ελληνική μουσική
335 online   ·  209.170 μέλη

Τι μετράει περισσότερο σε ενα τραγούδι;

jorge
Musantiquus , Administrator
Chat
18.01.2013, 11:44

Η σύνθεση;

Ο στίχος;

Η ερμηνεία;

Η ενορχήστρωση;

Η συζήτηση ξεκίνησε από εδώ από το post του blogarismenos-enge-falos

"Επι κάθε τραγουδιού συνολικά, για τα δικά μου κριτήρια "σημαντικότητας"
ενός ολοκληρωμένου τραγουδιου είναι: 55% η ενορχήστρωση/μίξη/παραγωγή,
40% η σύνθεση, και 5% οι στίχοι (οι οποίοι δεν είναι μελοποιημένη ποίηση)."


#1   
DONARAKONTINTINA
Σολίστ
Chat
18.01.2013, 12:29
Καλήμερα ,,,, Κυριως η μελωδια.Βεβαια και οι στιχοι παιζουν ρολο αλλα αν δεν υπαρχει η καταλληλη μελωδια δεν προκειται να αναδειχθουν.
#2   
DONARAKONTINTINA
Σολίστ
Chat
18.01.2013, 12:45
ο στίχος είναι σαν μια όμορφη γυναίκα..αν της φορέσεις ρούχα που δεν της ταιριάζουν, χάνει η ομορφιά της,,ο μουσικός παίρνει το στίχο και του δίνει λάμψη,,
#3   
SakisKouroupos
Μουσικοπαραδεισένιος
Chat
18.01.2013, 12:51
Σίγουρα η ενορχήστρωση παίζει ένα μεγάλο ρόλο στην ολοκλήρωση και τελειοποίηση του τραγουδιού.Θεωρώ όμως ότι δεν μπορούμε να δώσουμε τέτοιου είδους ποσοστά στα υπόλοιπα διότι ένα τραγούδι για να ακουστεί "τέλειο" πρέπει να συμβάλλουν στο 100% το καθένα.Εχω τύχει όλες τις περιπτώσεις αυτές.1.Η μελωδία αποτελείτο από 5 νότες επαναλαμβανόμενες συνέχεια(γνωστου τραγουδιστή), η ενορχήστρωση το έκανε τραγούδι...2.Ωραία μελωδία αλλά ο στίχος ή δεν ήταν καλός ή παράτονος... με την κατάλληλη προσαρμογή ακούστηκε ...σωστό...3.Η ερμηνεία...εκεί πόσες φορές δεν λέμε ο τραγουδιστής ήταν πολύ "λίγος" για την ορχήστρα που τον συνόδευε ...και το αντίθετο ...τι φωνή ήταν αυτή αν είχε και ωραίο τραγούδι.... Αλλά και η ενορχήστρωση πολλές φορές μπορεί να είναι καλύτερη ..όταν η μελωδία και η ενορμόνισή της έχουν στοιχεία που προσφέρονται...και δεν τα εκμεταλεύεται ο ενορχηστρωτής.!
#4   
ORFEASMIRSINIS
Φθασμένος
Chat
18.01.2013, 13:15

  Για μένα η εξίσωση δεν είναι

 ΣΥ(νθεση)+ΣΤ(τίχος)+ΕΡ(μηνεία)+ΕΝ(ρχήστρωση)= 100, όπου 100 είναι το άριστα, αλλά

  ( ΣΥ Χ ΣΤ ) + ΕΡ + ΕΝ = 100, με τις 2 πρώτες παραμέτρους  να παίρνουν τιμές απο 1 εως 9 την τρίτη απο 0 έως 9 και την τελεταία τιμές απο 1 έως 10.

  Υπάρχει μια μαγική αλληλεπίδραση στίχου, μελωδίας, γι αυτό η μεταξύ τους σχέση είναι πολλαπλασιαστική.

  Για παράδειγμα μια τέλεια μελωδία με τον τέλειο στίχο, θα σε συναρπάσει απλά τραγουδώντας την και μόνο ήτοι

  (9 Χ 9) + 0 + 10 = 91 απο μια ωραία φωνή, ενώ  (9Χ9) + 0 + 1= 82 απο μια πολύ μέτρια φωνή και χωρίς καμμία απολύτως ενορχήστρωση.

