ελληνική μουσική
267 online   ·  209.174 μέλη

ΚΙΘΑΡΑ - Βοηθεια στο Μπαρε

criCri
Περαστική Νότα
Chat
23.07.2014, 23:57

Καλησπερα σας...

Ειμαι καινουργιο μελος στο φορουμ και προσπαθω να μαθω μονος μου κιθαρα, ψαχνοντας στο internet.

Ενω μαθαινω μια χαρα ολες τις συγχορδιες, συναντω το μπαρε, οπου δυσκολευομαι πολυ(δεν φτανουν και τα δακτυλα). Αρχικα σκεφτηκα μηπως φταιει το μεγεθος του χεριου αλλα φιλος μου μου πε πως δεν ειναι αυτο, αλλα μονο θεμα εξασκησης. Ωστοσο οσες φορες το δοκιμαζω, ποτε δεν φτανει το χερι.
...

Τί πιστευετε οτι φταιει ??


#1   
STEFANOS604
Βετεράνος
Chat
24.07.2014, 01:06

Πόσο χρόνο ασχολείσαι με μπαρέ?

Μήπως ξεκίνησες με τα C Style barre που στην αρχή πράγματι φαίνεται ότι δεν φτάνουν τα δάκτυλα – αλλά με εξάσκηση ξεπερνιέται?

Μάθε πρώτα τα Α Style , μετά τα Ε Style και τελευταία τα C Style

Δείτε ΕΔΩ :


#2   
criCri
Περαστική Νότα
Chat
24.07.2014, 01:23

εδω και μια βδομαδα περιπου. Συγκεκριμενα, 1 φορα το συναντησα στην Bb, οπου απεφευγα το μπαρε χτυπωντας τις 4 χορδες μονο. -Στην πορεια ειδα κιαλλες συγχορδιες οποτε...

-Θα το κοιταξω το link...

[ τροποποιήθηκε από τον/την criCri, 24-07-2014 01:25 ]


#3   
STEFANOS604
Βετεράνος
Chat
24.07.2014, 08:37

Είναι πολύ λίγος χρόνος. Θα πρέπει πρώτα να μάθεις καλά τις νότες μέχρι το 12οτάστο στις μπάσες Ε και Α.

Για να εμπεδώσεις (να κάνεις τουλάχιστον τις 3 βασικές αλλαγές σε κάθε τονικότητα) θ χρειαστείς χρόνια.

Μπορείς όμως να μειώσεις το χρόνο ξεκινώντας από μια  δύο τονικότητες (πχ την D και Α – ματζόρε , μινόρε ώστε να καλύπτεις ανδρικές και γυναικείες φωνές) . Λεπτομέρειες με την ησυχία σας λίγα – λίγα ΕΔΩ

Πχ την Βb που αναφέρεις μπορείς να τη πιάσεις με:

  1. μπαρέ στο 1οτάστο και μπάσο τη χορδή Α στο 1οτάστο ( A style)
  2. μπαρέ στο 6οτάστο και μπάσο τη χορδή Ε στο 6οτάστο (E style)
  3. μπαρε στο 10οκαι μπάσο τη χορδή Α στο 13οτάστο (C style) –πολύ δύσκολο

Εγώ χρησιμοποιώ το 2. Και κάπου-κάπου το 1. Το 3. Ποτέ

Τα C style ακόρντα χρησιμοποιούνται πολύ στο Μπασοκίθαρο  γιατί διευκολύνεται η εναλλαγή ακόρντων:

Πχ σε Χιτζάζ Δρόμο τονικότητας D (συνήθως):

  • από D (C style) σε Εb (C style )
  • από Eb (C style) σε Cm ( E style)
  • από Cm (E style) σε Gm ( E style)

Δείτε ΕΔΩ :

Αν λοιπόν πήρατε την απόφαση να δοκιμάσετε μόνοι σας , να ξέρετε ότι θα είναι επίπονο. Ιδανικό θα ήταν ,η καθοδήγηση από κάποιο δάσκαλο. Αν όχι δείτε και ΕΔΩ :


