ελληνική μουσική
    743 online   ·  210.832 μέλη

    Απαγόρευση μετάδοσης έργων από εκατοντάδες έλληνες δημιουργούς

    alehaio
    03.01.2012, 21:24

    Καταρχήν θα ήθελα να ξεκαθαρίσω ότι δεν είμαι φαν της ελληνικής μουσικής σκήνής!οποιαδήποτε είναι αυτή!Παρόλα αυτά όμως θα ήθελα να σχολιάσω τα κακώς κείμενα που διάβασα παραπάνω.Τι συζητάμε??????????Τα έργα είναι πνευματικά ''παιδιά'' των δημιουργών.Μπορούν να τα κάνουν ΟΤΙ ΘΕΛΟΥΝ !!! ΟΤΙ ΓΟΥΣΤΑΡΟΥΝ !!! ΕΙΝΑΙ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΜΑΤΑ ΤΟΥΣ !!! ΕΙΝΑΙ ΔΙΚΑ ΤΟΥΣ!!! Αυτοί που δεν το υποστηρίζουν αυτό απλά δεν γράφουν μουσική και δεν το καταλαβαίνουν . Δεν θέλω να θίξω κανέναν! Ολες οι απόψεις σεβαστές ! Ευχαριστώ!

     


    NayaDrak
    03.01.2012, 22:28
    Κάθετα αντίθετη με τις προθέσεις τους. Λες και είναι αυτό το πρόβλημα των πολιτών σήμερα. Δωρεάν να παρείχαν τα ωραία τους πνευματικά δημιουργήματα, στην υπηρεσία της τέχνης και όχι του χρήματος, ειδικά στις μέρες μας. Αλλά όλα βλέπετε γυρνούν γύρο από το χρήμα και όχι στην ουσία και την πραγματικότητα. Σίγουρα έχουν δικαιώματα, αλλά δεν τους νομιμοποιεί για τέτοιου είδους ανακοινώσεις. Δεν πειράζει θα κάνουμε δικά μας τραγούδια, θα ακούμε κλασσική μουσική, που εξημερώνει την ψυχή και όχι τα σκυλάδικά τους. Θα μου πείτε δεν είναι όλα. Για όσα είναι και ακόμα χειρότερα για όσα δεν είναι που θα έπρεπε να είναι σε ελεύθερη ακρόαση εντός διαδικτύου και αλλαχού και να αναμεταδίδονται. Μπούμεραγκ θα τους έλθει μια τέτοια απόφαση. Μάλλον δεν γνωρίζουν την μάντρα του Αττίκ στην περίοδο του πολέμου !! Οι Άτεχνοι που υποστηρίζουν την Τέχνη και τα δικαιώματα !!! Ποιά δικαιώματα ;; Το μόνο τους δικαίωμα θα έπρεπε να είναι η προσφορά, γιατί μόνον τότε είναι τέχνη, τέχνη προς όλους. Συγγνώμη αν δεν αρέσουν σε μερικούς τα γραφόμενά μου, αλλά αισθάνομαι πως αυτό είναι το σωστό. Η κάθε μορφή γνώσης και δημιουργίας πρέπει να μεταδίδεται με κάθε μέσον και τρόπο. Ευχαριστώ για την φιλοξενία.
    jorge
    03.01.2012, 23:52
    Παρακαλώ να επικεντρωθούμε ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ στην επιστολή που έστειλαν οι δημιουργοί (πρώτο post), στο σχέδιο νόμου που έχει βγάλει το υπουργείο και στο link της διαβούλευσης (υπάρχει link στην 2η σελίδα). Δεν είναι εδώ το κατάλληλο θέμα για γενική συζήτηση περί δικαιωμάτων. Εδώ σχολιάζουμε τις εξελίξεις.
    panos68
    04.01.2012, 00:47

    Παράθεση:

    Το μέλος jorge στις 03-01-2012 στις 23:52 έγραψε...

    Παρακαλώ να επικεντρωθούμε ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ στην επιστολή που έστειλαν οι δημιουργοί (πρώτο post), στο σχέδιο νόμου που έχει βγάλει το υπουργείο και στο link της διαβούλευσης (υπάρχει link στην 2η σελίδα). Δεν είναι εδώ το κατάλληλο θέμα για γενική συζήτηση περί δικαιωμάτων. Εδώ σχολιάζουμε τις εξελίξεις.

    Πώς ρε συ Jorge, να επικεντρωθούμε ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ στην επιστολή που έστειλαν οι δημιουργοί; Εδω μας λένε οτι τα πνευματικά δικαιώματα ειναι σαν τα ραπανάκια και πρέπει να υπόκεινται στους νόμους της αγοράς ή να είναι "μπάτε σκύλοι αλέστε" . Με την νοοτροπία "με τον παρά μου γ.... και την κυρά μου" απαιτει ο καθένας να μου επιβαλει πως θα χρησιμοποιλησει το έργο μου, επειδή πιστεύει ότι ΑΓΟΡΑΣΕ τα δικαιώματα επ'αυτού. Έλεος. Και με βάση όλα αυτά και με διαστρεβλωνοντας τσιτάτα όπως "η τέχνη δεν πουλιέται" και "η τέχνη ανήκει σε όλους" ισχρυρίζονται ότι οι δημιουργοί είναι "κλέφτες" επειδή λέει "αξιώνουν" αποδοχές για την εμπορική εκμεταλέυση των έργων τους. (Δηλαδή αραγε σε λίγα χρόνια θα κόψουν τους μισθούς τών εκπαιδευτικών γιατι λεέι "η μόρφωση έιναι ελευθερή" και "η παιδεία ειναι τζάμπα" ;) Δεν μπορείς να σχολιάσεις τη επιστολή που στείλαν η δημιουργοι (ασχέτως αν συμφωνει κανεις με την επιστολή, την  ενέργεια και ακομ ακομ ασχέτως αν οι δημιουργοι οι ίδιοι εχουν σκαψει - και συνεχίζουν να σκαβουν - το λάκο τους εδω και χρόνια) όταν μπερδεύεις τα πνευματικά δικαιωματα με κουτάκια μπύρες. Όλοι στην πλάτη του καμπύροι βγάζουν λεφτά (μέχρι και τα κρασιά της Γερμανίας) άμα ο καμπουρης ομως ζητήσει ενα κομμάτι ψωμί πεφτουν οι καλοθελητές να τον φάνε... αμάν πια.


