ελληνική μουσική
    581 online   ·  210.848 μέλη

    Καμπάνια στο Facebook για ακύρωση της συναυλίας των Metallica

    Hastaroth
    29.06.2014, 20:04

    Ετσι ακριβώς είναι.

    Οσο γιά τον investor,που με ρωτάει άν ψάχνω τα χόμπυ τού ταβερνιάρη και τού λογιστή μου γιά να κρίνω την υπηρεσία που μού προσφέρουν,έχω να πώ τα εξής:ο ταβερνιάρης και ο λογιστής δέν είναι καλλιτέχνες και δέν πρόκειται ποτέ να βγούν σε μιά συναυλία να τραγουδήσουν "σεβαστήτε τα άλλα ζώα τού πλανήτη μας και μήν τούς προκαλήτε πόνο".Επίσης κάποιος που έχει ώς χόμπυ να αφαιρή ζωές στερείται ευαισθησιών,οπότε με τίς πράξεις του ακυρώνει και το όποιο καλλιτεχνικό του έργο.

    Εγώ πάντως ούτε ψάρια τρώω-γιά ν'απαντήσω και στον gunman-ακριβώς επειδή ξέρω ότι και αυτά είναι ενσυναίσθητα όντα (scentient beings) και έχει αποδειχθεί ότι νιώθουν πόνο και φόβο.

    Τέλος,ο Heatfield,εικονιζόμενος με το όπλο παρά πόδα δίπλα στην σκοτωμένη αρκούδα,επιδεικνύει το "κατόρθωμά" του,άρα σκοτώνει αρκούδες γιά να επιδεικνύη τον ανδρισμό του.Περνάει λοιπόν στο κοινό του την άποψη πως γιά να είσαι πραγματικός άντρας πρέπει να σκοτώνης τα άλλα ζώα.


    investor
    30.06.2014, 01:17
    Αυτή είναι και η διαφορά μας,για εμένα το ίδιο είναι ο καλλιτέχνης με τον ταβερνιάρη,με την διαφορά οτι ο ένας μου πουλάει νότες και ο άλλος σουβλάκι.Το αμπαλάζ και τις σάλτσες που ενίοτε μου πουλάει ο αρτίστας,μου είναι παντελώς αδιάφορα,τα ακούω βερεσέ.Περσόνες είναι όλοι και δεν περιμένω τίποτα άλλο απο νότες,αν θέλω απόψεις και ιδέες θα ανοίξω κανα βιβλίο.
    PetrosTser
    30.06.2014, 14:27

    Από τον μουσικό περιμένεις μόνο νότες; Δηλαδή οι στίχοι δεν έχουν σημασία; Το μήνυμα δεν έχει σημασία; Στην τελική, οι ίδιες νότες πώς είναι μόνο νότες; Τέχνη είναι, και ακόμα και αυτό που δεν εκφράζει ρητώς κάτι εννοείται ότι έχει, αν όχι ιδεολογική, τουλάχιστον σίγουρα συναισθηματική διάσταση και φόρτιση. Πώς συγκρίνεις το σουβλάκι με την μουσική; Αυτό είναι ισοπέδωση. Ας δεχτώ ότι δεν μπορούμε να επιρρίψουμε στον καλλιτέχνη τεράστια κοινωνική ευθύνη (όχι ότι δεν έχει - έχει και παραέχει), αλλά δεν θα δεχτώ και ότι είναι απλά έμπορος νοτών. Έτσι ακυρώνουμε όλην την σημασία, το νόημα και την προσφορά της τέχνης. Πάμε για σουβλάκια.


    -----------------

    "LIVE TO ROCK!": Rock-metal εκπομπή κάθε Δευτέρα 18:00 - 20:00 εδώ στο Radio MusicHeaven! (http://radio.musicheaven.gr/

    [ τροποποιήθηκε από τον/την PetrosTser, 30-06-2014 14:28 ]


    Hastaroth
    30.06.2014, 15:35

    Υποτίθεται ότι εμείς οι άνθρωποι έχουμε κάποια ανώτερη νοημοσύνη απ'τα υπόλοιπα ζώα,που μάς επιτρέπει να προχωράμε τον κόσμο πιό μπροστά.

    Αλλιώς δέν έχη νόημα ούτε η τέχνη,ούτε η επιστήμη.


    Konstantinosoa
    30.06.2014, 17:38

    Τέτοια ζητήματα αναδεικνύουν συχνά την τάση που συχνά εκδηλώνουμε, στο να σπεύδουμε να εκφραστούμε με έναν χ τρόπο για να συνταυτιστούμε με κινήματα που στην πραγματικότητα ανήκουν δήθεν στον ανθρωπισμό, στον ακτιβισμό, στην τελική αποτελούν υποκρισία.

    Πιο αναλυτικά:

    1) Ο καλλιτέχνης είναι ένα επάγγελμα όπως τα άλλα το οποίο όμως μπορεί εκ του αποτελέσματος να κάνει και πολύ όμορφη την ζωή μας, μια δεδομένη στιγμή. Εμείς τον έχουμε αναγάγει σε ύψος άρρητο, σε αντίθεση με τον υποδηματοποιό που μας φτιάχνει κάτι χρήσιμο, την καθαρίστρια που μας ξεβρωμίζει κ.τ.λ.

    Ο καλλιτέχνης όμως κρίνεται εκ του καλλιτεχνικού αποτελέσματος και σε καμία περίπτωση δεν έχει ηθικό βάρος μεγαλύτερο απο ενός άλλου επαγγελματία. Τα ηθικά κριτήρια είναι ίδια για κάθε άνθρωπο και δεν μεταβάλονται ανάλογα με την επαγγελματική φύση του καθενός. Τί θα πει αυτός είναι καλλιτέχνης και έτσι πρέπει να φέρεται;

    2) Τα Συντάγματα και οι νόμοι υπάρχουν για να τηρούνται προς όφελος βέβαια του ανθρώπου (γιατί όπως πολύ σωστά είπε και ο Χριστός ο Νόμος έγινε για τον άνθρωπο και όχι ο άνθρωπος για να υπηρετεί τον Νόμο.

