ελληνική μουσική
    672 online   ·  210.830 μέλη

    Έγινε το δικαστήριο, ένοχος ο Χατζηγιάννης για την κλοπή της Αύρας

    jorge
    11.09.2014, 15:20

    «…Είναι απαραίτητο να επισημανθεί ότι τον πρώτο εναγόμενο (τον Μιχάλη Χατζηγιάννη) βαρύνει υπαιτιότητα (δόλος) ως προς την προσβολή του δικαιώματος πνευματικής ιδιοκτησίας του ενάγοντος (του Δημήτρη Παναγόπουλου), αφού η μουσική σύνθεση με τον τίτλο Αύρα θεωρείται ένα κλασικό και διαχρονικό ελληνικό τραγούδι», αναφέρεται σε ένα απόσπασμα της απόφασης. 

    «Ο δε πρώτος εναγόμενος ως καταξιωμένος συνθέτης σύγχρονης ελληνικής μουσικής, αποδεικνύεται ότι γνώριζε τη σύνθεση αυτή και αποφάσισε να αντιγράψει παράνομα τη μελωδική της ιδέα που αναφέρεται προηγουμένως στο σκεπτικό της απόφασης αυτής κατά τη σύνθεση του δικού του τραγουδιού με τον τίτλο Κάτι Λείπει…», τονίζεται ακόμη.


    JULIOS
    11.09.2014, 16:00

    Το καλο (ή κακο) ειναι πως η χωρα μας ειναι μικρη κ πως η "μουσικη κοινοτητα" ακομα μικροτερη.

    Καθείς εφ' ω ετάχθη.....

    Για ολους μπορουμε να λεμε διαφορα,που παραεξω δεν λεγονται αλλα ειναι η πραγματικοτητα.

    (το γραφω οχι γιατι παιρνω το μερος του ενα ή του αλλου αλλα ως αφορμη απο το ποστ)

    {#emotions_dlg.wacko}

     


    -----------------

    "The eagle flies on Friday now, Saturday I'll go out to play 
     Oh, the eagle, the eagle flies on Friday Saturday I'll go out and play 
     Sunday I'll go to church, and I fall on my knees and pray.." B.B King 

    [ τροποποιήθηκε από τον/την JULIOS, 11-09-2014 16:01 ]


    Orfeus
    11.09.2014, 16:35

    Και αν γνωρίζεις πρἀγματα γιατί να μην πάρεις θέση;

    Την "Αύρα" την παίζαμε με τον Δημήτρη πολλά χρόνια πριν από το 1987 που δισκογραφήθηκε.
    Αλλά πέραν αυτού, υπάρχει και μία διαφορά 20 χρόνων που χωρἰζει τα δύο τραγούδια.
    Πώς θα μπορούσε λοιπόν να δικαιωθεί ο Χατζηγιάννης αφού ετάχθη στην αντιγραφή; 


    JULIOS
    11.09.2014, 16:38

    Παράθεση:

    Το μέλος Orfeus στις 11.09.2014, 16:35 έγραψε...

    Και αν γνωρίζεις πρἀγματα γιατί να μην πάρεις θέση;

    Την "Αύρα" την παίζαμε με τον Δημήτρη πολλά χρόνια πριν από το 1987 που δισκογραφήθηκε.
    Αλλά πέραν αυτού, υπάρχει και μία διαφορά 20 χρόνων που χωρἰζει τα δύο τραγούδια.
    Πώς θα μπορούσε λοιπόν να δικαιωθεί ο Χατζηγιάννης αφού ετάχθη στην αντιγραφή; 



    Μα ισα ισα το αντιθετο πιστευω.Καλως βγηκε η αποφαση που βγηκε κ ισως ηταν καιρος να γινει κ κατι τετοιο εις βαρος καποιου "ονοματος" μπας κ βαλουμε μυαλο ολοι μας {#emotions_dlg.biggrin}


    Konstantinosoa
    11.09.2014, 19:48
    Πέραν του χαμού της κακής και συνεχούς αντιγραφής που παρατηρείται ιδιαιτέρως στα ελληνικά μουσικά δρώμενα εδώ και αρκετά χρόνια, ο Μιχάλης Χατζηγιάννης παρά το ότι είναι ένας ταλαντούχος καλλιτέχνης, στάσιμος βέβαια τα τελευταία χρόνια, ελέγχεται και σε άλλα τραγούδια του για αντιγραφή. Το δις εξαμαρτείν ουκ ανδρός σοφού. Όσο δε για το αποτέλεσμα έστω της αντιγραφής είναι κάκιστο. Η "Αύρα" είναι εξαιρετικό τραγούδι, το αντιγραφέν του Χατζηγιάννη ενορχήστρωση της σειράς.
    freddieKrueger
    13.09.2014, 11:48


    crosroads
    13.09.2014, 12:55

    Και για να κανω και μια υποθεση

    Χωρις να υπονοω κατι για την αυρα του παναγοπουλου συγκεκριμένα.

