ελληνική μουσική
146 online   ·  207.695 μέλη

Βασίζομαι στην εμπειρογνωμοσύνη σας! (με επισύναψη acapella)

THORIS
Περαστική Νότα
Chat
29.12.2010, 19:13

Παιδιά Χρόνια Πολλά!!!

Πρώτη φορά γράφω στο forum αν και διάβαζα και ενημερωνόμουν από εδώ πολύ συχνά.

Ένιωσα πως ήρθε η ώρα να καταθέσω και τις δικές μου ανησυχίες. Ασχολούμαι με τη μουσική από παιδί. Έκανα 2 χρόνια βυζαντινή όταν ήμουν μικρός και τώρα συμμετέχω σε μια χορωδία κλασικού ρεπερτορίου. Δεν έχω κάνει ποτέ φωνητική. Σας επισυνάπτω ένα μικρό acapella που ηχογράφησα χωρίς καμία διόρθωση για να μου πείτε τη γνώμη σας για τις δυνατότητές μου.

Αγαπώ τη μουσική ουσιαστικά, ξέρω τα πάντα όσον αφορά το τραγούδι αλλά όχι τη θεωρία της μουσικής. Παρακολουθώ μαθήματα κιθάρας. Ήθελα πάντα να ασχοληθώ με τη μουσική αλλά δυστυχώς φοβόμουνα την αντίδραση των γονιών μου.

Έχω αυτές τις απορίες που θα σας ήμουν πραγματικά υπόχρεος αν με βοηθούσατε ως πιο εξειδικευμένοι.

1) Ξέρετε καποιο καλο εμπεριστατωμενο βιβλιο φωνητικης τοποθετησης για προσωπική μελέτη στα ελληνικά;

2) Θεωρειτε οτι ειναι μια φωνη καλλιεργειται πιο σωστα με το κλασσικό τραγούδι ή με τη βυζαντινή μουσική;

3) Η κατάταξη μιας φωνής σε μπάσο, βαρύτονο και τενόρο έχει να κάνει με την έκταση μιας φωνής ή με τη χροιά της; Δηλαδή εγω που ειμαι μπασος ποσο πρεπει και πόσο μπορώ να βελτιώσω τις ψηλές νότες;

4) Σε ποιο στυλ μουσικής ταιριάζει η φωνή μου; Έχω και λαϊκές και κλασικές επιρροές

5) Είναι αλήθεια ότι οι μπάσες φωνές είναι πιο σπάνιες; Επειδή σχεδόν όλοι οι τραγουδιστές που ξέρουμε είναι βαρύτονοι ή τενόροι.

6) Είναι ανεπιθύμητες οι μπάσες φωνές;

7) Πόσο μπορώ να βελτιώσω τη φωνή μου;

8) Με ποιο τρόπο μπορώ να πραγματοποιήσω το όνειρό μου και να κάνω κάτι με τη μουσική; Η αγάπη μου είναι το μιούζικαλ γιατί μου ασχολήθηκα και λίγο με το χορό. Θέλω να αποκτήσω ουσιαστική μουσική παιδεία και γνώσεις! Πώς όμως;

9) Είναι αλήθεια πως η εκμάθηση οργάνου βοηθάει και στην εξέλιξη της φωνής;

 

Σας ευχαριστώ πολύ εκ των προτέρων. Απαντήστε μου ό,τι ξέρετε, μη σας τρομάζει το εύρος του thread μου.

 

Σας ευχαριστώ για την προσοχή σας!

http://rapidshare.com/files/439833689/ABRAZAME.WMA


#1   
freddieKrueger
Βετεράνος
Chat
31.12.2010, 14:56

Καλή χρονιά,φίλε μου!!Η φωνή σου είναι απλά ακαλλιέργητη,αλλά πολυ όμορφη!Ακατέραστο διαμάντι και ν ακάνεις μαθήματα σε κάποιο καλό δάσκαλο φωνής που δεν θα σου καταστρέψει τη χροιά σου στο βωμό άλλων εμάτων πχ της έκτασης...Μια χαρά ευκίνητη φωνή έχεις που με την εξάσκηση θα αποκτήσει μια αξιοπρεπέστατη έκταση και σταθερότητα σε κάθε τόνο σου με ομαλή μετάβαση από τόνο σε τόνο και από φορτε σε μετζο φορτε η πιανο...

