ελληνική μουσική
77 online   ·  208.889 μέλη

Jay Greenberg : Παιδί-θαύμα... μουσική μεγαλοφυία

mary_omikron
Βετεράνος , Forum Moderator
Chat
28.11.2011, 20:35

Ο Jay Greenberg είναι μια μουσική μεγαλοφυΐα. Το 2004 στα 12 του χρόνια έχει ήδη γράψει 5 συμφωνίες για ορχήστρα και πάνω από 100 μουσικά έργα, ενώ σήμερα στα 19 του είναι ήδη ένας καταξιωμένος συνθέτης.

To video ξεκινά με ένα έργο που κάθε μια νότα από όλα τα όργανα έγραψε ο ίδιος και το εντυπωσιακότερο είναι οτι το έγραψε μέσα σε λίγες ώρες. Το κομμάτι ονομάζεται "Θύελλα" . Εκτελέστηκε από την συμφωνική του New Haven στο Κονέκτικατ και όταν η τελευταία νότα σαλπάρισε μέσα στην νύχτα ο Jay Greenberg ανέβηκε σε μια πρωτόγνωρη γι αυτόν σκηνή περνώντας από μουσικούς που παίζουν περισσότερα χρόνια απ΄όσα αυτός είναι ζωντανός, και ο Blue Jay έκανε την υπόκλισή του

(ερώτηση δημοσιογράφου) - Πόσο καιρό έχουμε να δούμε κάτι σαν κι αυτό?

(απάντηση Σαμ Ζίμαν) - Εκατοντάδες χρόνια. Ισως και 200 χρόνια. Μιλάμε για μια μεγαλοφυία στο επίπεδο των μεγαλύτερων μουσικών συνθετών της ιστορίας. Μιλάω για το επίπεδο του Μότσαρτ, του Μέντελσον και του Σαντ Σανζ... (λέει ο Σαμ Ζίμαν ο οποίος είναι συνθέτης και διδάσκει μουσική θεωρία στον Jay Greenberg στο μουσικό σχολείο Juliard της Νέας Υόρκης οπου διδάσκει 17 χρόνια) - και συνεχίζει λέγοντας- Είναι ένα γεγονός. Είναι κάτι αντικειμενικό, δεν είναι μια υποκειμενική  άποψη. Ο Jay θα μπορούσε να είναι εδώ και να συνθέτει αυτή την στιγμή, θα μπορούσε να τελειώσει μια σονάτα πιάνου μπροστά στα μάτια μας μέσα σε 25 λεπτά. Και θα ήταν ένα υπέροχο κομμάτι.

(δημοσιογράφος) - Πως είναι αυτό δυνατόν?

(απάντηση Σαμ Ζίμαν) - Ο Jay μας είπε οτι δεν ξέρει από πού έρχεται η μουσική αλλά έρχεται έτοιμη σαν να παίζεται σε μια ορχήστρα μέσα στο μυαλό του.

-------------------------------------------

(ερώτηση δημοσιογράφου προς τον Jay ) - Καθώς την ακούς να παίζει μπορείς να την αλλάξεις? Μπορείς να πεις στον ευατό σου: "ας φέρουμε εδώ τα όμποε ή ας αλλάξουμε τα έγχορδα?"

(απάντηση Jay) - Oχι, είναι σαν να αλλάζουν μόνα τους όταν χρειάζεται.

(δημοσιογράφος) - Δεν το προσπαθείς!!

(απάντηση Jay) - Ναι γιατι το υποσυνειδητο δίνει τις εντολές με ταχύτητα φωτός. Εννοώ οτι το "ακούω" σαν να ήταν μια εκτέλεση από ένα ήδη γραμμένο κομμάτι όταν στην πραγματικότητα δεν είναι.

(δημοσιογράφος) - Είναι ακούσιο !!