    Post αρνητικής αξιολόγησης
    Post αρνητικής αξιολόγησης
    panos68
    04.01.2012, 01:39

    Να σχολιάσουμε και το δελτίο τύπου:

    Από τη μια πλευρά οι οργανισμοί διαμαρτύρονται, διότι μέρος μόνον των χρηστών καταβάλλει τα απαιτούμενα δικαιώματα και κατά κανόνα μόνον μετά από πολυέξοδες δικαστικές ενέργειες.

    Ενδιαφέρον. Άς το ονομάσουμε "ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΤΟΥ ΚΑΜΠΟΥΡΗ" και ας το κρατήσουμε  για αργότερα.

    Από την άλλη πλευρά οι χρήστες διαμαρτύρονται διότι α) υπάρχουν πολλοί οργανισμοί συλλογικής διαχείρισης με επικαλυπτόμενες κατηγορίες δικαιούχων και

    άρα δεν έχει η ΑΕΠΙ μονοπώλιο;

    β) διότι δεν υπάρχει διαδικασία προληπτικού ελέγχου των αμοιβολογίων για το εύλογο των αμοιβών, με αποτέλεσμα η διαδικασία αδειοδότησης να είναι πολύπλοκη, ασαφής και αβέβαιη, ενώ ορισμένοι οργανισμοί να απαιτούν κατά την κρίση τους αδικαιολόγητα υπέρογκες αμοιβές.

    χμμμ.... τώρα εδώ αμά πούμε ότι: τα πνευματικά δικαιώματα πρέπει να υπόκεινται στους εμπορικούς νόμους τις ελευθερής αγοράς (όπως ισχυρίζονται μερικοί) τότε το  "αδικαιολόγητα υπέρογκες αμοιβές." δεν ισχύει διότι... ελευθερη αγορά έιναι φίλε όσα θέλω ζητάω. Αρα - απλό συμπέρασμα κάνω- οι "χρήστες" ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ της γνώμης ότι τα πνευματικά δικαιώματα υπόκεινται στους νόμους τς ελευθερης αγορας. Συμπεραινω λάθος;

    Επιπλέον τόσο οι χρήστες -αλλά και μεμονωμένοι δικαιούχοι /μέλη οργανισμών συλλογικής διαχείρισης διαμαρτύρονται για την έλλειψη διαφάνειας στη λειτουργία των οργανισμών, την ελλιπή εποπτεία τους αλλά και την έλλειψη αντιπροσωπευτικότητας καισυμμετοχής των δικαιούχων στη λήψη αποφάσεων σχετικά με τη διαχείριση των δικαιωμάτων τους.

    α εδώ έχει ψωμί... θα γυρίσουμε αλλα σε άλλο ποστ.

    Οι βασικές αρχές που θα διέπουν τη νέα νομοθετική ρύθμιση είναι οι ακόλουθες:
    Α) Οι ΟΣΔ οφείλουν να λειτουργούν με διαφάνεια- αποτελεσματικότητα – εύλογο κόστος διαχείρισης και με τη συμμετοχή των δικαιούχων στις αποφάσεις που αφορούν τον τρόπο διαχείρισης και διανομής των δικαιωμάτων.

    Καλό μου ακούγεται  εμένα... μόνο που αυτό δεν μου φάινεται να λύνει το "ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΤΟΥ ΚΑΜΠΟΥΡΗ" ουτε τα α) και β) ... ΙΣΩΣ ομως λυσει το τελευταίο... θα δούμε

    Β) Οι χρήστες πρέπει να γνωρίζουν εκ των προτέρων το σύνολο των αμοιβής που οφείλουν να καταβάλλουν στο σύνολο των δικαιούχων για τη χρήση έργων πνευματικής ιδιοκτησίας

    Δεν το καταλαβάινω αυτο, δεν ξέρω και πως λειτοθργει η ΑΕΠΙ. Εδώ στη Γερμανία πάς στη GEMA onlin και κοιτάς πόσο κάνει. Υποθέτω πως ένα απλό τηλέφωνο στη ΑΕΠΙ  (ΠΡΟΣΧΗ!!: ΠΡΙΝ από την εκδήλωση ΟΧΙ ΜΕΤΑ) θα βοηθούσε. Ακόμα όμως δεν βλέπω πως θα λύσει αυτη η αρχή το "ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΤΟΥ ΚΑΜΠΟΥΡΗ" αλλά θα λύσει πιθανά το β)

    Γ) Τα αμοιβολόγια των ΟΣΔ θα πρέπει να καταρτίζονται μετά από συμφωνία με τις σχετικές αντιπροσωπευτικές ενώσεις χρηστών και σε περίπτωση αδυναμίας επιτεύξεως συμφωνίας θα πρέπει να προβλέπεται μηχανισμός επίλυσης διαφορών ο οποίος θα διασφαλίζει μία δίκαιη, αντικειμενική και ανεξάρτητη κρίση σε σύντομο χρονικό διάστημα

    Α για αυτό γίνεται όλο το μπάχαλο ε; Εδω και έχω να γραψω κατεβατά... αλλα ποιός θα τα διαβάσει. Μόνο ένα θα γράψω:

    Ούτε οι τηλεοπτικοί σταθμοί της Αμερικής (που κατα καλή μου τύχη παίζονται κανα δυο κομάτια μου, και σε μια χώρα που τα πνευματικά δικαιώματα τα εχει του κλώτσου και του μπάτσου) ούτε οι "χρήστες" στη Γερμανια (όπου ζω και είμαι μελος της GEMA) σκέφτηκαν ποτέ να απαιτήσουν κάτι παρόμοιο!!! Το ελληνικό υπουργείο πολιτισμού πραγματικά πρωτοπορεί εδώ!