 

Σου απαντώ τις ερωτήσεις σου¨1)Καλό βιβλίο για να αντιληφθείς την ανατομία της φωνής σου και τον τρόπο που ΝΟΗΤΑ δουλεύει ο φωνητικός μηχανισμός ειναι εκείνο των εκδόσεων faggoto του Alan Green με τίτλο ''μιλώ και τραγουδώ σωστά''...Μην κάνεις όμως τις ασκήσεις με τη σειράπ που τις προτείνει...Εστίασε στο νόημα της λειτουργίας των αντισυσπαστικών μυών που -διαστέλλουν την κοιλιά ομαλά και ΑΣΥΝΕΙΔΗΤΑ ώστε

-οδηγούν στην ανάγκη για χασμουρητό και ΑΣΥΝΕΙΔΗΤΗ κάθοδο του λάρυγγα,ώστε να τεντωθούν οι μυες των φωνητικ΄λων χορδών ομαλά και να γίνουν ικανές να δονηθούν γλυκά από τη δίοδο του αέρα που προσπίπτει απαλά σ αυτές και τις θέτει σε αρμονική ταλάντωση δίνοντας τις αρμονικές των τόνων...

3)Μέσω του τεντώματος συνειδητά των μυών της ''μάσκας'' ανοίγουν το λαιμό και τα ηχεία της κεφαλικής φωνής ώστε αυτή να τοποθετηθεί σωστά εκεί που πρέπει για να ακουστεί καθαρά και να ενισχυθεί ομαλά

 

Οι αντισυσπαστικοί μύες έχουν ως ανταγωνιστές τους συσπαστικούς μυς που δεν είναι τίποτε άλλο από:-Τους μυς που κλέινουν το λαιμό κατά την κατάποση η ενεργοποιούνται ασυνείδητα κατά την κακή και γεμάτη πίεση φώνηση

-τους μυς που ανέλκουν το θώρακα κατά της εισπνοή και δεν έιναι άλλοι από τους σκαληνούς και δεν πρέπει να ενεργοποιούνται,παρ να μενουν χαραροι διοτι αυξανουν το εργο της ανασας υποβαθμιζοντας την ανεση και τον ογκο της και κλεινουν το λαιμο στραγγαλιζοντας τη φωνηση...

-τους μυς της κοιλιας που ειναι ωφελιμο να ενεργοποιουνται πολυ ομαλα ωστε να βοηθουν τη εξοδο αερα προς το τελος της παθητικης ανετης εκφορας του ηχου στην εκπνοη...οι  μυες αυτοι οφειλουν να δυναμωσουν και να γινουν ανεξαρτητοι απο ολο το υπολοιπο σωμα...Κοινως ο ανταγωνισμος μεταξυ συσπασης συσπασης να μεταφερθει στην κοιλια και στα πλευρα...κοιλια ξεκινωντας απο χαμηλα στο υπογαστρο και πηγαινοντας πορς τα πανω και στο τελος πλερυικη ανασα με ''στηριξη τα νεφρα''

Στο βιβιλο αναφερει ασκησεις εκγυμνασης της καθοδου του λαρυγγα,εκγυμνασης των αντισυσπαστικων μυων του λαιμου,αλλα αυτο θα πρεπει να γινει σιγα σιγα και αφου εχουν εξοικιεωθει και εκγυμναστει οι αλλοι αντισυσπαστικοι μυς του κορμιου:ΠΡΩΤΑ ΤΗΣ ΚΟΙΛΙΑΣ ΜΕΤΑ ΤΟΥ ΘΩΡΑΚΑ ΜΕΤΑ ΤΟΥ ΛΑΙΜΟΥ...

2)Οι παπάδες είναι εξαιρετικοί τραγουδιστές,όπως και οι κλασσικοι.ι το ίδιο...ανάλογα τα γούστα σου φίλε μου...

3)Η κατάταξη μιας φωνής ΔΕΝ ΓΙΝΕΤΑΙ ΣΤΗΝ ΑΡΧΗ της εκπαίδευσής της...παρά μόνο όταν καλλιεργηθεί.

Τα τυπικά κριτήρια κατάταξης μια φωνής είναι η έκταση,το ηχόχρωμα τς στα διάφορα τονικά ύψη,η δυνατότητά της να κρατά τον όγκο της εκεί,το ύψος στο οποίο γίνεται το ''πέρασμα''΄στην κλεφαλική φωνή.

Όμως εσένα γιοα την ώρα δε σε ενδιαφέρει καθόλου η κατάταξή σου:Ξεκινάς τη μελε΄τη σου με το να βγάλεις το σωστό ήχο στηριγμένο σε σωστή ανάσα και κατόπιν καταπιάνεσαι με ρεπερτόριο...