    Αλλα υπαρχει μια πιθανοτητα ,η οποιαδηποτε "Αυρα" που "κλεβει" ο οποισδηποτε χατζηγιαννης να ειναι επηρεασμένη και αυτη με τη σειρα της απο καποιο αγνωστο κομματι ,πχ καποιο βρετανικο ροκ κομματι του '70

    αλλα σε αυτην την περιπτωση ουτε γατα ουτε ζημια

    γιατι ειναι πολυ πιθανο να μην ξερει κανεις το  βρετανικο ροκ κομματι

    Δεν λεω οτι ο παναγοπουλος εκανε το ιδιο με το χατζηγιαννη

    Απλα  δεν ειναι μονο χαρακτηριστικο των εμπορικών τραγουδιστων να "κλεβουν" Και στον εντεχνο /ροκ ελληνικο χωρο συμβαινει  συχνα αυτο

    Και μου φανηκε υπερβολη οτι πηγαν στα δικαστηρια γι αυτο το κομματι μελωδίας

    [ τροποποιήθηκε από τον/την crosroads, 13-09-2014 12:55 ]

    [ τροποποιήθηκε από τον/την crosroads, 13-09-2014 12:57 ]

    [ τροποποιήθηκε από τον/την crosroads, 13-09-2014 12:58 ]

    [ τροποποιήθηκε από τον/την crosroads, 13-09-2014 13:00 ]


    JULIOS
    13.09.2014, 19:27

    Δεν τον "πηγαν" οπως λες.

    Ο Παναγοπουλος εκανε αγωγη στον Χατζηγιαννη,με σκοπο την χρηματική του αποζημιωση λογω κλοπης της Αυρας.(κατα την γνωμη του που τελικα ειναι κ αποψη των δικαστηριων)

    Με την σειρα του ο Χατζηγιαννης εκανε αγωγη ζητοντας  αποζημίωση ύψους 1 εκατ. ευρώ "για συκοφαντική δυσφήμηση." (τουλαχιστον ετσι ειπε ο Παναγοπουλος.)


    musikos3a
    14.09.2014, 03:35

    Αν διαβάσετε τη βιογραφία του Τσιτσάνη θα δείτε τις καταγγελίες του δια πολλούς της εποχής του μουσικοσυνθέτες που ''συνέθεσαν'' δεκάδες τραγουδιών Ινδίας!!!!!και είχαν σπάσει ρεκόρ πωλήσεων των δίσκων 45 στροφών.


    Katzenfreund
    14.09.2014, 21:56
    Διερωτώμαι τι αξία έχει μια σύνθεση σήμερα ενόψει της γενικής παρακμής του Ελληνικού τραγουδιού και της διαδεδομένης πειρατείας ηχογραφήσεων του.
    alpatman
    15.09.2014, 08:33

    ακουσα το κομματι , προσωπικα μονο στο κουπλε μου το θυμισε ,θεωρω οτι υπαρχουν πιο φανερες αντιγραφες απο αυτο το κομματι .Καποια κομματια ηδη τα γνωριζουν οι ξενοι δημιουργοι αλλα επειδη η Ελλαδα ειναι πολυ μικρη αγορα και ασημαντη γιαυτους δεν ασχολουνται . 

    θεωρω τον Χατζηγιαννη πολυ ταλαντουχο , που εχει ομως κανει ειτε μονος του ειτε με την βοηθεια αλλων καποιες πατατες , πχ. η εισαγωγη που φερνει σε lynard skynard ηταν αχρειαστη εντελως , επρεπε καποιος να το προσεξει και να το αλλαξει τελειως και στην τυχη να πεσεις καπου αν αυτο το καπου ειναι παρα πολυ γνωστο πρεπει να αλλαζει .

    μπορει καποιος συμπτωματικα να πεσει στο ριφ του  smoke on the water , απο τοσους ανθρωπους θα περασει καποιος πρεπει να το πει και να αλλαξει 


    Konstantinosoa
    15.09.2014, 11:40
    Είναι γνωστή η κόντρα του Τσιτσάνη με τον Καλδάρα, όπως είναι γνωστό πως και ο Τσιτσάνης έχει κατηγορηθεί απο πολύ βαριά ονόματα του χώρου όπως ο Βίρβος για διάφορες τέτοιες δουλειές και ειδικά στον στίχο όπου έχει οικειοποιηθεί σύμφωνα με τον αντίλογο πολλά τραγούδια με κορυφαίο την Συννεφιασμένη Κυριακή. Ή ότι προσέγγιζε διαφόρους τους έπαιρνε τα τραγούδια ή τους στίχους και τα πέρναγε ως δικά του στην δισκογραφία. Αλλά οι νεκροί δεδικαίωνται.
    xray
    16.09.2014, 10:35

    Ενδιαφέρουσα απόφαση. Αν δεν κάνω λάθος, στο αμερικανικό δίκαιο, κλεψιμαίικο θεωρείται ένα έργο αν αντιγράφει πάνω από το 40% του πρωτότυπου. Ας είναι.

