Είναι πράγματι πολύ δύσκολο να καταφέρεις να αναπαράγεις μέσω ενός piezo τον πραγματικό ήχο της κλασικής κιθάρας. Άρα χρειαζόμαστε : 1. ένα καλό όργανο να το μετατρέψουμε σε ηλεκτρικό με ένα καλό σύστημα Piezo ? 2. δεν παίζει ρόλο να είναι καλό όργανο αφού ούτως ή άλλως ο ήχος θα παραχθεί μέσω piezo ? 3. ένα όργανο τύπου godin ή silent Yamaha ( γιατί όπως είπα και πριν δεν παίζει ρόλο το όργανο αλλά το σύστημα ήχου ) ? 4. ένα καλό όργανο κι ένα καλό μικρόφωνο που όμως είναι απαγορευτικό για τα live? Και τέλος , τι effects ? Υπάρχει διαφορά στα εφέ των acoustic pedals ( τύπου Boss AD-8 ) από των εφέ τύπου Zoom G3 ? Μάλλον πολλά έθεσα για συζήτηση αλλά παίζουν όλα ρόλο για την τελική διαμόρφωση ήχου.
( δεν θέτω θέμα ενισχυτή διότι εκεί είναι ξεκάθαρο. υπάρχουν εξειδικευμένοι ακουστικοί ενισχυτές ).
Οι περισσότερες παράμετροι που αφορούν:
εμπεριέχουν μια υποκειμενικότητα και στο διαδίκτυο θα βρείτε για το ίδιο θέμα εκ διαμέτρου αντικρουόμενες απόψεις για το τι είναι καλύτερο.
Έτσι θα απαριθμήσω εν είδη δήλωσης την δική μου άποψη , για τα αναφερόμενα σου , περιληπτικά και αν χρειαστεί επανερχόμαστε πιο αναλυτικά:
Όσον αφορά το θέμα ενισχυτή κιθάρας δείτε το άρθρο μου ΕΔΩ:
Είμαι πολύ χαρούμενος και σ ευχαριστώ πολύ Στέφανε που καταθέτεις την άποψή σου στα ερωτήματα που έθεσα.
Θα ήθελα να τοποθετηθώ και πάλι λέγοντας :
δεν γνωρίζω πως λειτουργούν τα συστήματα ( μαγνήτες , piezo κλπ ) στην συρμάτινη χορδή.
Σίγουρα υπάρχει διαφορετική δομή διότι το σύρμα είναι από τη φύση του διαφορετικός αγωγός από το νάιλον.
Εκείνο όμως Στέφανε που με προβληματίζει περισσότερο είναι το "γιατί καλή κιθάρα".
Ποιος ο λόγος να επενδύσουμε πολλά χρήματα σε ένα ηχείο το οποίο ο σκοπός μας είναι να το περιορίσουμε είτε με antifeedback ταπα ή με κάτι άλλο. Ένα καλό ηχείο είναι χρήσιμο για φυσικό παίξιμο. Όταν όμως το μεγαλύτερo ποσοστό δειγματοληψίας το παίρνουμε από τον καβαλάρη γιατί να πληρώνουμε τα ξύλα και πιο πολύ την τέχνη του μάστoρα ( κατασκευαστή}. Αυτό νομίζω σκέφτηκαν στον Καναδά κι έφτιαξαν τις Godin και η Yamaha με τις silent κλπ.
Εγώ έχω στη διάθεσή μου μια Harley Benton Nashville nylon (200€) που έχει "μάπα" ξύλα αλλά καλή γεωμετρία. Δηλαδή καλά συντονοσμένο piezo και παίζει καταπληκτικά. Αντίθετα στην Manuel Raimundo που έχω και είναι απίστευτο όργανο της τάξης των 1500€ που έβαλα ένα καλό piezo και δεν πήρα καλό αποτέλεσμα. Η' τουλάχιστον καλύτερο από την Harley. Βέβαια έπαιξα και την Godin duet ambiance που φοράει Fishman piezo και έχει και Mic εσωτερικό και "της Παναγίας τα μάτια" και δεν χάρηκα καθόλου... Την καλή μου την κιθάρα ( χειροποίητη Labis ) ούτε καν που σκέφτομαι να την τρυπήσω...
