ελληνική μουσική
    583 online   ·  210.833 μέλη
    ZOI
    19.04.2003, 15:22
    Λοιπον με αφορμη καποια σχολια σε αλλο topic και την παρακινηση της gate αρχιζω το topic αυτο.θα ηθελα να ακουσω τις αποψεις πανω στη ζωη και το εργο της μεγαλης αυτης προσωπικοτητας.

    κατα τη γνωμη μου ο μεγας αλεξανδρος ηταν τρομερος ανθρωπος(?). φοβερα οξυνους, φιλοτιμος, γενναιος,ενθουσιωδης, πνευματωδης,ενεργητικος,ικανοτατος,διορατικος,γενναιοδωρος....και πολλα αλλα που αν τα εγραφα θα χρειαζοταν πολυς χωρος.
    η προσωπικοτητα του οπως σκιαγραφειται απο τους ιστορικους πραγματικα δεν μπορει παρα να με συναρπασει.το εργο του απιστευτο σχεδον.καταφερε νεοτατος να δημιουργησει ενα τοσο μεγαλο κρατος.μεγαλυτερο δεν εχει δει η ανθρωποτητα.αλλα για μενα το σημαντικοτερο εργο του ειναι οτι καταφερε οχι μονο να τον θυμουνται οι ανθρωποι μετα απο 2500 χρονια αλλα να τον λατρευουν ως θεο ακομα!οι λαϊκες διηγησεις και οι θρυλοι που εχουν δημιουργηθει γυρω απο το προσωπο του φανερωνουν ποσο τον θαυμαζει και τον αγαπα ο κοσμος.τι να πει κανεις για τον Αλεξανδρο?τα λογια ειναι φτωχα πραγματικα....
    τοσα τραγουδια γι'αυτον.μεχρι και οι iron maiden εχουν γραψει τραγουδι εξυμνωντας τα κατορθωματα του.ειναι ολοφανερο νομιζω ποσο θαυμαστο ειναι το εργο του νεου αυτου.
    και δεν χρειαζεται να αναφερθω στις σελιδες που εχουν γραφτει γι'αυτον.ειναι πραγματικα απειρες!


    απλα δε μου μενει τιποτα αλλο παρα να πω οτι μερικες φορες η ζωη και η μοιρα δεν τα φερνουν οπως θα θελαμε.ο συγχρονισμος δεν πετυχαινει παντα;)


    [ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από:: jorge στις 20-04-2003 02:55 ]
    eva
    19.04.2003, 18:58
    Ζωίτσα συγνώμη αλλά θα απαντήσω λίγο άσχετα.
    Αρχικά να πώ ότι όσα θα ακολουήσουν είναι κυρίως ιδέες που προήλθαν από συζητήσεις με φίλους κι όχι αποκλειστικά δικές μου.
    Με αφορμή την επικαιρότητα (τον πόλεμο στο Ιράκ δηλαδή και τους άλλους πιθανούς πολέμους των Η.Π.Α. στην Ανατολή) τολμήσαμε να παραλληλίσουμε το Μ.Αλέξανδρο με τον "αξιαγάπητο" τελευταίο Νεάντερταλ του πλανήτη, τον κο(?) G.W.Bush. Η ειρώνεία αποσκοπεί στο να τονίσω ότι απλά παραλληλίζω και δεν ταυτίζω, θα ήταν πολύ βλασφημο κάτι τέτοιο.Φαίνεται λοιπόν ο Μ.Αλέξανδρος να είναι ο πρώτος "δυτικός" κατακτητής της Ανατολής. Με τον ίδιο τρόπο που εισέβαλε τώρα ο Bush στο Ιράκ κάπως έτσι είχε εισβάλει και ο Μ.Αλέξανδρος στην Περσία και τη Μ.Ασία. Δε θυμάμαι από την ιστορία που έμαθα μέχρι τώρα να ήταν άλλοι από καθαρά κατακτητικοί οι στόχοι του. Τον διαφοροποιεί λοιπόν μόνο το γεγονός ότι ήταν Έλληνας. Ναι, μετέδωσε σε λαούς πρωτόγονους τον Ελληνικό πολιτισμό αλλά μεποιόν τρόπο? Με την απολυταρχική επιβολή που είναι δικαίωμα μόνο ενός ισχυρού κατακτητή.Και τελικά τί κατάφερε? Να δημιουργήσει φυλές που τώρα ισχυρίζονται ότι είναι απόγονοί του και επομένως Έλληνες ενώ ο σημερινός τους πολιτισμός δεν έχει βέβαια καμία σχέση με τον Ελληνισμό όπως εξελίχθηκε στους μεταλεξανδρικούς αιώνες. Αλλά ακόμα κι αν υποθέσουμε ότι με αυτό του το έργο μεγαλούργησε, είναι δικαιολογία για πόλεμο και πρόκληση θανάτων και καταστροφών η μετάδοση ενός οποιουδήποτε πολιτισμού? Δηλαδή εμείς οι αξεπέραστοι Έλληνες του τότε πήγαμε να τραβήξουμε τους βάρβαρους λαούς της Ανατολής από το βούρκο τη αμάθειας και της καθυστέρησής τους? Και τί πολιτισμός θα είναι αυτός που διδάσκει υψηλά ιδανικά όμως επιβάλλεται με τη βία? Μήπως κάπως έτσι δε λειτούργησαν και οι Αμερικανοί? Μόνο που στην περίπτωσή τους ο πολιτισμός τους περιορίζεται στα McDonalds και ο αντιπρόσωπός τους είναι ένας ηλίθιος πιθυκάνθρωπος. Αλλά όπως είπα και στη αρχή δεν ταυτίζω αλλά παραλληλίζω.

    Ήθελα απλά να κάνω μια προσπάθεια να απομυθοποιήσω το θρύλο. Στο κάτω κάτω ήταν κι αυτός ένας άνθρωπος σαν κι εμάς που είχε αναπτύξει μια πολύ αποτελεσματική στρατηγική σκέψη που του χάριζε αλλεπάλληλες νίκες.

    Είναι γεγονός πως όσο πιο σπουδαίος είναι κάποιος τόσο πιο ευάλωτος και στις ανθρώπινες αδυναμίες του. Ήταν ένα μεγάλος ηγέτης και σπουδαίος πολεμιστής όμως δεν είπε όχι στη χλιδή και τη διαφθορά. Να θυμήσω μόνο πως οι περισσότερες γνωματεύσεις για το θάνατό του συμπεραίνουν ότι αυτός προκλήθηκε από κάποιο αφροδίσιο νόσημα.

    Σας παρακαλώ αν διαφωνείτε να μη μου επιτεθείτε πολύ άγρια....
    ZOI
    19.04.2003, 20:33
    ειχα γραψει μια εκτενεστατη απαντηση αλλα επειτα απο τραγικο λαθος σβηστηκε ολη και δυστυχως δεν εχω το κουραγιο να την ξαναγραψω ολοκληρη οποτε θα περιοριστω λιγακι......
    θα αναφερω τα λογια του νεστορα ματσα:αν σε καποια λαθη γλιστρησε ο Αλεξανδρος απο θυμο ή οξυτητα κι αν καποιες φορες ακολουθησε τις συνηθειες και τα εθιμα των βαρβαρων,δεν τα καταλογιζω σαν μεγαλο σφαλμα.ηταν τοσο νεος οταν αρχισαν να τον στεφανωνουν οι επιτυχιες και οι νικες κι αυτο καποιες φορεςοδηγει σε λανθασμενες ενεργειες.επειτα σταθηκαν αρνητικοι πλαι του πολλοι απο απο τους συμβουλους του,αυτοι που μαζευονται παντα γυρω απο τους βασιλιαδες και τους ηγεμονες και τους λενε μονο τα ευχαριστα για να μην τους πικρανουν.
    οποιος βιαζεται να κατηγορησει τον Αλεξανδρο ας μη σταθει σε καποιες απο τις κακες του πραξεις ή στα λαθη του αλλα ας τον δει συνθετικα και στις αδυναμιες και στις μεγαλες αρετες του.και πριν προχωρησει στη αυστηρη κριση για τον Αλεξανδροας κανει ο ιδιος μιαν ΑΥΤΟΚΡΙΤΙΚΗ.κι ας διαπιστωσει τι μπορεσε να πραξει στη ζωη του συγκριτικα με το εργο και τις νικες του Αλεξανδρου γιατι ,χωρις να μπορει να υπαρξει γι'αυτο καμμια αντιρρηση,ακομα κι απο τους πιο αυστηρους επικριτες,ο Αλεξανδρος εγινε κυριαρχος δυο ηπειρων απλωνοντας παντου το ονομα και τη δοξα του.ενω αυτος που τον κρινει επιφανειακα με την ευκολια που πολλοι καταφευγουν απο φθονο στην επικριση ας δει με τι μικρα πραγματα καταπιανεται κι ουτε αυτα μπορει να πετυχει.πιστευω οτι ολα αυτα τα τοσο θαυμαστατα πετυχε με τη βοηθεια του θεου που συμμετειχε στις πραξεις και στους οραματισμους του.αληθινα σαν τον Αλεξανδρο δεν εγινε ποτε αλλος ανθρωπος.τοσο μοναδικος και τοσο μεγαλος.

