ελληνική μουσική
    761 online   ·  210.832 μέλη

    Πρόβλημα με κατηγοριοποίηση φωνής.

    kamelot
    26.04.2012, 21:02

    [ τροποποιήθηκε από τον/την kamelot, 01-09-2014 21:24 ]


    BAGRATION
    26.04.2012, 21:17

    Εσένα ποια από τις δυο φωνές σου αρέσει?


    Πάντως ότι η κατηγορία της φωνής σου είναι καθαρά ανατομικό θέμα. Δηλαδή έχει να κάνει με το πόσο παχιές είναι οι φων. χορδές κ.α.

    Από εκεί και πέρα το πως τη χρησιμοποιείς (τι ρεπερόριο κτλ) είναι άλλου παπα ευαγγελιο. 


    kamelot
    26.04.2012, 21:28

    [ τροποποιήθηκε από τον/την kamelot, 01-09-2014 21:34 ]


    zafeirenia
    26.04.2012, 23:00

    Θεωρω οτι δεν χρειαζεται να μπερδευεσαι και να σε απασχολει τοσο το σε ποια κατηγορια ανηκεις γιατι προφανως εχεις πολλες δυνατοτητεςSmile

    Γνωμη μου ειναι να μαθεις να χρησημοποιεις την τεχνικη που χρειαζεται σε καθε ειδος σε συνεργασια με τισ δασκαλεσ σου βεβαια,ετσι ωστε να μην ¨χαλασεις¨ τισ ψηλες σου η τις χαμηλες αντιστοιχα!

    ετσι κ αλλιως δεν νομιζω ποτε να σε ρωτησει κανεις για το που κατατασεται η φωνη σου απο την στιγμη που ξερεις να τη χρησημοποιεις σωστα!


    kamelot
    26.04.2012, 23:14

    [ τροποποιήθηκε από τον/την kamelot, 01-09-2014 21:35 ]


    zafeirenia
    26.04.2012, 23:44

    απο οτι ξερω δεν ειναι ψευτικη η φωνη!!

    οσον αφορα τις δασκαλες μηπως πρεπει να το συζητησεις μαζι τους???
    ??{#emotions_dlg.confused1}εννοω μηπως σου κανει κακο να κανεις με δυο?

    δεν ξερω πραγματικα,θα ηθελα πολυ να βοηθησω αλλα μαλλον δεν μπορω{#emotions_dlg.sad}


    kamelot
    27.04.2012, 11:46

    [ τροποποιήθηκε από τον/την kamelot, 01-09-2014 21:38 ]


    freddieKrueger
    16.05.2012, 02:14

    Παράθεση:

    Το μέλος kamelot στις 26-04-2012 στις 21:02 έγραψε...

    Λοιπον, εχω το εξης προβλημα. Εχω πλεον δυο καθηγητριες φωνητικης που ειναι εντελως διαφορετικες μεταξυ τους (αν και πολυ καλες και οι δυο).... Οχι μονο στον τροπο που δουλευουν, αλλα και στην κατηγορια φωνης που με εντασσουν. Η μια ειναι αυτη που εχω εδω και 3 χρονια, η οποια στις ασκησεις με δουλευει πανω στην φυσικη φωνη (αυτη που εχω οταν μιλαω), με την οποια φωνη κινουμαι ανετα απο μι κατω απ το μεσαιο ντο μεχρι το λα κατω απο το ντο της σοπρανο. Μου λεει οτι η φωνη μου ειναι αρκετα γεματη κ ανετη στις μεσαιοχαμηλες οποτε ειμαι καθαρα μετζο. Η αλλη, που αρχισαμε προσφατα με δουλευει ακομα και στις ασκησεις πανω στην πιο "ελαφρια" φωνη που χρησιμοποιω στο κλασσικο, με την οποια ειμαι πολυ ανετα στις ψηλες, αλλα στις χαμηλες καπως "σβηνει" και μου βγαινει ν αλλαξω στην φυσικη μου φωνη για να τις χτυπησω. Αυτη μου λεει πως ειμαι καθαρα σοπρανο απλα ειναι νωρις για υποκατηγορια. Πραγματικα εχω μπερδευτει απιστευτα. Δεν ξερω ποιον να ρωτησω. Θα ηθελα αν ξερατε να μου πειτε πανω σε ποια φωνη, μαλλον πιο σωστα σε ποιον τροπο εκφορας φωνης θα επρεπε να βασιστω τοσο για να δουλεψω οσο και για να ξερω που ανηκω. Ξερω οτι η φωνη ειναι μια απλα ελπιζω να καταλαβατε τι εννοω με το φυσικη και ελαφρια φωνη. Δε ξερω καν ποιοι ειναι οι ακριβως οροι οποτε συγχωρειστε με αν εγραψα κατι λαθος... 



