ελληνική μουσική
    1091 online   ·  210.851 μέλη

    Η Μάρθα και η Ρόζα

    Post αρνητικής αξιολόγησης
    Post αρνητικής αξιολόγησης
    jorge
    19.01.2012, 09:59

    Επαναφέρω το θέμα που είναι ο σχολιασμός του βίντεο της πρώτης σελίδας. Σας άρεσε η σάτιρα της καλλιτέχνιδος;

    ΥΓ. Για το τι είναι ή όχι τέχνη, υπάρχουν άλλα θέματα που μπορείτε ελεύθερα να το αναλύσετε όσο πιστεύετε. Εδώ σχολιάζουμε το βίντεο, την καλλιτέχνιδα, τον κόσμο. Συγκεκριμένα.

    [ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : jorge στις 19-01-2012 10:04 ]


    Post αρνητικής αξιολόγησης
    Hastaroth
    19.01.2012, 15:19

    Σταύρο,

    Οπως και σε άλλα θέματα,έτσι κι'εδώ αποφεύγεις να πάρης ξεκάθαρη θέση.

    Τόσον εγώ,όσον καί οι περισσότεροι λοιποί συνομιλητές είπαν ότι αυτό που έκανε η κα Φριντζήλα ΔΕΝ είναι σάτιρα.

    Μάλιστα κάποιοι εκ τών συνομιλητών παρέθεσαν οπτικοακουστικά επιχειρήματα που αποδεικνύουν πώς ακριβώς και σε τί μπορεί να γίνεται σάτιρα.

    Σε ρωτώ λοιπόν ευθέως:

    Θεωρείς ότι αυτό που έκανε η κα Φριντζήλα ήταν σάτιρα,ναί ή όχι;

    Και άν ναί,τί ακριβώς σατίρισε;

    ΥΓ.Μήν αρχίσης την κουβέντα με την πρόταση "γιά να σού απαντήσω πρέπει πρώτα να ορίσουμε τί είναι σάτιρα".Ο ορισμός τής σάτιρας έχει ήδη δοθεί.

     

     