    αυτα απο τον νεστορα ματσα.εγω πρεπει να πω για το σκοπο της εκστρατειας του.πρωτον δεν νομιζω οτι ηταν κατακτητικος . με πατερα το φιλιππο,μητερα την ολυμπιαδα,και δασκαλο τον Αριστοτελη,η πορεια του ηταν προδιαγεγραμμενη.επειτα αν ηταν κατακτητικος γιατι ηθελε να συνεχισει να δει νεες θαλασσες και στεριες???παντως οχι για να τις κατακτησει.
    ακομα γιατι πηρε μαζι του τοσους επιστημονες???οσον αφορα τον εκπολιτισμο των "βαρβαρων".ο ιδιος αποκαλουνταν βαρβαρος θελω να υπενθυμισω.λοιπον αφου ειχε την ευκαιρια να επιβαλλει τον πολιτισμο του γιατι δεν το εκανε??γιατι διατηρησε την ανεξιθρησκεια και τα εθιμα των λαων του???
    οσο για την συγκριση με τον τιποτενιο,δεν μπορω να τον εξισοροπησω με εναν ανθρωπο που λατρευε την ιλιαδα,ολες τις τεχνες,και πανω στη μανια του θυμου του θυμηθηκε να σωσει το σπιτι του Πινδαρου!
    αλλωστε ολοι εξω απο το χορο πολλα τραγουδια λενε.κανεις δεν ξερει πως ειναι η ευθυνη που φερει και ειναι παρακινδυνευμενο να κρινουμε τα σφαλαματα του.επισης για τη συγκριση.τον κυριο bush αν τον θυμομαστε 2000 χρονια μετα γιατι θα τον θυμομαστε???για κατι που δεν περικλεει τιποτα το θετικο και το μεγαλειωδες.

    λοιπον τετοιες θεωριες τις θεωρω λαϊκισμους.ναι λαϊκισμους γιατι προσπαθουν να πεισουν και να παραπλανησουν.ο σκοπος βεβαια δεν αγιαζει τα μεσα αλλα π.χ. προτιμω που χτιστηκε το θαυμα της ακροπολεως παρολο που χρειαστηκε κλοπη και κακομεταχειριση εκ μερους της αθηνας.

    ευακι αυτο δεν ειναι επιθεση σε εσενα ειναι ελαχιστος φορος τιμης στον ενα απο τους δυο 33αρηδες της ιστοριας που δε μας αφησαν τιποτα δικο τους ,παρα μονο το εργο τους που συνεχιζει ακομα...(δεν αντεξα να μην κανω κ εγω τον παραλληλισμο μου )
    Astron
    19.04.2003, 20:38
    Θα ήθελα να εκφράσω τη γνώμη μου καθώς έχω ασχοληθεί πάρα πολύ με τον Μέγα Αλέξανδρο.
    Έχω κάνει εργασίες, έχω διαβάσει πάρα πολλά πράγματα για τη ζωή του από πάρα πολλές πηγές, έχω μελετήσει την επιρροή του Μ. Αλεξάνδρου στους μύθους, τους θρύλους και τις θρησκείες των ανατολίτικων λαών και έχω διαβάσει την πιο πλήρη και πιστή ιστορία που έχει γραφτεί για τον Αλέξανδρο -απ' την οποία γνωρίζουμε και τα περισσότερα- που είναι η "Αλεξάνδρου Ανάβασις" του Αρριανού.

    Είναι πράξη ανιστόρητη και αφελής κατά τη γνώμη μου να παραλληλίσουμε τον Αλέξανδρο με τους φασίστες του 20ου και (τώρα) του 21ου αιώνα.
    Για να καταλάβουμε τι συνέβη επί Αλεξάνδρου πρέπει να δούμε την ιστορία συνολικά, αντικειμενικά και χωρίς εμπάθειες.

    Η εκστρατεία του Αλεξάνδρου δεν είναι κάτι που συνέβη ξαφνικά και τυχαία επειδή του ήρθε του Αλεξάνδρου να μεγαλώσει την Ελλάδα.

    Πρέπει να θυμηθούμε τους περσικούς πολέμους και το πόσο είχαν υποφέρει οι Έλληνες από την Περσική εισβολή. Όταν είχαν φτάσει οι Πέρσες μέχρι την Αθήνα, με στόχο την ολοκληρωτική κατάληψη της Ευρώπης, την κάψανε, και σκοτώσανε ακόμα και τους ικέτες που είχαν κλειστεί στους ναούς. Ο Ελληνισμός κινδύνευε να αφανιστεί κι ολόκληρη η Ευρώπη θα έπεφτε στα χέρια των Περσών. (Με την ναυμαχία της Σαλαμίνας αυτό ανετράπη)
    Αυτά ήταν πληγές που είχαν μείνει στις καρδιές των Ελλήνων για έναν ολόκληρο αιώνα. Και δεν έφταναν αυτά. Οι ελληνικές αποικίες της Μικράς Ασίας βρίσκονταν συνεχώς υπό την απειλή των Περσών, και στα χρόνια του Αλεξάνδρου ήταν υποδουλωμένες στους Πέρσες.

    Η εκστρατεία του Αλεξάνδρου ξεκίνησε λοιπόν ως ένας απελευθερωτικός αλλά και εκδικητικός πόλεμος για όσα είχαν συμβεί στο παρελθόν (για την κατάληψη της Ελλάδας κατά τους Περσικούς πολέμους.)

    Πρέπει να τονίσουμε ότι την εποχή εκείνη ο πόλεμος ήταν κάτι το απόλυτα συνηθισμένο και η έννοια του ανθρωπισμού ήταν παντελώς άγνωστη.
    Ο ίδιος ο δάσκαλος του Αλεξάνδρου, και ένας απ' τους μεγαλύτερους αρχαίους Έλληνες φιλοσόφους, ο Αριστοτέλης, έλεγε ότι στους βαρβάρους πρέπει να φερόμαστε σαν να είναι ζώα.

    Ενδεικτικά θέλω να αναφέρω κάποια περιστατικά που δείχνουν τον τρόπο σκέψης του Αλεξάνδρου. Μετά την πανωλεθρία του Περσικού στρατού στην μάχη της Ισσού, ο Δαρείος τόσο φοβήθηκε που το έβαλε στα πόδια και παράτησε την γυναίκα του, τη μάνα του και τα παιδιά του στο πεδίο της μάχης. Όταν οι Έλληνες τους πιάσανε, τους σεβάστηκαν και τους φέρθηκαν πάρα πολυ καλά.
    Είναι γνωστό το περιστατικό, που ο Αλέξανδρος με τον καλύτερο του φίλο -τον Ηφαιστίωνα- μπήκανε στην σκηνή που ήταν η μάνα, η γυναίκα και τα παιδιά του Δαρείου. Η μάνα του Δαρείου δεν κατάλαβε ποιος από τους δύο είναι ο βασιλιάς, γιατί ήταν ντυμένοι και οι δυο με τον ίδιο τρόπο. Προχώρησε λοιπόν και προσκύνησε τον Ηφαιστίωνα που της φάνηκε πιο μεγαλοπρεπής. Ο Ηφαιστίωνας όμως έκανε πίσω και κάποιος από το περιβάλλον της της έδειξε τον Αλέξανδρο λέγοντάς της ποιος είναι. Αυτή ντράπηκε για το λάθος της και υποχώρησε. Τότε ο Αλέξαδρος της είπε ότι δεν κάνει λάθος γιατί κι εκείνος είναι Αλέξανδρος. Ή κατά άλλους είπε ότι "όποιος μιλάει στους φίλους μου είναι σαν να μιλάει σε μένα".

    Αν θέλετε μπορώ να αναφέρω και άλλα τέτοια ενδιαφέροντα περιστατικά από τη ζωή του Αλεξάνδρου.
    Αλλά για να μιλήσουμε επί της ουσίας. Και για να απαντήσω σε αυτούς που κάνουν την εγκληματική σύγκριση του Αλεξάνδρου με τους φασίστες θέλω να πω τα εξής.
    1)Ο Αλέξανδρος ΠΟΤΕ, μα ΠΟΤΕ, δεν σκότωσε αμάχους.
    2)Είναι ο μοναδικός κατακτητής που οι λαοί που κατέκτησε δηλώνουν περήφανοι που ήταν κάποτε βασιλιάς τους.
    3)Σέ όλες τις θρησκείες και τους θρύλους ο Αλέξανδρος είναι ένα ηρωικό πρόσωπο, και ποτέ σφαγέας. "Εικόνες" και στοιχεία του Αλεξάνδρου συναντούμε ακόμα και στο κοράνι, αλλά και στην χριστιανική θρησκεία (ο ¶γιος Γεώργιος που σκοτώνει το δράκο).
    4)Όταν πια έφτασε στην Ασία ο Αλέξανδρος, σεβάστηκε απόλυτα τους λαούς που συνάντησε, όρισε δικούς τους ηγέτες και μάλιστα τήρησε όλα τα έθιμά τους.
    5)Όταν κάποιοι Έλληνες σύλλησαν κάποιους περσικούς τάφους τους τιμώρησε παραδειγματικά.
    6)Οι μεγαλύτερες αντιδράσεις κατά του Αλεξάνδρου ήταν απ' τους ίδιους τους Έλληνες. Το θεωρούσαν υποτιμητικό το γεγονός ότι ο Αλέξανδρος ντυνόταν τα "βαρβαρικά" ρούχα και σεβόταν τα ήθη κι έθιμά τους. Κι αυτό γιατί ο Αλέξανδρος είχε ξεπεράσει τον ίδιο του το δάσκαλο, τον Αριστοτέλη, και ήθελε να δει όλους του λαούς αδελφωμένους κάτω από ένα ενιαίο πανεθνικό κράτος.
    7)Έκανε πολλούς γάμους Ελλήνων και Περσών, για να τους δείξει ότι δεν είναι εκεί ως κατακτητής αλλά ως βασιλιάς τους.