    Εφόσον στη χώρα του αυτό είναι νομικά κατοχυρωμένο, δεν έχουμε κανένα δικαίωμα να τον επικρίνουμε ηθικά, γιατί εξασκεί ένα δικαίωμά του, εν προκειμένω το κυνήγι. Μπορούμε να επικρίνουμε ένα σύνταγμα για το έαν έχει λάθος διατάξεις, αλλά όχι έναν πολίτη γιατί κάνει χρήση των δικαιωμάτων του.

    3) Συνείδηση οφείλει να έχει ο καθείς και όχι ειδικά ο καλλιτέχνης.

    4) Ροκ καλλιτέχνης είναι ο εν λόγω. Η Ροκ μουσική σκηνή μας έχει δώσει κατα καιρούς μεγάλα δείγματα, αλλά η Ρόκ κουλτούρα όχι. Πότε δεν θυμάστε μέλη συγκροτημάτων ροκ, να μην έχουν θέματα με ναρκωτικά, κακή ζωή, να αλλάζουν ερωτικούς συντρόφους σαν τα πουκάμισα και να πουλάνε εναλλακτική, με λιμουζίνες, προσωπικές ασφάλειες, καπιταλιστικές υπερβολές και αλκοόλ; Και δεν ηθικολογώ αλλά δεν θα πέσω απο τα βουνά κιόλας γιατί ο χ ρόκερ κυνήγησε αρκούδα...

    Και μιας και έγινε θέμα για πρότυπα, πόσες σελίδες Facebook πρέπει με την ίδια λογική να ανοίγαμε, με βάση την ηθική ζωή του καθενός; Η αρκούδα μας μάρανε. Αλλά στην υποκριτική μας σημερινή κοινωνία, μπορεί ο καθείς να μπεκροπίνει όσο θέλει, να κάνει ότι γουστάρει για να ικανοποιήσει το κάθε σεξουαλικό του, να εξυβρύζει τα Θεία αρκεί να μην είναι το Ισλαμ και ο Ινδουισμός, να τρέφεται με τροφές πολυεθνικών που παραβιάζουν κάθε έννοια οικολογίας και υγειούς εμπορίου, να βαφτίζει ολοκληρωτικές ιδεολογίες, πατριωτισμό ή προοδευτισμό και ριζοσπαστισμό αλλά προσοχή !

    Μην φας κρέας, μην κυνηγήσεις και πολλά άλλα.  

    5) Θεωρώ τους επιλεκτικούς ακτιβισμούς συχνότατα υποκριτικούς και γελοίους, μέσα αυτοπροβολής των εν λόγω ταγών.

    6) Αν θέλει κάποιος να κάνει σελίδες ακτιβισμού, ας τα βάλη με καθεστώτα θρησκευτικά, με κράτη που καταδυναστεύουν πολίτες, σε έναν πλανήτη που πουθενά δεν εφαρμόζει την δημοκρατία(παντού), που κερδοσκόποι εξευτελίζουν έθνη(π.χ. Αργεντινή), έθνη που εξευτελίζουν μειονότητες(π.χ. Τουρκία), άνδρες που συμπεριφέρονται στις γυναίκες ως ζώα(π.χ. Ινδουιστικά και Ισλαμικά κράτη), χώρες που απαγορεύουν σε μειονοτικούς να έχουν στοιχειώδη δικαιώματα όπως η οδήγηση(σε πολλές περιοχές οι Παλαιστίνιοι), που οι γυναίκες κατα 99% απαγορεύεται να εργάζονται(π.χ. Σαουδική Αραβία), που οικογένειες έχουν δικαιώματα βασιλείας αιώνια(μεταξύ των οποίων και πολλές πολιτισμένες ευρωπαϊκές), πετρελαϊκές εταιρίες πληρώνουν φόρους σε κράτη μόνο εάν παρουσιάσουν πλεόνασμα(αυτό είναι και στην Ελλάδα) κ.α..

    Αλλά αυτοί οι μεγάλοι ακτιβιστές δεν ασχολούνται με αυτά. Γιατί εκεί υπάρχει ο πραγματικός κίνδυνος  (τηλεφωνικές ενοχλήσεις, εκβιασμοί, στο τέλος αν είσαι πολύ ενοχλητικός σε βρίσκουν σε κάποια παραλία να κοιτάς τα φύκια ανάποδα κ.τ.λ.).

    7) Και όπως είχα ακούσει κάποτε και τον Θάνο Μικρούτσικο(τηλεοπτική συνέντευξη δεν θυμάμαι που), να λέει στο περίπου, πως "η δημιουργία και η ηθική δεν είναι πράγματα που απαραίτητα συμβαδίζουν. Υπήρχαν καλλιτέχνες αναφοράς που ήταν ΑΝΘΡΩΠΟΙ και άλλοι που ήταν δεδομένα καθίκια. Αλλά αυτό δεν έχει να κάνει με το καλλιτεχνικό αποτέλεσμα, ούτε αυτό θα κριθεί με βάσει το ποιόν του καλλιτέχνη".

    Αυτά απο έναν άνθρωπο που φυσικά είναι αντίθετος στο κυνήγι έτσι απο χόμπυ. Και που ενώ αγαπάει τα ζώα, ντρέπεται να έχει σκύλο στο σπίτι ή πουλί σε κλουβί.

    [ τροποποιήθηκε από τον/την Konstantinosoa, 30-06-2014 17:41 ]

    [ τροποποιήθηκε από τον/την Konstantinosoa, 30-06-2014 17:43 ]


    PetrosTser
    30.06.2014, 18:35

    Παράθεση:

    Το μέλος Konstantinosoa στις 30.06.2014, 17:38 έγραψε...

    Τέτοια ζητήματα αναδεικνύουν συχνά την τάση που συχνά εκδηλώνουμε, στο να σπεύδουμε να εκφραστούμε με έναν χ τρόπο για να συνταυτιστούμε με κινήματα που στην πραγματικότητα ανήκουν δήθεν στον ανθρωπισμό, στον ακτιβισμό, στην τελική αποτελούν υποκρισία.

    Πιο αναλυτικά:

    1) Ο καλλιτέχνης είναι ένα επάγγελμα όπως τα άλλα το οποίο όμως μπορεί εκ του αποτελέσματος να κάνει και πολύ όμορφη την ζωή μας, μια δεδομένη στιγμή. Εμείς τον έχουμε αναγάγει σε ύψος άρρητο, σε αντίθεση με τον υποδηματοποιό που μας φτιάχνει κάτι χρήσιμο, την καθαρίστρια που μας ξεβρωμίζει κ.τ.λ.

