ελληνική μουσική
    594 online   ·  210.848 μέλη

    Απολύθηκε ο στιχουργός Λευτέρης Παπαδόπουλος

    mary_omikron
    31.01.2013, 16:16

    Τι διαβάζω? 

    ""ο Θεοδωράκης τί είναι δηλαδή; Κανένα τοτέμ που δεν επιτρέπεται να αγγίζουμε; Καθόλου άμεμπτος δεν είναι στον πολιτικό του βίο και τα τραγούδια του είναι πολύ υπερτιμημένα""

    ""και για τον Λευτέρη Παπαδόπουλο. Μέσα στο σύστημα χωμένος και, ιδίως παλιότερα, χειρότερος πασοκοφρουρός κι από μέλη της τοπικής κλαδικής Αχαΐας. Τέτοιος λιβανωτός, τέτοια προβολή [...] ""

    ""Να γκρεμισθεί τώρα όλο αυτό το οικοδόμημα του πασοκιστάν. Με όσο γίνεται περισσότερο θόρυβο να το ευχαριστηθούμε.""


    Χμμ.....

    Προς στιγμή σκέφτηκα να μην ασχοληθώ ξανά μ΄αυτό το θέμα και να σας αφήσω στο "Με όσο γίνεται περισσότερο θόρυβο να το ευχαριστηθούμε" αλλά είναι κι αυτή η φύση που μ΄εμποδίζει να βάλω γλώσσα μέσα. Ανεχθείτε με λοιπόν :

    Αν εντελώς αυθαίρετα και υποθετικά -προς χάριν έμφασης- πούμε ότι :

    -- Αν ο Θεοδωράκης ενεπλάκη σε αμφιλεγόμενες πολιτικές και (υποθετικά) είναι μέθυσος ή τοκογλύφος ή δοσίλογος ΔΕΝ με ενοχλεί σε τίποτα όταν ακούω ακόμη και το Ζορμπά και σκοπίμως δεν αναφέρομαι στα μεγάλα εργα του. Το έργο είναι έργο.

    -- Αν ο Παπαδόπουλος είναι "κονομημένος", βωμολόχος ή (υποθετικά) γκομενιάρης ή κίναιδος ΔΕν με ενοχλεί σε τίποτα όταν ακουω "άπονη ζωή" "φτωχολογιά" "βάλε κι άλλο πιάτο στο τραπέζι" "αχ χελιδόνι μου" "γιέ μου" και άπειρα λοιπά. Το έργο είναι έργο.

    -- Αν ο Μπιθικώτσης αγάπησε την κουμπάρα,  τραγούδησε τον ύμνο της χούντας  ή (υποθετικά) ήταν επιδειξίας και παπατζής ΔΕΝ με ενοχλεί σε τίποτα όταν τον ακούω να ερμηνεύει το Αξιον Εστί και όλα τα άλλα.  Το έργο είναι έργο.

    -- Αν ο Βάρναλης (υποθετικά) ήταν ζάμπλουτος πορνόγερος και έκανε μπάνιο σε σαμπάνια, ΔΕΝ με ενοχλεί σε τίποτα όταν διαβάζω/ακούω τους "μοιραίους" ή τον "κυρ-Μέντιο" και το υπόλοιπο έργο του. Το έργο είναι έργο.

    Ζητώ συγγνώμη από τους εν ζωή και από τους αποχωρίσαντες για τους υποθετικούς χαρακτηρισμούς. Ηθελα να υπερτονίσω ότι ο βίος και η πολιτεία και η οικονομική κατάσταση είναι εντελώς ανεξάρτητη από το έργο τους, κι έτσι πρέπει να κρίνεται. Καλό ή κακό. Μ΄αρέσει δεν μ΄αρέσει.

    Αναφορές σε Πασοκιστάν, εύνοιες, κονόμες και λοιπά εμπριμέ, μόνο αστειότητες μπορούν να θεωρηθούν. Εντελώς θλιβερό να περιμένουμε να "γκρεμιστούν με θόρυβο" για να ευχαριστηθεί τι? και γιατί?  

    Δεν είναι απαραίτητο οι δημιουργοί έργων να ψωμολυμάνε στην ψάθα για να γίνουν αποδεκτοί στις συνειδήσεις μας, ούτε να είναι εργάτες χαλυβουργείου για να ερμηνεύσουν άριστα το "πάγωσε η τσιμινιέρα".

    Είναι άνθρωποι με πάθη μίση και αμαρτίες, όμως το -οποιοδήποτε- έργο τους είναι και πρέπει να κρίνεται ανεξάρτητα απ΄αυτά.

    Και για να τελειώνω εγώ μ΄αυτό το θέμα :

    1) χαρισμένος ένας στίχος της Σώτιας Τσώτου κι όχι του Παπαδόπουλου με τις τρελές κονόμες :

     "" έτσι είν΄οι ανθρώποι, όσο αμαρτωλοί κι ωραίοι, τόσο άνθρωποι...""

