Παράθεση:
|
Μαίρη παρεξηγήσεις γίνονται, σε μεγάλο βαθμό επειδή συζητάμε με κείμενα γραπτά, και ο καθένας μπορεί να ερμηνεύσει όπως του 'ρθει. Οπότε, μην ανησυχείς. Δεν με πείραξε αυτό που είπες, απλά παραξενεύτηκα έτσι όπως το εξέλαβα εκείνη την στιγμή.
Να ξεκαθαρίσω ότι το υπόλοιπο κείμενό μου δεν αναφερόταν προσωπικά σε εσένα, ήταν τοποθέτηση πάνω στην συζήτηση γενικά, στην οποία δεν έγινε μόνο λόγος για τις δυνατότητες του Ρουβά, αλλά ελέχθησαν και πράγματα περί απαγορεύσεων, αν γυρίσεις πίσω θα τα δεις.
Αυτό που κρατάω από την δήλωση του Θεοδωράκη (ανεξάρτητα από το σε ποιον θεωρεί ο καθένας μας ότι απευθύνεται) είναι ότι διαφωνεί με το να απαγορευτεί ερμηνεία έργου του. Το σχετικό στοιχείο που παραθέτει ο Κωνσταντίνος, ότι δηλαδή είχε απαγορεύσει στο παρελθόν να ερμηνεύσουν κομμάτια του ο Νταλάρας και η Αλεξίου παρουσιάζει ενδιαφέρον και είναι και μία ακόμα ένδειξη της γενικότερης κωλοτουμπίασής του αλλά anyways...
Αν ο Σάκης σε μία δικιά του, προσωπική συναυλία αποφάσιζε να τραγουδήσει κάτι από Θεοδωράκη θα του το απαγόρευε κανείς; Όχι φυσικά. Δικαίωμα στην λάιβ διασκευή. Έλεος, και σιγά και τα ωά. Κι εγώ όταν πρωτοείδα το τόπικ γούρλωσε το μάτι μου αλλά από εκεί κι έπειτα ποσώς με ενδιαφέρει. Φυσικά και μου φάνηκε γελοίο βάσει της εικόνας που έχουμε όλοι για τον Σάκη, κάτι τα "αισθάνομαι", κάτι οι βαριές ηδονισμένες ανάσες, κάτι τα ανοιχτά πουκάμισα... ε κάτι και η φάρσα του Μητσικώστα... αλλά και για όσους θέλουν να απαγορευτεί, και για όσους ξινίζουμε την μούρη λιγότερο ή περισσότερο: α) ξυδάκι και β) ας κρίνουμε εκ του αποτελέσματος.
Τέλος, Μαίρη, σχετικά με το τελευταίο σχόλιό σου... δεν θα μπορούσες να έχεις περισσότερο δίκιο χαχαχααχχα
Καλοπροαίρετα και με σεβασμό,
Πέτρος
-----------------
"LIVE TO Rock!": Rock-metal εκπομπή κάθε Δευτέρα 18:00 - 20:00 εδώ στο Radio MusicHeaven! (http://radio.musicheaven.gr/)
[ τροποποιήθηκε από τον/την PetrosTser, 21-04-2015 22:39 ]
Μπραβο ρε Μίκη.... Μακάρι να μπορούσες να ζήσεις ακόμα 90 χρόνια για να βάζεις τα πραγματα στην θέση τους .....
Παράθεση:
|
Α γειά σου!Τό'χω παίξει το τραγούδι αυτό με διάφορα άτομα,το'χω ακούσει πάμπολλες φορές και έχω διαβάσει και άρθρα επ'αυτού και να μήν θυμάμαι τον τίτλο του;Ού γάρ έρχεται μόνον,φέρνει και παρενέργειες το γήρας.
Πάμε παρακάτω λοιπόν,στο θέμα μας:
Θεωρητικώς,ο δημιουργός έχει το δικαίωμα ν'απαγορεύση ή να επιτρέψη την ερμηνεία τού έργου του σε όποιον θέλει.Δικό του είναι το έργο,ό,τι θέλει το κάνει.