    Ο καλλιτέχνης όμως κρίνεται εκ του καλλιτεχνικού αποτελέσματος και σε καμία περίπτωση δεν έχει ηθικό βάρος μεγαλύτερο απο ενός άλλου επαγγελματία. Τα ηθικά κριτήρια είναι ίδια για κάθε άνθρωπο και δεν μεταβάλονται ανάλογα με την επαγγελματική φύση του καθενός. Τί θα πει αυτός είναι καλλιτέχνης και έτσι πρέπει να φέρεται;

    2) Τα Συντάγματα και οι νόμοι υπάρχουν για να τηρούνται προς όφελος βέβαια του ανθρώπου (γιατί όπως πολύ σωστά είπε και ο Χριστός ο Νόμος έγινε για τον άνθρωπο και όχι ο άνθρωπος για να υπηρετεί τον Νόμο.

    Εφόσον στη χώρα του αυτό είναι νομικά κατοχυρωμένο, δεν έχουμε κανένα δικαίωμα να τον επικρίνουμε ηθικά, γιατί εξασκεί ένα δικαίωμά του, εν προκειμένω το κυνήγι. Μπορούμε να επικρίνουμε ένα σύνταγμα για το έαν έχει λάθος διατάξεις, αλλά όχι έναν πολίτη γιατί κάνει χρήση των δικαιωμάτων του.

    3) Συνείδηση οφείλει να έχει ο καθείς και όχι ειδικά ο καλλιτέχνης.

    4) Ροκ καλλιτέχνης είναι ο εν λόγω. Η Ροκ μουσική σκηνή μας έχει δώσει κατα καιρούς μεγάλα δείγματα, αλλά η Ρόκ κουλτούρα όχι. Πότε δεν θυμάστε μέλη συγκροτημάτων ροκ, να μην έχουν θέματα με ναρκωτικά, κακή ζωή, να αλλάζουν ερωτικούς συντρόφους σαν τα πουκάμισα και να πουλάνε εναλλακτική, με λιμουζίνες, προσωπικές ασφάλειες, καπιταλιστικές υπερβολές και αλκοόλ; Και δεν ηθικολογώ αλλά δεν θα πέσω απο τα βουνά κιόλας γιατί ο χ ρόκερ κυνήγησε αρκούδα...

    Και μιας και έγινε θέμα για πρότυπα, πόσες σελίδες Facebook πρέπει με την ίδια λογική να ανοίγαμε, με βάση την ηθική ζωή του καθενός; Η αρκούδα μας μάρανε. Αλλά στην υποκριτική μας σημερινή κοινωνία, μπορεί ο καθείς να μπεκροπίνει όσο θέλει, να κάνει ότι γουστάρει για να ικανοποιήσει το κάθε σεξουαλικό του, να εξυβρύζει τα Θεία αρκεί να μην είναι το Ισλαμ και ο Ινδουισμός, να τρέφεται με τροφές πολυεθνικών που παραβιάζουν κάθε έννοια οικολογίας και υγειούς εμπορίου, να βαφτίζει ολοκληρωτικές ιδεολογίες, πατριωτισμό ή προοδευτισμό και ριζοσπαστισμό αλλά προσοχή !

    Μην φας κρέας, μην κυνηγήσεις και πολλά άλλα.  


    1) Μόνο που ο καλλιτέχνης εκτίθεται σε ένα ορισμένο κοινό στο οποίο και ασκεί επιρροή.

    2) Ό,τι είναι νόμιμο δικαίωμα είναι και ηθικό; Δηλαδή αν κατοχυρωνόταν από τον νόμο να σφαζόμαστε μεταξύ μας κατά το δοκούν, θα έπρεπε να μας πουν και μπράβο;

    3) Συνείδηση οφείλει να έχει ο καθείς και όχι ειδικά ο καλλιτέχνης, αλλά πόσω μάλλον ο καλλιτέχνης.

    4) Ισοπέδωση όλων των ρόκερς. Δεν νομίζω ότι χρειάζεται να αναλύσω τι σημαίνει ροκ ιδεολογία και ροκ καλλιτέχνης.

    Ποιος είπε να βαφτίζουμε πατριωτισμό τον ολοκληρωτισμό αρκεί να μην τρώμε κρέας;

    Όσο για την δήλωση του Μικρούτσικου, συμφωνώ από την άποψη ότι το ποιόν του ανθρώπου δεν αρκεί για να ακυρωθεί η καλλιτεχνική του προσφορά, ωστόσο αυτό δεν σημαίνει ότι δεν πρέπει να ασκούμε κριτική - την ίδια κριτική που θα ασκήσεις σε οποιονδήποτε αλλά με παραπάνω αυστηρότητα, ακριβώς γιατί είναι διαφορετικός ο βαθμός προβολής και άρα επιρροής και άρα ευθύνης.


    -----------------

    "LIVE TO ROCK!": Rock-metal εκπομπή κάθε Δευτέρα 18:00 - 20:00 εδώ στο Radio MusicHeaven! (http://radio.musicheaven.gr/

    [ τροποποιήθηκε από τον/την PetrosTser, 30-06-2014 18:42 ]


    PetrosTser
    30.06.2014, 19:04

    Αυτό που λέω είναι ότι ακριβώς επειδή το "ηθικό" είναι κάτι το υποκειμενικό, δεν μπορούμε να αρκούμαστε στον νόμο και να τον θεωρούμε σωστό ντε και σώνει. Ωστόσο νομίζω ότι, παρά τον υποκειμενισμό, γενικά παραδεκτές ηθικές αρχές υπάρχουν. Πες τες ανθρωπισμό, πες τες ανθρωπιά, πες τες όπως θες, όμως υπάρχουν.


    PetrosTser
    30.06.2014, 19:19

    Εννοείς την διαπόμπευση του Hetfield;

    Υπερβολική αντίδραση; Ίσως. Πάντως προσωπικά δεν είπα μπράβο για την καμπάνια ούτε είπα να μην παίξει το live - και ούτε νομίζω ότι το είπε και κανείς άλλος εδώ πέρα. Η συζήτηση γίνεται ως προς την ηθική διάσταση του χόμπι του σε συνδυασμό με την καλλιτεχνική του ιδιότητα, και άρα, σε ένα ευρύτερο πλαίσιο, ως προς το τι ορίζει την ευθύνη του καλλιτέχνη. Εγώ τουλάχιστον ως προς αυτά έλαβα θέση.