    2) κι ένα διδακτικό παραμυθάκι του παππού μας για να ξεσκονίσουμε τα αρχαιοελληνικά μας:

    Αλώπηξ λιμώττουσα, ως εθεάσατο από τινος αναδενδράδος βότρυας κρεμαμένους, ηβουλήθη αυτών περιγενέσθαι και ουκ ηδύνατο. Απαλλαττομένη δε προς εαυτὴν είπεν:

    " Όμφακες εἰσιν."

    -----------------------------------------

    ΥΓ. Πάρτε αριθμομηχανή να υπολογίζετε τις κονόμες των άλλων, όχι από μνήμης και κουράζεστε...{#emotions_dlg.tt2}









    tallos
    31.01.2013, 19:40
    οι πασοκτσηδες προωθησαν αριστερου προφιλ καλιτεχνες για να τραβηξουν ψηφοφορους απο τον αριστερο χωρο.απο κει και περα οι καλιτεχνες αυτοι ειχαν την ποιοτητα τους η οποια δεν επηρεαστηκε πιστευω απο την προβολη τους.εγω παντως ειχα βαρεθει τοτε να βλεπω στο χωριο μου ,κομωπολη,συναυλιες με τραγουδια του θωμα μπακαλακου.
    freak
    31.01.2013, 20:22

    Παράθεση:

    Το μέλος mary_omikron στις 31.01.2013, 16:16 έγραψε...

    -- Αν ο Θεοδωράκης ενεπλάκη σε αμφιλεγόμενες πολιτικές και (υποθετικά) είναι δοσίλογος ΔΕΝ με ενοχλεί...

    -- Αν ο Παπαδόπουλος είναι (υποθετικά) κίναιδος ΔΕν με ενοχλεί...

    -- Αν ο Μπιθικώτσης τραγούδησε τον ύμνο της χούντας ΔΕΝ με ενοχλεί...

    -- Αν ο Βάρναλης (υποθετικά) ήταν πορνόγερος ΔΕΝ με ενοχλεί...

    Αναφορές σε Πασοκιστάν, εύνοιες, κονόμες και λοιπά εμπριμέ, μόνο αστειότητες μπορούν να θεωρηθούν.

    ΥΓ. Πάρτε αριθμομηχανή να υπολογίζετε τις κονόμες...

    - Εμενα με ενοχλει που ο Θεοδωρακης εγινε υπουργος του Μητσοτακη.

    - Δεν μου καιγεται καρφι ακομα κι αν ο Παπαδοπουλος ειχε σχεση με την γατα της πολυκατοικιας του.

    - Ο Μπιθικωτσης τραγουδησε τον υμνο της χουντας και με ενοχλει.

    - Ο Βαρναλης ηταν πορνογερος (συμφωνα με τις κοινες αντιληψεις) και δεν με ενοχλει φυσικα.

    Αλλά ας αφησουμε τα τυχαια αυτα παραδειγματα τα οποία επιδεχονται κριτικης κλπ και ας παμε στην ουσια. 

    Για να μην μπερδευουμε τις εννοιες, δεν ηθικολογουμε εδω, ειναι προφανες. Προσωπικα σκοτιστηκα για το τι εκανε ο καθενας στην προσωπικη του ζωη, στο κρεβατι του ή αν εβριζε.

    Αλλο ηθικολογια ομως και αλλο αναφορα στην αναντιστοιχια λογων και πραξεων, ειδικα οταν αναφερουμε "σπουδαιοτητες" που ενεπλακησαν με πολιτικες ή όποιες αλλες καταστασεις στην χωρα αυτη.

    Περι των πεπραγμενων λοιπον ο λογος, και δεν μιλαμε μόνο για απλη αναντιστοιχια αλλά για αντιδιαμετρικη αντιθεση (!) διοτι πχ θα περιμενε κανεις τουλαχιστον απο εναν μεγαλο καλλιτεχνη, να πιστευει με παθος στον στιχο που εγραψε με πονο, τουναντιον αποδεικνυεται το παραδοξο (;) της χαωδους αποστασης απο το όποιο «εργο» (σε εισαγωγικα παντα διοτι αυτη η εννοια θελει μπολικη κουβεντα...)

    Καιρος ειναι λοιπον να απομυθοποιησουμε καποια «συμβολα» που οχι απλα αβανταριστηκαν απο το κατεστημενο αλλά ταυτιστηκαν εξ'ολοκληρου με αυτο.

    ΥΓ: Δεν χρειαζεται αριθμομηχανη για να καταλαβουμε τι κονομαγαν μερικοι «τεραστιοι». Ενα παραδειγμα αρκει. Θα δωσω οικονομικα το πιο χαμηλο μπας και γινει αντιληπτο για τι μιλαμε εδω.

    Αρχες δεκαετιας 90 σε low profile ραδιοφωνο, πενηντα χιλιαρικα η ωρα -όχι για ζωντανη εκπομπη- χαριστικά παντα (δηλαδη ηταν προσφορα κιολας)!

    Και οσες φορες εμπαινε η ηχογραφημενη κονσερβα, ακομα και η ιδια εκπομπη ως επαναληψη (!) επεφτε το ιδιο ζεστο παραδακι. Μιλαμε για χαμηλες (!) τιμες που επαιζαν σε αγνωστους σχετικα σταθμους. Δεν μιλαμε ουτε για τα γνωστα ραδιοφωνα ουτε φυσικα για τηλεοραση οπου το νουμερο αυτο που προανεφερα φανταζει αξιολυπητα μηδαμινο. Απο αυτο και μόνο μπορειτε να φανταστειτε τι τεραστια ποσα εχουν διακινηθει.

