ελληνική μουσική
332 online   ·  208.209 μέλη

Εύρεση βέλτιστης τονικοτητας

john203
Περαστική Νότα
Chat
16.11.2021, 19:28

Καλησπέρα ,   

Ειμαι 17 χρονών , κ έπειτα από 7 χρόνια ενασχόλησης με τη μουσική ,  συγκεκριμένα με αρμόνιο ,  αποφάσισα να ασχοληθώ και με τραγούδι  -Χωρίς να έχω κάνει και να έχω σκοπό να κάνω μαθήματα φωνητικής,  απλως για την πλάκα μου- . Μετά από 3-4 μήνες προσπάθειας κατέληξα στο εξής πρόβλημα:  Στα πιο πολλά τραγούδια δεν βγάζω ωραίο αποτέλεσμα γιατί δεν μπορώ να βρω τον κατάλληλο τόνο για τη φωνή μ, παρότι δοκιμάζω +- 2-3 ημιτονια κάθε φορά.     

Θα ήθελα βοήθεια στο εντοπισμό της κατάλληλης τονικοτητας. Ή φωνή μου δεν είναι εντελώς αντρική ακόμη,  και το εύρος της που βρήκα σήμερα πάνω στο πιάνο είναι F2-G3 


#1   
STEFANOS604
Βετεράνος
Chat
17.11.2021, 19:48

το τραγούδι: ''Το παλιό μου παλτό'' ακούστε το σε αρκετές τονικότητες (όλες όμως εύκολα εκτελούμενες με κιθάρα) ανάλογα με τη φωνή του τραγουδιστή/τραγουδίστριας:Σε Dm (ΡΕ μινόρε)https://www.youtube.com/watch?v=3bu4XMRhx6YΣε Dm (ΡΕ μινόρε – με ακόρντα barre)https://www.youtube.com/watch?v=r_85EJcw-BYΣε Εm (ΜΙ μινόρε)https://www.youtube.com/watch?v=IeuUp-2URz4Σε Fm (ΦΑ μινόρε)https://www.youtube.com/watch?v=HN8PJiXvoTEΣε F#m (ΦΑ δίεση μινόρε)https://www.youtube.com/watch?v=q5pJyeiTKh8Σε Gm (ΣΟΛ μινόρε)https://www.youtube.com/watch?v=Sd8vXYrJI50Σε Αm (ΛΑ μινόρε)https://www.youtube.com/watch?v=7ygvCPP3_Vo

Κάθε τραγούδι σε οποιαδήποτε τόνο ανάλογα της φωνής σου. Μα μάλιστα να διαλέγεις ένα τόνο ή ημιτονιο χαμηλότερα για να μη προξένησε ις. Βλάβη στις φωνητικές σου χκρχες

Πχ διεξε τον δικό σου τόνο στο παραπάνω τραγούδι 


#2   
freddieKrueger
Βετεράνος
Chat
21.11.2021, 07:55

Καλημέρα στο φίλο μας 

Καλημέρα Κε Σέφανε

Η αλήθεια είναι πως έχει μεγάλη σημασία η επιλογή των τραγουδιών

Δε μετρά μόνο η έκταση αλλά και τα διαστήματα στο κομμάτι πχ αν έχεις 5ες είναι κουραστικό για τη φωνή ακόμη και στα χαμηλά

Επίσης το είδος.Δε θα συνιστούσα να ξεκινήσεις με χάβυ μεταλ ή με κομμάτια στα οποία παραμορφώνεις τη φωνή σου για ν ακουστεί ''κάπως'' και να προσδώσει χαρακτήρα στο κομμάτι.

Επίσης να αποφύγεις τραγούδια με ''τοπολαλιές'' όπως παραδοσιακά της Κρήτης πχ γιατί θα σε μπερδέψουν στην άρθωση και θα σε απομακρύνουν από τη δική σου φωνή.

Να αποφύγεις τέλος κομμάτια τα οποία έκαναν διάσημα τραγουδιστές με πολύ χαρακτηριστική χροιά.

Προσέγγισε ένα τραγούδι με μικρή έκταση και μικρά διαστήματα πχ ας πούμε του Λοίζου ''4 πόδια δυνατά και μια κουτσή κιθάρα'' ή τη ''Μαργαρίτα Μαγιοπούλα'' του Θοδωράκη...

Υπάρχει πλήθος τέτοιων τραγουδιών που μπορείς να εντοπίσεις και να βάλεις τη φωνή σου να τα πει προσέχοντας την ανάσα και την άρθρωσή σου...

Δοκίμασε ήρεμες ανάσες χωρίς πολύ βάθος και αν θες δάκωσε ένα μήλο και δοκίμασε να τραγουδήσεις και να πεις τα λόγια του τραγουδιού με αυτό

Κατόπιν χωρίς το μήλο...

Θα δεις διαφορά στην ευκολία εκφοράς του ήχου

Η έκτασή σου λες είναι από F2-G3 προφανως δεν αναφερεσαι στην ψηλη σου περιοχη η εννοείς F3-G4.

