ελληνική μουσική
    435 online   ·  210.845 μέλη

    Ken Tamplin: σχετικά με τα μαθήματα τραγουδιού και τους δασκαλους

    BAGRATION
    17.09.2010, 16:23

    O Ken Tamplin μιλάει σχετικά με τα μαθήματα τραγουδιού, και τους δασκαλους. Παρόλο που εδώ διαφημήζει τα μαθήματα κτλ, έχει πολύ ενδιαφέρον άποψη που ξεκινάει και λέει στα 4:45.

     

     

    [ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : BAGRATION στις 18-09-2010 00:03 ]


    freddieKrueger
    23.09.2010, 00:53

    Kalhspera Giwrgo!Ton en logw vocalcoach twn exw petyxei kai se alla videakia akrws entypwsiaka...omws nomizw pws kanei ypervolikh epideiksh twn fwnhtikwn epidosewn tou...

    Sigoura einai kalo enas kathigiths fwnhtikhs na exei kai o idios fwnh kai fysika na mporei na ektelesei ayta pou didaskei...(ki oxi daskale pou didaskes kai-tragoudisto logo-den ekrateis)

    O swstos daskalos prepei na exei 2 prosonta kata th gnwmh mou:1)Metadotikothta:Dhladh na mporei na metadwsei tis gnwseis tou kai mesa apo thn efarmogh twn methodwn tou na mporei o mathitis na dei ikanh proodo se ena eulogo xroniko diasthma...as exoume ypopsh s ayto to shmeio pws fwnara den mporei na ginei kapoios oute mesa se ena xrono me ton teleiotero daskalo fwnhtikhs...xreiazetai epimonh prospatheia etwn...Gia na mporesei kapoios na anoiksei ekei sto theo kanei show off o Tamplin xreiazetai...dekaetia kserw gw an ypothesoume pws milame gia ena mathith pou apo monos tou einai metriwn fwnhtikwn prosontwn...

    2)Na tragoudaei arista,dhl me teleia texnikh...prosoxh edw den grafw na exei fwnara...dhl teleio hxoxrwma,tromerh ektash,ermhneytikh ikanothta,ktl...

    An htan etsi tote daskaloi fwnhtikhs tha ginontan oi kalyteres fwnes...omws ayto pou st alhtheia ginetai einai daskaloi fwnhtikhs na ginontai ekeinoi pou gia kapoio logo den mporoun na apokomhsoun arketa xrhmata apo to tragoudi mesw karieras,diskografias,ktl...ginontai anthrwpoi pou enw exoun thn teleia texnikh,enw gnwrizoun apsoga to fwnhtiko tous organo,ta oria tou ktl den exoun isws to teleio hxoxrwma,den exoun thn ermhneytikh dynatothta h telos pantwn to ''systatiko'' ekeino pou tha tous ekane na ksexwrisoun..

    O prwhn kathigiths fwnhtikhs mou as poume mporei na eixe aristh texnikh,na eixe 3 oktabes ektash,na eixe ogko kai lampsh sth fwnh tou,alla an pote ekane kapoia proswpikh tpou douleia den tha thn agoraza proswpika...antitheta latreyw ton Basilh Papakwnstantinou ki as mhn exei teleia texnikh,ki eimai sigouros pws an ginotandasklos fwnhtikhs mou tha htan o xeiroteros mia kai den gnwrizei oute 100% ti kanei,oyte to kanei 100% swsta otan tragoudaei kai aggizei 100%  sthn kardia mou...


    BAGRATION
    23.09.2010, 11:29

    Ο Ken Tamplin είναι σίγουρα τρελός φιγουρατζής αλλά αυτό βεβαίως δεν έχει καμμία σχέση με το αν είναι καλός σαν δάσκαλος ή δεν είναι. Το πλεονέκτημα αυτών των τύπων ειναι ότι μπορούν και κάνουν οι ΙΔΙΟΙ πολλά διαφορετικά πράγματα τα αποία στα δείχνουν κιόλας, ανάλογα με το τι σε ενδιαφέρει.

    Το τοπικ το άνοιξα γιατι μου φάνηκε ενδιαφέρον η παρακάτω αποψη (δεν τη μεταφραζω αλλα προσπαθώ τη συνοψίσω):

    Εαν σας βαζω να τρεχετε καθε μερα γυρω απο ενα τεράγωνο για να χασετε κιλά, τοτε σιγουρα σε λίγες μέρες θα έχετε καλά αποτελέσματα. Αλλά αυτό δεν με κάνει απαραίτητα και καλό γυμναστή. Γιατί σαν γυμναστής δεν σας εχω μαθει απολύτως τίποτα.