    Ας αφησουμε τα media.

    Θελετε να μιλησουμε για δημους, κρατικες επιχορηγησεις, κλπ? Παμε σε αλλα επιπεδα.

    Δεν παει το μυαλο σας. Ειδικα στην εικοσαετια 1985 - 2005 εχει πεσει το τρελο φαγοποτι του αιωνα.

    Ε οχι, προσωπικα δεν γινεται να σεβαστω όποιον επαιξε στο συστημα με ορους μαφιας διοτι απο ενα σημειο και υστερα, δεν υπαρχει γυρισμος στην κατρακυλα.

    [ τροποποιήθηκε από τον/την freak, 31-01-2013 21:32 ]


    mary_omikron
    31.01.2013, 21:11

    Μόλις αντιληφθείς ότι μιλάμε για την αξία δημιουργού ως προς το "έργο" του και μόνο, και ότι όλοι χάνουμε όταν χάριν περικοπών εκλίπουν αναγνωρισμένοι από τα μέσα, τότε ίσως συνεννοηθούμε.

    Και δε μου λες?

    Επειδή τραγουδησε τον ύμνο της χούντας (κι εγώ σοκαρίστηκα οταν το έμαθα) έπαψε να είναι ωραία η ερμηνεία του στο Αξιον εστί ???  Στράβωσαν οι δίσκοι και ακούγονται τώρα φάλτσα ???

    Επειδή ο Μίκης έγινε υπουργός του Μητσοτάκη (και μένα δεν μ΄άρεσε), έπαψαν να είναι κορυφαία τα έργα του ????? Φαλτσάρουν οι νότες κι έπαθε αποσύνθεση η σύνθεση?????

    Αν όντως συμβαίνει αδυνατώ να το "πιάσω". Το αφήνω σ΄εσάς τους ειδήμονες Cool

    Και για ποιά αναντιστοιχία μιλάμε?  Απαξιώνεται ένα αριστούργημα για την θάλασσα αν ο δημιουργός δεν ξέρει κολύμπι? Αν γράψω εγώ π.χ. ένα έργο για τον "καημό του άντρα που προδόθηκε" και αναγνωριστεί διαχρονικά ως καταξιωμένο, έπρεπε προηγουμένως να είχα κάνει περιτομή?  (εντάξει το ξεχείλωσα Smile)

    Για το μπακαλοτέφτερο με τις προσθαφαιρέσεις δεν έχω να διορθώσω κάτι. Μια χαρά ξέρεις να μετράς. Συνέχισε.{#emotions_dlg.lol}

    [συγγνώμη ειλικρινά, αλλά από κάποιο σημείο και μετά με διασκεδάζουν όλα αυτά]


    guevara
    31.01.2013, 21:24

    Σήμερα διάβασα το θέμα και την εξέλιξη της συζήτησης....η αλήθεια είναι το χάθηκα σε ένα ''ποταμό'' απόψεων ο οποίος περιλαμβάνει έννοιες όπως ''χρήμα'' , ''σύστημα'' , ''πασοκισταν''...κλπ.

    Δε θα πω πολλά , η αλήθεια είναι πως κι η δική μου άποψη συμπίπτει με αρκετούς συμφορουμίτες μας.

    Δε με ενδιαφέρει αν ο Παπαδόπουλος είναι παμπλουτος....με ενδιαφέρει που ο πολιτισμός χτυπιέται συστηματικά και όχι τυχαία. Και ένας άνθρωπος που υπηρετει εδω και πολλα χρόνια τον πολιτισμο , απλά παραγκωνίζεται. 

    Τώρα για αναφορές στον ''πουλημένο'' Μικη και κατι άλλα φαιδρά νομιζω πως ήρθε καιρός να διαχωρήσουμε την αξία του έργου ενός δημιουργού από όλα τα υπόλοιπα.

    Υ.Γ.: Ο ''πουλημενος'' λογω της συμμετοχής στην κυβερνηση Μητσοτάκη Μίκης , ο ''υπηρέτης του συστήματος'' Λευτέρης Παπαδόπουλος και ο ''ερμηνευτής του υμνου της Χούντας'' Μπιθηκώτσης είναι 3 κολώνες πολιτισμού που όχι απλά διαμόρφωσαν αλλά δημιούργησαν ( μα;ζι με αλλους βεβαια) αυτό που σημερα ονομαζουμε ''λαικο'' τραγούδι.


    hp
    31.01.2013, 22:04

    @guevara: Ο ''πουλημενος'' λογω της συμμετοχής στην κυβερνηση Μητσοτάκη Μίκης , ο ''υπηρέτης του συστήματος'' Λευτέρης Παπαδόπουλος και ο ''ερμηνευτής του υμνου της Χούντας'' Μπιθηκώτσης είναι 3 κολώνες πολιτισμού που όχι απλά διαμόρφωσαν αλλά δημιούργησαν ( μα;ζι με αλλους βεβαια) αυτό που σημερα ονομαζουμε ''λαικο'' τραγούδι.

    hp:Έτσι εξηγείται λιοπόν η κατάντια του σημερινού λαϊκού τραγουδιού..Wink

    Βέβαια η αλήθεια είναι οτι πέρασαν και δεν ακούμπησαν φίλε...

