ελληνική μουσική
    472 online   ·  210.845 μέλη

    Μουσικά σχολεία και μαθήματα εκτός μουσικής;

    kimnef
    07.10.2012, 20:59

    Θα ήθελα να ρωτήσω αν στα μουσικά σχολεία τα υπόλοιπα μη μουσικά μαθήματα αν γίνονται σωστά.

    Σας ευχαριστώ 

    [ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : jorge στις 07-10-2012 22:15 ]


    nasiaser
    17.10.2012, 10:25

    Ελπίζω να μην επισύρω την μηνιν των υπέρμαχων των μουσικών σχολείων, αλλά η γενικότερη άποψη που έχω σχηματίσει, συζητώντας με γνωστούς τα παιδιά των οποίων παρακολουθούν μουσικά σχολεία, αν το παιδί είναι ουσιαστικά απλά ένα παιδί που του αρέσει η μουσική, καλύτερα να ΜΗΝ πάει σε μουσικό σχολείο. Γιατί το λέω αυτό:Πρώτα πρώτα στα μουσικά σχολεία, οι ώρες διδασκαλίας είναι πολλές, πράγμα που συνεπάγεται κούραση και λιγότερο χρόνο για διάβασμα και ξεκούραση του παιδιού. Γιος γνωστής μου που πήγαινε στο μουσικό σχολείο Παλλήνης, ξυπνούσε 6 το πρωί, και γύριζε 4 το μεσημέρι. Έπειτα, διδάσκονται ταυτόχρονα το ελάχιστο 2 με τρία όργανα (πιάνο και ταμπουράς υποχρεωτικά, συν ένα επιλογής). Εδώ δεν στρώνονται, ακόμη κι εκείνα που το ζητούν να κάνουν όργανο, να μάθουν όπως πρέπει το ένα, είναι ποτέ δυνατό να επιτύχουν ένα υποφερτό επίπεδο σε 2 ή τρία; Προσωπικά αμφιβάλλω. Επιπλέον, κι αν κάνω λάθος να με συγχωρήσετε οι γνώστες, αλλά έχω την εντύπωση ότι οι σπουδές στο μουσικό σχολείο δεν θεωρούνται κατοχυρωμένες, δεν είναι ας πούμε όπως όταν πάς σε ωδείο και έχεις χαρτί ότι παρακολουθείς την τάδε τάξη. Οι γνώσεις κάποιου που έχει τελείωσει μουσικό σχολείο δεν είναι αναγνωρισμένες και ισοδύναμες με κάτι άλλο. Αν λανθάνω, ζητώ συγνώμη. Τέλος, είναι λογικό κι αναμενόμενο, ότι τα παιδιά αυτά,παραμελούν τα υπόλοιπα μαθήματα, ενώ -από άποψη που έχω σχηματίσει από καθηγητές μη μουσικούς που διδασκουν σε μουσικό σχολείο, το επίπεδο των υπολοίπων μαθημάτων ουδεμία σχέση έχει με το κλασσικό σχολείο.Πιθανότατα αυτό να μην ισχύει ως γενικός κανονας , και δεν πρέπει. Αλλά αν γίνονταν όλα όπως πρέπει... Τέλος, έχω την εντύπωση ότι οι απόφοιτοι μουσικών σχολείων δεν τυγχανουν ευνοϊκότερης βαθμολογικής αντιμετώπισης για να μπουν στα μουσικά πανεπιστήμια, τουναντίον καλούνται να ανταγωνιστούν μαθητές που έχουν προετοιμαστεί για τα υπόλοιπα μαθήματα σε ένα πιο ανταγωνιστικό περιβάλλον.

    Σε τελική ανάλυση, δεν ξέρω σε ποια κατηγορία παιδιών απευθύνεται το μουσικό σχολείο. Σε κάποια παιδιά που είναι εξαιρετικά ταλέντα; Και τι προσφέρει σ' αυτά, που δεν το προσφέρει ένα καλό ωδείο; Τη δωρεάν μουσική παιδεία; Με τι ποσό όμως αποτιμάται ο χρόνος που τους στερεί το πρόγραμμά μαθημάτων; Και γιατί είμαστε σιγουροι ότι η μουσική παιδεία που προσφέρουν είναι αυτή που πρέπει να είναι;

    Ίσως βγήκα off topic, ωστόσο νομίζω ότι η επιλογή του μουσικού σχολείου έναντι του κλασσικού είναι παρακινδυνευμένη.