    Το ιδιο γίνεται και με τη φωνητική, με το να σας βάζει κάποιος να τραγουδάτε  σκάλες ενώ δεν σας μαθαίνει παρα μόνο ελάχιστα πράγματα. Υπαρχει πάντα βελτίωση, αλλα και ενα χαμηλό οριο το οποίο φτάνει κανείς πολύ σύντομα.

    (απο τα 4:45 και μετά)

    Οι απόψεις σου φίλε Fred φαίνονται λογικές. Απο εκεί και πέρα εγώ δεν εχω την εμπειρία να απαντήσω πιο ειδικά. Βλέπεις, δεν έχω κάνει ποτέ μαθήματα....


    freddieKrueger
    23.09.2010, 12:50

    Pragmati an paei kapoios s ena gymnasth gia na xasei kila kai ton baloun APLA na treksei panw katw gia kapoies wres th bdomada tote sthn ousia den tou didaksan kai kati...parakatw kapou o Tamplin anaferei pws..''an malista den exei katallhlh ekpaideysh tote tha blapsei ton eayto tou'' aytos pou trexei h proponeitai anebokatebainontas sklales  pragmatikes gia na xasei kila,h mousikes gia na beltiwsei th fwnh tou...

    Sthn ousia an enas kathigiths fwnhtikhs to mono pou kanei einai apla na se bazei na anebokatebaineis klimakes tote pragmati ayto mporeis na to kaneis kai monos sou...to pws omws xtizetai bhma bhma to fwnhtiko sou organo einai allo thema...to pws kapoios mathainei na anasainei swsta,na topothetei th fwnh tou kok...ayto sigoura den ginetai me to na tragoudas klimakes...an ayto ginei mporei na deis mia mikrh pragmati beltiwsh,alla sthn ousia tipota aksiologo...einai logiko an shmera mporesa na garizw mia ekstash sto piano mias oktabas meta apo 2 bdomades na mporw na gkarizw miamish oktaba...ti ematha?Na tragoudaw kalytera?OXI!Na ksexeilwnw th fwnh mou kalytera?NAI!!Tonika swsta?NAI!!!

    Kapote eixe symbei to ekshs enw ekana mathimata fwnhtikhs:Eipa sto daskalo mou na mhn anebainoume panw apo C4(!!!)stis askhseis th stigmh pou mporousa fainomenika na ftasw mia oktaba panw...Mexri ekei enoiwtha pws eprepe na kanw tis mikrodiorthwseis sth fwnh mou na dieyrynw ton ogko ths na beltiwsw thn topothethsh,kok...ekeinos antedrase fysika kai mou eipa pws den tha tou deiksw egw th douleia tou...mporei na htan douleia tou,omws h fwnh einai FWNH MOU...as kanei th douleia tou mexri ekei pou egw thelw...Tespa sto telos mou ekmysthreythke pws oi pio polloi mathites tou biazontai poly na ginoun tragoudistes kai pws an den doun ektash na ksediplwnetai grhgora h na doun tespa kapoia theamatikh allagh sth fwnh tous apogohteyontai...

    Tespa...h ousia einai pws enas kalos daskalos fwnhtikhs sebetai to mathith tou panw ap ola,ton didaskei tis swstes texnikes anasas,sthrikshs kai topothetishs ths fwnhs kai katopin askountai mazi sthn paragwgh SWSTOU HXOU,oxi tonika alla TEXNIKA...meta to efarmozoun ayto se klimakes kok...

    Mathimata fwnitikhs mporei na parei epishs kapoios pou einai daskalos,radio ekfwnhths,thle paraousiasths,ktl...Aytoi oloi den nomizw na einai aparaithto na tragoudhsoun klimakes gia na mathoun na MILOUN swsta kai akourasta...


    XrysaOikonomaki
    16.10.2010, 20:38

    Εγώ αυτό που βλέπω με μεγάλη απογοήτευση είναι ότι απορίες που έχω εγώ εδώ στην μικρή Ελλαδίτσα, τις έχουν και στο εξωτερικό!