    για πες μου μια καλήταβέρνα που θα ακούσω τα μεράκια του λευτέρη και θα γλεντήσω όμορφα με τα τραγούδια του θοδωράκη, να σου πω εγώ 100 που δε πρόκειται να ακούσεις ούτε παύση απο το έργο τους.
    Ο Σερ τρώει πόρτα σε όλες τις σοβαρές παρέες που ασχολούνται και αναπαράγουν ξανά το λαϊκό και αστικό τραγούδι όχι μόνο για τον ύμνο αλλά και για εκείνες τις απαίσιες επανεκτελέσεις αγαπημένων ήδη στον κόσμο τραγουδιών με αλλαγμένο το στίχο την ενορχήστροση το ύφος, όχι απλά αλλαγμένων, κατακρεουργημένων.

    Προσωπικά με απασχολεί ιδιαίτερα το ποιόν του κάθε καλλιτέχνη που θα περάσω χρόνο μαζί με το έργο του γιατί έχω ''το κόλλημα'' να νομίζω οτι ο ίδιος επικοινωνεί μέσω αυτού μαζί μου, άρρωστο εεε??{#emotions_dlg.eek}


    guevara
    31.01.2013, 22:24

    @hp  Το γεγονός ότι οι σημερινοι καλλιτεχνες δε σεβονται την ιστορια του λαικού τραγουδιού σημαίνει ότι δεν υπάρχει ιστορία;;; Λες ότι ''πέρασαν και δεν ακούμπησαν''...Νομίζω ότι οι συγκεκριμένη συζήτηση αποδεικνύει το αντίθετο...εκτός αν όλοι όσοι συζητάμε έχουμε κάποιο σοβαρό πρόβλημα αφού ασχολούμαστε με αυτούς που...''πέρασαν και δεν ακούμπησαν''.

    Χαριτολογώντας θα σου απαντήσω πως δεν είσαι...άρρωστος. Απλά μάλλον βιάστηκες να απαντήσεις και δεν καταλαβες τι ακριβώς θέλω να πω..

    Δεν μπορώ να ''αφορίσω'' το έργο του Μίκη επειδή έγινε υπουργός του Μητσοτάκη ή του Μικρούτσικου επειδη έγινε υπουργός του ΠΑΣΟΚ κλπ.

    Ούτε το εργο του Σερ επειδη είπε το τραγουδι της Χουντας.

    Και για να ελαφρυνω το κλίμα και να μη θεωρηθεί ότι ανοίξαμε ''κόντρα'' μεταξυ μας , θα σου στείλω σε π.μ. καποια ταβερνακια που παίζουν καλό λαικό τραγούδι.{#emotions_dlg.beer}


    hp
    31.01.2013, 22:30

    {#emotions_dlg.biggrin}  Δε θελω κόντρες {#emotions_dlg.beer}

    Αλλα το 'χω να τη συνεχίσω τη κουβέντα .....


    Konstantinosoa
    31.01.2013, 23:20

    Μουσικοδίφη δεν είναι η πρώτη φορά που μιλάς με προσβλητικότητα απέναντι σε ανθρώπους για τους οποίους το καλλιτεχνικό μέρος της συνολικής προσφοράς τους είναι πέραν κριτικής (και παλαιότερα τον Θεοδωράκη τον είχες "αρπάξει"). Σε αυτό το κομμάτι δεν μπορώ να κάνω σοβαρή κουβέντα, παρόλα αυτά έτσι λίγα.

    Ο Θεοδωράκης είναι τεράστιος συνθέτης σε παγκόσμιο επίπεδο, με πολύ μεγάλη κοινωνική προσφορά και αν δεν ήταν κομμουνιστής θα είχε λάβει προ πολλού το Νόμπελ Ειρήνης....

    80+ χρονών με χίλια δύο προβλήματα, κατεβαίνει στο Σύνταγμα και τρώει χημικά. Όσο για την Κυβέρνηση Μητσοτάκη δέχθηκε συμβολικά να είναι υπουργός χωρίς αρμοδιότητα, συμβολίζοντας την προσέγγιση των Αριστερών και των Δεξιών, σε μια Ελλάδα με έντονο τον διχασμό τουλάχιστον έως το 90΄....

    Έφτασε την Ελληνική μουσική μαζί με τον Χατζιδάκι και τον Μαρκόπουλο και φυσικά τους επιγόνους αυτών στο απώγειό της.

    Στον Θεοδωράκη ανήκει ο Εθνικός Ύμνος των Παλαιστινίων, στο Θεοδωράκη ανήκει και το Παλλάδιο των Εβραίων που είναι το Μάουντχάουζεν του επίσης τεράστιου Καμπανέλλη, στον Θεοδωράκη ανήκει ο "Εθνικός Ύμνων των Λατίνων", δηλαδή το Κάντο Χενεράλ του νομπελίστα Νερούδα...