Αυτή η απαγόρευση ή "επίτρεψη" (που θα'λεγε και ο μέγας Ψωμιάδης) τίς περισσότερες φορές ελάχιστη επίπτωση έχει στον ίδιο τον δημιουργό.Αυτός που γίνεται ρεζίλι τών σκυλιών άν δέν αντεπεξέλθη σωστά στίς απαιτήσεις τού έργου είναι ο ερμηνευτής και αυτός δέχεται τα ζαρζαβατικά εκ τού κοινού.
Οπότε δέν έχει νόημα να ψέγουμε τον κ.Θεοδωράκη επειδή δέν συμμετείχε σε κινήσεις και ψηφίσματα γιά ν'απαγορεύση κλπ κλπ
Κατόπιν τούτου,άς το πή και ο κυρ-Τάσος ο Ρουβάς το Αξιον Εστί,άν έχη τα "κότσια" (που θεωρώ ότι ΔΕΝ τα έχει,αλλιώς κάτι θα μάς είχε δείξει,τόσα χρόνια που "άδει" στίς πίστες.Εδώ ένα Ain't No Sunshine τον άκουσα να τραγουδά σ'ένα βιντεοκλίπ και δέν μού έκανε ούτε κρύο,ούτε ζέστη.Πολλοί τραγουδιστές ερασιτέχνες θα τό έλεγαν καλύτερα-και κάποιοι με τους οποίους έχω παίξει τό έχουν ήδη πεί).
Ας μήν τού χαλάσουμε το χατήρι,τώρα μάλιστα που,κατά πώς άκουσα,πρόκειται να παντρευτή κιόλας.
Στό κάτω-κάτω,μισή ντροπή δική του και μισή αυτών που θα πάνε να τον ακούσουν
Η ποιότητα δέν είναι καρπούζι γιά να το τρώς όταν θές να δροσιστής και να το πετάς όταν δέν θές.Είτε επιλέγεις να ασχοληθής διά παντός και κάνεις και την απαιτούμενη σπουδή-όχι μόνο στο τραγούδι ή το θέατρο ή σε όποια άλλη μορφή τέχνης ασχολείσαι,αλλά συνολικώς ώς προσωπικότητα,είτε δέν επιλέγεις ν'ασχοληθής και αρκείσαι να "άδης" σκουπιδοτράγουδα ή να παίζης σε "τσόντες".
Και ο Γκουζγκούνης είχε παίξει στο σήριαλ "ο Χριστός ξανασταυρώνεται",αλλά ξεκίνησε την καριέρα του παίζοντας σε σεξοταινίες και την συνέχισε εκεί μέχρις αποσύρσεώς του από την ενεργό δράση.Οπότε τί να το κάνω που έπαιξε σε ποιοτική τηλεοπτική σειρά (και μάλιστα είχε κάνει πολύ καλή εμφάνιση) αφού το έκανε ευκαιριακώς;
Ο κυρ-Τάσος,εξ όσων ξέρω,δέν έχει ανάγκη από λεφτά-έχει βγάλει ένα σωρό απ'τους δίσκους που έχει κάνει και απ'τίς διαφημίσεις γιά τσίχλες και λοιπά καταναλωτικά προϊόντα.Και εξακολουθεί να βγάζη λεφτά απ'αυτά τα πράγματα.Οπότε το να "το γυρίση στην ποιότητα" τώρα,μόνο ώς υποκριτική συμπεριφορά μπορώ να το δώ.Αν ήταν άξιος,άς ξεκίναγε την καριέρα του απ'τον δύσκολο δρόμο τής ποιότητας,όπως έχουν κάνει και άλλοι.Οχι "τώρα που γίναμε φίρμες με τίς σαχλαμάρες,να το παίξουμε ποιοτικοί επειδή ξέρουμε πως σίγουρα θα'χουμε κάποιο κοινό να μάς ακούση"...
