ελληνική μουσική
172 online   ·  207.853 μέλη

Για την κλασική μουσική και για την τεχνική του πιάνου.

marlene
Βασική Νότα
Chat
19.01.2005, 19:08
Γειά σας. Ασχολείστε με το πιάνο::: Σας ενδιαφέρει η κλασική μουσική:: Ελατέ να ανταλλαξουμε απόψεις εδώ για όλα τα θέματα και για την φτωχή πλην όμως επικερδή μουσική παιδεία στην Ελλάδα!!!!!


[ Το μήνυμα επεξεργάστηκε από: vouliakis on 02-05-2005 13:07 ]
#1   
SteliosG
Φθασμένος
Chat
19.01.2005, 19:31
να κανω μια ερωτηση εγω? (δεν εχω κανει καμια σπουδη πανω στη μουσικη, πλην καποιον τραγικων μαθηματων στη κιθαρα)

τι εννοεις οταν λες "επικερδή μουσική παιδεία στην Ελλάδα"???

ειχαμε ανοιξη ενα παρομοιο θεμα πριν λιγες μερες, πανω στη μουσικη παιδεια στην Ελλαδα!!!
#2   
marlene
Βασική Νότα
Chat
19.01.2005, 20:01
Τι εννοώ... εννοώ ότι στην Ελλάδα η μουσική παιδεία (ωδεία, ιδιαίτερα μαθήματα, εκδόσεις βιβλία κτλ κτλ ) είναι μια καλοστημένη και επικερδής επιχείρηση για εκείνους που ασχολούνται επιχειρηματικά μαζί της αλλά προσφέρει παρα πολύ λίγες και καθόλου συγχρονες γνώσεις σε εκείνους που ενδιαφέρονται να μάθουν και ψάχνονται για την μουσική γενικότερα. Ας μην μιλήσω καλύτερα για το γεγονός ότι δεν δίνονται κίνητρα στα νέα παιδιά να αγαπήσουν την μουσική μέσα από τις σπουδές τους σε ένα ωδείο. Ξέρετε πολλούς που νε ξεκίνησαν μαθήματα και να μην τα παράτησαν καποια στιγμή στην πορεία;; Εχει αρχίσει να μοιάζει η σπουδή σε ένα μουσικό οργανο σαν ένα εξαιρετικά ελιτίστικο σπόρ... Εσύ τι λές ;;;
#3   
SteliosG
Φθασμένος
Chat
19.01.2005, 20:10
Συμφωνω απολυτα με το οτι οποιος ασχολειται επιχειρηματικα με τη μουσικη εχει κερδος! Αλλα υτο συμβαινει γιατι εχει και πελατες... αν το δουμε τελειως ψυχρα!!!

Αλλα πέστεψέ με τα πραγματα ειναι δυσκολα ΠΑΝΤΟΥ!!!

Συμφωνω απολυτα επισης οτι τα οικομικα κινητρα για να ασχοληθει η νεολαια μας με τη μουσικη ειναι ελαχιστα και το επιπεδο των σπουδων λιγο χαμηλο οσων αφορα τα μεσα και τη τεχνολογια!

Διαφωνω ομως οτι "η σπουδή σε ένα μουσικό οργανο σαν ένα εξαιρετικά ελιτίστικο σπόρ..."!!! Οχι! οποιος θελει να ασχοληθει με κατι ασχολειται και φτανει μεχρι εκει που του λεει η καρδια του και η ψυχη του! Και τα ερεθισματα που εχουμε στη χωρα μας, λογω πολιτισμου, γεωγραγικης θεσης και ιστοριας, ειναι απειρα!!!!

Κανεις ομως δεν υποσχεθηκε σε κανενα οτι θα φτασει ψηλα χωρις κοπο και υπομονη και επιμονη!!! Απλα το γεγονος οτι ασχολουντια σχεδον ΟΛΟΙ με τη μουσικη στην Ελλαδα με καποιο τροπο, αυξανει τα ποσοστα επιτυχιας σε καθαρα στατιστικο επιπεδο!!!

Δεν ειμαι αρνητικος καθολου με το μελον οσων ασχολουνται με τη μουσικη στην Ελλαδα!! Ισα ισα νομιζω οτι υπαρχει τεραστιο ενδιαφερον!!! Και τα πραγματα με τις δισκογραφικες πιστευω αρχιζουν και αλλαζουν σιγα σιγα προς το καλυτερο!!

