ελληνική μουσική
    888 online   ·  210.833 μέλη

    Κύκλος Σεμιναρίων Σύνθεσης Ήχου και Ηλεκτρονικής Μουσικής

    marinoskk
    12.10.2011, 01:55

    Χαίρεται, ίσως κάποιο μέλος να ενδιαφέρεται για τον νέο κύκλο σεμιναρίων του Κέντρου Σύγχρονης Μουσικής Έρευνας.


    Περιγραφή:
    Το Κέντρο Σύγχρονης Μουσικής Έρευνας εγκαινιάζει νέο κύκλο σεμιναρίων ηχητικής σύνθεσης και ηλεκτρονική μουσικής, προσφέροντας έτσι στο κοινό εμπεριστατωμένη γνώση και κατάρτιση πάνω στα σημαντικότερα τεχνικά και αισθητικά ζητήματα που αφορούν την σύγχρονη ηχοπλασία. Απευθύνεται σε ερευνητές, καλλιτέχνες, φοιτητές σύνθεσης, θιασώτες της τεχνολογίας, αλλά και το ευρύτερο φιλότεχνο κοινό. Μετά το πέρας του κύκλου οι συμμετέχοντες αναμένεται να έχουν μυηθεί στις σημαντικότερες τεχνικές σύνθεσης ήχου, να έχουν εξοικειωθεί με την σημερινή καλλιτεχνική παραγωγή σε όλες της τις εκφάνσεις και να έχουν διδαχτεί αποτελεσματικούς τρόπους έρευνας. Ο κύκλος αναμένεται να ολοκληρωθεί αρχές Μαρτίου του 2012. Όσο αφορά το τεχνικό σκέλος, θα βασίζεται στην χρήση προγραμματιστικών περιβαλλόντων σύνθεσης ήχου και μουσικής (SuperCollider, Pure Data, openFrameworks).

    Συμμετοχές:
    Οι ενδιαφερόμενοι καλούνται να δηλώσουν το ενδιαφέρον τους εγκαίρως. Η δήλωση συμμετοχής είναι απαραίτητη. Οι θέσεις είναι περιορισμένες και θα τηρηθεί σειρά προτεραιότητας. 

    Δηλώσεις Συμμετοχής / Πληροφορίες:
    Κέντρο Σύγχρονης Μουσικής Έρευνας.
    Φανερωμένης 19, Χολαργός, 15561.
    τηλ: 2106518895 email: marinos@ksyme.gr />
    Κόστος Συμμετοχής:
    70ευρώ (50 για φοιτητές, μέλη του ΚΣΥΜΕ και άτομα που αντιμετωπίζουν σοβαρές οικονομικές δυσχέρειες) ανά σεμινάριο ή 500ευρώ (360, αντίστοιχα) για ολόκληρο τον κύκλο (καταβλητέα στην πρώτη συνάντηση).


    Για περισσότερες πληροφορίες εδώ:
    http://dl.dropbox.com/u/30557542/ksyme%20seminars.pdf


    O διδάσκων

    Ο Μαρίνος Κουτσομιχάλης είναι νέος συνθέτης με διεθνή παρουσία στον χώρο της ηχητικής τέχνης τόσο σε ακαδημαϊκούς όσο και σε μη ακαδημαϊκούς κύκλους. Είναι κάτοχος Master (by research) στην σύνθεση με ψηφιακά μέσα από το πανεπιστήμιο της Υόρκης (Αγγλία). Είναι διδακτορικός ερευνητής στο ίδιο πανεπιστήμιο υπό την επίβλεψη του Δρς Tony Myatt. Έχει υπάρξει υπεύθυνος για πολλές συναυλίες και παρουσιάσεις έργων διεθνώς, κυκλοφορίες δίσκων, συνεργασίες με σημαντικούς καλλιτέχνες του χώρου και διθυραμβικές κριτικές από την διεθνή κοινότητα. Έχει επίσης διδάξει στο τμήμα Μουσικής Τεχνολογίας και Ακουστικής του ΤΕΙ Κρήτης στο Ρέθυμνο (Προγραμματιστικά Περιβάλλοντα Ήχου και Μουσικής καθώς και Σύνθεση Ήχου). Είναι ενεργός συνεργάτης του Κέντρου Σύγχρονης Μουσικής Έρευνας από το 2007.