    Konstantinosoa
    30.06.2014, 19:29

    Ένα-ένα: Μου γράφεις:

    1) Μόνο που ο καλλιτέχνης εκτίθεται σε ένα ορισμένο κοινό στο οποίο και ασκεί επιρροή.

    Κάθε άνθρωπος που ασκεί ένα επάγγελμα και που εν πάσει περιπτώσει έχει κάποια δημόσια παρουσία, ακόμα και αν έχει κατάστημα ψιλικών, εκτίθεται σε ένα ορισμένο κοινό. Όλοι είμαστε εν δυνάμει παραδείγματα και οι πράξεις μας μπορούν να αποτελέσουν παραδείγματα προς μίμηση ή προς αποφυγή. Δεν καταλαβαίνω γιατί οι καλλιτέχνες αποτελούν οντότητες σε ένα σύμπαν ενός ανώτερου Θεού.

    2) Ό,τι είναι νόμιμο δικαίωμα είναι και ηθικό; Δηλαδή αν κατοχυρωνόταν από τον νόμο να σφαζόμαστε μεταξύ μας κατά το δοκούν, θα έπρεπε να μας πουν και μπράβο;

    Όχι δεν έγραψα αυτό, αλλά ότι είναι νόμιμο στη χώρα του και το ασκεί. Και το παράδειγμα που χρησιμοποιείς είναι λάθος. Δεν είναι ο εν λόγω, τραγουδιστής πολιτικός και μέλος κυβερνήσεως όπως στο περίφημο σκάνδαλο ώστε να χρησιμοποιηθούν ή και να αλλάξουν νόμοι για να βολευτούν ρουσφέτια, με άνωθεν παρεμβάσεις.

    Πολίτης είναι ο τραγουδιστής - μουσικός και ασκεί δικαίωμα που έχει. Και όπως είπα κριτική θα ασκήσεις στο Κράτος για το κακό Σύνταγμα και τους ανάλογους νόμους όχι στον νόμιμο απλό πολίτη.

    3) Συνείδηση οφείλει να έχει ο καθείς και όχι ειδικά ο καλλιτέχνης, αλλά πόσω μάλλον ο καλλιτέχνης.


    Συμφωνώ στο πρώτο σκέλος. Ο καλλιτέχνης δεν ανήκει στο "πολύ περισσότερο". Δεν αποτελεί εξαίρεση. Πρώτιστα είναι ελεύθερο πνεύμα(με τα + και τα - αφού ο καθείς ερμηνεύει την ελευθερία όπως επιθυμεί) και όχι στρατευμένος. Και σε γενικές γραμμές η λογική που διέπει σήμερα την εικόνα που "πρέπει" να έχει ένας καλλιτέχνης, που οφείλει" να είναι πολιτικοποιημένος και με παρεμβάσεις, πρώτιστα δημιουργήθηκε απο την ανάγκη κομμάτων και ιδεολογιών να ασκήσουν προπαγάνδα χρησιμοποιώντας την καλή διάθεση αξιόλογων καλλιτεχνών. Μόνο που αυτή η αρχή εν τέλει δεν ακούγεται και τόσο ελεύθερη, πολύ δε περισσότερο καλλιτεχνική. Άσχετα αν εν τέλει μας έδωσε και μεγάλη τέχνη αναμφίβολα.

    4) Ισοπέδωση όλων των ρόκερς. Δεν νομίζω ότι χρειάζεται να αναλύσω τι σημαίνει ροκ ιδεολογία και ροκ καλλιτέχνης.

    Κλασσικά τα επικοινωνιακά σχήματα "ισοπέδωση", "ροκ ιδεολογία" και "πρότυπο ροκ καλλιτέχνη", αλλά τα βιογραφικά των περισσοτέρων μελών των ροκ συγκροτημάτων είναι βουτηγμένα, με τρανταχτά επώνυμα παραδείγματα, στην κακή προσωπική ζωή, την συστημικότητα, την εμπορευματοποίηση, πολλά τα γεμάτα τους ποινικά μητρώα, οι προσαγωγές στης ασφάλειες, οι θάνατοι απο ναρκωτικά και αλκοόλ, τα επεισοδιακά διαζύγια κ.τ.λ. Το να μιλάμε για πρότυπο ροκ καλλιτέχνη, αγγίζει τα όρια του ανέκδοτου.

    Προφανώς και δεν απορρίπτω την ροκ μουσική, πάμπολα ροκ κομμάτια μου είναι αγαπητά απο μικρός, αλλά το κομμάτι ηθική ας μην το πιάσουμε καλύτερα και δεν μιλάμε για εξαιρέσεις. Σεβαστή η άποψη σου αλλά διαφωνώ σαφώς.

    5) Ποιος είπε να βαφτίζουμε πατριωτισμό τον ολοκληρωτισμό αρκεί να μην τρώμε κρέας;

    Αυτό κατάλαβες; Γράφω ότι οι κάθε λογής ακτιβιστές προβάλουν γενικού ενδιαφέροντος ακτιβισμούς για προσωπική προβολή, αλλά δεν ακουμπάνε θεμελιώδη προβλήματα στην παγκόσμια κοινωνία. Και επειδή παρέλειψες το άλλο σκέλος, αλλά εγώ όχι, δεν βαφτίζουμε μόνο πατριωτισμό τον "Εθνικοσοσιαλισμό", αλλά πρόοδο, ριζοσπαστισμό και πρόοδο, την αριστερή δημαγωγία και τα ολοκληρωτικά καθεστώτα που ταλαιπώρησαν και βασάνισαν και βασανίζουν τόσους και τόσους συνανθρώπους μας ανα την υφήλιο. Αλλά και βασιλείες οικογενειακές που ελέγχουν τόσα πολιτισμένα και μη κράτη. Και θρησκευτικές αρχαίες ιδεολογίες που έχουν στην φύση τους την ταξικότητα και τον εθνικισμό των ανθρώπων(ινδουισμός π.χ.), τον υποβιβασμό της γυναίκας(πολλά παραδείγματα) και βασική τους αρχή ρατσιστικές και απάνθρωπες γελοιότητες όπως η τζιχαντ και η σαρία και πολλές και όχι μόνο ισλαμικές και ινδουιστικές παραδόσεις. Μόνο που όπως λέει και ο Γκάτσος γι΄αυτό το φονικό δεν είπαμε κουβέντα. Γιατί και κίνδυνος υπάρχει και τα λεφτά είναι πολλά.     




