ελληνική μουσική
396 online   ·  207.896 μέλη

Υπεραστικές συγκοινωνίες σε Eλλάδα και εξωτερικό: κατάσταση, προσδοκίες, ιδέες

optiras
Φθασμένος
Chat
18.04.2013, 20:52

@brizas:

1)διάβαζε πιο προσεκτικά τι γράφουν οι άλλοι πριν(και εφόσον θέλεις να) τους απαντήσεις.Για δυνητικούς πελάτες μίλησα,όχι για επιβάτες.Τα στοιχεία τα παίρνω από την απογραφή πληθυσμού.

2)Λες ότι μιλώ γενικά και αόριστα.Αναφέρομαι βασικά στην θεωρία που αναπτύχθηκε για την εξήγηση των αεροπορικών ατυχημάτων και που μπορεί να εφαρμοσθεί σε όλους τους τομείς της συγκοινωνιώναλλάκαι της ανθρώπινης δραστηριότητας-μιας και αναφέρθηκες στα ατυχήματα.Δεν επεκτείνομαι όμως γιατί είναι πολύ εξειδικευμένο θέμα...

3)Αναγκάζεις τον συνομιλητή σου να γυρνά στα ίδια ζητήματαμετρό,τρένα κτλ) παρά του ότι σου έχει απαντήσει ήδη.

Για τον λόγο που περιορίζομαι στα κτελ(τα ξανααναφέρω συνοπτικά):

-α)στην ελλάδα το μεγαλύτερο(γεωγραφικά και ποσοτικά)μέρος των υπεραστικών συγκοινωνιών γίνεται από αυτά

-β)το τόπικ ανοίχθηκε με αφορμή τις μεταβολές που προσπαθεί να προωθήσει η κυβέρνηση

-γ)το κράτος για τις υπεραστικές συγκοινωνίες δεν λαμβάνει υπόψη το τρένο(βλέπε ορισμό,βλέπε μεταβολές),δεν λαμβάνει υπόψη στο σχεδιασμό των υπεραστικών συγκοινωνιών συνδιαστικά λεωφορείο και τρένο παρά μόνο αποσπασματικά(βλέπε προαστιακός)

4)Παρά το ότι κάνω 40-50 δρομολόγια τον χρόνο με ΚΤΕΛ διαφόρων νομών και έχω δει διάφορα ,λεωφορείο σαν αυτό που περιγράφεις δεν συνάντησα...Θα έλεγα ότι ήσουν ή άτυχος και πέτυχες τέτοιο λεωφορείο ,ή λίγο υπερβολικός,γιατί δεν είναι έτσι το μέσο λεωφορείο των κτελ,ειδικά τα τελευταία χρόνια.....Αντίθετα,οι παρατηρήσεις των άλλων συμφορουμιτών είναι σωστές,πολλές είναι και δική μου εμπειρία,και γενικά εμπειρία του μέσου χρήστη...

5)Επειδή δεν μπορείς να απαντήσεις,μπορούμε να συνεχίσουμε την κουβέντα εφόσον το θέλεις σε άλλο φόρουμ(προσωπικά συμμετέχω στο φόρουμ του πολιτικού καφενείου-και εκεί ο οπτήρας είμαι,αν θέλεις μπαίνεις εκεί και ανεβάζεις θέμα-δεν χρειάζεται εγγραφή ή αν δεν σου αρέσει -πολιτικό κομμουνιστικό φόρουμ με συμπάθειες-που δενσυμμερίζομαι- προς τον συριζα τελευταία,χωρίς διαχειριστικές επεμβάσεις αλλά και δίχως σαβουάρ βιβρ.Μπορείς αν θέλεις να γραφείς και με μήνυμα μου λες αν θέλεις και που να συνεχίσουμε τη συζήτηση....

@

διαχειριστές/συντονιστές ή και άλλους συμφορουμίτες:

ο brizas γιατί μπαναρίστηκε;(από περιέργεια...)

