ελληνική μουσική
    609 online   ·  210.830 μέλη

    Κανω 18 χρονια μαθηματα, αλλά δε μπορω να δωσω πτυχιο

    NikosVy
    01.05.2012, 21:50

    Παράθεση:

    Το μέλος GuitarJournal στις 01-05-2012 στις 01:02 έγραψε...

    βλέπω ότι άναψε η κουβέντα !! Θα ήθελα να ζητήσω από τον inkve και τον NikosVy να ξαναδιαβάσουν αυτά που έγραψα χωρίς να έχουν εκ των προτέρων αντιδραστική διάθεση ! Εμένα η μουσική είναι η ζωή μου όχι μόνο γιατί έχω κάνει χρόνια σπουδών ή γιατί διδάσκω χρόνια, απλά γιατί γεμίζουν οι μπαταρίες της καρδιάς και της ψυχής μου όταν παίζω !

    Είχαμε μείνει στο πως είναι καταδικασμένη η κοπέλα να μην προχωρήσει στη μουσική, επειδή όπως λες πρέπει να περάσει, παρόλες τις δυσκολίες της δυσλεξίας της, την περίφημη Prima Vista.

    Το ότι έχει μεγάλη ικανότητα ακουστικής μνήμης των ήχων, δεν μετράει στο σύστημα της μουσικής εκπαίδευσης της χώρας μας.

    Παράθεση:

    Το μέλος GuitarJournal στις 01-05-2012 στις 01:02 έγραψε...

    Εξάλλου έχω από χρόνια απομακρυνθεί σκοπίμως από τα μεγάλα ονομαστά ωδεία αφού η νοοτροπία τους δε μου ταιριάζει! Και ασφαλώς κανένα λόγο δεν έχω να καλύψω τα κενά των νόμων όσο αφορά σε ανθρώπινα κλπ δικαιώματα.

    Κάποτε οι πιο παλιοί νόμοι που δεν άλλαζαν με τίποτα ήσαν οι νόμοι για τα νεκροταφεία και για τα ψυχιατρεία (προφανείς οι λόγοι, επειδή οι ενδιαφερόμενοι δεν μπορούσαν να κάνουν … καταλήψεις για να πιέσουν…)

    Τώρα, είναι περίεργο που πάνω από μισό αιώνα, δεν έχει αλλάξει το επαίσχυντο β. διάταγμα που καθορίζει τα των Ωδείων και του κανονισμού όχι μόνο των σπουδών των Ωδείων αλλά και του μεγαλύτερου μέρους της μουσικής εκπαίδευσης, ιδιαίτερα στα όργανα και όχι στη μουσική παράδοση;

    Παρακολουθώντας τα κατά καιρούς ελάχιστα δημοσιεύματα, που επέκριναν το (κατ’ αποδοχή από την πλειοψηφία των Ωδείων) … άριστο, …… άρτιο, …. πλήρες και … ελληνικό σύστημα λειτουργίας των Ωδείων και της μουσικής εκπαίδευσης της χώρας μας, ούτε κατ’ ελάχιστο άγγιξαν, στην 50ετία που πέρασε, τα ανθρώπινα δικαιώματα, μειονεκτικών πολιτών μας.

    Το μεγαλείο της Μαρίας Κάλας, που επιφύλασσαν για τους μαθητές των Ωδείων, αυτοί που κρατούσαν τα χαλινάρια της ιδιωτικής μουσικής εκπαίδευσης, δεν άφηνε χώρο σε ….. μετριότητες.  Αντίθετα η μόνη διχογνωμία που εμποδίζει τη μεταρρύθμιση της νομοθεσίας της ιδιωτικής μουσικής εκπαίδευσης της χώρας μας είναι μια πρωτοφανής διαφωνία μεταξύ σοφών της μουσικής, που αρνούνται να συμφωνήσουν, και επειδή δεν συναινούν πάνε περίπατο τα ανθρώπινα δικαιώματα των αδύναμων.

    α) Υπάρχουν οι θεωρητικοί και πρακτικοί βυζαντινολόγοι (=οι ψάλτες, για να ακριβολογούμε) που φέρνουν βαρέως το γεγονός ότι δεν μπορούν να ανεχθούν το έγκλημα που διαπράχθηκε σε βάρος τους, με το β. διάταγμα του 1957 που όρισε ότι για να πάρουν το δίπλωμα (ή πτυχίο, δεν θυμάμαι) της βυζαντινής μουσικής, ο σπουδαστής (υποψήφιος ιεροψάλτης κυρίως) πρέπει να εξεταστεί στα 3 χρόνια Θεωρίας της Δ. Μουσικής και σε 3 χρόνια Σολφέζ (Α’, Β, Γ’). Κάτι τέτοιο (που τους φέρνει στο νου τη Μαρία Κάλας), το θεωρούν ως υψίστη μείωση της προσωπικότητάς τους, αμφισβήτηση της αξιοσύνης και ικανότητάς τους («ένας ψάλτης ψάλλει καλύτερα την κλίμακα, από ότι θα τραγουδούσε Σολφέζ», λένε). Δέχονται λοιπόν κατάργηση του β. διατάγματος του 1957, υπό τον όρο ότι θα καταργηθεί η υποχρέωσή τους να περάσουν εξετάσεις στη Θεωρία Μουσικής και στο Σολφέζ, με το επιχείρημα ότι «δεν έχει καμία σχέση η βυζαντινή μουσική με τη δυτική μουσική».

    β) Υπάρχουν και τα ιδιωτικά Ωδεία σήμερα, που δεν βλέπουν γιατί πρέπει να ασχοληθούν με ανθρώπινα δικαιώματα αδύναμων.

    Όπως πολλά στραβά πράγματα που αλλάζουν τώρα με το ζόρι, πιστεύω πως και η νομοθεσία των Ωδείων και της ιδιωτικής μουσικής εκπαίδευσης θα αλλάξει με το ζόρι, όταν αποφασίσει ο κ. Ράιχενμπαχ, να επιβάλει την κατάργηση του β. διατάγματος του 1957, ώστε να έρθουν στην Ελλάδα επιτέλους ευρωπαϊκοί φορείς εμφορούμενοι από ευρωπαϊκό πνεύμα και να δημιουργηθούν Conservatoires, Conservatories, κλπ, οπότε όσοι θέλουν να μείνουν με ψωμί, ελιά και Prima Vista, να είναι ελεύθεροι, αλλά να είναι ελεύθεροι και όσοι πιστεύουν διαφορετικά, να ακολουθήσουν το δρόμο τους και τις επιλογές τους.

    Παράθεση:

    Το μέλος GuitarJournal στις 01-05-2012 στις 01:02 έγραψε...

    Όμως κάθε φορά εξαρτάται τι θέλει κανείς, έτσι το να έχει κάποιος καλή πρίμα βίστα σαφώς είναι πλεονέκτημα οπως φυσικά και να έχει "καλό αυτί" και ασφαλώς αν είναι ερμηνευτής μουσικός να μπορεί να μεταφέρει συναισθήματα και εικόνες μέσα από τη μουσική που παίζει. Μεγάλο πλεονέκτημα να μπορεί να συνομιλεί με την παρτιτούρα να ακούει χωρίς να παίζει, ή και όταν να ακούει να βλέπει τις νότες μέσα του.

    Προφανώς δεν έχεις ακούσει κάτι που λέγεται μουσική τεχνολογία, που διδάσκεται στα πανεπιστήμια του εξωτερικού και αναπληρώνεται οποιαδήποτε ατέλεια του ατόμου, π.χ. όπως το να μην είναι καλός στο Σολφέζ και στην Prima Vista, αλλά ακόμα και σε σπουδαστές Ελληνικών Ωδείων ή μαθητές Γυμνασίων και Λυκείων, υπάρχουν διαθέσιμα softwares όπως το Sibelius.

    Παράθεση:

    Το μέλος GuitarJournal στις 01-05-2012 στις 01:02 έγραψε...

    Αυτά βέβαια για μεγάλους μουσικούς Αν είναι να παίζουμε μόνο ερασιτεχνικά και να χαιρόμαστε με τους φίλους μας κλπ φυσικά δεν χρειάζονται τόσα πλεονεκτήματα ούτε και ταλέντο καμμιά φορά.

    Δηλαδή όποιος μπορεί να αναπληρώσει τις ατέλειές του με τη χρησιμοποίηση softwares ή μουσικής τεχνολογίες, πρέπει να καταδικαστεί να παίζει κομμάτια μόνο στο σπίτι του ή μπροστά στους φίλους του.

    Και αν, καλύπτοντας τις ατέλειές του ή τις ελλείψεις του στην Prima Vista, μπορεί να δημιουργήσει μουσική, πρέπει σώνει και καλά να ακολουθήσουμε ένα φυσικό νόμο επιλογής «Δεν περνάς Prima Vista – Άρα δεν γίνεσαι συνθέτης ή μουσικός γενικά» (=φυσικό νόμο κοινής αποδοχής από σημερινές ιδιωτικές επιχειρήσεις Ωδείων);

    Παράθεση:

    Το μέλος GuitarJournal στις 01-05-2012 στις 01:02 έγραψε...