    Δ) Η είσπραξη των αμοιβών θα πρέπει να γίνεται με ορθολογικό, απλό, πρακτικό και κατ’ αποτέλεσμα οικονομικό τρόπο, ενδεχομένως από έναν φορέα των δικαιούχων ανά κατηγορία δικαιωμάτων ή/και με τη σύμπραξη των αντιπροσωπευτικών ενώσεων χρηστών .

    Εδώ jorge βλέπει ο Παπαδόπουλος το λόγο της επιστολής του.  "ενδεχομένως από έναν φορέα των δικαιούχων ανά κατηγορία δικαιωμάτων".

    Ε) Θα πρέπει να προβλέπονται αποτελεσματικές-αποτρεπτικές κυρώσεις ώστε το σύνολο των χρηστών να εκπληρώνει τις υποχρέωσεις του και οι ΟΣΔ να εισπράττουν το σύνολο των οφειλομένων αμοιβών τους.

    Α! να η λύση στο "ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΤΟΥ ΚΑΜΠΟΥΡΗ" ..μα πως δεν το σκεφτήκαν αυτό πριν απο 18 χρόνια!!! Τρομερή ιδέα... Θα έχει λέει κυρώσεις όποιος δεν πληρώνει, όχι όπως σημερα!!! ΄ετσι μπραβο.... (πωπω και να μην καταλάβει καποιος την ειρωνια σε αυτη μου τη φράση και να με πάρει στο ψιλο... )

    Στ) Θα πρέπει να προβλέπονται αποτελεσματικά μέσα εποπτείας των ΟΣΔ από τον ΟΠΙ καθώς και κυρώσεις για τους ΟΣΔ που παραβιάζουν το θεσμικό πλαίσιο λειτουργίας τους.

    ???!!! Δηλαδή ο υποργός μας λέει ότι δεν έχει ιδεα τι κάνει η ΑΕΠΙ τόσα χρόνια;;; μα τόση ειλικρίνεια.

    Η διαβούλευση θα ολοκληρωθεί στις 31 Δεκεμβρίου 2011.

    Ωραία... τα προβληματα των τελευταίων 18 χρόνων τα διαβουλευόμαστε μεταξύ 12 και 31 δεκεμβρίου δηλαδή μέσα στη γιορτές. Προς τη η όλη βιάση άραγε;


    -----------------
    www.myspace.com/panoskolias/

    [ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : panos68 στις 04-01-2012 01:44 ]


    jorge
    04.01.2012, 08:57

    Πάνο σ' ευχαριστώ που επανέφερες το θέμα. Αναφορικά με το σχολιό σου...

    Παράθεση:

    Το μέλος panos68 στις 04-01-2012 στις 00:47 έγραψε...

    Πώς ρε συ Jorge, να επικεντρωθούμε ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ στην επιστολή που έστειλαν οι δημιουργοί;

    ...δεν έγραψα αυτό. Υπάρχει και η διαβούλευση που είναι σε εξέλιξη και το σχέδιο νόμου που έχει ετοιμάσει η κυβέρνηση, που μπορούμε να σχολιάσουμε, όπως και έκανες. Αυτό το topic λειτουργεί σαν μια παράλληλη διαβούλευση, για τους δημιουργούς του MusicHeaven, σε αυτή την τεράστια αλλαγή - την μεγαλύτερη εδώ και δεκαετίες - που συντελείται στα πνευματικά δικαιώματα στην Ελλάδα. Δε θα αφήσω λοιπόν να καταστραφεί από πυροτεχνήματα  για το αν πρέπει ή όχι οι δημιουργοί να βγάζουν χρήματα από τη διάθεση των έργων τους. Αυτό είναι κάτι άλλο, που μπορεί να συζητηθεί σε άλλο θέμα. Εδώ θεωρούμε πως οι δημιουργοί θα πληρώνονται και αναζητούμε το πως, βάσει των εξελίξεων και της διαβούλευσης.

     

    Παράθεση:

    Το μέλος NantiaP στις 04-01-2012 στις 00:55 έγραψε...

    To γιατί αυτό που έγραψα πριν λίγο είναι αρνητικο ποστ δεν το κατάλαβα

    Νάντια, τα τελευταία posts σου αναφέρονται στα πνευματικά δικαιώματα γενικά, αλλά όχι στην ουσία του θέματος, που αναφέρω παραπάνω. Αφήστε επιτέλους τους moderators να έχουν μια πιο συνολική εικόνα από αυτή που έχετε εσείς, σχετικά με κάθε συζήτηση. Ας μην βλέπετε κάθε παρέμβασή τους ως προσωπική. Είμαστε οι συντονιστές μιας κουβέντας, που χρειάζεται να την κατευθύνουμε. Μπαίνει εξειδικευμένος κόσμος εδώ μέσα και πρέπει να διαβάσει για τις εξελίξεις. Μην παρεξηγήστε και σεβαστείτε τη δουλειά μας και τον κόπο μας. Αν έχετε παράπονα, στείλτε προσωπικό μήνυμα. Μην αναγκάζετε τον κόσμο - που μπαίνει να διαβάσει κάτι καινούριο - να διαβάζει τις διαφωνίες σας. Σ' ευχαριστώ.


    Hastaroth
    04.01.2012, 11:22

    Γιά να δούμε λοιπόν:

    Από τη μια πλευρά οι οργανισμοί διαμαρτύρονται, διότι μέρος μόνον των χρηστών καταβάλλει τα απαιτούμενα δικαιώματα και κατά κανόνα μόνον μετά από πολυέξοδες δικαστικές ενέργειες.

