Ερώτηση: πόσο αμοίβεται η διδακτική ώρα σε ειδικό μάθημα οργάνου σε ωδείο; Επίσης, πόση είναι η διδακτική ώρα; 40λεπτο, 50λεπττο ή μια ολόκληρη ώρα; Επίσης, υπάρχει κάποιο ΦΕΚ που ορίζει τη διάρκεια της διδακτικής ώρας σε ωδείο ή καλλιτεχνική σχολή;
Ευχαριστώ
Δεν είναι στάνταρ η αμοιβή.Εξαρτάται απο το ποσό που πληρώνει ο μαθητής.Ένα ποσοστό αυτού,παίρνει ο καθηγητής.Για την ώρα,πάλι εξαρτάται.Συνήθως είναι 40λεπτο για τα όργανα,αλλά αυτό μπορεί να σπάσει σε 2 20λεπτα εάν ο μαθητής είναι πολύ μικρός σε ηλικία ή γενικότερα εντελώς αρχάριος.Αλλά δεν είναι στάνταρ ουτε κι αυτό.Αναλόγως το ωδείο και τους ''εσωτερικούς'' του κανόνες.Εαν έχεις την ευκαιρία να διδάσκεις σε ωδείο(πραγμα εξαιρετικά δύσκολο)μην σε απασχολεί το οικονομικό.Δεν μετριούνται όλα με τα χρήματα.Πάνω απ'όλα είναι το να κάνεις αυτό που σου αρέσει.Εγώ θα το έκανα και δωρεάν!
Προφανώς ανήκεις σε άλλη γενιά,για να λές πως μετράνε οι σπουδές.Στη σημερινή εποχή για την ανεύρεση εργασίας σε ωδεία(όπως σε όλους του χώρους) απαιτείται απο αυτά εμπειρία απο προηγούμενη ζωή :)Στο θέμα για την διάρκεια της ώρας όταν μιλάμε για μια ιδιωτική επιχείρηση,πάντα ο ''πελάτης''μαθητής μπορεί να πεί ότι πχ θέλει να κάνει εντατικά μαθήματα ή ότι δεν έχει χρόνο να πηγαίνει πχ 2 φορες την εβδομάδα και θέλει να κάνει τις ώρες μαζεμένες σε μια μέρα κλπ.Αν δεν έχει συμβεί στα ωδεία που έχεις εργαστεί προφανώς δεν έχει τύχει ανάλογη περιπτωση.Όμως μόνο το χρήμα τα ενδιαφέρει τα ωδεία και εννοείται αυτός που το δίνει κανονιζει κάποια πράγματα που σχετίζονται με τα εσωτερικά θέματα πάντα.Δε μιλάμε για ό,τι βγαίνει απο αυτά και εξαρτάται απο το υπουργείου πολιτισμού.
Καλημέρα, Igoresse και Cross. Αναζήτησε μέσω διδαδικτύου την ιστοσελίδα του Υπουργείου Πολιτισμού και άντλησε τις τις πληροφορίες που θέλεις από εκεί. Παλαιότερα θυμάμαι ότι υπήρχε ειδικό τμήμα για τα ωδεία και τις μουσικές σχολές. Μετά την ενοποίηση του με το υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων δεν γνωρίζω εάν εξακολουθεί να υπάρχει το τμήμα ωδείων. Με εκτίμηση, Ε.Σ.
Παράθεση:
|
Το ζήτημα του εθελοντισμού έχει ξεφτιλιστεί λιγάκι. Άλλο να διδάσκεις μουσική δωρεάν σε παιδιά που δεν έχουν την οικονομική δυνατότητα να πληρώνουν Ωδεία και άλλο να είσαι τσάμπα ή σχεδόν τσάμπα υπάλληλος σε κερδοσκοπική επιχείρηση (ωδείο), η οποία παίρνει χρήματα από τους μαθητές.
Οι τοίχοι δεν διδάσκουν. Οι άνθρωποι διδάσκουν. Κι εφόσον κάποιος πληρώνει για να διδαχτεί, πρέπει και κάποιος να πληρώνεται για να διδάξει.
Παράθεση:
|
Ακριβώς!