    [ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : nasiaser στις 17-10-2012 10:47 ]


    KOUfOS84
    17.10.2012, 15:37

    kimnef Θα συμφωνήσω με την απάντηση του Mousikodifis ... όσο για την τοποθέτηση του nasiaser  απαιτεί πολύ ανάλυση .....δέν είναι τα πράγματα πάντα έτσι!!! Το μόνο που έχω να πώ ότι δεν είναι  παρακινδυνευμένη πάντως η επιλογή ενός μουσικού σχολείου...παρακινδυνευμένο έιναι όλο το άλλο σύστημα γύρω απο αυτό....!!!


    rios
    23.10.2012, 13:57

    Θα ήθελα να ρωτήσω τι εννοείς σωστά ,τι σημαίνει σωστά για σένα τι επιθυμείς ακριβώς να μάθεις.

    Επίσης θα ήταν καλύτερο(κατα την ταπεινή μου γνώμη) να κρίνουν τα σχολεία οι ίδιοι άνθρωποι που πήγαν σε αυτά παρά απο εξωτερικές γνώμες να παίζουμε το χαλασμένο τηλέφωνο.Δεν λέω πως δεν έχουμε γνώμη και δεν μπορούμε να μιλάμε(για να μην παρεξηγηθώ),απλά θα ήταν καλύτερο να απαντήσουν για το αν εκεί γίνεται δουλειά άνθρωποι που τα ζούν καθημερινά-άμεσα.Άλλωστε το πλήθως των μαθητών που βρίσκονται εκεί δείχνει τα αποτελέσματα.Γιατί λοιπόν εαν δεν γίνεται δουλειά σε αυτά τα σχολεία για ποιό λόγο βρίσκονται εκεί οι μαθητές.Επίσης πολλά από αυτά τα σχολεία βρίσκονται στις πιό υψηλές θέσεις από τα οποία οι υποψήφιοι εισάγωνται σε σχολές διαμάντια απο τους πρώτους.

    Η μουσική είναι αναπόσπαστο κομμάτι της καθημερινότητάς μας.Υπάρχουν ολόκληρες μελέτες για το πως επιδρά η μουσική πάνω στην ψυχολογία και στην υγεία μας.Θα έπρεπε να είναι δεδομένα τα σχολεία και όχι κατακριτέα.Δεν υπάρχουν κατηγορίες ανώτερων στρωμάτων ή ανώτερης ευφυιας  που απευθύνεται το σχολείο, απλά σε δικαιώματα τα οποία δεν έχουν αφαιρεθέι μέσα στην πάραδο των χρόνων και των ημερών,το να έχουμε δηλαδή μουσική στην ζωή μας , να την γνωρίζουμε μέσα απο την πράξη της και την θεωρία της σε συνδυασμό με την καθημερινή γνώση που παρέχει το σχολείο στον μαθητή.

    Τα 3 ''υποχρεωτικά μαθήματα'' έχουν εξήγηση πολύ απλή .(Δεν είναι όμως υποχρεωτικά διότι ο μαθητής ενημερώνεται για το πρόγραμμα και συναινεί για να εισαχθεί στο σχολείο κατόπιν εξετάσεων,άρα τα μαθήματα δεν είναι πλέον υποχρεωτικά ,εφ όσων γονείς και μαθητές συμφωνούν).

    Το όργανο επιλογής του υπάρχει γιατί πολύ απλά το επιλέγει ο μαθητής.

    Το πιάνο ως υποχρεωτικό διδάσκεται για να υπάρχει μια συνοχή στο πρακτικό μέρος των θεωρητικών που διδάσκονται οι μαθητές.(πολύ απλά εφαρμόζουν την θεωρητική τους γνώση που παίρνουν σε ένα όργανο,ποσο ασχήμο να είναι κατι τέτοιο)

    Ο ταμπουράς απο την άλλη γίνεται για τον ίδιο ακριβώς λόγο αλλα σε σχέση με την βυζαντινή-παραδοσιακή θεωρία που καλείται να καλύψει ο μαθητής.Ο ταμπουράς σαν όργανο έρχεται με βαριά ιστορία τουλάχιστον 2000 και πλέον χρόνων πχ.''Τὸ μονόχορδο το  οποίο χρησιμοποιήθηκε γιὰ τὸν καθορισμὸ τῶν μαθηματικῶν σχέσεων τῶν μουσικῶν ἤχων. Ὀνομάζονταν  «Πυθαγόρειος κανών»'' έτσι ονομάστηκε το μονόχορδο του Πυθαγόρα, το οποίο έχει αφήσει πάρα πολλά στοιχεία χωρίς να έχουν αλλάξει στον ταμπουρά.Όλη η θεωρία του οργάνου περνά μέσα στα χέρια μας σε δυνδυασμό με την πλούσια παράδοσή μας μέχρι και σήμερα.