    Είναι ο τύπος κάπως κυνικός, εντάξει, αλλά όχι άδικα, από την άποψη ότι δυστυχώς στους 1000 δασκάλους το μικρότερο και όχι το μεγαλύτερο ποσοστό, ξέρει τι κάνει.

    Και βέβαια, εάν στην Ελλάδα οι περισσότεροι νέοι τραγουδιστες μοιάζουν να είναι αδέρφια αφού οι φωνητικές τους δυνατότητες είναι ίδιες και το ηχόχρωμά τους ίδιο επίσης, σίγουρα αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι ο δάσκαλος μουσικής επικεντρώθηκε στις σκάλες ή στην τεχνική και ξέχασε το βασικό: Να ωθήσει το μαθητή να βρει τη δική του προσωπικότητα στο τραγούδι από τη μία και από την άλλη, όταν τραγουδάει να καταθέτει ένα κομμάτι της ψυχής του και όχι να κάνει το καναρίνι.

    Γι' αυτό, μπορεί στην εποχή μας να ακούμε πάρα πολλούς νέους τραγουδιστές, αλλά δεν ξεχωρίζει ούτε ο πιο όμορφος ούτε αυτός που έχει τις περισσότερες φωνητικές δυνατότητες. Ξεχωρίζει αυτός που τραγουδάει ενώ ΈΧΕΙ ΚΑΤΙ ΝΑ ΠΕΙ.

    Νομίζω λοιπόν ότι αυτό θέλει να πει ο καυστικός τύπος κι ας κάνει και εφέ. Μάλλον είναι στο στυλ του.

    Και σαφώς, τι να διδάξει κάποιος που δεν έχει βγει στο σανίδι; Συμφωνώ απόλυτα. Οπωσδήποτε χρειάζεται η τεχνική κατάρτιση για να μην παθαίνουμε κάλους και διάφορα άλλα φωνητικά ευτράπελα, αλλά το μεγαλύτερο μέρος της διδασκαλίας του δασκάλου της φωνητικής θα έπρεπε να είναι να βοηθήσει το μαθητή να βρει τον εαυτό του μέσα στο τραγούδι.


    BAGRATION
    16.10.2010, 23:06

    Καλά, το ποιος και γιατί ξεχωρίζει είναι άλλου παπά ευαγγέλιο....

    Γιατί ξεχωρίζει αυτός που έχει το "πάκετο". Αυτός που μπορεί να "ταιριάξει" με καποιο τρόπο στη  μουσική βιομηχανία. Φυσικά το "πακέτο" δεν το έχουν μόνο καποιοι μέτριοι και κακοί που απλά ξερουν να πλασάρονται, αλλα και κάποιοι καλοι τραγουδιστές/τριες.

    Αυτός είναι κυνισμός της πραγματικότητας. Μπροστά σε αυτόν, ο κυνισμός του βίντεο με τον Tamplin ειναι ψίχουλα...

     

    [ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : BAGRATION στις 16-10-2010 23:09 ]


    freddieKrueger
    17.10.2010, 18:25
    Παράθεση:

    Το μέλος XrysaOikonomaki στις 16-10-2010 στις 20:38 έγραψε...

    Εγώ αυτό που βλέπω με μεγάλη απογοήτευση είναι ότι απορίες που έχω εγώ εδώ στην μικρή Ελλαδίτσα, τις έχουν και στο εξωτερικό!

    Είναι ο τύπος κάπως κυνικός, εντάξει, αλλά όχι άδικα, από την άποψη ότι δυστυχώς στους 1000 δασκάλους το μικρότερο και όχι το μεγαλύτερο ποσοστό, ξέρει τι κάνει.

    Και βέβαια, εάν στην Ελλάδα οι περισσότεροι νέοι τραγουδιστες μοιάζουν να είναι αδέρφια αφού οι φωνητικές τους δυνατότητες είναι ίδιες και το ηχόχρωμά τους ίδιο επίσης, σίγουρα αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι ο δάσκαλος μουσικής επικεντρώθηκε στις σκάλες ή στην τεχνική και ξέχασε το βασικό: Να ωθήσει το μαθητή να βρει τη δική του προσωπικότητα στο τραγούδι από τη μία και από την άλλη, όταν τραγουδάει να καταθέτει ένα κομμάτι της ψυχής του και όχι να κάνει το καναρίνι.