Παράθεση:
|
Το πράγμα εξαιρετικά δύσκολο δεν το έβαλα σε εισαγωγικά,είναι η πραγματικότητα,για την σημερινή εποχή(εκτός κι αν μιλάμε για εύρεση τετοιας ''εργασίας''μέσω γνωστών κλπ.Αυτό είναι αλλο).Η δική μου άποψη ήταν είναι και θα είναι ότι η διδασκαλία μουσικής είναι λειτούργημα και όχι εργασία-επάγγελμα.Εμένα μου αρέσει πολύ και θα το έκανα ακόμα και δωρεάν,δηλαδή θα έβαζα πάνω απο τα χρήματα την προσωπική μου ευχαρίστηση.Μιλάω για μένα όχι για σένα.
Για σένα υπάρχουν οι χομπίστες και οι ''επαγγελματίες''που τους διαχωρίζει το χρήμα,που είναι κάτι''πλαστό''ούτως ή άλλως.
Διαφορετικές απόψεις.Το να γράφεις ότι η δική μου είναι απαράδεκτη μόνο γέλιο προκαλεί.Πάντα γελάω όταν βλέπω κάποιον να προσπαθεί να επιβάλλει την δική του.Οι απόψεις γενικότερα είναι κάτι προσωπικό και αποτελούν κομμάτι αυτού που τις έχει.Δεν αλλάζονται σαν πουκάμισα.''Απαράδεκτο χρώμα,πάρε αλλο''.
Επίσης δική μου άποψη είναι,ότι κάποιος δεν χειροκροτεί τον εαυτό του με το να λέει ''έχω την καλύτερη ποιότητα διδασκαλίας και απαιτώ τόσα λεφτά να παίρνω''Η δική σου είναι αντίθετη.Δε θα σου πώ εγώ ότι η άποψή σου είναι ψωνίστικη.Απλώς είναι αντίθετη απο την δική μου και δε με αφορά.
:)
.
Όπου κάποιος πληρώνει για να διδαχθεί, πρέπει κάποιος να πληρώνεται για να διδάξει.
Φαΐ, ΔΕΗ, ή ακόμα και η αγορά ενός μουσικού οργάνου χρειάζονται χρήματα. Μπορεί κάποιος τα χρήματα να τα θεωρεί ότι θέλει, αλλά οι υλικές ανάγκες για να ζήσεις και να αποκτήσεις ένα μουσικό όργανο είναι εξολοκλήρου πραγματικές.
Λειτούργημα δεν σημαίνει: δεν πειράζει κάποιοι να κερδοσκοπούν στην πλάτη μου. Αλλιώς λέγεται αυτό...
Όποιος θέλει να διδάσκει δωρεάν δεν είναι καθόλου δύσκολο. Μπορεί να βάλει αγγελία στη γειτονιά του, ή να πάει στο Κοινωνικό Ωδείο, πρωτοβουλία καθηγητών μουσικής, οι οποίοι διδάσκουν δωρεάν όσους δεν έχουν τη δυνατότητα να πληρώσουν για να μάθουν μουσική. Οι περισσότεροι από τους δασκάλους -γνωρίζω πολλούς προσωπικά- είναι εργαζόμενοι σε σχολεία και ωδεία και προσφέρουν κάποιες ώρες δωρεάν. Δεν είναι εκμετάλλευση γιατί οι μάθητές δεν πληρώνουν, αφού δεν αντέχουν οικονομικά να πληρώνουν. Αυτό είναι λειτούργημα.