 Ενώ μια μέτρια μελωδία με μέτριο στίχο, ήτοι 5Χ5=25, θέλει την πολύ καλή ενορχήστρωση και την τέλεια φωνή για να ψιλοακουσθεί  ήτοι (5Χ5) + 9 + 10 = 44


#5   
davyd
Βασική Νότα
Chat
18.01.2013, 13:58

Τι είναι καλός στίχος;

Τι είναι καλή μουσική ή/και ενρχήστρωση;

Τι είναι καλή ερμηνεία;


#6   
hp
Συγχορδία Ματζόρε
Chat
18.01.2013, 15:25

Έχουν πολύ λιγότερη σημασία  ξέρω

αλλά είναι και οι ''εξωξενείς μεταβλητές''  όπως:

πού το άκουσες, με ποιόν, πότε?

ένα τραγούδι που άκουσες σε ενα όμορφο γλεντάκι σε μια πολύ καλή ή κακή περίοδο της ζωής σου παρέα με αγαπημένα πρόσωπα εύκολα απο μέτριο γίνεται ''τεράστιο''.

Ακόμα λιγότερο μετράει το σε  πόσους και σε ποιούς αρέσει, άρα πόσοι και πόσο ''ασέλγησαν πάνω του΄΄

βλέπε ''φραγγοσυριανή'' και πλήθος δημοτικών, νησιώτικων που λόγω αυτών που έχουν τραβήξει

τα καημένα προσωπικά δε έχω καμιά όρεξη να τα παίξω ή να τα ακούσω.


#7   
reteos
Βετεράνος
Chat
18.01.2013, 15:56

Παράθεση:

Το μέλος DONARAKONTINTINA στις 18.01.2013, 12:45 έγραψε...

ο στίχος είναι σαν μια όμορφη γυναίκα..αν της φορέσεις ρούχα που δεν της ταιριάζουν, χάνει η ομορφιά της,,ο μουσικός παίρνει το στίχο και του δίνει λάμψη,,

Νομίζω πως όλες οι παράμετροι σε ένα τραγούδι  μετράνε εξ ίσου. Ντίνα (DONARAKONTINTINA)  επέτρεψέ μου έχω μια μικρή αντίρρηση:  δεν παίρνει μόνο ο μουσικός τους στίχους και τους δίνει λάμψη όπως λές, αλλά  υπάρχει και η εκδοχή για  το αντίθετο δηλ. ένας στιχουργός να γράψει  στίχους πάνω σε μια οργανική  μουσική που άκουσε.   


#8   
DONARAKONTINTINA
Σολίστ
Chat
18.01.2013, 16:41

Γίνεται κι αυτό Γιάννη,,μιλάω για το μεγάλο ποσοστό, τουλάχιστον απο τους στιχουργούς που γράφουν ερασιτεχνικά...εγώ για παράδειγμα γράφω, όταν τον στίχο μου τον ντύσουν με την κατάληλη μουσική, τότε απογειώνεται...

[ τροποποιήθηκε από τον/την mary_omikron, 18-01-2013 17:06 ]


#9   
blogarismenos-enge-falos
Συγχορδία Ματζόρε
Chat
18.01.2013, 16:52

καταλαβαίνω οτι στον καθένα είναι υποκειμενικό το πόσο και το τί είναι αυτό
που μετράει περισσότερο σε ένα τραγούδι. Για τον στίχο ειδικότερα που είπα
πρίν, υπάρχουν φωτεινές εξαιρέσεις όπως ο Φοίβος Δεληβοριάς....
Τί να πρωτοθυμηθω για να πώ; Τον καθρεύτη; Το Χάλια; Τη γυναίκα του Πατώκου;
Τον Βαγγέλη; Όλα αυτά έχουν τον λόγο πρωτεύοντα γιατί ο δημιουργός έχει την
στιχουργία/ποίηση σαν πρωτεύοντα ρόλο οπου η μουσική έχει κυρίως συνοδευτικό
χαρακτήρα, τουλάχιστον όπως εγώ το αντιλαμβάνομαι. Αυτό δεν σημαίνει οτι
μελωδικά ή ενορχηστρωτικά κάπου υστερεί. Όπως είπα και στο σχετικό post
υπάρχουν πράγματα σε ένα τραγούδι που θα είναι κυρίαρχα και άλλα όχι.
Ανάλογα και το αυτί που τα ακούει


#10   
davyd
Βασική Νότα
Chat
18.01.2013, 17:06

Παράθεση:

Το μέλος Emmanuelle στις 18.01.2013, 15:05 έγραψε...