(απάντηση Jay) - Ναι, έτσι νομίζω

(δημοσιογράφος) - Σαν το κτύπημα της καρδιάς, δεν χρειάζεται να το σκεφτείς.

(απάντηση Jay) - (γνέφει με το κεφάλι καταφατικά)

----------------------------------------------

Ολα τα παιδιά στην εποχή μας κατεβάζουν μουσική από το διαδίκτυο αλλά ο Jay με ένα πρόγραμμα σύνθεσης την κατεβάζει απ΄το μυαλό του. Το πρόγραμμα αποθηκεύει τις νότες και τις αναπαράγει όταν ο υπολογιστής είναι ανοικτός. Ο Jay συνθέτει τόσο γρήγορα που πολλές φορές ο υπολογιστής κολλάει

- "Είναι σαν να βλέπει μια εικόνα με την παρτιτούρα και απλά αντιγράφει την εικόνα", λέει ο δάσκαλός του Σαμ Ζίμαν

Οι γονείς του Jay είναι έκπληκτοι όπως όλοι οι άλλοι. Κανένας από τους δύο δεν είναι επαγγελματίας μουσικός. Ο πατέρας του Ρόμπερτ είναι γλωσσολόγος της σλαβικής γλώσσας  που έχασε την όρασή του στα 36 από μελαγχρωστική αμφιβληστροειδοπάθεια. Η μητέρα του Όρνα είναι ζωγράφος που γεννήθηκε στο Ισραήλ. Ο Μάικλ ο 8χρονος αδελφός του Jay δεν είναι μια μουσική μεγαλοφυία, ενώ ο Ρόμπερτ και η Όρνα θυμούνται πως  ανακάλυψαν πως ο Jay ήταν :

(μητέρα του Jay) - Νομίζω  ήταν γύρω στα 2 όταν ξεκίνησε να γράφει και να ζωγραφίζει μουσικά όργανα και καταλάβαμε οτι τον ενθουσιάζουν.

(δημοσιογράφος) - Ξεκίνησε να γράφει? Από 2 ετών?

(μητέρα του Jay) - Nαι, έτσι φοβάμαι.. χαχα.. κατάφερε να ζωγραφίσει ένα τσέλο, ζητούσε ένα τσέλο και είχε γράψει την λέξη και εξεπλάγην γιατί κανείς από εμάς δεν έχει σχέση με έγχορδα μουσικά όργανα και δεν περίμενα να ξέρει τι είναι.

(δημοσιογράφος) - Δεν είχατε τσέλο στο σπίτι?

(μητέρα του Jay) - Οχι, δεν είχαμε

(δημοσιογράφος) - Είχε δει ποτέ τσέλο?

(μητέρα + πατέρας του Jay) - Oχι

Αλλά ήξερε τι είναι. Ετσι η μητέρα του τον πήγε σε ένα κατάστημα όπου του έδωσαν ένα μικρό τσέλο

(μητέρα του Jay) - Aπλά κάθισε εκεί, πήρε το τσέλο και άρχισε να παίζει και του είπα "πως μπορείς και το κάνεις αυτό?"

Στα 3 του χρόνια ο Jay ζωγράφιζε ακόμα τα τσέλο αλλά τα είχε πλέον μετατρέψει σε νότες πάνω στο πεντάγραμμο. Ξεκινούσε να συνθέτει. Οι γονείς του έβλεπαν τις νότες να έρχονται όλο και πιό γρήγορα, έγραφε συνέχεια και παντού. Στο δημοτικό οι δάσκαλοί του δεν είχαν ιδέα πως να συμπεριφερθούν σε ένα παιδί που ο αγαπημένος του ήρωας δεν ήταν ο Μπάτμαν αλλά ο Μπετόβεν.