    voltaire
    19.01.2012, 18:15
    Η διαμάχη και τα σχόλια σ' αυτό το θέμα είναι πιο διασκεδαστικά και από την αμφιλεγόμενη παράσταση. Από την αρχή νόμισα πως είδα τα πράγματα καθαρά και κάπως με ανακούφισε που κάποιος καλλιτέχνης ασχολήθηκε με ένα ζήτημα που στην γνώμη μου γι' αυτό αισθάνθηκα πολλές φορές μόνος. Θεώρησα κάποια πράγματα αυτονόητα κατ αρχάς αλλά μιας και δεν τα είδα να τα λέει κάποιος εδώ αρχίζω να αμφιβάλλω ότι δεν ήταν παρά μόνο η άποψή μου. Θα σας τα παραθέσω για να μου πείτε την γνώμη σας. 1. Πρόκειται για ένα τραγούδι που ο στίχος του δεν βγάζει νόημα. Τουλάχιστον εγώ δεν βγάζω αλλά δεν είδα και την προσπάθεια κάποιου που λατρεύει το άσμα να το υποστηρίξει λέγοντάς μας τι καταλαβαίνει αυτός. Αυτό θα ήταν ουσιαστικό και ίσως έκανε πολλούς να προβληματιστούν σε άλλη κατεύθυνση. Το ίδιο με εμένα πιστεύω πως δεν κατάλαβε γρι ούτε ένα πλήθος κόσμου αλλά αυτό δεν τον εμποδίζει να το χορεύει παθιασμένα και με ύφος "βαθειά προβληματισμένο" σε κάθε είδους διασκεδαστήριο. Αυτό ακριβώς σατιρίζει η παράσταση της οποίας το θέμα είναι ακριβώς αυτό : τα τραγούδια που τραγουδάμε και χορεύουμε αλλά δεν τα καταλαβαίνουμε. Γι αυτό το λόγο η τραγουδίστρια αποδομεί το τραγούδι σε στίχο και χορευτική μουσική και αφού σατιρίσει το στίχο ως αλλοπρόσαλλο προχωράει χορεύοντάς το δεικτικά γοητευόμενη και ίδια από αλλά και ξεμπροστιάζοντας τον εκμαυλισμό της ζεϊμπεκιάς. Στην πολυκατοικία που μένω στον πάνω όροφο κατοικεί ζευγάρι μεγαλοσυνδικαλιστών πασοκτζήδων. Χρόνια τώρα όταν διοργάνωναν γιορτές με φίλους και ακουγόταν το συγκεκριμένο τραγούδι το ηχοσύστημα ανέβαινε στη διαπασών και ακολουθούσαν οι ζεϊμπεκιές με τις χαρακτηριστικές αγριοφωνάρες μαγκιές και σπασίματα. Μετά την ψυχρολουσία που υπέστη η παρέα από την οικονομική κρίση και την ντροπή τους να βγαίνουν πλέον στην κοινωνία τα πάρτυ έλαβαν τέλος και ησυχάσαμε κι απ' την Ρόζα. Δε θέλω να το πολιτικοποιήσω αλλά νομίζω πως μέσα σε ένα τέτοιο κλίμα γεννήθηκε η ανάγκη για την σάτιρα αυτή. 2. Χωρίς να είμαι εντελώς σίγουρος πως το τραγούδι αυτό δεν έχει νόημα πιστεύω πως όταν δεν καταλαβαίνεις ένα ποίημα υπάρχει και το ενδεχόμενο πέρα από την ανεπάρκειά σου ή την έλλειψη παιδείας το έργο να μην έχει όντως νόημα και να πρόκειται απλά για τεχνάσματα της ποιητικής. Σ αυτή την περίπτωση χωράει και η αμφισβήτηση και η σάτιρα και το απλό καλαμπούρι. 3. Συνυπεύθυνος της παράστασης είναι και ο Φοίβος Δεληβοριάς κάτι που καθιστά άδικη και ολίγον εμπαθή την ενασχόληση μόνο με την "άτεχνη" Φριτζήλα. Αυτά ήθελα να πω, περιμένω σχόλια αλλά πιο πολύ πραγματικά θα ήθελα να με μυήσει κάποιος στα νοήματα του στίχου που δεν μπορώ να συλλάβω.
    mary_omikron
    19.01.2012, 18:40

    @ Voltaire

    Σήμερα στις 7, δηλαδή σε περίπου μισή ώρα από τώρα στο ράδιο του ΜΗ θα γίνει μιά εκπομπή πάνω στη Ρόζα και στην ανάλυση του ποιήματος που έκανε η NantiaP βάσει της δικής της οπτικής. Αν έχεις χρόνο και θέλεις μπορείς να την παρακολουθήσεις. Προσωπικά εύρισκα νόημα πολύ πιο απλοποιημένα, αλλά η προσέγγιση της NantiaP δίνει άλλη διάσταση.

    Αν δεν έχεις χρόνο για την εκπομπή μπορείς να βρεις την ανάλυση στο blog της, δίνω link μερικά σχόλια παραπάνω, ρίξε μια ματιά αν θέλεις, ίσως σου διέφυγε και δεν το είδες ανάμεσα στα πολλά σχόλια.

     

    Τη εκπομπή στο Ράδιο Musicheaven μπορείς να ακούσεις εδώ http://www.musicheaven.gr/live/101


    -----------------
    Η ανάγκη να έχεις πάντα δίκιο, σφραγίδα ενός χυδαίου πνεύματος.. (Αlbert Camus)

    [ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : mary_omikron στις 19-01-2012 18:48 ]


    o-Zone
    19.01.2012, 20:56

    Λυπάμαι voltaire, αλλά με τέτοιες τραυματικές εμπειρίες (πασόκους συνδικα-ληστές, κλπ.) δεν είμαι καθόλου σίγουρος ότι θα μπορέσεις κάποια στιγμή να κατανοήσεις τη "Ρόζα". {#emotions_dlg.biggrin}

    Τελικά, μένει κι η Φριντζήλα στην ίδια πολυκατοικία με σένα;;; {#emotions_dlg.laugh}

    Πέρα απ' την όποια πλάκα, αυτό που θα κρατήσω εγώ από τα γραφόμενά σου, είναι ότι τελικά αυτό που εμείς θεωρούμε "αυτονόητο" ή δεδομένο, για κάποιους άλλους ΔΕΝ είναι και τόσο αυτονόητο ή δεδομένο και γιαυτό το λόγο το σχολιάζουμε άλλωστε.... ο καθένας με το τρόπο του...