@ davyd :

Παράθεση:

Το μέλος davyd στις 18.01.2013, 13:58 έγραψε...

Τι είναι καλός στίχος;

Τι είναι καλή μουσική ή/και ενρχήστρωση;

Τι είναι καλή ερμηνεία;



Δημητρη, για μενα είναι είναι ευκολες οι απαντησεις σε αυτές τις ερωτησεις…

Είναι κατι σαν αυτο:

 

Leonard Cohen - A Thousand Kisses Deep

 

The ponies run, the girls are young,

The odds are there to beat.

You win a while, and then it’s done –

Your little winning streak.

And summoned now to deal

With your invincible defeat,

You live your life as if it’s real,

A Thousand Kisses Deep.

 

I’m turning tricks, I’m getting fixed,

I’m back on Boogie Street.

You lose your grip, and then you slip

Into the Masterpiece.

And maybe I had miles to drive,

And promises to keep:

You ditch it all to stay alive,

A Thousand Kisses Deep.

 

And sometimes when the night is slow,

The wretched and the meek,

We gather up our hearts and go,

A Thousand Kisses Deep.

 

Confined to sex, we pressed against

The limits of the sea:

I saw there were no oceans left

For scavengers like me.

I made it to the forward deck.

I blessed our remnant fleet –

And then consented to be wrecked,

A Thousand Kisses Deep.

 

I’m turning tricks, I’m getting fixed,

I’m back on Boogie Street.

I guess they won’t exchange the gifts

That you were meant to keep.

And quiet is the thought of you,

The file on you complete,

Except what we forgot to do,

A Thousand Kisses Deep.

 

And sometimes when the night is slow,

The wretched and the meek,

We gather up our hearts and go,

A Thousand Kisses Deep.

 

The ponies run, the girls are young,

The odds are there to beat . . .



Συμφωνώ και νομίζω είμαστε τυχεροί γιατί υπάρχουν πολλά τέτοια και εντός και εκτός συνόρων