    Καλησπέρα...πιο πολύ συμφωνώ με την προσέγγιση της πρώτης σου δασκάλας...

    'Ενα πολύ βασικό ερώτημα είναι πάντως γιατί έχεις την ανάγκη να ξεκινήσεις μαθήματα και με μια καινούρια δασκάλα?Δεν σε κάλυπτε κάπου η πρώτη?Και που νομίζεις πως θα συμπληρώσει η δεύτερη καθηγήτρια την καλλιέργειά σου πάνω στο τραγούδι?

    Γενικά να τονίσω πως η κατηγοριοποίηση μιας φωνης έχει νόημα αν είναι αρκετά καλλιεργημένη.Και επίσης πως η εκπαίδευσή της θα πρέπει να γίνεται με πολύ προσοχή και φειδώ όταν προσεγγίζονται τα ακραία χαμηλά η υψηλά όριά της.


    kamelot
    16.05.2012, 18:47

    [ τροποποιήθηκε από τον/την kamelot, 01-09-2014 21:39 ]


    freddieKrueger
    22.05.2012, 11:37

    Καλημέρα!Κατάλαβα τις θες να πεις φίλη μου...πως η πρώτη σου καθηγήτρια σε έφτασε μέχρι ενός σημείου πέρα απ το οποίο κατάλαβες πως δεν είχε να σου προσφέρει κάτι άλλο.Κανένα καινούριο τιπ,καμμία επιπλέον βελτίωση της φωνης.Το ξέρω αυτό το σημείο το έχω ''πιάσει'' κι εγώ με τον πρώτο καθηγητή φωνητικής μου.Κράτησα βεβαίως ότι χρήσιμο μου έδωσε και το εφάρμοσα και εφαρμόζω σχεδόν  καθημερινά στην καλλιέργεια της φωνής μου.

    Μετά,πήγα σε μια άλλη καθηγήτρια με συγκεκριμμένο μάλιστα πρόβλημα προς επίλυση(είχα δυσκολία στην ανάσα κι έντονο πόνο κατά την αναπνοή στο σημείο κάτω απ το διάφραγμα).Με βοήθησε να παίρνω κατάλληλες στάσεις στο σώμα ώστε να αποφορτιστεί αυτή η πίεση και να κατανεμηθεί στα σωστά σημεία ώστε να μην υποφέρω κατά το τραγούδι κι έπειτα.


    Τεσπα,η ουσία είναι πως από κάθε καθηγητή θα παίρνεις τα χρήσιμά του στοιχεία και θα παοβάλλεις τα άχρηστα.Ενα απο αυτα που εχω αποβαλλει και είναι δυστυχώς κοινό σημείο όλων των καθηγητών που έχω γνωρίσει ως τώρα,είναι η άνοδος της φωνής σε τονικά ύψη η εντάσεις που η εκφορά του ήχου δνε είναι πάρα πολύ άνετη.Ενώ άνετα θα μπορούσαν με τις ίδιες τεχνικές να καλλιεργήσουν και να αυξησουν την έκταση της ΕΝΤΕΛΩΣ ΑΝΕΤΗΣ ΕΚΤΑΣΗΣ ΤΗΣ ΦΩΝΗΣ μέχρι εκείνη να επεκταθεί σιγά σιγά και να καταλάβει την πλήρη έκταση,καλλιεργούν τηνέκταση είτε τη ΣΥΝΟΛΙΚΗ (δλδ από το πιο χαμηλό όριο,μέχρι εκεί που ξεφωνίζεις στα ψηλά)είτε της απλά ΕΥΚΟΛΗΣ ΕΚΦΟΡΑΣ ΗΧΟΥ,στην οποία όμως περιοχή ήδη τα ''λάθη'' του τραγουδίσματος εμφανίζονται.Απλά είναι τόσο ΑΝΕΠΑΙΣΘΗΤΑ(ποιότητα ήχου άριστη,κόπος για να τραγουδι σχεδον ανυπαρκτος)που δεν εντοπίζονται.όμως δυστυχώς καλλιεργούνται και ανανπαράγονται.