    Μοναδική περίπτωση που προξένησε καταστροφές σε Περσική πόλη ο Αλέξανδρος ήταν όταν έκαψε την Περσέπολη, κάτι που έκανε σε αντίποινα για το κάψιμο της Αθήνας 1,5 αιώνα πριν.




    Μετά από αυτά που έχω διαβάσει, θεωρώ τον Αλέξανδρο έναν στρατηλάτη-φιλόσοφο, έναν άνθρωπο πανέξυπνο και ηρωικό. Φυσικά κι έκανε λάθη. Αλλά αν λάβουμε υπόψιν μας τα δεδομένα της εποχής, ο τρόπος που συμπεριφέρθηκε, δεν ήταν απλά ανθρωπιστικός, αλλά άγιος. Τον θεωρώ λοιπόν τον αντίποδα του φασισμού, και θεωρώ ότι όσοι τον συγκρίνουν με τους Κυριαρχομανείς φασίστες προσπαθώντας να είναι αντικειμενικοί, πέφτουν σε τεράστια ιστορικά σφάλματα.
    ZOI
    19.04.2003, 20:57
    astron αν εχεις διαβασει κατι που μου το συστηνεις περα απο τον αρριανο πες μου σε παρακαλω.εχω φτασει μεχρι στα παλαιοπωλεια για να βρω κατι σπανιο και διαφορετικο!
    Astron
    19.04.2003, 21:18
    Δυστυχώς τα περισσότερα βιβλία που έχω διαβάσει σχετικά δεν τα έχω εδώ. Κι αυτό συμβαίνει διότι όταν είχα κάνει στο Λύκειο μια μεγάλη εργασία σχετικά με το μύθο του Αλεξάνδρου, τα βιβλία τα είχα διαβάσει σε βιβλιοθήκη.
    Πάντως νομίζω ένα πάρα πολύ ενδιαφέρον βιβλίο λεγόταν ακριβώς έτσι, δηλαδή " Ο μύθος του Μεγάλου Αλεξάνδρου στους λαούς της Ανατολής" που δείχνει ακριβώς τον αντίκτυπο που είχε η ζωή και οι πράξεις του Αλεξάνδρου σε ολόκληρο τον κόσμο, στις θρησκείες και τους θρύλους.

    Την ιστορία του Αρριανού την έχεις διαβάσει?
    Για μένα ήταν ένα απ' τα κείμενα που με έχουν σημαδέψει περισσότερο στη ζωή μου.
    ZOI
    19.04.2003, 21:28
    se apospasmata se ena vivlio me apospasmata apo olous tous istorikous viografous tou alexandrou.alla ekkremei ki auto mazi me alla 2 vivlia pou sintomos prepei na diavaso!!!osa perissotera toso kalitera!!o alexandros zei kai vasileuei!!!
    ZOI
    20.04.2003, 14:51
    κατι που παρελειψα.λες καπου ευα για την ιστορια που εμαθες.ναι δε διαφωνω.αυτα μας εμαθαν στο σχολειο!στο βιβλιο της α λυκειου ,οποτε και ο μαθητης μπορει να κατανοησει καποιες καταστασεις και γι'αυτο ειναι χρησιμη η ιστορια,ο Αλεξανδρος αναφερεται σε 3 περιπου σελιδες.σ'αυτες τις σελιδουλες,υπαρχει ενας πληρης βαρετος καταλογος μαχων και χρονολογιων.τιποτα για το προσωπο του!!!απαραδεκτο και αποπροσανατολιστικο!!!
    dEUS
    23.04.2003, 03:45
    Sorry pou ethiksa tin ethniki sas ipolipsi...alla ola afta pou parousiazoun enan stratilati agio de me pithoun kai oute ta pistevw,dikeologies mou miazoun...Isws giati de niwthw apogonos tou opws isws na niwthete eseis k kapioi alloi ellines...Einai megalo kefaleo i istoria,poso mallon i elliniki istoria.oloi megalwsame me ta ellinika vivlia na parousiazoun pws oloi oi alloi itan oi kakoi kai emeis oi kaloi... einai diskolo na faneis antikimenikos akoma kai meta apo xiliades wres sizitisewn.
    ZOI
    23.04.2003, 14:20
    den ton parousiazei kaneis agio.......paradehomai oti eihe ellatomata opos oloi oi anthropoi.alla anefera giati o thaumasmos mou iperishiei.
    alloste den xero gia tous allous alla emena ftaiei o mpampas mou k ohi ta vivlia.....apo mikri eho megalitero idaniko autous tous anthropous.peite oti merolipto.ego anefera tekmiria...........
    Astron
    23.04.2003, 19:33
    Πιθανόν το γεγονός ότι μιλούσε την ίδια γλώσσα με μας, και αυτοονομαζόταν Έλληνας, ίσως να μας δημιουργεί κάποια παραπάνω οικειότητα.
    Ωστόσο, είναι καλό να μιλάμε μόνο με ιστορικά γεγονότα. Δεν έχει νόημα να ψυχαναλύει ο ένας τον άλλον και να λέμε "α, πιστεύεις αυτό επειδή πχ. είσαι επηρεασμένος απ' τα παιδικά σου χρόνια, ή επειδή είσαι Έλληνας κλπ κλπ". Αυτό που έχει σημασία είναι να ανταλλάξουμε πληροφορίες, καθαρές πληροφορίες, αντικειμενικά γεγονότα, γιατί άλλωστε μιλάμε για ένα θέμα οικουμενικό που δε χωράει εμπάθειες και συναισθηματική υποκειμενικότητα.
    ¶λλωστε και τα καλά και τα κακά που γνωρίζουμε για τον Αλέξανδρο είναι τα περισσότερα ιστορικά στοιχεία, αποδεδειγμένα.

    Δε νομίζω ότι ισχύει αυτό περί παρουσίασης των πραγμάτων ως "εμείς οι καλοί και εκείνοι οι κακοί". Μάλιστα τις τελευταίες δεκαετίες παρατηρείται το ανάποδο φαινόμενο, ειδικά μετά τη χούντα, έχουμε όλοι αποκτήσει ένα κόμπλεξ: φοβόμαστε να παραδεχτούμε τα καλά των Ελλήνων, να θαυμάσουμε την ιστορία μας ή να διδαχτούμε απ' αυτήν, με τον φόβο μη θεωρηθούμε εθνικιστές ή προγονολάτρες. Με αποτέλεσμα να γινόμαστε οι σκληρότεροι και αυστηρότεροι κριτές των προγόνων μας, πολλές φορές άδικα. ¶λλωστε και για τον Αλέξανδρο τα χειρότερα έχουν ειπωθεί από Έλληνες ιστορικούς, συνήθως χωρίς καμία βάση.
    Αλλά το είπαμε και επαναλαμβάνεται συνέχεια: σε αυτόν τον τόπο είναι εθνική αρρώστια ο ένας αδερφός να τρώει τον άλλον. Από τα αρχαία χρόνια μέχρι σήμερα αυτό γινόταν...