    Ονομάζω και εγώ το φαινόμενο αυτό "πρόβλημα τού καμπούρη" κι'αναρωτιέμαι:τί είναι αυτό που κάνει τους χρήστες να μήν θέλουν να καταβάλλουν τα απαιτούμενα δικαιώματα;Μήπως το ύψος τους;Διότι άν π.χ. εγώ ώς δημιουργός έλεγα ότι "τα απαιτούμενα δικαιώματα (προφανώς απαιτούμενα από εμένα και όχι από τον Βελζεβούλ) γιά την χρήση τών έργων μου είναι 50 χιλιάρικα ανά μετάδοση/εκτέλεση,καθ'ότι δημιουργός είμαι ρέ,ό,τι θέλω ζητάω",ούτε μετά από "πολυέξοδες δικαστικές ενέργειες" θα έβλεπα σέντς στην τσέπη μου...

    Οπότε μήπως οι οργανισμοί θα έπρεπε να (επαν)εξετάσουν τον τρόπο με τον οποίο καθορίζουν το ύψος τών απαιτουμένων δικαιωμάτων;Γιατί όπως έχω ξαναγράψει,κι'εγώ είμαι μέλος στην ΑΕΠΙ αλλά κανείς από τους διοικούντες αυτήν δέν με ρώτησε πόσα θέλω να παίρνω απ'όποιον ευαρεστηθή να αναμετεδώση/εκτελέση κλπ τα έστω και ελάχιστα έργα μου.....

    Από την άλλη πλευρά οι χρήστες διαμαρτύρονται διότι α) υπάρχουν πολλοί οργανισμοί συλλογικής διαχείρισης με επικαλυπτόμενες κατηγορίες δικαιούχων και

    Δέν είναι κακό να υπάρχουν πολλοί ΟΣΔ.Κακό είναι να έχουν επικαλυπτόμενες κατηγορίες δικαιούχων.Γι'αυτό κυρίως διαμαρτύρονται οι χρήστες

    β) διότι δεν υπάρχει διαδικασία προληπτικού ελέγχου των αμοιβολογίων για το εύλογο των αμοιβών, με αποτέλεσμα η διαδικασία αδειοδότησης να είναι πολύπλοκη, ασαφής και αβέβαιη, ενώ ορισμένοι οργανισμοί να απαιτούν κατά την κρίση τους αδικαιολόγητα υπέρογκες αμοιβές.

    Εδώ ισχύει ό,τι ανέφερα πιό πάνω.Είπαμε "ελεύθερη" αγορά,όχι ασύδοτη αγορά.Και η ελευθερία υπόκειται σε κάποιους κανόνες.Ο κανόνας λοιπόν λέει ότι στην ελεύθερη αγορά μπορείς να ζητάς όσα θέλεις μεταξύ ωρισμένων ορίων όμως,γιατί αλλιώς αυτή η ελεύθερη αγορά θα σ'αφήση απ'όξω.Και πώς θα σ'αφήση απ'όξω;Απλούστατα,οι χρήστες θα αρνούνται να σού καταβάλουν τα απαιτούμενα δικαιώματα-οπότε ιδού πώς προκαλείται η καμπούρα τού προβλήματος...

    Επιπλέον τόσο οι χρήστες -αλλά και μεμονωμένοι δικαιούχοι /μέλη οργανισμών συλλογικής διαχείρισης διαμαρτύρονται για την έλλειψη διαφάνειας στη λειτουργία των οργανισμών, την ελλιπή εποπτεία τους αλλά και την έλλειψη αντιπροσωπευτικότητας και συμμετοχής των δικαιούχων στη λήψη αποφάσεων σχετικά με τη διαχείριση των δικαιωμάτων τους.

    Τί είπα πρίν;Με ρώτησε εμένα ο πρόεδρας και το ΔΣ τής ΑΕΠΙ,τής οποίας είμαι μέλος,πόσα δικαιώματα απαιτώ γιά την εκτέλεση/μετάδοση τών έργων μου;Πώς είπατε;Σιγά την δημιουργική μου συμβολή;Μα η ΑΕΠΙ λέει ότι θεωρούμαι κι'εγώ δημιουργός,τί να κάνω τώρα,να τής αποδείξω πως δέν είμαι βαλουχιθήριον;

    Οι βασικές αρχές που θα διέπουν τη νέα νομοθετική ρύθμιση είναι οι ακόλουθες: Α) Οι ΟΣΔ οφείλουν να λειτουργούν με διαφάνεια- αποτελεσματικότητα – εύλογο κόστος διαχείρισης και με τη συμμετοχή των δικαιούχων στις αποφάσεις που αφορούν τον τρόπο διαχείρισης και διανομής των δικαιωμάτων.

    Δέν είναι σωστό αυτό;

    Β) Οι χρήστες πρέπει να γνωρίζουν εκ των προτέρων το σύνολο των αμοιβής που οφείλουν να καταβάλλουν στο σύνολο των δικαιούχων για τη χρήση έργων πνευματικής ιδιοκτησίας

    Εδώ δέν αντιλαμβάνομαι τί θέλει να πή ο ποιητής,διότι και τώρα μπορούν εκ τών προτέρων οι χρήστες να ξέρουν τί οφείλουν να καταβάλλουν γιά την χρήση έργων πνευματικής ιδιοκτησίας.Το ζήτημα είναι να μήν πάθουν εγκεφαλικό μόλις το μάθουν.....