    Όπως πολύ σωστά γράφεις ''ένας κύκλος έκλεισε,κάποιος καινούριος ανοίγει'' κι εγώ σου εύχομαι ο κύκλος της συνεχούς προόδου σου και της αγάπης σου για το τραγούδι να μην κλείσει ποτε.


    kamelot
    22.05.2012, 20:53

    [ τροποποιήθηκε από τον/την kamelot, 01-09-2014 21:40 ]


    BeatriceF
    24.05.2012, 18:46
    Με συγχωρειται που επεμβαινω.... Αλλα θα ηθελα να κανω μια ερωτηση. Πως επιλεγουμε καθηγητη φωνητικης? Πας στο ωδειο και οποιον σου πλασαρουν με αυτον θα κανεις? ευχαριστω
    kamelot
    24.05.2012, 21:24

    [ τροποποιήθηκε από τον/την kamelot, 01-09-2014 21:41 ]


    GiorgosPapas
    11.11.2012, 14:43

    Παράθεση:

    Το μέλος BeatriceF στις 24-05-2012 στις 18:46 έγραψε...

    Με συγχωρειται που επεμβαινω.... Αλλα θα ηθελα να κανω μια ερωτηση. Πως επιλεγουμε καθηγητη φωνητικης? Πας στο ωδειο και οποιον σου πλασαρουν με αυτον θα κανεις? ευχαριστω

    Αν έχεις τα χρήματα πηγαίνεις σε ένα καλόφημο ωδείο! Ύστερα ζητάς να δεις το καθηγητή αν γίνεται την ώρα που διδάσκει και να ακούσεις αν το αποτέλεσμα των μαθητών του σε ικανοποιεί. Καλό θα ήταν να δεις αυτούς που θεωρούνται προχωρημένοι. Αν έχεις και κάποιο γνωστό που γνωρίζει απο φωνητική μπορείς να τον ρωτήσεις. Έπειτα αν ξεκινήσεις μέσα σε ένα χρόνο θα έχεις διαπιστώσεις αν είναι καλός δάσκαλος απο τη δική σου βελτιώση (με τη προυποθεση οτι προσπαθείς).


    GiorgosPapas
    11.11.2012, 14:50

    Παράθεση:

    Το μέλος kamelot στις 26-04-2012 στις 23:14 έγραψε...

    Ευχαριστω για τις απαντησεις παιδια! Το ξερω οτι ειναι τυπικο το θεμα και δεν εχει τοση σημασια απλα ωρες ωρες αναρωτιεμαι μηπως καποια απ τις δυο κανει ειναι λαθος και μηπως πρεπει να συνεχισω μονο με την αλλη... Ηξερα οτι θα ειναι λιγο περιεργο με δυο αλλα δεν περιμενα τοσο! Ασχετη ερωτηση, τελικα η φωνη του κλασσικου ειναι ψευτικη, φαλτσετο η κανονικη??? Με μπερδευουν πολυ οι οροι! Αλλοι λενε στο κλασσικο χρησιμοποεις ψευτικη ενω αλλη οτι δεν ειναι ψευτικη αυτη η φωνη...