    [ τροποποιήθηκε από τον/την Konstantinosoa, 30-06-2014 19:33 ]


    Hastaroth
    30.06.2014, 19:30

    Εγώ δέν είδα καμμιά διαπόμπευση τού Heatfield.

    Ούτως ή άλλως,εγώ θεωρώ την ηθική ώς πρός την θανάτωση ενός ζώου πολύ πιό σημαντική απ'την ηθική ώς πρός την διαπόμπευση αυτού που σκότωσε το ζώο γιά να διασκεδάση...

    (Γιατί μήν μού πήτε ότι όλες οι αρκούδες που έχει σκοτώσει κατά καιρούς ο Heatfield ήταν συνεννοημένες γιά να τού επιτεθούν.....)


    PetrosTser
    01.07.2014, 00:50

    Παράθεση:

    Το μέλος Konstantinosoa στις 30.06.2014, 19:29 έγραψε...

    Ένα-ένα: Μου γράφεις:

    1) Μόνο που ο καλλιτέχνης εκτίθεται σε ένα ορισμένο κοινό στο οποίο και ασκεί επιρροή.

    Κάθε άνθρωπος που ασκεί ένα επάγγελμα και που εν πάσει περιπτώσει έχει κάποια δημόσια παρουσία, ακόμα και αν έχει κατάστημα ψιλικών, εκτίθεται σε ένα ορισμένο κοινό. Όλοι είμαστε εν δυνάμει παραδείγματα και οι πράξεις μας μπορούν να αποτελέσουν παραδείγματα προς μίμηση ή προς αποφυγή. Δεν καταλαβαίνω γιατί οι καλλιτέχνες αποτελούν οντότητες σε ένα σύμπαν ενός ανώτερου Θεού.

    2) Ό,τι είναι νόμιμο δικαίωμα είναι και ηθικό; Δηλαδή αν κατοχυρωνόταν από τον νόμο να σφαζόμαστε μεταξύ μας κατά το δοκούν, θα έπρεπε να μας πουν και μπράβο;

    Όχι δεν έγραψα αυτό, αλλά ότι είναι νόμιμο στη χώρα του και το ασκεί. Και το παράδειγμα που χρησιμοποιείς είναι λάθος. Δεν είναι ο εν λόγω, τραγουδιστής πολιτικός και μέλος κυβερνήσεως όπως στο περίφημο σκάνδαλο ώστε να χρησιμοποιηθούν ή και να αλλάξουν νόμοι για να βολευτούν ρουσφέτια, με άνωθεν παρεμβάσεις.

    Πολίτης είναι ο τραγουδιστής - μουσικός και ασκεί δικαίωμα που έχει. Και όπως είπα κριτική θα ασκήσεις στο Κράτος για το κακό Σύνταγμα και τους ανάλογους νόμους όχι στον νόμιμο απλό πολίτη.

    3) Συνείδηση οφείλει να έχει ο καθείς και όχι ειδικά ο καλλιτέχνης, αλλά πόσω μάλλον ο καλλιτέχνης.


    Συμφωνώ στο πρώτο σκέλος. Ο καλλιτέχνης δεν ανήκει στο "πολύ περισσότερο". Δεν αποτελεί εξαίρεση. Πρώτιστα είναι ελεύθερο πνεύμα(με τα + και τα - αφού ο καθείς ερμηνεύει την ελευθερία όπως επιθυμεί) και όχι στρατευμένος. Και σε γενικές γραμμές η λογική που διέπει σήμερα την εικόνα που "πρέπει" να έχει ένας καλλιτέχνης, που οφείλει" να είναι πολιτικοποιημένος και με παρεμβάσεις, πρώτιστα δημιουργήθηκε απο την ανάγκη κομμάτων και ιδεολογιών να ασκήσουν προπαγάνδα χρησιμοποιώντας την καλή διάθεση αξιόλογων καλλιτεχνών. Μόνο που αυτή η αρχή εν τέλει δεν ακούγεται και τόσο ελεύθερη, πολύ δε περισσότερο καλλιτεχνική. Άσχετα αν εν τέλει μας έδωσε και μεγάλη τέχνη αναμφίβολα.

    4) Ισοπέδωση όλων των ρόκερς. Δεν νομίζω ότι χρειάζεται να αναλύσω τι σημαίνει ροκ ιδεολογία και ροκ καλλιτέχνης.

    Κλασσικά τα επικοινωνιακά σχήματα "ισοπέδωση", "ροκ ιδεολογία" και "πρότυπο ροκ καλλιτέχνη", αλλά τα βιογραφικά των περισσοτέρων μελών των ροκ συγκροτημάτων είναι βουτηγμένα, με τρανταχτά επώνυμα παραδείγματα, στην κακή προσωπική ζωή, την συστημικότητα, την εμπορευματοποίηση, πολλά τα γεμάτα τους ποινικά μητρώα, οι προσαγωγές στης ασφάλειες, οι θάνατοι απο ναρκωτικά και αλκοόλ, τα επεισοδιακά διαζύγια κ.τ.λ. Το να μιλάμε για πρότυπο ροκ καλλιτέχνη, αγγίζει τα όρια του ανέκδοτου.

    Προφανώς και δεν απορρίπτω την ροκ μουσική, πάμπολα ροκ κομμάτια μου είναι αγαπητά απο μικρός, αλλά το κομμάτι ηθική ας μην το πιάσουμε καλύτερα και δεν μιλάμε για εξαιρέσεις. Σεβαστή η άποψη σου αλλά διαφωνώ σαφώς.