    Αυτά τα λίγα για τα  ''έξτρα'' μουσικά μαθήματα τα οποία βαραίνουν όπως λέτε το ωράριου του εκάστοτε μαθητή.

    Οι ώρες των μαθημάτων γενικής παιδείας είναι ακριβώς ίδιες όπως σε ένα σχολείο που δεν είναι μουσικό.Απλά το πρόγραμμα καθε μέρα έχει κάποιες παραπάνω ώρες ωστε να καλύπτει την μουσική παιδεία.

    Η ύλη είναι ακριβώς ίδια και το ίδιο οι καθηγητές που την διδάσκουν Δεν είναι β'διαλογής.Είναι ακριβώς όπως στο γενικής παιδείας.Υπάρχουν μεγάλοι ερευνητές στην αφάνεια μέσα στα σχολεία αυτά και πάνω στο αντικείμενό τους όπως είναι σε όλα τα σχολεία.Εάν το παιδί ξύπναγε 6 όπως αναφέρεται και γυρνούσε 4 στο σπίτι δεν θα υπήρχε πρόβλημα εάν δεν είχε να κάνει κάτι άλλο μετά.Θα είχε γεμίσει το χρόνο του με γνώσεις.Όλες οι άλλες επιβαρύνσεις είναι εξωσχολικές δραστηριότητες και το παιδί θα είχε πλέον ελεύθερο χρόνο.Δεν ευθύνονται λοιπόν τα μουσικά σχολεία που το σύστημα στην παιδεία κάπου χωλαίνει και χρειάζονται έξτρα χρόνος και σωματική κόπωση ώστε να γίνουν περισσότερο ανταγωνιστικοί οι μαθητές για να επιτύχουν στις σχολές τους.Ίσα ίσα παρέχει στα παιδιά στιγμές τις οποίες ίσως να μην είχαν σκεφτεί στην ζωή τους πριν μπουν στο σχολείο.Ακόμα και η αποχώρηση των μαθητών απο το σχολείο ,δηλώνει πως έχουν ήδη αναπτύξει την κριτική τους ικανότητα και έχουν κατασταλάξει για το μέλλον τους και τις αποφάσεις τους. Σας αναφέρω ξανά πως το συγκεκριμένο σχολείο που είπατε έιναι στην κατάταξη απο τα καλύτερα σχολεία σε επιτυχίες σε Μη μουσικές σχολές και δεν είναι το μόνο με επιτυχίες . Το οτι τα παιδιά παραμελούν πάλι τα μαθήματα δεν αληθεύει διότι απλά όσα παιδιά στραφούν σε Μη μουσικές σχολές έχουν επιτυχία(όπως έχω προαναφέρει).Όσα παιδιά έχουν αποφασίσει πως θα εισαχθούν σε μουσικές σχολές πάλι, χρειάζονται τα μαθήματα γενικής παιδείας και τις πανελλαδικές εξετασεις ώστε να είναι υποψήφιοι για τις σχολές επιθυμίας τους. Δίνουν κανονικά τα μαθήματα των κατευθύνσεων και επιπλέον 2 μαθήματα μουσικά.Η απόδοση των μαθητών δεν είναι πάντα ευθύνη του κλίματος του σχολείου.Τα σχολεία αυτά έχουν μια διέξοδο παραπάνω στην καθημερινότητα των μαθητών.

    Οι γνώσεις που κάνει κάποιος είναι αναγνωρισμένες μέχρι το επίπεδο που έχει κάνει, Δεν του παρέχει κάποιου είδους πτυχίο το σχολείο( αν και παλαιότερα έχει συμβεί κάτι ανάλογο) ,όμως μπορεί να παρέχει τα απαραίτητα δικαιολογητικά ωστε να τα προσκομίσει ο μαθητής στο με σκοπό να καταταχθεί στο κατάλληλο μουσικό επίπεδο μέσα απο τις εξετάσεις και την προετοιμασία που θα έχει κάνει.

    Οντως το πρόγραμμα είναι βαρύ ,όντως τα παιδιά αργούν να γυρίσουν στο σχολείο, όντως ίσως υπάρχουν και ελαττώματα, σε κάποια σχολεία αλλα απο την άλλη γιατι να προσπαθούμε να αποτρέψουμε την ύπαρξή τους με το να αποκόψουμε υποψηφίους παρά να προσπαθούμε να τα διασώσουμε.