Εν πάσει περιπτώσει,όπως είπα και πρίν,άς τραγουδήση και το "Αξιον Εστί" ο κύρ-Τάσος,αφού σε τέτοιο ρεζιλίκι έφτασε η χώρα.Αυτός θα φάη τίς ντομάτες κατάμουτρα,όχι ο Θεοδωράκης........
Τελικά γιατί επιλέχθηκε ο Σάκης για το ’ξιον Εστί; - Δείτε τι λέει ο άνθρωπος που τον διάλεξε
Την απόφαση για την επιλογή του Σάκη Ρουβά ως ερμηνευτή του «’ξιον Εστί», του Μίκη Θεοδωράκη, εξηγεί ένας από τους δύο ανθρώπους που τον διάλεξαν, ο διεθνούς φήμης μαέστρος, Θεόδωρος Ορφανίδης.
Ο Θ. Ορφανίδης ήταν καλεσμένος στην εκπομπή «Live U» του Star και μίλησε για την επιλογή του Σάκη, που προκάλεσε έντονες αντιδράσεις, αλλά και το σχόλιο του ίδιου του Μίκη Θεοδωράκη.
Δείτε αναλυτικά τι είπε:
«Φέτος συμπληρώνονται τα 90 χρόνια του Μίκη Θεοδωράκη και θέλαμε με τον Δήμο Νέας Σμύρνης και προσωπικά με τον αντιδήμαρχο Πολιτισμού, Βαγγέλη Χατζατουριάν να τιμήσουμε αυτό τον μεγάλο συνθέτη, σε συνδυασμό με την Εργατική Πρωτομαγιά, προκειμένου να έχουμε ένα μεγαλειώδες αποτέλεσμα όπως είναι το «’ξιον Εστί»».
Στη συνέχεια τόνισε:
«Επειδή έχει δημιουργηθεί μεγάλος ντόρος, σε ότι αφορά την επιλογή του Σάκη Ρουβά, θέλω να κάνω σαφές ότι ήταν καθαρά δική μου και του κ. Χατζατουριάν. Ο σκοπός μας ήταν να κοινωνήσουμε αυτή τη μεγαλειώδη μουσική σε ένα ευρύτερο και νεανικότερο κοινό, ώστε να έχουμε τις συμπράξεις μεγάλων προσωπικοτήτων όπως είναι ο Σάκης, ο Κώστας Ραφαηλίδης και ο Γιώργος Γιαννόπουλος».
Και πρόσθεσε: «Ο Σάκης Ρουβάς είναι ένας εξαιρετικός άνθρωπος και καλλιτέχνης. Θα μου επιτρέψεις να σου πω πως είναι ένας πολύ καλός επαγγελματίας.
Είναι η πρώτη φορά που συνεργάζομαι μαζί του και είναι η δεύτερη που κάνω το ’ξιον Εστί.
Είναι ένα ενωτικό έργο και σε αυτή την συγκυρία που ζούμε εδώ και πολύ καιρό θα ευχόμουν να ερχόμασταν κοντά, να ακουμπάμε σε αυτό το έργο και όχι να λέμε δεν κάνει αυτός, δεν κάνει ο άλλος».
Κλείνοντας είπε:
«Το περίμενα όλο αυτό. Είμαστε ένας λαός που αρεσκόμαστε να δημιουργούμε εντάσεις και να διαφωνούμε »
............................................
Δεν τον λες και κύρ-Τάσο !!!!
Εντάξει,Τάσος σκέτο :)
Ούτε ο Γιώργος Γιαννόπουλος,τού οποίου την σύμπραξη ευελπιστεί να έχη ο κ.Ορφανίδης,είναι "μεγάλη προσωπικότης".Είναι ένας καλός ηθοποιός-τον έχω δεί κυρίως σε ταινίες τού λεγόμενου cult cinema-αλλά nothing more και κυρίως nothing συγκλονιστικό.Μήν τον ανεβάσουμε και στο επίπεδο ενός Κατράκη ή ενός Βεάκη δηλαδή.
