Δυστυχως οσο μεγαλυτερη ειναι η ηλικια ενος ανθρωπου, τοσο πιο δυσκολο ειναι να μπορεσει να αφομοιωσει τις καινουριες πληροφοριες που λαμβανει ( σε σχεση με νεοτερους συμμαθητες του ).
Παρολαυτα, το προβλημα ξεκινησε απο τοτε που αλλαξες αρμονιο και συγκεκριμενα απο τοτε που το νεο αρμονιο δεν ειχε πανω απεικονιση πενταγραμμου ( νομιζω πως καποια της Yamaha εχουν τετοια ευκολυνση ).
Προσωπικα ειμαι τελειως αρνητικος στα οπτικα βοηθηματα κατα τη διαρκεια της μαθησης των φθογγων πανω στα πληκτρα γιατι αφενος μεν ο εγκεφαλος απλως αναλαμβανει το ρολο διαμεσολαβητη μεταξυ ματιων και δακτυλων, αφετερου δε ο μαθητευομενος δε στηριζεται στις δικες του γνωσεις.
Καλο ειναι να επιμεινεις στη μελετη των φθογγων με το κλασσικο αργο ( κι επιπονα βαρετο ) τροπο που απανταει στο ονομα "φωναχτες κλιμακες". Με αυτον τον τροπο ο εγκεφαλος οπτικα και ακουστικα "κατοχυρωνει" τη θεση μιας νοτας. Με το καιρο θα αποκτησεις την ικανοτητα να μη σκεφτεσαι τις νοτες στο κλαβιε, αλλα να διαβαζεις τις νοτες στο πενταγραμμο ( απο το αντιστοιχο βιβλιο μπροστα σου ) και να τις αναπαραγεις αμεσως.
Οσον αφορα τα μαθηματα, πολλες φορες για το λαικο τραγουδι ενδεικνυται ενας δασκαλος παρα τα μαθηματα του κλασσικου αρμονιου που γινονται στα ωδεια.