    Γ) Τα αμοιβολόγια των ΟΣΔ θα πρέπει να καταρτίζονται μετά από συμφωνία με τις σχετικές αντιπροσωπευτικές ενώσεις χρηστών και σε περίπτωση αδυναμίας επιτεύξεως συμφωνίας θα πρέπει να προβλέπεται μηχανισμός επίλυσης διαφορών ο οποίος θα διασφαλίζει μία δίκαιη, αντικειμενική και ανεξάρτητη κρίση σε σύντομο χρονικό διάστημα

    Σωστό δέν είναι κι'αυτό;Διότι άν οι ΟΣΔ ζητάνε αμοιβές που καμμία ένωση χρηστών δέν μπορεί να πληρώση,τότε οι ΟΣΔ θα μένουν με τα αμοιβολόγια στο χέρι.....

    Δ) Η είσπραξη των αμοιβών θα πρέπει να γίνεται με ορθολογικό, απλό, πρακτικό και κατ’ αποτέλεσμα οικονομικό τρόπο, ενδεχομένως από έναν φορέα των δικαιούχων ανά κατηγορία δικαιωμάτων ή/και με τη σύμπραξη των αντιπροσωπευτικών ενώσεων χρηστών .

    Ποιός έχει αντίρρηση σ'αυτό άραγε;

    Ε) Θα πρέπει να προβλέπονται αποτελεσματικές-αποτρεπτικές κυρώσεις ώστε το σύνολο των χρηστών να εκπληρώνει τις υποχρέωσεις του και οι ΟΣΔ να εισπράττουν το σύνολο των οφειλομένων αμοιβών τους.

    Φυσικά.Αλλά όπως ξαναείπα,θα πρέπη οι υποχρεώσεις να είναι τέτοιες που το σύνολο τών χρηστών-ΤΟ ΣΥΝΟΛΟ είπα,όχι μέρος μόνο αυτών οι οποίοι διαθέτουν "πεφουσκωμένο" πουγγίον-να μπορή να τίς εκπληρώνη χωρίς να αναστενάζουν τά θυλάκια τών χρηστών και τών πελατών τους (διότι σε τελική ανάλυση,αυτός που πληρώνει είναι ο ακροατής/θεατής τού πνευματικού έργου κι'όχι ο μαγαζάτορας που τού το παρέχει).

    Στ) Θα πρέπει να προβλέπονται αποτελεσματικά μέσα εποπτείας των ΟΣΔ από τον ΟΠΙ καθώς και κυρώσεις για τους ΟΣΔ που παραβιάζουν το θεσμικό πλαίσιο λειτουργίας τους.

    Και αυτό σωστό,άν και αποτελεί ομολογία ότι τόσες δεκαετίες η πολιτική ηγεσία τού τόπου δέν ήξερε τί ποιούσαν οι ΟΣΔ και ότι ο ΟΠΙ απεκοιμίζετο με εκχύλισμα από ΟΠΙον.

    Η διαβούλευση θα ολοκληρωθεί στις 31 Δεκεμβρίου 2011.

    Ααα ωραία,ολοκληρώθηκε δηλαδή η διαβούλευση;Βρέ τί τζιμάνια διαβουλευτές είναι ο κόσμος εδώ στην Ελλάδα......


    panos68
    04.01.2012, 13:00
    @spoiler: Εμπορικό προιόν είναι το CD. Μόλις πληρώσει ο καταναλώτης ένα CD (μεσω μεσαζοντων κλπ) πρέπει να το παραλάβει κλπ κλπ. Αν ποτε έχεις προσέξει στα CD γράφει ένα όλοκληρο κατεβατό ποιές χρήσεις επιτρεπονται και ποιά "δικαιώματα" έχει ο αγοραστής του CD. (Τώρα βεβαια με τις απλοποιήσεις που καταθέτεις μπορεί κανείς να ισχυριστεί ότι το CD περιέχει μουσική, η οποία μουσική έιναι τέχνη και η τέχνη πρεπει να μοιράζεται, αρα το CD πρέπει να μοιράζεται). Η 'αδεια να χρησιμοποιήσεις τη μουσική που περιέχει το εν λόγω CD για εμπορικούς λόγους είναι κάτι εντελώς διαφορετικό, είτε το καταλαβαίνεις εσυ είτε όχι. @hastaroth: Συμφωνώ 50 χιλιάρικα ίσως είναι πολλά και ακόμα ακομα και 40 χιλιάρικα ανα μετάδοση πολλά θα ήτανε. Αλλα: Αμα πάω να πάρω μια Ferrari της οποία η τιμή κατά τη γνώμη μου είναι υπερβολική και δεν την πληρώσω, θα 'ρθεις να με υποστηρήσεις στο δικάστήριο λέγοντας ότι φταίει το τιμολόγιο της Ferrari που είναι υπερβολικό και όχι εγώ; Δευτερον: πάντα υποθέτοντας ότι η αναμετάδωση των δικών μου κομματιων (ΟΣΔ1) κάνει 50 χιλιάρικα και των δικών σου (ΟΣΔ2) 5 χιλιάρικα γιατί σώνει και καλά θέλουν να παιξουν τη δικιά μου μουσική; Ας πάιξουν τη δικιά σου. Τρίτον: Φυσικά δεν σε ρώτησε κανένας για το τιμολόγιο της ΑΕΠΙ, όπως δεν σε ρώτησε κανένας για να κάνει καινουργιους νόμους, να αυξησει φόρους κλπ. Σε παραξενεύει πραγματικά αυτο; Θέλεις η ΑΕΠΙ (GEMA, BMI, etc.. ) να ρωτάει ΚΑΘΕ μέλος περι τιμών; ή να έχει διαφορετικές τιμές για διαφορετικά μέλη;;;!!! Τι ακριβώς ελπιζεις να γίνει αν σε ρωτήσει εσενα η εμένα η ΑΕΠΙ περι τιμών. Και στο κάτω κάτω υπάρχουν συνελευσεις που μπορεις να πας και να εκφρασεις τη γνώμη σου και να απαιτήσεις αυτές τις αλλαγές, και εκλογές που μπορείς να πας να ψηφίσεις και ακόμα ακόμα να θέσεις και υποψηφιότητα...
    jorge
    04.01.2012, 13:18
    Spoiler, σε παρακαλώ "κόλλησε" όσα λες με το θέμα μας και διάβασε αυτά που έγραψα στην προηγούμενη σελίδα. Ευχαριστώ.
    panos68
    04.01.2012, 13:30

    Παράθεση:

    Το μέλος Spoiler στις 04-01-2012 στις 13:08 έγραψε...