    Είναι τελείως άδικο να μειώνουμε το έργο του Θεοδωράκη πετώντας τον σπίλο "για πολιτικούς λόγους". Σε αυτό βέβαια συνέβαλε και ο Χατζιδάκις ο οποίος αν και συνεργάστηκε με τον Θεοδωράκη, μίλησε δημόσια "για πολιτικούς λόγους" που γιγάντωσαν τον Θεοδωράκη. Γιατί ποτέ δεν χώνεψε την απήχηση του εργου του Μίκη σε σχέση με το δικό του τεράστιο επίσης έργο.

    Ο Θεοδωράκης ήταν πάντα κόκκινο πανί για τους περισσότερους δεξιούς, πλην Καραμανλικών, όντως για πολιτικούς λόγους. Αλλα και για πολλούς αριστερούς επειδή έχει και πατριωτικό φρόνημα υπήρξε επίσης κόκκινο πανί... Μέχρι και ο περίφημος ιος της Ελευθεροτυπίας τον έλουσε κάποτε...

    Νισάφι....

    Συνεχίζεται...

    [ τροποποιήθηκε από τον/την Konstantinosoa, 31-01-2013 23:23 ]


    mary_omikron
    31.01.2013, 23:58
    Σύνδεσέ το με το θέμα Κωνσταντίνε εφ' οσον "συνεχίζεται"
    Konstantinosoa
    01.02.2013, 00:26

    Ως προς τον Χατζιδάκι....

    Δεν ξέρω πόσοι τον αγάπησαν γι΄αυτό που είναι η Τέχνη του αλλά και η εν γένει προσωπικότητά του. Οι δεξιοί και γενικά η ανώτερη τότε τάξη τον πήγαινε γιατί δεν είχε πολιτικό στίχο και άρα δεν ενοχλούσε, ενώ είχε πάντα την στάμπα της φωτογραφίας με τον Παττακό στις εφημερίδες. Πολλοί τότε είπαν δικός μας είναι, άλλοι πιο συντηρητικοί είπαν δεν ξέρω....., το δε ΠΑΣΟΚ για το οποίο ενίστασαι Μουσικοδίφη τον έκραξε δημόσια μέσω της Αυριανής με εκφράσεις που ντρέπομαι να αναφέρω....

    Η φωτογραφία πάλι με τον Παττακό; Μεσολάβησε για να δώσουν άδεια στην εξόριστη Φαραντούρη, λίγων ωρών, για να έρθει σε κηδεία..... Τόσο δεξιός, τόσο χουντικός....

    Όσο για την περίφημη συναυλία, το ότι έγινε απο μεγάλα ονόματα η πατάτα να λάβουν μέρος σε εκείνη την περίφημη συναυλία, δεν τους καθιστά χουντικούς. Αν ήταν έτσι δεν θα συνέχιζαν τις συνεργασίες τους με αριστερούς συνθέτες, ούτε θα τολμούσε ο Μπιθικώτσης να βγει στο Λυκαβηττό και να τραγουδήσει ’ξιον Εστί το 1977.... Ειδικά όταν έχεις οικογένεια κάνεις και τέτοιες παραχωρήσεις, δεν είσαι σόλο, εκτός αν και η σύζυγος σε στηρίζει σε ζωή διώξεων... Δεν αντέχουν όλοι τακτικές Μπουμπουλίνας και εξορίες.... Ακόμα και εξόριστοι όπως ο Μπιθικώτσης. Η Μοσχολίου κατέβηκε με το λαό στο Πολυτεχνείο, ενώ την ίδια περίπου περίοδο τραγούδησε το "Νυν και Αεί" του Ξαρχάκου, ενώ συνέχισε με Μαρκόπουλο επι χρόνια. Δεν είναι απλά τα πράγματα....


    Konstantinosoa
    01.02.2013, 00:31

    Συγνώμη δεν είδα το post σου. Έχεις δίκιο, αλλά το ίδιο το θέμα με αφορμή τον Λευτέρη Παπαδόπουλο μεταβάλλεται σε ενδελεχής απαξίωση του έργου στηλοβατών του Ελληνικού Πολιτισμού, με χαρακτηρισμούς απαράδεκτους, ρηχά και επιπόλαια επιχειρήματα....


    Hastaroth
    01.02.2013, 08:46

    Γιά να ξαναφέρουμε το θέμα στην "ρότα" του,θα θέσω ένα πρόβλημα:

    Εστω ότι είστε ο διευθυντής τής εφημερίδας ΤΑ ΝΕΑ και λαμβάνοντας υπ'όψιν την κακή οικονομική κατάσταση τής εν λόγω εκδοτικής εταιρίας,είστε υποχρεωμένος να κάνετε περικοπές.Εσείς βέβαια δέν το θέλετε,αλλά σάς πιέζει ο εργοδότης σας ο ιδιοκτήτης τής εφημερίδας-ο οποίος πιθανόν και να ευθύνεται γιά την κακή οικονομική κατάστασή της λόγω διαχειριστικών λαθών του.Βρίσκεστε λοιπόν πρό τού εξής διλήμματος:

    -είτε θα διακόψετε την συνεργασία τής εφημερίδας σας με έναν πολύ καταξιωμένο στιχουργό και αρθρογράφο,γιά τον οποίο ξέρετε ότι έχει γράψει εκατοντάδες στίχους τραγουδιών που είναι διαχρονικά και ακούγονται μέχρι σήμερα σε ραδιόφωνα και τηλεοράσεις και επισης πουλάνε δίσκους και CD και που,ώς εκ τούτου,εισπράττει (πέραν τής αμοιβής που τού καταβάλλει η εφημερίδα σας γιά τά άρθρα που γράφει) και ένα επαρκές χρηματικό ποσό από καταβολή πνευματικών δικαιωμάτων

    -ή θα απολύσετε έναν απ'τους τεχνικούς τού πιεστηρίου,ο οποίος δέν έχει άλλο εισόδημα πέραν τού μισθού του και ο οποίος έχει σύζυγο και δύο παιδιά ανήλικα,επιπλέον δέ δέν έχει δικό του σπίτι και μένει "στο νοίκι".

    Απαντήστε ποιά θα ήταν η επιλογή σας.

    Ολα τα άλλα,περί τού ποιός ήταν χουντικός και ποιός μοναρχοφασίστας και αναρχοκομμουνιστής και είχε σχέσεις με την γάτα και τον κροταλία του κλπ κλπ είναι άσχετα με το θέμα μας που έχει τίτλο "απολύθηκε από την εφημερίδα ΤΑ ΝΕΑ ο στιχουργός Λευτέρης Παπαδόπουλος",αλλά δέν έχει τίτλο "απολύθηκε από την εφημερίδα ΤΑ ΝΕΑ ο τεχνικός ο μαστρο-Μήτσος που δούλευε στην πρέσα".....

     


    mary_omikron
    01.02.2013, 10:00

    Υπήρξε θέμα επιλογής απόλυσης μεταξύ εύπορου αρθρογράφου και καταχρεωμένου τεχνικού?

    Επειδή έθεσες παράδειγμα/ερώτηση της  διαχείρησις των ανθρωπίνων πόρων σε μιά επιχείρηση θα σου πω το αυτονόητο και εμφανές στον οποιοδήποτε, πόσο μάλλον σε κάποιους που έτυχε στη ζωή τους να έχουν ασχοληθεί με το επιχειρείν:

    Επιλογή στις αναγκαστικές απολύσεις γίνεται μόνο μεταξύ ατόμων με το ίδιο αντικείμενο και θέση εργασίας.

    Δηλαδή αν πρέπει οπωσδήποτε -για τις ανάγκες επιβίωσης της επιχείρησης και για περιορισμό εξόδων- να απολύσεις ένα τεχνίτη, τότε θα επιλέξεις αυτόν που έχει τις λιγότερες οικογενειακές και οικονομικές υποχρεώσεις, αλλά ανάμεσα από τους τεχνίτες σου.  (Πρώτη παράμετρος είναι οτι τεχνοκρατικά κρατάς ΠΑΝΤΑ τον καλλίτερο, αλλά εδώ αντιμετωπίζουμε το θέμα συναισθηματικά και την αφήνω στην άκρη)

    Αν πρέπει να απολύσεις ένα υπάλληλο γραφείου θα επιλέξεις ανάμεσα από τους υπάλληλους γραφείου.

    Αν πρέπει να απολύσεις ένα άνθρωπο του πνεύματος (σε μια εφημερίδα εν προκειμένω), θα επιλέξεις ανάμεσα στην λογοτεχνική σου ομάδα.

    Ποτέ δεν απολύεις τον λογοτέχνη και κρατάς τον τεχνικό....  ή τον εργάτη και κρατάς τον λογιστή.

    Για τον απλούστατο λόγο οτι ο ένας δεν μπορεί να κάνει την δουλειά του άλλου.

    Συγκινητικό το παράδειγμα/ερώτησή σου Αλβέρτο, εν δυνάμει μπαρμπα-Μήτσοι είναι το 99% των εργαζομένων, αλλά ήταν ατυχέστατο γιατί δεν τίθεται ποτέ θέμα επιλογής μεταξύ ανομοίων ειδικοτήτων.

    Οσο για τον Παπαδόπουλο για να το συγκεκριμενοποιήσω, ασφαλώς και δεν κόπτομαι ότι θα μείνει νηστικός, απλά πιστεύω οτι απομακρύνεται από το μέσον μια καταξιωμένη (σε έργο) φωνή, και πιθανόν η θέση του θα μείνει ακάλυπτη οπότε χάνει η στήλη των πολιτιστικών, ή θα καλυφθεί εκ των ενόντων, οπότε δεν απομένει παρά να περιμένουμε να εμφανιστεί ό νέος "Παπαδόπουλος". Θα υπάρξει? Οψόμεθα....


