Γειά σας!
Είμαι μαθήτρια πιάνου για αρκετά χρόνια και ενώ έχω πάρει Πτυχίο, δυσκολεύομαι να μάθω απ'έξω τα κομμάτια για το Δίπλωμα. Τα έχω φτάσει σε ένα αρκετά καλό επίπεδο, αλλά γνωρίζω ότι αυτό δεν αρκεί και ότι σύμφωνα με τον κανονισμό, πρέπει να τα παίξω όλα από μνήμης. Απ'την άλλη, μου έχει τύχει να παρακολουθήσω Διπλώματα κατά τη διάρκεια των οποίων ο υποψήφιος μαθητής χάνεται και δυο και τρεις και τέσσερις φορές ή του βάζουν το βιβλίο μπροστά του εξαρχής (π.χ. στο κοντσέρτο, που είναι μεγάλο έργο) και παρ' όλα αυτά παίρνει άριστα...
Προβληματίζομαι πολύ για τα σταματήματα και τα κενά μνήμης που μου παρουσιάζονται σχεδόν σε κάθε έργο που παίζω απ'έξω και αναρωτιέμαι αν θα μπορέσω καν να πάρω Δίπλωμα εξαιτίας αυτού του προβλήματος. Μήπως γνωρίζετε τί γίνεται σε αυτή την περίπτωση, όταν ο μαθητής αδυνατεί να παίξει από μνήμης και παθαίνει πολλά "ατυχήματα"; Δεν μπορεί να γίνει καμία εξαίρεση για την "εκτέλεση από μνήμης", έστω σε κάποια έργα; Ποιά είναι η δική σας εμπειρία ως υποψήφιοι διπλωματούχοι, εξεταστές σε επιτροπή ή ακόμη και ακροατές;
Γεια!
Κανονικά η πιο σωστή μελέτη που πρέπει να κάνεις όσον αφορά το θέμα της μνήμης είναι να μαθαίνεις το κομμάτι απέξω -νότες σολφέζ. Μαθαίνεις απέξω τη γραμμή που παίζει το δεξί (να τη λες σαν ποίημα!) στην ταχύτητα που πρέπει να παιχτεί, απέξω ξεχωριστά τη γραμμή του αριστερού - κυρίως τη βασική μελωδία. Επίσης, όπου υπάρχει πολυφωνία, μαθαίνεις κάθε μελωδική γραμμή απέξω ξεχωριστά ή πειραματίζεσαι - παίζεις τη μία και ταυτόχρονα τραγουδάς την άλλη. Επίσης, είναι καλό να έχεις μια αρμονική είκόνα του κομματιού, π.χ. να ξέρεις κάποιες σημαντικές συγχορδίες του. Απαιτεί πολύ χρόνο όλο αυτό, αλλά αν αρχίσεις και το προσπαθείς θα δεις πως θα καλύπτεις κενά και θα ελαχιστοποιείς τις πιθανότητες να ξεχάσεις. Επίσης, υπάρχουν άτομα τα οποία έχουν οπτική - φωτογραφική μνήμη και έχουν την ώρα που παίζουν μπροστά τους την εικόνα της παρτιτούρας. Τέλος, αυτό που είναι πολύ σημαντικό είναι να βάζεις στηρίγματα σε κάθε σελίδα της παρτιτούρας, σημεία δηλ. από τα οποία θα μάθεις να ξεκινάς αν κάποια στιγμή χαθείς. Δεν ξερω αν μπορείς να παίξεις από μέσα κάποια κομμάτια, αλλά σίγουρα η βαθμολογία θα είναι χαμηλότερη..... γι'αυτό αν έχεις χρόνο διέθεσε να πειραματιστείς σε αυτά που σου είπα! Ελπίζω να βοήθησα λιγάκι....... καλό διάβασμα και καλή επιτυχία!