Για κάθε ενδιαφερόμενο:
http://koinwnikowdeio.blogspot.gr/
Παράθεση:
|
Συγγνώμη που σε επαναφέρω στην πραγματικότητα, αλλά χωράει το κεφάλι σου ότι κάποιοι ζουν από αυτό το πράγμα; Και ότι πολλοί από αυτούς είναι άνθρωποι με εμπειρία, κατάρτιση, καλλιτεχνική δραστηριότητα και όλα τα λοιπά; Αυτό είναι το επάγγελμά τους, το καταλαβαίνεις αυτό;
Εν ολίγοις, όλοι εμείς κάπως ζούμε: αγοράζουμε τρόφιμα, πληρώνουμε ενοίκια, φόρους, λογαριασμούς, υλικά για τη "δουλειά" μας, η οποία είναι και λειτούργημα όπως είπες. Όπως είπα πριν, αν εσύ έχεις προσόδους από αλλού, με γειά σου με χαρά να πας να προσφέρεις ό,τι θέλεις δωρεάν. Πολλοί το χρειάζονται, και πολλοί θα το εκτιμήσουν. Για μας που το κάνουμε αυτό όχι ως χόμπι ή έξτρα απασχόληση αλλά ως μια και μόνη απασχόληση, περιμένουμε να αμοιβόμαστε προφανώς όχι όπως θα πρεπε, αλλά τουλάχιστον όχι έτσι, όχι με μια αμοιβή που το μόνο που δείχνει είναι περιφρόνηση και εμπαιγμό προς το επάγγελμα / λειτούργημά μας.
Ακούς εκεί, που θα πεις και ψώνιο αυτόν που απαιτεί δικαιότερη αμοιβή...
[ τροποποιήθηκε από τον/την Igoresse, 17-06-2015 10:02 ]
Παράθεση:
|
Η συναλλαγή χρημάτων μεταξύ μαθητή-καθηγητή είναι κάτι που δε θα έπρεπε να υπάρχει,για να είναι ανοιχτή η μουσική εκπαίδευση σε όλους και όχι μονο σε όσους έχουν χρήματα.Σχετικά με την ανάγκη βιοπορισμού,θα έπρεπε να καλύπτεται απο άλλους φορείς.Ξαναλέω όμως ότι τα πάντα είναι θέματα απόψεων.
Ιgoresse,προφανώς δεν γνωρίζεις το νόημα της λέξης άποψη.Άνοιξε ένα λεξικό ή googlare το.:)
Παράθεση:
|
Συμπέρασμα λοιπόν: η "άποψή" σου είναι να μην αμοίβονται οι επαγγελματίες δάσκαλοι μουσικής επειδή η διδασκαλία μουσικής θα πρεπε να είναι λειτούργημα και όχι επάγγελμα. Ή τουλάχιστον, αν αμοίβονται, να μην γκρινιάζουν γιατί, έτσι όπως είναι τα πράγματα, θα πρεπε να είναι ικανοποιημένοι μόνο και μόνο που "έχουν την ευκαιρία" να διδάξουν σε ένα ωδεία "πράγμα εξαιρετικά δύσκολο".
Το ότι η "άποψή" σου είναι τελείως εκτός πραγματικότητας δεν σε πτοεί καθόλου απ' ό,τι βλέπω.
Και σε πληροφορώ ότι όχι, ΔΕΝ είναι θέμα άποψης το θέμα που έθεσα εγώ. Είναι θέμα εργασιακού κεκτημένου. Όταν με το καλό φτάσουμε σε μια κοινωνία που όλοι ονειρευόμαστε, χωρίς χρηματικές συναλλαγές, χωρίς ανταλλάγματα, αλλά με ευζωία όλων, τότε θα μπορούμε να μιλάμε για άλλες ανθρώπινες σχέσεις, και φυσικά άλλες σχέσεις μεταξύ δασκάλου και μαθητή. Μέχρι τότε, σου θυμίζω ότι και εμείς πρέπει να ζήσουμε, δη εμείς που διδάσκουμε μουσική σε ωδεία, σχολεία και μουσικές σχολές. Εσύ βολικότατα επέλεξες να αγνοήσεις τελείως το συγκεκριμένο δεδομένο, για να διδάξεις σε μένα το νόημα της λέξης "άποψη", σε ένα σχόλιο που έβριθε ειρωνίας. Εύγε.
Παράθεση:
|
Τώρα το είδα αυτό. Ε, πες το απ' την αρχή να καταλάβουμε! Η ερώτησή μου δεν απευθύνεται σε σένα. Ούτε η "άποψή" σου είναι εντός θέματος. Στη σημερινή κοινωνία, η ερμηνεία / εκτέλεση, η σύνθεση και η διδασκαλία μουσικής θεωρούνται "επαγγέλματα". Η άσκηση ενός επαγγέλματος αμείβεται.