#4   
criCri
Περαστική Νότα
Chat
24.07.2014, 12:19
Στεφανε, πολυ καλο το αρθρο σου σχετικα με τα μπαρε!Και η εφαρμογη αυτη με τα ακορντα
#5   
gr8
Βασική Νότα
Chat
29.07.2014, 18:17
γενικα μην φοβασαι ολα με εξασκηση θα φτιαξουν
#6   
criCri
Περαστική Νότα
Chat
30.07.2014, 11:15
-Τελικα βρηκα ακρη. Ξεκινησα με μπαρε 3 χορδων και σιγα σιγα θα παω στις 6. -Πλεον πιανω ανετα μπαρε 4 χορδων και τωρα ειμαι στις 5
#7   
STEFANOS604
Βετεράνος
Chat
30.07.2014, 11:42

Παράθεση:

Το μέλος criCri στις 30.07.2014, 11:15 έγραψε...

-Τελικα βρηκα ακρη. Ξεκινησα με μπαρε 3 χορδων και σιγα σιγα θα παω στις 6. -Πλεον πιανω ανετα μπαρε 4 χορδων και τωρα ειμαι στις 5

Μήπως κάνεις κάποιο λάθος ή απλά δεν μας το εκφράζεις σωστά

Πχ την Βb που ανέφερες αρχικά μπορείς να τη πιάσεις , όπως ξαναείπα-με:

  1. μπαρέ στο 1ο τάστο και μπάσο τη χορδή Α στο 1ο τάστο ( A style)
  2. μπαρέ στο 6ο τάστο και μπάσο τη χορδή Ε στο 6ο τάστο (E style)
  3. μπαρε στο 10ο και μπάσο τη χορδή Α στο 13ο τάστο (C style) –πολύ δύσκολο

ΟΛΑ ΤΑ ΜΠΑΡΕ ΕΠΟΜΕΝΩΣ ΑΠΑΙΤΟΥΝ Ο ΔΕΙΚΤΗΣ ΝΑ ΠΙΑΝΕΙ ή ΚΑΙ ΤΙΣ 6 ή ΚΑΙ ΤΙΣ 5 ΧΟΡΔΕΣ ΑΦΟΥ ΤΟ ΜΠΑΣΟ ΘΑ ΕΊΝΑΙ ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΑ ΣΤΗΝ 5η ή στην 6ηΧΟΡΔΗ.


#8   
delta66
MusicHeaven Guru
Chat
30.07.2014, 17:50

Παράθεση:

Το μέλος STEFANOS604 στις 30.07.2014, 11:42 έγραψε...

ΟΛΑ ΤΑ ΜΠΑΡΕ ΕΠΟΜΕΝΩΣ ΑΠΑΙΤΟΥΝ Ο ΔΕΙΚΤΗΣ ΝΑ ΠΙΑΝΕΙ ή ΚΑΙ ΤΙΣ 6 ή ΚΑΙ ΤΙΣ 5 ΧΟΡΔΕΣ ΑΦΟΥ ΤΟ ΜΠΑΣΟ ΘΑ ΕΊΝΑΙ ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΑ ΣΤΗΝ 5η ή στην 6ηΧΟΡΔΗ.



Αυτο το "επομενως" δεν ισχυει,.

Κι αυτο γιατι τα Bb δεν παιζονται μονο εκει που αναφερεις.

Και σε 2 χορδες πιανεται bar

Αν αυτο το σχημα το μεταφερεις στο 6ο ταστο, ειναι Bb.

Ουτε ειναι υποχρεωτικο να παιζεται και "μπασο" στην 6η, 5η, ή 4ή χορδη.

Kι αυτο Bb ειναι στο 6ο ταστο.


-----------------

....click to visit Spyros Delta youtube channel....