    Λοιπόν, για να επιστρέψω στην ουσία του θέματος:
    Το θέμα μας είναι να κουβεντιάσουμε για τη ζωή του Αλεξάνδρου, και αν ενδιαφέρεστε μπορώ να σας παραθέσω με πολλή χαρά πολλά ενδιαφέροντα περιστατικά από τη ζωή του, που δείχνουν τον χαρακτήρα και τον τρόπο σκέψης του.
    ZOI
    11.06.2003, 18:02
    tanya επαναφερω το θεμα στην επιφανεια για να δεις την αποψη μου και τη συζητηση που εχει προηγηθει και να πεις τη γνωμη σου.
    Nektarios
    11.06.2003, 19:12
    Poly kalo thema Zwh! H gnwmh mou einai ligo dixasmenh oson afora ton Mega Ale3andro.Mallon h ethnikh mou taytothta paizei kapoio rolo se ayto. Den tha krypsw ton thaymasmo mou pros aythn thn pragmatika a3io8aymasth istorikh figoura alla yparxoun kapoia pragmata pou prepei na apodextoume kai na sxoliasoume antikeimenika. Diavasa kati parapanw pou me para3enepse ligo!Mou thymise ligo to ofthalmon anti ofthalmou!Pisteryw oti kaneis den mporei pleon kai me vash ta twrina istorika dedomena na pei me sigouria an ayto pou ekane o Ale3andros htan swsto h' oxi ktl ktl ktl... Den mou aresoun oi katakthtes kathe eidous kai idiaitera an gia na petyxoun ton skopo tous skotwnoun.Ayto den ekane kai o Ale3andros h' kanw lathos?Polloi tha me poun vlasfhmo isws alla ayto einai kai istorika apodedeigmeno.3analew oti thaymazw to sthenos tou anthrwpou aytou pou katafere na ftia3ei mia tetoia aytokratoria, apla mou einai ligo dyskolo na apodextw oti oloi 3eroun ti ekane o Ale3andros kai elaxistoi ti eipe p.x o Thalhs h' o Hrakleitos h' tosoi alloi a3iologoi anthrwpoi pou etyxe na einai kai eirhnistes sthn pleiopsifia tous... taytoxrona.Ti na kanoume einai sth fysh mas na krinoume ena ergo me vash ta ektaria kai oxi to pneyma.Edw vevaia tha pei kaneis "Ma o Ale3andros metedwse ton politismo!" Edw 3ekinaei ena allo thema to opoio einai ligo periergo.Tha kanw ena adiko sxolio alla politismos pou didetai me to zori einai fasismos kai ayto kanena istoriko vivlio den mporei na to alla3ei!!!Nai ki egw tha yperaspisw to ergo kai thn zwh tou Megalou Ale3androu me olo mou to einai otan merikoi theloun na alla3oun thn istoria alla ta pisteyw mou einai diaforetika. Ayth einai h gnwmh mou paidia tipota parapanw.Ki egw opws oi parapanw exw melethsei arketa keimena alla den mou leei kati ayto.Kai aytoi pou lene pws htan omofylofilos to opoio vevaia den 3erw an einai alhtheia alla einai asxeto me to ergo tou Ale3androu sthrizoyn tous isxyrismous tous se vivlia!!Gia mena to thema einai na krinei kapoios afou diavase oti diavase monos tou kai oxi na kanei references!!
    ZOI
    11.06.2003, 20:45
    εγω παντως δε θα βαρεθω στη ζωη μου να τον υπερασπιζω!οτιδηποτε σχετιζεται με τον Αλεξανδρο ειναι παιδικο μου ονειρο.
    λοιποοοον.....
    λες για εθνικη ταυτοτητα.εγω παραδεχομαι οτι στο εν λογω θεμα μεροληπτω.
    οσο για το οφθαλμον αντι οφθαλμου,εγω δεν το βλεπω ετσι.βασικα ειναι λαθος και αδικο να κρινουμε με τα κριτηρια μιας εποχης ,αλλη εποχη.επειτα δεν ειναι μονο θεμα εκδικησης ,αλλα κυριως θεμα τρομερης φιλοδοξιας.ο Αλεξανδρος μεγαλωσε ετσι ωστε να πραγματοποιησει αυτη την εκστρατεια.ο πατερας του ειχε σκοπο της ζωης του αυτον και προετοιμασε και το γιο του οταν ειδε οτι ισως να μην μπορεσει να το πραξει ο ιδιος.επειτα ο δασκαλος του ο Αριστοτελης προσεληφθη για τον ιδιο λογο.να ετοιμασει τον Αλεξανδρο,να του εμφυσησει την αναγκη για αναζητηση μεσα του,το παθος για το καινουργιο και το αγνωστο.η ολυμπιαδα.μυστηρια προσωπικοτητα .οι θρησκευτικες αντιληψεις της και ο μυστικισμος επηρεασαν και το γιο της.πεπεισμενη οτι εχει γιο θεου,προορισμενο για μεγαλα εργα,εδωσε τετοιες αντιληψεις στο γιο της.εγω ειμαι απο τους ανθρωπους που πιστευουν οτι οι γονεις ευθυνονται παρα πολυ για το χαρακτηρα των παιδιων τους.νομιζω λοιπον οτι εδωσα μια γευση απο αυτο.
    ο Αλεξανδρος σιγουρα σκοτωσε.σκοτωσε και "σκοτωθηκε" και ο ιδιος που ηταν ενα με το στρατο του.ο πολεμος σα θεσμος ειναι αρχαιοτατος.ο ηρακλειτος ειναι αυτος που λεει πολεμος πατηρ παντων.προσοχη!με τη λεξη πολεμος δεν εννοουμε να παρουμε οπλα και να αρχισουμε να σφαζουμε.αλλα τη συνεχη συγκρουση μεταξυ αντιτιθεμενων δυναμεων.θα μπορουσα να κρινω τον πολεμο ως θεσμο.το εχω κανει παλαιοτερα για τη σημερινη εποχη.για τοτε δε μπορω να το κανω.δε συμφωνω.ομως αυτο εχει γινει και κρινω συνολικα το εργο του.τα καλα βρισκω πως ειναι περισσοτερα απο τα ασχημα.ακομα δεν βλεπω να επεβαλλε τον πολιτισμο του με τη βια,ουτε τις αντιληψεις του.οι καταλτημενοι ή υποταγμενοι λαοι διατηρησαν τον πολιτισμο τους.δεν πειραξε ιερα,μνημεια,τοπους λατρειας,εργα τεχνης.εκαψε την περσεπολη ως αντιποινα για την αθηνα.αρνητικο το δεχομαι,το δεχτηκε κι αυτος.ειναι ιστορικα επιβεβαιωμενο οτι ενιωθε τυψεις για καποιες πραξεις του.ειχε ελλατωματα.ηταν ισως οξυθυμος και παρορμητικος.στοιχεια αρνητικα για εναν ηγετη.ανθρωπος ηταν ομως.
    λες οτι πολλοι ξερουν τι εκανε ο Αλεξανδρος και οχι πολλοι αξιολογοτατοι φιλοσοφοι και πνευματικοι ανθρωποι.κακο του κεφαλιου τους.απλα ο Αλεξανδρος αγαπηθηκε τοσο απο ανθρωπους παγκοσμιως μεχρι σημερα που εγινε θρυλος,περασε στη σφαιρα της φαντασιας,και ταυττιστηκε και με θεο.οι ανθρωποι μεγαλωσαν (πολλοι)ακουγωντας για τα κατορθωματα του απο μικροι.απο νηπια.παραδειγμα εγω.απο τοτε που ημουν ηλικιακα σε θεση να καταλαβαινω παραμυθια οι γονεις μου προτιμησαν να μαθαινω ιστορια.η φιλοσοφια ομολογουμενως μου πεφτε καπως βαρια 3-4!ειναι ευκολοτερο να αρχισεις λοιπον ετσι και να σου γινει βιωμα.οι φιλοσοφικες θεωριες αντιθετα θελουν μεγαλη αντιληψη,ωριμοτητα,και προσωπικη μαχη με τον εαυτο σου.ειναι πολυ πιο δυσκολο απο το να μαθεις ιστορικα δεδομενα.
    οσο για το πνευμα,οποισδηποτε εκτιμα τα ομηρικα επη,εχει διδασκαλο τον αριστοτελη αυτοπροσωπως ,σεβεται την ποιηση γενικα,νομιζω οτι εχει πνευμα.λογια που αποδιδονται στον Αλεξανδρο και τα εχω ξαναπει "αν δεν καταφερω να νικησω τον εαυτο μου,ολες οι νικες μου θα ειναι αχρηστες".φαινεται το μεγαλειο του ανθρωπου που ,οπως λεει και ο ποιητης,"παλευει το σκοταδι μεσα του".το να εχεις συνειδηση του "γνωθι σεαυτον" πιστευω ειναι το μεγαλυτερο πνευματικο κατορθωμα του ανθρωπου.τα σχολια για τους αλλους ειναι ευκολα.ο εαυτος μας ειναι ο δυσκολοτερος εχθρος.κανεις δε ξερει την προσωπικη μαχη αυτου του ανδρα που και μονο να διανοηθω οτι μπορει να επιτευχθει μου φαινεται δυσκολο.κι ομως αυτος τα καταφερε και δεν μπορω παρα να τον θαυμαζω απεριοριστα για αυτο.ακομα υπολογιστε το νεαρο της ηλικιας του.δεν γνωριζω αλλον που να εχει καταφερει παρομοιο πραγμα σε τετοια ηλικια.σθενος ειναι η μαγικη λεξη μαλλον.ψυχικα αποθεματα.
    για τον πολιτισμο που διαδιδεται με το ζορι ειπα.ειναι ιστορικα επιβεβαιωμενο οτι ο πολιτισμος εξαπλωθηκε χωρις μεσα βιας.δε θα πω αν ηταν ανωτερος γιατι θα με πουν αδικη και εθνικιστρια.θα πω οτι οπωδηποτε εχει συνεισφερει στην ανθρωποτητα και καταλαμβανει το κομματι του λεοντος αναμφισβητητα.μιλαω βεβαια για τον ελληνικο πολιτισμο.τη διαδοση του τη χρωστα περισσοτερο στην ιδια του τη φυση και η πορεια του Αλεξανδρου ηταν ευτυχης συμπτωση.αυτα και περιμενω αντιλογο!!!!

