ελληνική μουσική
    731 online   ·  210.832 μέλη

    ΗΜΟΥΝ ΚΙ ΕΓΩ ΕΚΕΙ Ο Αριστοφάνης γύρισε από τα... αιθριάκια

    Extremio
    19.06.2011, 13:44

    ΤΟΥ ΠΑΥΛΟΥ ΗΛ. ΑΓΙΑΝΝΙ∆ΗΔΗΜΟΣΙΕΥΘΗΚΕ: Παρασκευή 17 Ιουνίου 2011

    http://www.tanea.gr/default.asp?pid=2&ct=13&artid=4635968

    «Ημασταν όλοι εκεί στο ψέμα. Και τα δώσαμε όλα για μια πιστωτική και ένα bluetooth». Κάπως έτσι – σαν τα λόγια του ∆ικαιόπολη στους «Αχαρνής» – φτάνει ώς τις ημέρες μας, διαχρονικός (και επικαιροποιημένος) ο λόγος του Αριστοφάνη. Κάπως έτσι σκέφτηκε ο Σταμάτης Κραουνάκης να τον συναρμόσεισε όσα μας αφορούν, μας πονούν, δίνουν μιλιά στο ζοφερό μας σήμερα, μέσα από αποσπάσματα 11 κωμωδιών του ποιητή. Αθυρόστομου, κάποτε εμπαθή, αλλά πάντως καλλιτέχνη που δεν κρύβει λόγια και «τα λέει» κυρίως στους πολιτικούς κάθε εποχής, που δεν διαφέρουν πολύ... Είκοσι ένας καλλιτέχνες της ομάδας του, Σπείρα - Σπείρα (με πάνω από δεκαετία δημιουργίας και σπουδής στην πλάτη της), φώναξαν, τραγούδησαν, θύμωσαν για μας, ρόκαραν, ίσως και σόκαραν, χαμπάρισαν και κουλάρισαν πάνω στιςκωμωδίες με άξονα τον πόλεμο,στο δροσερό – και νωπό από τη βροχή – αίθριο του «Ελληνικού Κόσμου» στην Πειραιώς. Οπου το «Αριστοφάνους 11» έκανε πρεμιέρα χθες το βράδυ, εγκαινιάζοντας την υπαίθριααυλή-σκηνή, αλλά και κάνονταςτην αρχή της περιοδείας. Οπου πόλεμος, γράψτε οικονομικός πόλεμος. Οπου πολιτική, γράψτε σύγχρονες αναφορές. 

    «Σπαράγματα» αρχαίας ελληνικής μουσικής μάς υποδέχονταν στο αίθριο. Με τα φώτα της πλατείας αναμμένα άρχισαν και τα δύο μέρη (με 15λεπτο διάλειμμα). «Τη δάδα, τη δάδα, του Αδη τη λαμπάδα» από τις «Θεσμοφοριάζουσες» άνοιξε την παράσταση, σαν γιορτή, μουσική, με στοιχεία μπουλουκιού. Κι έπειτα παραδοθήκαμε στην αγαπημένη «Λυσιστράτη» (των Βουτσινά, Κραουνάκη, Νικολακοπούλου, Λαζόπουλου) και τον «Χρησμό», το «Νήμα» (με το θρυλικό «πριν να μάθει ο κάθε σκόρος εξουσία τι θα πει» και το «γίνανε μαλλιά κουβάρια της Βουλής τα παλικάρια»), το «Πυρ, γυνή και θάλασσα», αλλά και τη νεώτερη – με όσα δεν μας είπε η Λυσιστράτη – των Κραουνάκη/Γ.Θεοφανόπουλου σε μονόλογο της Αγλαΐας Παπά, τον «Πλούτο» («Αχ τι καλό, τι καλό,τι καλό», «Εφυγε ο Θεός», «Τα λεφτά ποιος τ’ ανακάλυψε»), τους «Αχαρνής» και τ’ άλλα... παιδιά, τις κωμωδίες δηλαδή. 

    Εκπληξη και ο Βασίλης Βασιλάκης στη «Μελαγχολική ευτυχία του Καρύωνα» και το φινάλε μετο «Βατραχάκι» κατά Κραουνάκη, που είχε πρωτοηχογραφήσειο Σάκης Ρουβάς!

    ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

    Όλος ο Αριστοφάνης σε 2 ώρες! Του Βασ. Μπουζιώτη

     

    Του ΒΑΣΙΛΗ ΜΠΟΥΖΙΩΤΗ

    Όλος ο Αριστοφάνης σε δύο ώρες; Και όμως! Όλος ο Αριστοφάνης σε δύο ώρες! Σε μια μουσική παράσταση- πρόταση,  σε μια απόλυτη επιθεώρηση -με την καλή την έννοια!-, σε μια μουσικοχορευτική ατραξιόν δρόμων και προαυλίων,σε μια παραγωγή-θεατρικό δώρο.

    Απ’την Οδό Ονείρων στην Οδό Αριστοφάνους 11. Ο Κραουνάκης με την ανανεωμένη Σπείρα-Σπείρα του κι άλλες δημοκρατικές δυνάμεις κλέβουν παράσταση.  Με χορικά, τραγούδια και  αστεία από τον Αριστοφάνη χωρατεύουν, καταγγέλλουν και χορεύουν Αριστοφάνη. Ραπάρουν, ροκάρουν, σοκάρουν και μας απογειώνουν-συναρπάζουν, καθηλώνουν, μαγεύουν. Για δύο ώρες.

    Ολος ο Αριστοφάνης σε δύο ώρες; Και όμως! Όλος ο Αριστοφάνης σε δύο ώρες. Μέσα από τις 11 λατρεμένες του κωμωδίες, που ’ναι τόσο επίκαιρες, τόσο σημερινές. Η ενωτική γραμμή για τα 11 αυτά έργα είναι ο πόλεμος, κατά τη διάρκεια του οποίου η κωμωδία αναλαμβάνει τα ηνία για να μαρτυρήσει να διακωμωδήσει και να προβληματίσει. Κυρίως όμως, όπως ο ίδιος  ο  δημιουργός  της  παράστασης Σταμάτης Κραουνάκης τονίζει, για να αφήσει εξαιρετικά σπαράγματα για την ομορφιά και το πώς τα συμφέροντα πάντα καταφέρνουν να τη χαλάσουν.

    Αριστοφάνους 11.   Έρχεται μέσα στην κατάθλιψη της εποχής να μας δώσει θερμό φιλί ζωής.   Γιατί αυτό είναι το χρέος της κωμωδίας. Στον καιρό,την πολιτική και την απαίτηση να είναι η τέχνη το όπλο της αντίστασης στον εθνικό φόβο και στην εν λόγω κατάθλιψη που μας έχει ποτίσει.

    Είδα την παράσταση-πρόταση  που  θα όφειλε να παιχτεί στο Φεστιβάλ Επιδαύρου στο φιλόξενο Αίθριο του «Ελληνικού Κόσμου» στην πρεμιέρα της και εντυπωσιάστηκα. Απ’την σύλληψη-ιδέα-εκτέλεση, απ’ την άψογης αισθητικής εικόνα, απ’ την καλοδουλεμένη dream team, από τους Σπειρήτες  -ο παλιός είναι αλλιώς και ο νέος είναι ωραίος!-, απ’ την κατάθεση-ψυχής του Κραουνάκη, από το «κέντημα» της σπουδαίας Αγλαίας Παππά σε ένα λιμπρέτο εξαιρετικό της «Λυσσιστράτης». Γέλασα μέχρι δακρίων αλλά και συγκινήθηκα βαθιά απ’ την αλήθεια και τα μηνύματα της παράστασης. Πήγα κουρασμένος, άκεφος, πεσμένος και έφυγα δύο ώρες μετά με την αίσθηση της απόλυτης κάθαρσης…

    Να τρέξετε. Αριστοφάνους 11. Για τον Σταμάτη,την Αγλαία, τον Βασιλάκη κι όλα αυτά τα ταλαντούχα παιδιά που…τα σπάνε -Μουστάκας, Καπαρού, Γεροντίδης, Μπουγιώτης, Στιβανάκης, Κοσκινά, Αφαλίδου, Κρητικού, Ψαρρά και μαζί τους Αλεξίου, Ασλανίδης, Βολκος, Δόξα, Ελευθεριάδης, Καραθανάσης, Σάββα, Κρανιώτης, Κυριακίδου, Μαρσέλλου, Παπαγεωργίου, Ορφανού.

    -Στον «Ελληνικό Κόσμο» μέχρι τις 25/6 και μετά περιοδεία!

    http://www.mediasoup.gr/node/35139

     

     

     








    επισυναπτόμενα: 248378_1748365114507_1400198895_31480448_458299_n.jpg 253455_2151814756049_1266803930_2617118_594598_n.jpg