    Οντως πολύ σωστά ειπώθηκε οτι το ΟΛΟ σύστημα χωλαίνει και όχι μόνο των μουσικών σχολείων ,τα οποία σε ολόκληρο τον κόσμο είναι θεσμός.


    -----------------

    https://www.youtube.com/user/Lyckouras

    [ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : rios στις 23-10-2012 14:05 ]


    KOUfOS84
    23.10.2012, 17:06

    Μπράβο rios πολύ καλή η τοποθετηση σου!!! Απλά αναρρωτιέμαι πως θα μπορέσουν τα μουσικά να είναι δεδομένα ; όταν για τους αρμόδιους φορείς είναι η τελευταία προτεραιότητα...μην ξεχνάμε άλλωστε την  δήλωση του Υπουργού Παιδείας πρόσφατα..." Σήμερα το πρωί, μαθητές, καθηγητές και γονείς του καλλιτεχνικού και μουσικού δημόσιου σχολείου επισκέφθηκαν το υπουργείο Παιδείας μας για να ζητήσουν να μην καταργηθούν τα μέσα μεταφοράς τους στα σχολεία (τα πούλμαν που τους μεταφέρουν είναι δύο χρόνια απλήρωτα). Απάντηση του Υπουργού: “ΕΙΣΤΕ Η ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΜΑΣ ΠΡΟΤΕΡΑΙΟΤΗΤΑ”. Και πρόσθεσε : “Τι το θέλετε το Μουσικό σχολείο; Πηγαίνετε σε ένα Ωδείο στη γειτονιά σας”. " 

    το άρθρο με την σχετική είδηση:

    http://www.zougla.gr/lifestyle/article/eleni-rantou-i-apantisi-tis-ston-ipourgo-pedias#


    Οπότε ;;;;;;




    nasiaser
    23.10.2012, 18:43

    Όπως προείπα πρόκειται για τη δική μου, προσωπική άποψη, την οποία έχω σχηματίσει μιλώντας με γονείς τα παιδιά των οποίων παρακολουθούν μουσικά σχολεία, όπως επίσης και εκπαιδευτικών που έχουν εργαστεί σε αυτά, κι ακόμα διευθυντών δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης στων οποίων την ευθύνη βρίσκονται. Είναι η καθαρά δική μου άποψη, το τονίζω, βασισμένη όχι σε αερολογίες αλλά σε σοβαρές κριτικές από ανθρώπους που το έζησαν και το ζουν από διάφορες πλευρές.

    Δεν έχω αντίρρηση ότι το εκπαιδευτικό πρόγραμμα έχει καταρτιστεί με συγκεκριμένους σκοπούς και κανένα μάθημα δεν είναι προφανώς άσχετο ή περιττό, στα πλαίσια του μουσικού σχολείου και της ιδεας που αυτό εξυπηρετεί.

    Όλα καλά ως εδώ.

    Εγώ, εκείνο στο οποίο θέλω να μείνω είναι ότι συχνά τα παιδιά παρασύρονται από την-συγχωρεστε μου την γενικότητα- ρομαντική ιδέα του μουσικού σχολείου, και τελικά δεν κερδίζουν και τόσα περισσότερα σε σχέση με το κανονικό σχολείο, αντίθετα, κουράζονται πολύ περισσότερο, δεν εμβαθύνουν σε κάτι αρκετά, και τελικά το αποτέλεσμα είναι απογοητευτικό. Ίσως ένας λόγος είναι ότι  αρκετά μουσικά σχολεία -ενδεχομένως περισσότερο τα τελευταία χρόνια- προκειμένου να εξασφαλίσουν ότι δε θα κλείσουν, έχουν βάλει πολύ νερό στο κρασί τους σε ότι αφορά την επιλογή μαθητών.

    Σε κάθε περίπτωση και με όλο το σεβασμό στους προλαλήσαντες, κι επαναλαμβάνοντας για πολλοστή φορά ότι είναι η προσωπική μου άποψη για το θέμα, δεν θα πήγαινα ΠΟΤΕ τα δικά μου παιδιά σε μουσικό σχολείο. Αν θα έπρεπε κι αν θα μπορούσα να διαλέξω, θα τα πήγαινα σε ένα σχολείο που θα τους μάθαινε πέντε πράγματα σωστά, κι όχι αυτό το αχαρακτήριστο και αναλατο πασάλειμμα, που βλέπω να γίνεται σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης στο όνομα της γενικής κι ολιστικής θεώρησης της παιδείας.

    [ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : nasiaser στις 23-10-2012 18:53 ]

    [ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : nasiaser στις 23-10-2012 18:54 ]