    υ.γ. τι να κανω ειμαι Αλεξανδροfan!
    οσο για τις αναφορες,απλα μερικα πραγματα με βρισκουν τοσο συμφωνη που θα ηθελα να εχω προλαβει να τα γραψω εγω.απλα με προλαβαν.
    dEUS
    12.06.2003, 03:30
    AN DIAVASEIS ZWH KAI THN ZWH KAI ALLWN MEGALWN KATAKTITWN TIS ISTORIAS THA VREIS POLLA KOINA ME TON MEGA ALEKSANDRO!AKOMA KAI O HITLER,ISWS TO PIO MISITO PROSOPO TIS ISTORIAS,ITAN PANEKSIPNOS,SPOUDAGMENOS ME ORAMA TIN ENWMENI EVRWPH KATW APO TA XERIA TOU...H DIAFORA:GIA TOUS NAZI H EVRWPI EKTOS APO POLITISTIKOS XWROS HTAN MIA EPIKRATEIA TOSO GEWGRAFIKH,OSO KAI FILETIKH,GI'AFTO KAI OI ARXES TOUS VASIZONTE STA ETHNOI KAI OXI STA KRATH.M'AFTI TI LOGIKH ANEPTIKSAN TIN KTINWDH LOGIKH THS MAZIKHS EKSONTWSHS TWN ETHNIKWN OMADWN POU EPESAN THIMATA TIS.
    AKOMA KAI STA XRONIA THS AIGLHS THS ROMHS,O PRWTOS AFTOKRATWRAS,AVGOUSTOS,EPEVALE THN PANX ROMANA(PAFSI TWN DIENEKSEWN METAKSI TWN PLITHISMWN K SEVASMO STOUS NOMOUS).ME THN PTWSH THS RWMAIKHS AFTOKRATORIAS ARXISAN OI DIAMAXES METAKSI TWN PLITHISMWN.EPREPE NA PERASOUN 2000 XRONIA GIA NA APOKTISEI I EVRWPI MIA OIKONOMIA PAROMOIA M'AFTI TOU PARELTHONTOS.OPWS TO IDIO PROSPATHISE NA KANEI KAI O KARLOMAGNOS STHN MEGALI GALLIA TOU 8ou AIWNA,OPWS K ME TON MEGA NAPOLEWN POU PROSPATHISE NA ENWSH THN EVRWPI IPO TIS IDEES TIS GALLIKHS EPANASTASHS.
    ETSI OPWS VLEPEIS KATHE KATAKTITIS PROSPATHEI NA PERASEI TIS DIKES TOU IDEES...ALLES(STHN PERIPTWSH TWN NAZI) ME ASXIMO TROPO K ALLES(OPWS STIN PERIPTWSH TOU MEGA ALEKSANDROU, MEGA NAPOLEWN K LOIPWN)ME WREO TROPO.ME TROPO POU THA KANEI TOUS LAOUS NA TIS DEXTOUN.
    tanya
    12.06.2003, 09:14
    Χαχαχα Ζωή μου είσαι άπαιχτη!Έφτιαξες ολόκληρο topic για μάς; χεχεχεχε
    Τουλάχιστον να μου έστελνες κανένα prive msg να το έβλεπα...τώρα το είδα!
    Στο forum περί eurovision σου είχα πεί περίπου τι πιστεύω για τον Μ. Αλέξανδρο.Με τον dEUS βλέπω να συμφωνούμε τα ίδια που σου είχα πεί και εγώ λέει. Αλλά επειδή είναι καλύτερο να παραθέσω και κάποια στοιχεία δες αυτά, δεν πιστεύω ότι θα σου αλλάξουν γνώμη βέβαια.

    Ο Αλέξανδρος, που γεννήθηκε στην Πέλλα, την αρχαία πρωτεύουσα της Μακεδονίας, ήταν γυιός του Φιλίππου του ΙΙ, βασιλιά της Μακεδονίας και της Ολυμπιάδας, πριγκίπισσας από την Ήπειρο. Ο θρύλος λέει ότι γεννήθηκε την ίδια μέρα που κάηκε ο ναός της Αρτέμιδος στην Έφεσσο (ένα από τα επτά θαύματα του αρχαίου κόσμου).
    Δάσκαλός του ήταν ο Αριστοτέλης. Του δίδαξε ρητορική και λογοτεχνία και ενίσχυσε το ενδιαφέρον του για τις επιστήμες, την ιατρική και τη φιλοσοφία. Ήταν άριστος μαθητής, μάθαινε γρήγορα και αγαπούσε ιδιαίτερα τον Όμηρο. Λέγεται ότι κοιμόταν με την Ιλιάδα κάτω από το μαξιλάρι του. Σεβόταν τόσο πολύ το δάσκαλό του που έλεγε χαρακτηριστικά Στον πατέρα μου οφείλω το ζην αλλά στο δάσκαλό μου το ευ ζην
    Στα παιδικά του χρόνια αναφέρεται το μεγάλο στοίχημα που έβαλε με τον πατέρα του, να δαμάσει ένα υπέροχο ατίθασο άλογο. Ο Αλέξανδρος αντιλήφθηκε ότι το ζώο φοβόταν την ίδια του τη σκιά και το γύρισε καταπρόσωπο στον ήλιο. Το ημέρεψε και έγινε ο σύντροφός γιά 20 περίπου χρόνια, ο Βουκεφάλας.
    Το καλοκαίρι του 336 π.Χ δολοφονήθηκε ο Φίλιππος και ο Αλέξανδρος τον διαδέχθηκε στο θρόνο της Μακεδονίας. Ήταν περικυκλωμένος από εχθρούς στην πατρίδα και απειλούνταν από επαναστάσεις στο εξωτερικό. Ο Αλέξανδρος απαλάχθηκε από τους συνωμότες και τους εχθρούς του διατάζοντας την εκτέλεσή τους. Εξεστράτευσε κατά της Θεσσαλίας, όπου είχαν επικρατήσει οι οπαδοί της ανεξαρτησίας και απεκατέστησε την κυριαρχία της Μακεδονίας. Έως το τέλος του καλοκαιριού του 336 π.Χ είχε θεμελιώσει τη θέση του στην Ελλάδα και είχε εκλεγεί, σε συνέδριο στην Κόρινθο, αρχηγός των Ελληνικών δυνάμεων στην εκστρατεία εναντίον της Περσίας.
    Το 335 π.Χ οδήγησε μιά λαμπρή εκστρατεία εναντίον των επαναστατών Θρακών. Με την επιστροφή του στη Μακεδονία συνέτριψε σε μιά βδομάδα τους απείθαρχους Ιλλυριούς και Δαρδανούς κοντά στη λίμνη της Μικρής Πρέσπας και μετά εκστράτεψε εναντίον των Θηβών που είχαν εξεγερθεί. Κατέλαβε την πόλη σαν αστραπή, έκαψε όλα τα κτίριά της εκτός από τους ναούς των θεών και το σπίτι του λυρικού ποιητή Πίνδαρου, 6.000 περίπου από τους κατοίκους της σκοτώθηκαν και 8.000 πουλήθηκαν σαν σκλάβοι.

    Η ικανότητα του και η επιτυχία του να καταστείλει την εξέγερση των Θηβών αναγνωρίστηκαν από τους άλλους Έλληνες και όλοι δήλωσαν υποταγή. ¶ρχισε την εκστρατεία του εναντίον των Περσών την άνοιξη του 334 π.Χ διασχίζοντας τον Ελλήσποντο με ένα στράτευμα 37.000 ανδρών (32.000 και 5.000 ιππείς). . Στους ανώτερους αξιωματικούς του, όλοι Μακεδόνες, περιλαμβανόταν εκτός των άλλων και ο Αντίγονος, ο Πτολεμαίος και ο Σέλευκος.
    Στον Γρανικό ποταμό, κοντά στην αρχαία πόλη της Τροίας, αφού πήρε τα όπλα από τον τάφο του Αχιλλέα, συγκρούστηκε με το στράτευμα 40.000 Περσών και Ελλήνων μισθοφόρων. Οι δυνάμεις του κατατρόπωσαν τον εχθρό και σύμφωνα με την παράδοση έχασε μόνο 110 άνδρες. Από τα λάφυρα της μάχης ο Αλέξανδρος στέλνει στον Παρθενώνα της Αθήνας 300 πανοπλίες με την εξής αφιέρωση:
    Αλέξανδρος Φιλίπου και Έλληνες, πλην Λακεδαιμονίων, από των βαρβάρων των την Ασίαν οικούντων Μετά από αυτή τη μάχη όλη η Μικρά Ασία υποτάχθηκε σ΄αυτόν.
    Στο δρόμο του γιά τη Φρυγία, κόβει με το σπαθί του το Γόρδιο δεσμό.Συνεχίζοντας την πορεία του προς Νότο, αντιμετωπίζει τον κύριο Περσικό στρατό του βασιλιά Δαρείου του ΙΙΙ στη Ισσό, στην βορειανατολική Συρία. Σύμφωνα με την παράδοση αυτός ο στρατός ήταν 500.000 άνδρες. Η μάχη της Ισσού τελείωσε με μιά λαμπρή νίκη του Αλέξανδρου. Ο Δαρείος τρέπεται σε φυγή προς Νότο, εγκαταλείποντας τη μητέρα του, τη γυναίκα του και τα παιδία του στον Αλέξανδρο.
    Κατόπιν προχωρεί στη Φοινίκη. Μόνο η Τύρος, ισχυρή παραθαλάσσια οχυρομένη πόλη, αντιδρά αλλά μετά από πολιορκία 7 μηνών ο Αλέξανδρος την καταλαμβάνει το 332. Η τιμωρία της ήταν σκληρή και παραδειγματική. Παύει πιά να υπάρχει η θαλασσοκρατία της Φοινίκης στην περιοχή και ελέγχει πλέον όλες τις ανατολικές ακτές της Μεσογείου. Ολοκληρώνει την κατάληψη της Συρίας και προχωρεί προς την Αίγυπτο της οποίας η κατάληψη ήταν πλέον εύκολη.
    Αργότερα το 332 ιδρύει στις εκβολές του Νείλου μιά πόλη, την Αλεξάνδρεια που αναπτύσσεται και γίνεται σπουδαίο λογοτεχνικό, επιστημονικό και εμπορικό κέντρο της εποχής εκείνης. Η Κυρήνη, η πρωτεύουσα του αρχαίου Βορειοαφρικανικού βασιλείου της Κυρηναϊκής υποτάσσεται το 331 επεκτείνωντας την αυτοκρατορία του στην Καρθαγένη.