Οσο γιά την πρόθεση τού μαέστρου να κοινωνήση αυτήν την μεγαλειώδη μουσική (και τον μεγαλειώδη στίχο,κύριε Ορφανίδη,μήν το ξεχνάτε αυτό) σε ένα "ευρύτερο και νεανικώτερο κοινό",έχω να πώ ότι αγαθή μέν η πρόθεσή του αλλά άς μάθη πρώτα το νεανικό αυτό κοινό να χρησιμοποιή σωστά την Ελληνική γλώσσα και τα υπόλοιπα θα έρθουν μόνα τους.Διότι αμφιβάλλω άν όλοι αυτοί οι νεαροί που εκστασιάζονται με το "όλα καλά θα μάς πάνε" και το "μακαρόνια με κιμά" θα εκτιμήσουν-ή έστω θα αντιληφθούν-την εκφραστική ομορφιά τού "πάρθηκεν από μάγους το σώμα τού Μαγιού".Εδώ φτιάξαμε μέσα στο site μας το club τής.....Ζωντανίνας επειδή ήταν δύσκολο σε αρκετούς ν'αντιληφθούν το απλό "εξ αντιθέτου" ποιητικό σχήμα λόγου:"θέλει νεκρούς χιλιάδες να'ναι στους τροχούς...θέλει κι'οι ζωντανοί να δίνουν το αίμα τους"-κλασσικό λογοτεχνικό σχήμα που κατά κόρον χρησιμοποιείται στην ποίηση.
Βρε παιδιά πως και δεν το σκεφτήκαμε; Μεταξύ σοβαρού και αστείου, πρέπει στον Σάκη να κατέληξαν εικαστικά, απο το εξώφυλλο του ’ξιον Εστί, φαντάζομαι όπως βλέπω του Τσαρούχη. Χαλβάδιασε αγγέλους γυμνασμένους και λέει δεν παίρνω το Σάκη;
Υ.Γ 1: Αλβέρτε γόνιμότατη και με χιούμορ η κριτική αλλά μην λέμε κυρ Τάσο τον Sakis.. Ακόμα κρατιέται καλά.
Υ.Γ 2: Έκανε και δηλώσεις για το θέμα:
Πραγματικά ενθουσιάστηκα με το άκουσμα της πρότασης. Το μόνο που μπορούμε να κάνουμε εμείς οι καλλιτέχνες είναι να γινόμαστε αγωγοί της ενέργειας που μας δίνεται. Να την επικοινωνούμε στους άλλους ανθρώπους. Αυτό νομίζω είναι πολύ σπουδαίο. Δεν θα σταματήσω να το κάνω για το υπόλοιπο της ζωής μου γιατί αυτό διεγείρει τις αισθήσεις μου και την ψυχή μου. Δεν μπορώ να κάνω κάτι άλλο.
Μην δίνετε βάση στην δική μου παρουσία. Δώστε στο έργο. Θα δώσω το δικό μου αποτύπωμα. Θυμάμαι τα παιδικά μου χρόνια που σαν μαθητής στην Κέρκυρα τραγούδαγα με τους συμμαθητές μου τα τραγούδια του Μίκη Θεοδωράκη και τώρα νιώθω το μεγαλείο του.
Αυτό το "εμείς οι καλλιτέχνες" είναι όλα τα αργύρια :)
Ο Αλεπουδέλης* πάντως το γλύτωσε το μαρτύριο να δή το Ρούβειον "αποτύπωμα" στον στίχο του.
*Οδυσσέας Αλεπουδέλης είναι,ώς γνωστόν,το πραγματικό όνομα τού Ελύτη
ΥΓ.Ρέ πού πάμε ρέ,που έλεγε και ο Αυλωνίτης
ΥΓ.Είπα εγώ ότι δέν κρατιέται καλά ο κυρ-Τάσος (ώχ,ξέχασα,Τάσος σκέτο είπαμε...);Μιά χαρά κρατιέται,αλλά εδώ δέν μιλάμε γιά τούμπες και ακροβατικά,μιλάμε γιά λαρύγγια και γιά φωνητική/ερμηνευτική τεχνική-όπως επίσης και γιά ευρύτερο πνευματικό υπόβαθρο....
