ελληνική μουσική
    839 online   ·  210.833 μέλη

    Ο Σάκης Ρουβάς θα ερμηνεύσει Αξιον εστί - Θεοδωράκη/Ελύτη

    Chrysanna
    21.04.2015, 11:04

    Παράθεση:

    Το μέλος Orfeus στις 21.04.2015, 10:53 έγραψε...

    Τι ακριβώς θα πρέπει τώρα να ...συγκρίνουμε; 



    Κανονικά, τίποτα!

    Γιατί αν συγκρίνουμε όσο είναι εν ζωή η Μαρινέλλα και η Τσανακλίδου πχ θα πρέπει να καταργηθεί ότι άλλο κυκλοφορεί.. έντεχνο και μη!

    Αλλά εμείς συγκρίνουμε γιατί μπορούμε.. είμεθα ΟΙ γ@μ@τοι Cool


    sillia
    21.04.2015, 11:06
    Εγώ που δεν είμαι μουσικός ....δουλεύω μόνο με το εκπαιδευμένο μου αυτί έχω μετρήσει 10 φάλτσα κι άλλες τόσες λάθος αναπνοές και δεν έφτασα μέχρι τέλος ...λίγο νωρίς για μπουζούκια :P
    Orfeus
    21.04.2015, 11:13

    Ο Μπάσης σε ηλικία 9 ετών άρχισε να ψέλνει στην εκκλησία του χωριού και στα 12 άρχισε  μαθήματα Βυζαντινής Μουσικής, τα οποία ολοκλήρωσε και στα 17 του, πήρε το πτυχίο. 
    Αυτά περί Μπάση.


    Όσο για την επιμονή σας στην επιλογή του Ρουβά (που είναι μία ανοησία του όποιου τον επέλεξε), μου γεννάει την επιθυμία να θέλω να υπερασπίσω το δικαίωμα της Πάολα να βγει στο Ηρώδειο να τραγουδήσει το "Μην Είδατε την Αγάπη μου."

    Αυτά και παραιτούμαι από τη συζήτηση! 


    -----------------

     "And in the End
    the Love you Take, 
    is Equal to the Love
    you Make!"

    [ τροποποιήθηκε από τον/την Orfeus, 21-04-2015 11:45 ]


    Post αρνητικής αξιολόγησης
    sillia
    21.04.2015, 11:30

    Παράθεση:

    Το μέλος Orfeus στις 21.04.2015, 11:13 έγραψε...

    Ο Μπάσης σε ηλικία 9 ετών άρχισε να ψέλνει στην εκκλησία του χωριού και στα 12 άρχισε  μαθήματα Βυζαντινής Μουσικής, τα οποία ολοκλήρωσε και στα 17 του, πήρε το πτυχίο. 
    Αυτά περί Μπάση.


    Με τόσες περγαμηνές θα έπρεπε να ήταν αψογότατος (γάτος) ακόμα και στα ιστορικά ζειμπέκικα !

    Παραίτηση δηλώνω κι εγω !

    ’λλωστε δεν είμαι με κανέναν τους ... Θυμάμαι το άξιον εστί κάθε φορά που ταλαιπωρείτε μια ψυχή ...κι εδω πρόκειται περί τσεπώματος !


    Chrysanna
    21.04.2015, 13:23

    Τι λένε Μίκης Θεοδωράκης και Θάνος Μικρούτσικος για το ’ξιον Εστί με τον Σάκη Ρουβά


    sirinakisgiorgos
    21.04.2015, 17:22

    Συμφωνώ απολύτως με τον orfeus σε ότι έχει πει.

    Έχω ακούσει ζωντανά τον Μπάση με τον Κότσιρα το 2001 αν θυμάμαι καλά

    στην Σφεντόνα, να τραγουδά a capela ένα ψαλμό με το μικρόφωνο στο στομάχι.

    Ακουγόταν σε όλη την Σφεντόνα (μαγαζί τεράστιο) και η ερμηνεία του ανατριχιαστική !!!!!!

    Οποιαδήποτε σύγκριση προκαλεί λύπη.


    tallos
    21.04.2015, 18:35

    Απαντηση του Μικη.

    «Επειδή τελευταία γράφτηκαν πολλές ανακρίβειες με αφορμή τη συμμετοχή του κ. Ρουβά στην συναυλία που διοργανώνει ο Δήμος Νέας Σμύρνης με το «’ξιον Εστί», αναγκάζομαι να διευκρινίσω τα εξής:
     
    1) Είναι γνωστές οι απόψεις μου για το θέμα των «απαγορεύσεων», τις οποίες απόψεις υποστηρίζω εδώ και δεκαετίες και συνοψίζονται στα εξής: Πιστεύω ότι το έργο από τη στιγμή που θα δημιουργηθεί, ξεφεύγει ακόμα και από τον ίδιο τον δημιουργό, που δεν έχει δικαίωμα να κρίνει δικτατορικά ποιος είναι «άξιος» να το ερμηνεύσει και ποιος όχι. Μόνος κριτής είναι το κοινό και ο χρόνος. Αυτοί τελικά κρίνουν τι θα πάει στα σκουπίδια και τι θα μείνει για πάντα. Θα πρέπει επίσης να πω ότι θεωρώ την χειρότερη εκτέλεση πολύ καλύτερη από μια απαγόρευση.
     