    Δεν κατάλαβες. Εγώ είπα ότι εφ' όσον είναι τέχνη σκέτο, τότε οφείλει να είναι ελεύθερη. Εφ' όσον όπως λες κι εσύ με το παράδειγμα του CD, υπόκειται σε όρους και συμφωνίες εμπορικές, τότε οφείλει να ακολουθεί τους νόμους της αγοράς.

    Που διαφωνείς με αυτό;

    Πουθενά. Το προιόν CD ακολουθεί τους νόμους της αγοράς. Μόλις το πληρώσεις δεν μπορεί να σου απαγορέψει κανείς (και δεν το έχει κάνει ποτέ κανένας, και ούτε πρόκειται να το κάνει)  να το ακους όσο θέλεις... στο σπίτι σου για την προσωπική σου διασκέδαση (ακόμα και στο παρτυ σου, στη γιορτη σου κλπ κλπ).

    Μόλις όμως πάρεις το CD και το βάλεις στο καφενείο για να ακούσει ο κόσμος και να έρθει να πιεί καφέ σε εσενα και όχι στον διπλα που δεν βάζει μουσική, αλλάζει το θέμα.

    Και κάτι άλλο:

    Αν η ανεμετάδοση μουσικής υπόκειτο στους ίδιους νόμους αγοράς όπως π.χ. μια ξυριστική μηχανή τότε γιατί άραγε θέλει το υπουργείο να καθορίζει το τιμολόγιο σε συννενεση με τους χρηστες/καταναλωτές. Ούτε καν βασικά προιόντα όπως το νερό, το γάλα και το αλευρι δεν υπόκεινται σε τετοια διεχείρηση τιμών. Βασικός νόμος της αγοράς: προσφορρά και ζήτηση, κάνω λαθός;

     

    Υ.Γ. Η φράση "η τέχνη έιναι ελευθερη" είναι ανάλογη με τη φραση "η παιδεια ειναι ελευθερη" και με τη φράση "ο ανθρωπος είναι ελευθερος" και δεν έχει καμια σχεση με  "τζαμπα" ή "ανευ αποδοχών"


    panos68
    04.01.2012, 13:46

    Παράθεση:

    Το μέλος jorge στις 28-12-2011 στις 22:34 έγραψε...
    Γ) Τα αμοιβολόγια των ΟΣΔ θα πρέπει να καταρτίζονται μετά από συμφωνία με τις σχετικές αντιπροσωπευτικές ενώσεις χρηστών

    Αυτό σημαίνει οτι πλέον η αμοιβή που θα απαιτείται από τα καφενεία θα προκύπτει μετά από ΣΥΜΦΩΝΙΑ των καφενείων (παράδειγμα είναι έτσι;) με την - όποια - ΑΕΠΙ. Αυτό γιατί είναι κακό;

    Λοιπόν αυτό το Γ όσο το διαβάζω τόσο πιο πολύ ενδιαφέρον μου φαίνεται. Jorge για εξηγησέ μου γιατί το θεωρείς σωστό (ετσι να ακουσω την άποψη σου γιατί δεν μπορει η ένωση δημιουργων να κανονίσει τις τιμές όπως κανουν άλλες ενώσεις), και που έιναι το όρια; ( υπαρχουν όρια; δηλ. καφενείο και υπερωκειάνιο ίδιο τιμολογιο;)


    Hastaroth
    04.01.2012, 14:29

    Να κάνω μιά παρένθεση:

    Γνωρίζετε τί είναι το "Παρατηρητήριο τιμών";

    Γιά όποιον δέν γνωρίζει,λοιπόν,το "Παρατηρητήριο τιμών" τής Επιτροπής Προμηθειών Υγείας είναι κάτι πίνακες όπου αναγράφονται οι ανώτατες τιμές υγειονομικών προϊόντων που έχουν παρατηρηθεί -εξ ού και λέγεται "παρατηρητήριο"- μέχρι την ημερομηνία κατάρτισης τών πινάκων αυτών.Οποιοσδήποτε πουλάει τέτοια προϊόντα ή τα προσφέρει σε διαγωνισμούς κλπ δέν επιτρέπεται να καθορίση τιμές (δηλαδή αμοιβολόγιο) μεγαλύτερες από αυτές τού εν λόγω παρατηρητηρίου,που το καταρτίζει η ΕΠΥ,δηλαδή ο χρήστης/καταναλωτής τών υγειονομικών προϊόντων.Ουσιαστικά δηλαδή το "αμοιβολόγιο" τών υγειονομικών προϊόντων καθορίζεται με την συναίνεση ΚΑΙ τών καταναλωτών τών προϊόντων αυτών.

    Τέτοια "παρατηρητήρια τιμών" υπάρχουν και γιά διάφορα άλλα είδη,όπως μπρόκολα,ραπανάκια (διά την όρεξιν) κλπ κλπ που καταρτίζονται από τίς διάφορες ενώσεις καταναλωτών (όπως το ΙΝΚΑ) και οι μανάβηδες,χασάπηδες και λοιποί έμποροι δέν μπορούν να πουλάνε τα προϊόντα τους σε τιμές υψηλότερες απ'αυτές που αναγράφονται στα "παρατηρητήρια" αυτά.