    -----------------
    Η ανάγκη να έχεις πάντα δίκιο, σφραγίδα ενός χυδαίου πνεύματος.. (Αlbert Camus)

    [ τροποποιήθηκε από τον/την mary_omikron, 01-02-2013 10:06 ]


    Konstantinosoa
    01.02.2013, 10:37

    Καλά όλα αυτά που λες Αλβέρτε, δεν διαφωνώ, επίσης λογικά αυτά που λέει η Μαίρη, αλλα λογικά δεν σκέφτονται τα αφεντικά, ωστόσο δεν νομίζω ότι απελύθη ο Παπαδόπουλος. Στον λογαριασμό του στο Facebook δεν υπάρχει καμία αναφορά στο γεγονός, ούτε λόγοι συμπαράστασης απο φίλους, ενώ στα ΝΕΑ δεν υπάρχει κάποιο αποχαιρετιστήριο άρθρο. Στα 77 δεν υπάρχει σχέση εργασίας έχεις συνταξιοδοτηθεί προ πολλού...


    tallos
    01.02.2013, 11:09
    μπορει ο εκδοτης μεσα απο δημοσκοπησεις να ειδε οτι τον παπαδοπουλο δεν τον διαβαζε κανενας πλεον.αλαζουν οι καιροι.καποτε ο καζαντζιδης ηταν σταρ,τωρα δεν τον ακουει κανενας.
    Konstantinosoa
    01.02.2013, 11:19

    ( σε παρένθεση: Ο Καζαντζίδης έχει χιλιάδες φανατικούς που τον ακούν σχεδόν αποκλειστικά. Προσωπικά τον έχω κριτικάρει σε πολλά πράγματα, αλλά μόνο τον Ξυλούρη μπορώ να βάλω δίπλα του ως προσωπικότητα φωνής, άσχετα αν μεγαλύτερη σταδιοδρομία έκαναν οι πολύ μεγάλοι επίσης Μπιθικώτσης, Νταλάρας Πάριος και Διονυσίου, λόγω συνεχόμενης παρουσίας και μεγαλύτερης δισκογραφίας. Τώρα αν εννοείς τις συνειδήσεις που διαμορφώνουν τα ραδιόφωνα των play lists ε ναι εκεί δεν ακούγεται καν Χατζιδάκις - Θεοδωράκης αλλά μετριότητες τραγουδοποιών και προσωπικών σκοπιμοτήτων....)


    Hastaroth
    01.02.2013, 12:26

    Παράθεση:

    Το μέλος Konstantinosoa στις 01.02.2013, 10:37 έγραψε...

    Καλά όλα αυτά που λες Αλβέρτε, δεν διαφωνώ, επίσης λογικά αυτά που λέει η Μαίρη, αλλα λογικά δεν σκέφτονται τα αφεντικά, ωστόσο δεν νομίζω ότι απελύθη ο Παπαδόπουλος. Στον λογαριασμό του στο Facebook δεν υπάρχει καμία αναφορά στο γεγονός, ούτε λόγοι συμπαράστασης απο φίλους, ενώ στα ΝΕΑ δεν υπάρχει κάποιο αποχαιρετιστήριο άρθρο. Στα 77 δεν υπάρχει σχέση εργασίας έχεις συνταξιοδοτηθεί προ πολλού...

    Οπότε να υποθέσουμε πως το in.gr,που-όπως έγραψε ο noizr-δημοσίευσε την είδηση,έγραψε μιά radio-arvyla;

    Η μήπως ο ίδιος ο Παπαδόπουλος απεφάσισε πως ήθελε ν'αποσυρθή απ'την τακτική αρθρογραφία;

    ΥΓ.Τα λογικά αφεντικά σκέφτονται λογικά,αλλά στην Ελλάδα είναι τόσο σπάνια όσο και οι ιπποπόταμοι.Στο εξωτερικό,πάντως,βρίσκονται σε σχετικά επαρκείς αριθμούς....

     


    Konstantinosoa
    01.02.2013, 12:38

    Τώρα τί να σου πω Αλβέρτε, ομόσταυλο site του ΔΟΛ είναι θα έχει εσωτερική πληροφόρηση αλλά είναι δυνατόν να μην έχει συνταξιοδοτηθεί ο Λευτέρης εδώ και πολλά χρόνια; Τέλος πάντων νομίζω πως πολύ ασχοληθήκαμε, γιατί δεν νομίζω ότι υπάρχει ουσία εν τέλει. Δεν νομίζω ότι έγινε κάτι αθέμιτο.... Είτε περικοπή λογική λόγω σύνταξης, είτε αποχώρηση οικιοθελής που αν κατάλαβα καλά δεν είναι....


    davyd
    01.02.2013, 14:48

    Παράθεση:

    Το μέλος Mousikodifis στις 01.02.2013, 13:00 έγραψε...

    Διάβασα διάφορα τα οποία αναφέρονταν σε αυτά τα οποία έγραψα, αλλά θα σταθώ σε ένα.

    Πολύ κακώς πιστεύετε, όσοι το πιστεύετε, ότι η αξία του Μίκη Θεοδωράκη είναι πέραν πάσης κριτικής. Καθόλου δεν είναι πέραν πάσης κριτικής. Υπάρχει πολύς κόσμος (ξεκινώντας από τον Παύλο Σιδηρόπουλο ο οποίος αν και δε με εκφράζει μουσικά, σε αυτά που λέει στο τραγούδι του για τον Θεοδωράκη έχει απόλυτο δίκιο), που δεν έχει τον Θεοδωράκη σε τόσο υψηλό βάθρο ούτε στον τομέα της μουσικής του. Απλώς εγώ έχω το θάρρος να βγω σε ένα μουσικό φόρουμ στο οποίο θεωρείται δεδομένο ότι πρέπει να υμνήσεις τον Θεοδωράκη και τους συν αυτώ, και λέω αυτό το οποίο πολύς κόσμος σκέπτεται, αλλά λόγω της αριστερής ιδεολογικής χούντας δεν τολμά να πει ξεκάθαρα.