 

4)Δεν κρίνουμε ποτέ μια ανώριμη φωνή ως προς το στυλ που της ''πάει''...στην πορεία θα δεις τις σου ταιριάζει..

5,6)Η αλήθεια είναι πως οι μπάσσες φωνές ειναι σπανιες...καε φωνη εχει τα χαρισματα της και τη γλυκα της...

Οι μπασσοι δεν ειναι καθολου ανεπιθυμητοι,ισα ισα που ειναι περιζητητοι...αλλα το να τραγουδας μονοτονα και να μην ξεδιπλωσεις εκταση ειναι ανεπιθυμητο...Πχ ο Τζονι Κας η ο Λεοναρντ ΚΟεν ειναι πιο φειδωλοι στην εκταση τους,ενω ο Μπαρι Γουαιτ ανοιγεται περισσοτερο φτανοντας πανω απο 2,5οκταβες εκταση(Απο Β1 σε G4)

7)Με σκληρη και πολυετη μελετη και μαθηματα με ενα σωστο δασκαλο φωνητικης που δε θα βιαζεται μαζι σου...

8)Δεν γνωρίζω να σου απαντήσω εδώ γιατί δεν εχω ασχοληθει με το ειδος

Ουσιαστικη γνωση αποκτας με τα χρονια...γνωσεις ΦΩΝΗΤΙΚΗΣ κατα πρωτεραιοτητα και ΟΧΙ μουσικης...οι πρωτες ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΕΣ,οι δευτερες απλα ΧΡΗΣΙΜΕΣ...

9)Η φωνη ειναι απο μονη της το πιο συνθετο,δυσκολο και πολυπλοκοτερο ολω των μουσικων αργανων...

Αν θες ομως σε βοηθαει η εκμαθηση ενος ευκολοτερου μουσικου οργανου παραλληλα για να βελτιωσεις τη μουσικοτητα σου και να μαθεις να ΑΚΟΥΣ συγχορδιες,να βρισκεις δευτερες φωνες κτλ...Κιθαρα,πληκτρα η πιανο ειναι ενα χρησιμο συνοδευτικο της φωνης,αρκει η τελευταια να μην ΕΞΑΡΤΗΘΕΙ απο αυτα...με πιο απλα λογια:Όχι να σου βγαίνει η φωνή ανετότερα με τη συνοδεία της κιθάρας η του πιάνου μονο και μονο επειδη ακούγεται ομορφοτερη...πρεπει να μαθεις να τραγουδας και ΧΩΡΙΣ να υπαρχει αλλο οργανο η πηγη αρμονιας,δηλαδη αυτο που λεμε ''α καπελα''

 

Ελπιζω ουτε εσυ να τρομαξες απο το ευρος της απαντησης μου στο ευμεγεθες θρεντ σου

 


#2   
BAGRATION
Σολίστ
Chat
02.01.2011, 01:28

Καλησπέρα και Χρόνια Πολλά!! Ακουσα με προσοχή το acapella σου και θα πω τη γνώμη μου σαν ερασιτέχνης μουσικός αφού δεν είμαι κανένας ειδικός.

Η αλήθεια είναι ότι δεν μπορώ να βγάλω απολύτως κανένα συμπέρασμα για τη φωνή σου εκτός από το ότι είσαι μπάσος. Αυτό διότι η χροιά αυτών των τραγουδιών (στύλ Ερος Ραμαζότι κτλ) είναι πολύ ιδιαίτερη και επισκιάζει όλα τα άλλα.

Οπότε δε γίνεται από αυτό το acapella να απαντηθεί η ερώτηση 4) και η 7)

8) Με ποιο τρόπο μπορώ να πραγματοποιήσω το όνειρό μου και να κάνω κάτι με τη μουσική; Η αγάπη μου είναι το μιούζικαλ γιατί μου ασχολήθηκα και λίγο με το χορό. Θέλω να αποκτήσω ουσιαστική μουσική παιδεία και γνώσεις! Πώς όμως;

Δε νομίζω ότι το ένα (παιδεία) δε θα φέρει απαραίτητα το άλλο (σταδιοδρομία), ή ότι αυτά τα δύο συνδέονται.

Η προϋπόθεση για τη σταδιοδρομία είναι μια και μοναδική: Να υπάρχει κόσμος που θα πλήρωνε για να σε ακούσει. Αυτή τη φράση βέβαια δεν την ακούς ποτέ στα ωδεία...