    Εφόσον εμπιστεύεται τον καθηγητή της ας τον ρωτήσει ευθέως αν θα της επιτρέψει να πάει για το πτυχίο, αν της πεί όχι ας του αποδείξει ότι μπορεί! με τόση θέληση που έχει και τέτοια αγάπη σίγουρα θα τα καταφέρει.

    Θα ήθελα να συζητούσα και εγώ προσωπικά με ένα τέτοιο καθηγητή που θα έχει το τουπέ να αποφασίζει κυριαρχικά για το αν θα εφαρμοστούν τα ανθρώπινα δικαιώματα που μας υποχρεώνει η Ευρωπαϊκή Ένωση να τα εφαρμόζουμε με υποχρεωτικές κοινοτικές οδηγίες για να προστατεύονται πολίτες με αναπηρίες αλλά φιλοδοξίες για το μέλλον.


    inkve
    01.05.2012, 23:07

    συμφωνω με τον νικο....

    ομως θελω να συμπληρωσω πως το να διαβαζει κανεις prima vista ειναι ενα απιστευτα μεγαλο προσον ετσι??

    εδω δεν κανουμε διαγωνισμο εαν ο κλασσικος τροπος εκμαθησης καποιων πραγματων ειναι καλυτερος απο την μουσικη τεχνολογια και τα κενα που σαφεστατα αναπληρωνει,,,

    με αφορμη την δυσκολια που ειχε η φιλη που ξεκινησε το θεμα καταληξαμε και ειναι φυσιολογικο πιστευω στο οτι ειναι οντως αξιοπεριεργο πως η μουσικη εκπαιδευση στην χωρα εχει μεινει αγκιστρωμενη στο παρελθον....


    -----------------
    Οταν η δυναμη της αγαπης υπερνικησει την αγαπη για δυναμη,ο κοσμος θα γνωρισει την ειρηνη. -Jimi Hendrix-

    [ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : inkve στις 01-05-2012 23:16 ]


    GuitarJournal
    02.05.2012, 00:23

    Βλέπουμε τα πράγματα πολύ διαφορετικά ! Και πραγματικά δεν έχω χρόνο να γράψω ότι σκέπτομαι ....

    Όμως ελπίζω να μου επιτρέψετε να θεωρώ "ψάρια" τους τραγουδιστές που έχουν τα ειδικά μικρόφωνα που διορθώνουν τις ατέλειές τους δηλαδή τα φάλτσα τους. Ναί είμαι παραδοσιακή και πιστή στο ταλέντο ! η έχεις φωνή και φυσικά την καλλιεργείς κατάλληλα και σπουδάζεις ή δεν έχεις και καλό είναι να κάτσεις σπίτι σου .

    Φυσικά το ότι στην Ελλάδα δεν καταφέραμε να έχουμε μια Ακαδημία, ότι φυσικά οι έχοντες τα μεγάλα ιδιωτικά ωδεία δεν επιτρέπουν αλλαγές που δεν τους συμφέρουν (πχ υλικοτεχνική υποδομή στα ωδεία τους, ορχήστρες για πρόβες, συναυλίες σε μηνιαία βάση κλπ κλπ) που έχουν να κάνουν και με τις πολιτικές που ακολουθούν όλες οι μέχρι τώρα κυβερνήσεις με το ότι δεν υπάρχει καθόλου δωρεάν μουσική εκπαίδευση για όλους, το ότι τελικά και η μουσική παιδεία είναι ένα προνόμιο όσων μπορούν να πληρώσουν δεν σημαίνει ότι δεν έχουμε πανάξιους καθηγητές και πολύ μεγάλα ταλέντα.

    Εγώ δεν υπερασπίζομαι τις ξένες εταιρείες που θα έρθουν να ανοίξουν ιδιωτικά μουσικά εκπαιδευτήρια και υπερασπίζομαι την ΔΩΡΕΑΝ ΔΗΜΟΣΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ και μουσική εκπαίδευση αλλά αν υποθέσουμε ότι δημιουργούνται τέτοιες σχολές στην Ελλάδα πιστεύεις ότι δεν θα διδάσκεται ΠΡΙΜΑ ΒΙΣΤΑ????  Μάλλον δεν έχεις καμμία σχέση με τη μουσική.

    Φυσικά για να γυρίσουμε στο θέμα της φίλης μας εγώ ποτέ δεν είπα πως αν δεν μπορεί την πρίμα βίστα δεν παίρνει πτυχίο, απλά θα μειωθεί ο βαθμός της. Και φυσικά που έβγαλες εσύ ότι όποιος δεν έχει καλή πρίμα βίστα δεν γίνεται συνθέτης. Εγώ θα 'έλεγα πως αντιθέτως ακόμη και με πολλές ατέλειες αν μπορείς να πληρώνεις στα ωδεία κάποια στιγμή παίρνεις και το χαρτί που ζητάς.

    Δικαίωμα στη μάθηση πρέπει να έχουν όλοι, όμως η τέχνη και η μουσική δεν είναι μόνο διάβασμα επιμέλεια θέληση είναι και κάτι άλλο, κάτι που δεν το έχουν όλοι οι άνθρωποι κάτι που εμείς το λέμε ταλέντο και που δεν είναι πάντα η ευκολία να παίξει κάποιος ένα μουσικό όργανο αλλά και η δυνατότητα χρήσης της γλώσσας της μουσικής .

    τελειώνω με ένα ερώτημα αν είχες έναν δάσκαλο μουσικό που δεν είχε καλή πριμα βίστα, δεν διάβαζε δηλαδή την παρτιτούρα και του έπαιζες ένα κομμάτι που σου αρέσει αλλά δεν το ξέρει τι περιμένεις να σου πεί? ή θα ήσουν ικανοποιημένος να σου μάθει μόνο ότι ξέρει Και βέβαια αν λόγω έλλειψης καλού αυτιού δεν καταλάβαινε και τα λάθη σου τι θα έκανες? Θα συνέχιζες να κάνεις μάθημα μαζί του??????  Θα έλεγες ότι όλοι πρέπει να έχουν το δικαίωμα να διδάξουν αν έχουν πληρώσει χρόνια ένα ωδείο?  

    Εγώ εκτιμώ την πρόοδο της τεχνολογίας και θα σου ζητούσα όταν μιλάς με κάποιον που δεν γνωρίζεις να είσαι ευγενής. Ο inkve έκανε προσπάθεια να δει πως σκέπτεται ένας άλλος άνθρωπος εσύ καθόλου. όμως το θέμα μας είναι άλλο. Άλλο το να θέλει κάποιος να μάθει μουσική και να παίζει καποιο όργανο και άλλο να είναι επάγγελμά του.

     


    NikosVy
    02.05.2012, 01:02

    Παράθεση:

    Το μέλος GuitarJournal στις 02-05-2012 στις 00:23 έγραψε...

    ………αλλά αν υποθέσουμε ότι δημιουργούνται τέτοιες σχολές στην Ελλάδα πιστεύεις ότι δεν θα διδάσκεται ΠΡΙΜΑ ΒΙΣΤΑ????  Μάλλον δεν έχεις καμμία σχέση με τη μουσική.

    Ορισμένοι, ίσως έχουν σχέση μόνο με την Prima Vista. Κάπου εκεί ίσως αναζητηθούν οι αιτίες για τις οποίες δεν ρίζωσε ποτέ η μουσική παράδοση στην Ελλάδα, δεν ρίζωσε ποτέ «Εθνική Μουσική Σχολή», παρά μόνο για μικρό διάστημα μέχρι που πέθανε ο Καλομοίρης. Μετά μας έμεινε η Prima Vista.

    Και επειδή οι Έλληνες Μουσουργοί, από ότι φαίνεται, δεν άφησαν στους μεταγενέστερους άλλα και πολλά άλλα στοιχεία κληρονομιάς, εκτός από ορισμένα βασικά όπως η Prima Vista, βλέπουμε τη μεγάλη πλειοψηφία των καθηγητών των ιδιωτικών Ωδείων, να γνωρίζουν καλά ορισμένα όργανα, να γνωρίζουν Prima Vista, να απαγγέλουν Σολφέζ, να εξετάζουν Σολφέζ και Prima Vista, να γνωρίζουν καλά τη Μουσική, αλλά να μη γνωρίζουν παρά ελάχιστα από τα μαθήματα που συμπληρώνουν έναν ολοκληρωμένο κύκλο σπουδών, όπως γίνεται δηλαδή η διδασκαλία στα Κονσερβατουράρ του εξωτερικού και σε όλα τα Τμήματα Μουσικών Σπουδών των Πανεπιστημίων στην Ελλάδα (δες στο πρόγραμμα τι διδάσκεται, θα εκπλαγείς).

