνιαίως και επειδή δεν γνωρίζω γενικά τι γίνετε με τις τιμές,για δημοτικό ωδείο θεωρείτε λογική αυτη τη τιμή;
Σε ιδιωτικό για τα ίδια μαθήματα το κόστος πόσο θα ήταν περίπου;
@ Μorelo, μην ανησυχείς καθόλου και μην ψάχνεσαι! Κάνε αυτό που σου αρέσει και άσε τον εαυτό σου να χαίρεται με ότι καταφέρνει κάθε φορά! Σύντομα θα παίζεις κάποια κομμάτια και αν διαβάζεις τακτικά θα παίξεις ακόμα πιο καλά και γρήγορα πολλά πράγματα. Μόνο μην αγχώνεσαι με το χρόνο που θα σου πάρει, η ηλικία σου είναι καλή ακόμη και αν λόγω της γυμναστκής έχεις σφιχτά χέρια. Προχώρα και καλή επιτυχία. !!
[ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : GuitarJournal στις 05-12-2011 22:48 ]
Επηδεί οι εποχές προχωρούν, καλό θα είναι να γνωρίζουμε κάποια πράγματα σχετικά με τα ωδεία. Υπάρχουν πτυχία ωδείων που είναι αναγνωριζμένα απο το κράτος. Όμως ο καιρός που υπήρχαν μόνο τα ωδεία έχει περάσει. Ο καιρός που οι καθηγητές μουσικής έβγαιναν μόνο απο τα ωδεία δεν υπάρχει πια. Τώρα η μουσική διδάσκεται και στην τριτοβάθμια ( άρα τα ωδεία έχουν πάρει την κάτω βόλτα ) Φυσικά τα ωδεία είναι το σκαλί για να συνεχίσει κανείς τις μουσικές του σπουδές. Αυτό συνεπάγεται με το ποιον δάσκαλο έχεις να σε μάθει την μουσική. Στα αναγνωρισμένα ωδεία μπορείς να ξεκινήσεις απο θεωρία και να φτάσεις μέχρι σύνθεση ( που είναι και το ανώτερο πτυχίο που δίνουν τα ωδεία ). Απο εκεί και πέρα πρέπει ο καθένας που πάει σε ένα ωδείο να γνωρίζει καλά ότι, Δεν αρκεί να μάθει μόνο τις νότες, δεν αρκεί να μάθει μια θεωρία και να παίζει βασικά ένα όργανο. Μπορεί λοιπόν παλιά με ένα πτυχίο αρμονίας απο ωδείο και με καλή γνώση ενός οργάνου να μπορούσες να διδάξεις μουσική, τόσο σε ωδείο όσο και να διοριστείς στο δημόσιο σαν καθηγητής μουσικής. Τώρα όμως όλα αυτά έχουν αλλάξει. Με ένα πτυχίο αρμονίας, ακόμα και αντίστιξης, ίσως και παραπάνω επίπεδο, μπορί να μη μπορέσεις να διοριστείς πουθενά. Μην ξεχνάμε οτι πλέον προηγούνται τα πανεπιστήμια. Με λίγα λόγια τη σημερινή εποχή, δεν μπορείς να βασιστείς μόνο στα χαρτιά ενός ωδείου, ακόμα και εάν είναι αναγνωρισμένα. Σοβαρό ρόλο παίζει και το πόσο καλά θα τα μάθεις. Γιατί άλλο μαθαίνω 10 πράγματακια, άλλο παίρνω ένα πτυχίο με το βαθμό << καλώς >> και ξέρω να παίζω και λίγο ένα όργανο. Άλλο έχω πάρει 3 Άριστα πτυχία, γνωρίζω 3-4 όργανα και ξέρω άριστα αυτά που έχω πάρει αξιωποιόντας τα συνεχώς. Τώρα όσο αφορά το να σε διωρίσουν σε ωδείο, είναι δύσκολο καθώς... 1) Συνήθως διορίζουν τους δικούς τους ( αυτούς που θέλουν δηλαδή ) κυρίος τους συγγενείς τους. Πατέρας πρόεδρος θα βάλει σίγουρα και το παιδί του μέσα, καλλιτεχνικός διευθυντής λές να αφήσει το παιδί του απέξω???? Φυσικά ένας πρόεδρος ωδείου μπορεί να μη ξέρει κάν τι σημαίνει μουσική. Και γνωστό είναι ότι το συμβούλιο πρωτίνει και το υπυργείο εγγρίνει. Λές να ενδιαφέρει το υπουργείο γιατί ο πρόεδρος η ο διευθυντής κλπ πρώτιναν τα παιδιά τους η τα ανήψια τους κλπ??? Άσχετα οτι γνωρίζω καλά σε κάποιο ωδείο ( δεν θέλω να ονομάσω ) οτι το έκαναν και οικογενιακό. Άντε λοιπόν να βρείς άκρη. Όσο για το όταν ακούγεται η λέξη Ίδρυμα μη κερδοσκοπικού χαρακτοίρα, καλό θα ήταν το ΜΗ να μη το λαβαίνουμε υπόψην μας. Τέλος επι του θέματος πρέπει να καταλάβουμε τη σήμερον εποχή ότι, εάν θέλει κάποιος να ασχοληθεί με τον τομέα της μουσικής, πρέπει να δουλέψει σκληρά για να πετύχει ώστε να μπεί σε μια ανώτερη σχολή και να μη βασιστεί απλά σε ωδείο. πχ Θα πάρω 1 - 2 πτυχία, θα μάθω να βαράω και 1- 2 όργανα και θα μου ανοίξουν διάπλατα την πόρτα. Αυτά καλό θα είναι να τα ξεχάσουμε πλέον.