    Γι' αυτό, μπορεί στην εποχή μας να ακούμε πάρα πολλούς νέους τραγουδιστές, αλλά δεν ξεχωρίζει ούτε ο πιο όμορφος ούτε αυτός που έχει τις περισσότερες φωνητικές δυνατότητες. Ξεχωρίζει αυτός που τραγουδάει ενώ ΈΧΕΙ ΚΑΤΙ ΝΑ ΠΕΙ.

    Νομίζω λοιπόν ότι αυτό θέλει να πει ο καυστικός τύπος κι ας κάνει και εφέ. Μάλλον είναι στο στυλ του.

    Και σαφώς, τι να διδάξει κάποιος που δεν έχει βγει στο σανίδι; Συμφωνώ απόλυτα. Οπωσδήποτε χρειάζεται η τεχνική κατάρτιση για να μην παθαίνουμε κάλους και διάφορα άλλα φωνητικά ευτράπελα, αλλά το μεγαλύτερο μέρος της διδασκαλίας του δασκάλου της φωνητικής θα έπρεπε να είναι να βοηθήσει το μαθητή να βρει τον εαυτό του μέσα στο τραγούδι.



    Δεν νομίζω αγαπητή μου το σχεδόν παρόμοιο ηχόχρωμα των σημερινών τραγουδιστών να οφείλεται στο γεγονός πως ο κθηγητής φωνητικής τους εστίασε στην τεχνική η στο να ανεβοκατεβαίνουν κλίμακες... Οφείλεται μάλλον στο δεύτερο που θίγεις...την απουσία της δικής τους ταυτότητας στο τραγόυδι...η σωστή τεχνική κατάρτιση όμως μάλλον βοηθά το μαθητή να βγαλει το δικό του προσωπικό ηχόχρωμα...και υπογραμμίζω ''η ΣΩΣΤΗ τεχνική κατάρτιση'' Αυτό που μετά λύπης μου έχω δει πως κάνουν οι πιο πολλοί καθηγητές φωνητικής λένε 2 βασικά πράγματα για τη σωστή ανάσα και από εκεί και πέρα δουλεύουν με ανεβοκατεβάσματα κλιμάκων...κανείς δεν επιμένει στα σωστά τεχνικά σημεία μ υπομονή,μεράκι κι επιμέλεια...Ας μην ξεχνάμε πως ο σωστός για τη φωνή ήχος είναι στα πρώτα του στάδια όχι και τόσο ευχάριστος για το αυτί...και είναι βέβαιο πως στην προσπάθεια επίτευξης του ο μαθητής μπορεί άνετα να φαλτσάρει κιόλας... Επίσης αν κάποιος δεν είναι τεχνικά άριστος,η προσπάθεια να βγάλει την ψυχή του θα υποβαθμίσει την πιότητα της ερμηνείας του...για να βγει μια ψηλή νότα με ευγένεια αν αυτή απαιτεί το κομμάτι,κάποιος πρέπει να είναι τεχνικά άριστος... Η ομοιότητα στο ηχόχρωμα οφείλεται πως οι πιο πολλοί που τραγουδούν έχουν μέσα στο μυαλό τους ινδάλματα...δηλαδή ας πούμε πως κάποιος θέλει να τραγουδήσει κάποιο τραγούδι του Στέλιου Καζαντζίδη,που είναι μια από τις καλύτερες φωνές στον κόσμο...τολμά να πει μέσα του και να το πιστέψει,πως ''καλός ο Στέλιος,αλλά εμένα μ αρέσει να ακούω τον εαυτό μου περισσότερο?'' Από ε
    XrysaOikonomaki
    20.12.2010, 21:19

    Κοίτα, εάν διδάσκανε οι καθηγητές στους μαθητές ότι μπορούν να βάλουν την προσωπικότητά τους μέσα στα κομμάτια και να δώσουν τη δική τους ταυτότητα σε αυτό που τραγουδάνε, υποστηρίζοντάς το, δεν θα είχε γεμίσει η Ελλάδα "καναρίνια". Και είνάι πολύ κρίμα, γιατί όλα αυτά τα παιδιά ξεκινάνε με όνειρα και καταλήγουν να "κελαηδάνε"