    Δεν είναι απορίας άξιο στην Ελλάδα που στα Ωδεία δεν διοργανώνεται καμία ανοιχτή επιστημονική συζήτηση για το «ποια επιτέλους είναι η Ελληνική Μουσική», «ποια η θέση της ελληνικής μουσικής στο παγκόσμιο στερέωμα και «γιατί ποτέ το λήμμα Ελλάδα ή Ελληνική Μουσική δεν ήταν πάνω από 3 σελίδες στα παγκόσμια πολυσέλιδα λεξικά Μουσικής ή Μουσικές Εγκυκλοπαίδειες, που εκδίδονται στο εξωτερικό».

    «Καλός μουσικός είναι ένας καλός μαθητής που έχει μάθει να παίζει καλά ένα όργανο στο Ωδείο του και έχει μάθει πώς να συνδέει συγχορδίες στην Αρμονία, χωρίς να παραστεί ανάγκη να ρωτήσει το ΓΙΑΤΙ και το πώς». Και θεωρώ τιμή μου να μου πουν καθηγητές Ωδείων ότι «είμαι άσχετος με τη μουσική» και είναι καμάρι μου που μπορώ και ερευνώ για τη μουσική στη «Μουσική Βιβλιοθήκη Λίλιαν Βουδούρη», γιατί αν έμενα στις βιβλιοθήκες που διαθέτουν τα Ωδεία, ίσως εύρισκα μόνο την «Αυτοβιογραφία του Καλομοίρη» και τίποτα άλλο.

    Και τη θεωρώ σπουδαία την Prima Vista. Και όταν έκανα βυζαντινή μουσική, οι εκεί δάσκαλοι την είχαν χ@@@@νη την Prima Vista και είχαν άλλα δικά τους στα οποία έδιναν προτεραιότητα, επειδή κατά τη γνώμη τους εκείνα έδειχναν το αν γνώριζε κάποιος μουσική (ή «ψαλτική» όπως την αποκαλούσαν). Η Ελλάδα είναι γεμάτη από δασκάλους που επιδιώκουν να διαδώσουν τη γνώση, όχι όπως θα απελευθέρωνε ένα χαρισματικό παιδί, με κάποια φυσικά ή εγκεφαλικά ελαττώματα, και να κερδίσει η κοινωνία από το μουσικό αυτί και το μουσικό μυαλό του, αλλά από το αν είναι καλό στην Prima Vista (όπως τη διδάσκουν στα Ωδεία_.

    Παράθεση:

    Το μέλος GuitarJournal στις 02-05-2012 στις 00:23 έγραψε...

    …εγώ ποτέ δεν είπα πως αν δεν μπορεί την πρίμα βίστα δεν παίρνει πτυχίο, απλά θα μειωθεί ο βαθμός της. …

    Και θα δοθεί καλύτερος βαθμός σε έναν άλλον ο οποίος θα γνωρίζει καλύτερα την Prima Vista, αλλά θα έχει κατώτερο μουσικό αυτί.

    Και όμως η φίλη μας δεν φαίνεται να έχει λύσει τα θέματά της και να απομένει ένα διαδικαστικό θέμα των εξετάσεων του Ωδείου όπως υπαινίσσεσαι.

     

    Παράθεση:

    Το μέλος GuitarJournal στις 02-05-2012 στις 00:23 έγραψε...

    ….κάτι που εμείς το λέμε ταλέντο και που δεν είναι πάντα η ευκολία να παίξει κάποιος ένα μουσικό όργανο αλλά και η δυνατότητα χρήσης της γλώσσας της μουσικής .

    Και τι πήγε λοιπόν στραβά στην Ελλάδα που υπήρχαν ταλέντα με Prima Vista κλπ, αλλά η μουσική δεν πήρε μπρος (εντάξει έκανε για λίγα χρόνια δημιουργίες ο Καλομοίρης.. αλλά τελείωσε). Κάτι έλλειπε στην τελειότητα της μουσικής εκπαίδευσης της Ελλάδος που δεν καλυπτόταν απλά από τα ταλέντα και την Prima Vista.

    Παράθεση:

    Το μέλος GuitarJournal στις 02-05-2012 στις 00:23 έγραψε...

    Εγώ εκτιμώ την πρόοδο της τεχνολογίας και θα σου ζητούσα όταν μιλάς με κάποιον που δεν γνωρίζεις να είσαι ευγενής.

    Εσύ με παρουσίασες ως άσχετο με τη μουσική. Και τώρα μόλις και κατά άμεσο τρόπο που δεν επιδέχεται  παρερμηνείες.

    Παράθεση:

    Το μέλος GuitarJournal στις 02-05-2012 στις 00:23 έγραψε...

    τελειώνω με ένα ερώτημα αν είχες έναν δάσκαλο μουσικό που δεν είχε καλή πριμα βίστα, δεν διάβαζε δηλαδή την παρτιτούρα και του έπαιζες ένα κομμάτι που σου αρέσει αλλά δεν το ξέρει τι περιμένεις να σου πεί? ή θα ήσουν ικανοποιημένος να σου μάθει μόνο ότι ξέρει Και βέβαια αν λόγω έλλειψης καλού αυτιού δεν καταλάβαινε και τα λάθη σου τι θα έκανες? Θα συνέχιζες να κάνεις μάθημα μαζί του??????  Θα έλεγες ότι όλοι πρέπει να έχουν το δικαίωμα να διδάξουν αν έχουν πληρώσει χρόνια ένα ωδείο?  

    Το ερώτημα θα μπορούσες να το υποβάλεις διαχρονικά σε μεγάλους συνθέτες και μουσουργούς με ελαττώματα (κουφούς) οι οποίοι θα κόβονταν σήμερα σε κανονικές εξετάσεις Ωδείων για την απόκτηση διπλώματος οργάνου ή Αρμονίας, και έτυχε και δεν υπήρχαν τότε τα σημερινά ελληνικά Ωδεία και ευτυχώς ….. δεν κόπηκαν.


    inkve
    02.05.2012, 16:03

    guitarjournal εχω καταλαβει απολυτα τα γραφωμενα σου απο το πρωτο κιολας μηνυμα,,,,απλως δεν ηθελα να φανει σαν προσωπικη επιθεση,,,,

    επισης ειναι κοροιδια το λιγοτερο να μην εχεις χρονο να γραψεις οτι σκεφτεσαι(οπως εγραψες) και μετα να ακολουθει μηνυμα τετοιου μεγεθους!!

    τα επιχειρηματα του νικου οπως βλεπεις δεν ειναι τυχαια.....καθε αλλο μαλιστα....και αυτο δεν εχει να κανει με το αν γνωριζει η κατα ποσο καλα διαβαζει μουσικη...εχει να κανει οτι γνωριζει αρκετα καλα το πως λειτουργει το συστημα μουσικης εκπαιδευσης στην ελλαδα....της επισημης εκπαιδευσης ετσι???διοτι ολοι εμεις οι "αλλοι"που ασχολουμαστε με ηλεκτρικα οργανα ειμαστε καταδικασμενοι και......αμουσοι....δεν προσπαθω να σου βαλω λογια...απλα σε οτι γραφεις αφηνεις μια αισθηση υπεροψιας καθως επι της ουσιας δεν απαντησες σε τιποτα απο οσα σε ρωτησε

    για να λεμε την αληθεια ουτε σε οτι ρωτησα εγω απαντησες....

    δεν εισαι εσυ αυτη που θα λυσει τα συγκεκριμενα προβληματα που συζηταμε αλλα η αληθεια ειναι πως επιδεικνυεις εναν στρουθοκαμηλισμο στα επιχειρηματα μας γενικα....και βασικα το κανεις με τον πιο κακο τροπο....λεγωντας τον νικο ασχετο(πλαγιως) και αγενη βγαζωντας αυτοματα εσενα ακριβως το αντιθετο,,,,οχι πως δεν εισαι ακριβως το αντιθετο αλλα ειναι ασχημο να κανεις το ασπρο μαυρο απλα για να αποφυγεις να απαντησεις

    μπορει να μην θες να απαντησεις η απλα να μην θες να παραδεχτεις αυτα που λεμε.... πως η νοοτροπια και ο τροπος λειτουργιας και οι διαδικασιες διδαχης-εκπαιδευσης ειναι αγκυλωμενες και βαλτωμενες σε μεταπολεμικες μεθοδους!!θα το καταλαβω μεν καθως αυτος ακριβως ο τροπος εσενα σε ζει αυτη την στιγμη,,,,,ομως δεν θα συμφωνησω καθως πλεον ειμαστε 2012.....

    στην ευρωπη(ολλανδια συγκεκριμενα)ενα απλως καλο ωδειο ειναι αυτο που εμεις εδω στην ελλαδα θα λεγαμε κορυφαιο,,,!!!!

    για conservatories καλυτερα να μην μιλησουμε καθως εκει ΔΕΝ ΜΑΣ ΠΑΙΡΝΕΙ ΚΑΘΟΛΟΥ....και εκει ειναι αυστηρα,,,,και εκει υπαρχει προγραμμα και απαιτησεις προς τον σπουδαστη,,,,,ομως του προσφερεται και οτι πιο συγχρονο,,,,,

    εδω στην ελλαδα τι προσφερεται???θεωρουμε την prima vista σημαντικοτερη απο το καλο μουσικο αυτι??μηπως απλως μας συμφερει επειδη το συστημα που ακολουθησαμε πρεσβευει ΚΑΙ αυτο??