ότι αφορά τα εφέ. Το έπιασα το νόημα. Βάζουμε ενα δύο καλά πεταλακια πχ ένα Reverb HOF και ένα Delay ή ότι άλλο θέλουμε καλής ποιότητας και συνδέουμε στο send return. ( ευχαριστώ Στέφανε για την συμβουλή )
Για τον λόγο (για μένα) ότι:
Θα συμφωνήσω για αγορά φτηνής (laminate wood) αν θα την έχεις αποκλειστικά για ηλεκτρακουστική ή ηλεκτροκλασσική δίνοντας ιδιαίτερη προσοχή στα Reviews ειδικά για την αντοχή του μπράτσου σε διάφορες διατομές χορδών.
Το "γιατί καλή κιθάρα" (για μένα) :
Παράθεση:
|
Ούτε εγώ.......
Τον φορητό 5 watts ενισχυτή κιθάρας εδώ : με δυνατότητα σύνδεσης κιθάρας και μικροφώνου, με ταυτόχρονη ηχογράφηση……και με άριστα λοιπά χαρακτηριστικά μόνο με 26 $ και χωρίς ταχυδρομικά απ’ ευθείας από Κίνα.
Εδώ ένα συστημένο μου έστειλε η γυναίκα μου από Σύρο – Χαλκιδική και πλήρωσε 14 ευρώ !!!
Συνοψίζοντας Στέφανε θέλουμε ,
μια καλή κιθάρα κυρίως όμως για να μας εξασφαλίσει την καλή ταστιέρα κι όχι τόσο το ηχείο.
Ένα καλό σύστημα piezo ή κάτι αντίστοιχο.
Έναν καλό ακουστικό ενισχυτή.
Τέλος τα pedals που θα χρησιμοποιήσουμε είναι καλύτερα να είναι μεμονωμένα κι όχι multi fx πεταλιέρα και να συνδεθούν στο send return. Εδώ να πουμε ότι η ηλεκτρικλασική δεν χρειάζεται κάτι περισσότερο από Reverb , Delay .
Διόρθωσέ με αν κάτι δεν κατάλαβα σωστά.
Με βοήθησες πολύ στο θέμα αυτό Στέφανε και νομίζω όλους όσους το διαβάσουν.
( δεν είναι κακό να αποδεχόμαστε ότι δεν τα γνωρίζουμε όλα . Απεναντίας είναι μάταιο να προσπαθούμε να πείσουμε τους άλλους ότι είμαστε παντογνώστες. Προσωπικά αποδέχομαι με χαρά και τους 2 ρόλους που έχω σήμερα ως κιθαριστής. Το ρόλο του δασκάλου και το ρόλο του αιώνιου μαθητή ).
Για μένα έτσι ακριβώς όπως τα συνόψισες.
Αν δεν έχει send /return η πεταλιέρα προτείνω :
Έξοδος Κιθάρας > είσοδος multi fx pedal > έξοδος multi fx pedal >FX Return.
Όμως δείτε το και ακούστε το στο Video μου ΕΔΩ : στο χρόνο 4:00 , με ακουστική κιθάρα που τη μετέτρεψα σε ηλεκτρακουστική , με το ακριβό αλλά πολύ καλό magnet pick up L.R.Baggs M1 συνδεδεμένη σε Chorus Pedal στο RETURN. (Τα pedals εμπεριέχουν προενισχυτή γι αυτό και η έξοδος τους σε Line Level μπορεί να συνδεθεί στο RETURN) -
Το λέω επειδή ανέφερες Send - Return. Για τέτοια σύνδεση αλλά με ηλεκτρική δείτε το άρθρο μου ΕΔΩ:
(Στέφανε διόρθωσε αν δεν κατάλαβα σωστά.)
Με λίγα λόγια...
Όταν δεν θέλουμε να παρακάμψουμε τον proamp του ενισχυτή συνδέουμε το όργανο στο input και τα effects στο send - return (ανάλογα πάντα με τον τύπο των effects ).
Όταν όμως για κάποιο λόγο ( πχ. θέλουμε να δουλέψουμε με εξωτερικό proamp ) μας εξυπηρετεί να παρακάμψουμε τον προενισχυτή του ενισχυτή μας τότε συνδεόμαστε στο return.
Σε γενικές γραμμές το send - return είναι "κάπου ανάμεσα" στον προενισχυτή και τον τελικό του ενισχυτή μας.