Ναι, συμβαίνει αυτό με τα ωδεία.... οπότε φρόντισε να μάθεις τί ισχύει στο δικό σου...!
Αλλά από μέσα και άριστα λίγο δύσκολο μου φαίνεται...!
Αν δίνεις Ιούνιο έχεις χρόνο να μελετήσεις έτσι ή τουλάχιστον στα σημεία που μπερδεύεσαι.... κι εγώ πέρυσι άρχισα να πειραματίζομαι με αυτό, στην αρχή μου φαινόταν πολύ δύσκολο, αλλά σου ανεβάζει την αυτοπεποίθηση. Ε... και στηρίγματα βάλε οπωσδήποτε.... προλαβαίνεις!!!
Έχω πτυχίο από το Εθνικό Ωδείο, έχω δώσει για δεξιοτεχνία και τώρα θα ετοιμάσω το δίπλωμα. Ξεκινάω κι εγώ δηλ. το διάβασμα! Απλά είχα κι εγώ πρόβλημα με αυτό το θέμα, η αλήθεια στις εξετάσεις δε χανόμουν, αλλά χανόμουν στις πρόβες που έκανα και δε μου άρεσε αυτό... ώσπου μου είπαν αυτά που σου είπα και το ελέγχω κάπως έτσι!
Ψαχνόμουν κι εγώ λιγάκι αυτό το διάστημα για κάτι καλύτερο, γιατί πάντα υπάρχει κάτι καλύτερο που μπορείς να βρεις όσον αφορά το πιάνο, κάτι βρήκα και ξεκινάω πάλι! Οπότε εγώ μόνο για το Εθνικό ξέρω να σου πω, πως αν παίξεις από μέσα ξεκινάς από λίαν καλώς βαθμολογικά..
Α, επίσης βοηθούν πολύ και οι πρόβες σε κόσμο, δηλ. πριν δώσω εξετάσεις κάνω τρεις πρόβες - συναυλίες σε κοινό. Στην πρώτη έχω σταματήματα, στη δεύτερη λιγότερα, στην τρίτη καλύτερα κι έτσι ελέγχω το άγχος στις εξετάσεις (υπόψιν ότι είμαι πολύ αγχώδης όσον αφορά αυτό το θέμα!)
Καλημέρα dominore!
Αναρωτιέσαι για «Ωδεία» που άκουσες (αλήθεια ήσουν μπροστά;) με «ελαστικές» επιτροπές, γιατί; Μη μπαίνεις σε ερωτήματα και διαδικασίες που υποβαθμίζουν τον κόπο που κάνεις και αποπροσανατολίζουν τη σκέψη σου!
Είναι σαν να λες «άκουσα ότι στο πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης επιτρέπουν την αντιγραφή, άραγε μήπως και εγώ δικαιούμαι στο δικό μου να κάνω σκονάκι…;;;»
Κάνεις κάτι υπέροχο, σπουδάζεις μουσική, γιατί δεν το απολαμβάνεις; Το πρόγραμμα σου προφανώς (αυτή τη στιγμή) δεν πιστεύεις ότι είναι ακόμα σε σολιστικό επίπεδο, ε, και; Θα το φτάσεις και θα είσαι περήφανη γι’ αυτό!
Και όταν θα το καταφέρεις, θα αποκτήσεις ένα Δίπλωμα Σολίστ Πιάνου που θα σε κάνει περήφανη όχι μόνο για τον τίτλο, αλλά και για τη διαδικασία. Και πίστεψε με, το ταξίδι αξίζει περισσότερο από τον προορισμό στη τέχνη.
Οι εκπτώσεις στη κοινωνία μας είναι παραδεκτές μόνο για τα εμπορικά καταστήματα και σε συμβουλεύω να μην τις εισαγάγεις στις σπουδές σου. Η τέχνη είναι κάτι δικό σου, που το επέλεξες όπως και τη καθηγήτριά σου. Τίμησε την απόφασή σου και μη διασπάς την ενέργεια σου για υπολύσεις και ανθυποεπιλογές.