    Την άνοιξη του 331, μετά από πορεία 600 χλμ μέσα στην έρημο, ο Αλέξανδρος πηγαίνει γιά προσκήνυμα στο μεγάλο ιερό του ’μμωνος-Ρα, του Αιγυπτιακού θεού του Ήλιου, που οι Έλληνες ταύτιζαν με το Δία. Οι Φαραώ της Αιγύπτου θεωρούνταν γυιοί του Ρα και ο νέος κυρίαρχος της Αιγύπτου ήθελε να αναγνωριστεί ως γυιός του θεού. Το προσκήνυμα είχε επιτυχία και από τη στιγμή αυτή αρχίζει να δημιουργείται ο μύθος γιά τη θεοποίησή του.
    Επιστρέφει βόρεια ξανά, αναδιοργανώνει τις δυνάμεις του στην Τύρο και ξεκινά γιά τη Βαβυλώνα με ένα στρατό από 40.000 πεζούς και 7.000 ιππείς. Ο Δαρείος ετοιμάζεται να τον αντιμετωπίσει ξανά. Συγκεντρώνει 1.000.000, λένε, πεζούφ, 40.000 ιππείς και 200 δρεπανηφόρα άρματα, τα τάνκς της εποχής. Ο Αλέξανδρος διασχίζει τους ποταμούς Ευκράτη και Τίγρη και κατατροπώνει το Δαρείο στη μάχη στο οροπέδιο των Γαυγαμήλων, την 1η Οκτωβρίου του 331 π.Χ.. Ο Δαρείος πανικοβάλλεται γιά δεύτερη φορά και τρέπεται σε άτακτη φυγή. Η μάχη των Γαυγαμήλων σήμαινε την οριστική διάλυση του περσικού στρατού. Ο δρόμος γιά όλα τα μεγάλα κέντρα της Περσίας είναι πιά ανοικτός. Προχωρεί προς τη Βαβυλώνα, όπου οι κάτοικοι τον υποδέχονται με άνθη. Είναι ο νέος κυρίαρχος της Ασίας. Κυριεύει τα Σούσα με τους τεράστιους θησαυρούς. Στο μέσο του χειμώνα καταλαμβάνει την Περσέπολη, την πρωτεύουσα της περσικής αυτοκρατορίας. Διατάζει την πυρπόληση της πόλης γιά να εκδικηθεί την πυρπόληση της Αθήνας από τους Πέρσες κατά τους Μηδικούς πολέμους. Η αυτοκρατορία του τώρα εκτείνεται μέχρι της νότιες ακτές της Κασπίας θάλασσας, περιλαμβάνοντας το σημερινό Αυγανιστάν και Βελουχιστάν και βόρεια τη Βακτριανή και Σογδιανή, το σημερινό Ρωσσικό Τουρκεστάν. Στη Σογδιανή παντρεύεται την ωραιότατη Ρωξάνη. Χρειάστηκε μόνο τρία χρόνια, από την άνοιξη του 330 π.Χ ως την άνοιξη του 327 π.Χ γιά να κατακτήσει αυτήν την πελώρια περιοχή.

    Γιά να ολοκληρώσει την κατάκτηση του υπολοίπου της Περσικής Αυτοκρατορίας που κάποτε έφτανε στα δυτικά των Ινδιών, ο Αλέξανδρος διασχίζει τον Ινδό ποταμό το 326 π.Χ και εισβάλει στο Παντζαμπ φτάνοντας μέχρι τον ποταμό Υφάση. Εκεί όμως για πρώτη φορά στη ζωή του θα νιώσει ότι δεν είναι θεός αλλά άνθρωπος. Οι άνδρες του, κουρασμένοι αφάνταστα, αρνούνται για πρώτη φορά να τον ακολουθήσουν. Δίνει τη διαταγή του γυρισμού, με καρδιά σφιγμένη, γιατί δεν μπόρεσε να κατακτήσει τον κόσμο όλο.
    Φτάνει στον Υδάσπη ποταμό και καταστρώνει το σχέδιο επιστροφής του. Ένα μέρος του στρατού του θα επιστρέψει από την ξηρά και ένα από τη θάλασσα έτσι ώστε να εξερευνηθεί ο Ινδικός Ωκεανός. Κατασκευάζει στόλο, αναθέτει την αρχηγία του στο φίλο του Νέαρχο και παίρνει το δρόμο του γυρισμού. Φτάνει στις εκβολές του Ινδού ποταμού το Σεπτέμβριο του 325 π.Χ όπου παραμένει 6 μήνες. Ο Αλέξανδρος προχωρεί από την ξηρά και διασχίζοντας την έρημο κάτω από αφάνταστες κακουχίες φτάνει στα Σούσα το 324 π.Χ. Από τις κακουχίες μόνο το ένα τέταρτο του στρατού του διασώθηκε. Ο στόλος μετά από πολύμηνες περιπέτειες φτάνει στις εκβολές του Τίγρη, στον Περσικό κόλπο. Περνάει ένα χρόνο περίπου οργανώνοντας τις κατακτήσεις του και ολοκληρώνοντας την εξερεύνηση του Περσικού Κόλπου προετοιμάζοντας νέες κατακτήσεις.
    Βρισκόταν στα Εκβάτανα όταν πέθανε ο πιστότερός του φίλος, ο Ηφαιστίωνας. Το πλήγμα ήταν μεγάλο για τον Αλέξανδρο. Για τρεις μέρες έμεινε νηστικός και διέταξε πένθος σ΄όλο το στρατό. Δώδεκα χιλίαδες τάλαντα στοίχισε το μνημείο που ύψωσε για το νεκρό του φίλο. Την άνοιξη του 323 π.Χ φτάνει στη Βαβυλώνα. Προσβάλεται όμως από πυρετό και πεθαίνει. ’φησε την αυτοκρατορία του, όπως ακριβώς το είπε
    τω κρατίστω
    Η αμφιλεγόμενη αυτή δήλωση είχε σαν αποτέλεσμα οξείες διαμάχες ανάμεσα στους επιγόνους, που κράτησαν περίπου μισό αιώνα.