Παράθεση:
|
...αυτό το έκανα κι εγώ, αλλά με πήρε το μισό σχολείο με τις ντομάτες κι ο ιερόσυλος...χρησιμοποίησα την "Αφοι Παναγή" κιθάρα μου, ως ασπίδα.
Σοβαρά τώρα, όλοι εμείς που διαφωνούμε με την επιλογή Σάκη...απλώς διαφωνούμε. Ούτε απαγορεύουμε, ούτε τίποτα άλλο. Προσωπικά, θα προτιμούσα πχ τον Περίδη, όχι λόγω φωνητικών ικανοτήτων (άλλωστε από φωνητική δεν σκαμπάζω και πολλά - όπως, σωστά είπε ο Φρέντυ - και η μόνη άσκηση φωνητικής που έχω κάνει...είναι όταν είδα την κόρη μου να τρυπάει το woofer ενός από τα αγαπημένα μου klipsch ηχεία), αλλά λόγω αισθητικής του συναισθήματος που βγάζει.
Καλή επιτυχία στον Σάκη, anyway...
[ τροποποιήθηκε από τον/την BandofBounty, 23-04-2015 15:44 ]
Παράθεση:
|
Δεν ξέρει τι του γίνεται ο Ορφανίδης.
Παράθεση:
|
Αυτά πρέπει να τα βλέπει ο κυρ-Hastaroth που τολμάει να χρησιμοποιεί το πρόθεμα "κυρ" μπροστά από το όνομα τέτοιων μεγάλων προσωπικοτήτων οπως είναι ο ...Αναστάσης!
Αν και δεν τον εκτιμώ ιδιαίτερα, τα είπε όλα σε μία μόνο φράση.
"Η γενικευμένη ηθική υποκουλτούρα είναι απείρως χειρότερη από εκείνη που σχετίζεται με την Τέχνη."
Off topic.. συνεχίστε!
-----------------
[ τροποποιήθηκε από τον/την Chrysanna, 25-04-2015 00:15 ]
Οι συνθέτες του 60΄ έχυναν χολή για τους καταξιωμένους τραγουδιστές και επιχειρούσαν να αποδείξουν πως το έργο τους είναι ανεξάρτητο της φωνής. Μην μπερδευόμαστε με τις επιλογές του Θεοδωράκη, καθώς τον Μπιθικώτση τον γνώρισε στην εξορία και ο Καζαντζίδης ήταν απο οικογένεια αριστερή και βασανισμένη. Όσοι μεγάλοι τραγουδούσαν μεγάλους κατα κανόνα ήταν νεότατοι και χθεσινοί όταν δισκογράφησαν τις μεγάλες δημιουργίες. Πλην Κουγιουμτζή που τόνιζε την προτίμησή του για την μεγάλη φωνή, οι παλαιοί σνόμπαραν τους τραγουδιστές, όταν αυτοί έκαναν όνομα. Ακόμα και ο Ξυλούρης όταν έκανε όνομα, μόνο απο συγκυρία ξαναέκανε δίσκο με τον Μαρκόπουλο (Ελεύθεροι πολιορκημένοι).
Είναι χαρακτηριστικό, πως ακόμα και ο Μικρούτσικος που το έπαιζε κάπως με την ...Μαρινέλλα, είπε πως απλά ο Ρουβάς δεν θα ήταν ταιριαστός. Ποιός ο Θάνος, που απαιτούσε καθαγιασμό απο ενδιάμεσες δισκογραφικές συνεργασίες για να περάσει ένας απο το και καλά εμπορικό στο έντεχνο. Βιώνουμε μια παράνοια απο πλευράς συνθετών. Βέβαια ενδεχομένως να θεωρούσαν πως ήταν επιλογή του Μίκη, οπότε όλοι έκαναν πολύ επιεικείς δηλώσεις. Τελικά μόνο η Διαβάτη είχε κοχόνες, γιατί έστω και έτσι άπρεπα, είπε αυτά που δεν τολμούν να πουν οι άλλοι.