άλλο ζήτημα με τα ΚΤΕΛ

η ανορθολογική λειτουργία:π.χ. Η ταυτόχρονη αναχώρηση 2 σχεδόν άδειων λεωφορείων προς την ίδια κατεύθυνση την ίδια ακριβώς ώρα(στις 15:00 ή 16:00 το μεσημέρι τον Δεκέμβριο) από το κτελ Έβρου:ένα προς Ξάνθη,Καβάλα,ένα προς Θεσσαλονίκη,ενάντια σε κάθε λογική!Το δρομολόγιο θα μπορούσε να γίνει με ένα λεωφορείο άνετα.

Παρόμοιο ζήτημα υπάρχει και στο κτελ Ξάνθης με το δρομολόγιο για Αθήνα που δεν παίρνει/αφήνει επιβάτες σε Θεσσαλονίκη παρά το ότι περνά από απόσταση μόλις 5 χιλιομέτρων από τον επιβατικό σταθμό Μακεδονία!

Δεν αναφέρομαι καν στο ότι π.χ. τα κτελ Ροδόπης,Ξάνθης,Έβρου θα μπορούσαν να διαχειρίζονται μαζί την γραμμή της Θεσσαλονίκης αφού είναι στην ίδια...ευθεία,και το κτελ Ροδόπης και Εβρου περνάν ξυστά την Ξάνθη,ενώ αυτό του Έβρου περνά ξυστά την Κομοτηνή.Το αστείο είναι ότι τα τρια κτελ έχουν τον ίδιο σχεδόν αριθμό δρομολογίων,πολλές φορές αναχωρούν μαζί και συνήθως και τα τρία έχουν τόσο κόσμο που άνετα χωρά σε ένα μόνο λεωφορείο.Παλιότερα το Ροδόπης και Ξάνθης έκαναν μαζί το βραδυνό δρομολόγιο της Αθήνας αλλά σταμάτησαν την συνεργασία.Τελευταία το Ξανθης και Εβρου συνεργάζονται σε κάποια δρομολόγια από και προς Θεσσαλονίκη.Μάλιστα η ασυννενοησία ήταν τέτοια μεταξύ τους που σε δρομολόγιο από Θεσσαλονίκη τα δυο γκισέ κόβαν εισητήρια με τον ίδιο αριθμό θέσης!Ευτυχώς δεν ήμασταν πολλοί γιατί αλλιώς κάποιοι ή θα έμεναν όρθιοι ή θα έμεναν πίσω!

φυσικά η έξυπνη διαχείρηση θα μπορούσε να επιφέρει μειώσεις στις τιμές λόγω συμπίεσης κόστους!

Το ίδιο παράλογη είναι και η λειτουργία του επιβατικού σταθμού Μακεδονία:τα περισσότερα κτελ έχουν ξεχωριστά γκισέ,ξεχωριστές αποθήκες,ξεχωριστούς διαδρόμους.Αυτά θα μπορούσαν να είναι εννοποιημένα και η μείωση κόστους να πηγαίνει και στον επιβάτη,ενώ θα μπορούσε να υπάρχει καλύτερη διαχείρηση βαρδιών λόγω των υπαλλήλωνπου θα μπορούσαν να εξυπηρετούν καλύτερα τους πελάτες.

Τέλος,ένα ακόμα ζήτημα που δείχνει το αλαλούμ που επικρατεί και την ασυννενοησία που υπάρχει:ακόμα και στο ίδιο κτελ δεν μπορούν να συνεννοηθούν για τι είδους λεωφορείο θέλουν,με τι προδιαγραφές με αοτέλεσμα να υπάρχει πανσπερμία μαρκών και τύπων λεωφορείων.Το φυσικό επακόλουθο είναι η αύξηση κόστους που μοιραία μετακινήται στον πελάτη!Βέβαια που να συνεννοηθούνγια σοβαρά ζητήματα οι κτελατζήδες ότανούτε στο ίδιο κτελ δεν μπορούν να συμφωνήσουνστο που θα αναγράφεται ο αριθμός της θέσης!!  