    πρεπει να καταλαβεις πως αλλο ειμαι μουσικος....αλλο ειμαι εκτελεστης....υπαρχουν παντα οι εξαιρεσεις φυσικα που βλεπεις εκτελεστες που ειναι και συνθετες ομως απλα επιβεβαιωνουν τον κανονα,,,,

    το παραδειγμα που εδωσες για τον δασκαλο το θεωρω εντελως ατοπο....εχει αξια αν ο αλλος ξερει να διαβαζει αλλα ικανοτητες διδασκαλιας μηδεν..??

    επισης να σου πω πως μαλλον εχεις μπερδεψει το ταλεντο με την δυσκολια που μπορει να εχει καποιος απο τοτε που γεννηθηκε....παραδειγμα αυτο που εγραψα με τον wonder....που φυσικα δεν θα γινοταν ποτε οδηγος λεωφορειου(τραγικο επιχειρημα)

    επισης να εκφρασω την απορια μου....πως γινεται καθε φορα που ανοιγεται τετοιο θεμα οι κλασσικοι μουσικοι του musicheaven δεν ποσταρουν ουτε λεξη?!?!?


    NikosVy
    02.05.2012, 22:13

    Παράθεση:

    Το μέλος inkve στις 02-05-2012 στις 16:03 έγραψε...

    ...επισης να εκφρασω την απορια μου....πως γινεται καθε φορα που ανοιγεται τετοιο θεμα οι κλασσικοι μουσικοι του musicheaven δεν ποσταρουν ουτε λεξη?!?!?

    Συζήτηση για θέματα διδασκαλίας της μουσικής στην Ελλάδα γίνεται στο http://analogion.com/forum/. από πολλά άτομα που μπαίνουν παράλληλα και στο Music Heaven, με το ίδιο ή παρεμφερές ψευδώνυμο και γίνονται λαλίστατοι μόνο στο προαναφερθέν αναλόγιον, όπου και συμφωνούν σε ένα πλαίσιο συζήτησης, μόνο με ελάχιστες δυνατές διαφωνίες. Αν υποστηρίξει κανείς εκεί κάτι τελείως διαφορετικό από αυτό που πρεσβεύουν εκείνοι (π.χ. εκείνοι πιστεύουν ότι «η βυζαντινή μουσική δεν έχει καμία σχέση με τη Δ. Μουσική», κάτι που δεν δέχονται τα Τμήματα Μουσικολογίας των Πανεπιστημίων μας που διδάσκουν όλες τις μορφές της μουσικής παιδείας), τότε μεθοδεύουν τις ομαδικές επιθέσεις κατά του νεοεισερχόμενου, ώστε να σιωπήσει ή να διαγραφεί χαρακτηριζόμενος ως troll.  

    Εδώ δεν υπάρχουν οι παραπάνω ..... αντικειμενικές συνθήκες συζήτησης, οπότε  "η σιωπή είναι χρυσός".


    GuitarJournal
    03.05.2012, 14:13
    καλημέρα, επειδή συχνά επισκέπτομαι το ΜΗ για να ξεκουραστώ καμιά φορά, να διαβάσω κάποια νέα και γενικά έχω γνωρίσει και παιδιά που τα θεωρώ φίλους μου, σας γράφω και πάλι με εκτίμηση στο ΜΗ αγαπητέ inkve & NikosVy, λέγοντας πως παρατηρώ μια επίθσεη προς εμέ και όχι σε αυτά που λέω αφού μάλλον δεν τα διαβάζετε, ή ίσως επειδή είναι κλασσικού μουσικού λόγια και αμέσως κάτι τρέχει. Πραγματικά η λέξη PRIMA VISTA προέκυψε από το ότι πιθανόν αυτό να δυσκολέψει τη φίλη μας στην απόκτιση πτυχίου αφού δεν μπορεί να συγΚεντρωθεί στην παρτιτούρα. Και βέβαια είναι ένα από τα μαθήματα που κάνουν οι σπουδαστές στα ωδεία, εσείς λέτε κακώς? εγώ λέω ευτυχώς και πολύ καλά που υπάρχει το μάθημα. Δεν έκανα καμιά σύγκριση με τον όρο καλό αυτί, αυτό έλειπε να γίνεται κάποιος μουσικός χωρίς καλό αυτί !!!!!!!! και αν δεν το ξέρετε υπάρχει επίσης μάθημα που ασκεί το αυτί το DICTEE επίσης σπουδαίο μάθημα, και πάλι τι διαφορετικό έχει ο εκτελεστής από .... τον μουσικό? Δηλαδή ο μουσικός δεν είναι εκτελεστής οργάνου ? τι μουσικός είναι τότε αν δεν παίζει όργανο, μπορεί να μην είναι σολίστας. Και οι συνθέτες μουσικοί είναι - αν τώρα υπάρχουν και συνθέτες που τους έρχεται μια ωραία μελωδία στο μυαλό αλλά δεν γνωρίζουν τη μουσική γλώσσα για να τη γράψουν τότε είναι απλά κάποιοι με μουσικές ιδέες. Το αν είμαστε πίσω στην παροχή μουσικών γνώσεων πιο ζωντανών ή και σύγχρονων έχω ήδη απαντήσει, και φυσικά το ενδιαφέρον της πολιτείας φαίνεται και στο ότι για να μάθει λίγο μουσική κάποιος πρέπει να πάει σε ιδιωτικό εκπαιδευτήριο ή και σε δημοτικό όπου υπάρχει και πάλι πληρώνοντας. Δυστυχώς δεν υπάρχει δημόσια και δωρεάν μουσική παιδεία σε όλες τις βαθμίδες των σπουδων. Και πάλι οι Έλληνες συνθέτες, ερμηνευτές έχουν μεγάλες επιτυχίες και δημιουργούν πολύ όμορφα πράγματα, σε σύγκριση με τις προσφερόμενες δυνατότητες που τους δείνει το κράτος και το διεφθαρμένο σύστημα μέσα στο οποίο ζούμε. Απλά τα ΜΜΕ ποτέ δεν αναφέρουν τέτοια πράγματα παρα μόνο ότι γίνεται στο μέγαρο. (πχ η Γαλλία με 50 εκατομμύρια κατοίκους έχει 20 σπουδαίους κιθαρίστες, η Ελλάδα με 10 εκατομμύρια κατοίκους έχει επίσης 20 να μην πω 25 απλά ελάχιστοι το γνωρίζουν) Πολλά πράγματα μας λείπουν πολλά πράγματα πρέπει να διεκδικήσουμε και γω βάζω τον εαυτό μου πάντα στην πρώτη γραμμή σε έναν αγώνα για μάθηση πιο σύγχρονη (ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ ΠΑΝΤΟΤΕ) πιο πλούσια και εμπεριστατωμένη. Δεν το κρύβω ότι έχω μεγάλη εμπειρία στη μουσική αλλά πουθενά δεν νομίζω στα δικά μου γραφόμενα να υπάρχει αίσθηση υπεροψίας, άσε που δεν διάβασα κανένα συγκεκριμένο ερώτημα που να μην έχω αναθερθεί και φυσικά η δική μου γεύση είναι πως καμιά διάθεση δεν υπάρχει να διαβάσετε τά δικά μου λόγια χωρίς προκαταλήψεις και γιαυτό στα γραφόμενά σας υπάρχει σαφώς μια πολεμική προσωπικά προς εμένα ....... το γιατί δεν το ξέρω, δεν το κατάλαβα (για το ίδιο πράγμα πονάμε εξάλλου από την αρχή σας ξεκαθάρισα ότι δεν είμαι εγώ αυτή που θα υποστηρίξω τον τρόπο διδασκαλίας και την νοοτροπία των ωδείων) και τώρα πια δεν θα επιδιώξω και να το μάθω.
    Post αρνητικής αξιολόγησης
    NikosVy
    03.05.2012, 15:50

    Υπενθυμίζω ότι ο τίτλος του νήματος ήταν: «Κανω 18 χρονια μαθηματα, αλλά δε μπορω να δωσω πτυχιο» 

    Από τη συζήτηση που ακολούθησε (με σιγή ασυρμάτου των μεγάλων μυστών της ελληνικής και δυτικής μουσικής μουσικής όπως τη διδάσκουν στα ελληνικά ιδιωτικά εκπαιδευτικά ιδρύματα ή Πανεπιστήμια) μπορούμε να συμπεράνουμε αν δόθηκαν ή όχι απαντήσεις στα εξής:

    α. Τι θα πρέπει να κάνει στη συγκεκριμένη περίπτωση η polytimikessini εκτός από το να πάει πάλι στο δάσκαλό της να τον ρωτήσει ….