Και επιτέλους, κάποια στιγμή σε αυτόν τον τόπο, θα πρέπει να αρνούμαστε προτάσεις όταν δεν μας παίρνει. Μην αντιγράφουμε τους πολιτικούς, που αποδέχονται να αναλάβουν υπουργεία, με τα οποία σαν αντικείμενο δεν έχουν σχέση.
Τέλος αυτός ο Ορφανίδης έμπλεξε το Sakis με το Mikis, τον Κώστα με το Βασίλη Ραφαηλίδη και τον ελληνοαυστραλέζο σταρ Γιαννόπουλο, με τον δικό μας Γιαννόπουλο, ίσως και με τον μακαρίτη τον Βαγγέλη. Όπως γράφτηκε απόλυτα δίκαια "δεν ξέρει τί του γίνεται".
Εγώ πάλι, αγαπητή Mingrelia, έχω μάθει πως αυτός που φωνάζει ΕΙΜΑΙ, δεν είναι στην πραγματικότητα.
Σαν το σκυλί που δεν δαγκώνει... έχει μάθει να γαβγίζει γιατί είναι το μοναδικό του όπλο!
Το ότι ο Μίκης (πολύ σωστά), ΔΕΝ απαγόρευσε την εκτέλεση του "’ξιον Εστί" από τον Σάκη, δεν σημαίνει ότι όσοι διαφωνουμε με την επιλογή του κ. Ορφανίδη, πρέπει να συμφωνήσουμε με την επιλογή αυτή. ’λλο το ένα και άλλο το άλλο.
Σε ότι αφορά λοιπόν τον εαυτό μου, αυτό δεν είναι ΕΙΜΑΙ, και δεν είναι ούτε ...γάβγισμα! Είναι η άποψή μου και είναι δικαίωμά μου να την έχω, να την εκφράζω, και να την υπερασπίζομαι.
Edit: Η επεξεργασία αφορά στο να εξηγήσω το like που έκανα στον εαυτό μου. Το έκανα λοιπόν αναγκαστικά, επειδή κατά λάθος, πάτησα dislike, και ως γνωστόν, δεν είχα άλλο τρόπο να το διορθώσω.
-----------------
[ τροποποιήθηκε από τον/την Orfeus, 24-04-2015 15:51 ]
Ορφέα,
σε καταγγέλω για αλλοίωση αποτελέσματος. Τώρα εξηγείται και το "πείραγμα" των βαθμολογιών των τραγουδιών του διαγωνισμού του ΜΗ...!!!
Για μία ακόμη φορά, λοιπόν: "Ουδέν κρυπτόν υπό τον ήλιον"...
Παράθεση:
|
Μάρθα προσωπικά συμφωνώ και επαυξάνω με το ότι κάθε σύστημα πολεμά ιδέες που το απειλούν και προσπαθεί να καταπνίξει κάθε διαφορετική φωνή, ακριβώς γιατί είναι επικίνδυνη για την επιβίωσή του (αν και αυτό δεν είναι σύμπτωμα ειδικά της σημερινής εποχής, αλλά κάτι το διαχρονικό!). Τώρα το αν η επιλογή του Ρουβά για το ’ξιον Εστί έχει τέτοιο στόχο, αυτό δεν το ξέρω και επίτρεψέ μου να έχω τις αμφιβολίες μου. Μου φαίνεται αρκετά συνωμοσιολογικό, σε μεγάλο βαθμό λόγω αυτού που έχω πει ξανά και ξανά αλλά στο οποίο κανείς δεν μου έχει απαντήσει. Έχει θέση το ’ξιον Εστί στις καρδιές των νέων σήμερα; Όχι! Συγγνώμη αν σε σοκάρω, αλλά αναφερόμενος στην πλειονότητα των νέων, πραγματικά όχι! Δεν χρειάζεται κανένας Σάκης να τραγουδήσει κανένα ’ξιον Εστί για να επιβληθεί στον νέο η υποκουλτούρα, όπως κι αν την ορίζουμε. Εδώ έχει γεμίσει ο τόπος Beliebers