[ τροποποιήθηκε από τον/την delta66, 30-07-2014 18:04 ]


#9   
STEFANOS604
Βετεράνος
Chat
30.07.2014, 18:46

Φυσικά

Αλλά εγώ και στο #4 και στο #8 αναφέρθηκα στα:

κυρίως A & E style και στα πιο δύσκολα C style όπου ο δείκτης είναι του χεριού είναι μπάρα που ''πιάνει'' όλες τις χορδές .


#10   
trelakias
Φθασμένος , Forum Moderator
Chat
30.07.2014, 22:14

Μπαρέ είναι οποιοδήποτε πιάσιμο δύο ή περισσότερων χορδών απο οποιοδήποτε δάχτυλο στο ίδιο τάστο... από 2 μέχρι 6, 7 ακόμα και 12 χορδές δηλαδή {#emotions_dlg.biggrin}

Παριστάνεται με τη δεύτερη εικόνα του delta66 και καλό είναι να ξέρουμε τις διάφορες περιπτώσεις.

Το "κόλπο" κατε με στο μπαρέ είναι η θέση του αντίχειρα.  Είναι επίπονα στην αρχή τα ακόρντα αυτά αλλά με εξάσκηση βγαίνουν.


#11   
delta66
MusicHeaven Guru
Chat
30.07.2014, 23:58

Παράθεση:

Το μέλος STEFANOS604 στις 30.07.2014, 18:46 έγραψε...

Φυσικά

Αλλά εγώ και στο #4 και στο #8 αναφέρθηκα στα:

κυρίως A & E style και στα πιο δύσκολα C style όπου ο δείκτης είναι του χεριού είναι μπάρα που ''πιάνει'' όλες τις χορδές .



Δεν εχει σημασια σε τι αναφερθηκατε πριν.

Ολη η φραση μετα το "ΟΛΑ ΤΑ ΜΠΑΡΕ ΕΠΟΜΕΝΩΣ ΑΠΑΙΤΟΥΝ ... " ειναι λαθος και μπορει να επιφερει συγχυση στη μελετη του θεματοθετη.

Δεν εκανε λαθος και αντιθετα εκανε πολυ καλα που ξεκινησε με "μικρα" μπαρε σε 3 χορδες και σιγα σιγα τα επεκτεινε σε 4 και 5 χορδες και στη συνεχεια και σε 6 χορδες.

Θα μπορουσε, αν δυσκολευοταν, να ξεκινησει και με πιο "μικρο" μπαρε, σε 2 χορδες μονο.


-----------------

....click to visit Spyros Delta youtube channel....

[ τροποποιήθηκε από τον/την delta66, 31-07-2014 00:04 ]


#12   
STEFANOS604
Βετεράνος
Chat
31.07.2014, 02:04

Ωραία.

Συμπληρώνω λοιπόν:

ΟΛΑ ΤΑ ΜΠΑΡΕ A & E & C style ΕΠΟΜΕΝΩΣ ΑΠΑΙΤΟΥΝ Ο ΔΕΙΚΤΗΣ ΝΑ ΠΙΑΝΕΙ ή ΚΑΙ ΤΙΣ 6 ή ΚΑΙ ΤΙΣ 5 ΧΟΡΔΕΣ ΑΦΟΥ ΤΟ ΜΠΑΣΟ ΘΑ ΕΊΝΑΙ ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΑ ΣΤΗΝ 5η ή στην 6ηΧΟΡΔΗ.


#13   
delta66
MusicHeaven Guru
Chat
31.07.2014, 04:04

Και παλι οχι.

Το "C style" δεν χρειαζεται 5 χορδες μπαρε.

Φτανουν 3.

Σε αυτη τη μορφη


-----------------

....click to visit Spyros Delta youtube channel....