    Πού βλέπετε λοιπό το περίεργο στο γεγονός ότι το συζητούμενο σχέδιο νόμου επιδιώκει ώστε τα αμοιβολόγια τών Οργανισμών Συλλογικής Διαχείρισης νά καταρτίζωνται ΚΑΙ με την συμμετοχή και συναίνεση τών εκπροσώπων τών "καταναλωτών" τού προϊόντος που λέγεται "δικαίωμα χρήσης έργου τής πνευματικής διανοίας";

    Και γιατί αυτό άραγε εξερέθισε τόσο πολύ τους δημιουργούς που υπέγραψαν το διάταγμα-συγγνώμην,την ανακοίνωση ήθελα να πώ-γιά την απαγόρευση αναμετάδοσης/εκτέλεσης τών έργων τους από τους χρήστες;

    Γιά τα υπόλοιπα θα επανέλθω το απόγευμα.


    -----------------
    Τό ζήτημα δέν είναι μεταξύ υμών και ημών,αλλά μεταξύ ημών και υμών

    [ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : Hastaroth στις 04-01-2012 14:30 ]

    [ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : Hastaroth στις 04-01-2012 15:47 ]

     

    [ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : Hastaroth στις 04-01-2012 19:23 ]


    panos68
    04.01.2012, 15:06

    Οπως θέλεις τα διαβάζεις φίλε... δεν διαφωνώ ως προς το CD

    Παράθεση:
    Άπαξ και το προιόν επωλήθη, εκείνος που το αγόρασε το κάνει ό,τι θέλει, συμφώνως προς τους όρους της αγοράς.

    και εδώ διαφωνώ και στο ξαναλέω κάνεις λάθος... μπερδεύεις το δικάιωμα αναμετάδωσης μουσικής με τα κουτάκια μπυρας. Απλοποιείς τα πράγματα σε εγκληματικό βαθμο.

    Παράθεση:
    Κι εμένα δεν μου αρέσει όταν ένας πελάτης μου χτυπάει τις τιμές προς τα κάτω και μου δημιουργεί πρόβλημα με άλλους πελάτες, αλλά δεν σημαίνει ότι θα του απαγορέψω την πρόσβαση στο προιόν μου. Απαγορεύεται αυτό, και να το ήθελα δεν μπορώ να το κάνω, ακόμα κι αν του άξιζε κάτι τέτοιο. Είναι η ίδια ακριβώς περίπτωση με τα δικαιώματα.

    Αφου κατα τη γνώμη σου τα πνευματικά δικαιώματα είναι ίδια περίπτωση με το οποιδήποτε προιόν, γιατί λοιπον εσυ αρνησαι στον δημιουργο ή στην ΑΕΠΟΙ να βάλει ότι τιμές θέλει, και ας μην αγοράσει κανένας.Δεν καταλαβάινω τη λογική σου, απο την μία τα δικαιώματα και τα καρπούζια ένα και το ιδιο, μονο που αγρότης μπορει να το πουλήσει όσο θέλει ο δημιουργός οχι;


    panos68
    04.01.2012, 16:00
    @spolier Όσο αντιμετωπίζεις και βλέπεις τα πνευματικά δικαιώματα σαν πακέτα μακαρόνια δεν υπάρχει λόγος να συνεχιζουμε τη συζητηση, δεν πάει πουθενά. Μερικές τελευταίες απαντήσεις. Η μουσική διμουργία ανήκει στο δημιουργό της. Τελεία και παύλα. Δεν πωλείται, δεν νοικάζεται, δεν χαρίζεται. Αγοράζοντας ένα CD αγοράζεις ένα προιόν και το δικαίωμα να το ακολούσεις για ιδιωτικούς σκοπούς. Παλι τελεία και παύλα Με τα λεφτα που δίνεις ως χρήστης στην ΑΕΠΙ ΔΕΝ ΑΓΟΡΑΖΕΙΣ προιόν, παρά μόνο πληρώνεις άδεια να παιξεις μουσική που δεν δημιούργησες ο ίδιος. Δεν σου ανήκει ΑΠΟΛΥΤΩΣ τιποτα. Κατάλαβε το. Η περίπωτση τρατ θα ήτανε άν οι διάφορες ΟΣΔ κανονίζαν τις τιμές μεταξύ τους. Τις τιμές που ζητάνε οι δημιουργοι ΜΙΑΣ ΟΣΔ (όπως π.χ. μία δισκογραφικλή εταιρία, μία διαφημηστική εταιρια κλπ) μπορούν κάλιστα να τις καθορίζουν μόνοι τους, δεν τίθεται θέμα τραστ εδώ, μην υπερβάλεις. Και κάτι τελευταίο. Είναι διεθνές δίκαιο να έχω το δικαιωμα να αρνηθώ τη χρήση του έργου μου για οποιδήποτε εμπορικη, πορπαγανδιστική, διαφημηστική και ακόμα και φιλανθρωπική χρήση, όσες ΑΕΠΙ και αν έχεις πληρωσει. Και για αυτό το λόγο, η συμβαση των χρηστών με την ΑΕΠΙ δεν αναφέρεται σε συγκεκριμένα έργα ή συνθέτες. Γιατί δεν μπορει η ΑΕΠΙ να ξέρει εκ των προτέρων σε τι περιεχόμενο θα παιχτεί η μουσική. Και δεν χρειάζεται να σου δώσω εγώ λεφτά πίσω (ούτε η ΑΕΠΙ) γιατί δεν έκανες καμία σύμβαση ότι και καλά μπορείς να χρησιμοποιήσεις τη μουσική μου συγκεκριμένα. Ακομα και οι εκδότες που με πληρώνουν μπροσταντζα για να εκμεταλευτούν τη μουσική μου, δεν προσπαθουν να μου αφαιρεσουν αυτο το δικάιωμα, γιατι; γιατι η μουσική ΔΕΝ ΑΓΟΡΑΖΕΤΑΙ ρε φιλε... λυπάμαι... Υ.Γ. Απο οσα γνωρίζω τα τιμολόγια της ΑΕΠΙ διαφέρουν για μικρές η μεγάλες επιχηρεισεις, άρα αυτό που ζητάς "Θέλεις να παίρνεις τα ίδια λεφτά από εκείνους που βγάζουν περισσότερο κέρδος από το προιόν σου σε σχέση με εκείνους που βγάζουν λιγότερο;" έχει ήδη εδώ και χρόνια απαντηθεί. Αυτό που φοβούμαι είναι ότι οι χρήστες θα θέλουν στο μέλλον να πληρώσουν τιμές περίπτερου για τα διαστημόπλοια.
    jorge
    04.01.2012, 17:12

    Παράθεση:

    Το μέλος panos68 στις 04-01-2012 στις 13:46 έγραψε...