Κουραγιο θελει και αγαπη για αυτο που κανουμε, οτι και αν ειναι αυτο!!
#4   
marlene
Βασική Νότα
Chat
19.01.2005, 20:19
StelioG πραγματικά χαίρομαι όταν βλέπω τόσο θετικούς ανθρώπους σαν και εσένα. Σίγουρα όποιος θέλει να μάθει και να βρεί πράγματα στην ζωή του θα τα βρεί. Αλλα αυτό δεν αρκεί πιστεύω, για να ανέβει συλλογικά το επίπεδο της μουσικής παιδείας στην Ελλάδα. Σε μεγάλο βαθμό τα περισσοτερα γίνονται για το οικονομικό κέρδός. Δεν είμαι κατά αυτού αλλά όταν γίνεται αυτοσκοπός τότε έχουμε πρόβήμα.
#5   
SteliosG
Φθασμένος
Chat
19.01.2005, 20:23
συμφωνω αλλα θα ερθεις chat???
#6   
frufru
Συγχορδία Ματζόρε
Chat
19.01.2005, 22:00
Παντως marlene θα συμφωνησω μαζι σου και θα καταθεσω την δικη μου εμπειρια για να γινει κατανοητο το γιατι συμφωνω.
Παιζω πιανο.Ειχα ξεκινησει σπουδες στο ωδειο απο 5-6 χρονων. Καποι στιγμη γυρω στα 15 μου περνουσα ολη την ημερα μου εκει(γυρω στις 5-6 ωρες καθε μερα).Ιστορια μουσικης.μορφολογια,αρμονια,διευθυνση χορωδιας,πρακτικη σε πιανο,φλαουτο στην φιλαρμονικη,συμμετοχη στην χορωδια...
Για μενα δεν ηταν αγκαρεια ...μαλλον απολαυση. Τοσο που σκεφτομουν να βαλω το σχολειο σε δευτερη μοιρα και να το δω ακομα πιο σοβαρα το ζητημα.
Την επομενη χρονια χρειαστηκε να μετακομισουμε οικογενειακως και βρεθηκαμε σε μια μικρη πολη εξω απο την Πατρα. Εκει δεν υπηρχε ωδειο και η μονη λυση θα ηταν να πηγαινοερχομαι στην Πατρα. Εψαξα για ωδειο στην Πατρα με ρωτησαν που βρισκομαι στις σπουδες μου και μου ζηταγαν 48.000δρχ το μηνα.
Βαλε αυτα ,Βαλε τα βιβλια κλπ, βαλε και τα εξοδα μετακινησης καθε μερα στην Πατρα...καταλαβαινεις οτι ηταν αδυνατο οικονομικα.
Τα παρατησα.
Τωρα εχω το πιανο μου και το γρατσουναω που και που. Απο αρμονια και θεωρητικα γενικοτερα δεν θυμαμαι και πολλα.
Οταν την μουσικη την αφηνεις ....σε αφηνει.


what are songs but exercises in solitude?-Peter Hammill
...all things are apart all things are a part...-Peter Hammill