    β. Τι θα πρέπει να κάνουν άλλοι συνάνθρωποί μας που αντιμετωπίζουν ανάλογα προβλήματα και – με το Μνημόνιο και τις περικοπές μισθών και συντάξεων της οικογένειας – δεν τους περισσεύουν λεφτά για να δοκιμάζουν σπουδάζοντας επί 18 χρόνια για να ακούνε πάλι συμβουλές του τύπου «έτσι είναι οι μουσικοί, δυστυχώς για σένα».

    γ. Τι πρέπει να κάνει το κράτος που άφησε τη νομοθεσία περί Ωδείων όπως ήταν το 1957, και περιμένει να συμφωνήσουν στην αλλαγή της οι επωφελούμενοι από τη σημερινή κατάσταση φορείς (κάτι σαν ανάλογο της απαγόρευσης του καπνίσματος που δεν επιβάλλεται επειδή δεν συμφωνούν οι παραβάτες).

    δ. Αν αξίζει να αγωνιστούν οι Έλληνες πολίτες, για να αποκτήσουν μια μουσική παιδεία που δεν θα κάνει άσκοπες διακρίσεις στους νεαρούς πολίτες της Ελλάδας (παραβαίνοντας το κοινοτικό δίκαιο περί ισότητας) ή θα μείνουν εφησυχασμένοι, με τις 3 σελίδες που αφιερώνουν τα μεγάλα εγκυκλοπαιδικά λεξικά του κόσμου (Groves Dictionary of Music and Musicians) στο λήμμα «Ελληνική Μουσική». Αν οι Έλληνες πολίτες είναι εφησυχασμένοι στα θέματα της ελληνικής μουσικής παιδείας και πως αντιλαμβάνονται τον παραγκωνισμό  όσων έχουν σωματικό ή άλλο ελάττωμα, με το επιχείρημα ότι «έχουμε όσους κιθαρίστες έχει όλη η Δ. Ευρώπη μαζί».

    ε. Αν οι σιωπούντες σε κάθε συζήτηση μουσικής εκπαίδευσης Ωδείων, θα ξαναβρούν τη λαλιά τους σε συζητήσεις, όταν γίνει κάποτε ευθεία επέμβαση της Ευρωπαϊκής Ένωσης, για να γεμίσει η Ελλάδα με ευρωπαϊκά conservatories ανάλογου ευρωπαϊκού επιπέδου (στα πλαίσια υγιούς ανταγωνισμού), στα οποία θα διεξάγονται ανάμεσα στα άλλα και ανοιχτές συζητήσεις για τα Ανώτερα Θεωρητικά της Μουσικής, ενώ σήμερα τα δικά μας προσφέρουν ψωμί, ελιά και «έτσι βάζουμε αυτή τη συγχορδία μετά την άλλη γιατί έτσι είναι και αν δεν καταλαβαίνεις εσύ το γιατί, είναι πρόβλημά σου».

     

    Παράθεση:

    Γ. Μπαμπινιώτη Λεξικό της Νέας Ελληνικής Γλώσσας σελ. 46 έγραψε...

    άλλα λόγια ν’ αγαπιόμαστε (δηλ. ν’ αλλάξουμε θέμα σε περίπτωση διαφωνίας, ώστε να μην τσακωνόμαστε) για περιπτώσεις ασυνεννοησίας, όταν άλλα λέει ο ένας και άλλα λέει ο άλλος ή όταν κάποιος αποφεύγει να μιλήσει για το θέμα που συζητείται

    [ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : NikosVy στις 03-05-2012 18:31 ]


    NikosVy
    03.05.2012, 18:35

    Πολλοί είμαστε εμείς που δεν συμφωνούμε με το υπάρχον σύστημα επιβολής απαράδεκτων διακρίσεων στη Μουσική Παιδεία, με βάση την αναχρονιστική και ρατσιστική νομοθεσία του 1957 («ρατσιστική» με την έννοια της κατάφωρης παραβίασης της κοινοτικής οδηγίας 2000/78/ΕΚ κλπ οδηγιών) αισθανόμαστε ότι όχι έχουμε το δικαίωμα να μιλάμε, να ακούμε,  να προχωράμε στη μουσική παιδεία, αδιαφορώντας για τους φραγμούς και τα αγκυλώματα που εγκαθιδρύουν τα ιδιωτικά συμφέροντα και μας λένε «εσύ δεν κάνεις για μουσικός». 

    Η μουσική παιδεία όχι μόνο πρέπει να είναι ελεύθερη και απαλλαγμένη από προκαταλήψεις και συμφέροντα που εμποδίζουν άτομα με δυσλεξία, αλλά και να τους επιτρέπει όχι μόνο να παίξουν ένα μουσικό όργανο της αρεσκείας τους και να ξεπεράσουν τα τεχνητά εμπόδια που τους βάζουν ορισμένοι, έτσι ώστε να δημιουργήσουν μουσική, να μας δώσουν τα φώτα τους, να μας συγκινήσουν, να μας τέρψουν, να μας γαληνέψουν. 

    Στην περιοχή που μένω, ένας νέος, από ερωτική απογοήτευση προσπάθησε να δώσει τέλος στη ζωή του με αποτέλεσμα να μείνει ανάπηρος στις περισσότερες λειτουργίες του, ακόμα και σε μεγάλο τμήμα του εγκεφάλου του. Φαντάζομαι το πόσο αστείο θα φαινόταν να πρότεινε κάποιος σε κάποιο Ωδείο να επιτρέψει στο άτομο αυτό να συμμετάσχει με κάποιο τρόπο στη μουσική, ατομικά σε όργανο ή συλλογικά σε συναυλία. Δεν θα κοβόταν μόνο στο Σολφέζ ή στην Prima Vista, αφού ανάμεσα σε άλλα έχουν βλαφθεί και κέντρα του εγκεφάλου που επηρεάζουν την ομιλία. Όμως η Μουσικοθεραπεία όπως έχει αποδείξει σε όλους, εκτός από τα Ωδεία (όπου δεν περιλαμβάνεται ως μάθημα) έχει κάνει θαύματα και επιτρέπει όχι μόνο συμμετοχή, αλλά σε μερικές περιπτώσεις και στη δημιουργία, επειδή ορισμένα κέντρα του εγκεφάλου ενισχύονται για να αναπληρώσουν τα κατεστραμμένα. Προς τα εκεί έχει ενθαρρυνθεί να κατευθυνθεί η οικογένειά του με τις συμβουλές ξένων ειδικών. Δεν θα χρειαστεί, πάντως, καταβολή διδάκτρων, σε όσους ενδιαφερθούν (αφού είναι δωρεάν) η παρακολούθηση κύκλων διαλέξεων που οργανώνει από την ερχόμενη βδομάδα η Μουσική Βιβλιοθήκη Λίλιαν Βουδούρη του Μεγάρου Μουσικής με θέματα Εισαγωγή στη Μουσικοθεραπεία και  Μουσικοθεραπεία για μουσικούς και καλλιτέχνες: στόχοι, προοπτικές και οφέλη τα οποία δίνουν μια άλλη εικόνα και αίσθηση της μουσικής, που θα απελευθερώσει πολλές αγκυλώσεις που υπάρχουν ακόμα και για τη μουσική των «υγιών και αρτιμελών ατόμων».

    [ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : NikosVy στις 03-05-2012 18:46 ]


    Post αρνητικής αξιολόγησης
    marilloumajore
    05.05.2012, 00:11

    Χαιρετώ την εκλεκτή παρέα και σπάω εν μέρει τη "σιγή ασυρμάτου" απο μεριάς κλασσικών.

    Συμφωνώ με τους προλαλλήσαντες, το σύστημα έιναι χάλια. Και ακόμη χειρότερος είναι ο τρόπος που εφαρμόζεται. 

    Ωδεία που κοιτάνε μόνο το πορτοφόλι, καθηγητές που κοιτάνε μόνο το ρολόι, και μαθητές που κοιτάνε μόνο το πτυχίο...Και έτσι γινεται ο κακός χαμός που υπάρχει γύρω μας.

    Συμφωνώ  στο γεγονός ότι αν κάποιος δεν μπορεί να φτάσει τα standard του πτυχίου(για οποιοδήποτε λόγο), καλύτερα να μη το πάρει. Τελικά δεν κάνουμε μουσική για το χαρτί...

    Συμφωνώ επίσης στο θέμα ανάγκης συνομίλίας με την παρτιτούρα, θεωρώντας εξίσου μουσικό τον εκτελεστή με τον συνθέτη! (δηλαδή ο rubinstein, ο richter κ ο rostropovich τι είναι? γαλατάδες?....)Απο την άλλη η δυσλεξία δεν αφαιρεί την μουσική σκέψη και την ικανότητα κατανόησης της δομής κ της ροής του έργου. Στο παρεαλθόν είχα μαθητή δυσλεκτικό και δεν είχε τέτοιου είδους προβλήματα (αν και δεν ειμαι και ειδική στο θέμα...)

