ελληνική μουσική
    383 online   ·  211.152 μέλη

    Ενας καθηγητής φωνητικής που να αξίζει,επιτέλους οεο???

    XrysaOikonomaki
    20.12.2010, 23:51
    Πάντως γίνεται πιο σύνθετο το θέμα που συζητάμε. Και δεν ξέρω από ποιο πρίσμα το κοιτάς. Από αυτά που γράφεις ΄φαίνεται να σε ζορίσανε πολύ, ενώ ταυτόχρονα δεν σε βοηθήσανε να νιώσεις καλά με αυτό που κάνεις. Εξ ου και η απορία για το μικρό καράβι. Δεν αφορούσε το κομμάτι αλλά η επιλογή του κομματιού που διάλεξες για παράδειγμα, μου έκανε ότι ένιωσες εξαιρετικά απογοητευμένος. Είναι καλό που αντιδράς και το ψάχνεις. Απλά μην απογοητεύεσαι. Ψάξε να βρεις έναν δάσκαλο να νιώσεις ότι κάνεις δουλειά. Θα βρεις. Δεν έχει μόνο "μη καθηγητές" εκεί έξω. Έχει και πολύ καλούς. Καλές γιορτές.
    freddieKrueger
    22.12.2010, 00:56

    Παράθεση:

    Το μέλος XrysaOikonomaki στις 20-12-2010 στις 23:51 έγραψε...

    Πάντως γίνεται πιο σύνθετο το θέμα που συζητάμε. Και δεν ξέρω από ποιο πρίσμα το κοιτάς. Από αυτά που γράφεις ΄φαίνεται να σε ζορίσανε πολύ, ενώ ταυτόχρονα δεν σε βοηθήσανε να νιώσεις καλά με αυτό που κάνεις. Εξ ου και η απορία για το μικρό καράβι. Δεν αφορούσε το κομμάτι αλλά η επιλογή του κομματιού που διάλεξες για παράδειγμα, μου έκανε ότι ένιωσες εξαιρετικά απογοητευμένος. Είναι καλό που αντιδράς και το ψάχνεις. Απλά μην απογοητεύεσαι. Ψάξε να βρεις έναν δάσκαλο να νιώσεις ότι κάνεις δουλειά. Θα βρεις. Δεν έχει μόνο "μη καθηγητές" εκεί έξω. Έχει και πολύ καλούς. Καλές γιορτές.

    Το κοιτάω από το πρίσμα αυτού που από τη στιγμή που πληρώνει για να μάθει να τραγουδάει,ζητά κάτι παραπάνω από το ΤΕΛΕΙΟ...Ούτε απογοήτευση ούτε τίποτα...μια χαρά τραγουδάω και μόνος μου χωρίς δάσκαλο...όμως δεν έχω αυτή την απαίτηση μόνο από τον εαυτό μου...στα αυτιά μου δεν μ αρέσει ούτε και η παραμικρή παραμόρφωση...Αρκεί να σου πως πως για πχ θεωρώ τους Μιλτο Πασχαλιδη,Θαλασσινο απλα μετριους τραγουδιστες ενω τον Σωκρατη Μαλαμα η το Θαναση Παπακωνσταντινου ΑΠΑΙΣΙΟΥΣ...πως τολμουν και τραγουδουν ειναι φαινομενο...


    XrysaOikonomaki
    27.12.2010, 18:52
    Ναι, αλλά αυτοί έχουν κοινό, έχουν πορεία, καριέρα και προφανώς κάτι σου διαφεύγει για να τους κρίνεις ως απαίσιους. Κάθε τραγουδιστή τον εξετάζουμε στο είδος του και κοιτάμε την ερμηνεία του στο είδος του. Μερικές φορές το "άτεχνο" όπως του Μάλαμα έχει πολύ περισσότερα να πει. Μερικές φορές κάποια τραγούδια είναι γραμμένα για να ειπωθούν έτσι ακριβώς και όχι διαφορετικά. Θα έχει πολύ ενδιαφέρον να προσπαθήσεις να πεις με τον τρόπο που λέει ο Μάλαμας το "διάφανος" και μετά να προσπαθήσεις να το πεις με τον τρόπο που πιστεύεις εσύ ότι είναι καλύτερα, να το ηχογραφήσεις και να μας δείξεις ποιο είναι το σωστό.
    XrysaOikonomaki
    27.12.2010, 18:57
    Δεν το λέω ειρωνικά. Επειδή μου είχε ζητηθεί να βγάλω αυτό το κομμάτι από συγκρότημα και είχα δοκιμάσει να το πω παντιοτρόπως, ίσως να καταλήξεις κι εσύ στο ίδιο συμπέρασμα που κατέληξα κι εγώ. Ότι εάν το πεις το κομμάτι "περίτεχνα" βγαίνει γλαφυρό.
    freddieKrueger
    28.12.2010, 20:19

    Παράθεση:

    Το μέλος Pentatonikos στις 27-12-2010 στις 19:06 έγραψε...