Μπορούμε να κάνουμε άλλη συζήτηση για το αν θα πρεπε να θεωρούνται επαγγέλματα ή όχι, ή για το πώς θα καταφέρουμε να πετύχουμε τη δημιουργία μιας α-χρήματης κοινωνίας. Νομίζω όμως -βασικά δεν νομίζω, είμαι σίγουρη- ότι δεν ρώτησα αυτό. Επομένως η "άποψή" σου δεν έχει καμία θέση στη συζήτηση.
Τότε ο τίτλος του θέματος είναι λάθος.Αναφέρεται στις αμοιβές των καθηγητών των ωδείων γενικά και όχι συγκεκριμένα σε σένα.Αλλαξε τον τίτλο να μην μπερδεύεται ο κόσμος.Θα κρατήσω αυτό που έγραψες πιο πάνω σαν ένα δείγμα ότι δε σε ενδιαφέρει μόνο το χρήμα,όπως φάνηκε απο το πρώτο σου ποστ.''Μπορούμε να κάνουμε άλλη συζήτηση για το αν θα πρεπε να θεωρούνται επαγγέλματα ή όχι, ή για το πώς θα καταφέρουμε να πετύχουμε τη δημιουργία μιας α-χρήματης κοινωνίας''.
Γενικά δε μου αρέσει να βλέπω μουσικούς-καθηγητές μουσικής κλπ να ασχολούνται τόσο πολύ με το θέμα ''λεφτά''γιατί είναι το αντίθετο της πνευματικής δημιουργίας που λέγεται μουσική.Καλή συνέχεια.
Ναι φυσικά, το θέμα "χρήμα" γίνεται ακομα και ταμπού όταν μιλάμε για ανθρωπιστικές ή άλλες τέχνες!!
Δεν θα έπρεπε!! Ο καθένας δικαιούται να βιοπορίζεται από αυτό που τον εκφράζει. Δεν θα γίνουνε όλοι γραφιάδες ή κάτι άλλο και θα κάνουν ως χόμπυ αυτό που τους εκφράζει και που δώσανε όλην τους την ψυχή για να το σπουδάσουνε για να μένουν ευχαριστημένοι οι αφελής βολεμένοι που θέλουν όλοι οι άλλοι να κάνουν...εθελοντισμό εκτός από τους ίδιους!!!
Ο καθένας δίνει το δυναμικό και την ενέργειά του για να γίνει κάτι, να έχει ένα επάγγελμα!! Ειτε μας αρέσει είτε όχι η ανταλλακτική ενέργεια του κόσμου των ανθρώπων είναι το χρήμα και το μέσον απόκτησής τους ειναι η εργασία
Όταν λες στον άλλον ότι θα πρέπει να ανήκει ....σε άλλη γενιά για να έχει τέτοιες αντιλήψεις όχι μόνον γελοιοποιείσαι αλλά προσβάλλεις κι εκείνον που σπούδασε και εργάστηκε για να γίνει αυτό που είναι και δικαιούται να βιοπορίζεται από αυτό! Όταν σου εξηγεί και εσύ όχι μόνον επιμένεις αλλά τον λές εμμέσως πλην σαφώς απόλυτο και ότι δεν δέχεται την άποψη του άλλου, (ποιά άποψη αλήθεια; μια άποψη που μειώνει τον άλλον σε.....ερασιτέχνη;;) και του λες μάλιστα ότι έβαλε και λάθος τίτλο στο ποστ του.... ε τότε βρίσκεσαι τελείως εκτός θέματος!!!!
Ο άνθρωπος ρώτησε τι επικρατεί στα ωδεία από άποψη πληρωμών των δασκάλων! Προς τι όλο αυτό το κήρυγμα ότι δεν θα πρεπε να δίνει σημασία στα χρήματα;;; Μήπως ο Σύριζα θα φέρει καινούρια μόδα να πληρώνονται από το κράτος όσοι διδάσκουν μουσική;;; μακάρι να το κανε γιατί έχω δει δασκάλους μουσικής με πολλά προσόντα να πεινάνε!!