[ τροποποιήθηκε από τον/την delta66, 31-07-2014 04:19 ]


#14   
delta66
MusicHeaven Guru
Chat
31.07.2014, 04:11

Αλλα ουτε και για αυτο, ουτε για κανενα δεν ειναι υποχρεωτικο το μπασο στην 5η ή 6η χορδη

Δεν υπαρχει καμια υποχρεωση "ΤΟ ΜΠΑΣΟ ΝΑ ΕΊΝΑΙ ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΑ ΣΤΗΝ 5η ή στην 6ηΧΟΡΔΗ",

οπως εγραψα και στο #9.


-----------------

....click to visit Spyros Delta youtube channel....

[ τροποποιήθηκε από τον/την delta66, 31-07-2014 04:28 ]


#15   
STEFANOS604
Βετεράνος
Chat
31.07.2014, 10:22

E style : Αυτό το στυλ του ακόρντου - που λαμβάνεται από τους δακτυλισμούς του ανοικτού ακόρντου Ε  - και χρησιμοποιεί για μπάσα νότα επί της 6ης χορδής Ε και αρπίζονται ΟΛΕΣ οι χορδές.


Α Style:Αυτό το στυλ του ακόρντου - που λαμβάνεται από τους δακτυλισμούς του ανοικτού ακόρντου Α - και χρησιμοποιεί για μπάσα νότα επί της 5ης χορδής A και αρπίζονται ΟΛΕΣ οι χορδές εκτός από την 6η χορδή Ε.

 

C Style: Αυτό το στυλ του ακόρντου - που λαμβάνεται από τους δακτυλισμούς του ακόρντου C - χρησιμοποιεί για μπάσα νότα πάλι επί της 5ης  χορδής A και αρπίζονται ΟΛΕΣ οι χορδές εκτός από την 6η χορδή Ε. Εδώ παρ ‘ όλο που το barre γίνεται με το δείκτη η μπάσα νότα είναι αυτή που πιάνεται με το μικρό δακτυλάκι.


Είναι στη δική σας επιλογή αν θα  επιλέξετε το ίδιο ακόρντο είτε από το Ε στυλ είτε από το Α στυλ είτε από το C στυλ ή οποιοδήποτε άλλο shape . Διαλέγουμε όποιο μας εξυπηρετεί με βάση τη συνοδευόμενη μελωδία. 

Όλα τα ανωτέρω είναι παραδεκτά απλά το C στυλ θεωρείται ,λίγο πιο δύσκολο για εκμάθηση από τους αρχάριους, από τα άλλα (χρήση στα ελληνικά τραγούδια κυρίως στο Μπασοκίθαρο).

Τα shapes των ακόρντων που αναφέρθηκαν  παραπάνω και με πλήρη ανάλυση με videos και φωτογραφίες περιγράφονται ΕΔΩ : είναι τα πιο κοινά και δημοφιλή, όμως θα βρεις κάποτε που θα έχεις χρόνο, και πολλά άλλα shapes όπου πιάνουμε δυο ή μόνο τρεις χορδές και τότε τους δίνεται συνήθως ο όρος ημι-μπαρέ ή πχ miniature version of the full barre version (πχ το F ΕΔΩ : πιάνεται με 12 διαφορετικούς τρόπους – full & miniature).

Έχει δίκιο ο Spyros να διορθώνει ότι σωστός ορισμός για barre θα ήταν : ‘’ο δείκτης ή και άλλο δάκτυλο/δάκτυλα σε μερικές ή όλες τις χορδές και το μπάσο όχι μόνο στην 5η και 6η χορδή ’’. Απλά η πλειονότητα – και μάλιστα στα πλέον δημοφιλή- γίνεται με το δείκτη σ’ όλες τις χορδές με τα μπάσα επί της 5ης και 6ης χορδής και ο δείκτης γίνεται ο μετακινούμενος ‘’ζυγός’’ επιτρέποντας στα υπόλοιπα 3 δάκτυλα να παίζουν shapes ανοικτών ακόρντων.