Ακούει συνέχεια μουσική στο μυαλό του. Η ακοή του Jay είναι πολύ πιο ευαίσθητη από έναν μέσο άνθρωπο. Ο ήχος της πόλης μπορεί να σταματήσει χειροκίνητα (κλείνοντας τ΄αυτιά του με τα χέρια) αλλά ο Jay δεν μπορεί να σταματήσει την μουσική στο μυαλό του και επιπλέον μας είπε οτι ακούει περισσότερες από μία συνθέσεις ταυτόχρονα στο μυαλό του.

(Jay) - "Πολλαπλά  κανάλια" μου είπαν πως είναι ο όρος.

(δημοσιογράφος) - Πολλαπλά κανάλια?

( Jay) - Ναι, οτι ο εγκέφαλός μου μπορεί να ελέγχει δύο ή τρία διαφορετικά κομμάτια μουσικής ταυτόχρονα, μαζί με τους καθημερινούς ήχους και τα υπόλοιπα.

Ο Jay συνέλαβε αυτό το κομμάτι όταν ήταν 8 (ακούγεται πιάνο και φαίνεται παρτιτούρα)

Στα 10 του ο Jay πήγαινε ήδη στη μουσική σχολή Juliard, μια από τις καλλίτερες σχολές μουσικής  με πλήρη υποτροφία. Στα 11 σπούδαζε μουσική θεωρία μαζί με τριτοετείς μαθητές πανεπιστημίου. Κάνει και μαθήματα λυκείου σε ένα άλλο σχολείο το οποίο οι γονείς του λένε οτι θα τελειώσει όταν γίνει 14.

Η Ελίζαμπεθ Γούλφ είναι μια πολύ γνωστή πιανίστρια που δουλεύει με τον Jay στην τεχνική του πιάνου. Σήμερα ο Jay έφερε ένα από τα δικά του κομμάτια για εξάσκηση. Ο Jay γράφει πράγματα που ούτε ο ίδιος μπορεί να παίξει.

(Jay) - Το θέμα είναι σχεδόν αδύνατο να το παίξω λόγω της μεγάλης ταχύτητάς του...

Ο Jay θέλει να τελειοποιήσει το παίξιμό του αν και λέει οτι δεν χρειάζεται πιάνο ή οποιοδήποτε όργανο για να συνθέσει.

(Δημοσιογράφος) - Οταν ακούς πρώτη φορά αυτή τη μελωδία στο μυαλό σου, τι γίνεται?

(Jay) - Στην αρχή απλά την ακούω και μετά την τραγουδώ όταν περπατάω, μου αρέσει πολύ να περπατάω όταν έχω μιά έμπνευση, γιατί περπατάω στο ρυθμό της μουσικής. Για παράδειγμα αν ο ρυθμός είναι "****" και περπατάω και συχνά διευθύνω κι όλας...

Ο Jay δεν είναι ένας συνηθισμένος 12χρονος και το ξέρει.

(Δημοσιογράφος) - Τι γίνεται όταν βαρεθεί?

(απάντηση δασκάλας πιάνου) - Αχ.. οταν βαριέται γίνεται ανήσυχος και αρχίζει να αυτοσχεδιάζει. Την περασμένη εβδομάδα πήρε την σονάτα του Μπετόβεν που μαθαίνουμε και σκέφτηκε οτι θα ήταν πολύ ενδιαφέρον αν ήταν ανάποδα. Ετσι πήρε την παρτιτούρα και έκανε αυτό που κάνει και τώρα... ούτε εγώ μπορούσα να ακολουθήσω.. αντέστρεψε τα μουσικά κλειδιά, τα πρίμα έγιναν μπάσα και το αντίστροφο, και το έπαιξε ανάποδα. Είναι αδύνατον αυτό που κάνει.

Οι ταλαντούχοι συνθέτες μπορούν να γράψουν 5 ή και 6 συμφωνίες σε μιά ζωή. Ο Jay έχει γράψει 5 στην ηλικία των 12....