    Τώρα πραγματικά, για τις κλίμακες, τι να σου πω. Υπάρχει μεγάλη μυστικοπάθεια μεταξύ των καθηγητών φωνητικής. Εγώ διδάσκω και δεν έχω ιδέα πως διδάσκουν οι τριγύρω! Ακόμα και από αυτά που διδάχτηκα, κράτησα αρκετά πράγματα, αλλά πρόσθεσα πολύ περισσότερα από του εξωτερικού τον τρόπο εκμάθησης και από την προσωπική μου εμπειρία. Κι έπειτα είχα πάντοτε την πεποίθηση ότι κάθε μαθητής χρειάζεται να αντιμετωπιστεί σαν ξεχωριστή περίπτωση και να φτιαχτεί για αυτόν ένα ξεχωριστό πρόγραμμα, γιατί δεν έχουν βέβαια όλοι τα ίδια προβλήματα! Ούτε την ίδια ψυχολογία.

    Κι επειδή κι εγώ εδώ ζω, το μόνο που μπορώ να πω με σιγουριά είναι ότι σίγουρα δεν έχω κάνει κακό (κάλους, πολύποδες, τενοντίτιδες ή στασιμότητα)

    Αλλά επειδή δεν έχω ιδέα τι κάνουν οι άλλοι, απλά κρατάω μια "ταπεινή" στάση απέναντι στο επάγγελμα. Θα ήταν εξαιρετικά καλό να μαζευόντουσαν καθηγητές και να μοιράζονταν την εμπειρία και τον τρόπο εκμάθησής. Θα μπορούσε να πάρει τόσα ο ένας από τον άλλο. Αλλά σιγά μη γίνει ποτέ αυτό.

    Θίγεις τον τρόπο διαπαιδαγώγησης στα ωδεία, πέφτουν να σε φάνε. Πας να μιλήσεις για φωνητική, πετάγεται ο συντηρητικός και αποκλείει τους καπνιστές, οπότε όλους τους λαϊκούς μας τραγουδιστές αλλά και τους ροκ τραγουδιστές μας, πόσο μάλλον τους ξένους τραγουδιστές κλπ κλπ. (προς θεού, δεν λέω καπνίστε, έτσι; Ούτε ότι το κάπνισμα κάνει καλό!)

    Γενικά είναι πολύ δύσκολο να γίνει διάλογος γιατί όλοι φοβούνται μήπως βγουν ότι υστερούν και αυτό  εμένα μου φαίνεται αστείο. Γιατί πάντοτε υπάρχει κάποιος καλύτερος από τον καλό, ούτως ή αλλιώς και κάθε μαθητής ταιριάζει με κάποιο δάσκαλο.

    Είναι σαν το σχολείο που πήγαινα το γιο μου. Όλες οι μαμάδες φωνάζανε "ο γιος μου είναι αριστούχος!" (στο δημοτικό). Έλεγα εγώ "ο δικός μου όχι. Προτιμάει να παίζει περισσότερο, οπότε σε κάποια μαθήματα είναι μέτριος. Κι εκεί, έβλεπες ανακούφιση. Μία μία οι μαμάδες αποκαλύπτανε ότι "ε, και το δικό μου παιδί, δεν είναι δα και άριστο σε όλα"

    Ε, μα ναι βρε παιδιά! Σε μια ζωή, δεν προλαβαίνει ένας καθηγητής φωνητικής να αποκτήσει την εμπειρία 10 άλλων ισάξιων καθηγητών. Καθένας κρατάει κλειδιά πολύτιμα για μαθητές, αλλά ο μαθητής χρειάζεται, μόλις πάρει όσα βλέπει ότι έχει ένας δάσκαλος, να ψάξει για άλλον, να πάρει κι άλλα πράγματα.

    Δυστυχώς ο πρώτος δάσκαλος είναι πολύ σημαντικό να είναι καλός, γιατί πώς αλλιώς θα μάθει ο μαθητής τι να αποζητήσει στην αγορά;

    Να μου φωνάξετε τον φωτεινό παντογνώστη, να λύσουμε τις απορίες μας. Κατά τη γνώμη μου η μουσική εκπαίδευση είναι σαν την ιατρική. Ο δάσκαλος χρειάζεται συνέχεια να εκπαιδεύεται. Αλλιώς, καλό είναι, όταν του τελειώσει η γνώση, να προτείνει στο μαθητή να πάει και αλλού.

