δεν υπαρχει κριτηριο να γραψεις μια μελωδια....
δε σε καταλαβαινω καθολου..
ακους μια μελωδια στο κεφαλι σου...καθεσαι και την βγαζεις στο οργανο σου....τωρα το αν θα ειναι ματζορε η μινορε αυτο απο την μελωδια εξαρταται...
και η τονικοτητα εξαρταται απο την μελωδια ομως αυτο μπορει να αλλαξει για διαφορους λογους που αφορουν κυριως την μετεπειτα εξελιξη της συνθεσης....σε αυτο δηλαδη μπορουν να παιξουν τον ρολο τους διαφορα πραγματα...
ξεκινας λαθος....δεν διαλεγεις κλιμακα και λες "ωραια...τωρα θα γραψω μια μελωδια"...thats not the way it goes
η μελωδια ερχεται απο μονη της και εκεινη αποφασιζει σε τι κλιμακα θα την αποτυπωσεις σε νοτες!!σε αυτο που εσυ αποφασιζεις ειναι η αναπτυξη της αρχικης μελωδιας...
η αρχικη μελωδια ομως δεν ερχεται με την σωστη η λανθασμενη επιλογη μιας κλιμακας....κατσε και παιξε η μελετα μια κλιμακα ολη μερα...αν ειναι να "ακουσεις μια μελωδια"δεν θα την ακουσεις επειδη εκανες καλη επιλογη...θα την ακουσεις επειδη "ετσι"...επειδη σου ηρθε στο μυαλο...ειναι θεμα στιγμιαιας εμπνευσης....εμενα οι καλυτερες μελωδιες μου ερχονται οπως οδηγαω....μεχρι να φτασω σπιτι και επειδη απαιτειται να εισαι συγκεντρωμενος οταν οδηγας τις εχω ξεχασει!