    ΑΥΤΗ ΗΤΑΝ ΛΙΓΟ ΠΟΛΥ Η ΙΣΤΟΡΙΑ...ΜΕ ΧΡΟΝΟΛΟΓΙΕΣ ΚΙΟΛΑΣ...Βλέπεις πουθενά να μην σκότωσε αυτός ο άνθρωπος;Το να πολεμάς για να υπερασπιστείς την πατρίδα σου από κατακτητές είναι απόλυτα κατανοητό!Δεν πας να πειράξεις κανέναν ΥΠΕΡΑΣΠΙΖΕΣΑΙ την ζωή σου και το έδαφος που ζείς και υπάρχεις!Όμως το να θες να κάνεις ΕΚΣΤΡΑΤΕΙΑ τότε είσαι δολοφόνος λαών.Έχουν πολλά κοινά και ο Bush και ο Χιτλερ και ο Μ. Ναπολέων και ο Μ. Αλέξανδρος και είναι κι άλλοι μικρότερου βελινεκούς!Όλοι τους με διαφορετικά όπλα μεν λόγο άλλων εποχών κανανέ ένα και μόνο πράγμα ΣΚΟΤΩΝΑΝ ΓΙΑ ΝΑ ΚΑΤΑΚΤΗΣΟΥΝ! Εγώ δεν διαφωνώ να σταματήσουμε τους Πέρσες οι οποίοι ΠΡΩΤΟΙ μας επιτέθηκαν αλλά ως εκεί!Δεν πας να κάνεις ολόκληρη ΕΚΣΤΡΑΤΕΙΑ αυτό τον κάνει δολοφόνο δεν υπερασπίζεται πλέον καμιά πατρίδα!!!Το ίδιο κάνανε και οι προηγούμενοι που ανέφερα Ο ΧΙΤΛΕΡ ΑΠΕΙΛΗΘΗΚΕ ΠΡΩΤΟΣ ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΙΣΤΟΡΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΤΟ ΙΔΙΟ ΚΑΙ Ο ΜΕΓΑΣ ΝΑΠΟΛΕΩΝ! ΚΑΙ Ο ΒYSH ΣΤΙΣ ΜΕΡΕΣ ΜΑΣ "ΥΠΟΤΕΙΘΕΤΑΙ" ΠΟΙΟΣ ΞΕΡΕΙ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ ΤΙ ΕΓΙΝΕ ΤΟΤΕ; ΚΑΠΟΙΑ ΚΑΤΑΓΡΑΦΤΗΚΑΝ ΚΑΠΟΙΑ ΟΧΙ..ΤΟ ΘΕΜΑ ΟΜΩΣ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΑΥΤΟ ΕΙΝΑΙ Η ΠΡΑΞΗ ΠΟΥ ΕΚΑΝΕ ΝΑ ΚΑΝΕΙ ΕΠΕΛΑΣΗ ΣΤΟΝ ΤΟΤΕ ΓΝΩΣΤΟ ΚΟΣΜΟ! ΜΕ ΜΙΑ ΛΕΞΗ ΕΙΝΑΙ ΑΠΛΩΣ ΔΟΛΟΦΟΝΟΣ!
    Και τώρα μιά ιστορική αποκάληψη που λίγοι γνωρίζουν!!!
    Ελάχιστοι γνωρίζουν πως ο Μ. Αλέξανδρος ήταν υπερβολικά κοντός αφού το ύψος του μόλις έφθανε το 1.40μ. Ιστορικές πηγές επιβεβαιώνουν πως το κεφάλι του Αλεξάνδρου έφθανε μέχρι τους ώμους του πατέρα του βασιλέα Φιλίππου.
    Πρόκειται για πληροφορία διασταυρωμένη απο τρείς πηγές, όπου αναφέρεται οτι το υψος του Αλέξανδρου είναι "4 πόδια και 7 ίντσες". 12 ιντσες έχει το πόδι και 2.54 πόντους η ίντσα, οπότε έχουμε (4x12+7)x2.54=1,397=140 πόντους, 1.40 εκ. λοιπόν.
    Σε συγκεκριμένες ιστορικές πηγές όπως ο Πλούταρχος, αναφέρεται οτι ο Αλέξανδρος έφτανε μέχρι τους ώμους του Φιλίππου. Ο Φίλιππος είχε ύψος περίπου 1.60εκ. και αυτό μπορεί να υπολογιστεί με ακρίβεια απο τα ευρήματα της Βεργίνας, ιδίως απο τον Θώρακα, τα οποία βρέθηκαν από τον καθηγητή Μανώλη Ανδρόνικο. Τα όπλα του Φίλιππου, με τα οποία και τάφηκε, έχουν διατηρηθεί σε εξαιρετική κατάσταση και μπορείτε να τα δείτε στο Αρχαιολογικό Μουσείο της Θεσσαλονίνκης.Ο Μέγας Αλέξανδρος λοιπόν, όπως πολλοί μεγάλοι Στρατηγοί ήταν υπρβολικά κοντός,σχεδόν νάνος. Το γεγονός αυτό, όπως γνωρίζουμε, δεν εμπόδισε τον Αλέξανδρο να κατακτήσει τον μισό από τον τότε γνωστό κόσμο. Μην ξεχνάμε οτι ο Αλέξανδρος έκανε τα πάντα από την ράχη του Βουκεφάλα του. Ο Αλέξανδρος λοιπόν ήταν 1.40εκ!

    Στην διάρκεια της 12ετούς εκστρατείας του στην Ασία (335-323 πΧ) ο Μακεδόνας στρατηλάτης σκότωσε τέσσερις από τους καλλίτερους φίλους και συνεργάτες του. Πρόκειται γιά τους στρατηγούς Φιλώτα, Παρμενίωνα και Κλείτο καθώς και τον Ιστοριογράφο Καλλισθένη, προσωπικό φίλο του Αριστοτέλη που κατέγραφε τα πολεμικά γεγονότα. Λέγεται ότι ο Αριστοτέλης καταράσθηκε τον Αλέξανδρο όταν πληροφορήθηκε την εκτέλεση του Καλλισθένη. Ο Αλέξανδρος σκότωσε τον στρατηγό Κλείτο με το δόρυ του στην διάρκεια μιάς λογομαχίας. Οι αιτιολογίες των άσκοπων αυτών φόνων είναι μάλλον περίεργες και καθ' όλου πειστικές με εξαίρεση την εκτέλεση με λιθοβολισμό του Φιλώτα που καταδικάσθηκε σε θάνατο γιά συνομωσία επειδή δεν χρησιμοποιούσε την μητρική του γλώσσα την Μακεδονική και προτιμούσε τα ελληνικά.
    Αυτά για την Ιστορία...
    tanya
    12.06.2003, 09:41
    Νομίζω ότι μιλάω με ιστορικά στοιχεία και λέω το ένα και το βασικό...ότι πήγε για να κατακτήσει!!!Δεν ρίχνω κανενός είδους λάσπη λέω απλά τα γεγονότα που ξέρετε όλοι σας και τα κρίνω!Για μένα είναι απαράδεκτα αρκετά από αυτά δεν χρείαζεται να μελετήσω ιδιαίτερα για να δω αυτό που όλοι αποδέχονται ότι έκανε...απλά δεν το κρίνουν σωστά και τον θεωρούν ήρωα!Γιατί μήπως επειδή είμαστε Έλληνες και μας αρέσει που είναι και αυτός Έλληνας και πήγε ως εκεί που πήγε και σκότωσε όσους σκότωσε δειχνόντας τρομερή στρατηγική ικανότητα;Δεν είναι κακό αυτό και οι Γάλλοι τον Ναπολέων τον θαυμάζουν!!!
    Αλλά εγώ βλέπω το "σωστό" και έχουμε φτάσει σε μιά εποχή πιά που δεν είναι σωστό πιστεύω να δίνουμε εύσημα σε ανθρώπους που σκοτώνουν στην ουσία...
    από οποιά εθνικότητα και αν έχουν.Η Ιστορικοί έχουν την τάση να τους λένε ΗΡΩΕΣ και αν θέλετε εκείνες της εποχές όλο πόλεμοι γινόντουσαν ας πάρουμε και το παράδειγμα ΑΘΗΝΑΣ ΣΠΑΡΤΗΣ!!!! ΟΙ ΣΠΑΡΤΙΑΤΕΣ ΜΕΧΡΙ ΚΑΙ ΜΕ ΤΟΥΣ ΠΕΡΣΕΣ ΣΥΜΜΑΧΙΣΑΝ ΓΙΑ ΝΑ ΠΑΡΟΥΝ ΠΛΟΙΑ! Εχουν αναδειχτεί όλοι σε ήρωες! Ο ΜΑΜΕΘ ΠΟΥ ΚΑΤΕΛΑΒΕ ΤΗΝ ΠΟΛΗ ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΤΟΥΡΚΟΥΣ; Ας μάθουμε να σεβόμαστε την ανθρώπινη ζωή. Έ τι λες Ζωίτσα;Έχω λίγο δίκιο;

    Όσο για αυτό που είπε ο Nektarios περί ομοφιλοφιλίας νομίζω ότι είναι απλά κακίες εντάξει περνάνε το μέτρο μερικοί άνθρωποι ορισμένες φορές και 2000+ χρόνια μετά βγάζουν διάφορα ψυχολογικά τους! Και δεν το έχουν πει μόνο για τον Μ. Αλέξανδρο αλλά και για πολλούς σοφούς της Αρχαιότητας δεν δίνω σημασιά σε αυτά.Και εγώ θα τον υπερασπιζόμουν σε αυτό θέμα γιατί είναι καθαρά κακία.Και στο φινάλε ότι θέλει ας ήταν δεν επιρεάζει την Ιστορία αυτό!
    Nektarios
    12.06.2003, 12:55
    Loipon Zwh nomizw oti den me kalypses me osa egrapses.Toulaxiston oxi apolyta .Tha sou pw ena sygxrono paradeigma.Gia arxh, pisteyw oti kanenas politismos den einai anwteros apo kanenan! Kathe laos exei ta dika tou pisteyw kai thn dikh tou koultoura thn opoia prepei na sevomaste!H Eva eipe kati polu e3ypno!O kyrios Bush loipon den phge sto Irak san allos eleytherwths?Na metadwsei ton diko tou politismo stous apolitistous?Me ti to ekane?Me patriot!!!Milhses gia thn Paideia tou Ale3androu thn opoia gnwrizw kai pisteyw oti ayto pou telika ekane den exei sxesh me ayto pou didaxtike. Nai o polemos kai h maxh htan koultoura ths epoxhs.Ayto den shmainei oti htan swsto na katalamvaneis laous!Emeis den apodokimazoume tous Perses pou phgan na kanoun to idio sthn Ellada?Mporei kai aytoi na hthelan na mas metadwsoun ton diko tous "anwtero" politismo. Enas "sofos" eipe kapote: "Skotwneis enan kai se onomazoun dolofono, skotwneis merikes xiliades kai eisai hrwas!" Poso swsto einai ayto!! O polemos einai polemos kai o dolofonos dolofonos. To ti thelei na petyxei den ton diaforopoiei apo tous allous giati o tropos me ton opoio to kanei einai idios.Zwh ki egw eimai thaymasths ths terastias ayths proswpikothtas alla kapoia pragmata den ta dexomai apla giati to megalytera iera gia emena einai h eirhnh kai h dhmokratia.Kaka ta psemmata o polemos (opoiou eidous) einai dolofonos twn stoixeiwn aytwn kai troxopedh gia thn anapty3h tou politismou!Vlepeis oti kai pali den lew aytos eipe ekeino aytos to allo oute milaw gia to ti ekane h' den ekane o Megas Ale3andros sthn proswpikh tou zwh (pou na 3erw?????).Pantws htan enas thnhtos san olous mas!Mhn theopoieis anthrwpous giati mporei na matheis pragmata gia aytous pou tha se apogohteysoun!!Den milaw sygkekrimena alla genika.Thewrw toulaxiston hlithious aytous pou den dexontai kritikh gia ton Mega Ale3andro.Ti einai re paidia????Akoma kai o Ihsous (h ypertath morfh pou perase apo thn istoria) exei dextei kritikh kai malista sklhrh.O Ale3andros htan theanthrwpos?Se kamia periptwsh!Ayth einai h gnwmh mou Zwh.Den prospathw na sou alla3w gnwmh giati einai kalo na exoume tous dikous mas hrwes...