    Εγώ θεωρώ ότι δεν τα ξέρω όλα. Με ευχαριστεί το γεγονός ότι οι μαθητές μου προχωράνε και έχουν επιτυχίες, βρίσκουν δουλειά και αναγνώριση, αλλά όταν φτάσω στο σημείο που για εμένα η διδασκαλία έχει τελειώσει και θεωρώ αυτό που ακούω εξαιρετικό, τότε λέω στο μαθητή να πάει να ψάξει για κάποιον άλλο, που θα του δώσει ίσως αυτό που εγώ δεν φαντάζομαι. Και δεν θεωρώ ότι αυτό με κάνει εμένα κακό δάσκαλο.


    freddieKrueger
    20.12.2010, 23:22

    Ένα από τα μεγαλύτερα λάθη μαθητών και καθηγητών είναι πως θεωρούν δεδομένο πως μπορούν να μιλήσουν σωστά...ενώ ομιλούν τελείως λάθος...πως λοιπόν κάποιος να περάσει βιαστικά στο τραγούδι όταν καλά καλά δεν ξέρει να μιλά?Τι να μιλά?ΝΑ ΑΡΘΡΩΝΕΙ ΔΕΝ ΚΑΤΕΧΕΙ!!!Οπότε για ποιό τραγούδι και ποιά ταυτότητα να μιλήσουμε?

    Ξήλωμα όλα και ξανά από την αρχή σα μωρά παιδιά που μόλις βγάζουν άναρθρους στην αρχή ήχους:Πες ένα ''ο'' ένα ''α'' ένα ''ι'' στήριξέ τα τοποθέτησέ τα και πάμε παρακάτω...πες μια λέξη ''μαμα'' με σωστή τοποθέτηση και σωστή στήριξη με την ανάσα...πες 2 λέξεις μαζί...πες μια φράση...πες τις ελεύθερα χωρίς να ακολουθείς μελωδικές γραμμές...μετά πες τις φράσεις βάζοντας απλές μελωδιες μέσα...μετά πες το ''ηταν ενα μικρο καραβι'' μετά τραγούδα πιο συνθετα και πιο συνθετα και πιο ψηλά τονικά και με καλύτερο κοντρολ της φωνης κοκ...

     

    Κι όταν με βεβαιότητα είσαι ΑΡΙΣΤΟΣ στον έλεγχο της φωνής σου σε βαθμό που να μη σκέφτεσαι καν ΠΩΣ θα τραγουδήσεις,τότε άσε την ψυχή σου και την ταυτότητα σου ελεύθερη να ξεχυθεί...Τωρα μπορείς να πεις ότι ΤΡΑΓΟΥΔΑΣ...

    Όλα τα υπόλοιπα είναι απλά μια απάτη...


    XrysaOikonomaki
    20.12.2010, 23:36
    χμμ... σε όλα τα πράγματα εάν βάλεις προτεραιότητα την τεχνική και πετάξεις απ' έξω τον εαυτό σου, είναι πολύ δύσκολο να τον εισάγεις μετά πάλι μέσα. Καλή η τεχνική και τη διδάσκουμε όλοι, αλλά οι αγαπημένοι τραγουδιστές του κόσμου δεν φημίζονται για την υπέροχη προφορά τους ούτε για την άρτια τεχνική τους, όσο για την προσωπικότητα που προβάλουν μέσα από το τραγούδι τους και όλα αυτά που έχουν να πουν πραγματικά. Αλλιώς γίνεσαι ένα καταπληκτικό... καναρίνι. Δεν χρειάζεται τόσο άγχος. Ψυχραιμία.
    freddieKrueger
    22.12.2010, 00:51

    Επιμένω πως πρώτα τεχνική και μετά προσωπικότητα και ψυχή...διότι ας πούμε πως ένα κομμάτι απαιτεί να βγάλεις με ευγένεια ένα πιανίσσιμο στο F4 του τενόρου...κάντο αυτό αν μπορείς χωρίς τεχνική...

    Επιπλεόν αν έχεις πολύ καλή τεχνική δεν μπαίνεις καν στον κόπο να σκέφτεσαι πως τραγουδάς,άρα δίνεις το 100% της ψυχής σου...την προσωπικότητά σου δεν τη χάνεις ποτέ...για τεχνική μιλάμε και καλλιέργεια της φωνής όχι για λοβοτομή...