#11   
georgetr
Συγχορδία Μινόρε
Chat
18.01.2013, 22:34

Κατα τον απλό ακροατή , εννοώ όχι καλλιτέχνη μουσικό , στιχουργό κλπ. , ένα τραγούδι θα θεωρηθεί καλό όταν  , όλες οι παράμετροι  που απαρτίζουν το τραγούδι ( μελωδια , στιχος , ενορχηστρωση , ερμηνεία και μουσική εκτέλεση ) είναι άρτιοι . Αυτο δε το λέω εγώ , αλλά η καθημερινότητα . Ποσες φορές δεν έχεται ακούσει απο κάποιον να λέει : Πω πω , τι μουσικη , τι στιχος , τι μελωδια , τι ερμηνεία τι όργανα ...Τραγουδάρα . Και άλλες φορές : Ωραία μουσική αλλά ο στίχος είναι για κλωτσιές ...κλπ κλπ κλπ ...   Και δεν έχουν άδικο όλοι αυτοι οι απλοί ακροατές . Όλα τα μέρη που απαρτίζουν ένα τραγούδι έχουν ισάξιο βάρος προκειμένου να είναι πραγματικά καλό τραγούδι . Και τι σημαίνει καλό τραγούδι  ?  Τραγούδι που αντέχει στο χρόνο . Πολλά τραγούδια θεωρήθηκαν καλά στην αρχή γιατι είχαν κάποια απο τα παραπάνω στοιχεία καλά και κάποια χάλια και στο χρόνο σβήστηκαν ...Γενικότερα λοιπον , δεν μπορούμε να βάζουμε διαφορετικά  ποσοστά βάρους στη συνθεση ή το στίχο ή την ενορχήστρωση κλπ.κλπ.  για να αποφασίσουμε  τελικά αν είναι καλό ή όχι ένα τραγούδι . Και επαναλαμβάνω ότι καλό τραγούδι έιναι αυτο που αντέχει στο χρόνο και όχι τα εκατοντάδες  " καλα τραγούδια " που βγαίνουν κατά καιρούς και μετά τα ξεχνάει και η μάνα τους . Το μόνο που θα πρέπει να σκεφτόμαστε  και εφόσον μοιράσουμε ισάριθμα στο μυαλό μας συνθεση , στιχο , ενορχηστρωση κλπ ...όπου μία παράμετρος του τραγουδιού κατα τη δικιά μας πάντα αντίληψη δεν είναι καλή   θα αφαιρούμε αντίστοιχη αξία ... Αν δηλαδή ένα τραγούδι τα έχει όλα άριστα και κατά τη κρίση μας υστερεί εντελώς μόνο στην  ερμηνεία του ,  απο τα πέντε τμηματα που αποτελειτε ( συνθεση , στιχος , ενορχηστρωση , ερμηνεια , μουσική εκτελεση ) και με άριστα το 10 , θα πρέπει να αφαιρέσουμε 2 βαθμούς και να του δώσουμε σε σύνολο 8. Οταν διορθωθεί η ερμηνεία του , θα το επαναξιολογήσουμε και θα του δώσουμε πιθανα 10 . Δεν είμαι υπέρ των αριθμών , αλλά τους χρησιμοποιώ για να γίνω αντιληπτός . Έτσι σκέφτομαι και εγώ στη ψηφοφορία του διαγωνισμού . Και για να μη παρεξηγηθώ ειδικότερα για την ενορχήστρωση . Δεν σημαίνει ότι ένα τραγούδι που περιλαμβάνει ενορχηστρωτικά 10 όργανα είναι εκ των πραγμάτων καλύτερο απο ένα που περιλαμβάνει μόνο ένα πιάνο και μία κιθάρα ? Η δεύτερη περίπτωση μπορεί να είναι πολύ ορθότερη απο τη πρώτη αν το απαιτεί το τραγούδι . Πολλές φορές οι υπερβολές στην ενορχήστρωση χαλάνε όλο το τραγούδι . Γι αυτό λοιπον υποστηρίζω ότι όλα είναι ισάξια .......   

[ τροποποιήθηκε από τον/την georgetr, 18-01-2013 22:46 ]

[ τροποποιήθηκε από τον/την georgetr, 18-01-2013 22:49 ]

[ τροποποιήθηκε από τον/την georgetr, 18-01-2013 22:50 ]


#12   
PITHANOS
Σολίστ
Chat
18.01.2013, 22:51

Παράθεση:

Το μέλος georgetr στις 18.01.2013, 22:34 έγραψε...
...Γενικότερα λοιπον , δεν μπορούμε να βάζουμε διαφορετικά  ποσοστά βάρους στη συνθεση ή το στίχο ή την ενορχήστρωση κλπ.κλπ.  για να αποφασίσουμε  τελικά αν είναι καλό ή όχι ένα τραγούδι .

και όμως μπορούμε και για το τραγούδι ως έννοια και για το θέατρο και για τον χορό και για την ζωγραφική και πολλά άλλα

η ερμηνεία, αντρική ή γυναικεία, χορωδία, ενορχήστρωση, μελωδία, ακκόρντα,  κέρατα κλπ ανοίκουν στο μουσική

η άλλη πλευρά είναι στίχος..

Μην μπερδεύετε το θέμα με το να είναι μάπα η μουσική και καλοί οι στίχοι ή το αντίθετο

άλλο αυτό

μιλάμε για δύο γενικούς παράγοντες δημιουργίας στην τέχνη, όχι για συγκεκριμνένο τραγούδι και κάποια πολύ σαφής και ξεκάθαρη  ''διαδικασία'' εύρεσης της  σειράς σημαντικότητας των ''παραγόντων'' κάθε δημιουργίας, καλλιτεχνικής αλλά και όχι μόνο, με έναν τρόπο που έχει  διατυπώσει ο Αριστοτέλης (και μέσα από αυτό έχει τοποθετηθεί ως προς αυτό) μέσα από την βαθιά του μελέτη κι ανάλυση της αρχαίας τραγωδίας, όπου βάζει τα πράγματα στην θέση τους.

Βέβαια στην αρχαία τραγωδία οι παράγοντες είναι επτά και τις έχει αριθμήσει με σειρά σημαντικότητας. Στο τραγούδι τα πράγματα είναι απλούστερα..

Μήπως το θυμάται κανείς;

 


#13