    Λοιπόν αυτό το Γ όσο το διαβάζω τόσο πιο πολύ ενδιαφέρον μου φαίνεται. Jorge για εξηγησέ μου γιατί το θεωρείς σωστό (ετσι να ακουσω την άποψη σου γιατί δεν μπορει η ένωση δημιουργων να κανονίσει τις τιμές όπως κανουν άλλες ενώσεις), και που έιναι το όρια; ( υπαρχουν όρια; δηλ. καφενείο και υπερωκειάνιο ίδιο τιμολογιο;)

    Πάνο μου, είδαμε τα τελευταία χρόνια απίστευτα πράγματα, όπως το οτι ζητείται από καφενείο σε χωριό της Χιου που παίζει ΑΠΛΑ ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ σε 30 παππούδες, να πρέπει να πληρώσει 400 ευρώ / έτος. Θα θεωρούσα πιο δίκαιο να υπήρχε μια Πανελλήνια Ένωση Καφενείων, να έκανε αυτή τη συμφωνία με την ΑΕΠΙ και να πετύχαινε δίκαιο ποσό συνδρομής. Σήμερα αυτοί οι μικροεπιχειρηματίες είναι απροστάτευτοι.


    panos68
    04.01.2012, 17:45

    Παράθεση:

    Το μέλος jorge στις 04-01-2012 στις 17:12 έγραψε...

    Παράθεση:

    Το μέλος panos68 στις 04-01-2012 στις 13:46 έγραψε...

    Λοιπόν αυτό το Γ όσο το διαβάζω τόσο πιο πολύ ενδιαφέρον μου φαίνεται. Jorge για εξηγησέ μου γιατί το θεωρείς σωστό (ετσι να ακουσω την άποψη σου γιατί δεν μπορει η ένωση δημιουργων να κανονίσει τις τιμές όπως κανουν άλλες ενώσεις), και που έιναι το όρια; ( υπαρχουν όρια; δηλ. καφενείο και υπερωκειάνιο ίδιο τιμολογιο;)

    Πάνο μου, είδαμε τα τελευταία χρόνια απίστευτα πράγματα, όπως το οτι ζητείται από καφενείο σε χωριό της Χιου που παίζει ΑΠΛΑ ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ σε 30 παππούδες, να πρέπει να πληρώσει 400 ευρώ / έτος. Θα θεωρούσα πιο δίκαιο να υπήρχε μια Πανελλήνια Ένωση Καφενείων, να έκανε αυτή τη συμφωνία με την ΑΕΠΙ και να πετύχαινε δίκαιο ποσό συνδρομής. Σήμερα αυτοί οι μικροεπιχειρηματίες είναι απροστάτευτοι.

    Αυτό το πρόβλημα δεν θα μπορούσε να λυθεί αλλοιώς; Π.χ με βάση το εισόδημα; Γιατί και να υπήρχε μιά Πανελλήνια Ένωση Καφενείων πώς θα διαφοροποιήσει τις τιμές μεταξύ καφέ φλοκα και καφενεδακι στ' Αγραφα; ή ο ένας θα πληρώσει λιγότερα ή ο άλλος περισσότερα (ή και οι δύο όσο το καφενεδάκι και ο χαμένος παλι ο καμπούρης θα'ναι)


    -----------------
    www.myspace.com/panoskolias/

    [ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : panos68 στις 04-01-2012 17:53 ]


    panos68
    04.01.2012, 17:53

    Παράθεση:

    Το μέλος Spoiler στις 04-01-2012 στις 16:16 έγραψε...
    Η μουσική δεν αγοράζεται; ΟΛΑ ΑΓΟΡΑΖΟΝΤΑΙ!

     

    !!!


    jorge
    04.01.2012, 18:30

    Παράθεση:

    Το μέλος panos68 στις 04-01-2012 στις 17:45 έγραψε...

    Αυτό το πρόβλημα δεν θα μπορούσε να λυθεί αλλοιώς; Π.χ με βάση το εισόδημα; Γιατί και να υπήρχε μιά Πανελλήνια Ένωση Καφενείων πώς θα διαφοροποιήσει τις τιμές μεταξύ καφέ φλοκα και καφενεδακι στ' Αγραφα; ή ο ένας θα πληρώσει λιγότερα ή ο άλλος περισσότερα (ή και οι δύο όσο το καφενεδάκι και ο χαμένος παλι ο καμπούρης θα'ναι)

    Μα και οι συντελεστές βάσει εισοδήματος, πάλι από τους δημιουργούς θα αποφασίζονταν. Μόνο που οι δημιουργοί είναι καλλιτέχνες και ενδεχομένως να μην γνωρίζουν όλες τις ιδιαιτερότητες τους κλάδου. Ή να μην ΘΕΛΟΥΝ να τις δουν, επειδή δεν τους συμφέρει. Γι' αυτό και η Πανελλήνια Ένωση Καφενείων θα ερχόταν σε συμφωνία με τους δημιουργούς και θα εβρισκαν μια λυση που θα συνέφερε και τους δημιουργούς (θα πληρώνει καθε καφενείο), αλλά και τα καφενεία (θα παιζουν χωρις περιορισμό και χωρίς φόβο ότι επιθυμούν).