     

    Κανείς δε μιλάει για στείρο μιμητισμό η για καναρίνια...άλλωστε έχεις ποτέ αναρρωτηθεί που θα μπορούσαν να φτάσουν οι αγαπημένοι τραγουδιστές ανά τον κόσμο αν δεν είχαν επαναπαυτεί στο ''ταλέντο'' τους και έκαναν κάτι να φτιάξουν την τεχνική τους?

    Πολλοι υπέροχοι τραγουδιστές αν τους ρωτήσουν πιο είναι το μυστικό τους σου απαντούν πως βάζουν την ψυχή τους κι αφήνονται ελεύθεροι γιατί ακριβώς θέλουν να κρατήσουν μυστικό τον πραγματικο λόγο της αρωγής τους ή γιατί απλά  ούτε κι οι ίδιοι το γνωρίζουν=γεννήθηκαν με θέιο χάρισμα και συνεπώς αφού δεν μπορούν να καταλάβουν τι κάνουν ούτε να το βελτιώσουν μπορούν...

    Τέλος,δεν έχω κανένα άγχος...θέλω απλά το καλύτερο για τον εαυτό μου κι όχι απλά να τραγουδάω ''για πλάκα''...


    XrysaOikonomaki
    22.12.2010, 11:03
    Στην κλασική μουσική, πράγματι, εάν δεν έχεις τεχνική δεν μπορείς να αποδώσεις ότι έχεις μέσα σου. Στη σύγχρονη όμως μπορείς. Μιλάω για τον μέσο ερασιτέχνη τραγουδιστή που έχει ταλέντο και κάποια έκταση από μόνος του, έτσι; Δεν μιλάω για ανθρώπους που έχουν μία οκτάβα και αυτή φάλτση και χρειάζονται κάποιον να τους μάθει τα πάντα από την αρχή. Εάν η μουσική δεν έχει "πλάκα" τότε καλύτερα να γίνουμε τεχνοκράτες. Είμαι επαγγελματίας μουσικός 20 χρόνια και ακόμα ευχαριστιέμαι τη μουσική και θεωρώ ότι έχει πλάκα. Υπάρχουν μάλιστα φορές που τραγουδάω όπως να' ναι, κάνω χαβαλέ, ηχογραφώ και γελάμε όλοι μαζί κάνοντας αστεία καραόκε στο σπίτι, τίγκα στη φαλτσαδούρα. Μπορεί επίσης να παίξω όπως να' ναι στο πιάνο χωρίς να εξετάζω ανα πάσα στιγμή εάν η τεχνική μου είναι καλή ή εάν έβγαλα σωστά ένα φόρτε. Αυτό που εννοώ είναι ότι σαφώς κάποιος που θέλει να μάθει πέντε πράγματα χρειάζεται να ακολουθεί ένα πρόγραμμα μελέτης το οποίο να είναι σταθερό και να το ακολουθεί με σοβαρότητα και σταθερότητα, σωστή αυτοκριτική κλπ, αλλά μετά, μπορεί να βάλει τα τραγουδάκια να παίζουν και να χτυπιέται μέσα στο δωμάτιο, αδιαφορώντας για το αποτέλεσμα. Τεχνική και διασκέδαση χρειάζεται να πηγαίνουν μαζί. Αυτό πιστεύω εγώ. Εάν είσαι σε καλή διάθεση είναι δύσκολο να χτυπήσεις τη φωνή σου γιατί η ενέργεια είναι αυτή που βγάζει τη φωνή προς τα έξω και όχι η λογική. Μόνο με τη λογική βγαίνουν στείρα πράγματα. Είμαι υπέρ της μελέτης λοιπόν, αλλά και υπέρ της παράλληλης διασκέδασης και προσέγγισης της μουσικής με απέραντη αγάπη και χαρά.
    freddieKrueger
    22.12.2010, 11:36

    Πίστεψέ με ακόμη και δύο οκτάβες να χει κάποιος και σωστές τονικά(να χει δηλ αυτί ο άνθρωπος)χρειάζεται και πάλι ξήλωμα και ανοικοδόμηση του φωνητικού οργάνου από την αρχή...Διότι πίστεψέ με,το ΛΙΓΟΤΕΡΟ σαν ζητούμενο είναι για ένα τραγουδιστή να ναι ''σωστός'' τονικά...τι να το κάνω εγώ αυτό αν γκαρίζει ένα ολόσωστο Ντο για πχ?