    2) Όχι, δεν ήταν δική μου απόφαση η επιλογή του κ. Ρουβά, όπως αναληθώς βλέπω να αναγράφεται σε διάφορες ιστοσελίδες. Την πληροφορήθηκα εκ των υστέρων, ως τετελεσμένο γεγονός, από τον μαέστρο κ. Ορφανίδη, που μίλησε εδώ και αρκετές μέρες με την γραμματέα μου, στην οποία και ανακοίνωσε την απόφαση του Δήμου Νέας Σμύρνης να οργανώσει τιμητική για τα 90 μου χρόνια συναυλία με το «’ξιον Εστί», καθώς και τα ονόματα των συντελεστών, στην επιλογή των οποίων δεν είχα την παραμικρή ανάμιξη.
     
    3) Η όλη ιστορία με προκαλεί να τελειώσω την δήλωσή μου αυτή με τις εξής σκέψεις:
     
    Η Μουσική μου και φυσικά και το «’ξιον Εστί» γνώρισε κατά καιρούς απαγορεύσεις από πολλές και διαφορετικές πλευρές. Χούντες, κόμματα, πολιτικές νεολαίες, εφημερίδες, τηλεοράσεις… Πώς να ξεχάσω την επιστολή ακόμα και των δικηγόρων του ίδιου του Ελύτη, την εποχή που ήμουν Γεν. Δ/ντής Μουσικών Συνόλων της ΕΡΤ, στην οποία όπως έγραφαν, «δεν ήταν σίγουροι για την ποιότητα της εκτέλεσης» (κι ας ήμουν εγώ στο πόντιουμ του μαέστρου και ο Μπιθικώτσης στον ρόλο του λαϊκού τραγουδιστή…). Για την ιστορία να πω ότι η συναυλία εκείνη δόθηκε συνολικά 3 φορές στο Ηρώδειο λόγω της πρωτοφανούς ανταπόκρισης του κοινού.
     
    Ελληνικές Δισκογραφικές Εταιρίες που πλούτισαν από το έργο μου, απέσυραν συχνά τους δίσκους μου από το εμπόριο, ενώ πολλοί τραγουδιστές μου, για πολιτικούς ή άλλους λόγους, διέγραφαν τα έργα μου από το ρεπερτόριό τους.
     
    Και διερωτώμαι: Ποια ήταν η αντίδραση των «φίλων της μουσικής μου» σε όλες αυτές τις περιπτώσεις; Απολύτως καμμία! Ούτε ένας Έλληνας δεν θεώρησε χρέος του να υπερασπίσει το έργο μου σε όλες αυτές τις απαγορεύσεις και αποκλεισμούς! Ούτε ένας! Και ξαφνικά βλέπω τώρα να γεμίζει το Ιντερνετ και ο τύπος από δεκάδες δημοσιεύματα «υπερασπιστών του έργου μου», που ζητούν να προστεθώ κι εγώ ο ίδιος στον μακρύ κατάλογο αυτών που κατά καιρούς το απαγόρευσαν. Και γιατί; Διότι, λένε, ο συγκεκριμένος ερμηνευτής ανήκει στην «υποκουλτούρα». Όμως τι σημαίνει άραγε ο όρος αυτός; Το θέμα είναι μεγάλο και πολύπλοκο και εξαρτάται από την οπτική γωνία του καθενός.
     
    Σε ό,τι με αφορά, τι θέλετε να σκεφτώ, όταν βλέπω το έργο μου (που το θεωρούν υποτίθεται ποιοτικό) να μην υπάρχει στη χώρα μου; Και πώς να υπάρχει όταν βρίσκεται επί δεκαετίες ολόκληρες αντιμέτωπο με καταστάσεις σαν αυτές που ανέφερα πιο πάνω, με την ανοχή (στην καλύτερη περίπτωση) και τη σιωπή του θεωρούμενου προοδευτικού χώρου, δηλαδή τουλάχιστον του 60% του λαού μας;
     
    Τι θα πρέπει άραγε να σκεφτώ εγώ που αφιέρωσα τη ζωή  μου στην πραγματική Ελληνική Αριστερά και χάρισα στον Λαό μας έργα σαν το «’ξιον Εστί» που από τη μια τα θεωρούν, όπως λένε, υποδείγματα της «καλής κουλτούρας», κι από την άλλη ανέχονται τις κατά καιρούς απαγορεύσεις και το μποϋκοτάζ τους, ακόμα κι από τις ίδιες τις παρατάξεις στις οποίες ανήκουν; Τι να σκεφτώ βλέποντας όλους αυτούς τους ανέκαθεν απόντες να ξυπνούν μόνο στην περίπτωση Ρουβά και να ξεσπαθώνουν λαύροι απαιτώντας από μένα να απαγορεύσω τη συμμετοχή του;
     
