ελληνική μουσική
437 online   ·  208.907 μέλη

[VIDEO] Πρέπει να ασχοληθώ με το transcribing (μεταγραφή)?

anastassakis
Σολίστ
Chat
29.10.2015, 18:17

Καλησπέρα σε όλους τους αγαπητούς συνφορουμίτες!

  Σήμερα θα ασχοληθούμε με ένα ακόμα θέμα που απασχολεί πολλούς κιθαρίστες - Είναι απαραίτητο να ασχοληθεί κάποιος με το transcribing (μεταγραφή)?



Στείλτε μου απορίες/ερωτήσεις που θέλετε να απαντήσω στο ioannis@ioannis.org!!!!


Φιλικά,
            Γιάννης


Ιωάννης Αναστασάκης

Contact Email: ioannis@ioannis.gr
Professor of Music   - American College of Greece (Deree College)
G.I.T Tutor              - Musicians Institute (Hollywood, CA))
R.G.T Tutor              - London College of Music 


Youtube Channel         - http://www.youtube.com/user/IoannisAnastassakis 
Official WWW Site      - http://www.ioannis.org

[ τροποποιήθηκε από τον/την anastassakis, 30-10-2015 18:29 ]


#1   
STEFANOS604
Βετεράνος
Chat
31.10.2015, 09:31

Αγαπητέ anastassakis καλημέρα:

Γιατί σήμερα να κάνει κάποιος (αν δεν είναι μουσικός / μουσικοσυνθέτης) όλο αυτόν τον κόπο ενώ υπάρχουν ειδικά trans c r i p tion software ?

Βέβαια εγώ δεν έχω τις απαιτούμενες γνώσεις για να κάνω trans c r i p tion μια μελωδία με τον συμβατικό τρόπο όμως πχ με το ‘’transcribe’’ software μπορείς να κάνεις πολλά...

Βέβαια τα software αυτά δεν είναι μάγοι δηλαδή δεν κάνουν όλη την δουλειά κατά την επεξεργασία ενός αρχείου ήχου και την εξαγωγή του σαν midi - αυτό θα ήταν ωραίο , αλλά είναι μέχρι σήμερα άλυτο πρόβλημα και θα πρέπει να εξακολουθήσετε να χρησιμοποιείτε και το αυτί και τον εγκέφαλο σας για να αποφασίσετε πχ ποιες νότες περιέχει το spectrum ενός ακόρντου ή ότι αυτές δεν είναι θόρυβοι.

Πιστεύω , ειδικά για έναν μουσικό που κάνει το Transcribe όπως μας το περιγράψατε στο Video σας , αυτά τα software είναι πολύ καλό βοήθημα αφού έχουν  χαρακτηριστικά όπως :

  • ικανότητα να επιβραδύνουν/επιταχύνουν τη μελωδία , χωρίς να αλλάζει η τονικότητα
  • να αναλύουν ή μάλλον να προσπαθούν να μαντέψουν ποιο ακόρντο είναι (με μορφή πχ F#m , Cm …) .
  • τη δυνατότητα προσθήκης δεικτών και σχολιασμών κειμένου , ώστε να μπορείτε εύκολα να περιηγηθείτε γύρω από το track
  • Έχουν επίσης πληκτρολόγιο πιάνου στην οθόνη που μπορείτε να κάνετε κλικ για να παίξετε και να διορθώσετε νότες .
  • Έχουν τη δυνατότητα εφαρμογής EQ

 Επί τη ευκαιρία να πω ότι εγώ χρησιμοποιώ κυρίως το midinotate composer (αλλά και το ‘’Band in a box’’) , με το οποίο μπορείτε να χρησιμοποιήσετε χιλιάδες αρχεία MIDI (δυστυχώς στο σύνολο τους ξένες μελωδίες) και να τα μεταφέρετε σε παρτιτούρες στα όργανα που θέλετε με σχετικά καλή ακρίβεια. Μάλιστα με μέγιστη ακρίβεια αν το κομμάτι midi έχει φτιαχτεί μέσω MIDI οργάνου και δεν έχει εξαχθεί με trans c r i p tion software αφού αν η μελωδία περιέχει τεχνικές ‘’στολισμάτων’’ όπως πχ vibrato ή όταν , τέτοια software, προσπαθούν να αναλύσουν μουσική, όπου πολλές νότες παίζονται την ίδια στιγμή από πολλαπλά όργανα , κάνουν τόσα πολλά λάθη που πραγματικά δεν έχουν καμία πρακτική χρήση .

Δυστυχώς το σύνολο σχεδόν από τα πολλά ελληνικά κομμάτια midi που κυκλοφορούν στο διαδίκτυο έχουν εξαχθεί με ‘’Transcribers’’ και άρα το midinotate composer δεν μπορεί να τα μετατρέψει σε παρτιτούρες απλά κάνει τις υπόλοιπες χρήσιμες εργασίες.

