Ενα παλιό σχετικά θεματάκι,πάντα όμως διαχρονικής αξίας.
Εςιπώθηκαν διάφορες απόψεις.Ακούστηκαν και το κοντό και το μακρύ του καθενός.
Όμως πέρα απ αυτά επιθυμώ να κάνω μια σύνοψη των στοιχείων που καθορίζουν ποιός είναι ο καλός καθηγητής φωνητικής.
Από εκεί και πέρα περιμένω την άποψη σας,να συζητησουμε πάνω σε αυτό.
Λοιπόν.
Καλος καθηγητης ειναι
1)Αυτός που είναι σε θέση απ την πρώτη στιγμή της επαφής του με το μαθητή,να εκτιμήσει την ΤΡΕΧΟΥΣΑ ικανότητα στη φωνή του.Να εκτιμήσει την εντελώς ΑΝΕΤΗ έκταση της φωνής του,τον ΟΓΚΟ της εκεί,τα ΟΡΙΑ των παραμέτρων αυτων,οπως και τα λάθη που γίνονται κατά την εκφορά και άρθωση του ήχου.
2)Να μπορεί να εκτιμήσει παράλληλα την ικανότητα αυτη και σε βάθος χρόνου:Στη βδομάδα,στο μήνα,στο χρόνο.Να μπορεί δλδ να αξιολογήσει την πρόοδο του μαθητή με ιδιαίτερη ευαισθησία.
3)Να σέβεται την τρέχουσα ικανότητα του μαθητή του.Να μην κάνει υπερβάσεις τονικές ή εμηνευτικές.
4)Να γνωρίζει καλά το συνοδευτικό μουσικό όργανο πχ το πιάνο,το αρμόνιο ή την κιθάρα(σπανιότερα)ώστε να είνα σε θέση να κάνει το απαραίτητο τρανσπόρτο ώστε να βοηθήσει τη φωνή να αναπτυχθεί ομαλά
5)Να δίνει στο μαθητή του ασκησεις που αφορουν ΟΧΙ μόνο στην παραγωγή ήχου και μελωδίας(πχ τραγούδισμα κλιμάκων)αλλά και στην ΕΚΓΥΜΝΑΣΗ μυικών ομάδων που υποστηρίζουν πιο αποτελεσματικά τη φωνή...πχ κοιλιακών κόντρα στους μυς που διαστέλλουν την κοιλιά,μυών που κατεβάζουν το λάρυγγα ''τεντώνοντας'' τις φωνητικές χορδες κτλ
6)Να πληροφορεί τον μαθητή του τόσο για τη φυσιολογική λειτουργεία του λάρυγγα όσο και των μυών που συμμετέχουν στην ανάσα...Επίσης για τους κινδύνους που εγκυμονεί η λάθος χρήση όλων των παραπάνω.Πχ κάλους φωνητικών χορδών ή κοκκιώματα στο λάρυγγα,διαφραγματοκηλη ή παλινδρόμηση οξέως απ το στομάχι κατα τη ανασα κτλ Σ αυτο το σημειο να τονισω ποσο σημαντικο ειναι ένας δάσκαλος φωνητικής να συνεργάζεται μ ένα φωνίατρο-ΩΡΛ
7)Να είναι κοντά στο μαθητή του και ν ακούει τις ανησυχίες,τα παράπονά του.Όσο μπορεί να λειτουργεί και λίγο ως ψυχολόγος του.
8)Διαρκώς να ενημερωνεται και να αναθεωρει τις τεχνικες διδασκαλιας του διανθίζοντας τις με νέα στοιχεία.
9)Να μη μοστράρει το βιογραφικό του,ούτε αυτούς που είχε μαθητές,ούτε τα πτυχία του.Η αξία του καθορίζεται πάνω στην πρόοδο του συγκεκριμένου μαθητή του.Σημείωση:Δεν υπάρχουν κακοί μαθητές.Μόνο κακοί δάσκαλοι.
10)Να μη φουσκώνει τα μυαλά του μαθητή του.Πρέπει να είναι όλοι προσγειωμένοι στη γη.Όχι όμως και το άλλο άκρο.Δλδ η απαξίωση η η πίεση του μαθητή.Ενθάρρυνση για το επόμενο βήμα.Αυτό ειναι το κλειδί.
Τα παραπάνω τα θεωρώ σαν ένα δεκάλογο του καλού καθηγητή.Ας μην ξεχνάμε όμως και τις αντίστοιχες υποχρεώσεις των μαθητων...να είναι μελετηροι,υπομονετικοι,να εμπιστευονται το δάσκαλό τους ή να τον αλλαζουν αν κάτι δεν τους παέι καλά,όπως και να επεξεργάζονται ΟΛΕΣ τις πηγές γνώσης που μπορουν ΠΡΙΝ τις αποδεχτουν η απορρίψουν.
Ειδικά αυτο το τελευταιο ειναι η απαντηση μου σε όσους κατα καιρους εχουν γραψει πως καποιος μαθαινει να τραγουδα σωστα ΜΟΝΟ απο τους ειδικους καθηγητες φωνης.ΛΑΘΟΣ.Καποιος μαθαίνει να τραγουδά σωστά,όταν ενημερώνεται,κρινει,αμφισβητει από και προς ΚΑΘΕ κατευθυνση.
Πηγες ενημερωσης ειναι-εκτος απ το δάσκαλο-:
Ενα άλλος επαγγελαμτιας φωνης.
Ενα βιντεακι στο ιντερνετ.
Ενα αρθρο η μια ασκηση που διαβασατε σε καποιο βιβλιο η σε φορουμ
Η δικη σας προσωπικη εμπειρια που αποκομισατε απ τα λαθη και σωστα που κανατε.
Πάντα να εχετε στο μυαλό σας να αξιολογειτε αμεσα και σε βαθος χρονο την ορθοτητα αυτων που ακουτε ή εφαρμόζετε.
Το ΨΑΞΙΜΟ η διαρκης αναζητηση της αληθειας και η αληθινη αγάπη για το τραγούδι ειναι τα συστατικά επιτυχίας στην απόκτηση μιας όμορφης φωνής με διάρκεια.
Ευχαριστώ.
[ τροποποιήθηκε από τον/την freddieKrueger, 05-11-2013 11:31 ]