    Από όλα αυτά προκύπτει ότι η έννοια της υποκουλτούρας για μένα είναι διαφορετική απ’ ό,τι είναι για κείνους. Είναι, πιστεύω, φυσικό να θεωρώ την γενικευμένη ηθική υποκουλτούρα, μέσα στην οποία καταδικάστηκα να ζω, ως απείρως χειρότερη από εκείνη που σχετίζεται με την Τέχνη και τα δυσδιάκριτα σύνορα ανάμεσα στις πολλές και ποικίλες της εκφάνσεις.
     
    Αθήνα,  21η Απριλίου 2015 


    geo321
    21.04.2015, 19:25

    Δεν ξερω αν το καταλαβατε αλλα σας την ειπε στα μουτρα ο Μικης...........!!!!Smile


    -----------------

    Τελικα η ευτυχια ειναι δυο σταλες βροχης................η μια σου δινει αγαπη και η αλλη προσεχει την ΑΓΑΠΗ ΣΟΥ!

    http://www.facebook.com/profile.php?ref=profile&id=100000080776144#/group.php?gid=63148794445

    [ τροποποιήθηκε από τον/την geo321, 21-04-2015 19:25 ]

    [ τροποποιήθηκε από τον/την geo321, 21-04-2015 19:26 ]


    PetrosTser
    21.04.2015, 19:39

    Παράθεση:

    Το μέλος tallos στις 21.04.2015, 18:35 έγραψε...

    Απαντηση του Μικη.

    «Επειδή τελευταία γράφτηκαν πολλές ανακρίβειες με αφορμή τη συμμετοχή του κ. Ρουβά στην συναυλία που διοργανώνει ο Δήμος Νέας Σμύρνης με το «’ξιον Εστί», αναγκάζομαι να διευκρινίσω τα εξής:
     
    1) Είναι γνωστές οι απόψεις μου για το θέμα των «απαγορεύσεων», τις οποίες απόψεις υποστηρίζω εδώ και δεκαετίες και συνοψίζονται στα εξής: Πιστεύω ότι το έργο από τη στιγμή που θα δημιουργηθεί, ξεφεύγει ακόμα και από τον ίδιο τον δημιουργό, που δεν έχει δικαίωμα να κρίνει δικτατορικά ποιος είναι «άξιος» να το ερμηνεύσει και ποιος όχι. Μόνος κριτής είναι το κοινό και ο χρόνος. Αυτοί τελικά κρίνουν τι θα πάει στα σκουπίδια και τι θα μείνει για πάντα. Θα πρέπει επίσης να πω ότι θεωρώ την χειρότερη εκτέλεση πολύ καλύτερη από μια απαγόρευση.
     
    2) Όχι, δεν ήταν δική μου απόφαση η επιλογή του κ. Ρουβά, όπως αναληθώς βλέπω να αναγράφεται σε διάφορες ιστοσελίδες. Την πληροφορήθηκα εκ των υστέρων, ως τετελεσμένο γεγονός, από τον μαέστρο κ. Ορφανίδη, που μίλησε εδώ και αρκετές μέρες με την γραμματέα μου, στην οποία και ανακοίνωσε την απόφαση του Δήμου Νέας Σμύρνης να οργανώσει τιμητική για τα 90 μου χρόνια συναυλία με το «’ξιον Εστί», καθώς και τα ονόματα των συντελεστών, στην επιλογή των οποίων δεν είχα την παραμικρή ανάμιξη.
     
    3) Η όλη ιστορία με προκαλεί να τελειώσω την δήλωσή μου αυτή με τις εξής σκέψεις:
     
    Η Μουσική μου και φυσικά και το «’ξιον Εστί» γνώρισε κατά καιρούς απαγορεύσεις από πολλές και διαφορετικές πλευρές. Χούντες, κόμματα, πολιτικές νεολαίες, εφημερίδες, τηλεοράσεις… Πώς να ξεχάσω την επιστολή ακόμα και των δικηγόρων του ίδιου του Ελύτη, την εποχή που ήμουν Γεν. Δ/ντής Μουσικών Συνόλων της ΕΡΤ, στην οποία όπως έγραφαν, «δεν ήταν σίγουροι για την ποιότητα της εκτέλεσης» (κι ας ήμουν εγώ στο πόντιουμ του μαέστρου και ο Μπιθικώτσης στον ρόλο του λαϊκού τραγουδιστή…). Για την ιστορία να πω ότι η συναυλία εκείνη δόθηκε συνολικά 3 φορές στο Ηρώδειο λόγω της πρωτοφανούς ανταπόκρισης του κοινού.
     