Εμένα προσωπικά με βοήθησαν να κατανοήσω πως υλοποιείται μια σύνθεση και χωρίς τη χρήση τεχνολογίας

Θα σας παρακαλούσα , σαν δάσκαλος μουσικής με εμπειρία (αλήθεια γιατί δεν συμπληρώνετε το προφίλ σας !) να δείτε και να σχολιάσετε και το σχετικό ερώτημα Νο # 7 εδώ:


#2   
anastassakis
Σολίστ
Chat
09.11.2015, 19:12

Καλησπέρα φίλε Στέφανε. Ευχαριστώ πάρα πολύ για την απάντηση σου - πολύ χαίρομαι που αρχίζει διάλογος εδώ! Smile 

Λοιπόν, πάμε σε  αυτά που μου έγραψες. 
Όσον αφορά τη χρήση προγραμμάτων, αυτά ναι μεν εμφανίζουν τις νότες, αλλά δε δείχνουν καθόλου την τεχνοτροπία και το τροπο παιξίματος στην ηλεκτρική κιθάρα. Ενώ, αυτό είναι από τα πιο σημαντικά θέματα καθώς η ίδια φράση μπορεί να παιχτεί με (υπερβολικά) πολλούς διαφορετικούς τρόπους και εντάσεις.

Ο λόγος να γίνει το transcribing , είναι ότι όταν καταφέρνεις σταθερά αυτό που ακούς να παίζει κάποιος άλλος να το "βγάλεις με το αυτί" και να το παίξεις κι εσύ στην κιθάρα, γίνεται πολύ πιο δυνατή κι άμεση η ικανότητα σου να παίξεις επιτόπου (αυτοσχεδιαστικά) ότι ακούς  σα μελωδία μέσα στο κεφάλι σου, μια πολύ σημαντική ικανότητα για έναν μοντέρνο ηλεκτρικό κιθαρίστα, όπου η συντριπτική πλειοψηφία του παιξίματος βασίζεται στο αυτοσχεδιασμό.


Συνοψίζοντας λοιπόν, σκοπός του transcribing δεν είναι τόσο να βρούμε τις νότες που υπάρχουν σε μια μελωδία/κομμάτι αφού αυτές μπορούμε να τις βρούμε εύκολα κ σε κάποιο βιβλίο/tab. Ουσιαστικά μας βοηθάει στην ανάπτυξη της συγκεκριμενης ικανότητας! Το ζητουμενο δεν είναι ο..προορισμός , όσο το skill building που γίνεται με την διαδικασία.

Ελπίζω να βοήθησα. Smile

Φιλικά,
              Γιάννης.


Ιωάννης Αναστασάκης
Contact Email: ioannis@ioannis.org
Professor of Music   - American College of Greece (Deree College)
G.I.T Tutor              - Musicians Institute (Hollywood, CA)
R.G.T Tutor              - London College of Music


Youtube Channel        - http://www.youtube.com/user/IoannisAnastassakis
Official WWW Site      - http://www.ioannis.org


#3   
STEFANOS604
Βετεράνος
Chat
09.11.2015, 20:42

Παράθεση:

Το μέλος anastassakis στις 09.11.2015, 19:12 έγραψε...
....Συνοψίζοντας λοιπόν, σκοπός του transcribing δεν είναι τόσο να βρούμε τις νότες που υπάρχουν σε μια μελωδία/κομμάτι αφού αυτές μπορούμε να τις βρούμε εύκολα κ σε κάποιο βιβλίο/tab. Ουσιαστικά μας βοηθάει στην ανάπτυξη της συγκεκριμενης ικανότητας! Το ζητουμενο δεν είναι ο..προορισμός , όσο το skill building που γίνεται με την διαδικασία..............

Έτσι όπως το θέτεις θα συμφωνήσω απόλυτα και σίγουρα απαιτείται δάσκαλος για τη σωστή εφαρμογή του.

Θα ήθελα να προσθέσω και τα εξής που εφαρμόζω εγώ συχνά ειδικά με σολιστικά όργανα:

Προσπαθώ  να παίξω πάνω στο τραγούδι που ακούω από το Youtube και μάλιστα όταν είναι σε διαφορετικό δύσκολο τόνο (πχ Ebm , C#...) το κάνω transposing ,με το Adobe Audition software, στη επιθυμητή τονικότητα (και μάλιστα από ένα μέχρι δύο ημιτόνια η αλλοίωση στη φωνή του τραγουδιστή είναι πολύ μικρή)  .

Για μένα που αν και έχω προσπαθήσει δεν διαθέτω ακόμα perfect pitch (δεν έχω τη δυνατότητα άμεσης και πλήρους αναγνώρισης των νοτών που ακούω) είναι δύσκολο να ακούω νότες και να τις καταγράφω  σε πεντάγραμμο , αλλά μου είναι αρκετά εύκολο να τις αναγνωρίζω όταν τις παίζω ενώ ταυτόχρονα τις  ακούω και στη συνέχεια, να τις καταγράφω .

Να σημειώσω ότι μου είναι πιο εύκολη η αναγνώριση των ακόρντων απ’ ότι μεμονωμένες νότες σε ένα κομμάτι.


#4   


Αυτά τα διάβασες;