    Από ό,τι γνωρίζω μπορεί στο κλασικό οι μαθήτριες (μονο οι γυναικες) να ξεκινούν με αυτο που λέγεται γυναικείο φαλσέτο ( αέρια θαμπη φωνή) όταν όμως γυμναστεί κατάλληλα ο λαιμός η "ψεύτικη φωνή" εννώνεται με τη φωνή της ομιλίας ομαλά και χάνει τη θαμπάδα της γιατί πλέον στηρίζεται και στη κανονική. Έτσι γίνετα πιο δυνατή διαπεράστικη και αποκτά περισσότερο όγκο. Σκέψου το ανδρικό φαλσέτο. Η ανδρική φωνή έχει φαλσέτο μετά απο το ντο4 αλλά αν καλλιεργηθεί σωστά φτάνει μέχρι σολ4-ντο4 (αναλογα τη κατηγορια) χωρίς να καταλαβαίνεις ηχοχρωματική διαφορά. Αυτό γίνεται με λεπτές κινήσεις των ρινοφαρυγγικών περιοχών και παίρνει χρόνο και υπομονή. Ο μόνος που μπορεί να σε καθοδηγήσει είναι η δασκάλα σου! Καλό είναι να τη ρωτάς οποιαδήποτε απορία!

    [ τροποποιήθηκε από τον/την GiorgosPapas, 11-11-2012 14:53 ]


    kamelot
    11.11.2012, 15:03

    [ τροποποιήθηκε από τον/την kamelot, 01-09-2014 21:42 ]


    GiorgosPapas
    11.11.2012, 16:09

    νομίζω πως ούτως η άλλος απο φα4 και κάτω θα χρησιμοποιούσες καθαρά chest voice είτε στο κλασικό είτε στο μοντέρνο. Τα κλασικά κομμάτια ειναι γραμμένα ουτως η άλλος στη περιοχή φα4-φα5 για το μεγαλύτερο μερος του τραγουδιού. Στο κλασικό επίσης στην αρχή όλες οι φωνές αντιμετωπίζονται ως λυρικές. Αφ ενός γιατί είναι νέες και δεν θα πάρουν το σωστό τους χρώμα παρα μετά τα 30, αφ ετέρου γιατί έτσι θα αποκτήσουν ελαστικότητα. Ο Καθηγητής αντιλαμβάνεται συνήθως αν η φωνή έχει τάση για spinto (λυρικοδραματική) η για καθαρά δραματική. Οι λυρικές σοπράνο με ελαφριές φωνές αναλαμβάνουν και ρεπερτόριο κολορατούρας κάποιες φορές όσο είναι νεες

    [ τροποποιήθηκε από τον/την GiorgosPapas, 11-11-2012 16:10 ]

    [ τροποποιήθηκε από τον/την GiorgosPapas, 11-11-2012 16:13 ]


    kamelot
    11.11.2012, 20:35

    [ τροποποιήθηκε από τον/την kamelot, 01-09-2014 21:50 ]


    GiorgosPapas
    11.11.2012, 20:57

    Δε μπορώ να καταλάβω ακριβώς τι εννοέις να κατεβαίνεις μέχρι ντο με head voice γτ η αντρική ειναι ως επι το πλέιστον chest. Μέτζο και κολορατούρα είναι δυο άκρα αντίθετα. Η μέτζο έχει πιο ανεπτυγμένη στηθική φωνή και μπορεί να ακουστεί πολύ καλύτερα πάνω απο την ορχήστρα στις χαμηλές απο μία σοπράνο και δη κολορατούρα. Αν η φωνή σου πάει πάνω απο κοντρα ντο τότε πιθανότατα είσαι κολορατούρα. Άκου Marilyn Horne και Lucia Popp για να δείς πόσο μεγάλη ειναι η διαφορά απο μετζο σε κολορατουρα

    [ τροποποιήθηκε από τον/την GiorgosPapas, 11-11-2012 20:58 ]


    kamelot
    11.11.2012, 21:15

    [ τροποποιήθηκε από τον/την kamelot, 01-09-2014 21:40 ]