Εγώ ταυτόχρονα συνδύασα στον ορισμό, το δείκτη με  το capo που ‘πιάνει’ όλες τις χορδές ''αντικαθιστώντας''  τα barre. ( …Barre chords are chords that involve using one finger, usually your first finger, to press all the strings down at once on a single fret. Barring turns your first finger into a movable capo . You can then use your remaining three fingers to play open chord shapes, but in any position on the fretboard.. ΕΔΩ:….)

Απλά επαναλαμβάνω ότι η αναφορά μου στο συγκεκριμένο thread αφορούσε  αυτά τα 3 δημοφιλή μπαρέ που είναι δημοφιλή γιατί η εκμάθηση τους θεωρείται πιο εύκολη από άλλα μεμονωμένα μη movable barre shapes.


#16   
trelakias
Φθασμένος , Forum Moderator
Chat
31.07.2014, 12:54

ΜOVABLE είναι και όσα έδειξε ο delta66.  Προσωπικά τα χρησιμοποιώ περισσότερο και όπως φαίνεται ο criCri διευκολύνεται με αυτά.  Οπότε περί ορέξεως...


#17   
mpjxprt
Συγχορδία Ματζόρε
Chat
31.07.2014, 13:20

ΟΚ, ας το κάνουμε ακόμη πιο απλό ...

Τα Μπάσα που ακούγονται σε ένα ακόρντο είναι τα εξής (κι αυτό ισχύει στην συντριπτικά μεγαλύτερη πλειοψηφία των ακουσμάτων των συγχορδιών) :

Β1 : (1ο Μπάσο ή 1ο χτύπημα) είναι η 1η της συγχορδίας (ή το όνομα της συγχορδίας αν θέλετε). Δηλαδή σε συγχορδία Ντο Ματζόρε, το πρώτο Μπάσο είναι το Ντο

Β2 :  (2ο Μπάσο ή 2ο χτύπημα) είναι η 5η της συγχορδίας. Δηλαδή σε συγχορδία Ντο Ματζόρε, το δεύτερο Μπάσο που "πρέπει" να χτυπηθεί/ακουστεί είναι το Σολ (και όχι η 3η δηλ. το Μι)

Για παράδειγμα σε ρυθμό 2/4 χτυπάμε πρώτα το 1ο Μπάσο της συγχορδίας, μετά τα καντίνια (όλα μαζί - ή κάνουμε "strum"), μετά το 2ο Μπάσο και τέλος πάλι τα καντίνια.

Για τους μπαρέδες έχουμε :

Ε-style : Το 1ο μπάσο βρίσκεται είτε στην 1η είτε στην 3η χορδή, το 2ο μπάσο στην 2η χορδή. Θα μπορούσαμε να χρησιμοποιήσουμε -για οικονομία- μπαρέ 3 χορδών (καντίνια) και να χρησιμοποιήσουμε το 1ο μπάσο της 3ης χορδής (να μην χτυπήσουμε την πρώτη χορδή).

Α-style : Το 1ο μπάσο βρίσκεται στη 2η χορδή ενώ το 2ο μπάσο βρίσκεται είτε στην 1η είτε στην 3η χορδή. Ομοίως, θα μπορούσαμε να χρησιμοποιήσουμε -για οικονομία- μπαρέ 2 χορδών (καντίνια) και να χρησιμοποιήσουμε το 2ο μπάσο της 3ης χορδής (να μην χτυπήσουμε την πρώτη χορδή).

C-style : Εδώ το 1ο μπάσο βρίσκεται στη 2η χορδή, αλλά δεν βρίσκεται 2ο μπάσο στις μπάσες χορδές {#emotions_dlg.sad} Αν θέλουμε δηλαδή να είμαστε "αυστηροί" έχουμε πρόβλημα ...  Προσωπικά είτε δεν χρησιμοποιώ τους C-style Μπαρέδες (έχουν και δυσκολίες στο πιάσιμο) είτε χρησιμοποιώ το μικρό δάκτυλο για πιάσιμο και του 1ου μπάσου αλλά και του 2ου (εναλλάξ φυσικά).