    Απο την άλλη είναι τουλάχιστον ηλίθιο να θεωρούμε ότι όσοι έχουν πτυχίο εκεί έξω το αξίζουν! Άρα ας μην εθελοτυφλούμε κ στο ζήτημα ενος ανθρώπου που δεν μπορει να φτάσει 100% το επίπεδο που απαιτείται! Όλοι οι άλλοι δηλαδή το φτάνουν? Αν όλοι είχαν πραγματικά το επίπεδο που αντιπροσωπέυει το χαρτί, τότε οκ! κόψτε την!Οχι ότι ειναι το σωστό, αλλά ίσως εδώ που φτάσαμε να ειναι δίκαιο να μην εξαντλήσει ένα σύστημα την ανύπαρκτη αυστηρότητα του σε ένα ατομο με δικαιολογημένες δυσκολίες.

    Το πραγαμτικό πρόβλημα θεωρώ ότι ξεκινάει απο την απουσία μιας ουσιαστικής και ξεκάθαρης διαβάθμισης στο επίπεδο των μουσικών. Πτυχιο-δίπλωμα, τέλος! Στα ευρωπαικά συστήματα υπάρχουν πολλά επίπεδα. Αυτό θα έλυνε πολλά προβλήματα.Και κάποιος που δεν μπορεί να φτάσει το πτυχίο, θα είχε τρόπο να βεβαιώσει τα χρόνια σπουδών του.

    Αλλα τελικά, επειδή το θέμα έχει ξεφύγει, ποιο είναι το πραγματικό πρόβλημα της κοπελας? Η prima vista? Ας έχει χαμηλο βαθμό σε ένα υποχρεωτικό! Και γω έχω στην οργανογνωσία που δεν εμαθα ποτε απ'εξω τις εκτάσεις....σιγά τα ωα!


    NikosVy
    05.05.2012, 02:19

    Χαιρετούμε τη φίλη marilloumajore, που ήρθε να σπάσει τη «σιγή ασυρμάτου».

    Παράθεση:

    Το μέλος marilloumajore στις 05-05-2012 στις 00:11 έγραψε...

    ….αλλά ίσως εδώ που φτάσαμε να ειναι δίκαιο να μην εξαντλήσει ένα σύστημα την ανύπαρκτη αυστηρότητα του σε ένα ατομο με δικαιολογημένες δυσκολίες.

    Η διαφήμιση που γίνεται στις συναυλίες μαθητών του Ιουνίου, των Χριστουγέννων και της Αποκριάς συμβαδίζει με τον καθορισμό ορισμένων αμετάβλητων από το 1957 και αγκυλωμένων προαπαιτούμενων για τη συμπλήρωση των σπουδών και την απονομή διπλώματος, ώστε άτομα σαν τη φίλη μας που ξεκίνησε το νήμα, να φοιτούν μεν για χρόνια, αλλά να μη διανοηθούν να πλησιάσουν στο δίπλωμα.

    Παράθεση:

     Arnold Shoenenberg Θεωρητική Αρμονία, Εκδόσεις Νάσος, σελ. 20 έγραψε...

    ...Η ανάπτυξη καμίας άλλης τέχνης δεν έχει εμποδιστεί από τους δασκάλους της τόσο όσο η τέχνη της μουσικής. Γιατί κανένας δεν φυλάει την ιδιοκτησία του περισσότερο ζηλότυπα από εκείνον ο οποίος ξέρει ότι στην πραγματικότητα δεν του ανήκει.

    [ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : NikosVy στις 05-05-2012 02:22 ]


    inkve
    05.05.2012, 06:10

    marilloumajore επειδη εσυ φαινεται να εισαι περισσοτερο δεκτικη σε καποια πραγματα θελω να εξηγησω και την θεση μου καλυτερα,,,,

    η κλασσικη μουσικη χρειαζεται πειθαρχια...αφοσιωση(εσυ σιγουρα το γνωριζεις αυτο καθως κλασσικη μουσικη σπουδασες)...κανεις δεν ειπε πως βαρατε τουρκοι τ'αλογα και φυγαμε για το πτυχιο...

    ειναι ομως απαραδεκτο να εφαρμοζωνται ακομα οι ιδιες πρακτικες διαδασκαλιας...οσοι ειναι εκ των εσω δεν μπορουν να κανουν τιποτα???δεν μπορουμε παντα να πεταμε το μπαλακι σε αλλους οταν οι ιδιοι στηριζουμε αυτο το οικοδομημα,,,,προτασεις δεν μπορουν να γινουν???αντιδρασεις δεν υπαρχουν???οι οσοι παιρνουν πτυχιο και πιστοποιηση διδασκαλιας ξαφνικα ξεχνανε οτι υπηρξαν και οι ιδιοι μαθητες??

    ο καθε σπουδαστης που εχει μια φυσικη αδυναμια το γνωριζει ο ιδιος καλυτερα απο ολους...και οπως ολοι ξερουμε οταν η φυση σου αφαιρει απο καπου σου προσθετει αλλου...οπως η φιλη μας που εχει αδυναμια συγκεντρωσης αλλα πολυ καλο αυτι,,,,

    δεν νομιζω οτι η φιλη μας δεν πληρει τα standart του πτυχιου....και αν δεν τα πληρει ειναι λογω αρτηριοσκληρωσης του συστηματος,,,,διοτι στο τελος το prima vista μεταφραζεται απο ενα δυνατο εργαλειο του καθε μουσικου σε αυτοσκοπο της μελετης του για ενα πτυχιο,,,,διοτι η φιλη μας αυτο ακριβως το προβλημα εχει,,,,αδυναμια συγκεντρωσης στην παρτιτουρα....ξερει να διαβαζει,,,να εχει συγκεντρωμενο το βλεμμα και την σκεψη συνεχως εκει δεν μπορει να εχει,,,,

    ειναι αδιανοητο να μην υπαρχει εδω και 50 χρονια μια αλλαγη!!!στο εξωτερικο ειναι αιωνες μπροστα,,,,,εδω τιποτα....εχουμε μεινει στους 29 κατασκευαστες πλυντηριων!!!30 ποτε δεν γινανε η εστω 28 ρε παιδι μου!!!

    ΚΑΙ ΤΟ ΚΥΡΙΟΤΕΡΟ ΝΑ ΥΠΑΡΞΕΙ ΑΛΛΑΓΗ ΠΟΥ ΘΕΛΕΙ ΚΛΑΣΣΙΚΟΥΣ ΚΑΙ ΜΟΝΤΕΡΝΟΥΣ ΜΟΥΣΙΚΟΥΣ ΣΕ ΑΝΤΙΠΑΛΑ ΣΤΡΑΤΟΠΕΔΑ.....ΕΣΕΙΣ ΚΑΙ ΕΜΕΙΣ,,,,ΕΜΕΙΣ ΚΑΙ ΕΣΕΙΣ,,,,ΛΕΣ ΚΑΙ ΒΡΙΣΚΟΜΑΣΤΕ ΣΕ ΠΟΛΕΜΟ.....

    ""σιγη ασυρματου""απο πλευρας κλασσικων.///τραγικο αλλα αληθινο!!!


    marilloumajore
    05.05.2012, 11:11

    Συμφωνώ με τα λεγόμενα σου.

    Απλά πέφτεις και συ στην ίδια παγίδα, να τους βάζεις όλους σε ένα καζάνι! Δεν ξεχνάνε όλοι οι κλασσικοι τη τέχνη τους μόλις παρουν πτυχιο. Αλλα έχει αποδειχτει ότι ένας κούκος δεν φέρνει την άνοιξη. Και ας μη γελίομαστε, αυτό δεν είναι καινούργιο, ουτε ελληνικό φαινόμενο. Μηπως εθελοτυφλούμε για τα συστήματα του εξωτερικού? Στη Ρωσία πχ αν ξεκινησεις μουσική στα 10 σου θεωρείσαι γέρος!Ή μήπως όλα τα ωδεία και οι ακαδημίες του εξωτερικού είναι αντίστοιχες των ονομάτων τους? Σε διαβεβαιώ πως δεν ειναι.......Πάντα η πλειονότητα θα ειναι οπισθοδρομική και θα υπάρχουν λαμπρές εξαιρέσεις. Αρα ας κάνουμε τουλάχιστον τη "δική μας, προσωπική επανάσταση". Και ναι ειναι απαράδεκτο, αλλα κοίτα το κόσμο γύρω μας! Ολο το σύστημα ειναι βλαμένο, στη μουσική κολλήσαμε?

    Είμαι υπέρ της μίας μουσικής, δεν πιστεύω ότι οι μοντέρνοι ειναι λιγότερο καλοί μουσικοί, ούτε ότι οι κλασσικοί ειναι παπαγαλάκια. Σίγουρα η κλασσική προσφέρει μερικές ευκολίες, που μπορούν να χρησιμοποιηθούν για την μοντέρνα μουσική. Θεωρώ χαζό το να διαγράφεις αιώνες εμπειρίας, ή απο την άλλη να μένεις κολλημένος σε μουσειακά εκθέματα. Όλα χρειάζονται. Απλά πιστέυω οτι η ζωή εινια πολύ μικρή για να μπορέσεις να γίνεις καλός σε όλα. Γι αυτό μοιράια μοιραζόμαστε κ επικεντρωνόμαστε σε έναν τομέα.