    Ελληνικές Δισκογραφικές Εταιρίες που πλούτισαν από το έργο μου, απέσυραν συχνά τους δίσκους μου από το εμπόριο, ενώ πολλοί τραγουδιστές μου, για πολιτικούς ή άλλους λόγους, διέγραφαν τα έργα μου από το ρεπερτόριό τους.
     
    Και διερωτώμαι: Ποια ήταν η αντίδραση των «φίλων της μουσικής μου» σε όλες αυτές τις περιπτώσεις; Απολύτως καμμία! Ούτε ένας Έλληνας δεν θεώρησε χρέος του να υπερασπίσει το έργο μου σε όλες αυτές τις απαγορεύσεις και αποκλεισμούς! Ούτε ένας! Και ξαφνικά βλέπω τώρα να γεμίζει το Ιντερνετ και ο τύπος από δεκάδες δημοσιεύματα «υπερασπιστών του έργου μου», που ζητούν να προστεθώ κι εγώ ο ίδιος στον μακρύ κατάλογο αυτών που κατά καιρούς το απαγόρευσαν. Και γιατί; Διότι, λένε, ο συγκεκριμένος ερμηνευτής ανήκει στην «υποκουλτούρα». Όμως τι σημαίνει άραγε ο όρος αυτός; Το θέμα είναι μεγάλο και πολύπλοκο και εξαρτάται από την οπτική γωνία του καθενός.
     
    Σε ό,τι με αφορά, τι θέλετε να σκεφτώ, όταν βλέπω το έργο μου (που το θεωρούν υποτίθεται ποιοτικό) να μην υπάρχει στη χώρα μου; Και πώς να υπάρχει όταν βρίσκεται επί δεκαετίες ολόκληρες αντιμέτωπο με καταστάσεις σαν αυτές που ανέφερα πιο πάνω, με την ανοχή (στην καλύτερη περίπτωση) και τη σιωπή του θεωρούμενου προοδευτικού χώρου, δηλαδή τουλάχιστον του 60% του λαού μας;
     
    Τι θα πρέπει άραγε να σκεφτώ εγώ που αφιέρωσα τη ζωή  μου στην πραγματική Ελληνική Αριστερά και χάρισα στον Λαό μας έργα σαν το «’ξιον Εστί» που από τη μια τα θεωρούν, όπως λένε, υποδείγματα της «καλής κουλτούρας», κι από την άλλη ανέχονται τις κατά καιρούς απαγορεύσεις και το μποϋκοτάζ τους, ακόμα κι από τις ίδιες τις παρατάξεις στις οποίες ανήκουν; Τι να σκεφτώ βλέποντας όλους αυτούς τους ανέκαθεν απόντες να ξυπνούν μόνο στην περίπτωση Ρουβά και να ξεσπαθώνουν λαύροι απαιτώντας από μένα να απαγορεύσω τη συμμετοχή του;
     
    Από όλα αυτά προκύπτει ότι η έννοια της υποκουλτούρας για μένα είναι διαφορετική απ’ ό,τι είναι για κείνους. Είναι, πιστεύω, φυσικό να θεωρώ την γενικευμένη ηθική υποκουλτούρα, μέσα στην οποία καταδικάστηκα να ζω, ως απείρως χειρότερη από εκείνη που σχετίζεται με την Τέχνη και τα δυσδιάκριτα σύνορα ανάμεσα στις πολλές και ποικίλες της εκφάνσεις.
     
    Αθήνα,  21η Απριλίου 2015 



    Παρά την όποια διαφαινόμενη έπαρση, παρά το ότι διάφορες άλλες κατά καιρούς δηλώσεις του για ποικίλα θέματα με έχουν κάνει να πω ότι "το έχει χάσει" και, εντέλει, παρά τα χρόνια του, ο Θεοδωράκης πιστεύω ότι εδώ διατύπωσε την άποψή του περί απαγορεύσεων και υποκουλτούρας με ιδιαίτερη διαύγεια. Και, μάλιστα, ως προς αυτά συμφωνώ κι όλας μαζί του (σε περίπτωση που αναρωτιόσασταν {#emotions_dlg.tt2}). Και επιπλέον χαίρομαι που τόνισε το γελοίον (και τραγικά αντιφατικόν) του να απαγορεύεις κάτι λες και είσαι ο υπερασπιστής των τελευταίων πολιτισμικών προμαχώνων, ιδίως όταν επί της ουσίας δεν είσαι παρά ένας keyboard warrior, όπως άλλωστε είμαστε οι περισσότεροι more or less.