#21   
optiras
Φθασμένος
Chat
26.07.2013, 12:37

Το νομοσχέδιο για τα κτελ έγινε σε γενικές γραμμές γνωστό.Θα υπάρχει  η Αρχή Χερσαίων Επιβατικών Μεταφορών (μετξέλιξη της Ρυθμιστικής Αρχής Σιδηροδρόμων) που θα έχει την αρμοδιότητα για ρυθμιση,συντονισμό,κατηγοριοποίηση γραμμής,διαγωνισμούς κτλ(άρθρο υπάρχει με τίτλο ''Τρεις κατηγορίες στις γραμμές των ΚΤΕΛ έως το 2015'' στο τεύχος 12,Μάιος-Ιούνιος 2013 του περιοδικού ''φορτηγό και μεταφορές'' ( www.fortigometafores.gr/ )

Όσον αφορά στους όρους διαγωνισμών,ακούγεται ότι θα είναι ''φωτογραφικοί'' για τα ΚΤΕΛ(π.χ. Θα προβλέπεται να έχει εγκαταστάσεις αυτός που θα συμμετάχει στον διαγωνισμό) ώστε στην ουσία να υπάρξει απελευθέρωση μόνο στα χαρτιά.....

Το άρθρο τελειώνει με τις δηλώσεις του υπουργού ''μεταφορών'' , όπως αναφέρει το περιοδικό,Κ. Χατζηδάκη: ''Το 2015 εκτιμώ  ότι μπορεί να ξεκινήσει να δουλεύει το νέο σύστημα''.

Στην επόμενη σελίδα ( σελίδα 54 ) υπάρχει συνέντευξη του προέδρου των ΚΤΕΛ Σοφοκλή Φάτσιου στον Νίκο Λιβανό με τίτλο:  Σοφοκλής Φάτσιος,πρόεδρος ΚΤΕΛ:καμιά απελευθέρωση των ΚΤΕΛ έως το 2019!

Ο πρόεδρος αναφέρει ότι το έργο των κτελ είναι διασφαλισμένο έως το 2019 από τον ευρωπαϊκό κανονισμό και άρα μέχρι τότε δεν θα γίνει τίποτα!Στην ερώτηση ''άρα αυτά που λέει ο κ. χατζηδάκης για απελευθέρωση των γραμμών δεν ισχύει;'' ο πρόεδρος λέει  ότι ο Χατζηδάκης αναφέρεται σε διαγνωστικές διαδικασίες και όχι στην απελευθέρωση....Στη συνέχεια ο πρόεδρος αναφέρει και  πράγματα που δεν ισχύουν(π.χ. όταν αναφέρεται στις υπηρεσίες των κτελ μιλά για τις πιο αξιοζήλευτες συγκοινωνίες στην Ευρώπη,με τις πιο σύγχρονες  εγκαταστάσεις και στόλο που δεν υπάρχει και στην πιο προηγμένη χώρα της εε!'' Φάσκει και αντιφάσκει ''δεν επιβαρύνουν τα κτελ των προυπολογισμό και δεν επιδοτείται από το κράτος'' αλλά το κράτος ''χρωστά χρήματα από τις επιδοτήσεις των λεωφορείων''!!!


#22   
optiras
Φθασμένος
Chat
28.07.2013, 11:43

Παρέλειψα  να αναφέρω ότι μέσα στο άρθρο συνέντευξη του προέδρου τον κτελ,αυτός αποκαλύπτει και ποιος είναι ο δήθεν ευρωπαϊκός κανονισμός που διασφαλίζει το μονοπώλιο των κτελ μέχρι το 2019:είναι το άρθρο 17 του νόμου 3534/2007..... 


#23   


Αυτά τα διάβασες;