#3   
THORIS
Περαστική Νότα
Chat
24.02.2011, 12:12
Σας ευχαριστώ πολύ για τις απαντήσεις σας παιδιά!!! Απαντω μετα απο πολυ καιρο αλλα εννοειται πως ελαβα υποψη μου ολες σας τις συμβουλές. Αγόρασα το βιβλίο φωνητικής του Green και μπορώ να πω πως όντως σου προτείνει κάτι διαφορετικό από την πεπατημένη. Θα ήθελα να σας ρωτήσω ποιος είναι για σας ο ορθότερος τρόπος να δουλέψω τη φωνή μου. 1) Με μαθήματα φωνητικής 2)Με μαθήματα κλασσικού τραγουδιού 3)Με βυζαντινή μουσική Το ότι είμαι μπάσος με περιορίζει από κάποια είδη μουσικής; Επίσης θα ήταν καλύτερα ο καθηγητής που θα επέλεγα να ήταν επίσης μπάσος; Σας ευχαριστώ και πάλι!
#4   
freddieKrueger
Βετεράνος
Chat
24.02.2011, 12:34
Το οτι εισαι μπασσος δεν σε περιοριζει καθολου...αλλωστε το μπασσος δε σημαινει πως δεν μπορεις να τραγουδας ψηλα κατ αναγκη...ο χαρακτηρισμος σου αποδιδεται απο τη χροια της φωνης σου...Ειναι ομως νωρις ακομη να μιλησουμε γιατο ποσο ψηλα μπορεις να φτασεις τονικα... Υπαρχουν κατηγοριες μπασσων πχ basso cantabile που φτανουν ως και ΛΑ4 δηλ 1,5 ημιτονιο κατω απο το Ντο του τενορου... Οποτε μη βιαζεσαι να αποκλεισεις τον εαυτο σου απο ειδη μουσικης...απλα υπομονη και αποφυγη της περιοχης που ζοριεσαι εστω και λιγο η που χανεις τη δυνατοτητα να τραγουδας leggato για ακρτεο χρονο μεχρι να οριμασει η τεχνικη σου...
#5   
THORIS
Περαστική Νότα
Chat
24.02.2011, 16:31
Ευχαρστώ freddiekrueger. Αυτό πρέπει να το προσέξω. Επειδή στη χορωδία η μαέστρος μας ζορίζει με τις ασκήσεις φωνητικής να φτάσουμε σε ένα συγκεκριμένο τόνο (όχι βέβαια τον ίδιο με τις σοπράνο και τενόρους). Επίσης μου είπε πως πιστεύει πως είμαι basso profunto. Για να ωριμάσει η τεχνική μου χρειάζεται φωνητική ή και το να τραγουδώ μόνος μου δουλεύει τη φωνή; Επίσης ποιος Έλληνας τραγουδιστής (καλός τραγουδιστής) είναι μπάσος; Για να μελετήσω την τεχνική του.
#6   
freddieKrueger
Βετεράνος
Chat
03.03.2011, 18:21

Μη μελετήσεις τεχνική από ένα τραγουδιστή...οι πιο πολλοί(ακόμη και οι αντικειμενικά καλοί) δεν έχουν υποδειγματική τεχνική...κι όταν έχουν είναι ΑΔΥΝΑΤΟ να την καταλάβεις απλά ακούγοντας η βλέποντάς τους...

Μπορείς όμως να επιλέξεις ρεπερτόριο τραγουδιών που έχουν τραγουδηθεί από μπάσσους η ρεπερτόριο που δεν έχει απαιτήσεις τονικές...πχ εγώ όταν πρωτοξεκίνησα τραγουδούσα τραγούδια του Μάλαμα...του Ορφέα Περίδη...

κι από ξένους Johny Cash,Leonard Cohen...μετά από καιρό πέρασα και σε Frank Sinatra(σημ:για τη δική σου φωνή που είναι πολύ καλύτερη απ ΄τοι ήταν η δική μου στην αρχή σου χω σαν πρόταση το Strangers in the night)


#7   
cobal
Σολίστ
Chat
03.03.2011, 18:57

Δυστηχως φιλε μου δεν μπορω να ακουσω την ηχογραφηση σου.

Χωρις να εχω γνωσεις γυρω απο τα φωνητικα νομιζω οτι ειναι οτι καλυτερο να ξεκινας με βυζαντινη μουσικη.

Τωρα αν θες να μπλεχτεις με ενα συγκεκριμενο χωρο δεν εχεις παρα να το κυνηγησεις και να κανεις τις γνωριμιες που χρειαζεται


#8   


Αυτά τα διάβασες;