    -----------------

    "LIVE TO Rock!": Rock-metal εκπομπή κάθε Δευτέρα 18:00 - 20:00 εδώ στο Radio MusicHeaven! (http://radio.musicheaven.gr/

    [ τροποποιήθηκε από τον/την PetrosTser, 21-04-2015 19:46 ]


    Chrysanna
    21.04.2015, 19:55

    Ώρα γι' αβαβά και Ρίζο {#emotions_dlg.rolleyes}

    Sit back and enjoy...


    mary_omikron
    21.04.2015, 20:18

    Την είπε ο Μίκης και πολύ καλά έκανε ξεκαθαρίζοντας την θέση του και την ευθύνη που του απέδωσαν για την αδειοδότηση.  Την είπε απευθυνόμενος σε όλους τους εμπλεκόμενους φορείς που είχαν αποκλεισει κατά καιρούς το έργο του, οχι στους απλούς σχολιαστές ενός φόρουμ χωρίς οφέλη ή ζημίες που λένε την γνώμη τους γι αυτό που πιστεύουν  {#emotions_dlg.biggrin}. Εκ του αποτελέσματος κάτι παραμένει ή πάει στα σκουπίδια είπε.... Θα δούμε.


    PetrosTser
    21.04.2015, 20:31

    Παράθεση:

    Το μέλος mary_omikron στις 21.04.2015, 20:18 έγραψε...

    Την είπε ο Μίκης και πολύ καλά έκανε ξεκαθαρίζοντας την θέση του και την ευθύνη που του απέδωσαν για την αδειοδότηση.  Την είπε απευθυνόμενος σε όλους τους εμπλεκόμενους φορείς που είχαν αποκλεισει κατά καιρούς το έργο του, οχι στους απλούς σχολιαστές ενός φόρουμ χωρίς οφέλη ή ζημίες που λένε την γνώμη τους γι αυτό που πιστεύουν  {#emotions_dlg.biggrin}.



    Και σε όλους όσοι ξάφνου εξανέστησαν μπροστά από τις οθόνες τους απαιτώντας κάτι που πάει κόντρα σε αυτό που υποτίθεται ότι προασπίζουν. Παραθέτω από το κείμενο του Θεοδωράκη: "Και ξαφνικά βλέπω τώρα να γεμίζει το Ιντερνετ και ο τύπος από δεκάδες δημοσιεύματα «υπερασπιστών του έργου μου», που ζητούν να προστεθώ κι εγώ ο ίδιος στον μακρύ κατάλογο αυτών που κατά καιρούς το απαγόρευσαν."


    -----------------

    "LIVE TO Rock!": Rock-metal εκπομπή κάθε Δευτέρα 18:00 - 20:00 εδώ στο Radio MusicHeaven! (http://radio.musicheaven.gr/

    [ τροποποιήθηκε από τον/την PetrosTser, 21-04-2015 20:39 ]


    mary_omikron
    21.04.2015, 20:39
    Ακριβώς... διάβασε την τελευταία πρόταση "που ζητούν να προστεθώ κι εγώ ο ίδιος στον μακρύ κατάλογο αυτών που κατά καιρούς το απαγόρευσαν." Την λέει σε όσους αναρωτιούνται γιατί δεν ενεπλάκη ο ίδιος σε απαγόρευση.
    PetrosTser
    21.04.2015, 20:56

    Παράθεση:

    Το μέλος mary_omikron στις 21.04.2015, 20:39 έγραψε...

    Ακριβώς... διάβασε την τελευταία πρόταση "που ζητούν να προστεθώ κι εγώ ο ίδιος στον μακρύ κατάλογο αυτών που κατά καιρούς το απαγόρευσαν." Την λέει σε όσους αναρωτιούνται γιατί δεν ενεπλάκη ο ίδιος σε απαγόρευση.

    Μαίρη μου δεν καταλαβαίνω τι διαφορετικό μου ζητάς να δω ξαναδιαβάζοντας την πρόταση. Νομίζω η διατύπωσή μου ("Και σε όλους όσοι ξάφνου εξανέστησαν μπροστά από τις οθόνες τους απαιτώντας κάτι που πάει κόντρα σε αυτό που υποτίθεται ότι προασπίζουν.") δεν λέει κάτι το αντιφατικό με την δική σου και συνεχίζει να καλύπτει την θέση μου. Πάντως, αν θελήσουμε να είμεθα και ακριβολόγοι, άλλο "αναρωτιέμαι γιατί δεν ενεπλάκη ο ίδιος σε απαγόρευση" και άλλο "απαιτώ να το απαγορεύσει"... {#emotions_dlg.whistling}

    Τέλος πάντων, εδώ δεν ασκώ προσωπική κριτική σε κανέναν, ελπίζω να μην δόθηκε αυτή η εντύπωση. Απόψεις εκφράζουμε όλοι, το ίδιο και ο Θεοδωράκης (γι' αυτό και απέφυγα να χρησιμοποιήσω εκφράσεις τύπου "του την είπε" κ.τ.λ. γιατί και καλοπροαίρετες να είναι, είναι παρεξηγήσιμες). Και φυσικά με κάποιες από τις απόψεις που εκφράστηκαν διαφωνώ.