    [ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από:: Nektarios στις 12-06-2003 12:58 ]
    stefke
    12.06.2003, 13:39
    an kai tha mporousa na po polla ki ego sxetika me to thema tha po mono to exis:
    min krinete ton mega alexandro ek ton ysteron kai me tis gnoseis,tis empeiries tis ypoloipis istorias tis anthropotitas kai ta simerina dedomena.mporeite na ton krinete mono mesa stin xroniki periodo pou ypirxe,kai ypo ta dedomena ekeinis tis epoxis....mono me autin tin proseggisi mporei na katalavoume orismena pragmata......
    ZOI
    12.06.2003, 13:48
    νομιζω δε με διαβασες προσεκτικα tanya.το ξαναλεω λοιπον.δεν αρνουμαι οτι σκοτωσε.μαλιστα πολυ κοσμο.δεν το επικροτω.προς θεου.το ονομα μου ειναι η υπερτατη αξια.καπου ο νεκταριος λεει "αυτο δε σημαινει οτι ηταν καλο να καταλαμβανεις λαους".καλως ή κακως,ηταν καλο.δεν ΕΙΝΑΙ καλο.οσο κι αν μας φαινεται περιεργο ή αποτροπαιο οι αξιες ηταν διαφορετικες.εγω κρινω τον Αλεξανδρο με τα τοτε κριτηρια.βεβαια δεν μπορω οσο κι αν προσπαθησω να παραλειψω τις σημερινες μου αξιες.καπου απο το βαθος σηκωνονται κι αυτες και φωναζουν:ει,τι λες τωρα?λοιπον δεν ειναι σωστο να το κανω αυτο.αδικω την προσωπικοτητα του αν κρινω με σημερινα δεδομενα.αδυνατω να τον συγκρινω με προσωπα οπως ο κυριος bush.αν το θελετε κι ετσι,οταν οι ιρακινοι θα πανε να βομβαρδισουν τις ηπα θα εχει δικαιωμα αντιποινων.εμενα παντως στην αντιληψη μου δεν επεσε τετοιο γεγονος,δε ξερω εσας....
    επειτα κρινω το εργο του συνολικα.ζυγιζω τα καλα και τα ασχημα.η ζυγαρια μου εχετε νομιζω καταλαβει προς τα που γερνει.δε λεω οτι ο σκοπος αγιαζει τα μεσα,ομως δειτε τα μεσα και συγκρινετε τα με αλλα.αρνουμαι να δεχτω οτι ειναι ταυτοσημα.ο ανθρωπος δε μου φαινεται καθολου πολεμοχαρης ή φιλοπολεμος ή σαδιστης.απεφυγε πολλες καταστροφες.

    ακομα,για μενα η κριτικη ειναι ευπροσδεκτη.οπως λες ακομα και ο ιησους υπερτατη προσωπικοτητα δεχτηκε κριτικη.για μενα βρισκονται στο ιδιο σκαλι στην καταταξη μου.οσο κι αν δυσαρεστει ισως καποιους.αποψεις ειναι αυτες.οσο για τη γνωμη....δεν παιζει να μου την αλλαξει κανεις.


    τωρα τανυα,για μενα δεν εχεις δικιο,εχεις αποψη.παρεθεσες λες ιστορικα στοιχεια.εκτος του οτι τα γνωριζα ολα αυτα.ειναι καλο που τα παραθετεις ομως να τα μαθουν κι αλλοι.στα λογια σου ομως εγω ειδα σχολια.θα μπορουσα να παραθεσω χωρια αλλα αν ξανακοιταξεις ο,τι εχεις γραψει θα τα βρεις και μονη σου.αν και δεν το κατακρινω αυτο.η ιστορια γραφεται και εχει πολλες οψεις.οπως το βλεπει κανεις.φυσικα ο Αλεξανδρος εκανε εκστρατεια.κανεις δεν ειπε οτι υπερασπιζε κατι.εμεις αναφεραμε τους λογους του.τωρα ο χαρακτηρισμος δολοφονος δεν βρισκω οτι του αρμοζει.
    αυτο με το υψος του δεν το καταλαβα.ποια η χρησιμοτητα.εχεις δικιο ιστορικως αποδεδειγμενα ο Αλεξανδρος ηταν πολυ κοντος.ασχετο ομως.επισης ολες οι πηγες αναφερουν οτι ηταν πανεμορφος.μαλιστα συμφωνα με τα γουστα της εποχης.δηλαδη με κλασσικα γουστα.γενικως,παγκοσμιως αποδεκτα.και?αδιαφορο επισης.

    οσο για τους φιλους του.πραγματι σκοτωσε αυτους που αναφερεις.για τον κλειτο συγκεκριμενα.η διαμαχη μεταξυ τους ηταν δραματικη.ο Αλεξανδρος προσπαθησε να τον σκοτωσει και τον απετρεψαν.εβγαλαν εξω απο την αιθουσα τον κλειτο,ο οποιος ομως ξαναγυρισε.συνεχισε τη λογομαχια κ τοτε δεν μπορεσε καποιος να τον γλυτωσει.μολις τον σκοτωσε ο Αλεξανδρος.προσπαθησε να αυτοκτονησει.τον γλυτωσαν οι παρευρισκομενοι.τρεις μερες κρατησε πενθος και δεν δεχοταν ουτε τροφη ,ουτε νερο.φοβηθηκαν τοτε ολοι οτι θα πεθανει και δυο απο τους φιλοσοφους που τον ακολουθουσαν τον μεταπεισανε.του ειπαν οτι του δεν του αρμοζει θανατος απο απεργια πεινας αλλα ενδοξοτερος.κι ετσι τον επεισαν.ο λογος της διαμαχης ηταν οτι ο κλειτος τον κατηγορησε οτι παραμελει τους μακεδονες για τους ελληνες και τους περσες.και η προσβολη του αυτη ηταν μοιραια.

    λοιπον για εμενα το μεγαλειο του ανθρωπου αυτου ειναι τεραστιο.μονο που βαζω τον εαυτο μου στη θεση του,ολες μου οι αμφιβολιες εξανεμιζονται.ενας ανθρωπος που αντεχει ολα αυτα ειναι αξιοθαυμαστος.μαλιστα απο την πλειοψηφια ειναι αξιοθαυμαστος εδω και 2000+.εγω δε θα το αντεχα.τπτ απο ολα αυτα.και μπραβο του.ειχε μεγαλη ψυχικη δυναμη.

    τωρα καπου λετε οτι το παρουσιαζε με ωραιο τροπο.εκανε τους λαους να τον δεχτουν.μαλιστα με παρομοιο τροπο οπως ο περικλης επεισε τους αθηναιους να τον ψηφιζουν για πολλα ετη.αυτο ξερετε πως το λενε?γοητεια.τετοιοι ανθρωποι ειναι σαγηνευτικοι.αρκουν λιγες λεξεις,μια φορα,ενα βλεμμα για να πειστεις.και αυτο ασκει επανω μου μετα απο τοσα χρονια αυτος ο ανθρωπος.
    εγω σας εδωσα την αδεια να με πειτε μεροληπτικη.ειναι ανω των δυναμεων μου το παραδεχομαι.απο τα επιχειρηματα μου εχω πειστει.ακομα κι αν δεν εχει πειστει κανεις αλλος."δεν μπορω και δε θελω να ανακαλεσω τπτ,γιατι δεν ειναι ορθο και αντιθετα ειναι επικινδυνο να πραττει κανεις αντιθετα με τη φωνη της συνειδησης του" λογια του μαρτινου λουθηρου που με εκφραζουν.

    α! το τοπικ το ανοιξα ως ελαχιστοτατο φορο τιμης στη μνημη του.ελπιζω αργοτερα να μπορεσω να κανω κατι πιο αξιολογο και αρμοζον.

    εχει μεγαλη πλακα επισης να διαφωνουμε και να εχω καθε φορα τοσα πραγματα να αναιρεσω.ευχαριστω που μου προσφερετε food for thought.το οτι μιλαω με ατομα τοσο διαφορετικα απο μενα ειναι πολυ σημαντικο.