παγκοσμίως - ας κοιτάξουμε λίγο γύρω μας. Και να κολλάμε στον Σάκη και το ’ξιον Εστί είναι πραγματικά σαν να βλέπουμε το δέντρο και να έχουμε χάσει ολόκληρο το δάσος. Ποιο καλλιτεχνικό ήθος, ποια γενικότερη κοινωνικοπολιτική στάση και εντέλει ποιο ταλέντο, ποιο προσωπικό στίγμα έχουν να επιδείξουν όοοοολοι αυτοί οι σταρς που βρίσκονται στο mp3 player και την ψυχή του μέσου νέου σήμερα;
Σχετικά με την μοναδικότητα της χώρας μας ως προς την παραγωγή έργων πνοής, διαφωνώ. Είναι ώρα να σταματήσουμε να είμαστε αραχτοί πάνω σε περασμένες δάφνες. Και όσο συνεχίζουμε να νομίζουμε πως είμαστε οι μόνοι που έχουμε συνεισφέρει στην παγκόσμια διανόηση, ιδίως όταν σήμερα κάνουμε ό,τι μπορούμε για να απομακρυνθούμε τα μέγιστα από όσα όντως προσφέρανε πρόγονοί μας, άλλο τόσο θα συνεχίσουμε να είμαστε επαρχιώτες σε μια Ευρώπη που λειτουργεί με άλλους όρους και έχει αναπτύξει και εδραιώσει μία οικονομική-πολιτική πρακτική στην οποία δεν μπορούμε να κουνηθούμε με κανένα πρόσχημα (πνευματικής προσφοράς ή άλλο) αν δεν στρώσουμε τον κώλο μας κάτω! Κάποια στιγμή έρχεται η ώρα που πρέπει να ξεκαβαλήσεις το καλάμι και να κάτσεις να δουλέψεις...
Όσο για την διάκριση παλαιότερων-νεότερων ως προς την στάση απέναντι στην υποκουλτούρα, επίτρεψέ μου να διαφωνήσω, ως νέος :P Εξάλλου, η δική σας γενιά σέρβιρε και σερβίρει την υποκουλτούρα στην δική μας. Κατανοώ φυσικά το να θέλει να υπερασπιστεί κανείς ένα έργο της γενιάς του (και μάλιστα τέτοιο έργο), ανάμεσα στα άλλα και για συναισθηματικούς λόγους. Παραμένει όμως ένα μόνο δέντρο σε ένα τεράστιο αλλοτριωμένο δάσος. Το ’ξιον Εστί συνεισέφερε σε μία άλλη κοινωνία. Στην σημερινή δυστυχώς δεν έχει θέση. Για να έχει πάλι θέση, ο νέος θα πρέπει να αποκτήσει συναίσθηση της ιστορίας, της τόσο κοντινής με αυτόν χωροχρονικά αλλά και όχι μόνο, και θα πρέπει να λάβει και μία εντελώς άλλου τύπου καλλιτεχνική παιδεία. Αυτά είναι πράγματα για τα οποία πρέπει να παλέψουμε. Αυτά είναι πράγματα που πάντα ήθελα να μου δώσει το σχολείο, αλλά ποτέ δεν έδωσε και ποτέ δεν θα δώσει, γιατί δεν το συμφέρει. Αυτά είναι πράγματα που έδινε, δίνει και θα δίνει ο καθηγητής, εκείνος ο ένας στους εκατό, και, μιλώντας ως μέλλων Φιλόλογος, είναι πράγματα που οφείλουν να πάνε πακέτο με την επιστημοσύνη του - αλλιώς μην πας να διδάξεις, κάτσε και ασχολήσου με την έρευνα. Αυτά είναι πράγματα που αξίζει να διεκδικήσουμε, γιατί αυτά είναι το δάσος. Και το δάσος φλέγεται.
Φιλικά
Πέτρος