Αν μιλάμε για το ψηλό σου σολ,πρόσεχέ το να το αποφύγεις γιατί προφανώς εκεί πάνω είτε φωνάζεις είτε πας με λεπτή τσιριχτή φωνή,είτε με ψεύτικη.

Επίσης σίγουρα πας πιο κάτω από F3 απλά αν δεν έχει ολοκληρωθεί ακόμη η ωρίμανση του λάρυγγά σου ίσως να δυσκολεύεσαι στα πιο χαμηλά.

Αυτή είναι η μια περίπτωση.

Η άλλη είναι να τραγουδάς πολύ χαμηλά και να έχεις έκταση όντως από F2 έως G3 και να είσαι πραγματικα πολύ μπάσσος ωστε να μη μπορείς να πας πάνω από G3 που είναι μια νότα μέσης έκτασης για τις πιο πολλές ανδρικες φωνές.

Ακόμη και σ αυτή την περίπτωση με σωστή δουλειά και με την ολοκλήρωση της μεταφώνησης θα φτάσεις πιο ψηλά.

Όπως και να χει καταλήγω στην εξής σύνοψη

1.Επιλογή εύκολων ευχάριστων μελωδιών με στίχους της αρεσκείας σου

2.Να απευθυνθείς σ ένα δάσκαλο φωνητικής που έχοντας πείρα και ωριμότητα θα δουλέψει σωστά μαζί σου λαμβάνοντας υπόψη πως βρίσκεσαι στη μεταφώνησή σου.Να ξεκινήσεις με ελαφρό τραγούδι.

3.Σωστοί δάσκαλοι είναι εκείνοι που

-έχουν συγκεκριμμένες ασκήσεις να σου προτείνουν για να γυμνάσεις σωστά τη φωνή σου

-δε σε πιέζουν να πιάσεις ψηλες η χαμηλες ακραιες νότες

-είναι σε θέση να τροποποιούν και να εξατομικεύουν τη διδασκαλία τους ανάλογα το μαθητή έτσι ώστε να μη βάζουν δύσκολα και να κόβουν τα φτερά σ ένα αρχάριο ή αντίθετα να καθυστερούν τη βελτίωση ενός πιο προχωργημένου μαθητή.

Δυστυχώς καλοί δάσκαλοι είναι σπάνιοι.

Προσωπικά ως τώρα όπου κι αν πήγα ποτε δεν εντόπισα το τέλειο.

Άλλος πίεζε αλλά είχε σωστή μέθοδο για να εντοπίσεις την τοποθέτηση στη μάσκα

Άλλος δεν πίεζε,αλλά έδινε εντολές ότι να ναι πχ ''πήγαινε τη φωνή ψηλα,φύγε από το λαιμό,τραγούδα με διάφραγμα'' κτλ

Άλλος ήταν αγενής και απόλυτος οπότε πως να επικοινωνήσεις μαζί του,πως να κάνεις μάθημα με όρεξη και αγάπη...

Στο σχολείο μισήσαμε μαθήματα επειδή τα συνδυάσαμε με καθηγητές που είχαμε την ατυχία να μας διδάξουν...

Πόσο μάλλον σε ένα θέμα τόσο πολυδιάστατο και ευαίσθητο όπως η φωνή

Στην παρούσα φάση κανω μαθημα με μια καθηγητρια που με οδηγει σωστά οσον αφορα την τοποθετηση της φωνης και ο λαιμος μου δε με ενοχλει

Ωστοσο αν δεν ειχα δουλεψει μονος μου και αν δεν ειχα ολη την πειρα απο τα μαθηματα που εκανα θα ηταν αδυνατο να κατανοησω τι μου ζητα να κανω και που μου ζητα να παω τη φωνη μου

Επισης ειναι ανυπομονη και με ''μαλωνει'' οταν χανω μερικες φορες τη σωστη τοποθετηση

Νομιζει πως ειναι ενα θεμα απλο και πως αρκει να το ''κατανοησω'' για να μη το κανω λαθος.

Ωστοσο εγω γνωριζω καλα πως ολα ειναι θεμα χρονο και σκληρης δουλειας 

Χρονου για να γυμναστουν σωστα οι διαφοροι μυες να ανοιξει κι αλλο ο λαιμος κτλ ωστε να τραγουδησω ακομη σωστοτερα

Την κραταω ωστοσο γιατι υπαρχουν και χειροτεροι δασκαλοι και γιατι εχω μπει μαζι της σε τροχια

Μη σε κουρασω αλλο.

Εκει που θελω να καταλήξω ειναι πως το να μαθεις να τραγουδας ειναι ενα μεγαλο ταξιδι που παντα θαν νομιζεις πως εφτασες στον προορισμο ενω δεν εφτασες ακομη...ενα ταξιδι με χαρες και λυπες,επιτυχιες και απογοητευσεις...

Μονο η αληθινη σου αγαπη γι αυτο θα σε κρατησει εκει...

Καλη επιτυχια φιλαρακο μου!


#3   


Αυτά τα διάβασες;