    Αυτό που κυρίως θέλησα να τονίσω μετά την παράθεση της ανακοίνωσης του συνθέτη ήταν αυτό που είπε ο ίδιος, και με βρίσκει και εμένα σύμφωνο. Είναι εξόφθαλμα αντιφατικό το να θες να απαγορευτεί η ερμηνεία ενός έργου που έχει στο παρελθόν υποστεί το ίδιο απαγορεύσεις από αντιδημοκρατικά καθεστώτα και ο συνθέτης του έχει κατά καιρούς διωχθεί, και μάλιστα διότι θεωρείς αυτή την ερμηνεία ασέβεια απέναντι σε ένα μνημείο πολιτισμού. Τον πολιτισμό δεν τον υπερασπίζεσαι με απολίτιστες πράξεις.

    Στην τελική των τελικών, όπως νομίζω έθιξα σε προηγούμενο σχόλιό μου, το ’ξιον Εστί δεν περίμενε την ερμηνεία του Ρουβά για να υποβαθμιστεί στην συνείδηση του κόσμου. Κάντε ένα γκάλλοπ σε μαθητές και φοιτητές να δείτε πόσοι μπορούν να σας κατονομάσουν πάνω από 2-3 κομμάτια του ’ξιον Εστί. Αν είναι να αλλάξει κάτι ως προς την πρόσληψη του έργου, θα είναι ότι θα το κάνει πιο γνωστό στον κόσμο. Τώρα αν ο κόσμος αυτός (το κοινό του Ρουβά π.χ.) πρόκειται να το εκτιμήσει ή όχι, άλλο καπέλο. Προσωπικά ποσώς με ενδιαφέρει αν θα το εκτιμήσει ή όχι. Το ποιος εκτιμά κάτι δεν αλλάζει την αξία που αυτό έχει για μας. Παράλληλα, το ότι μάλλον δεν θα το εκτιμήσουν και πολλοί (για τους ίδιους λόγους για τους οποίους τους είναι ήδη άγνωστο - δηλαδή: "άλλα ερεθίσματα") δεν είναι το σημάδι που περιμέναμε για να καταλάβουμε ότι ζούμε σε μία άλλη εποχή, με ό,τι αυτή η διαπίστωση σημαίνει.


    -----------------

    "LIVE TO Rock!": Rock-metal εκπομπή κάθε Δευτέρα 18:00 - 20:00 εδώ στο Radio MusicHeaven! (http://radio.musicheaven.gr/

    [ τροποποιήθηκε από τον/την PetrosTser, 21-04-2015 21:27 ]


    Post αρνητικής αξιολόγησης
    sillia
    21.04.2015, 21:11

    1) Είναι γνωστές οι απόψεις μου για το θέμα των «απαγορεύσεων», τις οποίες απόψεις υποστηρίζω εδώ και δεκαετίες και συνοψίζονται στα εξής: Πιστεύω ότι το έργο από τη στιγμή που θα δημιουργηθεί, ξεφεύγει ακόμα και από τον ίδιο τον δημιουργό, που δεν έχει δικαίωμα να κρίνει δικτατορικά ποιος είναι «άξιος» να το ερμηνεύσει και ποιος όχι. Μόνος κριτής είναι το κοινό και ο χρόνος. Αυτοί τελικά κρίνουν τι θα πάει στα σκουπίδια και τι θα μείνει για πάντα. Θα πρέπει επίσης να πω ότι θεωρώ την χειρότερη εκτέλεση πολύ καλύτερη από μια απαγόρευση.

    21η του Απρίλη σήμερα !


    Konstantinosoa
    21.04.2015, 21:59

    Η επιστολή αυτή, αν μη τί άλλο έχει συνείδηση στην παράθεση απόψεων. Σηκώνει όμως και συζήτηση.

    Ο Θεοδωράκης ανήκει σε μια γενιά συνθετών, οι οποίοι είχαν διαφορετικούς στόχους για το έργο τους και διαφορετική αντίληψη και εκτίμηση για τον τραγουδιστή. Ως άτομο που υπέστη προσωπικές απαγορεύσεις του έργου του, έχει μια κάποια απόσταση απο το να προχωρήσει και ο ίδιος σε απαγόρευση. Πολύ δε περισσότερο, απο το να τον νοιάζουν ιδιαίτερα οι συναυλίες στα 90 του. Μια ηλικία που τα υπαρξιακά κυριαρχούν συνειδητά ή πιο ενδόμυχα σε κάθε άνθρωπο.