    Ενδεικτικό Πρόγραμμα:

    Σεμινάριο 1 - Εισαγωγή στην Μουσική Τεχνολογία
    Τρίτη 8 & Πέμπτη 10 Νοεμβρίου 2011, 18.00-22.00

    Βασικές αρχές ακουστικής και ψυχοακουστικής.
    Εισαγωγή στην επεξεργασία σήματος και την σύνθεση ήχου.
    Ηχογράφηση στο στούντιο και το πεδίο / Αρχές ηχοληψίας.
    Εισαγωγή στον συντακτικό προγραμματισμό για μουσικές/ηχητικές εφαρμογές 
    Εισαγωγή στον γραφικό προγραμματισμό για μουσικές/ηχητικές εφαρμογές 


    Σεμινάριο 2 - Σύνθεση Ήχου Ι
    Τρίτη 22 & Πέμπτη 24 Νοεμβρίου 2011, 18.00-22.00

    Βασικές γεννήτριες / Table-lookup ταλαντωτές / Γεννήτριες περιβάλλουσας 
    FIR και IIR Φίλτρα / Αφαιρετικό παράδειγμα
    AM, RM, FM και τεχνικές διαμόρφωσης
    Σύνθεση με ηχητικά δείγματα
    Μείξη ήχου και audio editting
    Ισοσταθμιστές, δυναμική επεξεργασία και εφέ διαμόρφωσης


    Σεμινάριο 3 - Στοιχεία Προγραμματισμού 
    Τρίτη 6 & Πέμπτη 8 Δεκεμβρίου 2011, 18.00-22.00

    Διαδικαστικός προγραμματισμός, επανάληψη και αναδρομή
    Αντικειμενοστραφής προγραμματισμός, ενθυλάκωση και πολυμορφισμός
    Συλλογές δεδομένων και διαδικασίες λογικού ελέγχου
    Χρονικός προγραμματισμός, ρουτίνες, patterns και λοιπές μουσικές δομές
    Συγγραφή κλάσεων 


    Σεμινάριο 4 - Σύνθεση Ήχου ΙΙ
    Τετάρτη 21 & Πέμπτη 22 Δεκεμβρίου 2011, 18.00-22.00

    Προσθετική σύνθεση και ανάλυση 
    Granular, brassage, concatenative και cut-up τεχνικές
    Συστήματα μη γραμμικής παραμόρφωσης, waveshaping και ανάδραση
    Ανάλυση FFT και διαμόρφωση φάσματος
    Χρονοκαθυστέρηση και αντήχηση
    Εισαγωγή στην μοντελοποίηση φυσικών συστημάτων

    Σεμινάριο 5 - Αισθητική και Ιστορία της Τέχνης
    Τρίτη 3 & Πέμπτη 5 Ιανουαρίου 2011, 18.00-22.00

    Εισαγωγή στην αισθητική και την φιλοσοφία της τέχνης
    Εισαγωγή στην Ιστορία της μουσικής και της μοντέρνας τέχνη
    Τάσεις και ρεύματα στην ηλεκτρονική μουσική και την ηχητική τέχνη
    Αισθητική των πολυμέσων


    Σεμινάριο 6 - Διάχυση Ήχου και Διάδραση
    Τρίτη 17 & Πέμπτη 19 Ιανουαρίου 2011, 18.00-22.00

    Μονοφωνία / dual mono / στερεοφωνίας / binaural / transaural / MS
    Κινηματογραφικά συστήματα (5.1/7.1/10.2)
    Πολυκάναλος ήχος (equal panning / discrete / Vbap / Dbap ) 
    Περιφωνία και ολοφωνία (Ambisonics, WFS )
    Πρωτόκολλα μουσικής επικοινωνίας (MIDI, OSC)
    Σχεδιασμός γραφικών περιβαλλόντων διάδρασης και εικονικών οργάνων
    Διάδραση με ελεγκτές ή αισθητήρες



    Σεμινάριο 7 - Μορφολογία Ηλ. Μουσικής
    Τρίτη 31 Ιανουαρίου & Πέμπτη 2 Φεβρουαρίου 2011, 18.00-22.00

    Ηλεκτροακουστική, ηλεκτρονική και ακουσματική μουσική
    Αλγοριθμική, παραγωγική και συστημική μουσική
    live electronics, performance και αυτοσχεδιασμός
    Ηχοτοπίο, περιβάλλον, ακουστική οικολογία
    Θόρυβος και ματεριαλισμός
    Media Art / Sound Art / Conceptual Music
    Ambient / Lower Case / Glitch / Drone / IDM / κλπ


    Σεμινάριο 8 - Πολυμέσα
    Τρίτη 14 & Πέμπτη 16 Φεβρουαρίου 2011, 18.00-22.00

    Εισαγωγή στον ηχητικό σχεδιασμό
    Ήχος, αρχιτεκτονική και γλυπτική
    Περιβάλλοντα προγραμματισμού πολυμεσικών εφαρμογών 
    Εισαγωγή στον σχεδιασμό δισδιάστατων/τρισδιάστατων γραφικών / Οπτική Μουσική
    Διάδραση ήχου και εικόνας / Διαδίκτυο και πολυμέσα


    Σεμινάριο 9 - Σύνθεση
    Τρίτη 28 Φεβρουαρίου & Πέμπτη 1 Μαρτίου 2011, 18.00-22.00

    Καλλιτεχνική πράξη, έρευνα και μεθοδολογία
    Τεχνική, αισθητική και φαινομενολογία
    Σχολιασμός έργων αναφοράς / Σχολιασμός έργων συμμετεχόντων
    Ζωντανή συζήτηση με διακεκριμένους καλλιτέχνες 
    Ειδικά θέματα