    Για άλλο γράφω όμως. Το ενδιαφέρον σχόλιο μετά βιντεακιού του φθασμένου φίλου Krueger, έχει και μια άγνωστη (σε εμένα μέχρι τώρα) παράμετρο: Περιέχει ένα σκωπτικό σχόλιο για τον Neil Young, κάτι σαν "Ο Νότος δεν χρειάζεται τον κύριο Γιάνγκ", που είχε να κάνει με κάποιες αντιρατσιστικές καταγγελίες του κιθαρίστα, καταγγελίες που φυσικά οι Skynyrd υιοθετούσαν και που ενσωμάτωσαν στο τραγούδι (που παπαγαλίζαμε μικροί χωρίς να έχουμε ιδέα περί τίνος τυρβάζει...{#emotions_dlg.blush} ) αλλά που θεωρήθηκαν ευθεία επίθεση εναντίον του Young από τους Skynnyrd...

    Από την εποχή του τραγουδιού ως σήμερα, οι περισσότεροι νομίζουν ότι το συγκρότημα κατακρίνει τον συνάδελφό τους για άγνωστο λόγο, μην καταλαβαίνοντας το σκωπτικό του πράγματος. 

    Συμπέρασμα; Δεν έχουμε μόνο εμείς πρόβλημα στην κατανόηση κειμένου, έχουν και τα αμερικανάκια. 

    Για μια πρόχειρη τεκμηρίωση, http://thrasherswheat.org/jammin/lynyrd.htm


    xray
    16.09.2014, 10:37

    Α! Και πράγματι, συμφωνώ με τον προλαλήσαντα, η κλοπή εντελώς ανέμπνευστη και κακοενορχηστρωμένη, αντίθετα με το πρωτότυπο. Αλλά θα ήθελα να ρωτήσω τον σταυροδρόμη, ποιο είναι το συγκρότημα που υπονοεί και ποιο το κομμάτι; 


    kwnstantinos40
    30.10.2014, 15:54
    Ο Χατζηδάκης έλεγε πως το να κλέβεις τους άλλους δημιουργούς είναι ίσως θεμιτό. Το να κλέβεις τον εαυτό σου, είναι αφόρητο!!!
    Link
    " target="_blank" target="_new">> >
    kwnstantinos40
    30.10.2014, 15:55
    Konstantinosoa
    01.11.2014, 19:10

    Σαφώς αν και ο Χατζιδάκις δεν έκλεψε αλλά διασκεύασε στην προκειμένη περίπτωση τον Μότσαρτ εξ ου και το Χασάπικο λέγεται "40". Δεν έκρυψε ποτέ πως το τραγούδι του ήταν ένα δοκίμιο διασκευής κλασσικού έργου. Ενώ εδώ μιλάμε για κλοπή καθαρή και μετριότατη. Σε αντίθεση στο "άμα δεις τα παιδιά" του μακαριστού Α. Βαρδή το ριφ είναι απαράλλακτο απο εισαγωγή των ΑΒΒΑ, απο το ίδιο τραγούδι που διασκεύασε η Μαντόνα...ο Θεός να την κάνει...  Ωστόσο το μόνο καλό σημείο του τραγουδιού του Βαρδή δεν ήταν το ριφ και το τραγούδι έγινε μεγάλη επιτυχία. Έχω ακούσει αρκετά τραγούδια σχεδόν απαράλλακτα αντιγραμμένα.

    Τέλος στο θέμα αντιγράφω τον εαυτό μου ο Χατζιδάκις ήταν λίγο άδικος. Όλοι οι συνθέτες π.χ. να μιλήσουμε για την Ελλάδα κάποια στιγμή, πλην ίσως Λοΐζου, αντέγραψαν τον εαυτό τους αναπαράγωντας το μουσικό ύφος τους και δίδοντας κάποια στιγμή δημιουργίες που στα εξασκημένα ώτα δεν έλεγαν τίποτε άλλο εκτός απο την λέξη "επανάληψη".

    Είναι μοιραίο ένας συνθέτης κάποια στιγμή να αντιγράφει τον εαυτό του.

    [ τροποποιήθηκε από τον/την Konstantinosoa, 01-11-2014 19:15 ]