    Το ίδιο ισχύει και για τον Λευτέρη Παπαδόπουλο που μπορεί οι στίχοι του να είχαν κάποια αξία, αλλά τα άρθρα του έβριθαν ανούσιων και τετριμμένων σχολίων.  Το ίδιο και οι -πάμπολλες- τηλεοπτικές εμφανίσεις του στις οποίες μπορεί να δει κανείς καλύτερα το ποιόν του συγκεκριμένου ανθρώπου. Αυτός λοιπόν, από το σύστημα του λαμπρακιστάν, πέρασε ως «μεγάλος». Λοιπόν, διαφωνώ απολύτως. Δεν είναι μεγάλος ούτε ως προς το έργο του (ένας καλός στιχουργός είναι απλώς) ούτε ως προς τον χαρακτήρα του. Να συμπληρώσω πάντως ότι δεν έχω κάτι προσωπικό με τον άνθρωπο, αλλά κρίνω απλώς αυτό που βλέπω Δε με ενδιαφέρει αν τον απέλυσαν από τα Νέα γιατί τα συναισθήματά μου για αυτήν την εφημερίδα είναι ίδια με τα συναισθήματά μου για το κόμμα το οποίο δουλικά γλείφει εδώ και 30 χρόνια. Με ενδιαφέρει που άνθρωποι μέτριοι αλλά ενίοτε και ασήμαντοι έχουν βαπτισθεί από ένα ολόκληρο σύστημα «μεγάλοι». Αυτό με ενοχλεί και πολύ μάλιστα ιδίως όταν απλώς κόσμος (και εγώ πολλές φορές ομολογώ) τρώει αμάσητη ακόμα αυτήν την προπαγάνδα της «γενιάς του Πολυτεχνείου»{#emotions_dlg.thumbdown}

    [ τροποποιήθηκε από τον/την Mousikodifis, 01-02-2013 13:02 ]



    Ανοίγεις καινούργια θέματα όμως!

    Έτσι λοιπόν; Thumps down για μια ολόκληρη γενιά; Δίκαιοι και άδικοι σ' ένα τσουβάλι; Και ποιος είσαι νομίζεις για να κατακρίνεις τόσο επιφανειακά τόσους πολλούς ανθρώπους; Τι έχεις κάνει εσύ για να έχεις αυτό το δικαίωμα;

    Τέλος πάντων δεν θ' ασχοληθώ άλλο μ' αυτό προς το παρόν αλλά θα σου υπενθυμίσω ότι ούτε ο Παπαδόπουλος, ούτε ο Θεοδωράκης ανήκουν σ' αυτή τη γενιά!

    Έχεις ένα δίκιο όταν λες -γιατί αυτό καταλαβαίνω θες να πεις- ότι δεν αρκεί κάποιος να γράφει καλούς στίχους ή μουσική για να είναι "μεγάλος". Μεγάλος είναι ο πρωτοπόρος, αυτός που σημαδεύει μια εποχή (κι όχι κατ' ανάγκη μόνο με τις τεχνικές του ικανότητες). Αυτός για παράδειγμα που μπορεί να εμπνεύσει τον κόσμο.

    Κι αυτό ο Θεοδωράκης το έκανε κι όποιος σου λέει το αντίθετο να τους πεις ότι δεν ξέρει τι του γίνεται!

    Ο Παπαδόπουλός δεν έφτασε σ' αυτό το επίπεδο. Κι αυτουνού όμως τα τραγούδια περνούν απο γενιά σε γενιά. Έχουν αντέξει στο χρόνο κι αυτό είναι το μόνο αντικειμενικό κριτήριο στην τέχνη. Ότι λες εσύ κι εγώ, λίγη σημασία έχουν εν προκειμένω.

    Και βέβαια το κατεστημενό μπορεί να "σπρώξει" μέτριους όπως λες αλλά όχι για πολύ. Αν δεν αξίζεις δεν αντέχεις στη δοκιμασία του χρόνου! Τίποτα δεν αντέχει!

    Όσο για το τι έλεγε ο Σιδηρόπουλος... πολλοί έχουν πει πολλά. Ο Σαββόπουλος είχε τραγουδήσει "Θοδωράκιαμ, Χατηδακιαμ σεις τρώτε και πίνετε και μένα με τρώεει η ακούδα..." αλλά μετα ζήτησε συγνώμη!

    ’λλωστε ένα απο τα καλύτερα τραγούδια που είπε ποτέ ο Σιδηρόπουλος - το "Κάποτε θα' ρθουν"- είναι (τι ειρωνία ε) σε στίχους Λ.Παπαδοπουλου και μουσική Μ.Θεοδωράκη!