[ Το μήνυμα επεξεργάστηκε από: frufru on 19-01-2005 22:01 ]
#7   
marlene
Βασική Νότα
Chat
20.01.2005, 00:17
Να προσθέσω επισης κάποια πραγματα σε σχέση πάντα με την τεχνική του πιάνου μα και άλλων μουσικών οργάνων. Η τακτίκή που ακολουθείται για την εκμάθηση ενός μουσικού οργάνου στην ελλάδα είναι απαρχαιωμένη. Βασίζεται στο να κάνει κάποιος μαθητής συνέχεις ασκήσεις , λες και προπονείται για αγώνες, να ακολουθεί αυστηρά την ύλη της "τάξης" που βρίσκεται στο ωδείο, και φυσικά να μην παραλείπει να δείνει εξετάσεις στο τέλος της χρονιάς. Μου θυμίζουν αυτές τις γυμναστικές επιδείξεις που κάναμε μια εποχή στα σχολεία..Ξέρετε εκείνες που έρχόντουσαν οι γονείς μας να καμαρώσουν τα βλαστάρια τους. Χωρί κανένα νόημα ερμηνευτικό και χωρίς ουσιαστικά τα παιδιά να εχουν άισθηση της μουσικής..
#8   
poz_panthiras
Βασική Νότα
Chat
20.01.2005, 09:36
Συμμερίζομαι την άποψη της marlene για την έλλειψη μουσικής παιδείας στην Ελλάδα. Η κατάσταση είναι θλιβερή πραγματικά. Το παράδειγμα της frufru είναι δυστυχώς ο κανόνας κι όχι η εξαίρεση. Πολύ φοβάμαι ότι ακόμα κι αν υπήρχε από το κράτος κάποιος νέος θεσμός για τη μουσική εκπαίδευση, πάλι η νοοτροπία μας θα κατάφερνε να τον ξεφτυλίσει. Βλέπετε την κατάσταση που επικρατεί σε όλες τις κρατικές τουλάχιστον σχολές τέχνης ή στα ελληνικά πανεπιστημιακά και τεχνολογικά ιδρύματατα, τρώγονται μεταξύ τους, κυνηγάνε το χρήμα και χάνουν στο τέλος την ουσία. Βάλανε τη μουσική στα σχολεία, χρόνια τώρα. Ποιος έμαθε από το σχολείο μουσική ή κάτι άλλο έστω γύρω από τη μουσική? Κανείς! Δεν είναι τυχαίο που τα ελληνόπουλα στην αρχαία Ελλάδα διδάσκονταν μουσική, επεδίωκαν την παιδεία, όχι μόνο τη μόρφωση. Ε, αυτη η παιδεία είναι που μας λειπει σε όλα κι όχι μόνο στη μουσική. Παρόλα αυτά, γίνονται ακόμα θαύματα και μέσα από τις μηχανές "μαζικής παραγωγής" βγαίνουν κάποια "προϊόντα" ελαττωματικά κι αυτά είμαστε εμείς που προσπαθούμε να αντιστεκόμαστε σ' όλο αυτό το ρεύμα και να λέμε όχι, να επαναστατούμε ή να σιωπούμε και να κάνουμε τη δουλειά μας συμφωνα με τη συνείδηση μας. Ας μην περιμένουμε μεγάλες αλλαγές, είναι αυταπάτη. Ας πιστεύει ο καθένας σ' αυτό που κάνει, ας το κάνει με όλη του την ψυχή και μέσα από τη δική του αλήθεια και τη δύναμη της τέχνης του θα μπορέσει να συγκινήσει, ν' αγγίξει τις ευαίσθητες ψυχές και να γίνει πρότυπο προς μίμηση.
#9   
music_addicted
Περαστική Νότα
Chat
02.05.2005, 12:53
Πάντως παιδιά...το χειρότερο είναι πως η κλασική μουσική υποτιμάται πάρα πολύ στις μέρες μας,και γι'αυτό φταίει η έλληψη μουσικής και όχι μόνο παιδείας από ένα τεράστιο ποσοστό του πληθυσμού μας!Η προώθηση είναι μηδαμινή,και καποιος ενδιαφερόμενος πρεπει να ψάξει παααρα πολύ για να ακούσει τετοιου ειδους μουσική....
#10   
pianopassion
Συγχορδία Μινόρε
Chat
02.05.2005, 15:25
Quote:

Το μέλος music_addicted στις 02-05-2005 στις 12:53 έγραψε:

Η προώθηση είναι μηδαμινή,και καποιος ενδιαφερόμενος πρεπει να ψάξει παααρα πολύ για να ακούσει τετοιου ειδους μουσική....



Όποιος ψάχνει βρίσκει και όποιος θέλει να μάθει μαθαίνει.
#11   
pianopassion
Συγχορδία Μινόρε
Chat
02.05.2005, 15:35
Quote:

Το μέλος marlene στις 20-01-2005 στις 00:17 έγραψε:

Να προσθέσω επισης κάποια πραγματα σε σχέση πάντα με την τεχνική του πιάνου μα και άλλων μουσικών οργάνων. Η τακτίκή που ακολουθείται για την εκμάθηση ενός μουσικού οργάνου στην ελλάδα είναι απαρχαιωμένη. Βασίζεται στο να κάνει κάποιος μαθητής συνέχεις ασκήσεις , λες και προπονείται για αγώνες, να ακολουθεί αυστηρά την ύλη της "τάξης" που βρίσκεται στο ωδείο, και φυσικά να μην παραλείπει να δείνει εξετάσεις στο τέλος της χρονιάς. Μου θυμίζουν αυτές τις γυμναστικές επιδείξεις που κάναμε μια εποχή στα σχολεία..