Να παλεύεις, να αγωνιάς και να ρωτάς για το καλύτερο για σένα, τις σπουδές που κάνεις και τις δεξιότητες που αποκτάς. Να θυμάσαι ότι το μόνο μέτριο που μπορεί να δεχτεί (και αυτό παίζεται) η κοινωνία μας είναι ο καφές.
Με όλο το σεβασμό και τη συμπάθεια, σου προτείνω να έχεις υπομονή, εμπιστοσύνη στη καθηγήτρια σου και καλή ψυχολογία.
Ελπίζω «Dominore» στη μελέτη να είσαι όχι απλά «major», αλλά «Augmented»…!!!
Καλή επιτυχία στη πορεία και το στόχο σου!!!
Καλησπέρα,
Νομίζω πως ο καθένας, γνωρίζοντας τον εαυτό του και τις δυνατότητές του, προσαρμόζει τον τρόπο μελέτης του, έτσι ώστε να βγει το επιθυμητό αποτέλεσμα...
Να θέσω κάποια δεδομένα τα οποία θεωρώ πολύ σημαντικά...
Πρέπει (τουλάχιστον) μέχρι να δώσεις εξετάσεις, το διάβασμα να σου γίνει τρόπος ζωής. Τι εννοώ, πως κάποιος ξυπνάει το πρωί για να πάει στη δουλειά του συγκεκριμένη ώρα, κάνει διάλειμμα για φαγητό και σχολάει πάλι συγκεκριμένη ώρα (λέμε τώρα!!!); Έτσι πρέπει κι εσύ να βάλεις ένα πρόγραμμα τουλάχιστον 6 ωρών την ημέρα ΚΑΘΕ μέρα (το πολύ ένα ρεπό!), έστω και σπαστά. Το παραπάνω είναι πολύ σημαντικό διότι πρέπει να υπάρχει μια συνεχής εξέλιξη. Αυτό δε σημαίνει πως δεν θα κάνεις και πράγματα τα οποία σε χαλαρώνουν.(η μέρα δεν έχει μόνο 6 ώρες...)
Πάμε τώρα στο διαδικαστικό κομμάτι...
Νομίζω πως το κλειδί για να τα μάθεις απέξω, είναι να έχεις κάνει σε κάθε κομμάτι, αρμονική και μορφολογική ανάλυση. (να γνωρίζεις δηλαδή που έχει μετατροπίες, θέματα, αντιθέματα, επεξεργασία κτλ. κτλ.) Αφού έχεις κάνει το παραπάνω και έχεις μια άποψη για το κάθε κομμάτι, τότε μπορείς να ξεκινάς να το μαθαίνεις αποσπασματικά, με βάση την ανάλυση που έχεις κάνει πιο πριν... Εννοείται πως δεν θα προσπαθήσεις να το παίζεις γρήγορα απέξω, κι ας μπορείς να το παίζεις απο το βιβλίο (γρήγορα). Αν μπορέσεις να το παίζεις απέξω αργά, τότε όταν το παίξεις γρήγορα (μετέπειτα) θα ακούγεται crystal clear που λένε!!!
Τέλος να σου θυμίσω πως δεν πρέπει να απογοητεύεσαι, και ότι τίποτα δεν είναι αδύνατο. Να κοιτάξεις να το ζήσεις όσο πιο πολύ γίνεται, διότι όπως θα καταλάβεις κι εσύ στη πορεία, η εμπειρία αυτή είναι απο τις λίγες...
Καλή μελέτη και σίγουρη επιτυχία!!!
[ τροποποιήθηκε από τον/την elkaloudis, 09-11-2012 16:04 ]
καλησπέρα φίλοι μου ! θέλω να μου προτείνετε κομμάτια για να δώσω για το δίπλωμα μου ? θελω ιδεες ?