    Η επιλογή των τραγουδιστών τότε, είχε καλλιτεχνικά αλλά όχι απόλυτα καλιτεχνικά κριτήρια και κυρίως διέπονταν από ιδεολογικό πνεύμα. Το ’ξιον Εστι, έργο που απο την πλευρά του Θεοδωράκη είχε και μια μορφή στρατευμένου, χρειαζόταν έναν λαϊκό τραγουδιστή με απήχηση. Ονομάστηκε και γι΄αυτό λαϊκό ορατόριο, γιατί η επιλογή ερμηνευτών θα γίνονταν απο το μη κλασσικό κάτω ράφι, όπως ηλιθίως χαρακτηρίζονταν τότε και δημιούργησε και μεγάλο πρόβλημα στον Θεοδωράκη. Πως ένας συμφωνικός συνθέτης με περγαμηνές απο το Παρίσι, φέρνει για τενόρο τον Μπιθικώτση; Κάποτε ο Κουγιουμτζής είπε σε κάποιον της κλασσικής παιδείας ότι του αρέσει ο Καζαντζίδης και παρότι ήδη διάσημος, εισέπραξε ειρωνία και απαξίωση.

    Όπως και να έχει, η συγκυρία, τότε, το έφερε, ώστε οι δύο πιο δημοφιλείς τραγουδιστές να έχουν σύνδεση με την αριστερά. Γιατί ο τραγουδιστής που θα τα ερμήνευε, θα έπρεπε να περιμένει και μια αλλαγή αντιμετώπισης απο πολλές αρχές και πολλούς. ’ρα το ζητούμενο δεν ήταν ο μεγάλος τραγουδιστής αλλά ο λαϊκός που θα έφερε και μια βασική ιδεολογική ή αντιβασιλική - αντιστρατιωτική συγγένεια. Το έργο προορίζονταν για τον Καζαντζίδη, αλλά κατέληξε στον Μπιθικώτση. Η οικογένεια του Καζαντζίδη είχε πολιτικά τραβήγματα και πιέσεις (sic) πολλές, τον δε Μπιθικώτση τον γνώρισε στην εξορία. Η συγκυρία το έφερε αμφότεροι να είναι και μεγάλοι τραγουδιστές και πρώτα ονόματα. Για τους συνθέτες της εποχής και ειδικά τους λόγιους, ο τραγουδιστής πλην των διάσημων λυρικών, ήταν αναγκαίο κακό. Δεν τους υπολόγιζαν και πολύ. Ο Θεοδωράκης συνεργάστηκε βασικά πρώτα με ομοϊδεάτες και μετά με συναδέλφους τραγουδιστές. Πολλά του έργα ερμηνεύτηκαν απο μέσους τραγουδιστές ή και μέτριους. Πολύ αργότερα άρχισε να συνεργάζεται με μη ομοϊδεάτες, για να θυμίσω τον Γαϊτάνο, και σε συμμετοχές τον Ρέμο και τον Πλούταρχο στα πλαίσια νομίζω του 2004.

    Στο θέμα του έργου του υπάρχουν δύο όψεις. Δεν υπάρχει συνθέτης που να μην προβλήθηκαν οι συνθέσεις του απο το κράτος μετά το 81΄και ειδικά μετά το 90, όσο του Θεοδωράκη. Ως προς τις επιχορηγήσεις, μέχρι και επιστολές εισέπραξε επικριτικές απο συναδέλφους του, γιατί έστελνε διαμαρτυρίες γιατί εγκρίθηκαν τόσα και όχι περισσότερα. Στην Ελλάδα και όχι μόνο γνώρισε παρά τα πολλά παρατράγουδα την αποθέωση. Μην ξεχνάμε επίσης, πως άσκησε δημόσια κριτική για επιχορηγήσεις άλλων συνθετών όπως ο Παπαθανασίου.

    Τα έργα του σε ορισμένες περιπτώσεις επι της ουσίας λογοκρίθηκαν και στη μεταπολίτευση. Για Ηρώδειο ούτε λόγος και του δόθηκε ο Λυκαβηττός στα πλαίσια του τρίτου Μουσικού Αυγούστου για να παίξει ποιό το ’ξιον Εστί.

    Πολιτικά ήταν υπέρ της ενότητας της αριστεράς και παρότι μαρξιστής πατριώτης και όχι διεθνιστής. Αν και πλέον δεν είχε κανένα ανάγκη, αντιμετωπίσθηκε με επιφύλαξη απο το ΚΚΕ και με εχθρότητα από την διεθνιστική αριστερά. Την υποκριτικώς εννοούμενη αριστερά κράζει σήμερα και ας κάνει διαδικτυακή αναφορά, που ορθώνει ανάστημα στην ιστορία με τον Ρουβά, αλλά εδώ και πολλά χρόνια (μέσα απο έντυπα ντροπής όπως ο περίφημος ιός), τον έκραξε και τον κράζει δεόντως. 

    Λογικό και το παράπονό του για τον Ελύτη. Ο Ελύτης δεν εκτίμησε ιδιαίτερα την πρώτη ακρόαση του "’ξιον εστιν", δημιούργησε και ζητήματα για την συναυλία. Όλα αυτά παρότι ευτύχησε θρυλικές μελοποιήσεις απο τον Θεοδωράκη και εν μέρει αυτή η σύνδεση συνέβαλε αποφασιστικά για το Νόμπελ. Ανεξάρτητα του ποιητικού του μεγέθους. 