_____________________________________________________________________

Πρόκειται για απομαγνητοφώνηση ενός video που δημοσιεύθηκε στις 11-11-2011 στον παρακάτω σύνδεσμο:

http://www.videoman.gr/11946

_____________________________________________________________________

Συμφωνία Νο 5 Jay Greenberg (14 years old)

1/4

2/4

3/4

4/4

 

 

 

 

 


#1   
GALOIS
Σολίστ
Chat
30.11.2011, 22:44
και εμεις...παλευουμε να βγαλουμε ενα κομματι!!!!
#2   
mary_omikron
Βετεράνος , Forum Moderator
Chat
01.12.2011, 00:45
Galois συνέχισε να δημιουργείς απτόητος...εδώ πρόκειται για εντελώς ιδιαίτερη και μοναδική περίπτωση !!!
#3   
GALOIS
Σολίστ
Chat
02.12.2011, 23:17

Παράθεση:

Το μέλος mary_omikron στις 01-12-2011 στις 00:45 έγραψε...

Galois συνέχισε να δημιουργείς απτόητος...εδώ πρόκειται για εντελώς ιδιαίτερη και μοναδική περίπτωση !!!

Εχεις ενα δικαιο...αυτοι οι ανθρωποι κανονικα πρεπει να μας εμπνευουν και οχι να μας κανουν να τα παραταμε...(τουλαχιστον ετσι το βλεπω εγω!)...


#4   
Ersi16
Περαστική Νότα
Chat
04.12.2011, 19:03

Η ΑΛΛΗ ΠΛΕΥΡΑ ΕΝΟΣ ΤΑΛΕΝΤΟΥ

Τι υπέροχη μουσική!!!

Απ’ ένα παιδί ??? !!!!

Μου προκαλεί δέος , θαυμασμό , μα και ανησυχία ,για το αν μπορεί αυτός ο άνθρωπος να είναι ισορροπημένος.

Με φοβίζουν οι διάνοιες και τα παιδιά θαύματα .

Χρειάζονται μετρημένη και προσεχτική συμπεριφορά απ το περιβάλλον τους γιατί τα ίδια είναι ανώριμα να διαχειριστούν το μέγεθος του ταλέντου τους. Στις περισσότερες περιπτώσεις , δεν συμβαίνει αυτό και χάνουν τη ζωή τους .

Πολλές φορές η κοινωνία που τους θαυμάζει , τους αντιμετωπίζει όπως τα ''φρικιά'' στα τσίρκο στις αρχές του πρoηγούμενου αιώνα!!!

Οι γονείς κι οι δάσκαλοι ‘’φουσκώνουν’’, οι θεατές αποθεώνουν, τα παιδιά καταξιώνονται και παίρνουν το ρόλο του ''γκανιάν'' σε κούρσα .Έτσι χάνουν την αθωότητά τους και  γίνονται ανισόρροπα και δυστυχισμένα !

Η τέχνη , ο αθλητισμός , η επιστήμη είναι τομείς που ο ρόλος τους είναι να καλυτερεύουν τη ζωή όλων και των ευεργετών και των ευεργετημένων…

Εύχομαι ο νεαρός , υπέροχος καλλιτέχνης να μην ανήκει στον κανόνα αυτό και να του επιτρέψουν οι γονείς του και οι δάσκαλοι του να ΕΙΝΑΙ και να ΖΗΣΕΙ ΩΣ ΑΝΘΡΩΠΟΣ!!!

Εύχομαι το μέγεθος του ταλέντου του να γίνει και αναλόγως... η προσωπική του ΕΥΤΥΧΙΑ !!!


#5   
Foidel
Φθασμένος
Chat
04.12.2011, 23:03

Bλέπω τα επιτεύγματα αυτού του αγοριού και σκέφτομαι αν θα μπορούσε ένα 13άχρονο αγόρι που λατρεύει τη μουσική και ξέρει και ένα-δυό πράγματα αν μπορέσει να τα καταφέρει.

Μπα...


#6   


Αυτά τα διάβασες;