    Παράθεση:

    Το μέλος freddieKrueger στις 22-12-2010 στις 00:56 έγραψε...

    Αρκεί να σου πως πως για πχ θεωρώ τους Μιλτο Πασχαλιδη,Θαλασσινο απλα μετριους τραγουδιστες ενω τον Σωκρατη Μαλαμα η το Θαναση Παπακωνσταντινου ΑΠΑΙΣΙΟΥΣ...πως τολμουν και τραγουδουν ειναι φαινομενο...



    Ελπίζω φίλε μου να μη το λες σοβαρά αυτό... Το 'πως τολμούν και τραγουδούν' είναι ό,τι πιο χοντρό έχω ακούσει από εναν άνθρωπο που ασχολείται με τη μουσική... Το τραγούδι είναι κάτι που από την αρχή του κόσμου χρησιμοποιούσαν οι άνθρωποι για να εκφράσουν τα συναισθήματά τους... Αν ο τραγουδιστής καταφέρνει με το τραγούδι του να σε συγκινήσει, το αν πατάει ακριβώς στη νότα ή 15Hz πιο πέρα δεν έχει καμία σημασία... Η μουσική δεν έχει κανόνες στο μέτρο του ποίος θα παίξει και τι θα παίξει... Οι μουσικοί κανόνες είναι εκεί για να σου πουν οτι αν θέλεις να βγάλεις αυτό το αποτέλεσμα θα κάνεις εκείνο... Τίποτα παραπέρα...



    Μα,δεν μιλησα για ακριβεια στα πατηματα...μιλαμε για ΦΩΝΗ φιλε μου...οχι για μουσικη ιδιοφυια η ικανοτητα...Ισα ισα που ο Βασιλης Παπακωνσταντινου για πχ που ειναι μια απο τις καλυτερες φωνες καμμια φορα κανει τρελα φαλτσα αλλαπιστεψε με αυτο καθολου δεν εχει να κανει με αυτο που κουβεντιαζουμε...


    freddieKrueger
    05.11.2013, 11:25

    Ενα παλιό σχετικά θεματάκι,πάντα όμως διαχρονικής αξίας.

    Εςιπώθηκαν διάφορες απόψεις.Ακούστηκαν και το κοντό και το μακρύ του καθενός.

    Όμως πέρα απ αυτά επιθυμώ να κάνω μια σύνοψη των στοιχείων που καθορίζουν ποιός είναι ο καλός καθηγητής φωνητικής.

    Από εκεί και πέρα περιμένω την άποψη σας,να συζητησουμε πάνω σε αυτό.

    Λοιπόν.

    Καλος καθηγητης ειναι

    1)Αυτός που είναι σε θέση απ την πρώτη στιγμή της επαφής του με το μαθητή,να εκτιμήσει την ΤΡΕΧΟΥΣΑ ικανότητα στη φωνή του.Να εκτιμήσει την εντελώς ΑΝΕΤΗ έκταση της φωνής του,τον ΟΓΚΟ της εκεί,τα ΟΡΙΑ των παραμέτρων αυτων,οπως και τα λάθη που γίνονται κατά την εκφορά και άρθωση του ήχου.

    2)Να μπορεί να εκτιμήσει παράλληλα την ικανότητα αυτη και σε βάθος χρόνου:Στη βδομάδα,στο μήνα,στο χρόνο.Να μπορεί δλδ να αξιολογήσει την πρόοδο του μαθητή με ιδιαίτερη ευαισθησία.

    3)Να σέβεται την τρέχουσα ικανότητα του μαθητή του.Να μην κάνει υπερβάσεις τονικές ή εμηνευτικές.