    Δεν ξέρω σε ποιούς τραγουδιστές αναφέρεται για διαγραφή από το ρεπερτόριο. Ίσως τον Μπιθικώτση; Γιατί για τον Νταλάρα, τον Μητσιά και τον Μητροπάνο, η λέξη "Μίκης" είναι ευαγγέλιο. Ας μιλήσουμε, όμως και για λογοκρισία. Θυμάται ο Μίκης πως με μια σειρά μεγάλων συνθετικών ονομάτων είχαν απαγορέψει στον Νταλάρα και την Αλεξίου να παίζουν στην Τέντα έργα τους; Τότε δεν ίσχυε το "η χειρότερη εκτέλεση είναι καλύτερη απο την απαγόρευση;"

    Είναι δικαίωμα του δημιουργού να μην του κάνει ούτε κρύο, ούτε ζέστη ο τραγουδιστής. Ανεξάρτητα, όμως, απο το τί πιστεύει, το τελικό αποτέλεσμα επηρεάζεται, σαν την αγελάδα που κλωτσάει το αρμεγμένο γάλα.

    Στην περίπτωση του Ρουβά, ο Σάκης προφανώς θα θεωρεί πως παίρνει εκδίκηση απο τους κράζοντες αυτόν και το ίδιο θα αισθάνεται μετά τις δηλώσεις του δημιουργού. Όμως η εκδίκηση είναι πιάτο που τρώγεται κρύο και πολύ φοβάμαι πως αυτή που τελικά θα σερβίρει θα είναι η Χρυσούλα Διαβάτη.

    κ. Θεοδωράκη, ως συνθέτης του ’ξιον Εστίν πάντα σοι έξεστι αλλ΄ου πάντα συμφέρει.

    Με σεβασμό Κωνσταντίνος Κ.

     

     

    [ τροποποιήθηκε από τον/την Konstantinosoa, 21-04-2015 22:10 ]


    mary_omikron
    21.04.2015, 22:12

    Δεν ξέρω πως ακούστηκε αυτό που έγραψα Πέτρο Smile ίσως δεν ήταν καλή η διατύπωση (?)...  

    Πάντως για να ολοκληρώσω, η δική μου ανάγνωση στην ανακοίνωση του Μίκη είναι οτι την λέει λαλίστατα (ναι, χρησιμοποιώ τη λέξη) εκεί και σε εκείνους που θέλει να ακουστεί η πικρία του για τις απαγορεύσεις ετών, αυτοί τον ενδιαφέρουν γιατί απ΄αυτούς που είχαν εξουσία στα πολιτιστικά δρώμενα παραγκωνίστηκε. Οι ανώνυμοι σχολιαστές στα φόρα δεν είναι ο στόχος του, έτσι το "διαβάζω"εγώ... και συνεχίζοντας την ανάγνωση προσέχω οτι επιμελέστατα διευκρινίζει οτι ο Ρουβάς ήταν εξ ολοκλήρου απόφαση άλλων αποφεύγοντας να πει και άποψη περί αυτού. 

    Οσο για το θέμα απαγόρευσης -που κακώς ερμηνεύτηκε οτι αυτό συζητάμε απο αρκετούς συζητητές- και μια και έχουμε και 21η Απριλίου σήμερα, να διευκρινίσω οτι Θεοδωρακη και Αξιον εστί μπορώ να τραγουδήσω ακόμη κι εγώ (κρυφτείτε όσοι πραλάβετε) δεν το απαγορεύει κανείς, το αν μπορεί από άποψη δυνατοτήτων και προηγούμενου έργου να το ερμηνεύσει κάποιος σαν τον Ρουβά και με όσα είδαμε και ακούσαμε μέχρι σήμερα απ΄αυτόν ήταν η ουσία του θέματος που έθεσα για συζήτηση Smile

    Καληνύχτα Ρουβά, σε δυό μερες ασχολήθηκα μαζί σου περισσότερο απ΄οτι σ΄όλη την πορεία σου Smile 


    Evmorfia-Theiopoulou
    21.04.2015, 22:28

    {#emotions_dlg.lol} {#emotions_dlg.lol} {#emotions_dlg.lol}

    Κάτι σχετικό με το θέμα μας που διάβασα στο fb πριν λίγο... 

    Μη παρακαλώ σας μη λησμονάτε την χώρα μου Όλα καλαααα Όλα καλά θα μας πάνε

    ωδή Μικη Σακη !!!!


    -----------------

    My wild love went riding She rode all the day She rode to the devil And asked him to pay.

    The devil was wiser It's time to repent. He asked her to give back  The money she spent.

    [ τροποποιήθηκε από τον/την Evmorfia-Theiopoulou, 21-04-2015 22:29 ]