    5) Ποιος είπε να βαφτίζουμε πατριωτισμό τον ολοκληρωτισμό αρκεί να μην τρώμε κρέας;

    Αυτό κατάλαβες; Γράφω ότι οι κάθε λογής ακτιβιστές προβάλουν γενικού ενδιαφέροντος ακτιβισμούς για προσωπική προβολή, αλλά δεν ακουμπάνε θεμελιώδη προβλήματα στην παγκόσμια κοινωνία. Και επειδή παρέλειψες το άλλο σκέλος, αλλά εγώ όχι, δεν βαφτίζουμε μόνο πατριωτισμό τον "Εθνικοσοσιαλισμό", αλλά πρόοδο, ριζοσπαστισμό και πρόοδο, την αριστερή δημαγωγία και τα ολοκληρωτικά καθεστώτα που ταλαιπώρησαν και βασάνισαν και βασανίζουν τόσους και τόσους συνανθρώπους μας ανα την υφήλιο. Αλλά και βασιλείες οικογενειακές που ελέγχουν τόσα πολιτισμένα και μη κράτη. Και θρησκευτικές αρχαίες ιδεολογίες που έχουν στην φύση τους την ταξικότητα και τον εθνικισμό των ανθρώπων(ινδουισμός π.χ.), τον υποβιβασμό της γυναίκας(πολλά παραδείγματα) και βασική τους αρχή ρατσιστικές και απάνθρωπες γελοιότητες όπως η τζιχαντ και η σαρία και πολλές και όχι μόνο ισλαμικές και ινδουιστικές παραδόσεις. Μόνο που όπως λέει και ο Γκάτσος γι΄αυτό το φονικό δεν είπαμε κουβέντα. Γιατί και κίνδυνος υπάρχει και τα λεφτά είναι πολλά.     




    [ τροποποιήθηκε από τον/την Konstantinosoa, 30-06-2014 19:33 ]



    1) Ο ψιλικατζής κι ο καλλιτέχνης δεν εκτίθενται στο ίδιο κοινό, ούτε επηρεάζουν με τον ίδιο τρόπο.

    2) Ο νόμιμος απλός πολίτης δηλαδή κάνει ό,τι λένε οι νόμοι ακόμα κι αν αυτοί λένε αρλούμπες; Δεν σκέφτεται ο νόμιμος απλός πολίτης; Δηλαδή κάθε μπαρούφα νομοσχέδιο που μπορεί να περάσει το δεχόμαστε ως έχει; Αυτό μόνο πολίτης δεν είναι.

    3) Δεν είναι στρατευμένος με την στενή έννοια, αλλά ευρύτερα και μεταφορικά είναι. Δεν είναι μοναχός να ζει εκτός κοινωνίας. Ζει εντός κοινωνίας και άρα, ακόμα κι αν επιλέξει με την τέχνη του να μην έχει καμία σχέση με το κοινωνικό γίγνεσθαι, κι αυτό κοινωνική δήλωση είναι. Δεν προέκρινα σε καμία περίπτωση την κομματικοποιημένη τέχνη όπως την παρουσιάζεις. Προσωπικά με ενοχλεί απίστευτα πολύ.

    4) Επίτρεψέ μου να πω ότι για τα βιογραφικά κάνεις λάθος. Επειδή ακούγονται τα δραματικά περιστατικά και τα ξέρει κι ο τελευταίος μη ρόκερ, δεν σημαίνει ότι έτσι είναι όλοι ή η πλειονότητα. Μόνος σου έκανες λόγο για "επώνυμα παραδείγματα". Κι έτσι είναι. Οι πλειονότητα όμως των ρόκερς δεν είναι επώνυμοι. Οι περισσότεροι είναι καθημερινοί άνθρωποι που ζουν την ζωή τους, εκφράζονται έτσι και παράλληλα προσπαθούν να βγάλουν το ψωμί τους. Εξάλλου, όταν βρίσκεσαι μέσα σε ένα κύκλωμα (γιατί τέτοια είναι η μουσική βιομηχανία) που ευνοεί τον εθισμό στα ναρκωτικά, και όταν είσαι και ο ίδιος επιρρεπής γιατί ως καλλιτέχνης ενδεχομένως είσαι πιο ευαίσθητος και ασταθής, δεν είναι απόλυτα δικό σου φταίξιμο. Στην τελική, πώς είναι δυνατόν να κατακρίνεις κάποιον που πέθανε από τα ναρκωτικά;;; Ο άνθρωπος πέθανε. Λες να του γούσταρε; Νομίζεις ότι οι θάνατοι αυτοί προβάλλονται ως πρότυπα προς μίμηση; Θρήνος πέφτει. Ποιος ξέρει τι θα είχαν προσφέρει αν είχαν ζήσει όλοι αυτοί. Κανείς δεν λέει μπράβο τους, κανείς δεν λέει καλώς. Το αντίθετο. Επίσης δεν μπορώ να δεχτώ την εμπορευματοποίηση έτσι όπως την παρουσιάζεις. Υπάρχει σαν φαινόμενο, αλλά δεν είναι κανόνας. Και στο κάτω-κάτω, εμπορικό δεν σημαίνει μη ποιοτικό. Αυτά μπορούν να συνυπάρχουν. Το θέμα με τα γεμάτα ποινικά μητρώα είναι φυσικά σχετικό, όπως είναι και η έννοια του δικαίου. Δεν το σχολιάζω περαιτέρω, νομίζω έχω υπάρξει σαφής. Όσο για την κακή προσωπική ζωή, γούστο τους καπέλο τους, κι ας αφήσουμε τον καθένα να κρίνει την δική του προσωπική ζωή. Αν αυτά σου φαίνονται ανέκδοτο, λυπάμαι, έχουμε πολύ διαφορετική αίσθηση του χιούμορ.

    5) Φτάσαμε να απορρίψουμε σύσσωμους και τους ακτιβιστές τώρα; ΟΚ, πάμε να φουντάρουμε τότε, αφού οι καλλιτέχνες είναι ψιλικατζήδες και οι ακτιβιστές συμφεροντολόγοι.

    Ό,τι παρέλειψα το παρέλειψα χάριν συντομίας. Όλα τα άλλα στα οποία αναφέρεσαι δεν έχουν σχέση. Για να μην έχουμε παρεξηγήσεις, δεν πιστεύω ότι έχουμε πραγματική δημοκρατία, είμαι κατά των κομμάτων ως έννοιας, όπως είμαι και κατά της θρησκείας ως κόνσεπτ (by the way, για τον χριστιανισμό δεν είδα να λες κάτι αρνητικό. Μεγίστη παράλειψις.).


    -----------------

    "LIVE TO ROCK!": Rock-metal εκπομπή κάθε Δευτέρα 18:00 - 20:00 εδώ στο Radio MusicHeaven! (http://radio.musicheaven.gr/

    [ τροποποιήθηκε από τον/την PetrosTser, 04-07-2014 00:10 ]


    Hastaroth
    01.07.2014, 09:09

    Παράθεση:

    Το μέλος gunman στις 30.06.2014, 20:20 έγραψε...