    Τέλος, θεωρώ "αυτονόητο" ότι ο επιθετικός προσδιορισμός "χορευτική μουσική" που χρησιμοποίησες, υποκρύπτει κάτι υποχθόνιο και σκοτεινό...!!! {#emotions_dlg.lol}


    -----------------
    Επιλέγεις τη μουσική που ακούς, όπως επιλέγεις τους φίλους σου.

    [ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : o-Zone στις 19-01-2012 20:57 ]


    voltaire
    19.01.2012, 23:36
    Ευχαριστώ maryO αλλά το κείμενο της Νάντιαπ είναι ένα υποκειμενικό συνειρμικό κείμενο. Από οποιεσδήποτε λέξεις ή σειρά λέξεων μπορείς συνειρμικά να βγάλεις ιστορίες και να πεις ένα σωρό παραληρηματικά. Δεν νομίζω πως έχουν και πολύ σχέση αυτά με τους στίχους του Αλκαίου. Από την άλλη αν οι στίχοι την ενέπνευσαν να σκεφτεί διάφορα τότε δεν μου πέφτει λόγος και η κουβέντα δεν έχει και νόημα. Θα ήθελα να μου πεις για την δική σου την "απλοποιημένη" ερμηνεία.
    Post αρνητικής αξιολόγησης
    mary_omikron
    19.01.2012, 23:51

    Ολα υποκειμενικά είναι. Ζήτησες κάποιος να σου κάνει ανάλυση της Ρόζας και σε παρέπεμψα σε μια που υπάρχει στο site. Η δική μου δεν θα σου χρησιμεύσει πουθενά όπως και κανενός άλλου, ούτε και προτίθεμαι να "μυήσω" κανένα, υποκειμενική είναι.


    voltaire
    20.01.2012, 00:05

    Πολύ το κοσκινίζουμε το θέμα Όμικρη και καταντά εκνευριστικό. Τόσοι λέν τόσα εδώ μέσα και έχουν και πολύ όρεξη να τα πουν, δυό σειρές για το τι καταλάβανε από την λατρεμένη τους Ρόζα δεν μπορούν να μας τις πούνε και σε μας ; Εγώ ξέρω ότι θα μου χρησιμεύσει και την θέλω την ερμηνεία σου και όποιου άλλου την ερμηνεία και την περιμένω.


    Post αρνητικής αξιολόγησης
    mary_omikron
    20.01.2012, 01:13

    Τότε αρκέσου στις ερμηνείες άλλων Voltaire και στα σχόλια που έγιναν για την Ρόζα  Smile γιατί άδικα εκνευρίζεσαι.

     

    ΥΓ. Ευχαριστώ για το (Ο)μικρη, τους το λέω και δεν με πιστεύουν Smile


    Post αρνητικής αξιολόγησης
    Post αρνητικής αξιολόγησης
    Post αρνητικής αξιολόγησης
    Post αρνητικής αξιολόγησης
    StavmanR
    21.01.2012, 17:25

    Αλβέρτο, Νάντια

     

    κατά την πρόχειρη ανάλυση του ποιήματος "Ρόζα" , ώστε να πάρω κι εγώ σαφή θέση στο επίμαχο θέμα, διεπίστωσα τα εξής τινά:

     

    • "φωνή εντόμου τώρα ειν' η φωνή μου"

    Δηλαδή, ενώ μιλώ κανείς δεν μπορεί να ακούσει ότι μιλώ. Κι ενώ γράφω, κανείς δεν βλέπει τί γράφω. Παραδόξως, ούτε κι εγώ. Η Ρόζα έχει δίκιο.