    Στο δια ταύτα, αν η κοπέλα μπορεί να παρει πτυχίο (δεν το ξερω, δεν την έχω ακούσει) ας το πάρει παρα τη πρίμα βίστα! Δεν είμαστε όλοι καλοί σε όλα, και δεν πειράζει κι ολας. Σιγουρα θα ειναι πιο καλη σε κάτι άλλο. Αν δεν μπορεί, δεν πειράζει στη τελική. Αυτο που μετράει ειναι να κάνει κανεις οτι καλυτερο μπορει.


    NikosVy
    05.05.2012, 19:14

    Παράθεση:

    Το μέλος marilloumajore στις 05-05-2012 στις 11:11 έγραψε...

    Απλά πέφτεις και συ στην ίδια παγίδα, να τους βάζεις όλους σε ένα καζάνι!

    (Δεν ξέρω αν αναφέρεσαι σε μένα)  Παρακολουθώ τις δημόσιες συζητήσεις για μεταρρύθμιση της μουσικής εκπαίδευσης και της νομοθεσίας περί Ωδείων και είναι λιγότερες αριθμητικά (από το 1957 μέχρι σήμερα) από όσες δημόσιες συζητήσεις διεξάγονται για βελτίωση της νομοθεσίας περί νεκροταφείων.

    Στο σημείο αυτό, ναι, τους βάζω όλους σε ένα καζάνι αυτούς που περιμένουν πρώτα να σταδιοδρομήσουν οι ίδιοι και τα ωδεία τους και αν γίνει κάποια αλλαγή, να γίνει στις επόμενες γενιές.

    Παράθεση:

    Το μέλος marilloumajore στις 05-05-2012 στις 11:11 έγραψε...

    …έχει αποδειχτει ότι ένας κούκος δεν φέρνει την άνοιξη.

    Στην Ελλάδα κανένας κούκκος δεν συζητά δημόσια για αλλαγή της νομοθεσίας του 1957 περί Ωδείων και μουσικής εκπαίδευσης. Θα έλεγα ότι στο βαθμό που γνωρίζω, ούτε και μέσα στα Ωδεία (σε κλειστές αίθουσες) δεν γίνεται τέτοια συζήτηση.

    Παράθεση:

    Το μέλος marilloumajore στις 05-05-2012 στις 11:11 έγραψε...

    Και ας μη γελίομαστε, αυτό δεν είναι καινούργιο, ουτε ελληνικό φαινόμενο. Μηπως εθελοτυφλούμε για τα συστήματα του εξωτερικού?

    Εγώ ξεκίνησα το θέμα όχι περιορίζοντάς το στην Prima Vista, αλλά σαν θέμα σεβασμού ανθρώπινων δικαιωμάτων, όχι γενικά και αόριστα, αλλά σε ρύθμιση μάλιστα που μας έχει επιβληθεί από την Ευρωπαϊκή Ένωση. Το φαινόμενο «τα ανθρώπινα δικαιώματα να μας επιβάλλονται με το ζόρι από την Ευρωπαϊκή Ένωση, μέσω κοινοτικών οδηγιών» είναι καθαρά «ελληνικό φαινόμενο». Όπως επίσης ελληνικό φαινόμενο είναι πάνω από τα ανθρώπινα δικαιώματα των μειονεκτικών συμπολιτών μας να τίθενται τα συμφέροντα όσων είναι βολεμένοι με τη νομοθεσία του 1957, η οποία απαιτεί τη σύμφωνη γνώμη των βολεμένων για να αλλάξει.

    Παράθεση:

    Το μέλος marilloumajore στις 05-05-2012 στις 11:11 έγραψε...

    Ή μήπως όλα τα ωδεία και οι ακαδημίες του εξωτερικού είναι αντίστοιχες των ονομάτων τους?

    Δεν γνωρίζω για τη Ρωσία, αλλά τουλάχιστο γνωρίζω για τις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης (εκτός από την Ελλάδα) ότι κανένας μειονεκτικός λόγω δυσλεξίας μαθητής για να προχωρήσει στις μουσικές σπουδές του χρειάζεται καλό δικηγόρο αποφασισμένο να προχωρήσει σε αίτηση ακυρώσεως στο Συμβούλιο της Επικρατείας και στη συνέχεια προσφυγή στο Δικαστήριο Ευρωπαϊκών Κοινοτήτων, για να υποχρεωθεί η χώρα του να αλλάξει τη νομοθεσία και να του εξασφαλίσει το σεβασμό των ανθρώπινων δικαιωμάτων του και σεβασμό των κοινοτικών οδηγιών που απαγορεύουν διακρίσεις σε βάρος του. Διαφορετικά δεν μπορεί να κάνει τίποτα.

    Παράθεση:

    Το μέλος marilloumajore στις 05-05-2012 στις 11:11 έγραψε...

    Σε διαβεβαιώ πως δεν ειναι.......Πάντα η πλειονότητα θα ειναι οπισθοδρομική και θα υπάρχουν λαμπρές εξαιρέσεις.

    Το κράτος πρέπει να εξασφαλίζει, αν όχι όλα τα ανθρώπινα δικαιώματα των μειονεκτούντων συμπολιτών μας, τουλάχιστο να επιβάλλει με το ζόρι, με νόμο, την απαγόρευση των διακρίσεων με βάση την αναπηρία, την οποία μας επιβάλλει, επίσης με το ζόρι, με κοινοτικές οδηγίες η Ευρωπαϊκή Επιτροπή.

    Παράθεση:

    Το μέλος marilloumajore στις 05-05-2012 στις 11:11 έγραψε...

    Αρα ας κάνουμε τουλάχιστον τη "δική μας, προσωπική επανάσταση".

    Όχι. Δεν συμφωνώ. Το κράτος πρέπει να εφαρμόσει τις κοινοτικές οδηγίες αποφυγής διακρίσεων λόγω αναπηρίας. Οι κοινοτικές οδηγίες έχουν ισχύ ανώτερη του Συντάγματος. Δεν θα αρχίσω εγώ να κάνω απεργία έξω από Ωδεία για τέτοια αυτονόητα πράγματα, αν εννοείς αυτό….

    Παράθεση:

    Το μέλος marilloumajore στις 05-05-2012 στις 11:11 έγραψε...

    Και ναι ειναι απαράδεκτο, αλλα κοίτα το κόσμο γύρω μας! Ολο το σύστημα ειναι βλαμένο, στη μουσική κολλήσαμε?

    Δεν θα πούμε «α, εφόσον υπάρχουν φοροφυγάδες και απατεώνες του Δημοσίου, δεν αναθεωρούμε την αναχρονιστική νομοθεσία του 1957 και να την αφήσουμε ακόμα μερικές δεκαετίες, ώστε οι σημερινοί βολεμένοι να μην ξεβολευτούνε».

    Παράθεση:

    Το μέλος marilloumajore στις 05-05-2012 στις 11:11 έγραψε...

    Στο δια ταύτα, αν η κοπέλα μπορεί να παρει πτυχίο (δεν το ξερω, δεν την έχω ακούσει) ας το πάρει παρα τη πρίμα βίστα! Δεν είμαστε όλοι καλοί σε όλα, και δεν πειράζει κι ολας. Σιγουρα θα ειναι πιο καλη σε κάτι άλλο. Αν δεν μπορεί, δεν πειράζει στη τελική. Αυτο που μετράει ειναι να κάνει κανεις οτι καλυτερο μπορει.

    Επαναλαμβάνω ότι «σε θέματα ανθρώπινων δικαιωμάτων, ιδιαίτερα των λίγων που μας έχει επιβληθεί ο σεβασμός τους με κοινοτικές οδηγίες της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, δεν δέχομαι ότι η τύχη μιας φιλόμουσης κοπέλας με δυσλεξία που αγωνίζεται να πάρει πτυχίο Ωδείου εδώ και 18 χρόνια θα εξαρτηθεί από την ελεύθερη βούληση των κυρίων βολεμένων με τη νομοθεσία του 1957».

    [ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : NikosVy στις 05-05-2012 23:44 ]


    melina2
    06.05.2012, 16:07

    [ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : melina2 στις 06-05-2012 21:31 ]


    NikosVy
    06.05.2012, 16:56

    Παράθεση:

    Το μέλος melina2 στις 06-05-2012 στις 16:07 έγραψε...

    [ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : melina2 στις 06-05-2012 21:31 ]

    Έτσι ενώ εγώ απάντησα στη melina2 και στο εναγώνιο ερώτημα για το πρόβλημα του παιδιού της, στη συνέχεια εκείνη διέγραψε το εναγώνιο ερώτημά της και η απάντηση που έδωσα, κατέληξε να απευθύνεται στο κενό.  Αυτό έχει γίνει αρκετές φορές μέσα στο νήμα. Ποιος δίνει οδηγίες στη γυναίκα αυτή να διαγράφει τα νήματά της, ιδιαίτερα όταν είναι η μία από τις δύο, οι οποίες παραθέτουν εναγωνίως το πρόβλημά τους και ζητούν συμβουλή.