Απαντώ με τα λόγια της εξαιρετικής καθηγήτριας μου, που με έμαθε
αυτά τα λίγα που ξέρω: «Οι ασκήσεις τεχνικής σε κάνουν πιανίστα,
τα μουσικά κομμάτια σε κάνουν μουσικό».
Και συμπληρώνω πως θα παίξει κάποιος π.χ. σονάτα Μπετόβεν αν δεν
έχει την ανάλογη τεχνική; Απλά θα παίζει στον αέρα…

#12   
music_addicted
Περαστική Νότα
Chat
02.05.2005, 16:23
Συμφωνώ μαζί σου για την τεχνική,είναι απαραίτητες οι ασκήσεις και τα γυμνασματα για να αποκτησει κανεις δεξιοτεχνία!Παντως η κλασική μουσική θα μπορούσε να είναι πιο προσιτή στο κοινό και πιο πολύ στους νέους...!
#13   
dinos2
Περαστική Νότα
Chat
02.05.2005, 21:13
Φίλοι μου παρατηρώ οτι μιλησατε για δεξιοτεχνία που σίγουρα είναι απαραίτητη για την ερμηνεία απαιτητικών κομματιών.. Πάντως και εγω συμφωνώ ότι τελικά το ζητούμενο δεν είναι η δεξιοτεχνία σε κάποιο συγκεκριμένο όργανο , αλλά τελικά μια ευρύτερη μουσική παιδεία.
(Δεν νομίζω ότι η καθηγήτρια του pianopassion εννοουσε κάτι διαφορετικό από αυτό. Νομίζω ότι αναφέρεται στην διαφορά μεταξύ τέχνης και τεχνικής.)
Που για να υπάρξει στην Ελλάδα ( η μουσική παιδεία) μάλλον χρειάζεται διαφορετική προσέγγιση από την μεριά των κατάλληλων φορέων ώστε να μπορέσει η κλασική μουσική και γενικότερα ή ποιοτική μουσική να γίνει πιο αγαπητή στο κοινό και στους νέους οπως ειπε και ο music_addicted..