     

    • "με κόβεις και με ρίχνεις στο κενό"

    Αν η ελευθερία της έκφρασής μου είναι το ζητούμενο της κοινωνίας, τότε η λογοκρισία της είναι ακριβώς αυτό που περιγράφει η Ρόζα, η οποία και πάλι δικαιώνεται.

     

    Προς το παρόν Φριτζήλα- Ρόζα: 0-2 (εντός έδρας η Φριτζήλα, καθώς στο όνομά της ανοίχθηκε το θέμα συζήτησης).

     

    • "Πώς η ανάγκη γίνεται ιστορία... πώς η ιστορία γίνεται σιωπή..."

    Η ανάγκη για έκφραση, επικοινωνία, συζήτηση έγινε τελικά ιστορία. Έγινε ανθρώπινο δικαίωμα κι αυτονόητο σε μία κοινωνία. Και στη συνέχεια, η ανάγκη αυτή μετατράπηκε σε σιωπή, σε σιγή, σε λογοκρισία, σε σβήσιμο κειμένων, σε φίμωση. Και πλέον, δικαιώνουμε τους λογοκριτές μας, ως σωστούς, αναγκαίους, χρήσιμους.

     

    Δίκαιο στη Ρόζα.

    Φριτζήλα - Ρόζα: 0-3

     

    • "τι με κοιτάζεις Ρόζα μουδιασμένο;"

     

    Εδώ, τολμώ να πω ότι η Ρόζα ατύχησε, διότι δεν μούδιασα, ούτε και είδα κάποιον άλλο μουδιασμένο, κι επομένως δεν με αφορά ο στίχος.

     

    Φριτζήλα - Ρόζα: 1-3

     

    • "συγχώρα με που δεν καταλαβαίνω τι λένε τα κομπιούτερς κι οι αριθμοί."

    Εδώ, όμως, καταλαβαίνω πολύ καλά τί λεν τα κομπιούτερς κι οι αριθμοί. "Αυτά που γράφεις", λεν, " είναι απαράδεκτα διά τα κοινά ήθη της οργανωμένης και όμορφης φαντασιακής κοινωνίας μας". Όμως, σε γενικές γραμμές, ακόμη το ψάχνω.

     

    Δοκάρι από την Φριτζήλα. Ίσως η μπάλα πέρασε τη γραμμή. Ο επόπτης κάνει τα στραβά μάτια.

     

    • και γω μέσ' στην ομίχλη και τη μπόρα κοιμάμαι στο πλευρό σου νηστικός

     

    Εδώ διακρίνω μία αντίφαση: κανείς από εκείνους που βιώνουν το κομμάτι ως ρεαλιστικό και αντιπροσωπευτικό της πραγματικότητας δεν είναι νηστικός μέσα στη βροχή και την υγρασία.

     

    Φριτζήλα - Ρόζα: 2-3

     

    • "Πώς η ανάγκη γίνεται ιστορία πώς η ιστορία γίνεται σιωπή
    • τι με κοιτάζεις Ρόζα μουδιασμένο συγχώρα με που δεν καταλαβαίνω τι λένε τα κομπιούτερς κι οι αριθμοί"

     

    Εδώ επαναλαμβάνεται δίχως λόγο και αιτία, κι επαναλαμβάνει τα περί μουδιάσματος που δείχθηκαν άστοχα, με αποτέλεσμα να χαλά το αισθητικό σύνολο.

     

    Φριτζήλα - Ρόζα: 3-3

     

    Ισοπαλία το ντέρμπι κατά τη δική μου περισπούδαστη ανάλυση. Δεν υφίσταται νικητής.

     

     

    Αν κάποιος διαφωνεί, ευχαρίστως θα διαβάσω καί τη δική του ανάλυση. Εγώ έδωσα το δικό μου στίγμα για το τραγούδι, κι έκρινα μέσα από μία ανάλυση την οποία θα καταθέσω στην εθνική βιβλιοθήκη, ότι δεν συντρέχει λόγος επίκρισης της Ρόζας ή της κας Φριτζήλα.


    Post αρνητικής αξιολόγησης