    Παράθεση:


    Ούτως ή άλλως,εγώ θεωρώ την ηθική ώς πρός την θανάτωση ενός ζώου πολύ πιό σημαντική απ'την ηθική ώς πρός την διαπόμπευση αυτού που σκότωσε το ζώο γιά να διασκεδάση...

    Αυτό είναι πολύ ενδιαφέρον που λες. Φαντάζεσαι να υπήρχαν κάποιοι που να ζητούσαν ακύρωση της συναυλίας σου επειδή εσύ ψέκασες τις κατσαρίδες στο σπίτι σου;

    Κι αυτά έμβια όντα δεν είναι; Στο φυσικό τους περιβάλλον μάλιστα όπως η αρκούδα στο δικό της.

    Οπότε η σημαντικότητα και τι ορίζεται ως ηθικό εδώ πάει περίπατο.

    Κάθε κύτταρο τού οργανισμού μας είναι ένα έμβιο όν.Κάθε μονοκυτταρικός οργανισμός είναι ένα έμβιο όν.Εγώ όμως δεν μίλησα γενικώς γιά έμβια όντα,αλλά γιά έμβια όντα που έχουν συνείδηση τής ύπαρξής τους.Οι κατσαρίδες δέν έχουν συνείδηση τής ύπαρξής τους και δέν αισθάνονται πόνο και φόβο,ούτε χαρά και λύπη-όπως ακριβώς και ένα μεμονωμένο κύτταρο τού οργανισμού μας.Επιπλέον δέ,δέν διαθέτουν και νοημοσύνη-επίσης όπως ακριβώς και ένα μεμονωμένο κύτταρο τού οργανισμού μας. 

    Πάντως άν κάποιοι διαμαρτυρηθούν και δέν έρθουν σε συναυλία μου επειδή ψέκασα τίς κατσαρίδες στο σπίτι μου,είμαι πρόθυμος να μαζέψω κάμποσες απ'αυτές και να τίς πάω στά δικά τους σπίτια,αφού τόσο πολύ θέλουν να συμβιώνουν μαζί τους.

    ΥΓ 1.Οι κατσαρίδες είναι φορείς ασθενειών,οι αρκούδες δέν είναι.

    ΥΓ 2.Οι κατσαρίδες περιέχουν μιά ουσία,ονόματι κανθαριδίνη,που χρησιμοποιείται και ώς αφροδισιακό (με την μορφή βάμματος-δηλαδή υδαταλκοολικού διαλύματος) επειδή προκαλεί στύση.Μόνο που η στύση αυτή είναι λίαν επώδυνη γιά τους ανθρώπους,διότι οφείλεται σε απότομη συγκέντρωση μεγάλων ποσοτήτων αίματος στα τριχοειδή αγγεία τού "μορίου" τους.Εξ ού και το βάμμα κανθαριδίνης χρησιμοποιείται μόνο στην κτηνιατρική.  


    tallos
    01.07.2014, 11:18
    Το Κυνηγι είναι βαρβαροτητα,δεν χρειαζονται πολλες αναλυσεις για να το καταλαβει καποιος.
    Hastaroth
    01.07.2014, 12:17

    Υπάρχουν αρκετοί νόμοι που ισχύουν χωρίς να εξυπηρετούν πλέον καμμία ανάγκη,απλώς επειδή κανείς δέν ανέλαβε να τους καταργήση.

    Ειδικώς στίς ΗΠΑ,που είναι μιά απέραντη χώρα,με πολύπλοκο σύστημα διακυβέρνησης,υπάρχουν ακόμη και "κουφοί" νόμοι σε κάποιες πολιτείες-όπως π.χ.στην Georgia ας πούμε απαγορεύεται να φτύνεις από το παράθυρο αυτοκινήτου ή λεωφορείου, αλλά αν το κάνης από φορτηγό δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα,ή στο San Francisco απαγορεύεται να καθαρίζης το αυτοκίνητό σου με χρησιμοποιημένα εσώρουχα.Τέλος,στην Florida,απαγορεύεται η απελευθέρωση αερίων από τον πρωκτό σε δημόσιο χώρο, μετά τις 18.00 κάθε Πέμπτη (προφανώς τίς άλλες μέρες ο κόσμος φοράει μάσκα).

    Η ύπαρξη ενός νόμου σε ισχύ,συνεπώς,δέν σημαίνει απαραιτήτως ότι εξυπηρετεί κάποιες ανάγκες.

    Εν κατακλείδι:το κυνήγι μπορεί να είναι νόμιμο,αλλά από ανθρωπιστική άποψη είναι μιά βάρβαρη ασχολία (και το ψάρεμα επίσης).


    mpjxprt
    01.07.2014, 12:53

    ... πάντως, μια χαρά παίξανε στο Γκλάστονμπερι ... {#emotions_dlg.rockon}

    /Πέτροc {#emotions_dlg.walkman}


    PetrosTser
    01.07.2014, 21:26

    Παράθεση:

    Το μέλος gunman στις 01.07.2014, 11:53 έγραψε...

    Παράθεση:

    Το μέλος PetrosTser στις 01.07.2014, 00:50 έγραψε...

    2) Ο νόμιμος απλός πολίτης δηλαδή κάνει ό,τι λένε οι νόμοι ακόμα κι αν αυτοί λένε αρλούμπες; Δεν σκέφτεται ο νόμιμος απλός πολίτης; Δηλαδή κάθε μπαρούφα νομοσχέδιο που μπορεί να περάσει το δεχόμαστε ως έχει; Αυτό μόνο πολίτης δεν είναι.

    Δεν μπορείς να ζητάς από έναν πολίτη να παραβιάζει έναν νόμο. Μπορείς να του ζητάς να μετέχει ενεργά προκειμένου να αλλάξει ένας νόμος. Αλλιώς η γραμμή μεταξύ νομιμόφρονα-εγκληματία γίνεται δυσδιάκριτη.