    Το κλασσικό τραγούδι έχει επικρατήσει να θεωρείται το πιο ''τέλειο'' από άποψη τεχνικής...μεγα λάθος...η τεχνική πρεπει να είναι άρτια παντού ανεξαρτήτως είδους:Στήριξη,τοποθέτηση γίνονται με έναν τρόπο και δεν υπάρχουν ενδιάμεσες λύσεις:Κοινώς η τραγουδάς η ΔΕΝ τραγουδάς...άλλωστε στο μοντέρνο θέλει μαγκιά για να τραγουδήσει κάποιος τις ψηλές ειδικά στις γυναίκες:Πόσο εύκολα κρύβονται πίσω από την αφάλεια της ψευτικης φαλσετο χροιας του κλασσικού...είναι τόσο εύκολο που καταντάει γραφικό...αντίθετα πόσες έχεις ακούσει με μαγκιά και με καθαρή άνετη φωνή να τραγουδούν ψηλά όπως πχ Μαραια Καρευ?

    Όσο για το θέμα της ελευθερίας ναι,συμφωνώ,αλλά κάθε πράγμα στον καιρό του κι ο κολιός τον Αύγουστο...δεν μπορεί αυτός που εκπαιδεύεται στην οδήγηση από τα πρώτα μαθήματα και πριν καλά καλά μάθει να κάνει σύμπλεξη-εκκίνηση του αυτοκινήτου η να το παρκάρει καλά,να αρχίσει τι χειροφρενιές και τα ''μπατιλίκια''

    Η πλάκα έχει τη θέση της εκεί που πρεπει...

     

    Τέλος να γράψω πως όλοι οι υγιείς άνθρωποι μπορούν να τραγουδήσουν άριστα...δεν χρειάζεται ούτε κάποιο ''θείο'' κληρονομικό χάρισμα,ούτε κάτι το ιδιαίτερο...Η διαφορά επιπέδου των διαφόρων τραγουδιστών οφείλεται μάλλον σε διαφορά αντίληψης και εξυπνάδας...

    Κι εν πάσει περιπτώσει μουσικός είσαι,άρα λίγα πράγματα μπορείς να πεις κι εσυ για τη φωνητική...Άλλωστε στην Ελλάδα οι πιο πολλοί μουσικοί-γνωστοί τουλάχιστον-δεν ξέρουν που πάνε τα τέσσερα από φωνή και είναι αισχροί τραγουδιστές:Βλέπε τον Μέγα Μίκη Θεοδωράκη,το Θάνο Μικρούτσικο,Λάκη Παπαδόπουλο Θανάση Παπακωνσταντίνου,Σωκράτη Μάλαμα,κτλ...Αυτούς ούτε η εξαιρετική μουσική τους κατάρτιση,ούτε η ενεέργειά τους,ούτε τίποτα φαίνεται να τους βοηθάει και πολύ...Για ποιά ενέργεια μου μιλάς και για ποιά λογική?

    Το τραγούδι θέλει ΔΟΥΛΕΙΑ...η φωνή είναι το ΠΙΟ ΔΥΣΚΟΛΟ ΜΟΥΣΙΚΟ ΟΡΓΑΝΟ...κάνει το πιάνο να φαντάζει κουζίνα οικιακής χρήσης σε ευκολία...οπότε:Φειδώς,ΠΟΛΥ ΜΕΛΕΤΗ και ΤΕΡΑΣΤΙΑ ΥΠΟΜΟΝΗ για να έχει κάποιος ένα άριστο φωνητικό μουσικό όργανο...κι όταν το οικοδομήσει σωστά και μάθει το χειρισμό του,ας κάνει ότι θέλει με αυτό...Ας τραγουδήσει αυστηρές και δύσκολες μελωδίες,ας ξεφωνίσει γεμάτος συναισθημα και ενέργεια,ας δείξει λύπη,οργή,ο,τιδήποτε...Ας πάει στα καραόκε να γελάσει με φίλους,όλα επιτρέπονται μετά...

    Αυτά που γράφω ισχύουν για κάποιον που αγαπά το τραγούδι και ενδιαφέρεται πραγματικά γι αυτό...που για την ακρίβεια έχει ταυτίσει την ίδια τη ζωή με αυτό...


    -----------------
    LIFE IS A MISERY ONLY FOR MISERABLE

    [ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : freddieKrueger στις 22-12-2010 15:41 ]