Μπαρέ 4ων δακτύλων χρησιμοποιώ σπάνια και μόνο σε εβδόμες.

Πάντως, σε όλες τις περιπτώσεις strumming (χτύπημα όλων των χορδών) εγώ προσωπικά πιάνω πλήρεις μπαρέδες (πιο "γεμάτος" ήχος).


/Πέτροc Cool


-----------------

... ο έξυπνος ζητάει συγνώμη. ο πονηρός βρίσκει δικαιολογία, ο ηλίθιος επιμένει ...

[ τροποποιήθηκε από τον/την mpjxprt, 31-07-2014 13:23 ]


#18   
STEFANOS604
Βετεράνος
Chat
04.08.2014, 15:15

Παράθεση:

Το μέλος mpjxprt στις 31.07.2014, 13:20 έγραψε...

ΟΚ, ας το κάνουμε ακόμη πιο απλό ...

....Τα Μπάσα που ακούγονται σε ένα ακόρντο είναι τα εξής (κι αυτό ισχύει στην συντριπτικά μεγαλύτερη πλειοψηφία των ακουσμάτων των συγχορδιών) :

Β1 : (1ο Μπάσο ή 1ο χτύπημα) είναι η 1η της συγχορδίας (ή το όνομα της συγχορδίας αν θέλετε). Δηλαδή σε συγχορδία Ντο Ματζόρε, το πρώτο Μπάσο είναι το Ντο

Β2 :  (2ο Μπάσο ή 2ο χτύπημα) είναι η 5η της συγχορδίας. Δηλαδή σε συγχορδία Ντο Ματζόρε, το δεύτερο Μπάσο που "πρέπει" να χτυπηθεί/ακουστεί είναι το Σολ (και όχι η 3η δηλ. το Μι)

Για παράδειγμα σε ρυθμό 2/4 χτυπάμε πρώτα το 1ο Μπάσο της συγχορδίας, μετά τα καντίνια (όλα μαζί - ή κάνουμε "strum"), μετά το 2ο Μπάσο και τέλος πάλι τα καντίνια.

/Πέτροc Cool


-----------------

... ο έξυπνος ζητάει συγνώμη. ο πονηρός βρίσκει δικαιολογία, ο ηλίθιος επιμένει ...

Τη φράση ‘’(κι αυτό ισχύει στην συντριπτικά μεγαλύτερη πλειοψηφία των ακουσμάτων των συγχορδιών) :’’

Θα την τροποποιούσα ως εξής:

...κι αυτό ισχύει στην συντριπτικά μεγαλύτερη πλειοψηφία των συγχορδιών στα ρεμπέτικα και κυρίως στα Χασάπικα – Χασαποσέρβικα ενώ στα ακούσματα ελληνικής και ξένης ειδικά στο ρυθμό 4/4 πιθανόν να μη ‘’συλλαμβάνεται’’ απ’ το εκπαιδευμένο αυτί σωστά….


#19   
criCri
Περαστική Νότα
Chat
12.02.2015, 13:22

Καλησπερα, ενα 3μηνο μετα εχω αποκτησει ευχερια στους μπαρεδες και των 3 ειδων. Προσωπικα με ταλαιπωρησε λιγο το Α style major αλλα κομπλε πλεον, χρησιμοποιω τα 2 δακτυλα μονο Πλεον προσπαθω το παιξιμο με μπαρεδες να αποκτησει διαρκεια, αλλα αυτο ειναι καθαρα θεμα εξασκησης(ακουστικη κιθαρα)

( π.χ. το ενας Τουρκος στο Παρισι του μαχαιριτσα απο Fm# 

[ τροποποιήθηκε από τον/την criCri, 12-02-2015 13:24 ]

[ τροποποιήθηκε από τον/την criCri, 12-02-2015 13:25 ]


#20