#14   
czar
Περαστική Νότα
Chat
01.07.2005, 20:51
Γεια σας . Αναζητώ ένα κομμάτι απο την ταινία ο Πιανίστας. Είναι αυτό που παίζει ο πιανίστας στο πιάνο μπαρ όταν τον διακόπτει ένας θαμώνας για να ακούσει τον ήχο των νομισμάτων. Δεν υπάρχει στο σάουντρακ.Όποιος το γνωρίζει ας με ενημερώσει.........
#15   
Ilianashiamishi
Βασική Νότα
Chat
04.08.2005, 23:25
Όντως σήμερα τα ώδεία κοιτάζουν περισσότερο πως να κερδοσκοπίσουν παρά πως να καλλιεργήσουν περισσότερο την αγάπη των μαθητών προς την μουσική. Εγώ διδάσκομαι εδώ και δέκα χρόνια πιάνο και απόκλεισα εντελώς το γεγονός να γίνω καθηγήτρια πιάνου σε ωδείο διότι νιώθω ότι σε τέτοια περίπτωση θα χαθώ από την πραγματική ουσία της μουσικής. Προτιμώ να ψάχνομαι συνεχώς, να αυξάνω τις γνώσεις μου περί μουσικής παιδείας και να απολαμβάνω την μουσική μέσα από τους ήχους της παρά να κατασταλάξω σε κάτι μόνιμο που θα με κάνει να ξεχάσω τι μου έχει προσφέρει μέχρι τώρα και να χάσω όσα έχει ακόμα να μου προσφέρει.
#16   
Nekros
Βασική Νότα
Chat
05.08.2005, 10:41
ρε παιδια -ρε παιδια! Για η ρεμηστε λιγο! μου λετε για τεχνικη! Εγω ρωταω: ο πρωτος ανθρωπος πανω στην γη που επαιξε πιανο η κιθαρα η και εγω δεν ξερω τι, τι τεχνικη ειχε? ποιος τον εμαθε να παιζει με αυτη την τεχνικη! θα μου πειτε οτι ηταν ο πρωτος και δημιουργησε δικια του τεχνικη! Ε λοιπον εγω σας λεω οτι και ο δευτερος και ο τριτος και ο ........ χιλιοστος πρωτος μπορει να εχει δικια του τεχνικη και να παιξει μπετοβεν και μπαχ ακομα και τσιτσανη! μην τρελαθουμε τωρα! οσο για της ασκησεις στα ωδεια? αν και τα μισω τα ωδεια καλα κανουν και εχουν τις ασκησεις για να λυθουν τα χερια του μαθητη αλιως οχι μπετοβεν δεν θα μπορει να παιξει ουτε του κιτσου η μανα καθετε! Εγω εμαθα μονος μου κιθαρα και και μεσα σε πεντε μηνες εμαθα οτι μαθαινει ενας σε 9 χρονια στο ωδειο! το μονο που δεν ξερω ειναι να διαβαζω τις νοτες στο πενταγαμμο! το ιδιο και με το πιανο! εχω μαθει να δουλευω με το αυτη μου και εχω αποκτησει μια δικια μου τεχνικη! δηλαδη εγω τωρα τι ειμαι κανενας θεος η μηπως εχω το χαρισμα της μουσικης? μη τρελαθουμε τωρα! μη λεμε και οτι θελουμε! το μονο πραγμα που συμφωνο ειναι οτι δεν υπαρχει και ουτε υπηρξε ποτε στην Ελλαδα μουσικη παιδεια!
#17   
Ilianashiamishi
Βασική Νότα
Chat
05.08.2005, 11:58
Εγώ δοκίμασα να μάθω μόνη μου κιθάρα και πιστεύω πως αν δεν έχω την πίεση του καθηγητή δεν πρόκειται να μάθω ποτέ. ίσως δεν είχα πραγματικά τη θέληση... Εγώ όμως πιστεύω πώς υπάρχει κάποια τεχνική. Ο πρώτος άνθρωπος που έπαιξε κιθάρα στη γη απλά δεν είχε τελειοποιήσει την τεχνική του...Γι αυτό και μιλούμε και για τελειοποίηση της μουσικής. όμως ούτε εγώ πιστεύω πως πρέπει κάποιος να έχει αποκλειστικά τεχνική για να γίνει καλός ΜΟΥΣΙΚΟΣ. Πρέπει πάνω απ' όλα να έχει θέληση και να αγαπά αυτό που κάνει και να βάζει σ' αυτό όλο του το συναίσθημα. Αλιώς δεν μπορεί να ονομάζεται μουσικός.
#18   
12plus
Σολίστ
Chat
05.08.2005, 15:11
Δηλαδή ποιος είναι μουσικός? Καθίστε ρε παιδιά. Εγώ πήγα 4 χρόνια αρμόνιο κ μετά τέρμα ωδείο. Σήμερα είμαι 17 και παίζω αρμόνιο ας πούμε από τα 5. Όσο πήγαινα ωδείο μισούσα τη μουσική. Όταν σταμάτησα, τη λάτρεψα. Το πιο δύσκολο πράγμα που έμαθα ήταν το Ο Τσιτσόρνια με το αριστερό χέρι να κινείται πιο αργά και από το θάνατο. Και τώρα παίζω τα πάντα εκτός από κλασσική μουσική και δεν με πολυπειράζει που δεν μπορώ να παίξω κλασσική. Δηλαδή ας πούμε όταν πάω να βγάλω ένα κομμάτι και αυτό για τον ένα ή τον άλλο λόγο έιναι σε τόνο ρε δίεση, πόσο με κατεβάζει σαν ερμηνευτή το να το παίξω σε λα επειδή εκεί έιναι πιο εύκολο για μένα? (Όσο για το ηχητικό αποτέλεσμα, στη σύγχρονη εποχή ζούμε, τρόποι για να ακουστεί ρε δίεση η λα υπάρχουν και είναι πολύ απλοί)
#19   
Ilianashiamishi
Βασική Νότα
Chat
05.08.2005, 16:16
Μα και εγώ αυτό είπα. όταν έχεις θέληση και αγαπάς αυτό που κάνεις μπορείς να ονομάζεσαι μουσικός. Και πώς γίνεται κάποιος που λατρεύει την μουσική και που ασχολέιται συνεχώς να μην έχει τεχνική; Απλά μιλώντας για τον εαυτό μου πιστεύω πως για κάθε μου νέο ξεκίνημα χρειάζομαι να νιώθω λιγάκι πιεσμένη για να μπω στο κλίμα. Γι' αυτό και τα παράτησα με την κιθάρα.
#20   


Αυτά τα διάβασες;