    4)Να γνωρίζει καλά το συνοδευτικό μουσικό όργανο πχ το πιάνο,το αρμόνιο ή την κιθάρα(σπανιότερα)ώστε να είνα σε θέση να κάνει το απαραίτητο τρανσπόρτο ώστε να βοηθήσει τη φωνή να αναπτυχθεί ομαλά

    5)Να δίνει στο μαθητή του ασκησεις που αφορουν ΟΧΙ μόνο στην παραγωγή ήχου και μελωδίας(πχ τραγούδισμα κλιμάκων)αλλά και στην ΕΚΓΥΜΝΑΣΗ μυικών ομάδων που υποστηρίζουν πιο αποτελεσματικά τη φωνή...πχ κοιλιακών κόντρα στους μυς που διαστέλλουν την κοιλιά,μυών που κατεβάζουν το λάρυγγα ''τεντώνοντας'' τις φωνητικές χορδες κτλ

    6)Να πληροφορεί τον μαθητή του τόσο για τη φυσιολογική λειτουργεία του λάρυγγα όσο και των μυών που συμμετέχουν στην ανάσα...Επίσης για τους κινδύνους που εγκυμονεί η λάθος χρήση όλων των παραπάνω.Πχ κάλους φωνητικών χορδών ή κοκκιώματα στο λάρυγγα,διαφραγματοκηλη ή παλινδρόμηση οξέως απ το στομάχι κατα τη ανασα κτλ Σ αυτο το σημειο να τονισω ποσο σημαντικο ειναι ένας δάσκαλος φωνητικής να συνεργάζεται μ ένα φωνίατρο-ΩΡΛ

    7)Να είναι κοντά στο μαθητή του και ν ακούει τις ανησυχίες,τα παράπονά του.Όσο μπορεί να λειτουργεί και λίγο ως ψυχολόγος του.

    8)Διαρκώς να ενημερωνεται και να αναθεωρει τις τεχνικες διδασκαλιας του διανθίζοντας τις με νέα στοιχεία.

    9)Να μη μοστράρει το βιογραφικό του,ούτε αυτούς που είχε μαθητές,ούτε τα πτυχία του.Η αξία του καθορίζεται πάνω στην πρόοδο του συγκεκριμένου μαθητή του.Σημείωση:Δεν υπάρχουν κακοί μαθητές.Μόνο κακοί δάσκαλοι.

    10)Να μη φουσκώνει τα μυαλά του μαθητή του.Πρέπει να είναι όλοι προσγειωμένοι στη γη.Όχι όμως και το άλλο άκρο.Δλδ η απαξίωση η η πίεση του μαθητή.Ενθάρρυνση για το επόμενο βήμα.Αυτό ειναι το κλειδί.

    Τα παραπάνω τα θεωρώ σαν ένα δεκάλογο του καλού καθηγητή.Ας μην ξεχνάμε όμως και τις αντίστοιχες υποχρεώσεις των μαθητων...να είναι μελετηροι,υπομονετικοι,να εμπιστευονται το δάσκαλό τους ή να τον αλλαζουν αν κάτι δεν τους παέι καλά,όπως και να επεξεργάζονται ΟΛΕΣ τις πηγές γνώσης που μπορουν ΠΡΙΝ τις αποδεχτουν η απορρίψουν.

    Ειδικά αυτο το τελευταιο ειναι η απαντηση μου σε όσους κατα καιρους εχουν γραψει πως καποιος μαθαινει να τραγουδα σωστα ΜΟΝΟ απο τους ειδικους καθηγητες φωνης.ΛΑΘΟΣ.Καποιος μαθαίνει να τραγουδά σωστά,όταν ενημερώνεται,κρινει,αμφισβητει από και προς ΚΑΘΕ κατευθυνση.

    Πηγες ενημερωσης ειναι-εκτος απ το δάσκαλο-:

    Ενα άλλος επαγγελαμτιας φωνης.

    Ενα βιντεακι στο ιντερνετ.

    Ενα αρθρο η μια ασκηση που διαβασατε σε καποιο βιβλιο η σε φορουμ

    Η δικη σας προσωπικη εμπειρια που αποκομισατε απ τα λαθη και σωστα που κανατε.

    Πάντα να εχετε στο μυαλό σας να αξιολογειτε αμεσα και σε βαθος χρονο την ορθοτητα αυτων που ακουτε ή εφαρμόζετε.

    Το ΨΑΞΙΜΟ η διαρκης αναζητηση της αληθειας και η αληθινη αγάπη για το τραγούδι ειναι τα συστατικά επιτυχίας στην απόκτηση μιας όμορφης φωνής με διάρκεια.

    Ευχαριστώ.

    [ τροποποιήθηκε από τον/την freddieKrueger, 05-11-2013 11:31 ]