    Πόσο μάλλον στη συγκεκριμένη περίπτωση που εξασκεί δικαίωμα ο συγκεκριμένος. Πρόκειται περί δικαιώματος αυτό που πραγματεύεται ο νόμος. Δεν μπορείς να του πεις στην αμερική να παρατήσει το όπλο. Μπορείς να τον προτρέψεις να μην κυνηγά, μπορείς να κάνεις καμπάνια εναντίον της οπλοκατοχής γενικότερα αλλά μέχρι εκεί.

    Το να επιτίθεσαι σε κάτι που αυτός θεωρεί και είναι δικαίωμά του τι πιστεύεις ότι θα φέρει; Εγώ νομίζω ότι θα συνασπίσει όσους είναι υπέρ του κυνηγιού.

    Το ξέρεις ότι στην αμερική είναι νόμιμο να περπατάς στο δρόμο με το όπλο ακάλυπτο; Και όταν λέμε όπλο δεν εννοούμε αεροβόλο. Εννοούμε όπλο που η μόνη του διαφορά από ένα πολεμικό είναι στην αυτόματη λειτουργία. Κι αυτό αν δεν είναι grandfathered που λένε, γιατί αν είναι φτιαγμένο πριν το '86 κανονικότατα μπορεί να είναι και αυτόματο.

    Μην τα κρίνουμε όλα με βάση τι ισχύει στο μέρος που έχουμε μεγαλώσει. Υπάρχουν διαφορές στον κόσμο, και οι νόμοι λειτουργούν σε σχέση με τις ανάγκες του μέρους στο οποίο ισχύουν. Για να ισχύουν σημαίνει ότι εξυπηρετούν κάποιες ανάγκες.

    [ τροποποιήθηκε από τον/την gunman, 01-07-2014 11:56 ]



    Πρώτον: Ζήτησα εγώ να παραβιάσει κανείς τον νόμο; Έγραψα: "Δηλαδή κάθε μπαρούφα νομοσχέδιο που μπορεί να περάσει το δεχόμαστε ως έχει;" και μου απαντάς: "Μπορείς να του ζητάς να μετέχει ενεργά προκειμένου να αλλάξει ένας νόμος". Ακριβώς αυτό δεν έκανα;

    Δεύτερον: Επιτέθηκα σε κανέναν; Εξέφρασα την διαφωνία μου. Από πότε η διαφορετική άποψη είναι επίθεση;

    Τρίτον: Ξανά μανά τα ίδια. Ναι, φυσικά και το ξέρω ότι είναι νόμιμο. Ας ξεκολλήσουμε από το νόμιμο όμως. Ξαναλέω, άλλο νόμιμο, άλλο ηθικό. Μπορεί κάτι να είναι και νόμιμο και ηθικό, μπορεί και όχι.

    Τέταρτον: Για να ισχύουν πιθανόν (όχι πάντα) εξυπηρετούν ανάγκες. Τις ανάγκες ποιανού όμως;


    -----------------

    "LIVE TO ROCK!": Rock-metal εκπομπή κάθε Δευτέρα 18:00 - 20:00 εδώ στο Radio MusicHeaven! (http://radio.musicheaven.gr/

    [ τροποποιήθηκε από τον/την PetrosTser, 01-07-2014 21:29 ]


    PetrosTser
    01.07.2014, 21:28

    Παράθεση:

    Το μέλος gunman στις 01.07.2014, 12:38 έγραψε...

    Μην μπλέκετε έναν τυχαίο νόμο με την δεύτερη τροπολογία του Συντάγματος των ΗΠΑ. Για την ακρίβεια πρόκειται για δομικό στοιχείο του νομικού πολιτισμού των ΗΠΑ. Δεν είναι ένας τυχαίος νόμος που κάποιος δικαστής αποφάσισε σε κάποιο τοπικό δικαστήριο για να λύσει μια παρεξήγηση σε τοπικό επίπεδο.

    Άλλο το ένα και άλλο το άλλο. Εδώ μιλάμε για κάτι που είναι στο Σύνταγμα και που έχει αποφανθεί γι' αυτό το ανώτατο δικαστήριο των ΗΠΑ όταν υπήρξε αμφισβήτηση του συγκεκριμένου.

    [ τροποποιήθηκε από τον/την gunman, 01-07-2014 12:39 ]



    Καλά, στο Σύνταγμα είναι και το πολίτευμα της χώρας μας. Τι πάει να πει αυτό;

    (κι ο νοών νοείτω)


    PetrosTser
    01.07.2014, 22:10

    Ποιο οικοδόμημα καταρρέει αν απαγορευθεί το κυνήγι αρκούδας;

    Είπα εγώ για δικαίωμα στην αυτοάμυνα; Άλλο το κυνήγι ως χόμπι και άλλο η αυτοάμυνα απέναντι σε κάποιον εγκληματία ή σε κάποιο επιτιθέμενο ζώο.

    Και να μην πω τώρα και τίποτα για το οικοδόμημα των Η.Π.Α.. Καταλαβαίνεις το ποιόν του μόνο και μόνο ακριβώς από το ότι νομιμοποιούνται να... κυκλοφορούν και να οπλοφορούν...


    PetrosTser
    01.07.2014, 22:23

    Μια κοινωνία στην οποία τα όπλα υπάρχουν, κυκλοφορούν, χρησιμοποιούνται ελεύθερα είναι μία κοινωνία φόβου. Τα παιδιά που δολοφονούν συμμαθητές του δηλαδή πού τα βρήκαν τα όπλα; Γιατί στις Η.Π.Α. έχουν τόσα πολλά περιστατικά; Δεν θα ήταν καλύτερα αν δεν υπήρχαν όπλα; Μήπως έχουμε διαπλοκή κυβερνήσεων - βιομηχανιών όπλων; Πάντως σίγουρα δεν θα θεωρήσω την οπλοκατοχή θεμελιώδες στοιχείο πολιτισμού.


    PetrosTser
    01.07.2014, 22:35

    Ο επαγγελματίας εγκληματίας θα τον παραβιάσει τον νόμο, ναι. Ένα παιδί όμως, όχι δεν θα βρει όπλο έτσι μόνο του. Όπως και ατυχήματα δεν θα γίνονταν αν απαγορευόταν η οπλοκατοχή. Μιας και αναφέρθηκες στην Κρήτη, μέχρι και σε γάμους έχει τραυματιστεί ή πεθάνει κόσμος. Και στην τελική, τι είναι προτιμότερο; Αστυνομία που να λειτουργεί ή αυτοδικία κι όποιον πάρει ο χάρος;