    Μήπως είναι κάποια στρατηγική όσων τηρούν σιγή ασυρμάτου, ώστε να εξεφτελιστούν όσοι καλοπροαίρεται και πολιτισμένα εκθέτουν τις απόψεις τους, ώστε στο τέλος να διαγράψουν όλα όσα έγραψαν και να μείνει στο νήμα μόνο η δόξα της νομοθεσίας περί μουσικής εκπαίδευσης που ισχύει αναλλοίωτη από το 1957;

    Κυρία μου,

    Εγώ προσπάθησα να εξηγήσω το πόσο πίσω είμαστε στον τομέα της προστασίας των ανθρώπινων δικαιωμάτων και πόσο όσοι ιδιώτες επαγγελματίες είναι βολεμένοι σήμερα στο σύστημα ιδιωτικής διδασκαλίας της μουσικής με τη νομοθεσία του 1957, θα αδιαφορούν για την κατάσταση του παιδιού σας.

     Ναι, συστήνουν τον «Καιάδα», σε όποιον δεν περνάει ακριβώς τις μουσικές σπουδές του με τα κριτήρια που έχουν καθορίσει οι ίδιοι με το διάταγμα του 1957, και άσε τους άλλους να μην προχωρήσουν ποτέ.

     Απευθυνθείτε στο http://www.disabled.gr/forum/ που ασχολείται όχι με τους μεγάλους φτασμένους μουσικούς , με τους οποίους προσπαθείτε να συνομιλήσετε εδώ. Εκεί αγωνίζονται για την προστασία αυτών που έχουν κάποιο σωματικό ή πνευματικό μειονέκτημα και παρόλα αυτά έχουν δικαίωμα στη ζωή, έχουν δικαίωμα στη δουλειά, έχουν δικαίωμα στις καλλιτεχνικές σπουδές και στην καλλιτεχνική δημιουργία, έχουν δικαίωμα να εξεταστούν όπως ορίζουν οι κοινοτικές οδηγίες που επιτέλους επέβαλε στη χώρα μας η Ευρωπαϊκή Επιτροπή (και σε λίγο θα επιβάλλει ρυθμίσεις για τα Ωδεία ο κ. Ράιχενμπαχ που θα κάνει τους σιωπούντες αρμόδιους να βρουν τη φωνή τους και να γράφουν στα φόρουμς).

     Ό,τι και να τους γράφετε, αυτοί εδώ …

    Παράθεση:

    Γ. Μπαμπινιώτη Λεξικό της Νέας Ελληνικής Γλώσσας σελ. 46 έγραψε...

    άλλα λόγια ν’ αγαπιόμαστε (δηλ. ν’ αλλάξουμε θέμα σε περίπτωση διαφωνίας, ώστε να μην τσακωνόμαστε) για περιπτώσεις ασυνεννοησίας, όταν άλλα λέει ο ένας και άλλα λέει ο άλλος ή όταν κάποιος αποφεύγει να μιλήσει για το θέμα που συζητείται

    [ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : NikosVy στις 07-05-2012 11:33 ]


    EiriniRazou
    08.05.2012, 21:44
    Ίσως δεν είμαι η καταλληλότερη να σου απαντήσω και νομίζω κανένας δεν είναι πιο κατάλληλος από εσένα την ίδια. Θα σου πω απλώς τη γνώμη μου. Μπορεί σωστό, μπορεί λάθος. Οι δυσλεκτικοί μπορούν να κάνουν τα πάντα, όπως όλοι. Ειδικά στις τέχνες έχουν έφεση, γιατί δεν είναι 'κολλημένοι' τόσο πολύ στα βιβλία (αυτό δηλαδή που εσύ θεωρείς 'πρόβλημα'). Βγάλε την ταμπέλα που έχεις βάλει στον εαυτό σου. Αν θέλεις να δώσεις εξετάσεις και να πετύχεις, θα πετύχεις. Με τα θεωρητικά πώς τελείωσες? Θέλεις πραγματικά να το κάνεις για 'σένα? Στην περίπτωση που θέλεις να το κάνεις για άλλους, γιατί δεν είναι δυνατόν μετά από τόσα χρόνια μουσικής να μην έχεις ένα χαρτί (Θεέ μου, πόσες φορές το έχω ακούσει αυτό...), μάλλον θα γεμίσεις τον εαυτό σου με άγχος και ενοχές και δεν θα καταφέρεις να συγκεντρωθείς. Και δεν θα φταίει η δυσλεξία και η διάσπαση προσοχής.... Το λέω αυτό γιατί αναφέρεις τα 18 χρόνια. Υπάρχουν καταπληκτικοί μουσικοί (επαγγελματίες και μη) χωρίς ιδιαίτερες σπουδές και πτυχία που είναι πολύ καλύτεροι από μουσικούς με πτυχία και αριστεία. Η μουσική του καθενός μας και αυτό που κερδίζουμε παίζοντας ή ακούγοντας, είναι πολύ πιο πάνω από κάποιον που θα σε κρίνει σε εξετάσεις. Χαλάρωσε, αφέσου στη μουσική σου, εμπιστεύσου το αφτί σου, σκέψου τί θέλεις να κάνεις και γιατί και θα έρθει μόνο του. Κανείς δεν μπορεί να σου απαντήσει, γιατί ο καθένας μας έχει διαφορετική ζωή και βιώματα και η μουσική είναι κάτι πολύ προσωπικό. Δυστυχώς όλοι οι υπόλοιποι, μόνο να σε μπερδέψουμε περισσότερο μπορούμε. Την απάντηση θα την βρεις μόνη σου και θα έχει μεγαλύτερη αξία.
    NikosVy
    09.05.2012, 09:46

    Παράθεση:

    Το μέλος EiriniRazou στις 08-05-2012 στις 21:44 έγραψε...

    Οι δυσλεκτικοί μπορούν να κάνουν τα πάντα, όπως όλοι. Ειδικά στις τέχνες έχουν έφεση, γιατί δεν είναι 'κολλημένοι' τόσο πολύ στα βιβλία (αυτό δηλαδή που εσύ θεωρείς 'πρόβλημα'). ………….

    ……………….γιατί δεν είναι δυνατόν μετά από τόσα χρόνια μουσικής να μην έχεις ένα χαρτί (Θεέ μου, πόσες φορές το έχω ακούσει αυτό...)…

    Με τις διατάξεις του Ν.3699/2008 (ΦΕΚ.199 Α΄), που τροποποιεί ανάλογες παλαιότερες διατάξεις, ρυθμίζονται τα θέματα Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης των μαθητών με αναπηρία και με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ή ειδικές μαθησιακές δυσκολίες και ο τρόπος συμμετοχής τους σε Πανελλήνιες Εξετάσεις για την εισαγωγή τους στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση.

    Το ερώτημα που τίθεται συνεχώς και δεν λαμβάνεται καμία απάντηση είναι:

    α) Για ποιο λόγο δεν υπάρχει ανάλογη διάταξη (με τις αναγκαίες φυσικά προσαρμογές) στη νομοθεσία περί μουσικής εκπαίδευσης της Ελλάδας στα Ωδεία;

    β) Αν έγινε ποτέ συζήτηση, κοινωνικός διάλογος, υποβολή εισήγησης στον εκάστοτε αρμόδιο Υπουργό, από το 1957 (βασιλικό διάταγμα περί Ωδείων) μέχρι σήμερα, για την ειδική αντιμετώπιση των μαθητών που πάσχουν από δυσλεξία ή συναφείς μαθησιακές δυσκολίες.

    γ) Για ποιο λόγο ένας σπουδαστής Ωδείου ή υποψήφιος σπουδαστής Ωδείου (που δεν θα τολμήσει λόγω της αναπηρίας του να πλησιάσει το Ωδείο) δεν πρέπει να πάρει ποτέ του δίπλωμα, πιάνου, Ειδικού Αρμονίας, Αντίστιξης, Φούγκας, Σύνθεσης; Ποια θα είναι η ζημιά που θα προκληθεί στο Ελληνικό Έθνος, από το αν κάποιος μαθητής με την ανωτέρω αναπηρία, μπορέσει και συνεχίσει τις σπουδές του;

    δ) Μήπως μια συζήτηση για ενδεχόμενες ρυθμίσεις στη φοίτηση και εξετάσεις μαθητών με δυσλεξία, θα άνοιγε το «Κουτί της Πανδώρας» και θα κατέληγε σε νομοθετική μεταρρύθμιση του καθεστώτος των Ωδείων στη χώρα μας που παραμένει αναλλοίωτο από το 1957 (βασιλικό διάταγμα περί Ωδείων) και ποιοι αντιδρούν σε κάτι τέτοιο;

    [ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : NikosVy στις 09-05-2012 13:07 ]